ads

Sabtu, 1 Oktober 2011

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Doktor Dipenggal <b>Di Bentong</b>, Kepala Berada di Kerusi Sebelah <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2011 09:20 AM PDT

BENTONG: Seorang doktor berusia 61 tahun didapati mati dibunuh dengan kejam di sebuah ladang di sini dengan kepalanya dipenggal.

Dr Harjit Singh, 61, ditemui mati di dalam sebuah pondok di ladangnya yang terletak di Kampung Sertik dekat sini pada lebih kurang jam 8 malam Selasa.

Seorang pembantu ladang berusia 31 tahun telah ditahan oleh polis untuk membantu siasatan.

Dr Harjit adalah abang ipar kepada Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, SAC Datuk Amar Singh.

Pemangku Ketua Polis Bentong, Timbalan Superintendan Mohd Mansor Mohd Nor berkata, apabila polis tiba di tempat kejadian pada lebih kurang jam 11.30 malam, mereka telah menemui kepala Dr Harjit diletakkan di atas sebuah kerusi di sebelah mayatnya.

"Kami telah menahan seorang pembantu ladang dan akan terus menahannya sehingga 29 Ogos untuk membantu siasatan," ujarnya.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T. Narenasegaran berkata, Dr Harjit adalah seorang doktor yang berkhidmat secara kontrak dengan Jabatan Penjara di sini.

Katanya, siasatan awal mendapati, mangsa telah diserang ketika dia tiba di ladang tersebut.

Polis turut menemui sebilah parang di tempat kejadian yang dipercayai telah digunakan untuk menyerang dan mencederakan mangsa.

Siasatan awal setakat ini juga mendapati mangsa telah diserang dari arah belakang. -mStar

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


Keperluan Infrastruktur dan Perkhidmatan Setempat <b>di Pekan</b> Seri <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2011 10:35 AM PDT

Anak-anak Seri Medan memohon perlaksanaan dan tuntutan berikut:

  1. Mendesak wujudkan stesen Minyak (petrol) di kawasan Pekan Seri Medan
  2. Mendesak wujudkan Bank di kawasan Pekan Seri Medan
  3. Mendesak supaya talin Internet di kawasan Seri Medan mempunyai speed yang lebih baik sehingga hujung Kampung
  4. Mendesak supaya setiap Kampung (yang mempupunyai ketua Kampung yang SAH) disediakan kemudahan Internet Desa bagi memudahkan penduduk kampung berhubung dengan kerajaan, membayar bil secara online dan urusan bank dengan lebih berkesan
  5. Mengwujudkan atau meningkatkan pusat kebajikan setempat yang boleh menguruskan anak-anak yatim, anak-anak miskin, orang-orang tua miskin dan dan bermasalah kesihatan spt alat homodalisis setempat.

Perkara ini telah dibincangkan di laman sosial FB Anak Jowo Seri Medan dengan overwelming respond bersetuju dengan tuntutan di atas.

Sekian.

MBAH MENTO

By: SHAHRUDDIN MOHAMAD NOR

Aduan yang berkaitan:

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Ceeramoon: <b>Di Cherating</b>

Posted: 23 Jul 2011 01:13 AM PDT

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di ceeramoon's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada ceeramoon's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2011 07:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 07:04 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 08:05 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2011 12:00 AM PDT

Volkswagen kuning <b>di Karak</b> Highway? | myfriends2u

Posted: 26 May 2011 07:41 PM PDT

Jika anda semua nak tahu cerita mengenai volkswagen kuning di Karak Highway anda harus melalui "Laluan Puaka" di pawagam berhampian sekarang! Apa yang ditunggukan lagi, filem seram pertama arahan Yusry KRU ini adalah semestinya terbitan KRU Studios.Preview filem Karak ini telah di adakan di TGV KLCC dengan kehadiran pelakon-pelakon utama iaitu Shahir,Shera Ayob,Along Ezeyndy,KilaFairy dan Sidek Hussin.

Bagaimana agaknya jalan cerita filem Karak ini ya? MyFriends2u rasan ramai yang sudah tahu mengenainya serba sedikit,bukan? Cerita "keras" yang berada di sekitar Karak Highway yang sentiasa menjadi bahan bualan kita.Adakah kejadian itu benar-benar berlaku?Atau ianya hanya tahyul semata-mata? Hanya yang pernah melaluinya sahaja yang tahu.Kalau bercerita mengenai laluan di Karak ini,apa yang krew MyFriends2u tahulah,ialah mengenai angin lintar dan wolksagen kuning (ini memang cerita wajib masa zaman belajar di universiti dulu) .

Pada pendapat krew MyFriends2u lakonan keempat-empat pelakon utama filem ini, masing-masing mempunyai kekuatan sendiri.Biasalahkan,semuanya baru.Jadi kita tidak boleh menjangkakan yang terbaik selalu.Tapi krew MyFriends2u sukakan lakonan Along.Slumber dan memang mengundang tawa juga.Untuk Shera,lakonan anda bagus.Walaupun baru tetapi anda boleh membawakan watak Zura dengan baik.Bak kata boleh belajar lagi dan lagi.Shahir pula memandangkan sebelum ini Yusry mengatakan,untuk Karak ini Shahir baru sahaja keluar dari AF.Kiranya masih fresh orang kata.Jadi untuk kali pertama berlakon,kira baik juga.

Lakonan KilaFairy pula boleh tahan.Sebabkan watak beliau sebegitu jadi sesuailah dengan beliau.Bagaimana wataknya?Kena lah tengok Karak,ok?Sidek Husin pelakon lama yang dibawa kembali untuk berlakon salah satu cubaan yang perlu dan bagus!Pelakon lama selalunya walaupun hanya watak kecil tetapi lakonan mereka amat baik dan bagus.Tahniah Sidek!

Lisa Surihani turut hadir memberi sokongan

Untuk Yusry selaku pengarah,krew MyFriends2u sukakan cari pengarahan anda.Lain dari yang lain.Dan anda memang kreatif.Pengakhiran filem ini memang lain dari yang lain.Seperti ada Karak Dua je.Betul ke?Kalau ya bagus juga itu.Untuk anda di luar sana jangan lupa tonton Karak di pawagam berhampiran.Pengajaran setelah menonton filem ini,kita kena sentiasa ingat bahawa sebenarnya adanya wujud dunia lain.Jangan sesekali menggunakan ilmu hitam.Dan sentiasa ingat kepada Allah SWT.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jul 2011 07:02 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Alkisahnya misteri <b>di KARAK</b>..

Posted: 07 Jul 2011 07:41 PM PDT

MAKA TERSEBUTLAH KISAH….

Lebuhraya karak mula dibina pada 1970 dan mula dibuka kepada orang ramai pada 1977. Lebuhraya ini menghubungkan Kuala Lumpur dengan Karak dan jaraknya lebih kurang 60.0 km. Lebuhraya ini mempunyai sepasang terowong di kawasan peranginan terkenal iaitu Genting Highland.
 

1. Antara kemalangan yang paling popular adalah pada 20 Januari 1990, di mana 17 orang terbunuh termasuk 11 orang anggota FRU bilamana berlaku pertembungan diantara kenderaan FRU dengan sebuah lori, sebuah bas dan 10 biji kereta.


2. Kalau korang perasan dekat Genting Sempah (berdekatan perniaga lemang) Banyak Lori berenti pada waktu malam(tidur)..dikatakan tidak sah kalau tidur disitu tapi tidak kena "tegur".


3. Volkswagen kuning
Selalunya pemandu akan dikacau selepas terowong karak..dia akan potong kereta korang, dan selepas itu dia akan bawa perlahan..ada yang kata jangan potong kereta kuning itu,kalau potong juga…..
Dan apa yang menarik tentang Volkswagen kuning ini,seingat aku pada tahun 1998 masa itu aku diasrama tengah dengar radio Era (masa tu Era baru je wujud).Seorang pemanggil call Era dan cerita pasal Volkswagen kuning ni dari A sampai Z,dan bila deejay tu tanya mana tahu tentang cerita ini,pemanggil dari Jelapang(Perak) itu dengan selamba kata dialah pemandu kereta itu dan talian terus putus….


4. Kereta Misteri
KARAK – Penemuan sebuah kereta Kia Optima yang terbenam ke dalam selut dari ketinggian 100 meter di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak, berhampiran terowong Genting Sempah menghala ke ibu negara kelmarin menimbulkan pelbagai misteri.


Kereta berwarna perak itu dipercayai terjatuh dari Jalan Bentong Lama, Batu 18 di sini sebelum ia ditemui oleh penunda kereta, Wong Kam Wai, 31, pada pukul 3 petang.
Namun Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, sehingga semalam polis menolak wujudnya unsur jenayah atau kemalangan yang boleh dikaitkan dengan penemuan kereta itu.
"Kalau berlaku kemalangan, mesti pembahagi jalan sudah remuk seperti dilanggar.
Jika ada jenayah mesti ada mangsa di sekitarnya," kata beliau ketika dihubungi.


Kereta Kia Optima yang berharga lebih RM100,000 itu ditemui ketika Kam Wai sedang menaikkan sebuah kereta Satria Neo yang terbabas di Kilometer 35.4 Lebuh Raya Karak.
Dalam pada itu, satu sumber berkata, ketika ditemui kunci kenderaan ada pada kereta itu namun enjin tidak dihidupkan.


Bagaimanapun,usaha untuk mengangkat kereta ini tidak berjaya. Apabila di pertengahan, dua buah kembalik yang mengangkatnya tiba-tiba mengalami masalah mekanikal dan kerosakan pada sistem hidrolik.Ketika itu,kereta ini hanya beberapa meter sebelum sampai di tepi tembok lebuhraya.

Ketika kembalik kedua membantu, ia turut menerima nasib sama apabila tiba-tiba mengalami masalah mekanikal pula.Akhirnya, kereta misteri ini terpaksa di"semadikan" semula di bawah jambatan tersebut!
(sumber dari kosmo!*& e-mel)

sambung lagii.... 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2011 08:05 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 May 2011 12:00 AM PDT

Volkswagen kuning <b>di Karak</b> Highway? | myfriends2u

Posted: 26 May 2011 07:41 PM PDT

Jika anda semua nak tahu cerita mengenai volkswagen kuning di Karak Highway anda harus melalui "Laluan Puaka" di pawagam berhampian sekarang! Apa yang ditunggukan lagi, filem seram pertama arahan Yusry KRU ini adalah semestinya terbitan KRU Studios.Preview filem Karak ini telah di adakan di TGV KLCC dengan kehadiran pelakon-pelakon utama iaitu Shahir,Shera Ayob,Along Ezeyndy,KilaFairy dan Sidek Hussin.

Bagaimana agaknya jalan cerita filem Karak ini ya? MyFriends2u rasan ramai yang sudah tahu mengenainya serba sedikit,bukan? Cerita "keras" yang berada di sekitar Karak Highway yang sentiasa menjadi bahan bualan kita.Adakah kejadian itu benar-benar berlaku?Atau ianya hanya tahyul semata-mata? Hanya yang pernah melaluinya sahaja yang tahu.Kalau bercerita mengenai laluan di Karak ini,apa yang krew MyFriends2u tahulah,ialah mengenai angin lintar dan wolksagen kuning (ini memang cerita wajib masa zaman belajar di universiti dulu) .

Pada pendapat krew MyFriends2u lakonan keempat-empat pelakon utama filem ini, masing-masing mempunyai kekuatan sendiri.Biasalahkan,semuanya baru.Jadi kita tidak boleh menjangkakan yang terbaik selalu.Tapi krew MyFriends2u sukakan lakonan Along.Slumber dan memang mengundang tawa juga.Untuk Shera,lakonan anda bagus.Walaupun baru tetapi anda boleh membawakan watak Zura dengan baik.Bak kata boleh belajar lagi dan lagi.Shahir pula memandangkan sebelum ini Yusry mengatakan,untuk Karak ini Shahir baru sahaja keluar dari AF.Kiranya masih fresh orang kata.Jadi untuk kali pertama berlakon,kira baik juga.

Lakonan KilaFairy pula boleh tahan.Sebabkan watak beliau sebegitu jadi sesuailah dengan beliau.Bagaimana wataknya?Kena lah tengok Karak,ok?Sidek Husin pelakon lama yang dibawa kembali untuk berlakon salah satu cubaan yang perlu dan bagus!Pelakon lama selalunya walaupun hanya watak kecil tetapi lakonan mereka amat baik dan bagus.Tahniah Sidek!

Lisa Surihani turut hadir memberi sokongan

Untuk Yusry selaku pengarah,krew MyFriends2u sukakan cari pengarahan anda.Lain dari yang lain.Dan anda memang kreatif.Pengakhiran filem ini memang lain dari yang lain.Seperti ada Karak Dua je.Betul ke?Kalau ya bagus juga itu.Untuk anda di luar sana jangan lupa tonton Karak di pawagam berhampiran.Pengajaran setelah menonton filem ini,kita kena sentiasa ingat bahawa sebenarnya adanya wujud dunia lain.Jangan sesekali menggunakan ilmu hitam.Dan sentiasa ingat kepada Allah SWT.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di mengkarak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mengkarak - Google Blog Search


المنكاراقي: Nisfu Syaaban @Masjid <b>Mengkarak</b>.

Posted: 16 Jul 2011 06:29 AM PDT

Aktiviti sempena Nisfu Syaaban di Masjid Mengkarak. Kira-kira 50 org termasuk wanita dan kanak2 hadir.

Sent from my Nokia phone

06 di rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2011 07:46 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kemalangan Toyota Vios <b>di</b> Taman Melor, <b>Rompin</b>: Rupanya <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2011 05:23 PM PDT

No of View :591

gambar hiasan 

 Misteri sebuah kereta Toyota Vios yang dibiarkan tersadai selama beberapa hari selepas pemandunya terbabit kemalangan di Taman Melor, Rompin, di sini, terungkai apabila kenderaan berkenaan rupa-rupanya dicuri di ibu negara, minggu lalu.

Difahamkan, kereta putih dilaporkan hilang pada 30 Ogos lalu itu ditemui hasil keprihatinan penduduk setempat yang memaklumkan kepada polis berikutan mencurigai keadaan kenderaan terbabit, Sabtu lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung (JKKK) Tanah Panjis, Tea Kieu Chai, berkata sehari selepas kereta itu dilaporkan hilang, penduduk mendakwa terdengar dentuman kuat dan melihat Vios berkenaan terbabas ke dalam sebuah longkang.

 "Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu (Rabu lalu), seorang lelaki yang memandu kereta berkenaan didakwa dilihat terkurung dan seolah-olah mabuk.

"Berikutan gagal membuka pintu kereta itu, penduduk membantu mengeluarkan lelaki terbabit," katanya di sini, semalam.

Kata Tea, selepas lima hari, penduduk pelik apabila mendapati Vios itu masih tersadai di dalam longkang berkenaan.

"Melihat keadaan itu, saya menghubungi polis sebelum dimaklumkan ia kenderaan curi," katanya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohd Sabri Mohamad mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2011 08:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 03:19 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Selamat Hari Guru, cikgu.. « lipatanhati

Posted: 16 May 2011 02:51 AM PDT

Hari ni 16 mei 2011.. Sudah hampir 4 tahun saya meninggalkan sekolah itu.. Hampir 4 tahun juga saya meninggalkan guru-guru di sana yang banyak mendidik dan mengajar diri ini menjadi seorang manusia. Mereka hadir dalam hidup saya, menemani episod kehidupan saya di sekolah itu, membesarkan saya dengan nasihat-nasihat berguna ketika ketiadaan ibu dan ayah di sisi… Terima kasih cikgu.. :)

Selamat Hari Guru especially to all teachers di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh, Pahang (SBPIT), juga tak lupa buat cikgu-cikgu di Sekolah Kebangsaan Kampung Awah (SKKA), Tadika Kemas Kampung Awah, and tak lupa buat lecturer-lecturer di USIM yang sempat mengajar saya selama 1 sem saya di sana (sebelum terbang ke sini).. Buat kawan-kawan yang pernah mengajar dan mendidik diri ini secara langsung mahupun tidak.. anda semua adalah guru dalam hidup saya..

Daripada Abu Umamah al -Bahili, Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya Allah, malaikat dan ahli (penduduk) langit dan bumi; hinggakan semut di dalam lubang dan juga ikan paus ( meliputi seluruh haiwan di darat dan di laut ) mendoakan kebaikan ke atas orang yang mengajar perkara yang baik kepada manusia". (Riwayat al-Tirmizi)

Kerana nama mereka tertulis dalam 'kamus hidup' saya..

Salam sayang dan rindu dari kejauhan… :)

3rd Year Medical Student.. student of Tarbiyah Univercity
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tanah dijual (105 M2) <b>di</b> Jl. Raya Kp. S <b>awah</b>, Gg. Sadar, Jatimurni <b>...</b>

Posted: 05 May 2011 02:37 AM PDT

Tanah dijual di J l. Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok ...
... DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2, MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... di J l. Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi _. ... s ...
http://submitsms.com/2011/03/tanah-dijual-di-j-l-raya-kp-sawah-gg-sadar-jatimurni-pondok-melati-bekasi-_/

Tanah Dijual Di Jl. Raya Kp. Sawah (SHM, LT. 3.915 M2), Jatimurni ...
... dekat dengan SD, SMP S ... dijual (105 M2) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar, Jatimurni, Bekasi , Info Hub. Iwan (08811117127 atau 08881885042) DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2 ...
http://jagadiklan.com/iklan/tanah-dijual-di-jl-raya-kp-sawah-shm-lt-3915-m2-jatimurni-pondok-melati-bekasi.html

Tanah dijual di Jl. R aya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok ...
Sadar, Jatimurni, Bekasi ), Tanah dijual di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar (105 M2), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi )) ... BAJU MUSLIM DANNIS COLLECTION | MUKENA DANNI S ...
http://www.rajaiklanbaris.org/tanah-dijual-di-jl-r-aya-kp-sawah-gg-sadar-jatimurni-pondok-melati-bekasi/

jual tanah jatimurni jakarta Bandar Barang
... DIJUAL 105 M2 DI JL RAYA KP SAWAH GG SADAR JATIMURNI ... GG SADAR KEL JATIMURNI KEC jual tanah di jalan raya hankam 2011 2 rumah murah di kampung sawah bekasi ... s ...
http://www.bandarbarang.com/info/jual-tanah-jatimurni-jakarta

Tanah Dijual | Iklan Baris Gratis Tanpa Daftar Terbaik
Tanah dijual d i Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar (105 M2), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi !, ... shgb s/d 2029, Luas tanah 2390m2,, lokasi strategis di jl. Kramat Raya No ...
http://iklandenpasar.com/tag/tanah-dijual

Tanah Dijual - Pasang Iklan Baris Gratis Terbaik Tanpa Daftar
... S ... dijual (105 M2) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sa dar, Jatimurni, Bekasi ) ... DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2, MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ...
http://iklanbaliku.com/tag/tanah-dijual

Info Terbaru 2011 08811117127 Gratis Bergabung 08811117127 ...
... Tanah dijual di Jl . Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi ... 105 M2 , MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... di JL ...
http://e-pembayaran.com/tag/08811117127

Info Terbaru 2011 Strada Gratis Bergabung Strada Free ...
... Tanah dijual di Jl . Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi ... 105 M2 , MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... S/D ...
http://e-pembayaran.com/tag/strada

PILIH LANGKAH TERBAIK D LM. BISNIS INVESTASI :! | Iklan baris|Free ...
Tanah dijual (105 M2 ) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar, Jatimurni, Bekasi ), ... Settingan Ponsel | Pulsa Murah | Tip s & Trik ...
http://www.rajaiklanbaris.org/pilih-langkah-terbaik-d-lm-bisnis-investasi/

Iklan Gratis
Tanah dijual di JL. J ATIRANGGA RAYA ... Tanah dijua l (105 M2) di Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi - ... Raya. Lua s Tanah = 1,38 are. Luas Bangunan 70 m2.
http://iklan.mutu.org/properti-parent94.html

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di mentakab - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mentakab - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2011 03:59 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2011 03:50 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2011 03:25 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2011 03:44 AM PDT

JMC Kota Bharu tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan individu semata-mata dan bukan pandangan agensi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2011 03:25 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2011 03:44 AM PDT

JMC Kota Bharu tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan individu semata-mata dan bukan pandangan agensi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 03:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2011 03:46 AM PDT

Langkah NUBHAN: SHOW <b>DI MENTAKAB</b>

Posted: 18 Apr 2011 06:41 AM PDT

Dearest fans,

Pada 26 Mac 2011 yang lepas Nubhan telah membuat persembahan di Mentakab untuk mempromosikan album sulungnya, Langkah Nubhan. Pada hari tersebut, Nubhan telah menyanyikan 4 buah lagu iaitu Aku Atau Dia, Oh Juwita, Cari Jodoh dan Ai Mei Cuo. Terima kasih fans di Mentakab! :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 03:35 AM PDT

JMC Kota Bharu tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan individu semata-mata dan bukan pandangan agensi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2011 03:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2011 03:45 AM PDT

Dua lelaki bersenjata melarikan lori treler <b>di Mentakab</b> - Komunitikini

Posted: 11 Apr 2011 07:49 PM PDT

Dua lelaki bersenjatakan parang dan kayu panjang melarikan sebuah lori treler yang penuh dengan muatan baja kelapa sawit selepas mengikat tangan dan mulut seorang pengawal keselamatan dalam satu kejadian samun di sebuah kawasan perindustrian di Mentakab.

Menurut Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang Supt Nordin Mustapha, kejadian berlaku pada kira-kira pukul 4.30 pagi apabila pengawal keselamatan yang berumur30 tahun itu memeriksa kawasan premis syarikat berkenaan selepas terdengar bunyi sesuatu.

"Pengawal keselamatan itu kemudian diserang dua lelaki bersenjatakan parang dan kayu panjang, yang masing-masing menutup muka mereka," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata selepas mengikat tangan dan mulut pengawal keselamatan itu, suspek terus melarikan sebuah treler milik syarikat berkenaan, dan menurutnya treler serta muatannya itu dianggar bernilai RM200,000.

Nordin berkata syarikat berkenaan pernah kehilangan sebuah lori tanpa muatan pada 8 Mac lepas, dan pada 31 Mac pula ia kehilangan sebuah lagi lori dengan muatan baja kelapa sawit yang bernilai RM48,000.

- Bernama

Related article

KomunitiKini

The leading Malaysian website for news and information on community events, food, entertainment and community resources on education and development.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 03:03 AM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2011 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2011 03:25 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jun 2011 03:19 AM PDT

fizijasmine.blogspot.com: Fosil dijumpai <b>di Mentakab</b>

Posted: 15 May 2011 11:25 AM PDT

MENTAKAB - Selepas penemuan fosil di Taman Emas, Lipis yang menjadi tajuk utama Sinar Harian minggu lalu, ahli paleontologi menjumpai satu lagi kawasan singkapan batuan yang mempunyai fosil berusia jutaan tahun di sini.

Penyelidik Sarjana Sains dari Institut Alam Sekitar dan Pembangunan (Lestari) Universiti Ke-bangsaan Malaysia (UKM) yang juga Pegawai Kaji Bumi Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia, Ahmad Rosli Othman berkata, fosil cengkerang itu ditemui di Jentar pada satu singkapan batuan di kawasan ladang kelapa sawit.

Menurutnya, fosil yang ditemui dalam lapisan batu lodak adalah dari jenis cengkerang dwikatup berkulit nipis yang lazimnya hidup di habitat laut dalam.

"Penemuan fosil marin ini menggambarkan kawasan Temerloh pada suatu ketika dahulu pernah dilitupi laut yang turut didiami hidupan primitif.

"Mentakab sememangnya mempunyai banyak singkapan batuan berfosil terutama pada dedahan singkapan batuan di sepanjang cerun bukit di tepi jalan raya Temerloh-Mentakab," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahmad Rosli berkata, terdapat banyak rekod fosil didokumentasikan ahli paleontologi dari British dan Jepun sekitar 1950 hingga 1965 di Mentakab.

Menjawab pertanyaan mengenai fosil dan penetapan usianya, beliau berkata, fosil ialah tinggalan atau tempelan bahagian tumbuhan atau haiwan zaman prasejarah akibat proses semula jadi dan terawet dalam batuan sedimen.

Menurutnya, pada tempoh tertentu, terdapat pelbagai jenis hidupan direkodkan ahli paleontologi seperti dinosaur.

"Fosil dapat memberikan gambaran persekitaran di mana ia pernah wujud ratusan juta tahun lampau. Pahang sebenarnya mempunyai banyak lokaliti berfosil. Fosil itu perlu dipelihara seperti menempatkannya di muzium berkaitan untuk tatapan generasi akan datang.

"Pemuliharaan lokaliti geotapaknya adalah penting untuk rujukan atau kajian saintifik tempatan dan luar negeri," katanya. 

Sumber: Sinar Harian Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2011 03:44 AM PDT

JMC Kota Bharu tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan individu semata-mata dan bukan pandangan agensi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2011 03:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2011 03:46 AM PDT

Langkah NUBHAN: SHOW <b>DI MENTAKAB</b>

Posted: 18 Apr 2011 06:41 AM PDT

Dearest fans,

Pada 26 Mac 2011 yang lepas Nubhan telah membuat persembahan di Mentakab untuk mempromosikan album sulungnya, Langkah Nubhan. Pada hari tersebut, Nubhan telah menyanyikan 4 buah lagu iaitu Aku Atau Dia, Oh Juwita, Cari Jodoh dan Ai Mei Cuo. Terima kasih fans di Mentakab! :)


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mentakab</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 03:35 AM PDT

JMC Kota Bharu tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan individu semata-mata dan bukan pandangan agensi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved