ads

Jumaat, 22 Julai 2011

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


Skatemalaysia: GOOD WIDOW (<b>JANDA BAIK</b>) DH RACER LIST

Posted: 22 Jul 2011 08:04 AM PDT

Come and support the event. Participants from The Philippines, USA and Singapore is coming too. Plus friends from Roller Derby KL and many more.
All racer please check your name below. If your name is not in the list or need assistance for directions please call Jes M Izman @ 0102730675 or email to: polaradio@gmail.com / MalayaStreetBombers@gmail.​com
Map to Camp ABC and race route - Click the map below and you can see there's 2 exit. From KL towards Karak Highway; Exit - 803 Genting Sempah and go thru the back road or exit 804 Bukit Tinggi. In the map, look for Pintu Gerbang. Go up thru the "Pintu gerbang" and go straight and look for Camp ABC signboard. Registration and camp setup is there. As for the race road, it is the one before Pintu Gerbang written TO BENTONG OLD ROAD. That's the race route. Cheers
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


Anak Muda Kampung Nak Senang: Tiada demokrasi <b>di Negeri Sembilan</b>?

Posted: 20 Jul 2011 11:23 PM PDT


Begitulah nasib NGO, parti politik serta individu yang tidak berpihak kepada BN di Negeri Sembilan ini. Umno bebas menggunakan premis kerajaan termasuk Pusat Dakwah Islamiah Paroi untuk mesyuarat agung Umno. Akan tetapi nasib NGO SAMM untuk mengadakan program santai bersama anak-anak muda di Dataran Senawang dihalang dengan pelbagai cara, seolah-olah SAMM adalah merupakan penjenayah atau kumpulan pengganas.

Walaupun Dataran Senawang terletak dalam DUN Paroi di mana wakil rakyatnya adalah Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sendiri, namun program tersebut telah dihalang dan disekat dengan pelbagai cara, akhirnya program tersebut telah diubah tempat ke Pejabat ADUN Paroi yang serba daif dan sempit.

Sambutan adalah lebih hangat apabila program diubah tempat dengan hadirin yang datang melimpah kawasan perkarangan pejabat hingga atas jalan.

Nasihat kita kepada BN terutamanya pemimpin Umno di Negeri Sembilan ini, selepas ini halanglah lebih hebat lagi program sebegini, kerana tindakbalasnya akan ramai lebih simpati kepada kami dan benci Umno.

Dan Umno, gunakanlah semua kemudahan kerajaan, pusat dakwah, masjid untuk program Umno agar lebih ramai rakyat akan benci anda.

Saksinya sendiri hadirin yang melimpah ruah tanpa perlu diupah di pejabat ADUN Paroi pada pautan berikut http://chegubard.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

Ayuh bangkit pencinta keamanan, pencinta keadilan, pembenci kezaliman !

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pasar Tani Berkembang Pesat <b>Di Negeri Sembilan</b> | .:: A A N S ::.

Posted: 22 Jul 2011 04:50 AM PDT

SEREMBAN – Setelah dua setengah dekad pasar tani diperkenalkan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama), ia kini dilihat terus berkembang pesat di Negeri Sembilan.

Bermula dengan sebuah pasar tani di Ampangan pada tahun 1985, kini terdapat 29 buah pasar tani yang beroperasi di seluruh negeri ini.

"Mereka yang berniaga kini mencapai 1,072 orang, berbanding 20 orang pada awal penubuhannya. Nilai jualan tahun ke tahun juga didapati semakin meningkat.

"Jualan yang dicatatkan pada tahun 2010 mencapai jumlah RM17.9 juta, berbanding pada 2009 berjumlah RM16.9 juta. Adalah dijangkakan berdasarkan prestasi jualan semasa dari Januari hingga April 2011 sebanyak RM7.1 juta, jualan pada akhir tahun 2011 diunjurkan mencapai RM21.3 juta," kata Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Pertanian, Industri Asas Tani, Pembangunan Usahawan dan Koperasi Negeri Sembilan Datuk Yunus Rahmat kepada Bernama di sini.

Katanya peningkatan jualan ini mungkin boleh dikaitkan dengan beberapa faktor seperti pertambahan bilangan pasar tani atau peningkatan pelanggan yang berbelanja di pasar tani atau pun peningkatan permintaan berikutan pertambahan bilangan penduduk.

LEBIH BAIK JIKA HARGA MURAH

"Bagi saya sekiranya ia disebabkan faktor pertambahan bilangan pasar tani atau peningkatan permintaan akibat pertambahan penduduk, ia adalah dijangkakan, tapi sekiranya disebabkan oleh semakin ramai orang yang berbelanja di pasar tani maka tentunya di sana ada faktor daya tarikan tersendiri," katanya.

Antaranya harga lebih murah serta kompetitif, barangan yang diniagakan lebih segar dan berkualiti, keadaan kebersihan kawasan, layanan yang baik, kepelbagaian produk jualan dan lokasi strategik yang mudah dikunjungi.

Dalam hal ini, lebih baik jika orang ramai gemar berbelanja di pasar tani berikutan faktor harga yang kompetitif selain beberapa faktor lain.

Dan sepatutnya begitulah, berikutan peniaga di pasar tani pada konsep asalnya terdiri daripada pengeluar sendiri iaitu kalangan petani, penternak, nelayan dan usahawan industri kecil dan sederhana (IKS).

"Namun kita mengambil maklum bahawa kini perubahan berlaku akibat pengaruh persekitaran pasaran sehinggakan peniaga pasar tani yang dahulunya pengeluar, bertukar menjadi peniaga sepenuh masa.

"Peniaga pasar tani seharusnya sedar bahawa institusi pasar tani ini adalah suatu mekanisme bagi memendekkan rantaian pasaran dengan meminimum pemain di sepanjang rantaian pasaran ini iaitu dalam erti kata lain mengurangkan penglibatan orang tengah dengan tujuan memberi peluang kepada pengeluar mendapat pulangan yang setimpal dan keuntungan lebih tinggi sementara pengguna menikmati harga yang lebih murah, munasabah dan berpatutan.

"Saya amat tertarik hati dengan konsep pasar tani dari segi prinsip ekonomi iaitu keuntungan yang paling besar sekali ialah kalau kita berada dekat atau berhampiran dengan pasaran.

"Kalau kita bergantung kepada orang tengah untuk memasarkan hasil keluaran, maka keuntungan yang diperoleh tidak setinggi mana atau tidak berbaloi berbanding sekiranya kita sendiri terlibat secara langsung di peringkat pemasaran.

PELBAGAI KONSEP PASAR TANI

Pengarah Fama Negeri Sembilan A. Rahaman Suleiman pula berkata Fama memperkenal pelbagai konsep pasar tani selain pasar tani runcit.

Antaranya Pasar Tani Mega, Pasar Tani Kekal, Teman dan Pasar Tani Karavan, yang bertujuan menyediakan luang pasaran yang mencukupi serta mempermudah aktiviti pemasaran hasil tempatan.

Penubuhan pasar tani seumpama ini dilihat selaras dengan keperluan untuk membangunkan kemudahan prasarana pemasaran dan logistik di dalam pengurusan rantaian bekalan dari peringkat ladang ke pengguna khususnya di Negeri Sembilan.

Katanya pengwujudan pasar tani juga selaras dengan keperluan untuk memenuhi permintaan pasaran dan diselarikan dengan perkembangan aktiviti pertanian di peringkat domestik di samping sebagai inisiatif mempercekap dan meningkatkan lagi keberkesanan aktiviti pemasaran.

MASIH NEGARA PENGIMPORT

Pengerusi pasar tani Paroi Jaya, Abdul Manap Ahmad, 58, berkata sektor pertanian adalah satu daripada sektor penting yang mendapat tumpuan dalam perdagangan dunia masa kini kerana menghasilkan bekalan makanan dan bahan mentah kepada penduduk dunia.

Katanya kemampuan sesebuah negara untuk memajukan sektor pertanian menggambarkan keupayaan negara dalam membekalkan makanan yang mencukupi kepada rakyat.

"Oleh yang demikian kita lihat negara-negara maju seperti Amerika Syarikat, Belanda dan Jepun tidak meminggirkan pembangunan sektor pertanian malah ia dimajukan sebagai entiti perniagaan yang berdaya saing dan menguntungkan.

"Negara kita masih tergolong sebagai negara pengimport makanan dan ini dapat dilihat pada bil imbangan dagangan makanan negara yang tidak pernah mencatatkan nilai lebihan. Pada 2010 nilai import makanan negara menjangkau kira-kira RM28 bilion dan Perdana Menteri menyarankan agar nilai import ini dapat dikurangkan separuh sehingga RM14 bilion setahun.

"Dengan langkah ini kita akan dapat menghalang pengaliran wang keluar negara dan menjimatkan perbelanjaan bagi tujuan mengimport makanan. Peningkatan bil import lambat laun akan memberikan impak negatif kepada pertumbuhan ekonomi negara sekiranya tiada langkah mengatasinya dilaksanakan.

HARGA KOMPETITIF

Sementara itu, peniaga ikan pasar tani Rembau/Tampin, Rahim Idris, 38, merasakan pasar tani boleh dijadikan tempat memasarkan hasil keluaran tempatan khususnya bagi pengguna tempatan.

Mengenai hasrat kerajaan negeri agar sekurang-kurangnya 30 peratus hingga 40 peratus keluaran tempatan dapat dipasarkan dalam pasaran tempatan bagi memenuhi permintaan dalam negeri atau setempat, beliau berkata ini diharapkan menjamin pengguna tempatan mendapat bekalan yang mencukupi.

Mereka juga boleh menikmati harga yang lebih kompetitif dan murah setelah dapat memendekkan rantaian pemasaran dengan mengehadkan penglibatan orang tengah yang sering memanipulasi harga.

"Kita tidak mahu keluaran tempatan dipasarkan ke luar dari Negeri Sembilan sedangkan pada masa yang sama kita kekurangan bekalan dan terpaksa pula membawa masuk bekalan dari luar, contohnya dari Pasar Borong Selayang.

"Tambah teruk lagi apabila hasil yang dijual keluar, akan dijual semula di dalam pasaran Negeri Sembilan. Kitaran ini akan mengakibatkan harga menjadi lebih tinggi berikutan tanggungan kos pengangkutan serta lain-lain kos yang terlibat," katanya.

Sumber: Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 08:14 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


Teksi kuning itu bukan bukan volksagen <b>di Karak</b> - Blogger

Posted: 15 Jul 2011 12:14 AM PDT

Salam Jumaat dan salam sejahtera semua. Lapar betul KD sekarang ni, x sempat makan tadi. Petang ni sblom balek umah nak g melantak mekdi dulu..Ni smua salah Cik Eva, tetiber bliau menyebut (ke menaip?) perkatan keramat tu kat shoutbox KD. Sambil2 tunggu kol 5, KD nak share benda menarik ni kat korang smua. Sangat menarek ok..tp x tau la btol ke idak, rsnye btol kot.hahaha..ok layannnnn~
Ape yg KD nak canangkan kepada smua rakyat jelata, sekelian alam Malaysia dan seantero dunia adalah wajah2 taxi yang berkeliaran di DUBAI...Korang tgk la sendiri, kereta2 mcm ni dorg bole wat jdk taxi, kalu kat cni, sape yg ade kereta2 ni mesti dah bongkak, berlagak x hengat dunia kan. tetiber lak teringat lagu 'lagi best' perodua..agak2 korang la, mane lg best..hahaha..Tp jgn lupe ye bli brgn buatan tempatan.
Gamba yg kat bawah ni, kereta Hummer H2. Slamba badak je buat kete sgt besh ni jdk taxi. KD x penah lg naik kete ni, penah nampak org bawak ade la 2 3 kali. Sentuh sekali je, tu pun mase ade kompeni yg buat pameran.
Audi R8 siot~ Ape la agaknye yg bermain di pikiran pemandu taxi ni.. Yg ni nasib baek KD penah bawak..hahaha.. Terpaksa riak kejap. Tapi bawak dlm game je la.
Yang ni pon taxi kat Dubai jugak. BMW 745..Tapi yang ni biase je kat sana. Taxi plg BANYAK bersepah..Wadefish??! terasa nak menetes ayer mata KD.hu3..Kalau kat cni la, sape ade kete ni, mmg siap pakai driver lg, baju lak mesti yg pakai kot, ade tali leher bagai. hahaha
Dasat2..kereta kat bawah ni adalah Chrysler 300C..Sexceli, KD x tau pun kete ni..Ebendo, KD x tau, tp yang pasti kete ni mesti mahal. Sekali tgk bhgn bdn die tu mcm proton Saga plak.ekekeke
Agak2 la wei. Tak kan la Ferrari Enzo pun korang nak wat teksi, ke korang ni ade perarakan kereta berhias sempena 31 Ogos. Jgn la mcm ni wei, luluh taw hati KD.
Skali lg ilmu perkeretaan KD tercabar kerana KD x kenal kereta ni. Ni nama die Maybach 57. Ye ke mahal kete ni.ish~ huhuhu
Ni tahap SANGAT MELAMPAU dah ni. Lamborghini KD korang wat jdk taxi. Ni yang rase nak marah sgt ni. *ok kembali ke dunia nyata* mak aihhh nape la kete ni pun jdk teksi. Kalu teksi ni ade kat Melesia, KD x kire, KD nak naik jugak. berebut pon x kesah. Berbunuhan pun KD sanggup..*ok tu tipu je*
TO BE CONTINUED............
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 07:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 07:17 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 07:13 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 07:49 AM PDT

Kay Bakery: Cuti ke Kuala Gandah - <b>Lanchang</b>...

Posted: 11 Jun 2011 01:57 AM PDT

Salam...

Yati janji minggu lalu....sekadar berkongsi tempat menarik..mana la tau...runsing tak tau mana nak bwk anak2..tak perlu jauh2..di dalam negeri pun ada byk tempat menarik....

Cara nak pegi...ikut Karak Hiway...dari tol Gombak...terus je..exit di Lanchang...bayar tol, dari situ sudah ada singboard ke tempat ni...belok ke kanan...perjalanan dari situ dlm 10km...jalan agak kecil (jalan kampung/hutan/pokok getah)..tapi jgn risau...jalan tar yang masih elok..cuma jgn pandu laju2 ye....

pesanan utk pelawat..jika mahu naik gajah..kena beli tiket awal...yati dgr deme sediakan 150 tiket saja utk yg mau menunggang gajah...utk segala xtvt...bermula dari jam 1pm...rujuk pic di atas..

persekitaran yang selesa...kedai makan pun ada di luar atau di dalam..kalau nak bwk makanan sendiri pun boleh...boleh piknik kat sini..ada wakaf2 yg di sedia kan....nyaman ..tapi...panas la sikit,,,,he..hee....

xtvt..bersama gajah bermula jam 2pm...dari memberi makan, menunggang gajah, lihat gajah mandi...mandi dgn gajah...pun ada...

anak2 yati yg lelaki 2 org ni..penakut..hei..mama nye je yg berani....emm...memang gitu la..yati byk kali tgk..selalu yg berani nya budak perempuan...harap2 nya...jgn la begini ye anak2 ku..lelaki harus berani dan kuat ye....mama la puas berposing - klik sana sini..mode bergambar mari....

yati rasa semua orang mesti terhibur...panas melekit..jgn risau..bukan kita sorang je..bau masam..semua pun..huu..hu...pakai pakaian yg selesa ye....dgn kasut...org putih..suka sgt...org tempatan pun...jgn terkejut tiada bayaran, cuma mereka mohon sumbangan pada yg mau naik gajah....jadi..rebut peluang ni...perjalanan ke sini pun dlm..2 jam 45 minit..dari puchong la...toll pun..dlm rm15 gitu...memang budget journey lah...

nanti yati cerita lagi...deer land dan bukit tinggi pulak yea....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Kay Bakery: Cuti ke Kuala Gandah - <b>Lanchang</b>...

Posted: 11 Jun 2011 01:57 AM PDT

Salam...

Yati janji minggu lalu....sekadar berkongsi tempat menarik..mana la tau...runsing tak tau mana nak bwk anak2..tak perlu jauh2..di dalam negeri pun ada byk tempat menarik....

Cara nak pegi...ikut Karak Hiway...dari tol Gombak...terus je..exit di Lanchang...bayar tol, dari situ sudah ada singboard ke tempat ni...belok ke kanan...perjalanan dari situ dlm 10km...jalan agak kecil (jalan kampung/hutan/pokok getah)..tapi jgn risau...jalan tar yang masih elok..cuma jgn pandu laju2 ye....

pesanan utk pelawat..jika mahu naik gajah..kena beli tiket awal...yati dgr deme sediakan 150 tiket saja utk yg mau menunggang gajah...utk segala xtvt...bermula dari jam 1pm...rujuk pic di atas..

persekitaran yang selesa...kedai makan pun ada di luar atau di dalam..kalau nak bwk makanan sendiri pun boleh...boleh piknik kat sini..ada wakaf2 yg di sedia kan....nyaman ..tapi...panas la sikit,,,,he..hee....

xtvt..bersama gajah bermula jam 2pm...dari memberi makan, menunggang gajah, lihat gajah mandi...mandi dgn gajah...pun ada...

anak2 yati yg lelaki 2 org ni..penakut..hei..mama nye je yg berani....emm...memang gitu la..yati byk kali tgk..selalu yg berani nya budak perempuan...harap2 nya...jgn la begini ye anak2 ku..lelaki harus berani dan kuat ye....mama la puas berposing - klik sana sini..mode bergambar mari....

yati rasa semua orang mesti terhibur...panas melekit..jgn risau..bukan kita sorang je..bau masam..semua pun..huu..hu...pakai pakaian yg selesa ye....dgn kasut...org putih..suka sgt...org tempatan pun...jgn terkejut tiada bayaran, cuma mereka mohon sumbangan pada yg mau naik gajah....jadi..rebut peluang ni...perjalanan ke sini pun dlm..2 jam 45 minit..dari puchong la...toll pun..dlm rm15 gitu...memang budget journey lah...

nanti yati cerita lagi...deer land dan bukit tinggi pulak yea....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2011 07:21 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2011 07:51 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 08:02 AM PDT

Iffah Hidayati: Kali ini: <b>LANCHANG</b> dan TEMERLOH

Posted: 07 May 2011 08:45 AM PDT

Saya baru pulang dari Felda Bukit Damar di Lanchang. Letaknya di negeri Pahang.

Saya menziarahi keluarga angkat saya di sini. Sudah lama saya tidak pulang menziarahi mereka. Bergerak dari UIA selepas waktu kerja semalam dan sampai di sana satu jam kemudian.

Kawasan rumah abah

Saya pulang bersama dengan adik saya, angah dan rakan saya, Aza. Aza begitu teruja untuk mengikuti saya. Haha. Malam itu, lauk pucuk ubi dan petai masak tempoyak, ikan goreng dan ayam kari menjadi santapan perut kami yang berkeriuk sedari petang. Enak sungguh masakan mak.

Saya berkeluarga dengan abah dan mak semenjak tahun 2008. Sempena program khidmat masyarakat yang dianjurkan oleh persatuan mahasiswa undang-undang kuliyyah Ahmad Ibrahim. 

Abah saya umurnya sudah menginjak ke angka 70..tetapi dia masih lagi kuat memandu wira aeroback nya yang berwarna hijau itu. Masih mampu  memesin rumput di laman hadapan rumah dan mengikuti segala aktiviti keluarga.Pagi hari ini abah dan mak ke Temerloh untuk mengikuti kursus haji. Maka,saya mengambil kesempatan untuk melihat-lihat bandar Temerloh yang terkenal dengan jolokan bandar ikan patin ini ditemani kak long yang sanggup datang dari Kampung Chempaka. Sementara menunggu abah dan mak mengikuti kursus mereka, saya,angah,Aza dan kak long mengambil angin di tepi Sungai Pahang yang lebar dan keruh air teh susu macamnya. Sempat juga kami menaiki sampan panjang yang berulang alik ke seberang untuk menghantar mereka yang masih menggunakan perkhidmatan  ini.

Usai kursus, kami membuntuti kereta abah ke kedai yang menjual ikan patin. Ikan patin sangkar. Tengah hari itu, lauk kami ikan patin masak tempoyak dan kangkung goreng. Sebelah petang, kami menziarahi cucu abah. Baru berusia 30 hari. Berat 3.8 kg. Alahai, kecil sahaja tapi sungguh comel. Pulang berjalan kaki, kami singgah di rumah jiran. Terpegun melihat buah jambu batunya yang bergayutan di pohonnya. Apalagi, pesta memetik jambu air berjalan dengan meriah. Haha. Sayangnya, saya tidak membawa kamera ketika itu.Selepas solat Maghrib, kami pulang meninggalkan Bukit Damar. Saya berdoa keluarga angkat saya sihat sejahtera dan moga saya dapa berkunjung lagi. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di mengkarak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mengkarak - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 07:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 07:31 AM PDT

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSONQUXgmdRzsvMaZixeTa1lo-4Zcs5TzB65xAz9UBd0bY6JQ1Jkg

Imam Ghazali r.a telah menggariskan kpd kita sepuluh perkara yg menyebabkan syaitan bermaharajalela di lubuk hati kita….

1. Marah dan Syahwat

2. Hasad Dengki dan Tamakkan Dunia

3. Kekenyangan Akibat Makan Terlalu Banyak

4. Terlalu Menghias Diri

5. Keinginan Mengampu

6. Harta dan Wang Ringgit

7. Lokek dan Takut Miskin

8. Terlalu Fanatik,Taasub dan Berdendam

9. Terlalu Memikirkan Tentang Zat dan Sifat Allah SWT Tanpa Ilmu Pengetahuan dan Diluar Batas Akal Fikiran Manusia

10. Sangka Buruk Sesama Kaum Muslimin

Rujukan :

http://www.muslimdiary.com/

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di bera pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bera pahang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 01:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 01:32 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 01:49 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 01:22 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 01:32 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:17 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 01:05 AM PDT

PAS Kawasan <b>Bera</b>: Masalah Bekalan Air <b>di</b> Kuala <b>Bera</b>

Posted: 10 May 2011 01:10 AM PDT

Sinar Harian Edisi Pahang hari ini melaporkan masalah bekalan air yang menimpa para penduduk Kampung Kuala Bera sejak 6 bulan lalu.


Laporan tersebut menyatakan penduduk yang terlibat telah menyalurkan aduan dan rungutan mereka kepada wakil rakyat dan pihak Jabatan Bekalan Air (JBA) Pahang. Malangnya sehingga kini masalah masih berterusan menyebabkan penduduk terus dihimpit kesulitan kerana banyak urusan terbengkalai.

Keratan laporan Sinar Harian Edisi Pahang 10 Mei 2011 halaman P17.

Penduduk yang tinggal di kawasan berbukit sukar mendapatkan bekalan air kerana tekanan rendah. Bekalan air hanya muncul pada waktu malam dengan aliran yang sangat kecil sehingga penduduk terpaksa menadah air dalam tempoh yang lama untuk dibuat simpanan, dakwa seorang peniaga Encik Suhaimi  Abd Rahman, 53.

Laporan khas itu juga turut memaparkan rungutan penduduk yang menghadapi pelbagai kesukaran akibat masalah bekalan air yang berlanjutan sejak September lalu. Antaranya, kerja-kerja pembinaan rumah terbengkalai sehingga terpaksa menadah air hujan dan memunggah air paya, jadual kerja kontraktor pembina rumah terganggu, dan pemilik kedai makan menanggung kerugian dan hilang punca pendapatan kerana terpaksa menutup perniagaan mereka.

Masalah yang sama turut menimpa penduduk kampung-kampung berhampiran (Paya Serai, Lubuk Lian) yang turut mendapat bekalan dari Loji Air Kuala Bera. -PKB.



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 01:17 AM PDT

Mazlan Aliman menyertai jamuan makan malam dalam satu program bersama penduduk tempatan di Parlimen Bera. - Arkib PKB.

SHAH ALAM 11 JUN : Perdana Menteri Najib Razak "silap" memilih Felda dan Felcra sebagai bukti Umno mengamalkan negara berkebajikan kerana hakikat adalah peneroka dua rancangan itu menanggung hutang tinggi dan masa depan tidak menentu.

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman berkata Najib cuba menutup rekod buruk Felda dan Felcra selepas dua agensi itu diletakkan di bawah bidang kuasa beliau, beberapa tahun lalu.

" Apabila ianya telah dikorporatkan, masyarakat Felda dan Felcra hari ini telah menerima implikasi yang buruk di mana hutang mereka telah meningkat. Hutang mereka sebelum pengkorporatan hanya RM30 ribu tetapi selepas itu, hari ini hutang mereka menjangkau sehingga RM70 hingga RM80 ribu," tegas beliau.

Najib semalam mendakwa Felda dan Felcra adalah contoh jelas Umno-BN melaksanakan konsep Negara Berkebajikan.

Beliau membuat kenyataan itu setelah PAS menegaskan ia mahu menegakkan sebuah Negara Berkebajikan yang selari dengan ajaran Islam .

Mazlan berkata walaupun kerajaan Umno-BN mungkin merancang penubuhan negara berkebajikan, yang nyata ialah matlamat itu tersasar dengan amalan rasuah dan penyelewengan kuasa sehingga menindas rakyat.

Merujuk kepada Felda, Mazlan berkata nasib generasi kedua dan ketiga peneroka amat tidak menentu.

" Sehingga hari ini generasi kedua dan ketiga Felda, yang duduk di tanah Felda lebih daripada 30 hingga 40 tahun, apa kebajikan yang kerajaan berikan kepada anak-anak peneroka?," kata beliau.

" Adakah sekadar kita hendak berikan mereka gelanggang futsal dan bola sahaja? Sedangkan kita harus memikirkan jaminan masa depan dan hala tuju mereka," tambahnya lagi. - TV Selangor

.

Perdana Menteri dan pimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional mungkin telah dikelirukan oleh laporan media arus perdana semenjak ucapan dasar "Membangun Negara Berkebajikan" disampaikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang di Muktamar PAS ke-57 baru-baru ini.

Untuk mengelakkan kekeliruan dan kedangkalan maklumat sedemikian, kami menjemput rakan-rakan dari Felda terutamanya peneroka dan generasi kedua felda dari seluruh Malaysia khususnya di Bera, Pahang untuk menghadiri program penerangan berkaitan "Negara Berkebajikan" yang akan diadakan di Pusat Khidmat Umum Felda Tementi, Bera, Pahang pada 17 Jun 2011 ini bermula jam 9.00 malam.

PAS Kawasan Bera atas muafakat Pakatan Rakyat Parlimen Bera akan membawakan dua orang tokoh berkepakaran tinggi untuk mengupas topik ini; Ahli Parlimen Bukit Gantang Datuk Seri Ir. Haji Mohd Nizar Jamaluddin dan Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) Saudara Mazlan Aliman.

Yang penting dapatkan maklumat dari semua sumber yang tepat sebelum membuat pertimbangan dan keputusan. Janganlah kita turut terkeliru sebagaimana Perdana Menteri dikelirukan oleh laporan-laporan media arus perdana. - PKB.

Promo program di PKU Felda Tementi 17 Jun 2011 ini. Semua dijemput hadir! - PKB.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di bukit tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


--------- ohh ddy: Berjimba-jimba <b>di Bukit Tinggi</b>.

Posted: 12 Jul 2011 10:26 PM PDT

Actually saja je nak cerita-cerita pasal saat-saat berjimba-jimba dengan kekasih hati dan sahabat-sahabat i. Actully ni cerita dah beberapa bulan lepas dah. Time tu i sangat malas nak update lah pulakkan. Memandangkan sekarang cuaca kat sini tengah mendung, dan i pun tengah free ape lagi. update lah kan. :D
Lokasi adalah di kawasan pergunungan yang menghijau dan ke dalam di penghujung mana entahnya. Yang memberi cabaran yang banyak kepada pemanduan seseorang. * boifren i yang drive. kesian dia. hehehe. 
I suka picture ni. Cantek. Sweet. :)
Actually mula-mula sampai tu macam ragu-ragu weyh mawu masuk sebab tak tawu ade apa kat atas sana tu. Kitorang dah hampir patah balik dah sebab rasa macam tak berbaloi je dengan bayaran dia. Kelakar gyla time kitorang patah balik tu. Dah lah tunggu kena Q kereta tu sebab ramai mawu masuk. Malu time patah balik tu. Sebab kereta kitorang je yang patah balik tu. bhahahha! *gelak terbahak-bahak.
Biarlah gambar yang bercerita ya. :D (malas nak cerita banyak-banyak sebab banyak yang kelakar gyla. hahahha!)
Ni dekat Japanese Village tu. 
Cukuplah untuk saat ini ya. Nanti-nanti i cerita lagi dengan lebih terperinci ya.
www.tips-fb.com Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved