ads

Jumaat, 3 Februari 2012

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Jambatan Baru 4 Lorong <b>Di Bentong</b> Akan Dibina

Posted: 27 Jan 2012 07:22 PM PST

BENTONG – Sebuah jambatan baru empat lorong akan dibina di Bandar Bentong tidak lama lagi bagi mengatasi kesesakan di kawasan berkenaan, kata Ahli Parlimennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Liow berkata, berkata kerajaan meluluskan peruntukan RM8 juta bagi membina jambatan itu yang akan dimulakan dalam tempoh terdekat.

"Jambatan baru itu akan dibina bersebelahan jambatan sedia ada yang terlalu sempit dan menimbulkan kesesakan di pusat bandar Bentong.

"Ini kerana kesesakan di situ bukan lagi berlaku pada musim perayaan, tetapi juga pada hari biasa menyebabkan keperluan bagi membina jambatan baru yang lebih besar dan selesa untuk penduduk di sini," katanya di sini, semalam.

Liow yang juga Menteri Kesihatan berkata, Jabatan Kerja Raya (JKR) sedang menyiapkan reka bentuk jambatan dan tender akan dikeluarkan selepas itu.

"Pembinaan jambatan dijangka akan mengambil masa selama 18 bulan dengan menggunakan kepakaran tempatan," katanya sambil meminta pengguna memberikan kerjasama kepada JKR ketika pembinaan jambatan itu kelak. – BERNAMA

Berita Berkaitan:

Full content generated by Get Full RSS.

Cerita dari Lipis: Durian...Durian...<b>di Bentong</b>.

Posted: 24 Dec 2011 12:00 AM PST

Full content generated by Get Full RSS.

Shafie Nor: Jambatan baru empat lorong <b>di Bentong</b> akan dibina: Liow

Posted: 27 Jan 2012 06:55 PM PST

BENTONG. SABTU, 28 Januari, 2012: Sebuah jambatan baru empat lorong akan dibina di Bandar Bentong tidak lama lagi bagi mengatasi kesesakan di kawasan berkenaan, kata Ahli Parlimennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai. 
Liow berkata, berkata kerajaan meluluskan peruntukan RM8 juta bagi membina jambatan itu yang akan dimulakan dalam tempoh terdekat.
"Jambatan baru itu akan dibina bersebelahan jambatan sedia ada yang terlalu sempit dan menimbulkan kesesakan di pusat bandar Bentong.
"Ini kerana kesesakan di situ bukan lagi berlaku pada musim perayaan, tetapi 
juga pada hari biasa menyebabkan keperluan bagi membina jambatan baru yang lebih besar dan selesa untuk penduduk di sini," katanya di sini, semalam. 
Liow yang juga Menteri Kesihatan berkata, Jabatan Kerja Raya (JKR) sedang 
menyiapkan reka bentuk jambatan dan tender akan dikeluarkan selepas itu. 
"Pembinaan jambatan dijangka akan mengambil masa selama 18 bulan dengan 
menggunakan kepakaran tempatan," katanya sambil meminta pengguna memberikan 
kerjasama kepada JKR ketika pembinaan jambatan itu kelak. - BERNAMA
Full content generated by Get Full RSS.

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


Suzani + Atikah « Kerul Shukor | Jurufoto Kahwin, Jurugambar <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2012 03:39 PM PST

Suzani + Atikah

Assalamualaikum,

Entri 1st untuk tahun 2012 walaupun sudah 2 minggu 2012 bermula, tak terlambat lagi aku nak ucapkan selamat tahun baru kepada korang. Bermulanya tahun 2012 ni aku berharap agar ada peningkatan demi peningkatan untuk aku berjaya dalam bidang yang aku minati ini, aku akan cuba buat terbaik, InsyaAllah. Ok, kali ni pasangan Suzani dan Atikah yang berlansung di Temerloh dan belah lelaki pula di Merapoh. Bukan Jemapoh tau, tu cerita "Dari Jemapoh ke Manchester",hehe. Tapi perjalanan ke Merapoh boleh tahan juga jauhnya, 3 bandar aku tempuh, mula-mula Bentong, Raub dan Kuala Lipis. Tapi Raub dan Kuala Lipis 1st time aku ke sini, harap je orang Pahang. Hahaha..






















Cerita pasal Merapoh tadi, aku ditemani oleh 2 jejaka hensem yang sudi ikut aku ke sana, terima kasih K.A dan Ajak. Ok, kepada kedua pengantin, semoga kalian berbahagia sampai akhir hayat, InsyaAllah.

Wassalam~

Kerul Shukor
Jurufoto
Email: kerulshukor@gmail.com
Tel: 017.209.2184
YM: kerulala

  

Tags: , , , , , , , ,

Like this post? Share it!

Full content generated by Get Full RSS.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


Orang Minyak Mengamuk <b>Di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 05:52 PM PDT

Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk sejak dua minggu lalu kerana ia adalah seorang penjenayah pecah rumah dan perogol.

Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor, meminta penduduk meningkatkan rondaan malam di kawasan kejiranan masing-masing dan membersihkan semak-samun yang berpotensi menjadi tempat persembunyian penjenayah.

Mohamad Mansor berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek selepas memperincikan siasatan sebelum mengambil tindakan lanjut.

Gambar hiasan. Carian Google

Gambar hiasan. Carian Google


"Jangan percaya khabar angin mengenai lembaga hitam, kita sedang menjuruskan siasatan untuk mendapatkan bukti untuk bertindak," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.

Beliau mengulas kebimbangan penduduk dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ketari mengenai lembaga hitam seakan orang minyak bertubuh kecil dipercayai mengamalkan ilmu hitam yang mengganggu gadis bawah umur selain memecah masuk rumah.

Sementara itu, Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Othman, juga meminta penduduk di situ mendapatkan laporan lebih tepat daripada pihak berkuasa berhubung perkara itu bagi mengelak masyarakat terpengaruh dengan berita yang belum diketahui kesahihannya.

Beliau menasihatkan mereka supaya meningkatkan semangat kejiranan dan mengambil langkah keselamatan termasuk memasang lampu untuk menerangkan persekitaran rumah.

"Bagi masyarakat Islam pula, lebih baik adakan solat hajat dan perbanyakkan membaca al-Quran dan berzikir bagi mengelak perkara tidak baik berlaku di rumah masing-masing," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

ADUN Ketari, Datuk Dr Ng Keong Chye pula meminta penduduk kampung lebih berwaspada serta meningkatkan rondaan di sekitar kawasan masing-masing.

"Pihak polis juga turut membuat rondaan dan kita harap penduduk dapat bekerjasama dengan polis untuk memastikan keharmonian kawasan masing-masing," katanya.

Related posts:

  1. Lelaki Bogel 'Orang Minyak' Ditangkap Penduduk
  2. Orang Minyak: Antiklimaks!
  3. Amuk 40 'Sukarelawan' Belasah Orang
  4. Penyerang Tersalah Orang | Pekerja Bengkel Dipukul Hingga Pengsan
  5. Dipaksa Seks dengan Orang Asing
  6. Cadangan Bandar Baru Lipis Akan Dibangunkan
  7. Penduduk Kampung Gempar | Timbunan Al-Quran Di Bangsal Lembu
  8. Minyak Ron 95: Tiada Cadangan Menaikkannya
  9. Rompakan RM400 Ribu Di Stesen Minyak Bukit Jelutong
  10. PRU-13 | PDRM Sudah Bersedia
Full content generated by Get Full RSS.

Caca Marba: Orang minyak amuk <b>di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 05:16 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]KUANTAN: Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk ...

AkuMad: Orang minyak amuk <b>di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 04:47 PM PDT

Lembaga hitam didakwa pecah rumah, merogol bimbangkan penduduk
KUANTAN: Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk sejak dua minggu lalu kerana ia adalah seorang penjenayah pecah rumah dan perogol.
Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor, meminta penduduk meningkatkan rondaan malam di kawasan kejiranan masing-masing dan membersihkan semak-samun yang berpotensi menjadi tempat persembunyian penjenayah.
Mohamad Mansor berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek selepas memperincikan siasatan sebelum mengambil tindakan lanjut.
"Jangan percaya khabar angin mengenai lembaga hitam, kita sedang menjuruskan siasatan untuk mendapatkan bukti untuk bertindak," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.
Haih.. zaman moden ni masih ade lagi ke orang minyak.. kalau orang minyak ni gunakan ilmu dia untuk kebaikan kan bagus..ganti tempat superman dan batman.. hmm.. ade ilmu salah guna.. (buat blog untuk memaki orang,mengeji sampai jadi isu..asal.huhu)
Full content generated by Get Full RSS.

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:34 PM PST

URL Sumber Asal :-

Pengembaraan Pulang Ke <b>Kuala Rompin</b> | Aku Linglung

Posted: 04 Jan 2012 04:00 PM PST

Gua pernah bercita-cita hendak membuat pengembaraan solo mengelilingi sesuatu tempat ketika gua masih bujang dulu. Tidak kira lah pengembaraan mengelilingi Subang Jaya ke, pusing Sunway Lagoon ke, ekspedisi mengelilingi Semenanjung Malaysia ataupun mengayuh basikal mengelilingi dunia. Semua ni gua ada terfikir-fikir masa bujang dulu sebelum tidur. Semua tu gua hendak tulis dalam sebuah catatan yang boleh dikongsi dengan semua rakyat jelata.

Tapi sekarang, tak bujang itu sudah satu hal. Keduanya, jalan hendak balik ke Kuala Rompin ni pun gua risau-risau juga kot-kot la dah berubah banyak. Nanti malu juga, duduk merantau di Kuala Lumpur tak sesat, tapi pulang ke kampung sendiri boleh tak ingat jalan.

Apa cerita?

Padu juga gua punya risau tu.

Baiklah. Gua rasa enjin kereta Malaysia gua pun dah suam-suam dah di parkir kereta tu. Jadi ada baiknya gua berlepas dulu. Doakan pengembaraan gua pulang ke Kuala Rompin ini selamat dan penuh pengalaman dan cabaran bermakna setanding dengan pengembaraan Nobita dan rakan-rakan ke kerajaan air.

Tumbukan padu ke udara!

*******


# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. Pehh! Terima kasih yek :)
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.
# Buku Sperma Cinta 3 in 1. Dah macam air neskepe bunyi dia.
# Yang ni pulak Sperma Cinta 8 in 1. Lagi padu!

Share

Full content generated by Get Full RSS.

Pengumuman Kiosk TM <b>Kuala Rompin</b>,Pahang | Jalur Lebar.NeT

Posted: 14 Jan 2012 08:12 AM PST

PENGUMUMAN

Bermula tahun 2012, Pihak kami akan melantik beberapa orang wakil jualan yang SAH untuk menjalankan aktiviti jualan di beberapa buah negeri. Buat masa ini, pelantikan masih lagi dibuat dan penyusunan masih lagi dalam peringkat awal.

Sehubungan dengan itu, pihak kami, HAFIZ COMPUTER SERVICES selaku wakil jualan sah TM ingin memaklumkan kepada anda bahawa kami tidak melantik secara rasmi mana-mana wakil jualan yang mana telah menggunakan nama kami untuk membuat jualan. Sebarang masalah kelewatan permohonan, promosi , yang telah ditawarkan kepada anda, kami tidak bertanggungjawab.

 Sila berhubung terus dengan saya HAFIZAL di talian 019-9377794 yang mana tinggal di kawasan Kuala Rompin, Pekan, Muadzam Shah, Kuantan dan Endau Johor atau anda boleh datang terus ke kaunter kami. Buat masa ini, kami hanya menjalankan aktiviti jualan dan promosi melalui talian hotline ini sahaja. Tidak menggunakan talian lain.

Harap Maklum

Hafizal

Penolong Pengurus

Hafiz Computer Services

Kepada yang berminat, anda boleh memohon perkhidmatan TM Broadband dan talian tetap sama ada melalui online di sini atau berkunjung ke kaunter TM di :

Pasaraya Nan Demo Sdn. Bhd,

Kiosk 5, Jalan Endau-Rompin, Kuala Rompin, Pahang

* Pasaraya tersebut terletak di sebelah Masjid Tengku Mahkota Abdullah atau masjid besar Rompin.

Hubungi kami di talian 019-9377794 untuk membuat langganan dan sebarang pertanyaan tentang pakej internet dan telefon TM.

Full content generated by Get Full RSS.

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

CAHAYA: Suatu pagi <b>di Kuala Rompin</b>

Posted: 31 Dec 2011 02:14 AM PST

sebenaQnya nih 1st time aku menjejakkan kaki ke negeri Pahang Darul Makmur..Syok jugak negeri Pahang nih...hutan2nya masih terpelihara sejuk mata memandang..tujuan aku ke sana adalah untuk menghantar bantuan kepada mangsa2 banjir di sekitar Kuala Rompin, Pahang Darul Makmur..dan perjalanan mengambil masa hampir 6 jam..dan kami pergi menaiki 4x4 dari kelab redah 4x4..orang kata sambil menyelam teguk air begitulah yang boleh diibaratkan bukan sekadar menghantar bantuan jer..aku dan camera tak dapat di pisahkan..seawal subuh aku dah berada di jeti untuk mengambil gamba..bukan senang nak jumpa scene yang menarik macam nih







selesai saja bergambar konvoi terus begerak ke Pekan Kuala Rompin untuk sarapan..tapi tak sempat nak ambik gamba perut lapar hehehehehe...habis ja sarapan. habis ja sarapan kami bergerak ke Desa Wawasan untuk bergotong royong bersama penduduk kampung di situ..lelaki ditugaskan untuk mencuci surau manakala sukarelawan wanita ditugaskan untuk memasak..menu ahri itu di sediakan oleh chef dari ADABI kami hanya membantu potong bawang dan cuci pinggan jer..

makan ramai2 nih memang sedap kan..sampai tak cukup!! apapon aku puas hati misi berjalan seperti yang dirancang..nanti aku sambung citer pasai makanan kat sana pulak Full content generated by Get Full RSS.

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 04:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 03:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2011 04:02 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Sep 2011 03:11 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2010 12:00 AM PDT

Rebecca Duckett highlights the risks posed by swiftlet farming in the George Town world heritage site in a letter to the Penang Chief Minister.

As a resident of George Town and as a council member of the Penang Heritage Trust, I want to bring to your attention yet again, the problem of swiftlet farming in our urban areas. The National Guidelines For Swiftlet Breeding are to be presented to Cabinet very soon and there has been no public discussion whatsoever with stakeholders, residents or NGOs. This lack of transparency has to be addressed before any Guidelines for Swiftlet breeding can be passed.

According to the June 2005 newsletter of the Malaysian Swiftlet Farmers Association, over 10% of houses - 400 houses- in George Town have been converted into swiftlet farms. The latest casual count estimates that these numbers could be closer to 20% of houses in George Town.

We do not oppose swiftlet farming in general; it is a very lucrative business which brings in approximately RM 1.5 billion per year. However, the damage urban swiftlet farming in George Town is doing to our "intangible heritage", by moving people out of buildings in order to open swiftlet farms, and to our "tangible heritage" by destroying the original features of the "exceptional range of shophouses and townhouses" that gave us our WHS listing in the first place is too great to be ignored.

Swiftlet farming encourages swiftlets to nest in a particular house, in order to harvest the nests that they build there. These nests are then sold on at an extremely lucrative price, to be used as the main ingredient in birds nest soup. We are not opposing the practice of swiftlet farming in general but we want it relocated from George Town into less populated, agricultural areas, for the following reasons:

1) Health concerns, including but not limited to:

- Cryptococcus
Dried bird droppings and bird's nests have been known to harbour the yeast spore Cryptococcus, which ideally forms colonies at 20 - 37°C (perfect for Georgetown) and which is responsible for infections in human beings. Inhalation of Cryptococcus spores cause lung infections, cryptococcal meningitis and pneumonia in healthy children and adults, and is particularly dangerous to anyone who is immuno-compromised.
King, Dr. John W. and DeWitt, Meredith L., "Cryptococcosis," http://emedicine.medscape.com/article/215354-overview, October 30th, 2009

- Avian Flu
Avian flu, or H5N1, is a rare but severe disease that can be fatal. The last person diagnosed with avian flu was in Vietnam on 16th March of this year. According to the WHO (World Health Organization), "all birds are thought to be susceptible to infection with avian influenza viruses". It is possible that the avian flu virus could be introduced to swiftlets in George Town from migratory waterfowl, which scientists believe are "now carrying the H5N1 virus in its highly pathogenic form, sometimes over long distances."

The WHO states: "Japan, the Republic of Korea, and Malaysia have controlled their outbreaks and are now considered free of the disease. Elsewhere in Asia, the virus has become endemic in several of the initially affected countries." However, there is no reason to suggest that swiftlets coming into contact with infected migratory birds from other parts of Asia will not contract H5N1. Living in such close proximity to one another, contaminated swiftlets would quickly transfer the disease between themselves, increasing the chances for human infection either via direct contact with contaminated birds or contaminated feces, the two most common sources of infection. World Health Organisation, "Avian influenza "bird flu"," http://www.who.int/mediacentre/factsheets/avian_influenza/en/#countries, February 2006

- Dengue Fever

Pools of water created by swiftlet farmers to ensure an ideal humidity and temperature for the birds also create perfect breeding grounds for mosquitos, including Aedes Mosquitos, which carry Dengue Fever. Outbreaks in George Town on specific streets have recently been very common.

2) The danger swiftlet farming poses to George Town's Unesco status:

- The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (Unesco) seeks to encourage the identification, protection and preservation of cultural and natural heritage around the world considered to be of outstanding value to humanity. George Town's World Heritage Site status is not just a label that will increase tourism, but a treaty signed to conserve the unique "intangible heritage" of George Town.

However, homes that are converted into birdhouses suffer irreparable damage, as original windows, doors, plasterwork and features are removed, and sprinkler systems are set up to keep the house humid. This not only causes water damage, damp and rot to that house, but also to adjacent properties, thereby threatening the "unique architectural and cultural townscape without parallel anywhere in East and Southeast Asia...in particular [the] exceptional range of shophouses and townhouses" which gave George Town WHS status in the first place.

Puan Maimunah, as Acting General Manager to the George Town World Heritage Office, has stated that: "personally, the swiftlet industry poses a conflict to the World Heritage Site listing, and possibly needs to be relocated". If action is not taken against urban swiftlet farming, and George Town "loses the characteristics which determined its inscription on the World Heritage List" it may be placed on the List of World Heritage in Danger or have its status as a World Heritage Site revoked. The Site listing undoubtedly brings more tourism and therefore more money to our city. The loss of our architecture and/or listing would negatively impact on tourism and harm the economy of George Town.

3) Noise pollution:

- The sound systems used to attract swiftlets by playing amplified birdsong continuously constitutes noise pollution, which is a nuisance for residents of and visitors to George Town. However, in recent months, the main source of noise pollution is the birds themselves because numbers have soared and are now out of control. The sky above residences in George Town are full of birds emitting piercing sounds especially in the early hours of morning, late afternoon and evening.

Responsibility of the Penang state government and its departments:

The Penang State Government controls the future of George Town. The decisions made now have long term consequences. In order to address these consequences, we urgently request that the State Government of Penang keeps to and enforces, the terms of the extended moratorium on Swiftlet breeding in George Town, that states that operators cannot start any new swiftlet farms in George Town. The moratorium was set up to halt the proliferation of swiftlet houses in George Town, not as a open bill for them to proliferate freely. The breeders are openly setting up new farms all over George Town. By condoning and allowing this to happen the State Government and MPPP accepts that it is responsible for any negative impact on public health and environment.

We request that the State Government creates a heft annual tax to be paid by each individual urban swiftlet farm until they have moved from the urban areas of George Town on or before the deadline set by the State Government. This tax creates a fund which can then be used when an outbreak of Avian Flu H5N1, Crytococcus or other disease relating to birds, breaks out enabling the State Government to act on any emergency measures needed for this outbreak or environmental disaster cleanup. For the swiftlet farmers, this tax payment will mark their dedication to the maintenance of their farms health and safety measures and further reinforces their responsibility and belief that swiftlet farming in urban areas amongst a dense human population, poses no dangers to humans. Non payment of this tax allows the State Government to forcibly close down the swiftlet farm.

We also insist that in addition, the State Government as a whole, with the Heads of the Veterinary Department and Public Health, be made personally responsible for any environmental and health and safety issues that will arise from the spiralling increase in the population of swiftlets over George Town and the environmental disaster that will take place within the next few years, if swiftlet farms are not removed immediately from our urban areas. The State Government and the Heads of the Veterinary Department and Public Health will also be personally responsible to pay any compensation required in events of death from any bird related disease, outbreak of disease, as well as the loss of investment made by stakeholders who have put huge investments into the belief that George Town will benefit from its Unesco World Heritage Status and is currently being marketed as a tourist destination and world class heritage site by the Penang State Government. Loss of investment should also include, but not be limited to, being forced to move from buildings because of an individuals fear to his/her own personal health and safety.

Laws are being enforced by the State Government on developers, on residents, on landlords that are trying to revitalise George Town as a residential, cultural, heritage and tourist hub, yet swiftlet farms are being allowed to proliferate freely, beyond the realms of law. The State Government must act with a balanced hand.

I would request your immediate assistance in lobbying the Malaysian Government to sign into law, guidelines explicitly prohibiting swiftlet farming in George Town and urban areas, and to act on bringing current owners of swiftlet farms in urban areas to justice. The health and safety of the rakyat and Malaysia's precious environment should be foremost in any Government initiative. Moving swiftlet farming out of George Town and urban areas is in keeping with the State Government of Penang's initiative for a "Cleaner, Greener, Penang" and must be viewed with long term benefit to all the rakyat, all cultures, all tangible and intangible heritage in George Town and our urban areas.

Rebecca Duckett is a council member of the Penang Heritage Trust

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2011 03:52 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.

06 di kampung awah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 03:07 AM PST

URL Sumber Asal :-

Ziarah Da&#39;<b>awah</b> Ke Ulu Kota Siri 9 : Beraya <b>Di Kampung</b> Nur Azhar <b>...</b>

Posted: 21 Sep 2011 04:21 PM PDT

Laporan Ziarah Kampung Nur Azhar, Ulu Kota, Pakan,
Sarikei, Sarawak 16-18 September 2011
oleh Amir Zulhaqeem Zakaria

Pada tanggal 16 September 2011, Yayasan Amal Malaysia cawangan Sarawak (AMAL) telah mengadakan sesi ziarah ke Kampung Nur Azhar di Ulu Kota, Pakan, Sarikei. Ekspidisi Ziarah kali ini di ketuai oleh Timbalan Pengerusi AMAL Sarawak Sdr Mohd Ali Murad. PAra ahli ekspidisi yang lain adalah Sdr Jaini (Jaini Water & Gas), Sdr Tajul Anuar (Uni Curtin), Sdr Amir Zulhaqeem (Uni Curtin) dan Sdr Awangku Iskandar (AMAL Bintulu). Penduduk-penduduk kampung itu merupakan saudara-saudara baru berbangsa Iban yang baru sahaja memeluk Islam.

Objektif ziarah tersebut adalah untuk melihat perkembangan mereka di sana di samping berkongsi ilmu-ilmu asas Fardhu Ain. Mereka juga turut diraikan dengan Majlis Jamuan Aidilfitri. Masyarakat Iban dari Rumah Bandok yang berhampiran juga dijemput sama untuk memeriahkan lagi majlis tersebut.

Perjalanan bermula pada malam 15/9 lagi dengan dua buah kenderaan bertolak memulakan misi dari Masjid Piasau di Miri sesudah selesai menunaikan solat fardhu Isya'. Setibanya di Sarikei pada Subuh berikutnya, kami disertai Ustaz Fadzli beserta anaknya yang mewakili HIKMAH. Setelah selesai membeli barang-barang keperluan di Bandar Sarikei, ekspedisi ke Ulu Kota diteruskan dan kami tiba di destinasi pada jam 12.30 tengah hari.


Kedatangan kami disambut dengan mesra oleh Ketua Kaum En Azhar dan penduduk-penduduk Kampung Nur Azhar. Setelah menunaikan solat Zohor, kami pun menjamu selera bersama-sama dengan mereka. Pada sebelah petangnya pula, kami telah menziarahi sebuah keluarga Iban di Rumah Panjang Bandok yang baru sahaja kematian salah seorang ahli keluarganya mereka. Kami diberi layanan yang baik oleh penghuni rumah panajng tersebut walaupun berbeza agama dan kepercayaan. Mudah-mudahan akhlak yang ditunjukkan umat Islam akan menarik lebih ramai lagi daripada kalangan mereka untuk memeluk agama yang suci ini.

Pada hari kedua, kami telah membahagikan tugas sesama kami untuk melaksanakan beberapa perkara. Ada yang ditugaskan untuk bersiap di dapur bersama orang kampung untuk Majlis Ramah-Tamah Aidilfitri selepas Zohor. Satu kumpulan lagi pula telah pergi menjalankan kajian di kawasan sekitar untuk mencari sumber air bagi kegunaan harian penduduk kampung tersebut. Sekumpulan lagi diketuai Ustaz Fadzli telah mengadakan Kelas Asas Fardhu Ain bagi penduduk kampung. Antara aspek ilmu yang ditekankan ialah cara solat, cara berwudhu', bertayamum dan bacaan Al-Fatihah. Pada hari itu juga, sahabat-sahabat seperjuangan yaitu Sdr Nuzul, Sdr Ali Aziz dan Sdr Abd Rahman dari Yayasan Amal Unit Kuching juga turut tiba untuk menghulurkan bantuan.

Majlis Ramah-Tamah Aidilfitri pada tengah hari itu berjalan dengan lancar. Ramai masyarakat Iban sekitar bukan Islam yang hadir sehingga malam. Majlis dimulakan dengan sedikit pengisian daripada Ustaz Fadzli untuk menyampaikan kepada para tetamu tentang keindahan dan kemurnian Islam serta erti kemenangan di Aidilfitri. Tazkirah yang disampaikan dalam bahasa Iban itu mudah-mudahan mampu menyentuh hati penduduk sekitar dengan izin Allah.

Pada sebelah petangnya juga kami berkesempatan untuk menikmati keindahan alam Ulu Kota dan juga tidak melepaskan peluang untuk mandi-manda di Sg Bundak yang terletak berhampiran. Airnya sejuk tetapi sedikit keruh disebabkan aktiviti pembalakan yang sedang dijalankan di hulu sungai. Diharapkan sungai ini tidak bertambah teruk dan tercemar kerana sungai inilah sumber air terpenting bagi Rumah Panjang Bandok dan kawasan sekitarnya.

Pada waktu malam, telah diadakan pemeriksaan kesihatan dan pemberian ubat menggunakan kaedah Homeopathy kepada para penduduk kampung. Ramai yang berbaris untuk urusan tersebut. Pemeriksaan tersebut dijalankan oleh Ustaz (Dr) Nuzul dari Yayasan Amal Unit Kuching. Dr Nuzul yang fasih berbahasa Iban sangat disenangi oleh para pesakitnya.

Pada hari terakhir, kami bercadang untuk bertolak dari Ulu Kota pada jam 8 pagi. Namun hujan yang turun menyebabkan kawasan tanah merah berbukit tidak dapat dilepasi kenderaan pacuan empat roda yang kami naiki. Mungkin kalau kenderaan kami menggunakan tayar jenis 'offroad' tentu dapat memanjat bukit yang tinggi itu. Walaugbagaimanapun, Alhamdulillah dengan izinNya, cuaca kembali baik kemudiannya pada pukul 10.30 pagi. Kami pulang pada jam 1.30 petang setelah menunaikan Solat Zohor. Sedikit majlis penutup dan pemberian sumbangan kepada penduduk kampung juga turut diadakan sebelum kami berangkat pulang.

Secara keseluruhannya, hadaf dan objektif ziarah kali ini tercapai dalam memberikan sumbangan kepada saudara-saudara Islam kita yang baru dan diharapkan akan lebih ramai masyarakat Iban tertarik dengan keindahan Islam. Pelbagai pengalaman berharga telah kami perolehi dan mudah-mudahan ziarah seperti ini akan dapat diteruskan dari masa ke semasa dalam menyebarkan agama Islam kepada seluruh pelusuk masyarakat.

ALLAHUAKBAR!! ALLAHUAKBAR!! ALLAHUAKBAR!!

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Oct 2011 04:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2011 03:19 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Selamat Hari Guru, cikgu.. « lipatanhati

Posted: 16 May 2011 02:51 AM PDT

Hari ni 16 mei 2011.. Sudah hampir 4 tahun saya meninggalkan sekolah itu.. Hampir 4 tahun juga saya meninggalkan guru-guru di sana yang banyak mendidik dan mengajar diri ini menjadi seorang manusia. Mereka hadir dalam hidup saya, menemani episod kehidupan saya di sekolah itu, membesarkan saya dengan nasihat-nasihat berguna ketika ketiadaan ibu dan ayah di sisi… Terima kasih cikgu.. :)

Selamat Hari Guru especially to all teachers di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Temerloh, Pahang (SBPIT), juga tak lupa buat cikgu-cikgu di Sekolah Kebangsaan Kampung Awah (SKKA), Tadika Kemas Kampung Awah, and tak lupa buat lecturer-lecturer di USIM yang sempat mengajar saya selama 1 sem saya di sana (sebelum terbang ke sini).. Buat kawan-kawan yang pernah mengajar dan mendidik diri ini secara langsung mahupun tidak.. anda semua adalah guru dalam hidup saya..

Daripada Abu Umamah al -Bahili, Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya Allah, malaikat dan ahli (penduduk) langit dan bumi; hinggakan semut di dalam lubang dan juga ikan paus ( meliputi seluruh haiwan di darat dan di laut ) mendoakan kebaikan ke atas orang yang mengajar perkara yang baik kepada manusia". (Riwayat al-Tirmizi)

Kerana nama mereka tertulis dalam 'kamus hidup' saya..

Salam sayang dan rindu dari kejauhan… :)

3rd Year Medical Student.. student of Tarbiyah Univercity
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tanah dijual (105 M2) <b>di</b> Jl. Raya Kp. S <b>awah</b>, Gg. Sadar, Jatimurni <b>...</b>

Posted: 05 May 2011 02:37 AM PDT

Tanah dijual di J l. Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok ...
... DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2, MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... di J l. Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi _. ... s ...
http://submitsms.com/2011/03/tanah-dijual-di-j-l-raya-kp-sawah-gg-sadar-jatimurni-pondok-melati-bekasi-_/

Tanah Dijual Di Jl. Raya Kp. Sawah (SHM, LT. 3.915 M2), Jatimurni ...
... dekat dengan SD, SMP S ... dijual (105 M2) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar, Jatimurni, Bekasi , Info Hub. Iwan (08811117127 atau 08881885042) DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2 ...
http://jagadiklan.com/iklan/tanah-dijual-di-jl-raya-kp-sawah-shm-lt-3915-m2-jatimurni-pondok-melati-bekasi.html

Tanah dijual di Jl. R aya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok ...
Sadar, Jatimurni, Bekasi ), Tanah dijual di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar (105 M2), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi )) ... BAJU MUSLIM DANNIS COLLECTION | MUKENA DANNI S ...
http://www.rajaiklanbaris.org/tanah-dijual-di-jl-r-aya-kp-sawah-gg-sadar-jatimurni-pondok-melati-bekasi/

jual tanah jatimurni jakarta Bandar Barang
... DIJUAL 105 M2 DI JL RAYA KP SAWAH GG SADAR JATIMURNI ... GG SADAR KEL JATIMURNI KEC jual tanah di jalan raya hankam 2011 2 rumah murah di kampung sawah bekasi ... s ...
http://www.bandarbarang.com/info/jual-tanah-jatimurni-jakarta

Tanah Dijual | Iklan Baris Gratis Tanpa Daftar Terbaik
Tanah dijual d i Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar (105 M2), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi !, ... shgb s/d 2029, Luas tanah 2390m2,, lokasi strategis di jl. Kramat Raya No ...
http://iklandenpasar.com/tag/tanah-dijual

Tanah Dijual - Pasang Iklan Baris Gratis Terbaik Tanpa Daftar
... S ... dijual (105 M2) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sa dar, Jatimurni, Bekasi ) ... DIJUAL TANAH KOSONG 105 M2, MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ...
http://iklanbaliku.com/tag/tanah-dijual

Info Terbaru 2011 08811117127 Gratis Bergabung 08811117127 ...
... Tanah dijual di Jl . Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi ... 105 M2 , MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... di JL ...
http://e-pembayaran.com/tag/08811117127

Info Terbaru 2011 Strada Gratis Bergabung Strada Free ...
... Tanah dijual di Jl . Raya Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi ... 105 M2 , MOBIL MASUK, JALAN COR LOKASI: KAMPUNG SAWAH (GG. SADAR), KEL. JATIMURNI ... S/D ...
http://e-pembayaran.com/tag/strada

PILIH LANGKAH TERBAIK D LM. BISNIS INVESTASI :! | Iklan baris|Free ...
Tanah dijual (105 M2 ) di Jl. Raya Kp. Sawah, Gg. Sadar, Jatimurni, Bekasi ), ... Settingan Ponsel | Pulsa Murah | Tip s & Trik ...
http://www.rajaiklanbaris.org/pilih-langkah-terbaik-d-lm-bisnis-investasi/

Iklan Gratis
Tanah dijual di JL. J ATIRANGGA RAYA ... Tanah dijua l (105 M2) di Kp. Sawah (Gg. Sadar), Jatimurni, Pondok Melati, Bekasi - ... Raya. Lua s Tanah = 1,38 are. Luas Bangunan 70 m2.
http://iklan.mutu.org/properti-parent94.html

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full content generated by Get Full RSS.

izanwani.blogspot.com: Hadis

Posted: 26 Jan 2012 04:07 PM PST

Hadis Rasulullah SAW: Dari Abu Hurairah r.a., dari Rasulullah SAW., sabdanya: "Siapa yang tasbih tiga puluh tiga kali, tahmid tiga puluh tiga kali, takbir tiga puluh tiga kali, jadi jumlahnya sembilan puluh sembilan kali, kemudian dicukupkannya seratus dengan membaca: "La ilaha illallah wahdahu la syarikalah, lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa 'ala kulli syai-in qadir" Maka diampuni Allah segala kesalahannya, walaupun sebanyak buih di lautan." (Hadis riwayat Muslim). ~ Subhanallah : "Maha Suci Allah" (Tasbih) ~ Alhamdulillah : "Segala Puji Bagi Allah" (Tahmid) ~ Allahuakbar : "Maha Besar Allah" (Takbir) ~ Laa ilaha Illallah : "Tiada Tuhan Selain Allah" (Tahlil) ~ La ilaha illallahu wahdahu la syarikalahu lahul mulku wa lahul hamdu wa huwa 'ala kulli syai-in qadir : Tiada Tuhan melainkan Allah yang Maha Esa, tiada sekutu bagiNya. BagiNya adalah semua kerajaan dan puji-pujian dan Allah adalah Maha Kuasa atas segala sesuatu) Serta ditambah pula dengan : ~ Audzubillah himinasyaitonirrajim : Aku berlindung kepada Allah dari setan yang terkutuk" ~ Naudzubillah himinasyaitonirrajim : Kami berlindung kepada Allah dari setan yang terkutuk" ~ Astaghfirullah hal adzim : Aku mohon ampun kepada Allah yang Maha Agung" (Istighfar) ~ Nastaghfirullah hal adzim : Kami mohon ampun kepada Allah yang Maha Agung" (Istighfar Jamak) Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved