ads

Sabtu, 6 Ogos 2011

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 11:01 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


DSC_0811 : DYAJ - <b>Janda Baik</b>. | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 28 Jun 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


REVOLUSI PERJUANGAN!!!: Patutlah Najib tak sokong BERSIH... <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 03 Aug 2011 03:48 PM PDT

Ini dari Pekan, Pahang.. Tiada MyKad tapi berdaftar sebagai pengundi..
Menurut seorang sahabat dari Pahang ini adalah sebahagian kecil atau senarai permulaan dari jumlah besar yang mereka kesan di Kawasan Parlimen Pekan, iaitu kawasan Najib.


Menurutnya, beliau cuma ingin berkongsi maklumat, dan maklumat ini beliau perolehi dari rakannya yang sekarang ini masih mengumpul maklumat-maklumat lain.

Maklumat ini adalah berkaitan dengan senarai nama Pengundi yang berdaftar di Kawasan Parlimen Pekan, Pahang tetapi No MyKad dan Nama Pengundi tersebut tiada di dalam Pencarian di JPN.

Maksudnya, nama ada di dalam Web Carian SPR, tetapi tiada di dalam carian JPN atau pengundi yang boleh mengundi melalui MyKad yang dikeluarkan oleh SPR bukannya JPN..

Menarik bukan.. demi mengekalkan kuasa UMNO/BN, SPR sebuah badan yang tugasnya hanya berkaitan pilihanraya boleh mengeluarkan MyKad pula..

Pengarah Pilihanraya N10 kata.."depa buat kerja lepas office hour, pasai tu SPR ada no MyKad, JPN tak ada.."

Tengoklah...











Siapa yang keluarkan MyKad ni?? SPR atau JPN??

Patutlah Najib tak kisah.. di Pekan pun ada pengundi hantu rupanya..

Info dari Pahang ini datangnya dari SINI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

PASPB: Hantu ditemui untuk menangkan Najib <b>di Pekan</b>

Posted: 04 Aug 2011 04:05 AM PDT

Ini dari Pekan, Pahang.. Tiada MyKad tapi berdaftar sebagai pengundi..
Menurut seorang sahabat dari Pahang ini adalah sebahagian kecil atau senarai permulaan dari jumlah besar yang mereka kesan di Kawasan Parlimen Pekan, iaitu kawasan Najib.

Menurutnya, beliau cuma ingin berkongsi maklumat, dan maklumat ini beliau perolehi dari rakannya yang sekarang ini masih mengumpul maklumat-maklumat lain.

Maklumat ini adalah berkaitan dengan senarai nama Pengundi yang berdaftar di Kawasan Parlimen Pekan, Pahang tetapi No MyKad dan Nama Pengundi tersebut tiada di dalam Pencarian di JPN.

Maksudnya, nama ada di dalam Web Carian SPR, tetapi tiada di dalam carian JPN atau pengundi yang boleh mengundi melalui MyKad yang dikeluarkan oleh SPR bukannya JPN..

Menarik bukan.. demi mengekalkan kuasa UMNO/BN, SPR sebuah badan yang tugasnya hanya berkaitan pilihanraya boleh mengeluarkan MyKad pula..

Pengarah Pilihanraya N10 kata.."depa buat kerja lepas office hour, pasai tu SPR ada no MyKad, JPN tak ada.."

Tengoklah...










Siapa yang keluarkan MyKad ni?? SPR atau JPN??

Patutlah Najib tak kisah.. di Pekan pun ada pengundi hantu rupanya..

Info dari Pahang ini datangnya dari SINI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di mengkarak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mengkarak - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 07:53 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 07:31 AM PDT

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSONQUXgmdRzsvMaZixeTa1lo-4Zcs5TzB65xAz9UBd0bY6JQ1Jkg

Imam Ghazali r.a telah menggariskan kpd kita sepuluh perkara yg menyebabkan syaitan bermaharajalela di lubuk hati kita….

1. Marah dan Syahwat

2. Hasad Dengki dan Tamakkan Dunia

3. Kekenyangan Akibat Makan Terlalu Banyak

4. Terlalu Menghias Diri

5. Keinginan Mengampu

6. Harta dan Wang Ringgit

7. Lokek dan Takut Miskin

8. Terlalu Fanatik,Taasub dan Berdendam

9. Terlalu Memikirkan Tentang Zat dan Sifat Allah SWT Tanpa Ilmu Pengetahuan dan Diluar Batas Akal Fikiran Manusia

10. Sangka Buruk Sesama Kaum Muslimin

Rujukan :

http://www.muslimdiary.com/

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jun 2011 07:16 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jun 2011 07:32 AM PDT

Sovereign Gold Company (ASX: SOC) has entered into a 50% joint venture in the advanced Ibam Hill gold exploration project in Malaysia through Almusyarakah Mining Minerals SDN BHD (AAM).

A recent site visit by the company established that the Ibam Hill Block B area has potential to host a significant gold deposit.

Sovereign Gold's interests in the JV are held by MAS Gold Pty Ltd, a 100% owned subsidiary of Sovereign Gold. MAS Gold will fund development of the project up to AU$1.5 million, and also provide expertise for the project.

Importantly, the Ibam Hill Project has potential for early gold production of a modest nature from bulk sampling campaigns.

An initial exploration target of 100,000-150,000 ounces gold has been set for the near surface, open pitable resource that averages 1-2 grams gold per tonne.

The company said the Ibam Hill Project has a strong management and advisory team including AAM's founder, Abdul Hakam who has an extensive career in corporate banking and international capital markets.

Sovereign Gold has appointed Tan Sri Ibrahim Menudin and Richard Yap as advisers to the project. Menudin is former group chief executive of Malaysian Mining Corporation, and Yap is director of business development for TA Enterprise Berhad (KUL:TA).

The project is located in the Eastern Gold Belt in the Malaysian state of Pahang in the Bukit Ibam State Forest Reserve, 152 kilometres from Kuala Lumpur.

The geology of Ibam Hill is similar to the Selinsing Gold Deposit in the Central Gold Belt. The Eastern Gold Belt is an under-explored part of the world with excellent exploration potential for gold, tin, iron ore and other commodities.

Sovereign Gold's CEO, Nick Raffan and Chief Geologist, Michael Leu have recently returned from an on-site project evaluation and will oversee the project through participation on the project management committee.

The mineralised area could trend for several hundred metres along a northeast trend and, based on similar gold-bearing systems in the Central Gold Belt of Malaysia, extend to a depth of at least 200 metres – a vertical extent of 54 metres was apparent at the site.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2011 12:00 AM PDT

Sovereign Gold Company (ASX: SOC) has entered into a 50% joint venture in the advanced Ibam Hill gold exploration project in Malaysia through Almusyarakah Mining Minerals SDN BHD (AAM).

A recent site visit by the company established that the Ibam Hill Block B area has potential to host a significant gold deposit.

Sovereign Gold's interests in the JV are held by MAS Gold Pty Ltd, a 100% owned subsidiary of Sovereign Gold. MAS Gold will fund development of the project up to AU$1.5 million, and also provide expertise for the project.

Importantly, the Ibam Hill Project has potential for early gold production of a modest nature from bulk sampling campaigns.

An initial exploration target of 100,000-150,000 ounces gold has been set for the near surface, open pitable resource that averages 1-2 grams gold per tonne.

The company said the Ibam Hill Project has a strong management and advisory team including AAM's founder, Abdul Hakam who has an extensive career in corporate banking and international capital markets.

Sovereign Gold has appointed Tan Sri Ibrahim Menudin and Richard Yap as advisers to the project. Menudin is former group chief executive of Malaysian Mining Corporation, and Yap is director of business development for TA Enterprise Berhad (KUL:TA).

The project is located in the Eastern Gold Belt in the Malaysian state of Pahang in the Bukit Ibam State Forest Reserve, 152 kilometres from Kuala Lumpur.

The geology of Ibam Hill is similar to the Selinsing Gold Deposit in the Central Gold Belt. The Eastern Gold Belt is an under-explored part of the world with excellent exploration potential for gold, tin, iron ore and other commodities.

Sovereign Gold's CEO, Nick Raffan and Chief Geologist, Michael Leu have recently returned from an on-site project evaluation and will oversee the project through participation on the project management committee.

The mineralised area could trend for several hundred metres along a northeast trend and, based on similar gold-bearing systems in the Central Gold Belt of Malaysia, extend to a depth of at least 200 metres – a vertical extent of 54 metres was apparent at the site.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di teluk cempedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


<b>Teluk Chempedak</b> tidak pernah &#39;tidur&#39; - Halaman Gambar Menarik <b>...</b>

Posted: 29 Jul 2011 05:40 PM PDT


WALAUPUN sudah dinihari, pantai Teluk Chempedak, Kuantan masih dikunjungi oleh orang ramai yang ingin menyaksikan aktiviti tengah malam di kawasan itu termasuk gerai jualan, bermain papan luncur dan juga pameran lukisan.

BAGI mereka yang masih tercari-cari tempat bersantai pada waktu malam, pantai Teluk Chempedak merupakan antara destinasi terbaik untuk dikunjungi di bandar Kuantan.

Berbanding pantai lain, Teluk Chempedak paling menjadi tumpuan sebagai destinasi riadah bersama keluarga mahupun teman-teman sejak siang hingga ke lewat malam.

Setiap hari, pantai itu sentiasa dipenuhi pengunjung, tidak kira pada hari bekerja mahupun musim cuti kerana selain menikmati keindahan pantai dan menghirup udara segar, pelbagai aktiviti dan kemudahan disediakan di situ.

Meskipun jam menunjukkan pukul 1 pagi namun kebanyakan pengunjung masih tidak berganjak malah semakin ramai yang datang ke pantai itu, seolah-olah beranggapan malam masih muda.

Di setiap kawasan hingga ke kawasan tempat meletak kenderaan, kelihatan deretan gerai menjual pelbagai barangan termasuk makanan, pakaian, aksesori dan cenderamata.

Dengan deretan restoran makanan Melayu, Barat dan makanan segera yang dibuka 24 jam sehari, membuatkan Teluk Chempedak seolah-olah tidak pernah 'tidur'.

Bukan itu sahaja, penyediaan kemudahan taman permainan kanak-kanak yang mesra pengunjung juga memberi kelebihan kepada Teluk Chempedak sebagai destinasi pilihan utama orang ramai pada waktu tengah malam.

Mereka yang ingin mengabadikan potret diri sebagai kenang-kenangan, boleh berbuat demikian melalui khidmat pelukis profesional yang setia menunggu di pantai itu.

Di satu sudut lain, kelihatan anak-anak muda berkumpul bersama rakan-rakan sambil mempamerkan kehebatan modifikasi kenderaan masing-masing seolah-olah seperti ada satu pertandingan.

Ada antara mereka yang mengambil kesempatan mempamerkan kemahiran bermain papan luncur dan tidak kurang juga yang membawa haiwan peliharaan mereka termasuk spesies ular sebagai tontonan pengunjung.

Selain landskap yang cantik, kemudahan Wi-fi turut menjadi sebab utama lokasi itu menjadi tumpuan ramai terutama pelajar yang menggunakan perkhidmatan tersebut untuk tujuan tugasan dan sebagainya.

Dengan cahaya lampu neon melimpahi sekitar kawasan itu, ia benar-benar menghidupkan lagi suasana malah pengunjung tidak perlu bimbang mengenai keselamatan anak-anak selain bertujuan mengelakkan daripada berlaku gejala negatif seperti perbuatan sumbang.

Bagi mereka yang memilih untuk bersantai di pesisiran pantai, terdapat beberapa bangku disediakan bagi kemudahan pengunjung.

Mereka juga boleh melakukan aktiviti waktu malam seperti barbeku, berkhemah dan aktiviti sukan bermain bola tampar.

Seorang peniaga yang ditemui, Mohd. Rushidi Jaafar, 33, berkata, setiap hari pantai Teluk Chempedak tidak pernah sunyi malah sentiasa dipenuhi warga tempatan dan pelancong terutama waktu malam hingga awal pagi.

Dia yang juga seorang pelukis berkata, selain melihat telatah dan ragam manusia, permintaan pengunjung untuk melakar wajah mereka juga meningkat ketika musim cuti.

"Kebanjiran pengunjung hingga lewat malam membuatkan pantai Teluk Chempedak tidak pernah sunyi apatah lagi pelbagai aktiviti menarik disediakan oleh beberapa pihak berkenaan menambahkan lagi kemeriahan di sini," katanya ketika ditemui di sini baru-baru ini.

Seorang bapa, Farikh Abdul Manaf, 39, berkata, suasana menarik dengan pelbagai kemudahan seperti taman permainan menjadi penyebab utama mereka sekeluarga memilik lokasi tersebut.

Katanya, kerana kesibukan bekerja di siang hari, waktu malam atau hujung minggu menjadi pilihan sekeluarga untuk beriadah di pantai itu.

"Suasana di sini lebih tenang dan jauh daripada kesibukan di bandar tambahan pula, aktiviti dan kemudahan yang disediakan bersesuaian dengan semua peringkat umur.

"Pelbagai jenis gerai makan dan restoran segera yang dibuka 24 jam memudahkan kami sekeluarga untuk menikmati makanan pilihan walaupun sehingga lewat malam," jelasnya.

Bagi Rahayu Zainal Abidin, 32, dia mencadangkan kerajaan negeri memperbanyakkan aktiviti terutama pada waktu tengah malam di Teluk Chempedak bagi menggalakkan kehadiran pengunjung.

"Golongan muda dapat memanfaatkan aktiviti yang lebih sihat dan berfaedah daripada membuang masa begitu sahaja," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di paloh hinai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di paloh hinai - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jul 2011 08:22 AM PDT

السلام عليكم

Best Best dan BEST ! Memang best kem hari tu .. Pada mula nya memang rasa berat nak pergi sebab ingat nak rehat je minggu ni .. Tapi apakan daya , kena pergi juga .. Kisah nya bermula apabila .......

Kitaorang sampai di bus stop depan KK1 dalam kol 5.30 petang , kitaorang dah nampak bas , tapi pakcik bas tu macam nak ambil orang lain je  sebab bas luar , bukan bas UMP , so kitaorang duduk menunggu je lah , ingat ada staf datang nak ambil kitaorang .. Dah penat menunggu sampai dah nak maghrib , Hazim ( ketua kumpulan D07 , ketua kumpulan aku ) dan Amashah ( ketua kumpulan D06 sebelum di lantik menjadi Penghulu di kem ) pergi la tanya pakcik bas tu lepas kitaorang tengok ada satu bas tu bergerak tanpa bawak penumpang langsung .. Lepas tanya , baru kami tahu yang pakcik tu tunggu kami naik .. ( MEMANG AKU HOT TIME TU , SIAP KELUAR HABIS PERKATAAN YANG DISENSOR )

Kitaorang sampai di kem paloh hinai kira kira maghrib , sampai sana , sunyi je .. Tutup ke ? Sekali lagi aku mengamuk .. Dan pelbagai perkataan baru aku wujud kan .. HAHAHA .. Biasa lah darah muda .. ( Fakta ke auta yang darah muda selalu marah ? Aku pun tak paham . Apa pon tak boleh ) Selamat hero kami Amashah masuk kedalam tanya orang di dalam , rupanya kem kami ada kat belakang nun jauh dalam .. Kira berhampiran hutan juga ..  Ingat boleh rehat kejap bila dah sampai , rupanya kena kumpul dan malam tu juga ada aktiviti .. YES , masuk hutan , teringin juga nak masuk hutan , last aku masuk hutan pun time nak pergi dusun arwah tokwan aku je .. Sebelum jalan siap , kami kena redah hutan dulu .. Tapi masuk hutan pun siang , ni PAGI !

Orang pertama yang masuk , perempuan india , memang TERBAIK la . Aku respect sebab dia berani masuk sorang sorang , kalau perempuan lain masuk secara berdua duaan ( sesama perempuan la ) .. Dalam jam 12 tu baru start , turn aku lambat lagi .. Sampai turn aku , jam dah tunjuk pukul 2 pagi .. Mak aih , time tu sepatutnya aku dah tidur atau pura pura tidur sebab tak boleh tidur , tapi kena masuk hutan pula .. Terpaksa lah aku masuk dengan hati yang tak seikhlas ni .. Depan aku ada 2 orang perempuan .. Mak aihhh , perempuan ni dah lah suka jerit , kang aku masuk terlanggar diaorang , jerit serupa nampak ***** pulak .. Time diaorang masuk , aku sembang lah dulu dengan staf UMP yang jaga kitaorang sepanjang kem tu .. Sampai turn aku , dengan bismillah , buka langkah perlahan dulu , sampai dah masuk dalam sikit , buka langkah seribu terus .. Laju bukan main lagi .. Sampai lah aku jumpa dengan 2 orang perempuan tadi .. Then diaorang suruh aku kedepan , pimpin jalan untuk diaorang .. Nak tak nak , kena juga lah daripada aku terlanggar diaorang nanti .. Aku jalan laju sampai diaorang tertinggal kat belakang , panggil aku suruh aku perlahan langkah kaki aku .. Ye lah , daripada diaorang kata aku ni KEJAM tinggal diaorang kat belakang , ada kala nya aku nak berlagak jadi HERO kejap ..

Sampai kat satu tempat tu , aku nampak ada orang berdiri dalam satu depa kanan aku .. Aku perasaan , so aku pura pura sembang dengan benda tu .. Tapi benda tu tak bergerak pon .. Agak nya mata aku problem kot .. Biar je lah .. Time aku terlanggar duri yang agak tajam , aku cakap lah "adui" , tiba tiba ada lampu suluh kitaorang , rupanya pakcik kampung tu suluh .. Dia suruh kami ikut dia , ke tali yang seterus nya .. Ikut je lah .. Tak sedar pulak kawan aku , Khairy ada kat belakang ... Lega sikit , ada kawan lelaki .. Tak lah rasa seram seram sejuk dengan perempuan ni .. Kemudian kami terus kan perjalanan sampai kat sebelah SUNGAI PAHANG .. "LAWA SIOT" , memang cantik lah pemandangan kat situ pagi tu .. TERBAIK !!! Then kami terus kan lagi sampai lah hujung tali tu .. Kami jadi heran .. Sebab tali tu sampai situ je .. Kami ingat kena patah balik ke tempat asal .. Tapi time tu , Badrul , Maisarah dan ada lagi seorang perempuan ( Tak nampak sangat siapa ) suruh stay dulu .. So kami stay lah sampai si Hafiz cucuh api lighter dia , tiba tiba ada pakcik Yussof tu buka lampu suluh .. Conform kantoi .. HAHA .. Selamat pakcik tu jenis supporting .. Lega rasa nya .. Then kami kena tunggu dengan pakcik tu sampai orang lain sampai .. Then sampai lah Asraf dengan 2 orang perempuan lain .. Then kami lepak situ sampai pakcik tu suruh kami ikut dia pergi ke tempat berkumpul .. Sampai situ , ramai dah tidur , sekali dengan Syed ( Along M01 ) dah tidur dengan Hazim .. Sampai hati korang .. Metang metang masuk awal .. Kemudian kami tunggu sampai semua orang selesai then balik ke khemah ..

BERSAMBUNG....

p/s = Time kat tempat berkumpul tu , ada orang muntah .. Ada orang kata dia nampak 'benda' tu sampai muntah .. Bahaya betul 'benda' tu .. =.="


Sebarang entry yang boleh mendatangkan salah faham .. Harap maaf .. Saya manusia seperti anda semua yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan .. Harap di maaf kan .. Dan saya harap anda boleh memberi pandangan yang positif sebelum fikir nak menhentam saya .. Bercakap dengan baik bukankah dapat pahala
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved