ads

Isnin, 6 Jun 2011

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


Majlis Menyambut Menantu Effa & Sotey <b>di Nenasi</b> Pekan <b>...</b> - Blogspot

Posted: 20 Mar 2011 11:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Majlis Menyambut Menantu Effa & Sotey di Nenasi Pekan Pahang. Posted by Fadzly Zainuddin at 23:41 · Email This BlogThis! Share to Twitter Share to Facebook Share to Google Buzz ...

06 di rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di rompin - Google Blog Search


Kuala Rompin Fishing Centre: JOM MEMANCING <b>DI ROMPIN</b> - AKTIVITI <b>...</b>

Posted: 16 Mar 2011 06:09 AM PDT

Salam 1Malaysia khususnya kepada kaki-kaki pancing dari seluruh negara. Sesungguhnya dimaklumkan bahawa aktiviti memancing di Rompin telah bermula sejak awal bulan Februari 2011 lagi namun agak kurang rancak malah sedikit tergendala kesan tsunami yang melanda Jepun baru-baru ini. Namun cuaca semakin baik dan botman-botman kental Rompin sudah tidak sabar-sabar untuk membawa tuan-tuan meredah laut Cina Selatan untuk memancing. Bot-bot kami (fibre glass) boleh disewa antara RM1000 Hingga RM1500 untuk 5-6 pemancing antara jam 06.00 pagi hingga jam 05.00 petang(Bergantung kepada saiz bot dan power enjin bot. Jika berminat sila buat tempahan dengan Tok 4 Md Nor (+60129835182) atau email kepada (srisepakat007@yahoo.com.my @ wadi1971@gmail.com). Tempahan awal amat dialu-alukan. Jika perlukan bot-bot 'A'(kayu) untuk bermalam di laut kami juga boleh tolong tuan-tuan untuk buat tempahan melalui rakan-rakan di Mersing... Kami akan cuba, itupun jika ada kekosongan. Harga tuan-tuan kena runding sendiri dengan tuan bot itu nanti.... Ha ha ha Jom Pancinggg Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Our KosMo Bak....: Sukanya Harith mandi <b>di</b> Pantai Cendor, <b>Cherating</b>...

Posted: 10 May 2011 09:37 PM PDT

Assalamualaikum semua...

        Hmm....lama betul tak menaip blog..asal nak taip jer..ada benda jer yang datang kacau..Beberapa minggu kebelakangan ni..banyak cerita nak dikongsikan bersama..tapi masa jadi masalah sekarang ni..Melayan si kecil..melayan si besar...hehehe..sampai tak menang tangan..apa yang mampu dibuat hanyalah berkongsi gambar buat tatapan bersama...hehehe..

        Kita mula dengan Birthday boy adikku yang paling bongsu..Epan...Tengah bulan lepas celebrate birthday boy si epan..saje2 gatal tangan..ku mencubalah buatkan birthday kek untuk Epan..Carrot Cake...dan hasilnya...Taraaaa...hehehe...kena masuk kelas ni..



Skang nak citer pulak pasal  breastpump yang baru kumiliki...Modu...ku baru jer berjinak-jinak pakai modu...nak komen lebih2 pasal Modu kena tunggu lama skit..sbb sebelum ni pakai Spectra 3...dah biasa dengan S3...sbb bunyinya yang slow...owh..knapa ku ada sampai dua pam?..sbbnya ku nak anta S3 pergi servis..nak pakai lama...so..ada Modu sebagai pam ke-2..alternative utk di kala S3 pergi menserviskan dirinya..Nak memiliki Medela FS..mahal sangat..heheh..sebenarnya takut nak swap kredit kad..takut hutang berlambak-lambak...Ada org tanya, kalo time letrik tak de mcm mana?..ku kata ku guna kaedah marmet je..hehehe..apa benda tu?..klik kat sini yer...

           Harith...hehehe...hari ini Bintang Hati mama yang sorang dah genap 7 bulan...Rasa masa berlalu dengan cepatnya..rasa tak puas nak manja2 dgn dia..skang ni Harith dah makin lasak..aktif...siap jatuh katil lagi malam tadi..kesian Harith..heheh....tak boleh terlepas pandang langsung..ada jer benda yang dia nak buat..

 Ummm..bestnya cuti hari pekerja aritu...cuti 3 hari..bagiku tu cuti yang lama...lama dah tak balik ke kampung halaman Bak di Kemaman..so kami sekeluarga pun balik lah ke sana...huhuhu..Apalagi..ajak adik-adik gi mandi kat Pantai Cendor..sebelah pantai Cherating...Harith mandi sakan aritu..mula2 takut..lepas tu dia yang paling suka..risau jugak..takut dia ngigau jer malam tu..org2 tua kata tak elok bawa baby gi mandi pantai..huhu..ku main belasah jer bawa harith gi mandi kat pantai..malam tu, sebelum Harith tido, kubacakan selawat dekat telinga Harith supaya tak diganggu mimpi yang bukan2..minta dijauhkan...Alhamduilillah..Harith tido lena sampai ke pagi..cuma bangun nak minum susu jer..Oklah..seebelum nak tutup citer arini..meh kita tatap beberapa gambar masa Harith di Pantai Cendor...Bak kata dia lebih suka ke Pantai Cendor berbanding Pantai Cherating sebab orang tak berapa ramai dan airnya yang jernih dan bersih...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di kampung awah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


izanwani.blogspot.com: Cara menghadapi musibah

Posted: 30 May 2011 05:21 PM PDT

Bukalah mata hati kita dan akal kita untuk melihat ujian yang menimpa kita sebagai tanda kasih sayang Allah terhadap kita.
Tempuhi ujian ini dengan bermuhasabah.Takkala terlantar kesakitan bersabar dengan membanyakkan doa dan zikir.Fahami dan yakinlah ada kemanisan di sebalik kepahitan yang dilalui ini.Lebih positif dan berbaik sangka pada Allah walaupun di timpa musibah.
Sematkan didalam hati bahawa musibah kita amat kecil berbanding musibah atau ujian Allah terhadap orang lain.Doa agar musibah ini dapat menyucikan diri yang banyak ingkar,leka dan lalai terhadapnya.
Percaya apa sahaja musibah yang menimpa keatas kita adalah disebabkan oleh perbuatan tangan kita sendiri , maka Allah memaafkan sebahagian besar daripada kesalahan-kesalahan kita.
Apa yang hendak dikhuatirkan kerana hidup ini hanya sementara dan tubuh badan ini adalah pinjaman Allah.Dia sangat berkuasa untuk membentuk apa-apa sahaja untuk kita.Redha dengan ketentuannya

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

izanwani.blogspot.com: weekend in the village Pahang

Posted: 05 Jun 2011 04:05 PM PDT

Assalamualikum

Pada 4 dan 5 hari bulan 6 ,aku dan kelurga balik kampung ,Pahang.Amboi seronok anak -anak tak sabor budak-budak tu.,Nak jumpa sepupu-sepupu ,datok dan mak-mak sedara.Aku pon tompang seronak lah jugak ,rasa dah lama tak balik lancang,temerloh ,bukit tajau.ia lah sejak keberlakangan ni asik balik Melaka je.Bapak mentuakan sakit,mak mentua pun sakit,yang meninggal,meninggal apa kita boleh buat semua itu kan allah punya urusan.Tapi kali ini dapatlah balik kampung (Pahang) walau pun keadaan abah (bapak mentua)masih lagi di dalam ICU.Abah baru saja operation tebuk dekat kelongkong nak masukan wayer.Kalau tak ada apa hal hujung minggu ni pulak balik Melaka.Sambil-sambil balik tengok-tengok kampung ni ada jugak kenduri kawin sepupu.Anak maklang(mak sedara adik abah aku) yang last dekat merpatih lancang.Nak cerita sikit merpatih ,adalah kampung aku dibesarkan oleh atok (Orang pahang pangil nenek dia atok) bersekolah dekat sekolah lubok terua .sehingga lah atok perempuann aku meninggal,abah aku ambik aku sewaktu umor aku 12 tahun .kan seronok balik tempat kita kecik -kecik dulu main -main bergadoh gadoh dan banyak lagi kenangan dengan atok kita.Dekat sinilah boleh jumpa sanak sedara yang dah lama tak jumpa.Macam -macam paesing.cakap orang pahang.Alhamdulillah terubat rindu .Di Temerloh (Kg Bangau) sempat jugak aku melawat makam ibu aku yang genap satu tahun permeregiannya (3.6.2010).Sedih sanggat ,dah setahun mak tak de rupanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved