ads

Ahad, 12 Jun 2011

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


<b>Negeri</b> Sembilan sangat serius sebagai <b>negeri</b> yang menyebarkan <b>...</b>

Posted: 10 Jun 2011 05:47 AM PDT

SEREMBAN – 10 Jun : Menteri Besar Negeri Sembilan , Dato' Seri Utama Haji Mohamad Haji Hasan telah membuat satu  tinjauan ringkas tengah hari tadi di surau India Muslim di Rahang Square.

Bangunan surau yang sedang di bina dan hampir 90% siap ini mengandungi dewan serbaguna, di tingkat bawah, sebuah surau di tingkat dua dan pejabat pentadbiran .

Dalam ucapan Menter Besar Negeri Sembilan beliau berkata : "Dengan kewujudan surau baru ini , hampir 6,500 orang kaum India Muslim boleh  merapatkan silaturrahim dikalangan kaum kaum India Muslim dari seluruh daerah Seremban."

Jelas beliau lagi ."Kehadiran beliau adalah untuk menunaikan janji kerajaan   Negeri Sembilan untuk menyumbangkan pembiayaan kos pembinaan surau tersebut ketika hadir merasmikan tapak pembinaan awal tahun 2011."

Beliau juga mensasarkan pembinaan 5 Masjid Baru di Negeri Sembilan. Beliaub juga menyarankan agar persatuan India Muslim Seremban mesti mempunyai jati diri yang kukuh.

Jangan berpuak-puak, tidak perlu bertelagah sesama sendiri. Ini kerana sebagai umat Islam, kita mestilah mengutamakan agama terlebih dahulu.

Dato' Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan juga menjelaskan, Negeri Sembilan sangat serius sebagai negeri yang menyebarkan syiar Islam. Ini merujuk kepada pembinaan Baitul Hilal di Port Dickson dan Pusat Saudara Baru di Rahang Square.

Beliau juga mengumumkan Pembinaan Mercu Tanda Syiar Islam di Negeri Sembilan iaitu Banggunan Majlis Agama Islam 13 Tingkat yang akan dibina tidak lama lagi.

Dalam Majlis Minum Petang yang penuh harmoni ini, Menteri Besar telah menyumbangkan sebanyak RM100,000.00 kepada Tn Haji Mohamad Kasim selaku Penasihat Persatuan India Muslim Seremban.

Sumbangan ini bagi menampung perbelanjaan pembinaan yang hampir siap. Majlis yang penuh ketaqwaan ini diberkati lagi dengan doa kesyukuran yang dibaca oleh YBhg Ustaz Sheikh Ali dari Majlis Agama Islam Negeri.

Gambar Lain Klik Di Sini:n9kini.fotopages.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


Makjun Tekukur

Posted: 06 May 2011 08:16 PM PDT

Sambil borak dengan tuan punya kedai, ada tanya juga samada masih ada lagi makjun utk tekukur. Tujuan makjun ini utk menggalakkan burung dan menyihatkan badan burung. Fungsinya sama macam daun ati-ati, daun manis, kacang hijau,peria katak dan lain-lain bahan. Cuma bagi yg malas nak cari bahan tersebut boleh beli di kedai.

Pengeluar datang dari Indonesia. Rupanya bulat2 cam tahi kambing dan sedikit berminyak. Dulu pernah guna dan seminggu jugak denak tak bunyi. Mungkin sebab panas makan makjun(overdose). Lepas tu terus tak digunakan lagi.

Harga RM 7 satu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


<b>Kuala Rompin</b> Pahang – Peta Tarikan dan Hotel <b>di</b> Rompin | PakJi.com

Posted: 23 Apr 2011 06:42 PM PDT

Kuala Rompin terletak di dalam daerah Rompin di Negeri Pahang kira-kira 133 km dari Kuantan. Jika anda ingin datang dari Kuala Lumpur perjalanan ke Kuala Rompin mengambil masa lebih kurang 3 jam 30 minit melalui jalan darat. Royal Pahang Billfish International Challenge adalah acara tahunan bertaraf antarabangsa yang diadakan di di sini, menarik kaki-kaki pancing dari serata dunia termasuklah United Kingdom, Singapura, Australia, Indonesia dan juga Thailand. Bukan sahaja menjadi pintu masuk utama ke Pulau Tioman, Kuala Rompin juga terkenal dengan pelbagai restoran yang menyediakan masakan laut yang lazat dan segar, menggunakan udang dan kepah air tawar ditangkap di kuala Sungai Rompin. Masakan sotong dan ketam juga terkenal di sini. Read the English version here.

Cara Ke Kuala Rompin Pahang
Peta Kuala Rompin
Hotel dan Penginapan
Tarikan dan Aktiviti

Bagaimana hendak ke sana? Anda boleh ke Rompin melalui pengangkutan darat atau udara.

Jalan Darat:

Dari Kuala Lumpur – Seremban – Bahau – Mu'adzam Shah -Lanjut (3.5 jam memandu atau 285 kilometer)
Dari Selatan: Johor Bahru – Mersing – Kuala Rompin – Lanjut (2.5 jam memandu atau 215 kilometer)
Dari Utara: Kota Bahru – Kuala Terengganu – Kuantan – Pekan – Lanjut (6.5 jam memandu atau 496 kilometer)

Jalan Udara:

Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur KLIA ke Lapangan Terbang Kuantan

Peta Kuala Rompin


View Larger Map

rompin pahang

More photos

Sekiranya anda ingin membuat tempahan penginapan adalah digalakkan menelefon terus ke hotel yang berkenaan. Tempahan awal dapat mengelakkan anda dari kesukaran mendapatkan bilik penginapan terutamanya pada hari cuti umum dan hujung minggu.

ROMPIN BEACH RESORT
Lot 340 Jalan Pantai Hiburan
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel: 609-414 1367
Fax: 609-414 1366

HOTEL SERI MALAYSIA ROMPIN
671 Kg. Tanjung Gemuk
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel: 609-413 2724
Fax: 609-413 2732

SUMMERSET COLONIAL HOTEL & VILLAS
Lot 2547
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel : 609-414 1888
Fax: 609-414 0888
E-mail : summerset@rompin.com.my
Laman web: www.summerset.com.my

LANJUT GOLDEN BEACH RESORT
Kampung Lanjut
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel : 609-414 5113
Fax: 609-414 5112
E-mail : enquiries@lanjut.com.my
Laman web: www.lanjut.com.my

Tarikan Di Kuala Rompin Pahang

Aktiviti memancing memang sudah sebati dengan Kuala Rompin namun terdapat juga tarikan lain di sini yang tidak kurang hebatnya.

Pintu Masuk Taman Negara Endau Rompin

Taman Negara Endau-Rompin adalah lokasi tarikan yang sesuai bagi mereka yang sukakan kehijauan, flora fauna serta cabaran di hutan. Popular di kalangan pencinta alam, taman negara ini adalah antara hutan tertua di dunia dan juga habitat kepada beberapa spesis haiwan yang semakin pupus, termasuklah badak sumbu sumatera. Berkeluasan 48905 hektar Taman Negara Endau-Rompin adalah yang kedua terbesar di Semenanjung Malaysia selepas Taman Negara Pahang.

air terjun

Untuk memasuki tempat ini anda perlu mendapatkan pas istimewa dari Perbadanan Taman Negara (Johor) yang boleh dihubungi di talian 07-2237471 atau fax 07-2237471. Alamatnya di JKR 475, Bukit Timbalan, Johor. Dua pintu masuk utama ke Taman Negara Endau-Rompin adalah melalui Nitar dan Kampung Peta (kampung Orang Asli). Jangan lupa menbawa pulang buah tangan berupa cederahati dari rotan yang menarik dihasilkan penduduk Orang Asli.

pantai lanjut rompin

Pantai Lanjut terletak di selatan Negeri Pahang dalam daerah Rompin adalah pantai yang cantik dan tidak tercemar. Terkenal antara pantai terbersih di negeri ini terdapat Lanjut Golden Beach Resort sebagai tempat penginapan.

Search Terms:

  • hotel di rompin pahang
  • hotel di kuala rompin
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di sebertak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di sebertak - Google Blog Search


Perkahwinan Nuri & Anis - Felda <b>Sebertak</b>. - KAWAN - KAWAN PHOTO

Posted: 04 Apr 2011 09:11 AM PDT

Perkahwinan Nuri dan Anis di Felda Sebertak, Triang Pahang. Rombongan pengantin lelaki dari Marang Terengganu tiba sehari sebelumnya. Dengan sekali lafaz, Anis sah menjadi milik Nuri. Akad Nikah berlangsung di masjid Felda Sebertak. Outdoor yang pada asalnya hendak dilakukan di Bukit Bertangga (Felda Kumai) telah bertukar ke Tasik Bera. atas permintaan pengantin. Pada hari tersebut, sebanyak 4 pasang pengantin membuat pengambaran outdoor di Tasik Bera sewaktu kami tiba. Buat pasangan pengantin Nuri dan Anis... Selamat Pengantin Baru. Semoga pasangan ini kekal bahagia ke ahirnya.. Terima kasih kerana memilih Kawan Kawan Photo, Jurugambar Perkahwinan Anda..


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


Oh! Umar™: Hantu <b>di Karak</b> Highway (budak2 jangan baca)

Posted: 06 May 2011 07:51 PM PDT


Mak Aziz balik dulu Mak", "Aziz..... Mak kata jangan balik dah malam ni, pagi esok jerla balik dah pukul sembilan ni...". "Tak boleh Mak Aziz kena balik malam ni juga, banyak kerja kat office tu yang tergendala mak...". "Aziz, besoklah balik , bukan apa mak melarang ni, mak risau kamu balik malam-malam ni pulak tu sesorang, bukan dekat Kubang Kerian ker KL tu......" "tak apalah Mak, Aziz balik dulu assalammualaikum" lantas Aziz mengucup tangan ibunya dan terus memasuki perut kereta Honda yang baru seminggu dimilikinya...... "emmmmm.... Boring betullah.." rungut Aziz seorang diri lantas menutup gelombang radio ERA setelah boring mendengar Jamal Jamalludin berceloteh. Dijelingnya jam yang terpahat pada keretanya, detik jam 2 pagi, kini hampir 5 jam Aziz memandu, naik kematu buntutnya. Ditolehnya kiri dan kanan, lebuhraya semangkin lengang mungkin kerana masing-masing sudah sampai ke destinasi yg ditujui setelah seminggu menyambut hari raya korban dikampung "emmmmm...baru sampai lebuhraya karak..., dah dekat gak ni.." tiba-tiba Azizn terkedu, peluh mula memercik, bulu romanya berdiri, dikepalanya mula berligar-ligar kata-kata temannya " kou kalau balik Kelantan tu kena hati-hati jangan balik malam-malam sangat, bahaya....tambah-tambah lagi area lebuhraya karak tu....kemalangan selalu terjadi sebab jumpa makhluk ghaib......" namun kata-kata temannya itu ditolakya jauh-jauh, didirikan semangatnya "aaaarghhhh........ngarut jer...mana ader hantu .... sekarang ni zaman internet jer ....sekarang ni..hantuu semua tinggal dlm hutan.." kata Aziz keseorang mententeramkan hatinya yang tidak tenteram....namun akhirnya tenteram juga setelah Aziz membaca ayat-ayat suci al-quran... Aziz masih di lebuhraya karak ditekannya pedal minyak seperti biasa, Aziz memang selalu berhati-hati,tiba-tiba, jauh dihadapan, Aziz terpandang kelibat objek putih yang seolah-olah terpacak ditepi jalan, peluh nya mula memercik kembali "hantu ker?"soal hatinya...... "Argh...bukan" dikuatkan semangatnya. Semangkin hampir.......,dan semangkin jelas pandangan Aziz terhadap objek itu,rupa-rupanya seorang perempuan tua berbaju putih berkain batik dan bertudung putih berdiri ditepi jalan, kelihatan ditangannya menjinjing sebuah baldi hitam. "orang rupanya ingatkan hantu" begitu celupar mulut Aziz berkata-kata, hilang perasaan takut Aziz dan kini diselubungi pula dengan perasan kesihan pula. Segera Aziz memberhentikan keretanya disisi perempuan tua itu dan mempelawa menumpangkan perempuan tua tersebut....."mak cik nak kemana ni biar saya tumpangkan, makcik naiklah... bahaya sesorang malam-malam ni....... " segera Aziz membuka pintu disebelahnya......tanpa berkata apa-apa perempuan tua tersebut menudingkan jarinya kehadapan menandakan bahawa dia ingin turun dihadapan. Kemudian perempuan tua tersebut memasuki dan terus menutup pintu kereta...."terima kasih nak" kata permpuan tua itu dengan suara yang garau dan langsung tidak memandang muka Aziz sebaliknya memalingkan mukanya keluar tingkap ......perasaan takut Aziz kembali lagi apabila mendengar suara perempuan tua tersebut.......garau sungguh menyeramkam........ "aapaaa....mak cik buat seeeeseorang kat tapi jalan ni, baaaahaaaaayaaaaa mak cik, malam pulak tu"kata aziz terketar-ketar...... "sebenarnya, mak cik pergi cuti darah anak mak cik yang meninggal akibat kemalangan ditempat mak cik berdiri tadi......." Kata perempuan tua itu lagi tetapi masih tidak memandang muka Aziz "apa darahhhhh!!!!!!!!" jerit Aziz terkejut, peluhnya semangkin banyak memercik.....mengeletar anggota badannya tetapi terpaksa Aziz melawan ketakutannya agar dia tidak terbabas memandu kerana terkejut dan akan melibatkan kemalangan pula....... "yer....anak mak cik mati sewaktu kemalangan pagi tadi, jadi tak baik kita biarkan darah orang yang mati kering begitu saja, nanti jilat di langsuir........"kata perempuan tua itu dengan suaranya yang garau.......semangkin kuat anggota badan Aziz mengeletar......ditolehnya kearah perempuan tua itu........tetapi perempuan tua itu memalingkan mukanya...... "burghhhh......burghhhh........burghhhh!!!!!!! !" tetiba baldi yang perempuan tua itu bawa bergerak-gerak lantas mengeluarkan buih berwarna biru dan beansur-ansur bertukar menjadi putih........ burghhhh......burghhhh........burghhhh!!!!!!!! melimpah-limpah buih itu memenuhi ruang depan dalam kereta, Aziz mengeletar tak terlintas dikepalanya utk membaca ayat-ayat suci al-quran kerana terlalu takut "maaaaaaaaak ciiiiiik keeeeenaaaapaaaaa baaaaldi maaaaaaaak cik itu berbuihhhhhhhhhhh" dengan sekelip mata perempuan tua itu berpaling kearah Aziz. "hiiiiiiiiii..........hiiiiiiiiiii..........hiiiii iiiiii..........." mengilai perempuan tua itu lantas berkata..... " ITULAH KELEBIHAN SABUN BREEZZZZZZZZZZZZZZZ!!!!!" HE HE HE....
Kus Semangat...heheheh..

hamboihh sampai terkucil dalam suar ke

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di mentakab - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mentakab - Google Blog Search


Langkah NUBHAN: SHOW <b>DI MENTAKAB</b>

Posted: 18 Apr 2011 06:41 AM PDT

Dearest fans,

Pada 26 Mac 2011 yang lepas Nubhan telah membuat persembahan di Mentakab untuk mempromosikan album sulungnya, Langkah Nubhan. Pada hari tersebut, Nubhan telah menyanyikan 4 buah lagu iaitu Aku Atau Dia, Oh Juwita, Cari Jodoh dan Ai Mei Cuo. Terima kasih fans di Mentakab! :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di maran - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di maran - Google Blog Search


KEINDAHAN PADANG GOLF <b>DI MARAN</b> DAN MENIKMATI KEBESARAN

Posted: 15 Mar 2011 07:05 PM PDT

As Salam,

Bagi sesetengah golfers menikmati keindahan padang golf adalah sesuatu yang perlu terutamanya jika pemandangannya begitu cantik. Awal bulan Februari lalu, kami di sini selepas pulang dari berkursus di Kuantan.....padang golfnya masih tidak disenggara dengan baik (masalah bajet kata salah seorang AJK yang kami terjumpa) tetapi pemandangannya begitu mengasyikkan....cantik....

 Aku paling suka view ni di Maran Hill Golf Club

Taj, Eijat, Zool dan Aku....
semua dah hampir jadi golfers tegar...kulit bertambah gelap

Secara keseluruhan menarik main golf di sini, cuaca memang panas terik, kulit cepat berbelang.  Kekadang fairway dan green di sini  mengelirukan dan membuat golfers seperti kami 'panas hati' dan angin satu badan hinggakan menggelar kelab Golf Maran ini sebagai 'BARAN' ... 

 

Apa pun semua golfers dimintak menjaga tutur kata di sini, maki hamun amat dilarang kerana di sini agak 'k_ _ _ s' dan banyak 'makhluk  lain' yang sama tumpang nak main bola golf kita......hehehehe..... tak boleh terlalu percaya tapi kena akur kewujudan mereka....

(p/s satu bola golf aku hilang sebelum  aku dan kawan2 berhenti untuk solat Jumaat..bola tu aku jumpa semula hari Ahad petang....aku tersenyum ajer.....ada 'kawan2' nak tumpang main bola golf....hehehe

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di bukit tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


Clock Tower (Jam Gadang) <b>Bukit tinggi</b>, Indonesia <b>...</b>

Posted: 27 Feb 2011 12:00 AM PST

Clock Tower (Jam Gadang) is a clock tower that became the main icon Bukittingggi. " gadang", or "at large" in the Minangkabau language. Clock Tower was built in 1926 by architect Yazid Sutan Gigi Ameh. This clock is a gift from the Dutch Queen to Rook Maker, Controleur (City Secretary) Bukittinggi on the Government of the Netherlands East Indies first.

Jam gadang 3 Clock Tower (Jam Gadang) Bukit tinggi

Other destinations in Bukit Tinggi beside Jam Gadang.

High hill resorts in addition to the Clock Tower (Jam Gadang), tourists usually visit the canyon Sianok and Home Birth Bung Hatta.

jam gadang bukittinggi Clock Tower (Jam Gadang) Bukit tinggi Please visit at jam gadang if you come to Bukittinggi.

Time:

Thursday, June 9th, 2011 at 12:33 pm

Comments:

You can leave a response, or trackback from your own site.

RSS:

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

RM100++/DAY Promoters : Klang <b>Bukit Tinggi</b> Concourse Skin care <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 07:48 PM PDT

Skin Care Part Time Job

Date: 5 July- 10 July 2011
(5 Days)
Time: 10am-10pm (2 Times Break)

Location: Klang Bukit Tinggi @ Concourse

Salary Payment: RM100++/day

Requirement:
-Aggressive & Hardworking
-Have working Experience
-Working Responsible.

Kindly Contact Michelle Leong
Mail: Michelleleong2622@gmail.com
Ph: 012-3888 986
Join Us Fans in Facebook,Support++

Mobile 012-3888 986 Salary RM100++/DAY
Location Klang Bukit Tinggi Concourse Working Hours 10am-10pm( 2 Times Break )
Onsite No Needed Skills skin Care Products
Start Date 5 July-10July 2011
Duration 5 Days
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved