ads

Khamis, 22 November 2012

06 di brinchang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di brinchang - Google Blog Search


the hasyims: Tragedi sungguh! <b>Di</b> pasar malam <b>Brinchang</b> <b>...</b>

Posted: 15 Oct 2012 10:38 PM PDT

Kami berroad trip, dari KL ke Penang, masuk pulau keluar pulau, langsung ke Perlis untuk makan malam di Kuala Perlis, patah balik ke Penang semula.
Esoknye, pekena nasik kandar di Penang, terus ke Taiping, makan durian pulak. Makan durian kat rumah opismate kitorang punye adik. Adik dia cikgu kat Taiping. Makan sampai tak kenal ape itu durian la... hahaha itu tipu... Dah kenyang, mencari hotel kat pekan Taiping.
Kat Taiping, sempat la kami meronda-ronda masuk Night Safari Zoo Taiping, makan di Doli restoran yang kononnye femes tu...

Esoknye, terus ke Cameron Highland.
Di sini la tragedi terjadi.
Kami ke pasar malam Brinchang. nak cari kudap-kudapan sebelum makan malam. Seronok. Tengok makanan pelik-pelik.... Sayur-sayur kat pasar ni murah gile. Kobis biasa yang besar macam kepala orang dewasa tu, baru 2 ringgit. Kalau kat sini, siap potong 4 lagi...

Pasar malam tu. Gambar sebelum kejadian.

Hahaha... sebenarnye, kami leka nak membeli makanan goreng-goreng ni la. Pergi ramai, si Thaqif, adik kami dukung. Yang Aiman pulak, berjalan sendiri ikut suka dia. Kejap pegang tangan embaah dia, kejap dengan ayah dia. Tapi entah macamane nak jadik kan....dalam pada kami leka tengok kakak-kakak ni menggoreng, dah membeli, sedar-sedar....
Aiman mane?
eh, tadi ade...
Aiman... Aiman...
Ah sudah! mane anak akuuuuuu

Jantung berhenti berdegup
otak tak berfungsi... lost...
lutut lemah... rasa tak larat nak lari...
Ya Allah... mane anak aku... dah la kat tempat orang ni....

Kami panik...
masing-masing melolong panggil Aiman..
mata memang carik budak berbaju merah....
tengok-tengok ade dalam ramai-ramai orang yang lalu lalang tu,
sah kompem tu anak aku...
terus lari kat dia... peluk dia...
hilang rasa nak marah dia sebab merayap sorang-sorang..

Rupe-rupanye, dia tersalah emak. Dia pun sebenarnye, tengah mencari kitorang.
Hai kau bang.... kau buat mak kau ni sakit jantung tau. tau tak?

Pengajaran buat kami dan buat Aiman jugak sebenarnye... hehehe kalau ingat-ingat balik, hai... seriau di buatnye... kelakarpun ade...
Lepas pada tu, memang Aiman pun tak pernah lepas tangan kitorang. siap cakap lagi, pegang la tangan abang kuat-kuat.... ha.. tau takut...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved