ads

Ahad, 3 Julai 2011

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


cerita si anak aBah: Edisi Makan angin <b>di Teluk Cempedak</b> - Siri 1

Posted: 11 Jun 2011 12:23 AM PDT

salam sejahtera daku ucapkan kepada sume yang sudi membaca cerita anak abah nih.. *bajet ade orang bace*

untuk pengetahuan u olss semua, daku kini sedang berada di kuantan, pahang. Bukan bercuti ye kengkawan.. Kewujudan aku dimuka bumi pahang ini adalah disebabkan Bos Besor mempunyai tuntutan kerja disini.

Namun, disebabkan aku ini seorang anak yang baek serta tidak mahu menggangu urusan Bos Besor, makanya kami semua membawa diri sendiri ke Teluk Cempedak.

Untuk pengetahuan korang la kan, aku ni tade la eksaited sangat bab-bab pantai ni.. Almaklomlah. Perubahan usia la katekan. So, hanya si kecik yang bernama Fira je yang rase eksaited kemain. Dari hari semalam sampai la ke hari ni, asik dok sebut pasal nak tido hotel je..

Akan tetapi kan kan kan, bile da sampai kat pantai tuh, bukan die main pon air laut tuh.. dok main pasir je... konon nak buat istana la kan. Tapi sampai kesudah, tapak istana pon aku tak nampak. haha~

Nih aku tepek kan beberapa keping bukti ke-eksaitedan beliau...


Sampai-sampai je kat TC, dengan rakusnye beliau lari terkedek-kedek menuju ke pantai.. see, kasut pon tak sempat nak bukak. Lempar je kat tepi tuh..
Setelah penat mencangkung, beliau pon mendudukkan diri diatas pasir. Seperti yang kau orang nampak, beliau begitu gigih mengorek pasir untuk dimuatkan didalam beledi mainan beliau ituh.
Usaha tangga kejayaan.. Berasa bangga apabila beledi mainan itu hampir penuh dengan butiran pasir pantai TC. Sampai tu je la yang beliau buat.. Langsung tade rupe istana pasir tuh.

Disebabkan beliau gagal melaksanakan tugas dengan baik, maka tugasan itu disambung pula oleh kakak nye yang very d chomel dengan subjeknye seekor kura-kura.

Kerja-kerja pembinaan dimulakan. Disebabkan kegawatan ekonomi, maka segala peralatan pembinaan tidak dapat disediakan.. *sebenarnye adik aku yang kedekut*

Kerja-kerja pembinaan sudah mule memasukki fasa yang kedua. Maseh lagi gigih membina tanpa sebarang gangguan.


Fasa terakhir sedang dilaksanakan. Pada saat dan ketika ini senyuman kejayaan terukir di bibir. Terasa segala usaha bakal membuahkan hasil

Kusangka panas sampai ke petang, rupanya hujan ditengah hari.. Simbol kejayaan itu akhirnye dimusnahkan oleh Fira tanpa sebarang belas kasihan.. pfffft~ Aku hanya mampu tersenyum hambar.. *kurang sopan punye adik*


Akhirnye, kami membawa diri meredah ombak bagi mencari ketenangan. See, very d bergaya betol aku nih.. main air pon still pakai jaket segala. haha. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved