ads

Isnin, 4 Julai 2011

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Gunung Rajah, <b>Bentong</b> (10 -12 Jun 2011) « Pelayaran Hidup

Posted: 15 Jun 2011 09:16 PM PDT

Posted on June 16, 2011. Filed under: Pahang |

Pengenalan

Nama: Gunung Rajah
Lokasi: Bentong, Pahang
Ketinggian: 5,526ft/1684m
Titik Permulaan: Pintu Rimba Rajah
Jumlah Kos Trip : RM85 termasuk permit, guide, makan dan minum, transport bentong-kl dan powil

Penunjuk Arah: Rob Rainforest
No Telefon: 012-2225725
Pembantun Penunjuk Arah: Pak Din dan Abang Yeop dari Bentong

Chef: Natgo Wild Team- Beho Bokhe dan Ggey
No Telefon: 013-2262774 dan 013-3229107

Keindahan dan hembusan embum air yang terhasil daripada Air Terjun Chamang menjadi tarikan sampingan kepada para pendaki untuk bermalam di situ supaya para pendaki boleh memulakan aktiviti menakluki Puncak Gunung Rajah dengan tenaga yang penuh pada keesokkan hari. Pada hari minggu terdapat para peniaga yang menjual juadah di pondok gerai berselebahan dengan tandas awam di situ yang bermula di pagi hari untuk santapan para pengunjung Air Tejun Chamang. Faktor keselamatan perlu dititik beratkan kerana terdapat beberapa kawasan yang dikategorikan dalam keadaan berbahaya hasil daripada air pusar yang terbentuk. Terdapat papan tanda yang memaparkan jumlah kes berat yang pernah berlaku sepanjang tahun 2000 supaya ia menjadi peringatan untuk mengelakkan tragedi hitam ini berulang kembali.

Untuk menjejaki Pintu Rimba Rajah, para pendaki boleh memulakan trekking dari Air Terjun Chamang ataupun mengunakan khidmat powil kerana jalan tanah merah yang tidak berturap dan banyak lopak air yang terbentuk. Sepanjang perjalanan tersebut, para pendaki akan bertemu dengan Stesen Jana Kuasa Kecil Sungai Perting dan kawasan perumahan orang asli. Pintu Rimba Rajah merupakan tanah lapang merah dan terdapat dua permatang yang boleh dilalui iaitu Permatang Rajah yang menuju terus ke Puncak Rajah dan Permatang Ulu Kali yang boleh tembus ke Genting Highland.

Puncak Gunung Rajah yang hanya berketinggian 1684m sudah cukup untuk memaksa para pendaki memakai berhelai-helai baju dan seluar kerana ingin mengatasi kesejukan kurang dari 18c. Kesejukan ini semakin memuncak ketika di malam hari kerana angin sejuk bertiup bunyinya bagaikan taufan yang melanda yang telah memaksa kami memperhebatkan penebat suhu di badan kami kerana ingin mengelak kesan hypothemia. Namun disebalik kesejukan ini, Puncak Gunung Rajah memberi permandangan indah hasil dari 360° yang menarik seperti Genting Highland jelas kelihatan, Gunung Benum yang berketinggian 2107m boleh dilihat megah berdiri manakala di malam hari boleh dilihat kelip-kelip lampu bandar seperti Rawang, Tanjung Malim, Bentong, Raub dan juga Kuala Lumpur tersergam indah.

Rencana Perjalanan

10 Jun
1042PM Bertolak dari Hentian Tol Gombak ke Air Terjun Chamang, 0143AM – Sampai di lokasi setelah lepak makan bersama di Bentong

11 Jun
0700AM – Bangun subuh & breakfast, 0835AM – Naik powil ke Pintu Rimba, 0930AM – Tiba di Pintu Rimba Rajah, 1000AM – Mula bergerak menerusi Permatang Rajah, 1056AM – CP Resam, 1129AM – CP Sungai Cagar, 1217PM – CP Lata Naning dan makan tengah hari, 0150PM – Trekking diteruskan ke puncak, 0253PM – CP Batu Hijau, 0315PM – Trekking diteruskan, 0425PM – CP Permatang Guntong, 0542PM – CP LWP dan refilling air botol, 0610PM – Trekking diteruskan, 0644PM – Tiba di Puncak Gunung Rajah

12 Jun
1145AM – Mula turun dari puncak, 1208PM – CP LWP, 0105PM – CP Permatang Guntong dan berehat seketika, 0124PM – Trekking diteruskan, 0201PM – CP Batu Hijau, 0234PM – Trekking diteruskan, 0305PM – CP Lata Naning dan makan tengah hari, 0441PM – Trekking diteruskan, 0516PM- CP Sungai Cagar, 0535PM – CP Resam, 0621PM – Pintu Rimba

Pengalaman Positif dan Negatif

> Perjalanan yang sepatutnya bermula 900PM dari Terminal Putra Gombak akhirnya bermula 1030PM kerana kelewatan peserta
> Kesejukan bermalam di Air Terjun Chamang menyebabkan salah seorang pendaki terkena hypothermia ketika tidur
> Jumlah peserta kira-kira 40 pendaki dan ia terbahagi kepada tiga team iaitu Ikan Bilis, Santai dan Chinese
> Perjalanan dari Pintu Rimba ke CP Resam penuh dengan runtuhan buluh dan pokok serta juga kubang hitam
> Perjalanan dari CP Resam ke CP Sg Cagar penuh dengan resam sehinggakan bercalar-calar tangan kami
> Mental agak terkejut ketika di CP Resam melihatnya tingginya Puncak Rajah
> Perjalanan dari CP Permatang Guntong ke LWP dan ke Puncak semakin tertekan kerana halangan yang hardcore perlu diatasi
> LWP menyediakan air yang agak kekuningan hasil daripada batu-batuan dan akar pokok
> Chinese setup khemah di CP Lata Naning dan terus menuju ke puncak dengan daypack style
> Alhamdulillah Ikan Bilis seramai 12 orang sempat sampai 15 minit sebelum sunset muncul
> Akibat Santai tidak muncul di puncak dan salah pembahagian ration, kami terpaksa mengunakan seboleh yang mungkin ikan bilis untuk mempelbagaikan menu. Oleh itu lima dari lapan menu malam kami berasaskan ikan bilis
> Puncak Rajah memaksa kami memakai berhelai-helai baju dan seluar di waktu maghrib, dan beransur kurang sedikit di waktu malam dan ia kian menjadi di tengah malam dan seterusnya kerana angin yang bertiup bagaikan taufan yang melanda
> Santai hanya sempat sampai di CP Permatang Guntong sebelum matahari terbenam dan mereka bermalam disitu
> Terdapat peserta yang mengadu tentang ternampak makhlus halus berjubah putih mengekori di belakang

Info

> Campsite di Puncak boleh memuatkan kurang daripada 30 pendaki
> Campsite di Lata Naning dan Batu Hijau boleh memuatkan lebih dari 30 pendaki
> LWP boleh dijadikan campsite jika mengunakan hammock+fly
> Permatang Rajah adalah suatu tempat yang agak keras dengan adanya makhlus halus mengacau tidak kira siang atau malam
> Antaranya yang femes ialah 'abang botak' yang suka mengekori peserta di belakang sekali
> Trek Permatang Rajah boleh dikategorikan sebagai hardcore trek dan ianya berkali-kali ganda lebih berat dari Gunung Nuang

Catatan oleh,
Amir Zaki bin Amran

Make a Comment

Be the first to like this post.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


Ikan PATIN gulai tempoyak <b>di Temerloh</b> ! | namemy

Posted: 23 Jun 2011 08:27 PM PDT


Ekspedisi konvoi kali ini ke Temerloh, Pahang. Sebuah bandar kecil yang popular dengan gelaran lubok penggemar ikan patin. Perjalanan hanya sejauh 200++ km , bermula dari Bukit Beruntung , melalui Batang Kali , Genting Sempah, Lebuhraya Karak dan seterusnya ke destinasi Temerloh.

Bertolak agak lewat kerana ada beberapa masalah teknikal , 9.45 pagi. Disebabkan keadaan jalan di Genting dan Karak  yang agak mendaki bukit, kami terpaksa ambil masa 2 jam untuk tiba di bandar Temerloh. Destinasi yang paling penting sudah semestinya Gerai Ikan Patin Pak Usop (pernah masuk majalah 3). Nasib baiklah senang nak jumpa. Kedudukan warung tersebut di lot corner Gerai Lurah Semantan. Betul-betul berhadapan dengan Sungai Pahang.


Setibanya di warung tersebut dengan excited giler, alamak! Kami terlepas , ikan patin gulai tempoyak sudah habis. Tapi rileks, sebab ada beberapa lagi batch. Kena tunggu lagi 30 minit untuk batch seterusnya siap dimasak.

Pak usop (bulatan) & abang aku. Terpaksa beliau melayan karenah kami yang hampeh,haha.

Lebih kurang 50 potong ikan patin dalam periuk ini.

Ce tengok muka dorang, mesti tak tahan nak melahap,haha. Padahal aku pun sama time ini,huhu.

Sampai ke hujung sana orang beratur.

Aku dah berebut, tapi dapat bahagian kepala je. Kalau dapat bahagian ekor puas hati sebab besar. Oh ya, sepotong RM8 sahaja, sebab ikan patin ini dari ternakan sangkar. Kalau ori sungai, mahu beratus! Orang sana cakap hanya pak menteri je lepak restoran patin sungai.

Selepas puas melantak patin, kami relaks kejap di masjid. Perjalan seterusnya ke rumah abang Joe di Felda Chini 3 yang mengambil masa 1 jam lebih (itu pun dah lalu jalan shorcut) , untuk bermalam di sana. Tapi petang itu sempat jugak lah meronda Tasik Chini dan felda tersebut. Wah! aktif sungguh orang-orang felda sana, jalan raya susah nak lengang, beza kebanyakkan felda di Johor. *70 % penduduk felda tersebut punyai rumah besar gaban, rezeki sawit. Ada juga sebuah Hummer aku nampak, mak aih! Berapa ribu tan lah sawit dia dapat sebulan itu kan.

Senarai harga sewa boat di Tasik Chini. Terdapat 12 tasik, ada juga perkampungan orang asli.*Banyak lagi gambar Tasik Chini yang menarik, tapi pada bro lain yang snap.

Keesokkan hari kami berangkat pulang ke Bukit Beruntung. 

*Memang teramat sedap lah masakan Pak Usop. Tak dapat nak gambarkan, yang pasti rasanya tak hanyir, apalah resepi beliau... so korang boleh cuba sendiri, meh datang sana!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


PPD Lipis: Pelancaran 1 Murid 1 Sukan <b>di Merapoh</b>

Posted: 01 Jul 2011 11:00 PM PDT

2 Julai 2011, tepat jam 7.45 pagi telah diadakan larian serentak seluruh negara sebagai simbolik kepada pelancaran dasar 1 Murid 1 Sukan. Dasar ini mewajibkan setiap murid menyertai sekurang-kurangnya satu aktiviti sukan di peringkat sekolah. Dasar ini akan menyokong Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang berhasrat untuk melahirkan insan yang seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.
SMK Merapoh, sekolah yang terletak paling utara negeri Pahang bersempadan dengan Gua Musang, Kelantan sangat bertuah kerana pelancaran larian serentak ini telah disempurnakan oleh En. Yahya Zainal Abidin, Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang.

Sebelum berlari kena la sarapan dulu, baru la ada stamina.
Dari kiri : En. Hamdan (Timbalan PPD Lipis), En. Yahya dan En. Hamid (Pengetua SMK Merapoh)
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 09:04 PM PDT

Alhamdulillah, dari 15hb Mei hingga 18hb Mei kami berada di tanah FELDA Lurah Bilut seterusnya ke Felda Sungai Koyan meninggalkan kesan yang sangat dalam dalam lubuk hati. Pelbagai yang indah-indah telah melekat ke dalam anak mata sehingga sekarang masih terbayang-bayang akannya. Ditambah dengan penduduk di kedua-dua buah Felda yang sangat peramah dan sporting. Sehingga membuatkan kami berat kaki untuk melangkah dan meninggalkan tanah keramat pertama yang kami jejaki itu.

Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI KERAMAT.

Peribadi Encik Hussin amat menyenangkan kami semua. Melayan kami bagai tetamu diRaja. Crew filem dokumentari ini sangat menghargai pelawaan Encik Hussin ke tempat-tempat menarik untuk dilawati. Terutamanya, di sekitar Lurah Bilut. Sehingga juga membuatkan hilang rasa kepenatan dan perasaan jauh untuk ke sana.

Lurah Bilut merupakan sebuah kawasan penempatan FELDA yang terletak di Bentong, Pahang. Ia mula dibuka pada tahun 1958 dan merupakan rancangan pembangunan tanah secara berkelompok untuk pertanian yang pertama ditubuhkan seumpamanya di Malaysia dan dunia.Felda Lurah Bilut adalah merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Penempatan penduduk dibahagikan mengikut kawasan asal penduduk datang. Contohnya penduduk berasal dari Pulau Pinang dikumpulkan penempatan mereka di Jalan Pulau Pinang. Kegiatan pertanian utama adalah penanaman Getah dan Kelapa Sawit. Penduduk terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India. Sistem pemusatan pentadbiran sekolah rendah di FELDA Lurah Bilut adalah merupakan Sekolah Wawasan pertama dan model dalam pembentukan sekolah wawasan di seluruh Malaysia. Memang menarik jika singgah ke sana. 

Kami dibawa menaiki tangki sekolah dihadapan muzium terbabit. Memang seronok sekali. Sudahlah dijamu dengan makanan sebelum memulakan pendakian ke puncak tangki. Dibawa pula dengan bekal-bekalan seperti goreng pisang, air ABC, ubi goreng sebagai kudap-kudapan. Perasaan terharu mula menjalar dalam diri masing-masing.

Memulakan pendakian ke atas puncak tangki merubah perasaan kami yang ghairah untuk ke sana dengan gerun dan cemas sedikit. Mana tidaknya, untuk ke puncak memang cerun, tambahan pula tiada unsur keselamatan sewaktu pendakian. Hanya berbekalkan barang-barang equipment shooting sehelai sepinggang dan kudap-kudapan tadi sahaja. Bait-bait semangat kental yang masih ada untuk kami juga menjadi kayu api untuk membakar perjuangan pendakian tersebut. Alangkah indahnya! Jika dinikmati pemandangan sekitar dari atas. Hilang perasaan penat, gayat dan gerun itu tadi. Memang indah dan damai Lurah Bilut. 

To be conti, sebab nak gi makan..hihi geng crew dah datang tu...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2011 12:00 AM PDT

Alhamdulillah, dari 15hb Mei hingga 18hb Mei kami berada di tanah FELDA Lurah Bilut seterusnya ke Felda Sungai Koyan meninggalkan kesan yang sangat dalam dalam lubuk hati. Pelbagai yang indah-indah telah melekat ke dalam anak mata sehingga sekarang masih terbayang-bayang akannya. Ditambah dengan penduduk di kedua-dua buah Felda yang sangat peramah dan sporting. Sehingga membuatkan kami berat kaki untuk melangkah dan meninggalkan tanah keramat pertama yang kami jejaki itu.

Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI KERAMAT.

Peribadi Encik Hussin amat menyenangkan kami semua. Melayan kami bagai tetamu diRaja. Crew filem dokumentari ini sangat menghargai pelawaan Encik Hussin ke tempat-tempat menarik untuk dilawati. Terutamanya, di sekitar Lurah Bilut. Sehingga juga membuatkan hilang rasa kepenatan dan perasaan jauh untuk ke sana.

Lurah Bilut merupakan sebuah kawasan penempatan FELDA yang terletak di Bentong, Pahang. Ia mula dibuka pada tahun 1958 dan merupakan rancangan pembangunan tanah secara berkelompok untuk pertanian yang pertama ditubuhkan seumpamanya di Malaysia dan dunia.Felda Lurah Bilut adalah merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Penempatan penduduk dibahagikan mengikut kawasan asal penduduk datang. Contohnya penduduk berasal dari Pulau Pinang dikumpulkan penempatan mereka di Jalan Pulau Pinang. Kegiatan pertanian utama adalah penanaman Getah dan Kelapa Sawit. Penduduk terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India. Sistem pemusatan pentadbiran sekolah rendah di FELDA Lurah Bilut adalah merupakan Sekolah Wawasan pertama dan model dalam pembentukan sekolah wawasan di seluruh Malaysia. Memang menarik jika singgah ke sana. 

Kami dibawa menaiki tangki sekolah dihadapan muzium terbabit. Memang seronok sekali. Sudahlah dijamu dengan makanan sebelum memulakan pendakian ke puncak tangki. Dibawa pula dengan bekal-bekalan seperti goreng pisang, air ABC, ubi goreng sebagai kudap-kudapan. Perasaan terharu mula menjalar dalam diri masing-masing.

Memulakan pendakian ke atas puncak tangki merubah perasaan kami yang ghairah untuk ke sana dengan gerun dan cemas sedikit. Mana tidaknya, untuk ke puncak memang cerun, tambahan pula tiada unsur keselamatan sewaktu pendakian. Hanya berbekalkan barang-barang equipment shooting sehelai sepinggang dan kudap-kudapan tadi sahaja. Bait-bait semangat kental yang masih ada untuk kami juga menjadi kayu api untuk membakar perjuangan pendakian tersebut. Alangkah indahnya! Jika dinikmati pemandangan sekitar dari atas. Hilang perasaan penat, gayat dan gerun itu tadi. Memang indah dan damai Lurah Bilut. 

To be conti, sebab nak gi makan..hihi geng crew dah datang tu...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 08:03 PM PDT

Kuala Rompin terletak di dalam daerah Rompin di Negeri Pahang kira-kira 133 km dari Kuantan. Jika anda ingin datang dari Kuala Lumpur perjalanan ke Kuala Rompin mengambil masa lebih kurang 3 jam 30 minit melalui jalan darat. Royal Pahang Billfish International Challenge adalah acara tahunan bertaraf antarabangsa yang diadakan di di sini, menarik kaki-kaki pancing dari serata dunia termasuklah United Kingdom, Singapura, Australia, Indonesia dan juga Thailand. Bukan sahaja menjadi pintu masuk utama ke Pulau Tioman, Kuala Rompin juga terkenal dengan pelbagai restoran yang menyediakan masakan laut yang lazat dan segar, menggunakan udang dan kepah air tawar ditangkap di kuala Sungai Rompin. Masakan sotong dan ketam juga terkenal di sini. Read the English version here.

Cara Ke Kuala Rompin Pahang
Peta Kuala Rompin
Hotel dan Penginapan
Tarikan dan Aktiviti

Bagaimana hendak ke sana? Anda boleh ke Rompin melalui pengangkutan darat atau udara.

Jalan Darat:

Dari Kuala Lumpur – Seremban – Bahau – Mu'adzam Shah -Lanjut (3.5 jam memandu atau 285 kilometer)
Dari Selatan: Johor Bahru – Mersing – Kuala Rompin – Lanjut (2.5 jam memandu atau 215 kilometer)
Dari Utara: Kota Bahru – Kuala Terengganu – Kuantan – Pekan – Lanjut (6.5 jam memandu atau 496 kilometer)

Jalan Udara:

Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur KLIA ke Lapangan Terbang Kuantan

Peta Kuala Rompin


View Larger Map

rompin pahang

More photos

Sekiranya anda ingin membuat tempahan penginapan adalah digalakkan menelefon terus ke hotel yang berkenaan. Tempahan awal dapat mengelakkan anda dari kesukaran mendapatkan bilik penginapan terutamanya pada hari cuti umum dan hujung minggu.

ROMPIN BEACH RESORT
Lot 340 Jalan Pantai Hiburan
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel: 609-414 1367
Fax: 609-414 1366

HOTEL SERI MALAYSIA ROMPIN
671 Kg. Tanjung Gemuk
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel: 609-413 2724
Fax: 609-413 2732

SUMMERSET COLONIAL HOTEL & VILLAS
Lot 2547
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel : 609-414 1888
Fax: 609-414 0888
E-mail : summerset@rompin.com.my
Laman web: www.summerset.com.my

LANJUT GOLDEN BEACH RESORT
Kampung Lanjut
26800 Kuala Rompin
Pahang Darul Makmur
Tel : 609-414 5113
Fax: 609-414 5112
E-mail : enquiries@lanjut.com.my
Laman web: www.lanjut.com.my

Tarikan Di Kuala Rompin Pahang

Aktiviti memancing memang sudah sebati dengan Kuala Rompin namun terdapat juga tarikan lain di sini yang tidak kurang hebatnya.

Pintu Masuk Taman Negara Endau Rompin

Taman Negara Endau-Rompin adalah lokasi tarikan yang sesuai bagi mereka yang sukakan kehijauan, flora fauna serta cabaran di hutan. Popular di kalangan pencinta alam, taman negara ini adalah antara hutan tertua di dunia dan juga habitat kepada beberapa spesis haiwan yang semakin pupus, termasuklah badak sumbu sumatera. Berkeluasan 48905 hektar Taman Negara Endau-Rompin adalah yang kedua terbesar di Semenanjung Malaysia selepas Taman Negara Pahang.

air terjun

Untuk memasuki tempat ini anda perlu mendapatkan pas istimewa dari Perbadanan Taman Negara (Johor) yang boleh dihubungi di talian 07-2237471 atau fax 07-2237471. Alamatnya di JKR 475, Bukit Timbalan, Johor. Dua pintu masuk utama ke Taman Negara Endau-Rompin adalah melalui Nitar dan Kampung Peta (kampung Orang Asli). Jangan lupa menbawa pulang buah tangan berupa cederahati dari rotan yang menarik dihasilkan penduduk Orang Asli.

pantai lanjut rompin

Pantai Lanjut terletak di selatan Negeri Pahang dalam daerah Rompin adalah pantai yang cantik dan tidak tercemar. Terkenal antara pantai terbersih di negeri ini terdapat Lanjut Golden Beach Resort sebagai tempat penginapan.

Search Terms:

  • hotel di kuala rompin
  • chalet di mersing dan rompin
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

HOMESTAY AL- HANA <b>Di KUALA ROMPIN</b>: Homestay Al-hana di Kuala <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2011 10:35 PM PDT

Sepanjang cuti Al-hana homstay menerima tetamu yang berterusan. Ada yang menyinggah di Al-Hana Homestay dengan tujuan majlis perkahwinan dan tak kurang juga yang atas urusan urusniaga.

Kajian menerusi temubual dan pemerhatian aku cuba mencari jawapan apakah yg di harapkan oleh pelanggan Homestay aku ni.Memandangkan mereka bayar mereka berhak mendapat kesempurnaan dari sejumlah duit yg mereka keluarkan. Sebagai  kesimpulan dapatlah  saya menyatakan bahawa sebuah homestay yang baik perlu mengambil berat beberapa perkara.

1. Katil yang tilamnya baik dan selesa. sebab kalau tilam yang tak baik akan menyebabkan sakit belakang.
2. Cadar yang kainnya tidak panas. seelok2ny dari kain kapas.
3. Selimut yg sesuai dan tebal sekiranya bilik berhawa dingin.
4. Pastikan cadar dan selimut berbasuh setiap kali bertukar pengunjung.
5. Bantal yang selesa. sekurang2nya 4 bantal utk 1 katil kelamin. Pastikan bantal berjemur setiap kali selepas di gunakan .
6. Pastikan bilik air sentiasa berbau wangi dan bersih.
7. Pastikan setiap ruang sentiasa kemas. bersih dan berbau wangi.
8. Perabut yang tidak terlalu penuh dan biarlah sederhana dari segi pattern langsir dan perabut.
Pastikan sentiasa menerima pendapat pelanggan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 07:19 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 07:30 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 07:26 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]A Never Ending Tale: Bercuti 13hb hingga 17hb <b>di Chenor</b>...^_^. Posted: 11 May 2011 07:22 PM PDT. Masa yang ditunggu telah tiba...^_^...so kemungkinan saya tidak akan aktif disini selama bercuti. ...

06 di kuantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuantan - Google Blog Search


Dakjaat (dot) Com » Penampakan Hantu <b>Di Kuantan</b>

Posted: 30 Jun 2011 06:38 PM PDT

Sebagai pekerja separuh masa di sebuah bengkel (Kuantan) membaiki kereta yang terbabit dalam kemalangan, antara tugas Abdul Mubin ialah mengambil gambar kereta mangsa sebelum ditunda ke premis majikannya.

"Pada hari itu (17 Jun) kira-kira jam 11.30 malam, ada kemalangan di kawasan berkenaan membabitkan sebuah kereta BMW 5 Siri yang dinaiki empat lelaki dalam perjalanan ke Kuantan.

"Saya berhenti di sebuah stesen minyak di Jalan Gambang untuk ke tandas sebelum isteri menegur mengenai gambar diambil selepas berasa curiga dengan bentuk tiga lembaga yang dirakam. Saya membesarkan lagi imej berkenaan sebelum terkejut melihat 'satu keluarga' berwajah ngeri dan lengkap berpakaian.

"Makhluk menyerupai wanita itu berpakaian serba putih manakala dua lagi berbaju merah," katanya, di sini, semalam.

Menurutnya, terkejut dengan penemuan makhluk itu yang kali pertama dilihatnya, dia kemudian memberitahu rakannya yang sama-sama berada di tempat kejadian.

Dia berkata, rakannya mendakwa tidak selesa ketika mereka berada di kawasan berkenaan sebelum itu.

Katanya, rakannya turut mendakwa menemui kesan tapak kaki berlumpur berjalan naik ke bumbung kereta yang terbabit nahas itu tetapi enggan menceritakan kepadanya kerana bimbang sesuatu buruk berlaku.

Abdul Mubin mendakwa, ketika merakam gambar berkenaan, dia yakin tiada sesiapa berada di depannya kerana tempat kejadian gelap gelita.

Dakjaat say:

Nasib baik tak nampak kelibat hantu 3 ekor tu semasa ambil gambar. Kalau tak, confirm bergetar lutut. Berdasarkan gambar, 3 makhluk itu berpakaian era 80′an. Ertinya, kawasan itu memang keras sejak dari dulu lagi.

Ada yang kata, jika diperhatikan lama-lama wajah hantu itu dipenuhi dengan darah. Tak kurang juga yang berpendapat, 3 hantu ini cuba meminta tolong. Ada pula yang mengatakan mereka ni bunian.

Bila kes demam nampak hantu ni dah masuk berita, geng-geng paranormal mestilah suka. Korang jangan pula gatal-gatal nak pergi test tempat tu. Tapi kalau nak pergi juga, tiada masalah pun. Menurut sumber, kawasan penampakan hantu ini berdekatan dengan restoran Adik Manja.

Alright. Apa-apa, lu orang tanggung sendiri. Haha! :)

About the author

Dakjaat . Cina . Sarawakian . Saya hanya berblogging mengenai perkara yang benar, apa yang berlaku di depan mata dan juga apa yang terlintas di pemikiran. Jadi, jangan cepat terasa hati dengan apa yang diselitkan dalam blog ini. Terima kasih. Kita boleh terus berhubung melalui:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

SEMUT HITAM: <b>KUANTAN DI</b> GEMPUR???

Posted: 04 Jul 2011 07:23 AM PDT

Ni apa kerja pulak orang berkumpul ramai - ramai malam - malam buta kat Kuantan ni? Apa yang diorang buat duduk berkumpul ramai - ramai ni?

Ada program apa pulak diorang ni? Ada ceramah agama ke? Ke kempen menghasut rakyat berkumpul untuk Bersih 2.0?

Ha... Tunggu. Kemudian Semut dedahkan kenapa diorang ni berkumpul beramai - ramai ni ye. Sabar. Sesungguhnya, sabar itu separuh dari iman. Insya Allah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di brinchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di brinchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di brinchang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jun 2011 09:25 AM PDT


Bismillahirrahmanirrahim.

Pada 26 Mac 2011 yang lalu, tertunai juga hajat nak membawa encik zauj mendaki Gunung Brinchang. Sangat berpuas hati meskipun kecut perut dengan perjalanan yang mencabar, impian untuk memanjat Menara Gunung Brinchang tidak dapat dilaksanakan kerana cuaca yang mendung bertukar kepada hujan renyai-renyai dan akhirnya hujan lebat :)

Untuk mendaki Menara Gunung Brinchang, tidak perlu kepada kepakaran tertentu tetapi memandangkan cuaca yang sedang hujan (meskipun dalam keadaan renyai-renyai), anak-anak tangganya sangatlah licin kerana menaranya dari besi. Jadi, selain sami'na waato'na dengan kata-kata zauj yang tidak berapa nak izinkan ana memanjat menara ditambah pula kesian dengan budak dalam ni yang asyik kena 'melayan' kerenah ibunya. Maka, hanya melihat menara dari bawah saja.

Takpa, takpa. Lepas bersalin nanti bawa baby tawan Gunung Brinchang! ^_~

Selepas bersiar kuch kuch hota hey di Ladang Teh BOH! kami meneruskan perjalanan ke Gunung Brinchang dengan menaiki kereta. Pak Cik ana selalu juga berkhemah di Gunung Brinchang semasa zaman bujangnya, ada juga bercadang nak buat aktiviti keluarga dengan mengadakan perkhemahan di Gunung Brinchang yang mana pada malamnya boleh menikmati cuaca yang sejuk, dan berkemungkinan besar merasa duduk di dalam awan (",)

Alhamdulillah, sudah beberapa kali menjejaki Gunung Brinchang (sebelum-sebelum ini sudah berjaya naik ke atas Menara Gunung Brinchang) dan beberapa kali juga menikmati suasana duduk di dalam awan. Suhunya yang dingin ditambah dengan kelajuan angin, boleh la perasan seketika tudung umpama bendera yang berkibar megah di atas menara apabila tidak memakai baju panas di luar.

Kali pertama mendaki Menara Gunung Brinchang, memakai baju kurung... Phewww! Sangat menjaga tatasusila dan adab kesopanan sampaikan memanjat menara pun berbaju kurung. Duduk atas menara dalam beberapa minit, angin mula bertiup agak kuat dan gugusan awan pun berarak. Allahuakbar, sejuk la juga sebab seolah-olah terasa ada penghawa dingin dalam baju. Mujur la masa tu tiada orang, bayangkan la dengan angin yang kuat dengan nak pegang baju dan tudung dari tercabut, hehehe.

Memori di Gunung Brinchang, pernah membawa ukhti Syifa' dan rakan-rakannya. Kebetulan, beberapa minit selepas tiba di atas menara, angin mulai bertiup kuat dan gugusan awan bergerak ke arah kami. Merasalah mereka duduk di dalam awan, boleh jadi sejarah dan memori indah. Badan mereka yang kecil comel, kesejukan sehingga menggigil. Masa ni dah ambil iktibar dari peristiwa lalu maka sudah siap memakai t-shirt labuh dan seluar panjang ^_^

Saat berjalan-jalan dengan zauji dan juga sahabat kami, ana membawa bekal dari rumah. Nasi goreng sarapan pagi yang masih banyak dijadikan juadah mengalas perut kami di atas puncak Gunung Brinchang.

"Ok, sekarang kita berada di puncak Cameron Highlands! Sila berbangga... Hehehe."

Melihat keletah anak sahabat yang seolah-olah merasakan 'dunia ini aku yang punya' berjalan ke sini sana tanpa menghiraukan cuaca yang sejuk. Peralihan cuaca dari mendung ke hujan renyai-renyai dan akhirnya hujan lebat kemudian renyai-renyai semula :)

"Mencabar sungguh nak sampai sini."

Hehe, pesakit jantung, darah tinggi dan ibu mengandung tidak digalakkan untuk 'bergalak' nak mendaki Gunung Brinchang meskipun menggunakan kereta atau pacuan 4 roda yang disediakan oleh perkhidmatan pelancong kerana jalannya yang sangat mencabar memerlukan ketahanan diri dan semangat yang kental (kononnya nak mengaku kuat semangat dan kental la ni... :P).

Boleh juga dibanggakan, walaupun tidak mendaki dengan kaki tetapi melepak dan siap makan tengah hari di puncak Cameron Highlands, melawan suhu yang sejuk di puncak Gunung Brinchang adalah salah satu perkara yang tidak semua pelancong menikmatinya ^_~

Foto-foto sekitar Gunung Brinchang


Selesai mengambil makanan...


Lunch hour! Perut lapar...


I don't care whatever happen, I just care my stomach :P


Menara Telekom (line celcom dapat full bar di sini :P) di hadapan dan Menara Gunung Brinchang di belakang (agak terlindung)


Dari Menara Gunung Brinchang, tak nampak apa sebab hujan. Kalau cuaca cerah, masya Allah pemandangannya sangat indah. Boleh nampak Hotel Equatorial yang terletak di Brinchang.

Insyirah Soleha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di brinchang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 09:23 AM PDT

1.Perpustakaan Awam Tanah Rata
Di antara tempat yang paling sesuai untuk mencari maklumat tempat-tempat menarik mengenai Cameron Highlands, latarbelakang dan sejarah Cameron Highlands

2.Ladang Teh Boh
Ladang teh Boh di Habu, Ringlet.
Ladang teh Boh di Sg Palas, Brinchang
Ladang teh Cameron Valley, Kuala Terla
Ladang teh Cameron Valley di Tanah Rata

3.Taman Rama-rama (Butterfly Garden) di Kea Farm, Brinchang

4.Muzium Time Tunnel, Brinchang
Unik dan menarik di samping membawa anda kembali ke nostalgia masa lampau terutamanya pada tahun-tahun 70-an dan 80-an. Terletak di tepi jalan berhampiran pekan Brinchang. Ianya merupakan mini muzeum yang mempamerkan beribu-ribu koleksi barangan keperluan harian semenjak berpuhan tahun yang lampau. Merangkumi koleksi jenama-jenama terkenal seperti Darkie, Lactogen, Dutch Baby,  Dumex, Nespray, air botol Fanta, A&W dan ratusan lagi jenama.

5.Ladang Strawberry
Ladang Strawberry KHM, Tanah Rata
Ladang Strawberry Big Red(Big Red Strawberry), Brinchang
Taman Agro Tourism, Brinchang

6.Ladang Kea ( Kea Farm )
Menjual pelbagai sayur-sayuran hasil pertanian Cameron Highlands juga menjual pelbagai jenis-jenis buah-buahan yang tidak dijumpai di tempat lain seperti buah Cinta, Epal Cameron, jagung manis, jagung mutiara Cameron dan lain-lain lagi .Lokasinya di Brinchang berhampiran dengan Hotel Equatorial,  Brinchang.

7.Ladang Lebah ( Bee Farm )
Produk lebah yang dihasilkan di ladang Brinchang,Cameron Highlands

8.Pasar Malam/ Pasar Sayur di Brinchang
Pasar di mana  para petani menjual hasil sayur-sayuran ladang di sini (petang Jumaat dan petang Sabtu sahaja). Pelbagai buah-buahan hutan yang tidak pernah ditemui seperti buah cinta, buah sentul, epal cameron dan lain-lain. Terdapat juga pelbagai jeruk seperti jeruk strawberry,jeruk tomato dan lain-lain

9.Perkampungan Orang Asli
Melihat rumah-rumah orang Asli di perkampungan orang asli

10.Air terjun Parit ( Parit Falls )
Boleh dikunjungi hanya dengan berjalan kaki atau pun secara hiking. Terletak ke jalan menuju ke Boh Sungei Palas tetapi perlu belok  ke kiri di mana anda  akan melalui jalan tar dan jalan batu kerikil lebih kurang 7.7km ke dalam. Lebih sesuai untuk perjalanan berkumpulan dan  menggunakan khidmat jurupandu arah atau pun tourist guide.

11.Air terjun Robinson ( Robinson Waterfalls )
Hanya boleh dikunjungi dengan berjalan kaki. Terletak 2k m dari Pekan Tanah Rata. Perlu melalui Resort Century Pines dan mengambil masa 15 minit untuk sampai ke sini.

12.Central Market
Merupakan kedai persendirian yang menjual pelbagai jenis produk-produk Cameron Highlands yang popular seperti kerusi, air pancut,bunga-bungaan,teh,kraftangan, cenderahati dan lain-lain hiasan di dalam pasu. Lokasinya di tepi jalan dari Brinchang menuju ke Kea Farm.

13.Cactus Valley (Lembah Kaktus)
Lokasinya di Brinchang dan dikenakan bayaran RM4 dewasa dan RM2 kanak-kanak. Waktu operasi 8 pagi hingga 6 petang

14.Hutan Lumut ( Mossy forest ), Gunung Brinchang
Unik ,ganjil dan sentiasa berkabus, seolah-olah anda berada di alam lain yang hanya boleh dilihat di kaca televisyen atau filem-filem. Merupakan kawasan hutan yang kaya dengan lumut daripada lantai hutannnya hinggalah ke dahan-dahan pokok hutan yang diselaputi oleh lumut hijau.

15.Gunung Brinchang
Menjelajah kawasan pergunungan Cameron Highlands dan tumbuh-tumbuhan di kawasan Hutan Simpan Gunung Brinchang

16.Air Terjun Lata Iskandar
Melalui jalan lama iaitu Tapah-Cameron HIghlands. Terletak betul-betul di tepi jalan besar. Sebelum sampai ke Ringlet jika melalui jalan lama Tapah.Terdapat juga gerai-gerai cenderamata dan kraftangan hasil seni budaya Orang Asli. Juga terdapat akar-akar herba hutan termasuk tongkat ali dalam bentuk asalnya.

17.Hutan Rekreasi Kuala Woh
Lokasinya lebih kurang 5km dari pekan Tapah dan 48km dari pekan Tanah Rata. Terdapat jeram dan air terjun di sini.

18.Rose Center (Pusat Bunga Ros)
Lokasi 3.5km dari pekan Brinchang, dan terletak di tepi jalan sahaja. Mempamerkan pelbagai jenis bunga-bungaan dari spesis ros dan lain-lain produk bungaan yang tipikal bagi Cameron Highlands. Bayaran masuk RM5 dewasa dan RM2 kanak-kanak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2011 12:00 AM PDT

Volkswagen kuning <b>di Karak</b> Highway? | myfriends2u

Posted: 26 May 2011 07:41 PM PDT

Jika anda semua nak tahu cerita mengenai volkswagen kuning di Karak Highway anda harus melalui "Laluan Puaka" di pawagam berhampian sekarang! Apa yang ditunggukan lagi, filem seram pertama arahan Yusry KRU ini adalah semestinya terbitan KRU Studios.Preview filem Karak ini telah di adakan di TGV KLCC dengan kehadiran pelakon-pelakon utama iaitu Shahir,Shera Ayob,Along Ezeyndy,KilaFairy dan Sidek Hussin.

Bagaimana agaknya jalan cerita filem Karak ini ya? MyFriends2u rasan ramai yang sudah tahu mengenainya serba sedikit,bukan? Cerita "keras" yang berada di sekitar Karak Highway yang sentiasa menjadi bahan bualan kita.Adakah kejadian itu benar-benar berlaku?Atau ianya hanya tahyul semata-mata? Hanya yang pernah melaluinya sahaja yang tahu.Kalau bercerita mengenai laluan di Karak ini,apa yang krew MyFriends2u tahulah,ialah mengenai angin lintar dan wolksagen kuning (ini memang cerita wajib masa zaman belajar di universiti dulu) .

Pada pendapat krew MyFriends2u lakonan keempat-empat pelakon utama filem ini, masing-masing mempunyai kekuatan sendiri.Biasalahkan,semuanya baru.Jadi kita tidak boleh menjangkakan yang terbaik selalu.Tapi krew MyFriends2u sukakan lakonan Along.Slumber dan memang mengundang tawa juga.Untuk Shera,lakonan anda bagus.Walaupun baru tetapi anda boleh membawakan watak Zura dengan baik.Bak kata boleh belajar lagi dan lagi.Shahir pula memandangkan sebelum ini Yusry mengatakan,untuk Karak ini Shahir baru sahaja keluar dari AF.Kiranya masih fresh orang kata.Jadi untuk kali pertama berlakon,kira baik juga.

Lakonan KilaFairy pula boleh tahan.Sebabkan watak beliau sebegitu jadi sesuailah dengan beliau.Bagaimana wataknya?Kena lah tengok Karak,ok?Sidek Husin pelakon lama yang dibawa kembali untuk berlakon salah satu cubaan yang perlu dan bagus!Pelakon lama selalunya walaupun hanya watak kecil tetapi lakonan mereka amat baik dan bagus.Tahniah Sidek!

Lisa Surihani turut hadir memberi sokongan

Untuk Yusry selaku pengarah,krew MyFriends2u sukakan cari pengarahan anda.Lain dari yang lain.Dan anda memang kreatif.Pengakhiran filem ini memang lain dari yang lain.Seperti ada Karak Dua je.Betul ke?Kalau ya bagus juga itu.Untuk anda di luar sana jangan lupa tonton Karak di pawagam berhampiran.Pengajaran setelah menonton filem ini,kita kena sentiasa ingat bahawa sebenarnya adanya wujud dunia lain.Jangan sesekali menggunakan ilmu hitam.Dan sentiasa ingat kepada Allah SWT.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved