ads

Khamis, 2 Februari 2012

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 11:14 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Oct 2011 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2011 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2011 11:25 PM PDT

Oleh: Gun Gun Heryanto

(Tulisan ini telah dipublikasikan di Seputar Indonesia, 07/05/2011)

Sejarah partai politik (parpol) di Indonesia selalu berulang. Setiap menjelang pemilu selalu ada parpol baru yang muncul dan mencoba peruntungan untuk bersaing pada perhelatan demokrasi lima tahunan.

Kini,wajah-wajah parpol baru pun mulai menampakkan diri ke permukaan, antara lain Partai Nasional Demokrat (Nasdem), Partai Nasional Republik (Nasrep),Partai Persatuan Nasional (PPN), dan Partai Kedaulatan Bangsa Indonesia (PKBI).Tentu,hasrat politis untuk berserikat dalam parpol merupakan hak konstitusional warga negara meskipun upaya mewujudkan hasrat tersebut kerap kali tak dibarengi modal yang kompetitif.

Tipologi Parpol

Tak berlebihan jika kita sebut demokrasi kita saat ini telah menjadi pasar bebas parpol. Siapa pun dapat mendirikan parpol dan berkompetisi dalam pemilu setelah melewati berbagai syarat formal dan lolos menjadi kontestan, baik karena menyiapkan diri maupun karena keahlian para politikus meretas beragam celah aturan main yang tersedia. Pengalaman pada Pemilu 2009, dari 38 parpol yang menjadi kontestan, hanya 9 yang bisa melampaui angka parliamentary threshold (PT) 2,5% dan akhirnya menjadi penghuni rumah rakyat di Senayan. Jika kita amati,paling tidak ada empat tipologi parpol baru yang saat ini mulai beredar.

Pertama, parpol yang diinisiasi oleh elite yang tersisih dari atmosfer kekuasaan parpol besar. Partai Nasdem masuk dalam kategori ini. Sebagaimana kita ketahui, Nasdem tak terpisahkan dari sosok Surya Paloh meskipun secara formal tak diketuai langsung olehnya.Konteks kelahiran Nasdem diawali histori kontestasi Paloh vs Aburizal Bakrie dalam pemilihan Ketua Umum Partai Golkar. Saat Paloh tersisih, dia mulai mengejawantahkan hasrat politisnya lewat Nasdem. Memang, secara organisasional Partai Nasdem dipimpin oleh Patrice Rio sebagai ketua dan Ahmad Rofiq sebagai sekretaris jenderal.Namun,publik juga sangat paham bahwa genealogi politik Nasdem bisa dirunut ke Paloh.

Mirip posisi SBY di awal kelahiran Partai Demokrat, tak duduk sebagai ketua umum parpol, tetapi berada di puncak hierarki kebijakan organisasi sehingga memiliki kuasa menentukan arah perjalanan parpol.Paloh dalam konteks ini sedang menjalankan two step models of leadership. Model ini digunakan untuk manajemen tes situasi dan respons khalayak dalam sebuah pasar bebas parpol yang begitu kompetitif. Jika Nasdem di kemudian hari gagal bersaing dalam pasar bebas parpol, orang diharapkan tak akan langsung menunjuk sebagai kegagalan total Paloh karena secara manajerial, organisasi ditukangi oleh orang lain.

Kedua, parpol baru yang muncul dari konflik organisasional yang menyebabkan dualisme kepengurusan. PKBI merupakan parpol produk konflik terbuka antara kubu Muhaimin Iskandar dan putri kedua almarhum Gus Dur,Yenny Wahid.Tertutupnya islah melahirkan keputusan pendirian parpol baru yang sama-sama akan menggarap basis masa kaum nahdliyin. Tentu, modal awal PKBI adalah reference power dari figur Gus Duryang dilekatkan dengan sosok Yenny sehingga diharapkan menjadi katalisator modal sosial, politis, dan finansial bagi ekstensi PKBI ke depan. Jika berbicara ceruk pasar kaum nahdliyin yang sangat potensial, tentu kehadiran PKBI sedikit banyaknya akan merugikan eksistensi Partai Kebangkitan Bangsa (PKB) pada Pemilu 2014.

Ketiga, parpol produk agregasi politik dari beberapa kekuatan yang telah ada sebelumnya. Partai Persatuan Nasional (PPN) merupakan hasil fusi dari 10 partai kecil. Dalam UU No 2 Tahun 2011 tentang Partai Politik muncul sejumlah pengetatan aturan,misalnya verifikasi parpol yang harus selesai paling lambat akhir 2011, keharusan memiliki kepengurusan di 33 provinsi, 75% kabupaten/kota yang ada di provinsi, serta minimal 50% kecamatan di kabupaten/ kota seluruh Indonesia. Belum lagi polemik soal peningkatan angka PT dalam pembahasan RUU Pemilu Legislatif yang dirasakan kian mengancam eksistensi parpol-parpol kecil.Maka,setelah mengalkulasi hitung-hitungan politik ke depan,10 parpol kecil itu akhirnya bersepakat melakukan fusi.

Keempat, parpol baru pengusung romantisme sejarah Orde Baru.Pasca-Reformasi selalu ada tipe parpol yang jualan utamanya adalah kedigdayaan politik Soeharto. Misalnya, menjelang Pemilu 2004, tepatnya 9 September 2002, didirikan Partai Karya Peduli Bangsa (PKPB) oleh Jenderal (Purn) Hartono yang menggandeng Siti Hardijanti Rukmana sebagai salah satu deklarator. Napas serupa sepertinya kini juga ada pada parpol Nasrep dengan memosisikan Tommy Soeharto sebagai modal dasar pergerakan Nasrep.

Persaingan

Keberadaan parpol dengan identitas baru, tetapi tipologi lama ini sepertinya berat bersaing di era demokrasi pasar bebas. Pertama, munculnya titik jenuh khalayak terhadap keberadaan parpol. Sikap dan perilaku politik para politikus lintas parpol nyaris seragam, yakni kurang merepresentasikan aspirasi rakyat.Sementara parpol baru yang hadir tak memiliki cukup nilai distingtif yang bisa memberi impresi sekaligus referensi baru bagi pemilih. Kedua, parpol baru pun masih terjebak pada identifikasi citra simbolik elite daripada jejaring kader ideologis. Misalnya lebih mengedepankan nama-nama besar Surya Paloh, Yenny Wahid (Gus Dur),Tommy (Soeharto). Ketiga, regulasi yang lebih ketat baik dalam UU Parpol maupun dalam UU Pemilu.Tentu, ini akan menjadi tantangan tersendiri bagi parpol baru.

Peluang parpol baru memang kecil,terutama jika mereka tak mampu mentransformasikan gagasan dan hasrat politis mereka di level kerja praktis, jejaring kader dan massa mengambang, figur,sumber finansial, serta berbagai pendekatan marketing politik berbasis komunitas. Ke depan pasar bebas parpol di Indonesia seharusnya memasuki fase konsolidasi, bukan terus-menerus menjadi ajang pencarian peruntungan para petualang.●

Tulisan ini bisa diakses di web Sindo:

http://www.seputar-indonesia.com/edisicetak/content/view/397160/

Sumber gambar:

www.monitorindonesia.com

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jun 2011 11:49 PM PDT

Namun Nasdem tidak bisa hidup hanya mengandalkan suara dari basis pemilih Golkar.

Pengamat politik Burhanuddin Muhtadi menilai kemunculan Partai Nasdem lebih mengancam Partai Golkar, daripada partai-partai lain. Menurut peneliti senior Lembaga Survei Indonesia itu, setidaknya Nasdem akan mengambil 20 persen pemilih Golkar.

"Ini karena sebagian besar eksponen Nasdem berasal dari Golkar," kata Burhan saat diwawancara , Rabu 27 April 2011.

Memang, kata Burhan, LSI belum pernah melakukan survei tersendiri mengenai Nasdem yang awalnya dibentuk sebagai organisasi massa oleh Surya Paloh, Sultan Hamengku Buwono X dan sejumlah tokoh lainnya yang kebanyakan juga dari Golkar. Namun, "Seorang tokoh Golkar pernah bicara pada saya, minimal 20 persen suara Golkar bisa keambil oleh Nasdem," ujar Burhan.

Karena hanya bisa sekitar 20 persen itu, Burhan meragukan performa Nasdem dalam Pemilu 2014 nanti. Magnet elektoral nasional Nasdem dinilainya tidak cukup mumpuni untuk menggeret suara seperti terjadi pada Partai Demokrat dengan Susilo Bambang Yudhoyono-nya.

"Kalau tidak punya magnet elektoral nasional yang kuat, Nasdem harus melakukan strategi lokal," kata Burhan yang juga mengajar di Universitas Paramadina dan Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah itu.

Strategi lokal yang dimaksud adalah, dari sekarang, Nasdem melakukan pembibitan calon-calon legislator sebagai magnet elektoral di tingkat lokal. "Kemungkinan ini ada, karena banyak tokoh-tokoh yang relatif senior di Nasdem," ujar Burhan. "Nasdem harus memodali mereka dari sekarang sampai 2014 nanti."

Sementara jargon 'restorasi' yang diusung Nasdem, menurut Burhan, tidak akan banyak berperan. "Terlalu indah untuk terjadi. Untuk konteks Indonesia, perlu lebih dari sekadar jargon," katanya.

Ketua Umum Partai Golkar, Aburizal Bakrie, sendiri sudah mewaspadai keberadaan Partai Nasdem ini, meski dia menyatakan tak perlu cemas. Justru munculnya partai baru dan para tokohnya yang notabene pernah jadi kader Golkar adalah bukti keberhasilan partai beringin mencetak kader.

Namun, kader harus memilih, tetap di Golkar atau menyeberang. "Kebanyakan pemimpin parpol di Indonesia itu kader Golkar. Kalau mereka mendirikan partai sendiri, tidak bisa dua kaki. Jadi harus diputuskan mulai sekarang," katanya.

Ketua Dewan Pertimbangan DPP Partai Golkar, Akbar Tandjung, juga tidak gentar dengan munculnya partai-partai baru jelang pemilu 2014. "Golkar sudah berpengalaman, dan ujung-ujungnya mereka akhirnya kembali merapat ke Partai Golkar. Kami lihat, apakah partai baru itu mendapat dukungan dari masyarakat. Sebab untuk bisa eksis minimal harus bisa lolos Parliamentary Threshold (PT) dan Electoral Threshold (ET)," kata Akbar di Surabaya.

Sumber :

Indofiles.org

Incoming search terms:

  • pan golkar nasdem
  • jurnal politik nasdem golkar
  • pengamat politik nasdem
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2011 11:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 11:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2011 11:01 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


mandi manda <b>di janda baik</b>, pahang - Nana + Amrul = Damia

Posted: 29 Jan 2012 08:33 PM PST

ari sabtu lepas kami berempat g janda baik ( aku,mia,nana &deah falsya kena tinggal lagi hehee.) ni sebenarnya last mnt plan ni..ari jumaat baru gedik2 memasing whatsapp nak g janda baik.memandangkan memasing xde apa nak di buat sabtu tu kan..makanye kami seme on saje..

perjalanan amek masa dalam 40 minit je kot..xjauh pon lepas terowong karak tu lalu belakang hentian genting sempah dah sampai...memang dekat sangat2..memandangkan si nana ada ramai sedara mara nye kt janda baik ni..makanye kami semua pon bernaseb baik..sebab??mulanye ktorg plan nak bli durian kt kampung2 tu nk makan tepi sungai..sekali nana singgah umah mak andak dia..nengok2 ada durian sekotak...tak cukup dengan durian manggis sepastik dia kasi ktorg..wah murah rezeki tau..baik2 belaka orang janda baik ni hehee...

ktorg pon bli nasi lemak kt kedai2 tepi jalan tu, bawak g makan tepi sungai, bentang tikar...siap ada buahan2 tempatan wah...serius..aman damai rasa..aku sangat jatuh cinta dengan kampung dalam janda baik ni...tenang je rasa.ni lah kali pertama aku mandi kt janda baik ni..& kali ke-2 aku jejak janda baik..padahal dekat je pon bukan jauh

dulu masa pestime datang sini, aku pegi umah pelakon rosnani jamil (masa keje ngan finas dulu la) ada kena buat satu klip untuk malam finas..kena intebiu mak nani..tu la pes time datang janda baik..lama dah tahun 2005 dulu...7 tahun baru jejak balik janda baik..memang terbaikkk lah tempat ni

tujuan utama kami datang sini saje nak sevey tempat..sebab mcm ada plan nak datang wat BBQ kat sini ramai2..insyallah kalau xde aral la..ingat nak datang dok chalet sini semalam...bila tak tau lah lagi...bulan 2 ingat nye tapi aku plak xleh sebab hjg bln nak g oliday.

 riang sungguh hati angkut durian orang haha..orang dah kasi kita amek la...xbaik tolak rezeki
 khas untuk falSYA yang kena tinggal..hehhehee
tengok la betapa ktorg xpernah melupakan kau SYA...walau di mana pon kami berada..wahahahahha
 ni mia yg cadangkan wat pose gini
mama...mia bisik2 kat mama..suh deah amek gambar haha...
 terima kasih batu sungai tolong amekkan gambar kami hehee
air sungai ni memang tersangatlah sejuk..bahagian kepala aku xbasah pon...sampai tang dada je basah,ngelat xtahan wei..beku.aku ni pon turun masuk dlm air kejap2 je nk amek gmbr pastu dok atas tikar makan manggis haha..seme menda yg bole di makan lah aku makan......si nana kata baik xyah datang mandi sungai mentekdarah je keje hahaha....
 dah abes salin baju kitaorang terjah beberapa chalet yg ada kt sini mmg banyak gile chalet pilih je mana suke dari yg mahai kepada yg murah
 sangat cantik tau kt sini
 balik tu singgah ada satu port lawa....
port teratai layu di tasik madu heheh...
 next entry nanti aku tunjukkan beberapa tempat2 penginapan yg kami bole sajeskan kepada kamu2

Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Full content generated by Get Full RSS.

Jalan Jalan <b>Janda Baik</b> | The Founder of Lunatots

Posted: 10 Jan 2012 04:09 AM PST

Tahun baru dengan azam baru
Orangnya masih sama di blog yang sama (www.diyaluna.com)
Dengan yuran domain dan hosting yang diperbaharui setiap tahun
Mok Sue melangkah dengan yakin perlukah statement itu macam tidak kut..hihi

Mommy dan daddy cuti 2 hari je dalam setahun

Beritahu Zikry kepada diri sendiri dan adik adiknya

Jadi tahun lepas iaitu 2011 kami sekeluarga ke Janda Baik, Pahang
Bila orang tanya nak buat apa
Encik suami kata cari janda baik – motif?

Hakikatnya kami menghadiri  kenduri sepupu suami iaitu Izzah dan Amirul
Sama cantek sama padan pengantin bagai pinang dibelah dua
Sesampainya kami ke rumah pengantin lelaki
Pengantin menjalani 'Adat Memotong Cincin'

Ada baaaanyak cincin yang diikat dikepala pengantin
Dan keluarga terdekat pengantin seperti mak, ayah, adik, abang dan kakak dipanggil oleh juruacara untuk memotong cincin cincin tersebut

Selepas potong cincin, cincin disimpan didalam mangkuk dan dipulangkan semula kepada tuan rumah
Kebaikan adat ini ialah, pengantin dan seisi keluarga dapat mengenali antara satu sama lain

Pertama kali melihat adat seperti ini, rupanya memang adat pengantin di Janda Baik
Saya rujuk entri di blog ini

Dalam mencari adat pengantin, terjumpa gosip Khairul Fahmi Che Mat putus tunang
Sekarang ni kehidupan peribadi pemain bola sepak  negara pun menjadi perkara yang besar dan 'boleh jual' kan

Anak anak kecil ini mudah dikawal
Suapkan makanan dan terangkan keseronokan yang mereka akan dapat sekiranya mendengar cakap mommy..hihi

Zikry dan Dzakwan yang mesti pegang tangan bila berjalan
Bila tiba masa bergaduh, bertolak tolak juga menggunakan tangan yang sama

Mommy ajar Dzakwan erti 'tajam'
'Bahaya' dan mommy tak mahu Dzakwan merasanya-tapi-cuba-dulu-rasa…hihi

Alya dengan dua pupunya, Adam

Comel sangat mereka berdua ni
Kalaulah boleh anak kecil kekal kecil begini
Saya seolah olah tidak dapat menerima Alya akan membesar dan menjadi remaja
(Oh mulalah feeling drama..ekeke)

Saya sangat suka anak kecil
Ramai ramai pun tak apa sebab mereka mengambil ruang yang sedikit sahaja dalam rumah
Cuma kehadiran mereka berkadar songsang dengan masa ibu bapanya
Bermula dari anak anak bangun pagi – tak gosok gigi – terus makan pagi sampai mereka lelap mata waktu malam
Semuanya bagaikan ruang ruang kosong yang perlu dihias oleh kami, oleh kita

Selamat pengantin baru Izzah dan suami
Semoga sentiasa dalam barakah-Nya dan Janda Baik memang tempat yang cantek
(Serta tak jauh dari Kuala Lumpur..hihi)

Nanti cik Sue update gambar dia pakai baju mandi
Komen MAHU jika sukakan cabaran itu ya! Ekekek

Related Posts with Thumbnails

Related posts:

  1. Jalan Jalan ke Teluk Intan
  2. Dia Jalan Jalan Cari Makan
  3. Mommy Luna Suka Jalan (Jalan)
  4. jalan jalan beli kasut
  5. cik huda
Full content generated by Get Full RSS.

Family On Bikes: Family Gathering @tok 2012 <b>di Janda Baik</b>

Posted: 22 Jan 2012 12:00 AM PST

Salam 1 @tok..Jangan lupa lagi 3 hari kita nak bermalam di Janda Baik..dah ready ke apa yang patut..
Untuk makluman, manager dah tempah 4 chalet di Embun Chalet berharga rm400..jadi kos untuk chalet kita akan kongsi bagi yang menggunakan chalet..nanti sampai sana kita kira..

Memandangkan sambutan yang baik, kita tak boleh muat semua tidor di chalet, jadi kita utamakan kepada kaum Wanita & Budak2..bagi rider2 kena pasang khemah (camping) atau boleh juga tido di beranda..

22.01.2012 (Ahad) - 10.00 pagi Jangka tiba di Janda Baik
1.00 pm - Makan t/hari (poklak) bawa bekal
Petang - Persediaan untuk BBQ (Ayam, Kambing dan lain-lain akan diuruskan oleh Kak Yatie, Massitah dan Anjang Lina) Juga kami akan bawa sekali roti dan barang2 nak masak.
Tempat BBQ - Jaring kena bawa dan Arang (Pak Itam Uruskan)
5.00 petang - nak kayuh atau mandi sungai
Malam - BBQ (Kita pakai t-shirt Merah Atok ramai-ramai)
23.01.2012 (Isnin) - 7.00 pagi (Sarapan, penyediaan bersama)
Baju - Pakai T-shirt Biru Atok (nak bergambar ramai-ramai)
7.30 pagi - Family Fun Ride (Kayuh sekitar Kg. Janda Baik) Wanita & Kanak-kanak digalakan join. Jangka habis kayuh pukul 10.00 pagi..lepas tu mandi Sungai..
11.30 pagi - berkemas untuk balik..
1. Bantal & Toto , ubat nyamuk atau kelambu ke
2. Kalau rasa nak berkipas, kena laa bawa sendiri, jgn lupa extation wayer
3. Pelampung nak mandi sungai
4. T-shirt Merah & Biru Atok
5. Yang Penting BASIKAL laa..
Untuk makluman, kos untuk makanan kita gunakan duit Tabung ATOK.MTB
Sekian, Jumpa kita sana wehhh!!!

Full content generated by Get Full RSS.

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di merapoh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Midie <b>Merapoh</b>: Allah mengasihimu

Posted: 24 Jan 2012 05:50 PM PST

Agak lama peristiwa ini berlaku tetapi berat rasanya untuk ku luahkan kerana tak sanggup rasanya untuk mengenang kembali peristiwa yang menyedihkan itu. Itulah dunia, tiada siapa yang hidup untuk selama-lamanya.

Ya Allah tempatkanlah abang bong ku bersama-sama orang yang Engkau Rahmati. Walaupun aku sedih tetapi secara jujur terdetik di hatiku sedikit kelegaan dek kerana tak sanggup melihat penderitaanmu yang bagai tiada penghujungnya sejak dihinggapi kanser. Aduhh! alangkah azabnya bernafas tanpa hidung. Sedih sangat melihat abang terpaksa bernafas menggunakan sejenis tiub yang dilekatkan dileher hampir dua tahun lamanya. Selepas itu, rutin harianmu pun berputar 180 darjah daripada sibuk ke sana ke sini berceramah kepada duduk terperap di wad atau atau di rumah sepanjang hari.

Pada waktu jenazah mu dimandikan, aku terpegun melihat wajahmu bagaikan orang sedang tidur. Tidak nampak pun wajah seorang yang menanggung kesakitan seperti yang biasa aku lihat apabila menziarahi mu dalam 2 atau 3 tahun ini. Malah, Aku lihat wajahmu tenang dan berseri seperti abang baru menerima sesuatu anugerah. Tidak terdetik di hati ini perasaan takut seperti mana biasa apabila aku menolong memandikan jenazah. Aku begitu berani menyentuh, memegang dan menggosok tubuh mu dan aku rasakan tubuhmu begitu bersih dan lembut bagaikan engkau masih hidup.

Aku amat kagum dengan kesabaran mu menghadapi bermacam-macam ujian Allah. Mungkin Allah menguji mu kerana Allah mengasihi mu. Tak perlulah aku nak ceritakan segala-galanya ujian itu tetapi cukuplah kalau aku nyatakan yang ujian itu amat berat. Hanya orang-orang tertentu sahaja terus sabar dan bertakwa kepada Allah menghadapi ujian seperti itu.

Sesungguhnya peristiwa pada pukul 5 pagi, 19 Disember 2011 itu sungguh pedih untuk aku ingati tetapi aku bersyukur kerana aku yakin abang dalam golongan orang yang Allah Redhai. Amin!

Full content generated by Get Full RSS.

Midie <b>Merapoh</b>: Misteri: Air menitis dari syiling rumahku pada masa <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:56 AM PST

Ini memang misteri betul, bagaimana air boleh menitis dari siling rumah aku sedangkan waktu tu panas terik. Kalau masa hujan tu bolehlah aku agak yang bumbung rumah aku bocor. Ini tengah panas terik dan tak hujan tapi siling basah dan air menitik ke atas tilam dalam bilik anak aku. Habis cadar, bantal dan tilam di katil anak aku tu basah.

Semasa aku baru sampai ke rumahku lebih kurang pukul 7.30 malam dari balik bercuti di rumah mak mertua aku di Melaka sempana Cuti Tahun Baru Cina 2012, terkejut juga aku apabila terlihat siling bilik anak aku tu begitu basah sekali hingga basah sampai ke dinding dan ada air yang menitis. "Lebat betul hujan kat Temerloh Jaya kali ni, tak pernah-pernah jadi basah bilik anak aku sampai macam ni sekali," fikir ku.

Keesokannya pada hari Selasa, isteri aku beritahu siling kat bilik tu masih basah sangat lagi. hai pelik juga jadi begitu sedangkan malam tadi tak hujanpun. Isteriku suruh panjat ke atas siling tetapi aku memberi alasan tak guna panjat sekarang kerana bukannya boleh kesan di mana bocornya. Tunggulah masa hujan nanti, barulah dapat lihat sendiri air yang mengalir di tempat bumbung yang bocor tu. Sekarang ni mungkin air kat siling tu belum betul-betul kering lagi. Nanti apabila dah betul-betul kering, oklah siling tu. Aku cuba menenangkan keresahan isteriku tetapi akupun sebenarnya naik hairan kenapalah lambat sangat siling ni kering. Macam tak masuk akal je kerana basahnya bukan sedikit tetapi siap menitis lagi airnya hingga terpaksalah isteriku menadah tempat tu dengan besen.

Keesokan harinya lagi iaitu hari Rabu, siling bilik anakku itu masih basah seperti mula-mula kami sampai ke rumah pada hari Isnin dahulu. Weh, misteri sungguh ni! Takkanlah tak kering-kering lagi sedangkan panas terik pada siang hari sejak aku sampai ke Temerloh ni. Apa dah jadi!!!

Oleh kerana aku rasa misteri sangat perkara ni. akupun terpaksalah memanjat ke atas siling rumah untuk mengetahui apa sebenarnya telah berlaku di atas tu. Lama dah aku tak buat kerja panjat memanjat ni. Badan aku bukan ringan seperti dulu lagi. Dahulu kalau setakat memanjat ke siling ni kira mainan aku je tetapi sekarang dalam usia aku yang hampir 42 tahun ni, jadi bimbang juga sebab berat badanku mungkin dah bertambah lebih 10 kg berbanding masa aku umur dalam 25 tahun.

Di atas siling, aku hairan kerana aku lihat siling tu basah betul sedangkan bumbung rumah aku kering amat. Biar betul! mana datangnya air ni!

Berbekalkan lampu suluh kecil yang tak berapa terang, aku cuba mencari punca basah tu tetapi gagal. Aku suluh kat paip air di atas siling itu tetapi tidak kelihatanpun sesuatu kebocoran. Misteri betullah. Oleh kerana tak selesa kepanasan di atas siling itu, akhirnya aku mengambil keputusan untuk mengelap sahaja siling tu dengan kain buruk dengan harapan mudah-mudahan siling ni lebih cepat keringlah nanti.

Pada keesokan harinya lagi iaitu pada pagi Khamis, aku jadi betul-betul hairan kerana siling bilik anak aku tetap basah seperti biasa. Aku panjat semula ke atas siling tetapi masih tidak juga mendapat jawapannya. Lantas aku memanjat pula bumbung rumah aku dan terpaksa memijak genting yang panas itu tetapi masih tidak tahu puncanya.

Fikiranku mula mengagak perkara-perkara yang misteri. Adakah ini perbuatan syaitan? Aku panjat siling sekali lagi. Apabila sampai di kawasan siling yang basah tu, aku membaca Ayat Kursi beberapa kali dan menghembuskan ke siling basah tu supaya syaitan lari sambil menyuluh ke sana-sini untuk mencari tanda-tanda yang menyebabkan siling ini basah. Tiba-tiba aku terlihat sesuatu pada sebatang kayu di bumbung rumahku. Kenapa tempat ni basah! Adakah ada air yang mengalir dari atas bumbung ke sini... tetapi mustahil...! Kan bumbung kering kontang masa ku memanjat bumbung tadi!

Aku menyentuh kawasan kayu yang basah dan aku dapat rasa sesuatu sentuhan di belakang tapak tanganku. Cepat-cepat aku suluh tanganku, aku nampak kabus berada di belakang tapak tangan aku. Weh, mana datangnya kabus ini? Aku terus menyuluh dan akhirnya aku dapati kabus itu berpunca daripada pancutan air dari paip di atas siling rumahku. Lah... inilah sebabnya rupanya....!

Ha ha ha ha ha! Lucu betullah. Aku ingat apalahhh tadi... Emmm takpalah!

Itulah bukti kebesaran Kalamullah. Alhamdulillah Allah telah selesaikan misteri itu setelah aku membaca kalam Mu. AllahuAkbar. Aku ambil peristiwa ini sebagai iktibar untuk meningkatkan keimananku. Selepas membaca Ayat Kursi dan berharap, Allah telah bukakan jalan. Kan itu suatu bukti kekuasaan MU.

Halus betul bocornya. Manalah aku nampak kat atas siling yang gelap ni. Nampak terang ni sebab aku guna flash kamera.

Inilah peralat yang aku gunakan untuk menyelesaikan masalah siling basah ni.

Full content generated by Get Full RSS.

Suzani + Atikah « Kerul Shukor | Jurufoto Kahwin, Jurugambar <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2012 03:39 PM PST

Suzani + Atikah

Assalamualaikum,

Entri 1st untuk tahun 2012 walaupun sudah 2 minggu 2012 bermula, tak terlambat lagi aku nak ucapkan selamat tahun baru kepada korang. Bermulanya tahun 2012 ni aku berharap agar ada peningkatan demi peningkatan untuk aku berjaya dalam bidang yang aku minati ini, aku akan cuba buat terbaik, InsyaAllah. Ok, kali ni pasangan Suzani dan Atikah yang berlansung di Temerloh dan belah lelaki pula di Merapoh. Bukan Jemapoh tau, tu cerita "Dari Jemapoh ke Manchester",hehe. Tapi perjalanan ke Merapoh boleh tahan juga jauhnya, 3 bandar aku tempuh, mula-mula Bentong, Raub dan Kuala Lipis. Tapi Raub dan Kuala Lipis 1st time aku ke sini, harap je orang Pahang. Hahaha..






















Cerita pasal Merapoh tadi, aku ditemani oleh 2 jejaka hensem yang sudi ikut aku ke sana, terima kasih K.A dan Ajak. Ok, kepada kedua pengantin, semoga kalian berbahagia sampai akhir hayat, InsyaAllah.

Wassalam~

Kerul Shukor
Jurufoto
Email: kerulshukor@gmail.com
Tel: 017.209.2184
YM: kerulala

  

Tags: , , , , , , , ,

Like this post? Share it!

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved