ads

Isnin, 10 Oktober 2011

06 di bera pahang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di bera pahang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2011 01:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2011 01:39 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 01:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 01:32 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Koi anak <b>pahang</b>: Ikan kelisa gergasi <b>di</b> Tasik <b>Bera</b>!!

Posted: 12 Sep 2011 09:50 AM PDT

Salam...

tajuk mau gempak...hehe

Seingat koi kali terakhir koi ke tasik Bera adalah pada tahun lepas pada bulan puasa,koi saja la berjalan ke situ memandangkan banyok kenangan alam remaja koi di tasik Bera ni............
Baru ni koi pergi lagi sekador utk mengisi masa lapang.terkanjat(shock) juge koi melihat perubahan drastik yang sudoh berlaku di tasik ini.

Apa kata aokme tengok je la gambo2 nih utk mendapatkan gambaran di tasik Bera sekarang...layanzzzzz!

Laluan pejalan kaki disediakan,aokme boleh la berjalan kaki dan menikmati permandangan yg mendamaikan te...laluan ni seakan mengelilingi separuh bahagian tasik bera..letih jugek la koi menapok.
Ni pulok jeti yg baru menggantikan jeti kayu sebelum nye..boleh sampai ke tengah tasik..betul2 tang lubuk keruing...nak mancing pun best..kaki pancing best la..aokme perati kan bawoh tu ade pelantor tempat nak turun naik bot atau nak diving ke...seronok ek?
Permandangan dari atas jeti..berbaloi kan?terus ke tengoh tasik...tapi kalo bawok budok tu kena perati kan..bimbang jugek jatuh ke air...tinggi tuuu....gayat!
Kebiruan air tasik Bera masih lagi seperti dulu-dulu..tenang,damai je rasanye bila peratikan air tasik te...jernih jugek..geram nak terjun..tapi segan pulok,sebab belakang jeti tu terletoknye resort.Kalo aokme ade bercadang nak bermalam dan mengalami suasana malam di tasik Bera,boleh la menyewa kat resort te.. berapa puloh/ratus ringgit la satu malam agoknye...hm...tak sempat koi bertanye.
Pelantor ni disediakan betul2 dibawoh dan bersebelahan kanan dari jeti te..luas jugek,bole la parking baring2 kalo ari malam..best giler...kalo ade rezeki nak jugek koi bermalam di sini...syok gek dengor tangkapan dan libasan ikan bilut dan tapoh pada malam hari,kuat sungguh bunyinye macam org tengah terjun ke air..kecebuss!!.....lama doh tak menghayati suasana di tasik bera..menginsafkan weh..moh la sekali..tempat pun dah di sediakan....ke gone?asyik turun kuantan je...sesekali meh ke Bera ni....
rasa taknak balik pun ade jugek..seronok..koi ni jenis tak boleh tengok air..rase nak terjun je..petang tu koi tengok ramai jugek yg tengah memancingnye..bot banyok di sediakan..mungkin nak kena sewa te,brp ringgit sejam koi tak pasti..jaket keselamatan pun ander di sediakan jugek..keselamatan no 1 ye dok?hehe...pelancong dari Timor-Timor agoknye te.
Tak sokmo aokme dapat bergambo dengan bapok segala arowana nih...mungkin ni la maskot tasik bera..ikan kelisa(bukan orang te)..setau koi mmg banyok ikan kelisa yg menghuni dlm tasik bera..hehe..orang dlm gambo te tidok koi kenali..tibe2 je ander nyibuk kat situ..hehee
Begitulah sepetang di tasik Bera..ade dah hajat nak datang lagi sekali..orang pun ramai yg datang bawok bebudok,anok dan bini...sesuai la kala nak berkeloh ke,santai2 petang,nak memancing dan berjoging pun boleh...banyok lagi tempat menarik di tasik bera ni,sesetengohnye tak sempat koi nak ambik gambo,aokme kena datang sendiri la kalo nak puas hati...koi ni promote te promote jugek..tapi kebersihan tasik Bera perlu la dijage bersama..frust jugek nengok tin minuman terapung tepi tasik te..mungkin pihak resort akan membersihkannye semula, tapi sampai bile nak harapkan orang menjaga segalanye utk kite,takkan kebersihan pun tak boleh nak jage sendiri....ke gone?
*Moh ke tasik Bera..............kalo pergi tahun lepas terasa ke ralat nye te,TAPI tahun ni insyaAllah tasik bera akan buat come back antara lokasi pelancongan yg mesti dikunjungi di negeri Pahang....moh deras wehhh.!hehe..selamat datang ke Tasik Bera..(promo)
**Kalo Temerloh bandor ikan patin,Maran bandor ayam kampung...Bera ??bandor Kelisa ok dak?tak pun bandor "jgn ke tidok"...hahaha..

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2011 01:22 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 01:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 01:32 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 01:06 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 01:10 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 01:13 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 01:05 AM PDT

PAS Kawasan <b>Bera</b>: Masalah Bekalan Air <b>di</b> Kuala <b>Bera</b>

Posted: 10 May 2011 01:10 AM PDT

Sinar Harian Edisi Pahang hari ini melaporkan masalah bekalan air yang menimpa para penduduk Kampung Kuala Bera sejak 6 bulan lalu.


Laporan tersebut menyatakan penduduk yang terlibat telah menyalurkan aduan dan rungutan mereka kepada wakil rakyat dan pihak Jabatan Bekalan Air (JBA) Pahang. Malangnya sehingga kini masalah masih berterusan menyebabkan penduduk terus dihimpit kesulitan kerana banyak urusan terbengkalai.

Keratan laporan Sinar Harian Edisi Pahang 10 Mei 2011 halaman P17.

Penduduk yang tinggal di kawasan berbukit sukar mendapatkan bekalan air kerana tekanan rendah. Bekalan air hanya muncul pada waktu malam dengan aliran yang sangat kecil sehingga penduduk terpaksa menadah air dalam tempoh yang lama untuk dibuat simpanan, dakwa seorang peniaga Encik Suhaimi  Abd Rahman, 53.

Laporan khas itu juga turut memaparkan rungutan penduduk yang menghadapi pelbagai kesukaran akibat masalah bekalan air yang berlanjutan sejak September lalu. Antaranya, kerja-kerja pembinaan rumah terbengkalai sehingga terpaksa menadah air hujan dan memunggah air paya, jadual kerja kontraktor pembina rumah terganggu, dan pemilik kedai makan menanggung kerugian dan hilang punca pendapatan kerana terpaksa menutup perniagaan mereka.

Masalah yang sama turut menimpa penduduk kampung-kampung berhampiran (Paya Serai, Lubuk Lian) yang turut mendapat bekalan dari Loji Air Kuala Bera. -PKB.



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved