ads

Jumaat, 7 Oktober 2011

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Am&#39;z CamPro: [Terkini] Bas Jatuh Gaung <b>Di Bentong</b>

Posted: 02 Oct 2011 04:49 AM PDT

BENTONG 2 Okt. – Seorang penumpang maut apabila bas persiaran yang dinaikinya terbabas lalu terjatuh ke dalam gaung di Kilometer 13, Jalan Bentong-Raub dekat sini awal pagi ini.

Mohd. Azanizar Adnan, 25, beralamat di Taman Mawar, Batu Kikir, Negeri Sembilan meninggal dunia di tempat kejadian akibat tersepit dalam kenderaan itu dalam kemalangan yang berlaku kira-kira pukul 3.15 pagi.

Menurut Pemangku Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Mohd. Mansor Mohd. Nor, ketika kejadian, bas persiaran itu yang dalam perjalanan dari Kelantan menghala ke Negeri Sembilan dinaiki 34 penumpang serta dua pemandu bas. - Utusan




06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di merapoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2011 09:35 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di merapoh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PPD Lipis: Pelancaran 1Murid 1Sukan 1Malaysia <b>di Merapoh</b>

Posted: 01 Jul 2011 11:00 PM PDT

2 Julai 2011, tepat jam 7.45 pagi telah diadakan larian serentak seluruh negara sebagai simbolik kepada pelancaran dasar 1 Murid 1 Sukan. Dasar ini mewajibkan setiap murid menyertai sekurang-kurangnya satu aktiviti sukan di peringkat sekolah. Dasar ini akan menyokong Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang berhasrat untuk melahirkan insan yang seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani.
SMK Merapoh, sekolah yang terletak paling utara negeri Pahang bersempadan dengan Gua Musang, Kelantan sangat bertuah kerana pelancaran larian serentak ini telah disempurnakan oleh En. Yahya Zainal Abidin, Timbalan Pengarah Pelajaran Pahang.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2011 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2011 09:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 12:00 AM PDT

Alhamdulillah, dari 15hb Mei hingga 18hb Mei kami berada di tanah FELDA Lurah Bilut seterusnya ke Felda Sungai Koyan meninggalkan kesan yang sangat dalam dalam lubuk hati. Pelbagai yang indah-indah telah melekat ke dalam anak mata sehingga sekarang masih terbayang-bayang akannya. Ditambah dengan penduduk di kedua-dua buah Felda yang sangat peramah dan sporting. Sehingga membuatkan kami berat kaki untuk melangkah dan meninggalkan tanah keramat pertama yang kami jejaki itu.

Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI KERAMAT.

Peribadi Encik Hussin amat menyenangkan kami semua. Melayan kami bagai tetamu diRaja. Crew filem dokumentari ini sangat menghargai pelawaan Encik Hussin ke tempat-tempat menarik untuk dilawati. Terutamanya, di sekitar Lurah Bilut. Sehingga juga membuatkan hilang rasa kepenatan dan perasaan jauh untuk ke sana.

Lurah Bilut merupakan sebuah kawasan penempatan FELDA yang terletak di Bentong, Pahang. Ia mula dibuka pada tahun 1958 dan merupakan rancangan pembangunan tanah secara berkelompok untuk pertanian yang pertama ditubuhkan seumpamanya di Malaysia dan dunia.Felda Lurah Bilut adalah merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Penempatan penduduk dibahagikan mengikut kawasan asal penduduk datang. Contohnya penduduk berasal dari Pulau Pinang dikumpulkan penempatan mereka di Jalan Pulau Pinang. Kegiatan pertanian utama adalah penanaman Getah dan Kelapa Sawit. Penduduk terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India. Sistem pemusatan pentadbiran sekolah rendah di FELDA Lurah Bilut adalah merupakan Sekolah Wawasan pertama dan model dalam pembentukan sekolah wawasan di seluruh Malaysia. Memang menarik jika singgah ke sana. 

Kami dibawa menaiki tangki sekolah dihadapan muzium terbabit. Memang seronok sekali. Sudahlah dijamu dengan makanan sebelum memulakan pendakian ke puncak tangki. Dibawa pula dengan bekal-bekalan seperti goreng pisang, air ABC, ubi goreng sebagai kudap-kudapan. Perasaan terharu mula menjalar dalam diri masing-masing.

Memulakan pendakian ke atas puncak tangki merubah perasaan kami yang ghairah untuk ke sana dengan gerun dan cemas sedikit. Mana tidaknya, untuk ke puncak memang cerun, tambahan pula tiada unsur keselamatan sewaktu pendakian. Hanya berbekalkan barang-barang equipment shooting sehelai sepinggang dan kudap-kudapan tadi sahaja. Bait-bait semangat kental yang masih ada untuk kami juga menjadi kayu api untuk membakar perjuangan pendakian tersebut. Alangkah indahnya! Jika dinikmati pemandangan sekitar dari atas. Hilang perasaan penat, gayat dan gerun itu tadi. Memang indah dan damai Lurah Bilut. 

To be conti, sebab nak gi makan..hihi geng crew dah datang tu...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jun 2011 12:00 AM PDT

Alhamdulillah, dari 15hb Mei hingga 18hb Mei kami berada di tanah FELDA Lurah Bilut seterusnya ke Felda Sungai Koyan meninggalkan kesan yang sangat dalam dalam lubuk hati. Pelbagai yang indah-indah telah melekat ke dalam anak mata sehingga sekarang masih terbayang-bayang akannya. Ditambah dengan penduduk di kedua-dua buah Felda yang sangat peramah dan sporting. Sehingga membuatkan kami berat kaki untuk melangkah dan meninggalkan tanah keramat pertama yang kami jejaki itu.

Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI KERAMAT.

Peribadi Encik Hussin amat menyenangkan kami semua. Melayan kami bagai tetamu diRaja. Crew filem dokumentari ini sangat menghargai pelawaan Encik Hussin ke tempat-tempat menarik untuk dilawati. Terutamanya, di sekitar Lurah Bilut. Sehingga juga membuatkan hilang rasa kepenatan dan perasaan jauh untuk ke sana.

Lurah Bilut merupakan sebuah kawasan penempatan FELDA yang terletak di Bentong, Pahang. Ia mula dibuka pada tahun 1958 dan merupakan rancangan pembangunan tanah secara berkelompok untuk pertanian yang pertama ditubuhkan seumpamanya di Malaysia dan dunia.Felda Lurah Bilut adalah merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Penempatan penduduk dibahagikan mengikut kawasan asal penduduk datang. Contohnya penduduk berasal dari Pulau Pinang dikumpulkan penempatan mereka di Jalan Pulau Pinang. Kegiatan pertanian utama adalah penanaman Getah dan Kelapa Sawit. Penduduk terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India. Sistem pemusatan pentadbiran sekolah rendah di FELDA Lurah Bilut adalah merupakan Sekolah Wawasan pertama dan model dalam pembentukan sekolah wawasan di seluruh Malaysia. Memang menarik jika singgah ke sana. 

Kami dibawa menaiki tangki sekolah dihadapan muzium terbabit. Memang seronok sekali. Sudahlah dijamu dengan makanan sebelum memulakan pendakian ke puncak tangki. Dibawa pula dengan bekal-bekalan seperti goreng pisang, air ABC, ubi goreng sebagai kudap-kudapan. Perasaan terharu mula menjalar dalam diri masing-masing.

Memulakan pendakian ke atas puncak tangki merubah perasaan kami yang ghairah untuk ke sana dengan gerun dan cemas sedikit. Mana tidaknya, untuk ke puncak memang cerun, tambahan pula tiada unsur keselamatan sewaktu pendakian. Hanya berbekalkan barang-barang equipment shooting sehelai sepinggang dan kudap-kudapan tadi sahaja. Bait-bait semangat kental yang masih ada untuk kami juga menjadi kayu api untuk membakar perjuangan pendakian tersebut. Alangkah indahnya! Jika dinikmati pemandangan sekitar dari atas. Hilang perasaan penat, gayat dan gerun itu tadi. Memang indah dan damai Lurah Bilut. 

To be conti, sebab nak gi makan..hihi geng crew dah datang tu...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2011 12:00 AM PDT

Alhamdulillah, dari 15hb Mei hingga 18hb Mei kami berada di tanah FELDA Lurah Bilut seterusnya ke Felda Sungai Koyan meninggalkan kesan yang sangat dalam dalam lubuk hati. Pelbagai yang indah-indah telah melekat ke dalam anak mata sehingga sekarang masih terbayang-bayang akannya. Ditambah dengan penduduk di kedua-dua buah Felda yang sangat peramah dan sporting. Sehingga membuatkan kami berat kaki untuk melangkah dan meninggalkan tanah keramat pertama yang kami jejaki itu.

Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI KERAMAT.

Peribadi Encik Hussin amat menyenangkan kami semua. Melayan kami bagai tetamu diRaja. Crew filem dokumentari ini sangat menghargai pelawaan Encik Hussin ke tempat-tempat menarik untuk dilawati. Terutamanya, di sekitar Lurah Bilut. Sehingga juga membuatkan hilang rasa kepenatan dan perasaan jauh untuk ke sana.

Lurah Bilut merupakan sebuah kawasan penempatan FELDA yang terletak di Bentong, Pahang. Ia mula dibuka pada tahun 1958 dan merupakan rancangan pembangunan tanah secara berkelompok untuk pertanian yang pertama ditubuhkan seumpamanya di Malaysia dan dunia.Felda Lurah Bilut adalah merupakan kawasan FELDA yang pertama ditubuhkan di Malaysia. Penempatan penduduk dibahagikan mengikut kawasan asal penduduk datang. Contohnya penduduk berasal dari Pulau Pinang dikumpulkan penempatan mereka di Jalan Pulau Pinang. Kegiatan pertanian utama adalah penanaman Getah dan Kelapa Sawit. Penduduk terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India. Sistem pemusatan pentadbiran sekolah rendah di FELDA Lurah Bilut adalah merupakan Sekolah Wawasan pertama dan model dalam pembentukan sekolah wawasan di seluruh Malaysia. Memang menarik jika singgah ke sana. 

Kami dibawa menaiki tangki sekolah dihadapan muzium terbabit. Memang seronok sekali. Sudahlah dijamu dengan makanan sebelum memulakan pendakian ke puncak tangki. Dibawa pula dengan bekal-bekalan seperti goreng pisang, air ABC, ubi goreng sebagai kudap-kudapan. Perasaan terharu mula menjalar dalam diri masing-masing.

Memulakan pendakian ke atas puncak tangki merubah perasaan kami yang ghairah untuk ke sana dengan gerun dan cemas sedikit. Mana tidaknya, untuk ke puncak memang cerun, tambahan pula tiada unsur keselamatan sewaktu pendakian. Hanya berbekalkan barang-barang equipment shooting sehelai sepinggang dan kudap-kudapan tadi sahaja. Bait-bait semangat kental yang masih ada untuk kami juga menjadi kayu api untuk membakar perjuangan pendakian tersebut. Alangkah indahnya! Jika dinikmati pemandangan sekitar dari atas. Hilang perasaan penat, gayat dan gerun itu tadi. Memang indah dan damai Lurah Bilut. 

To be conti, sebab nak gi makan..hihi geng crew dah datang tu...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2011 09:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Aug 2011 12:00 AM PDT

AKAN GUA PERTAHANKAN PUTRAJAYA..

SEHINGGA KETITISAN RAMBUT YG TERAKHIR..

WALAU DGN APA CARA SEKALIPUN

KAH KAH KAH


FATWA TERBARU.

Perdana Menteri Monggolia, Datuk Seri Mat Mongol kata, Umno APCO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini. kah kah kah

Umno sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda.

Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan Umno sejak 53 tahun yang lalu berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?

kerajaan Barisan Nasional (Babi Negara) pimpinan Umno membangunkan negara ini bagi melahirkan umat Islam yang dihormati dan bermaruah dengan pembangunan negara, teknologi dan ketenteraan yang termaju.
"Kita tidak perlu label "membangun bersama Islam" kerana kita sudah lama memperjuangkan Islam dan telah memberi keselesaan hidup kepada umat Islam kerana kita tidak mahu umat Islam miskin dan tidak ada kekuatan,

Islam juga menuntut perubahan umatnya daripada yang baik kepada lebih baik dan itulah yang dilakukan oleh Umno.Kita sentiasa membela nasib rakyat daripada yang baik kepada lebih baik, jika dulu kita bermula dari Lurah Bilut (Felda Lurah Bilut) daripada golongan yang tidak mempunyai tanah kepada golongan yang mempunyai tanah sebanyak 10 ekar.

Secara kebetulan ayah saya (Tun Abdul Razak) yang menubuhkan Felda, dia berjalan dengan tongkat dan bush jaket beratus-ratus batu semata-mata untuk memberi tanah dan membasmi kemiskinan rakyat,

umat Islam haruslah mengambil iktibar dengan pelbagai peristiwa kemenangan Islam dalam bulan Ramadan termasuklah peristiwa perang Badar.

Bulan Ramadan membentuk peribadi dan kekuatan untuk kejayaan Islam dan tidak ada sebab kita tidak boleh berjaya jika kita berusaha - MAT MONGOL 

Asas Yang Sekular Tidak Mungkin Ianya Islam

Jika sebelum daripada ini Mat Mongol mengeluarkan fatwa bahawa 1Malaysia menepati ajaran Islam maka kali ini Mat Mongol sekali lagi mengeluarkan fatwa baru dalam usaha untuk membenarkan perjuangan UMNO APCO yang semakin hari nampaknya terus dipertikaikan kerelevanannya oleh umat Islam di Malaysia.

Mat Mongol nampaknya terpaksa menggunakan 'talian hayat' Islam sekali lagi untuk mengatakan bahawa UMNO APCO itu adalah parti Islam yang sebenar. Malang sekali, apakah hanya kerana adanya sedikit pembelaan dan rancangan pembangunan umat Islam dan negara maka Mat Mongol telah tanpa rasa malu dan bersalah mendakwa UMNO APCO adalah sebuah parti Islam yang sebenar?

Apakah Islam atau tidaknya sesebuah parti itu hanya dilihat dan diukur dari perancangan dan aktivitinya semata? Hakikatnya, bagi menentukan samada sesebuah parti itu adalah parti Islam sebenar atau tidak, kita perlu melihat dasar dan asas perjuangannya.

Apakah dasar perjuangan UMNO APCO? Bukankah dasarnya adalah ashobiyyah yang jelas bertentangan dengan Islam? Bukankah asas perjuangan UMNO APCO itu adalah sekularisme iaitu perjuangan yang memisahkan Islam dengan kehidupan bermasyarakat dan bernegara? Buktinya sehingga saat ini UMNO APCO yang sudah berkuasa dan memerintah selama lebih 52 tahun masih tetap menggunakan perlembagaan kufur ciptaan Lord Reid.

Sebenarnya, inilah dua indikator yang sepatutnya kita gunakan untuk menentukan apakah UMNO APCO itu parti Islam ataupun sebaliknya.

Mat Mongol, Renunglah firman Allah SWT di bawah:

"Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya". [TMQ A-li-'Imraan (3) :104].

"Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum yang beriman kepada Allah dan hari akhirat, tergamak berkasih-mesra dengan orang-orang yang menentang (perintah) Allah dan RasulNya, sekalipun orang-orang yang menentang itu ialah bapa-bapa mereka, atau anak-anak mereka, atau saudara-saudara mereka, ataupun keluarga mereka. Mereka (yang setia) itu, Allah telah menetapkan iman dalam hati mereka, dan telah menguatkan mereka dengan semangat pertolongan daripadaNya; dan Dia akan memasukkan mereka ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka tetap kekal di dalamnya. Allah reda akan mereka dan mereka reda (serta bersyukur) akan nikmat pemberianNya. Merekalah penyokong-penyokong (agama) Allah. Ketahuilah! Sesungguhnya penyokong-penyokong (agama) Allah itu ialah orang-orang yang berjaya". [TMQ Al-Mujaadalah (58) : 22].

KAH KAH KAH

aik? ini satu lagi bencana bakal berkumandang..

boleh menyebabkan parti pas melingkup telangkup.

dgn fatwa baru dari mat mongol..

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

Jika UMNO APCO ingin dinilai....

 sebagai sebuah parti Islam....

 maka sudah selayaknya Mat Mongol yang merupakan orang yang paling berkuasa....

saat ini memastikan keberadaan UMNO APCO itu menepati ciri ciri...

bukan cirit cirit.. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

sebagaimana yang diperjelaskan oleh ayat-ayat di atas....

Adakah Mat Mongol bersedia berubah dan seterusnya mengubah dasar....

dan asas perjuangan UMNO APCO yang ada hari ini....

 Ataupun apakah Mat Mongol hanya sekadar auta dalam kesempatan bulan Ramadhan kali ini..

KAH KAH KAH

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2011 10:10 PM PDT

URL Sumber Asal :-

AyUh GeBaNg2 JeW..: KeNaNgAn <b>Di LuRaH BiLut</b>

Posted: 25 Apr 2011 02:32 AM PDT

aku di lahirkan di Selangor,tpi ketika itu abah bekerja dengan MARA sbagai konduktor bas..dlu pkai konduktor bas..skang driver la yg collect & bagi tiket skali..
Di Lurah Bilut la aku dibesarkan..tpi tak lama..pabila aku nak msuk darjah satu(1)..mak & abah brpindah di klang..Kenangan di sana aku x berapa ingat..Hanya gambar2 di dalam simpanan aku..
Di sana aku punya ayah angkat brbangsa India..dia kawan abah aku la..bekerja sbagai posmen..Klau tak silap aku nama dia Bala..mak aku cite..dia nih suka sangat sakat mak aku ketika mengandungkan aku..Sampai la kelahiran aku..tpi setelah kelahiran aku..dia tak lgi kacau mak aku..dia mesti ambik aku..bawak jalan pegi kedai depan tu..Ntah tak ingat nama kedai makcik tu..
mak aku kate..masa mak tengah masak di dapur..mak letak kan aku di ruang tamu..tpi zaman dlu..takde kena kes culik2 nih..tpi skang..klau kite letak ank2 kite cam tu..alamat kite tak jumpalah ank kite...
ok..sambung balik..dlu..rumah papan..pintu dlu2 pulak mesti orang ada membuat penghadang tuk baby2..yg duk di dalam "walker" tuu..ala macam pagar tuu..yang kite leh langkah msuk ke dalam..
ketika aku sedang duk diam2 brmain anak patung..datang la si Bala ni mengambil aku pegi ke kedai makcik tu..mak aku pulak sedang masak di dapur..
Agak2 mak aku nak brjengah aku di depan..hehehe...tengok2..tinggal "walker" jew..."eh!mane pulak anak aku nih!!"..mak aku risau..ingat aku dah hilang..hehehe..apa lgi..mengelabah laaa...mak aku keluar mencari aku....Rupa2 yer aku sedang makan kuih di kedai makcik tu bersama uncle Bala tuuu...
Sebab tu la abang aku panggil aku anak "yeng"..(kap lam)..coz satu yer, mata aku nih..besar..kulit cerah2 aje..abg aku putih sket dari aku...
Tingin lak nak pegi LuRaH BiLuT tu..selepas pindah kat Klang..aku memang tak penah lgi pegi ke sana..mak ..abang ada gak gi ke sana..Orang LuRaH BiLut,jiran2 lama mak menjemput kenduri kawen..
Uncle Bala tu ntah ada lgi ke tdak..sampai la skang klau ejek mengejek..mesti orang panggil aku anak "yeng"..

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jun 2011 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

cik aL pOlkadOt: Makan dan Gelak <b>di</b> Majlis Sambut Menantu + Elyiea <b>...</b>

Posted: 28 May 2011 06:24 AM PDT

makan lagi~!!!

hOhOo.

kali ni ke Lurah Bilut.

malas nak bebel, sebab tengah tengOk AF9.

wakaka.

jOm layan pixa-pixa.

wee~

(yeah. rOmbOngan dari pihak pengantin sudaaa datang. hOhOo)

-------------------------------------------------------------------------------

(berkumpul ramai-ramai kat perkarangan Pejabat Felda Lurah Bilut)

--------------------------------------------------------------------------------

(Adnin + Elyiea)

----------------------------------------------------------------------------

(yummy. yummy)

-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------

(magic nih. kejap ade)

----------------------------------------------------------------------------

(taraaaaaaa.... kejap xde~!!! hahaha)

-----------------------------------------------------------------------------

p/s : gambar aku xde ye sebab xde sape nak tOlOng amekkan. waaaaaaaaaa.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 08:14 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


WARUNG ASTRO: Memancing <b>di Kuala Rompin</b>..................

Posted: 18 Sep 2011 11:39 PM PDT

Pada 17-18/9/2011 yang lalu bersempena cuti hari kemerdekaan Malaysia Mantz telah mengambil peluang bercuti ke daerah Rompin yang terletak bersebelahan dengan Endau,johor.Rompin yang terletak berhampiran pantai memang terkenal dengan aktiviti memancing dan kesempatan berada di sini tidak Mantz lepaskan untuk turut sama memancing di pantai Kuala Pontian,Rompin ini.Bukan itu sahaja Mantz juga berpeluang mempelajari teknik penternakan kupang yang di miliki oleh Pak Samad,iaitu seorang penternak kupang yang memang terkenal di daerah ini dan kawasan sekirarnya.Saksikan bingkisan yang Mantz sediakan.......


Sedang menunggu ikan memakan umpan.....


Mantz sedang menunjukkan aksi pertarungan menaikkan kerapu ....


Hasil sejam yang pertama..


Di atas rakit ternakan kupang Pak Samad

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2011 08:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2011 08:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Selamat Hari Raya Aidilfitri <b>Di kuala rompin</b>,pahang - blog*spot

Posted: 17 Sep 2011 08:12 AM PDT

PAK CIK FAKRUL DENGAN AIMIN
KELUARGA SEBELAH EMAK SAYA

SELAMAT HARI RAYA DI KUALA ROMPIN,PAHANG
BYK MENDAPAT DUIT RAYA LAGI

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2011 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

Rebecca Duckett highlights the risks posed by swiftlet farming in the George Town world heritage site in a letter to the Penang Chief Minister.

As a resident of George Town and as a council member of the Penang Heritage Trust, I want to bring to your attention yet again, the problem of swiftlet farming in our urban areas. The National Guidelines For Swiftlet Breeding are to be presented to Cabinet very soon and there has been no public discussion whatsoever with stakeholders, residents or NGOs. This lack of transparency has to be addressed before any Guidelines for Swiftlet breeding can be passed.

According to the June 2005 newsletter of the Malaysian Swiftlet Farmers Association, over 10% of houses - 400 houses- in George Town have been converted into swiftlet farms. The latest casual count estimates that these numbers could be closer to 20% of houses in George Town.

We do not oppose swiftlet farming in general; it is a very lucrative business which brings in approximately RM 1.5 billion per year. However, the damage urban swiftlet farming in George Town is doing to our "intangible heritage", by moving people out of buildings in order to open swiftlet farms, and to our "tangible heritage" by destroying the original features of the "exceptional range of shophouses and townhouses" that gave us our WHS listing in the first place is too great to be ignored.

Swiftlet farming encourages swiftlets to nest in a particular house, in order to harvest the nests that they build there. These nests are then sold on at an extremely lucrative price, to be used as the main ingredient in birds nest soup. We are not opposing the practice of swiftlet farming in general but we want it relocated from George Town into less populated, agricultural areas, for the following reasons:

1) Health concerns, including but not limited to:

- Cryptococcus
Dried bird droppings and bird's nests have been known to harbour the yeast spore Cryptococcus, which ideally forms colonies at 20 - 37°C (perfect for Georgetown) and which is responsible for infections in human beings. Inhalation of Cryptococcus spores cause lung infections, cryptococcal meningitis and pneumonia in healthy children and adults, and is particularly dangerous to anyone who is immuno-compromised.
King, Dr. John W. and DeWitt, Meredith L., "Cryptococcosis," http://emedicine.medscape.com/article/215354-overview, October 30th, 2009

- Avian Flu
Avian flu, or H5N1, is a rare but severe disease that can be fatal. The last person diagnosed with avian flu was in Vietnam on 16th March of this year. According to the WHO (World Health Organization), "all birds are thought to be susceptible to infection with avian influenza viruses". It is possible that the avian flu virus could be introduced to swiftlets in George Town from migratory waterfowl, which scientists believe are "now carrying the H5N1 virus in its highly pathogenic form, sometimes over long distances."

The WHO states: "Japan, the Republic of Korea, and Malaysia have controlled their outbreaks and are now considered free of the disease. Elsewhere in Asia, the virus has become endemic in several of the initially affected countries." However, there is no reason to suggest that swiftlets coming into contact with infected migratory birds from other parts of Asia will not contract H5N1. Living in such close proximity to one another, contaminated swiftlets would quickly transfer the disease between themselves, increasing the chances for human infection either via direct contact with contaminated birds or contaminated feces, the two most common sources of infection. World Health Organisation, "Avian influenza "bird flu"," http://www.who.int/mediacentre/factsheets/avian_influenza/en/#countries, February 2006

- Dengue Fever

Pools of water created by swiftlet farmers to ensure an ideal humidity and temperature for the birds also create perfect breeding grounds for mosquitos, including Aedes Mosquitos, which carry Dengue Fever. Outbreaks in George Town on specific streets have recently been very common.

2) The danger swiftlet farming poses to George Town's Unesco status:

- The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (Unesco) seeks to encourage the identification, protection and preservation of cultural and natural heritage around the world considered to be of outstanding value to humanity. George Town's World Heritage Site status is not just a label that will increase tourism, but a treaty signed to conserve the unique "intangible heritage" of George Town.

However, homes that are converted into birdhouses suffer irreparable damage, as original windows, doors, plasterwork and features are removed, and sprinkler systems are set up to keep the house humid. This not only causes water damage, damp and rot to that house, but also to adjacent properties, thereby threatening the "unique architectural and cultural townscape without parallel anywhere in East and Southeast Asia...in particular [the] exceptional range of shophouses and townhouses" which gave George Town WHS status in the first place.

Puan Maimunah, as Acting General Manager to the George Town World Heritage Office, has stated that: "personally, the swiftlet industry poses a conflict to the World Heritage Site listing, and possibly needs to be relocated". If action is not taken against urban swiftlet farming, and George Town "loses the characteristics which determined its inscription on the World Heritage List" it may be placed on the List of World Heritage in Danger or have its status as a World Heritage Site revoked. The Site listing undoubtedly brings more tourism and therefore more money to our city. The loss of our architecture and/or listing would negatively impact on tourism and harm the economy of George Town.

3) Noise pollution:

- The sound systems used to attract swiftlets by playing amplified birdsong continuously constitutes noise pollution, which is a nuisance for residents of and visitors to George Town. However, in recent months, the main source of noise pollution is the birds themselves because numbers have soared and are now out of control. The sky above residences in George Town are full of birds emitting piercing sounds especially in the early hours of morning, late afternoon and evening.

Responsibility of the Penang state government and its departments:

The Penang State Government controls the future of George Town. The decisions made now have long term consequences. In order to address these consequences, we urgently request that the State Government of Penang keeps to and enforces, the terms of the extended moratorium on Swiftlet breeding in George Town, that states that operators cannot start any new swiftlet farms in George Town. The moratorium was set up to halt the proliferation of swiftlet houses in George Town, not as a open bill for them to proliferate freely. The breeders are openly setting up new farms all over George Town. By condoning and allowing this to happen the State Government and MPPP accepts that it is responsible for any negative impact on public health and environment.

We request that the State Government creates a heft annual tax to be paid by each individual urban swiftlet farm until they have moved from the urban areas of George Town on or before the deadline set by the State Government. This tax creates a fund which can then be used when an outbreak of Avian Flu H5N1, Crytococcus or other disease relating to birds, breaks out enabling the State Government to act on any emergency measures needed for this outbreak or environmental disaster cleanup. For the swiftlet farmers, this tax payment will mark their dedication to the maintenance of their farms health and safety measures and further reinforces their responsibility and belief that swiftlet farming in urban areas amongst a dense human population, poses no dangers to humans. Non payment of this tax allows the State Government to forcibly close down the swiftlet farm.

We also insist that in addition, the State Government as a whole, with the Heads of the Veterinary Department and Public Health, be made personally responsible for any environmental and health and safety issues that will arise from the spiralling increase in the population of swiftlets over George Town and the environmental disaster that will take place within the next few years, if swiftlet farms are not removed immediately from our urban areas. The State Government and the Heads of the Veterinary Department and Public Health will also be personally responsible to pay any compensation required in events of death from any bird related disease, outbreak of disease, as well as the loss of investment made by stakeholders who have put huge investments into the belief that George Town will benefit from its Unesco World Heritage Status and is currently being marketed as a tourist destination and world class heritage site by the Penang State Government. Loss of investment should also include, but not be limited to, being forced to move from buildings because of an individuals fear to his/her own personal health and safety.

Laws are being enforced by the State Government on developers, on residents, on landlords that are trying to revitalise George Town as a residential, cultural, heritage and tourist hub, yet swiftlet farms are being allowed to proliferate freely, beyond the realms of law. The State Government must act with a balanced hand.

I would request your immediate assistance in lobbying the Malaysian Government to sign into law, guidelines explicitly prohibiting swiftlet farming in George Town and urban areas, and to act on bringing current owners of swiftlet farms in urban areas to justice. The health and safety of the rakyat and Malaysia's precious environment should be foremost in any Government initiative. Moving swiftlet farming out of George Town and urban areas is in keeping with the State Government of Penang's initiative for a "Cleaner, Greener, Penang" and must be viewed with long term benefit to all the rakyat, all cultures, all tangible and intangible heritage in George Town and our urban areas.

Rebecca Duckett is a council member of the Penang Heritage Trust

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2011 03:52 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 04:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 03:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved