ads

Rabu, 8 Februari 2012

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


Duniaku Di Sini: Melayan Ombak Rindu <b>Di Teluk Cempedak</b>

Posted: 01 Feb 2012 04:00 PM PST

Dua minggu lepas, masa on the way balik Terengganu kami sekeluarga singgah kat Bandar Kuantan untuk menjengah arwah abg ipar Mama yg waktu tu berada di ICU Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA). Arwah Abg Jamil, abg ipar Mama telah pun kembali ke rahmatullah Sabtu lalu akibat komplikasi dan sakit di bhgn hati. Semoga Allah SWT ampunkan dosa-dosa beliau dan tempatkan beliau di dlm golongan hamba-hambaNya yg soleh. Amin!! 
Berbalik pada topik, korang suka pantai?? Mama sekeluarga suka bangat!! Disebabkan kami sampai kat Kuantan jam 11.30 pg jadi sementara menunggu waktu melawat jam 1.00 t/h kami sekeluarga singgah kat Teluk Cempedak. Kalo nak tahu, sejak Mama pindah ke Terengganu tahun 1992 inilah baru Mama jejak bandar Kuantan. Lama gila kan tak gi kan sampai 'makan langsat' la jugak huhu. Akhirnya berpandukan signboard sampai jugak ke pantai yg Mama rindui...lebih 25 tahun tak jejak kat sini....wuwuuuu...Mama pun dah lupa bila kali akhir Mama ke sini. Rasanya masa umur 6 thn...
Alhamdulillah...pantai ni masih indah seperti dulu.. 


 suka tengok sebelah sini..  3 orang budak tengah buat muka protes bila Mama tak izinkan mereka ke gigi air...
jenuh explain yg kami bukan datang utk piknik...adoyai...  ambik gambar pun Angah bebel kat Mama...tak puas hati punya pasal sebab dia nak main layang-layang kat situ...huhu
sudahnya bawak mereka ke sini..lepas geram...jadilah! Itupun selepas Mama tabur janji utk bawak mereka ke Pantai Batu Burok bila dah balik Terengganu nanti...sabor je lah...
Mama jugak tak sempat nak layan ombak rindu lebih-lebih...
Terima kasih sudi baca entry ini!!
  Klik Sini Utk Daftar Churp-Churp

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved