ads

Jumaat, 2 Mac 2012

06 di kuala rompin - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 07:23 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 07:28 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:34 PM PST

URL Sumber Asal :-

Pengembaraan Pulang Ke <b>Kuala Rompin</b> | Aku Linglung

Posted: 04 Jan 2012 04:00 PM PST

Gua pernah bercita-cita hendak membuat pengembaraan solo mengelilingi sesuatu tempat ketika gua masih bujang dulu. Tidak kira lah pengembaraan mengelilingi Subang Jaya ke, pusing Sunway Lagoon ke, ekspedisi mengelilingi Semenanjung Malaysia ataupun mengayuh basikal mengelilingi dunia. Semua ni gua ada terfikir-fikir masa bujang dulu sebelum tidur. Semua tu gua hendak tulis dalam sebuah catatan yang boleh dikongsi dengan semua rakyat jelata.

Tapi sekarang, tak bujang itu sudah satu hal. Keduanya, jalan hendak balik ke Kuala Rompin ni pun gua risau-risau juga kot-kot la dah berubah banyak. Nanti malu juga, duduk merantau di Kuala Lumpur tak sesat, tapi pulang ke kampung sendiri boleh tak ingat jalan.

Apa cerita?

Padu juga gua punya risau tu.

Baiklah. Gua rasa enjin kereta Malaysia gua pun dah suam-suam dah di parkir kereta tu. Jadi ada baiknya gua berlepas dulu. Doakan pengembaraan gua pulang ke Kuala Rompin ini selamat dan penuh pengalaman dan cabaran bermakna setanding dengan pengembaraan Nobita dan rakan-rakan ke kerajaan air.

Tumbukan padu ke udara!

*******


# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. Pehh! Terima kasih yek :)
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.
# Buku Sperma Cinta 3 in 1. Dah macam air neskepe bunyi dia.
# Yang ni pulak Sperma Cinta 8 in 1. Lagi padu!

Share

Full content generated by Get Full RSS.

Pengumuman Kiosk TM <b>Kuala Rompin</b>,Pahang | Jalur Lebar.NeT

Posted: 14 Jan 2012 08:12 AM PST

PENGUMUMAN

Bermula tahun 2012, Pihak kami akan melantik beberapa orang wakil jualan yang SAH untuk menjalankan aktiviti jualan di beberapa buah negeri. Buat masa ini, pelantikan masih lagi dibuat dan penyusunan masih lagi dalam peringkat awal.

Sehubungan dengan itu, pihak kami, HAFIZ COMPUTER SERVICES selaku wakil jualan sah TM ingin memaklumkan kepada anda bahawa kami tidak melantik secara rasmi mana-mana wakil jualan yang mana telah menggunakan nama kami untuk membuat jualan. Sebarang masalah kelewatan permohonan, promosi , yang telah ditawarkan kepada anda, kami tidak bertanggungjawab.

 Sila berhubung terus dengan saya HAFIZAL di talian 019-9377794 yang mana tinggal di kawasan Kuala Rompin, Pekan, Muadzam Shah, Kuantan dan Endau Johor atau anda boleh datang terus ke kaunter kami. Buat masa ini, kami hanya menjalankan aktiviti jualan dan promosi melalui talian hotline ini sahaja. Tidak menggunakan talian lain.

Harap Maklum

Hafizal

Penolong Pengurus

Hafiz Computer Services

Kepada yang berminat, anda boleh memohon perkhidmatan TM Broadband dan talian tetap sama ada melalui online di sini atau berkunjung ke kaunter TM di :

Pasaraya Nan Demo Sdn. Bhd,

Kiosk 5, Jalan Endau-Rompin, Kuala Rompin, Pahang

* Pasaraya tersebut terletak di sebelah Masjid Tengku Mahkota Abdullah atau masjid besar Rompin.

Hubungi kami di talian 019-9377794 untuk membuat langganan dan sebarang pertanyaan tentang pakej internet dan telefon TM.

Full content generated by Get Full RSS.

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

CAHAYA: Suatu pagi <b>di Kuala Rompin</b>

Posted: 31 Dec 2011 02:14 AM PST

sebenaQnya nih 1st time aku menjejakkan kaki ke negeri Pahang Darul Makmur..Syok jugak negeri Pahang nih...hutan2nya masih terpelihara sejuk mata memandang..tujuan aku ke sana adalah untuk menghantar bantuan kepada mangsa2 banjir di sekitar Kuala Rompin, Pahang Darul Makmur..dan perjalanan mengambil masa hampir 6 jam..dan kami pergi menaiki 4x4 dari kelab redah 4x4..orang kata sambil menyelam teguk air begitulah yang boleh diibaratkan bukan sekadar menghantar bantuan jer..aku dan camera tak dapat di pisahkan..seawal subuh aku dah berada di jeti untuk mengambil gamba..bukan senang nak jumpa scene yang menarik macam nih

selesai saja bergambar konvoi terus begerak ke Pekan Kuala Rompin untuk sarapan..tapi tak sempat nak ambik gamba perut lapar hehehehehe...habis ja sarapan. habis ja sarapan kami bergerak ke Desa Wawasan untuk bergotong royong bersama penduduk kampung di situ..lelaki ditugaskan untuk mencuci surau manakala sukarelawan wanita ditugaskan untuk memasak..menu ahri itu di sediakan oleh chef dari ADABI kami hanya membantu potong bawang dan cuci pinggan jer..

makan ramai2 nih memang sedap kan..sampai tak cukup!! apapon aku puas hati misi berjalan seperti yang dirancang..nanti aku sambung citer pasai makanan kat sana pulak Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved