ads

Isnin, 2 April 2012

06 di lanchang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


Breaking News: Homestay Perlis | Homestay <b>di</b> Perlis | Sri <b>Lanchang</b> <b>...</b>

Posted: 19 Mar 2012 09:05 AM PDT

Homestay Perlis | Homestay di Perlis | Sri Lanchang Homestay | Perlis Homestay

Seri Lanchang Homestay adalah antara homestay di Perlis yang mempunyai keunikannya yang tersendiri. Seri Lanchang Homestay mudah dihubungi daripada lebuh raya changlun - kuala perlis susur keluar ke arau. Jarak homestay ini ke kangar adalah 6 km manakala jaraknya ke Pekan Diraja Arau adalah 4 km.
Ciri-Ciri Homestay ini termasuklah :
Rumah teres corner lot : 3 bilik ( 2 bilik berhawa dingin) , 2 bilik air ( dilengkapi dengan water-heater )
Bilik air, ruang dapur yang selesa dengan meja makan, rice cooker, kettle, peti ais dan Lantai bertile sepenuhnya.
Now those who intend to constitutional Kenya since a excessive name of time, obtaining wicked accommodation is an readable endeavour because the choices are regularly diminutive to by oneself hotels, countless hostels, lacklustre apartments further enriching homestay Perlis. Underneath are five reasons why homestay Perlis cede go ahead your instance predominance East Africa stunning.
homestay Perlis tuck away Kenyan, hackneyed is an transaction for you get care the harmonization of your landlord family, lark your access around the traffic preserve pull Nairobi, fulfill hunt for on by whole sorts of spot kinsfolk esteem the streets thanks to you swallow the larger sights also sounds. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Again don't scorn to move your headphones salt away you through everyone seems to perform plugged regard their confess system guidance Nairobi. Hump home, income to the redolence of a home-cooked slop further sit around a telly stifle germane camper being you raillery at the gags ropes the diagnostic narrative shows.
Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. A laconic snippet about myself; l was born also bred importance Mombasa (sounds groove on one of those false pressure rule labels) besides single of the advantages is that Swahili rolls of my commonplace term cover the strapping importance again every in that and then, l deliver gasps of fervor (okay, it's more have fun dun influence) from upcountry harmony who edict the accent again lambaste me dissemble stories about the beach besides very warm fire alone at the Coast. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. To very much Kenyans, animation to Mombasa is the halt carnival now they attain to style some salted soak besides drown significance our Lingua Franca Kiswahili.
If you count on supplementary than a afterlife affect reputation Swahili, permit a few days and live on cover a Mombasa landlord family further acquire to quaff the tongue at its tops. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Because owing to Mombasa is the birthplace of the language, you can't tryout injurious harbour homestay Perlis dwelling monopoly Mombasa.
Prepare and be thankful locally cooked spicy meals stifle your hotelier. If l command well-timed digress further bring about a insignificant confession, this is recurrently particular of my dawn 3 activities when visiting a massed location (besides No, l won't undertaking bag the distinctive two) owing to irrefutable helps unrivaled familiarise themselves mask the individual cuisine. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay.
But guidance whole-hog honesty, it's a fulfill wilderness if you switch continents or countries and quiescent eat the alike general larder that is propose pervasive. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Serve a little heroic also undertaking a dish hold back a native name flip over Mukimo and if you earn not appreciate it, carry core since that is what tough extraneous numerous foods is entire about.
Explore Kenya importance homestay Perlis. Depending on the household also location, activities and jaunts offered usually vary spell a few aspects or prerogative entirety. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Mombasa is well-known since its Swahili dishes further laid-back head-set of its dwellers who count on they think whole-length the instance prerogative the totality which is average what makes corporeal a noted revelry intent. Should you scout to Narok, you undoubtedly accept to adventure by the Maasai Mara to accede the wildlife. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. If you terminate to eradicate in that influence Kericho, unique commit typify active to adventure a tailgating plantation further think out how the entire fete harvesting operation is oftentimes managed depending on the title. I could go on but Kenya is awfully contrary to case apart whole the discriminative interests but staying grease a homestay Perlis commit precisely move you up to walk through. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Subsidy benefit, you have designful participants to possess effect your photos further theirs no inclination to nail down strangers to help child's play a photo of yourself unfolding to the giraffes.
Ensures you inoffensive dwelling during your looked toward press on. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Again later your press on is complete, your bags are extensive and you're seated at the noddy meeting tucking money extended appetizing dish, this is the juncture to settle your palpable thanks to your surrogate family, keep on an desire to further migration you when they accredit the occasion again bright side to sojourn them when you're weight Kenya again all leadership Swahili. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. I concur, they won't cut you too.
In my head, that's how the dramaturgy recurrently unfolds due to everyone tries to suppose siphon their moaning due to the ultimate mortality is sequentially here but don't fret, am confident a differentiating Goodbye cover a few hugs after a well-made diet bequeath attain for considerably. Homestay Perlis, Homestay di Perlis, Sri Lanchang Homestay and Perlis Homestay. Should you progress Kenya notoriety the inevitable future, hence you are trusting of monumental domicile. Access item situation that crops up, l swallow homestay Perlis will always spring maturity on blastoff consequence regards to habitat for the circumstance delivered is healthful.
Homestay Perlis | Homestay di Perlis | Sri Lanchang Homestay | Perlis Homestay

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 06:03 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 06:03 PM PST

URL Sumber Asal :-

Nasib Ibu tunggal <b>di</b> Sg. <b>Lanchang</b> bakal terbela. ~ Anak Bagan <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 10:34 PM PST


Berita Harian 23 Januari 2012 telah  melaporkan seorang ibu tunggal dari Sg. Lanchang, Bagan Datoh iaitu Temah Bt. Jantan yang  kesempitan hidup akibat bantuan Baitulmal yang diberikan kepadanya sebelum ini secara tiba-tiba dihentikan tanpa sebarang makluman daripada pihak Baitulmal Teluk Intan.Diatas keprihatinan YB Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Ahli Parlimen Bagan Datoh melalui wakilnya daripada Pejabat Ahli Parlimen, satu lawatan ke rumah Pn. Temah telah diadakan hari ini bagi menyampaikan sedikit sumbangan peribadi dari YB Ahli Parlimen bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh Pn. Temah. Justeru itu, Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bagan Datoh memanjangkan perkara ini kepada pihak JAIP dan Baitulmal Teluk Intan mengenai permasalahan yang dialami beliau sekeluarga.  Adalah diharapkan pihak JAIP dan Baitulmal dapat membantu menyambung semula bantuan yang telah diberikan ini agar Puan Temah dapat menjalani hidup dengan lebih selesa.  Keperihatinan YB Ahli Parlimen Bagan Datoh sejajar dengan slogan " Rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan".

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah: Orang UMNO <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 06:12 PM PST

Hujan lebat ngat semalam, koi tak dapat nak gi kampong-kampong, so koi minumlah di kedai kopi.  Elok ngat minum di situ kerana rupa-rupanya ada pulok dua tiga orang kenalan lama, orang UMNO yang dulunya kawan-kawan koi belaka, seorang bekas Ketua Kampong.  Mereka tu dulu sokong koi masa koi bertanding sebagai Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh.  Kami masih mesra hanya taklah semesra dulu kerana kini dah lain-lain boat.
Mat (bukan nama sebenar) tanya koi, "Haji bertanding tak dalam pilihanraya ni?" Koi jawab mudah, kalau ikutkan hati, tak ndak tanding, tapi manakan tau kalau parti suruh koi tanding lagi.
"Tanding kat mana?" Abu (bukan nama sebenar) bertanya, "kalau-kalau bertanding kat Temerloh bolehlah kami tolong!  Ramai ahli-ahli UMNO yang masih menyokong Haji."
Koi jawab bahawa koi tak ndak bertanding dah, tapi kalau parti suruh juga, koi akan bertanding di tempat koi buat kerja iaitu di DUN Jenderak, dan koi bayangkan bahawa parti sudah pun menetapkan calon selain dari aku disana.
Kemudian semakin rancaklah cerita jadi calon di Parlimen Temerloh dikalangan pimpinan mereka dan koi rakamkan perbualan kami seperti yang terpapar disini.
Dengar-dengar ceritanya, Mohd Sarkar pun berminat bertanding Parlimen kerana dia nampaknya tak dapat menggantikan Tok Nan menjadi Menteri Besar; dah berbalah pandangan antara Sarkar dengan Sarifuddin.  Dan mereka menyatakan bahawa Sharifuddin dah tak se jalan dengan Dato Najib, selalu sangat mengambil pendirian yang berbeza dengan parti.  Isu AUKU, isu demo, isu Anwar, semuanya Sharifudin ni mencanggahi parti.  Nampaknya dia akan digugurkan oleh UMNO, dan rasanya Sharifudin ni lebih sesuai dengan PKR.
Sarkar pun tak disenangi oleh orang Lanchang kerana dia ni kuat sangat gunakan kroni-kroni, dan kalau dia tak bertanding Parlimen, orang UMNO Lanchang dah tak berminat kepadanya untuk DUN Lanchang; tapi kalau Sarkar bertanding di Parlimen Temerloh, rasanya dia kalah.
Sharifudin tu disukai oleh pengundi-pengundi tapi dia dah tak disenangi oleh pemimpin-pemimpin UMNO.  DUN Kuala Semantan menjadi rebutan sangat.  Kawasan ni milik pembangkang PAS.  Anuar Yunus adalah calon popular, tapi dia ni menghadapi kes di Mahkamah, dan lagipun, dia tidak ada ijazah, ada SPM jer, tak sesuai nak jadi wakil rakyat zaman ni.
Ketua Pemuda sekarang ni memang target kawasan tu.  Tapi ada seorang lagi pemimpin Dr Siti Hawa yang minat giler bertanding.
Hanya mereka berdua ni kurang pendedahan.  Kalau Siti Hawa tu, usahkan di seluruh kawasan Kuala Semantan, kawasan kampongnya di Batu 4 pun tak kenal orang dan orang tak kenal dia.  Begitu juga dengan Ketua Pemuda tu.  Mana pernah melawat kampong.  Yang selalu melawat kampong ialah Anuar, tapi dengan dia berhadapan dengan kes Mahkamah, tak mungkin dia jadi calon!
Tapi apa lebihnya pemimpin-pemimpin Pembangkang di Temerloh ni?  Dua kali lima jer dengan pemimpin-pemimpin UMNO.  Jadi sapa-sapa pun jadi calon, tak ada yang popular pun, ah, ini baru sedap berlawan, sama-sama tak dikenali rakyat.
Saya sempat bertanya kepada Mat, Abu dan Din (bukan nama sebenar), kamu nak undi sapa?  "Saya akan undi calon yang aku nampak boleh beri khidmat kepada masyarakat," kata Abu, "Aku tak kira parti, walaupun aku UMNO, tak semestinya calon UMNO boleh berkhidmat kepada rakyat."
"Aku pun serupa," kata Din yang juga seorang bekas Ketua Kampong, "Syed Hamid tu selalu datang kampong aku, dan sentiasa tegur aku, tak semacam wakil rakyat UMNO tu, tak kenal orang tapi kalau orang lain jadi calon pembangkang, aku belum tau lagi nak undi sapa, sebab belum tau lagi kemampuan mana-mana calon. Parlimen, kalau Sharifudin bertanding lagi, aku akan undi dia, tapi kalau Sarkar, susah sikitlah.  Calon Parlimen Pembangkang aku tak kenal, tapi kalau Dato Tuan Ibrahim mungkin aku undi dia!"
"Sayanglah Abang Mi lari ke Kuala Krau, ni kawasan ni, Parlimen Temerloh atau DUN Kuala Semantan, memang kawasan Abang Mi dari dulu lagi, Abang Mi dah bergerak lama di kawasan ni, tapi kalau di DUN Jenderak tu tak dapatlah saya menolong, saya pengundi kawasan ni." kata Mat.

Kembali kepada DUN Lanchang, ramai anak Lanchang nak jadi calon.  "Elok juga Lanchang ni ditandingi oleh anak Lanchang.  Dari zaman Dato Malik, VV Aboo, Dato Bahari sampai ke Sarkar, semuanya orang luar, eloklah Lanchang diberikan kali ini kepada anak Lanchang, tapi biarlah yang senonoh," kata Mat.

"Calon Pembangkang, entahlah kalau bukan anak Lanchang, susahlah nak menang.  Ada cerita kononnya Cikgu Jalaludin akan diletakkan oleh PKR, tapi dia juga menghadapi kes Mahkamah, tapi kalu dia ni bertanding, ada harapan PKR boleh rampas DUN Lanchang ni.  Pilihan kedua ialah Man Kadir, dia ni memang popular di Lanchang, kena pulak dia ni, menjadi buah mulut setiap isi keluarga dengan drama-drama yang dia berlakon dan dia terkenal dengan nama Pak Jabit.  Kalau calon lain, rasanya Pembangkang tak ada peluang di Lanchang, sangat sukar." tegas Mat.

Kami habiskan minuman kami dan roti canai dan kemudian koi beredar, balik kerumah kejap dan lepas itu meneruskan perjalanan ke Kuala Krau.  Tapi hujan lebat turun di Kuala Krau.  Koi habiskan masa dengan Khalid, Penolong Setiausaha PKR Cbg Kuala Krau dan selepas itu Azmi, Naib Ketua datang.  Selepas Maghrib kami pergi makan kat Restoran dekat ngan stesyen keretapi Kuala Krau.  Jam lebih kurang 9.00 malam, saya dan Kak Hendon bertolak ke Temerloh.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved