ads

Selasa, 14 Februari 2012

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Bekalan air selalu terputus <b>di Jengka</b> | Aduan Rakyat Online

Posted: 14 Feb 2012 10:31 PM PST

Saya ingin membuat aduan berkenaan bekalan air paip yang kerap terputus bekalan sejak akhir2 ini. Bayangkan dlm minggu ini sahaja sudah 3 kali bekalan air paip terputus dan bekalan terputus sekali seminggu sudah menjadi kebiasaan di sini. Ini menyukarkan aktiviti seharian penduduk di sini khususnya dan membebankan rakyat amnya.

Alasan yang diberikan oleh pihak JBA atau nama barunya PAIP ialah bekalan elektrik yang senantiasa terputus di loji air Batu Sawar. Jika benar sebagaimana alasan yang diberikan, pihak berkenaan seharusnya peka dengan masalah tersebut dan segera memperbaiki segala kerosakan dengan kadar yang segera.

Memalukan!!! Itu yang dapat saya gambarkan keadaan di sini sedangkan kerajaan Negeri Pahang hendak menjual air ke Selangor walhal keadaan di negeri sendiri tidak terurus.

Memalukan!!! Nama bandar sempena PM ke 3 iaitu ayahanda Perdana Menteri sekarang Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak seringkali terputus bekalan air paip sedangkan BTAR JENGKA adalah bandar kemegahan orang melayu di Malaysia.

Memalukan!!! Bilamana wakil rakyat yang dilantik serta pegawai di Jabatan Bekalan Air gagal menjalankan tugas memastikan perkara remeh temeh seperti ini sentiasa berulang sedangkan ini adalah keperluan asas bagi semua rakyat Malaysia. Bagaimana hendak memikul tanggungjawab lebih besar jika masalah bekalan air yang masih lagi berterusan sejak 25 tahun yang lalu?

Moga aduan saya yang mewakili seluruh warga Bandar Tun Abdul Razak Jengka, Pahang Darul Makmur mendapat perhatian pihak berkaitan terutama YAB Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak kerana jgn kerana perkara remeh sebegini, sokongan rakyat pada PRU 13 akan datang kepada kerajaan BN jatuh merudum.

Sekian, wassalam.

By: achoy

Aduan yang berkaitan:

minggu terakhir <b>di jengka</b> | me..him..ours

Posted: 23 Jan 2012 07:55 AM PST

minggu terakhir sy di jengka adalah minggu yg sedih..student sy dh mula menunjukkan perasaan sedih..mereka dh start menangis dlm kelas..ya Allah!!jgn lah nangis anak didik ku..nnt lecturer korg pon akan nangis jugak...dan akhirnye, air mata sy mengalir juga..bkn sedikit tp byk..sy sedih sbb nk tggl kn student sy..tu lah jiwa seorg pensyarah..
tanggal 24 november, student part 6A menangis dlm kelas..sedih nye..ni lom lg jmpe yg lain..mlm tu lak, part 6b ajak keluar mkn..hati sy dh start sayu..n keesokan harinye sy msk kelas 6b, mereka bg ucapan tp mereka menangis..ya Allah..student lelaki pon nangis..
ptg tu, student part 5 a+b ade last quiz dgn sy..mse bersalaman dgn mereka, tangisan kedengaran.. sy makin sedih..
dlm pukul 3:30 ptg, fakulti buat jamuan..mse slide presentation, sy menangis sbb sy sedih nk tggl rakan2 OM..byk yg sy belajar semasa di OM dan jengka, wpon sy bukan ahli mutlak OM, tp sy tidak pernah disisihkan..

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


Resort in <b>Janda Baik</b>, Pahang, Malaysia | seef-alwilaya.org

Posted: 13 Feb 2012 01:03 AM PST

Latest resort in Janda Baik, Pahang, Malaysia is now available. Elegantly designed in Tudor style by our late father, our family holiday home is located on a 3-acre land in Kampung Chemperoh, Janda Baik. Nestled in the mountain tops, one can experience the cool weather and beautiful natural landscape. Located only 45 minutes away from Kuala Lumpur, it is our family's small heaven on earth.

The house, which is Tudor in design, was built by our late father in 1999. The house has 6 queen-sized bedrooms, 3 shared bathrooms, 1 single en-suite room with a bunk bed and a large master bedroom, which we have turned into a spa room.

The land is located at Sungai Chemperoh, named as one of the cleanest and best rivers in Janda Baik. The river flows right in front of the house and it is used as a source of water for our fish pond. The kids use it often for swimming.

In addition to this natural beauty, the house also has a tennis court, badminton court, fishing pond, a games room and a kids swimming pool. Areas for BBQ and tele-match games are also available.

For self-catering requirement, a fully fitted kitchen, dining and lounge areas are provided. For those who prefer to order food, catering services are also available upon request.

Details are at http://www.le-manah-retreat.com.my and at http://le-manah-retreat.blogspot.com

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Syarikat Air <b>Negeri</b> Sembilan (SAINS)

Posted: 14 Feb 2012 12:56 AM PST

[KLIK] KONGSIKAN KEPADA RAKAN ANDA DI FACEBOOK

Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS) ialah sebuah syarikat korporat yang ditubuhkan pada 15 Mac 2007 dan telah dipertanggungjawabkan untuk mengambil alih peranan dan fungsi pengurusan sistem bekalan air di Negeri Sembilan daripada Jabatan Bekalan Air Negeri Sembilan (JBANS) mulai 1 Januari 2009. SAINS adalah sebuah syarikat milik Kerajaan Negeri menerusi Menteri Besar Negeri Sembilan (Perbadanan) atau Menteri Besar Negeri Sembilan Incorporation.

Permohonan adalah dipelawa kepada warganegara Malaysia untuk jawatan berikut:

1. Pembantu Tadbir

2. Jurugegas

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Tarikh Tutup Permohonan: 17 Februari 2012

06 di kuantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuantan - Google Blog Search


STS <b>di Kuantan</b> Bulan Januari 2012 | faridzulasyraf.com

Posted: 19 Jan 2012 03:47 AM PST

By joegrimjow, on January 19th, 2012

Kepada orang di Kuantan, saya akan berada di sana pada 28hb nanti. Sesiapa yang berminat untuk mengetahui peluang perniagaan Herbalife ni, boleh hubungi saya di 0169640972. Jom jom orang Kuantan!

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Mangsa terakhir kes lemas <b>di Cherating</b> dijumpai pagi tadi |

Posted: 12 Feb 2012 09:06 PM PST

| MUKA DEPAN | KEMBALI KE ATAS . | Hantar Artikel / Iklan | Penulis Tamu | Kami | Penafian
| 1 Utama | Agama | Blog | Komputer & Internet | Motivasi | Niaga & Kewangan | Pelbagai | Politik | Promo | Remaja | Wanita |

Copyright ©2012 Semua kandungan inimajalah.com.my dilesenkan di bawah Creative Commons 3.0, iaitu semua penyiaran semula mesti membuat pautan (link) ke inimajalah.com.my. Mengikut Creative Commons 3.0, penyiaran semula juga mesti tidak membabitkan sebarang modifikasi dan / atau tokok tambah terhadap teks asal sebagaimana disiarkan oleh inimajalah.com.my
| Alif Lam Mim . | Creativity by inimajalah.com.my
  • 9 visitors online now

06 di rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di rompin - Google Blog Search


Dia buat dah: Jenayah <b>di Rompin</b> meningkat

Posted: 18 Jan 2012 06:03 PM PST




JOHARI Jahaya (kiri) menyampaikan sijil Anugerah Perkhidmatan Cemerlang kepada seorang anggota polis pada Majlis Perhimpunan Bulanan di perkarangan IPD Rompin, baru-baru ini.


ROMPIN 18 Jan. - Indeks jenayah di daerah ini menunjukkan peningkatan sebanyak 102 kes iaitu 537 kes tahun lalu, berbanding 433 kes bagi tempoh yang sama pada 2010.
Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Johari Jahaya berkata, kadar penyelesaian kes jenayah pula adalah 49.5 peratus pada tahun lalu iaitu kurang 7.04 peratus berbanding tahun sebelumnya iaitu 56.6 peratus.
Menurutnya, kemerosotan itu menunjukkan kegagalan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Rompin untuk mencapai sasaran Polis Pahang yang menetapkan sekurang-kurangnya 50 peratus penyelesaian kes jenayah di negeri ini.
"Justeru itu, sempena Tahun Baru semua pegawai dan anggota IPD Rompin perlu meningkatkan usaha membanteras jenayah supaya kes-kes tersebut dapat ditangani dan diselesaikan dengan berkesan," katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Perhimpunan Bulanan dan Penyampaian Sijil Anugerah Perkhidmatan Cemerlang di Perkarangan IPD Rompin di sini baru-baru ini.
Johari memberitahu, sebanyak 92 kes jenayah kekerasan dilaporkan pada tahun lalu berbanding 90 kes pada tahun sebelumnya dengan peningkatan sebanyak dua kes.
Katanya, sebanyak empat kes jenayah menunjukkan peningkatan iaitu kes mendatangkan kecederaan sebanyak sembilan, cabul kehormatan (5), ugutan jenayah (4) dan merusuh (1).
Jelasnya, satu perancangan teliti akan dilakukan bagi meningkatkan pencapaian sedia ada ke tahap lebih baik dalam memastikan IPD Rompin terus maju ke depan dalam menyelesaikan pelbagai kes jenayah.
"Antara pendekatan yang akan diambil pada tahun ini iaitu mengadakan komuniti kepolisan secara berterusan, mendampingi masyarakat dan saling berhubung untuk mewujudkan kerjasama dua hala bagi membanteras aktiviti jenayah," katanya.

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


Nasib Ibu tunggal <b>di</b> Sg. <b>Lanchang</b> bakal terbela. ~ Anak Bagan <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 10:34 PM PST


Berita Harian 23 Januari 2012 telah  melaporkan seorang ibu tunggal dari Sg. Lanchang, Bagan Datoh iaitu Temah Bt. Jantan yang  kesempitan hidup akibat bantuan Baitulmal yang diberikan kepadanya sebelum ini secara tiba-tiba dihentikan tanpa sebarang makluman daripada pihak Baitulmal Teluk Intan.Diatas keprihatinan YB Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Ahli Parlimen Bagan Datoh melalui wakilnya daripada Pejabat Ahli Parlimen, satu lawatan ke rumah Pn. Temah telah diadakan hari ini bagi menyampaikan sedikit sumbangan peribadi dari YB Ahli Parlimen bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh Pn. Temah. Justeru itu, Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bagan Datoh memanjangkan perkara ini kepada pihak JAIP dan Baitulmal Teluk Intan mengenai permasalahan yang dialami beliau sekeluarga.  Adalah diharapkan pihak JAIP dan Baitulmal dapat membantu menyambung semula bantuan yang telah diberikan ini agar Puan Temah dapat menjalani hidup dengan lebih selesa.  Keperihatinan YB Ahli Parlimen Bagan Datoh sejajar dengan slogan " Rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan".

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah: Orang UMNO <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 06:12 PM PST

Hujan lebat ngat semalam, koi tak dapat nak gi kampong-kampong, so koi minumlah di kedai kopi.  Elok ngat minum di situ kerana rupa-rupanya ada pulok dua tiga orang kenalan lama, orang UMNO yang dulunya kawan-kawan koi belaka, seorang bekas Ketua Kampong.  Mereka tu dulu sokong koi masa koi bertanding sebagai Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh.  Kami masih mesra hanya taklah semesra dulu kerana kini dah lain-lain boat.
Mat (bukan nama sebenar) tanya koi, "Haji bertanding tak dalam pilihanraya ni?" Koi jawab mudah, kalau ikutkan hati, tak ndak tanding, tapi manakan tau kalau parti suruh koi tanding lagi.
"Tanding kat mana?" Abu (bukan nama sebenar) bertanya, "kalau-kalau bertanding kat Temerloh bolehlah kami tolong!  Ramai ahli-ahli UMNO yang masih menyokong Haji."
Koi jawab bahawa koi tak ndak bertanding dah, tapi kalau parti suruh juga, koi akan bertanding di tempat koi buat kerja iaitu di DUN Jenderak, dan koi bayangkan bahawa parti sudah pun menetapkan calon selain dari aku disana.
Kemudian semakin rancaklah cerita jadi calon di Parlimen Temerloh dikalangan pimpinan mereka dan koi rakamkan perbualan kami seperti yang terpapar disini.
Dengar-dengar ceritanya, Mohd Sarkar pun berminat bertanding Parlimen kerana dia nampaknya tak dapat menggantikan Tok Nan menjadi Menteri Besar; dah berbalah pandangan antara Sarkar dengan Sarifuddin.  Dan mereka menyatakan bahawa Sharifuddin dah tak se jalan dengan Dato Najib, selalu sangat mengambil pendirian yang berbeza dengan parti.  Isu AUKU, isu demo, isu Anwar, semuanya Sharifudin ni mencanggahi parti.  Nampaknya dia akan digugurkan oleh UMNO, dan rasanya Sharifudin ni lebih sesuai dengan PKR.
Sarkar pun tak disenangi oleh orang Lanchang kerana dia ni kuat sangat gunakan kroni-kroni, dan kalau dia tak bertanding Parlimen, orang UMNO Lanchang dah tak berminat kepadanya untuk DUN Lanchang; tapi kalau Sarkar bertanding di Parlimen Temerloh, rasanya dia kalah.
Sharifudin tu disukai oleh pengundi-pengundi tapi dia dah tak disenangi oleh pemimpin-pemimpin UMNO.  DUN Kuala Semantan menjadi rebutan sangat.  Kawasan ni milik pembangkang PAS.  Anuar Yunus adalah calon popular, tapi dia ni menghadapi kes di Mahkamah, dan lagipun, dia tidak ada ijazah, ada SPM jer, tak sesuai nak jadi wakil rakyat zaman ni.
Ketua Pemuda sekarang ni memang target kawasan tu.  Tapi ada seorang lagi pemimpin Dr Siti Hawa yang minat giler bertanding.
Hanya mereka berdua ni kurang pendedahan.  Kalau Siti Hawa tu, usahkan di seluruh kawasan Kuala Semantan, kawasan kampongnya di Batu 4 pun tak kenal orang dan orang tak kenal dia.  Begitu juga dengan Ketua Pemuda tu.  Mana pernah melawat kampong.  Yang selalu melawat kampong ialah Anuar, tapi dengan dia berhadapan dengan kes Mahkamah, tak mungkin dia jadi calon!
Tapi apa lebihnya pemimpin-pemimpin Pembangkang di Temerloh ni?  Dua kali lima jer dengan pemimpin-pemimpin UMNO.  Jadi sapa-sapa pun jadi calon, tak ada yang popular pun, ah, ini baru sedap berlawan, sama-sama tak dikenali rakyat.
Saya sempat bertanya kepada Mat, Abu dan Din (bukan nama sebenar), kamu nak undi sapa?  "Saya akan undi calon yang aku nampak boleh beri khidmat kepada masyarakat," kata Abu, "Aku tak kira parti, walaupun aku UMNO, tak semestinya calon UMNO boleh berkhidmat kepada rakyat."
"Aku pun serupa," kata Din yang juga seorang bekas Ketua Kampong, "Syed Hamid tu selalu datang kampong aku, dan sentiasa tegur aku, tak semacam wakil rakyat UMNO tu, tak kenal orang tapi kalau orang lain jadi calon pembangkang, aku belum tau lagi nak undi sapa, sebab belum tau lagi kemampuan mana-mana calon. Parlimen, kalau Sharifudin bertanding lagi, aku akan undi dia, tapi kalau Sarkar, susah sikitlah.  Calon Parlimen Pembangkang aku tak kenal, tapi kalau Dato Tuan Ibrahim mungkin aku undi dia!"
"Sayanglah Abang Mi lari ke Kuala Krau, ni kawasan ni, Parlimen Temerloh atau DUN Kuala Semantan, memang kawasan Abang Mi dari dulu lagi, Abang Mi dah bergerak lama di kawasan ni, tapi kalau di DUN Jenderak tu tak dapatlah saya menolong, saya pengundi kawasan ni." kata Mat.

Kembali kepada DUN Lanchang, ramai anak Lanchang nak jadi calon.  "Elok juga Lanchang ni ditandingi oleh anak Lanchang.  Dari zaman Dato Malik, VV Aboo, Dato Bahari sampai ke Sarkar, semuanya orang luar, eloklah Lanchang diberikan kali ini kepada anak Lanchang, tapi biarlah yang senonoh," kata Mat.

"Calon Pembangkang, entahlah kalau bukan anak Lanchang, susahlah nak menang.  Ada cerita kononnya Cikgu Jalaludin akan diletakkan oleh PKR, tapi dia juga menghadapi kes Mahkamah, tapi kalu dia ni bertanding, ada harapan PKR boleh rampas DUN Lanchang ni.  Pilihan kedua ialah Man Kadir, dia ni memang popular di Lanchang, kena pulak dia ni, menjadi buah mulut setiap isi keluarga dengan drama-drama yang dia berlakon dan dia terkenal dengan nama Pak Jabit.  Kalau calon lain, rasanya Pembangkang tak ada peluang di Lanchang, sangat sukar." tegas Mat.

Kami habiskan minuman kami dan roti canai dan kemudian koi beredar, balik kerumah kejap dan lepas itu meneruskan perjalanan ke Kuala Krau.  Tapi hujan lebat turun di Kuala Krau.  Koi habiskan masa dengan Khalid, Penolong Setiausaha PKR Cbg Kuala Krau dan selepas itu Azmi, Naib Ketua datang.  Selepas Maghrib kami pergi makan kat Restoran dekat ngan stesyen keretapi Kuala Krau.  Jam lebih kurang 9.00 malam, saya dan Kak Hendon bertolak ke Temerloh.

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 07:11 AM PST

URL Sumber Asal :-

06 di paloh hinai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di paloh hinai - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 03:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sehari <b>di</b> Kampung <b>Paloh Hinai</b>, Pekan, Pahang

Posted: 28 Mar 2011 04:12 AM PDT

Rasa2nya korang kenal x Kampung Paloh Hinai ni? Kalau xknl, biar aku explain sikit tntg kampung ni. Kampung ni terletak di daerah Pekan, yang berada di Pahang. Kampung ni terletak kira2 64.3 km dr bandar Kuantan.
Hari Ahad lepas aku pergi ke kampung ni. Bukan apa, universiti aku ada satu subjek yang dinamakan Briget Siswa. Ni merupakan salah satu subjek untuk kokurikulum. So, di sini student first year diwajibkan amik subjek ni. Sama ada semester 1 ataupon semester 2. Briget Siswa ni banyak buat aktiviti luar cam perkhemahan.
So, slps dibahagikan kpd beberapa group, group aku kena pergi ke Kampung Paloh Hinai. Di sana, kami ditugaskan utk membaiki sebuah rumah penduduk kampung tu. Rumah tu agak usang, so kami mesti baiki bahagian tingkap dan dapur. Tingkap yang kami buat adalah dpd kayu. Lebih kurang 6 buah tingkap kayu yang mesti dibina. Ini kerana tingkap rumah tu dah rosak. Mengenai dapur pulak, subgroup lain yang kena baiki. Dapur tu perlu ditambah dinding menggunakan batu bata.
Kami bertolak ke sana pada pukul 7.15 pagi dan sampai lebih kurang setengah jam kemudian. Setelah diberi taklimat ringkas, kami pon memulakan projek tu. Betapa susahnya nak bina tingkap tu. Ingatkan senang! Memang betul2 letih la waktu tu. Cuba bayangkan terpaksa bekerja bertungkus-lumus sampai pukul 5 ptg. Huh! Memang xdisangka2. Sampai sekarang masih terasa letih(tapi sempat jugak aku update blog ni...hehehe). Akhirnya projek kami pon siap. Tapi memanglah, xsiap sepenuhnya. Cuma 2 buah tingkap lagi yg xsmpat dibina. Dan yg tu diserahkan kpd tuan rumah tu utk siapkannya.
Apa2 pon  rasa teruja tu tetap ada walaupun letih. Yela...ni first time aku fixed kan rumah! Memang banyak input yg aku dapat hari ni. Kita mesti bekerjasama dalam satu pasukan, xkira apa pon. Jgn kerja sorang diri, 6ti xsiap! Saling membantu juga jelas terpamer time tu. Masing2 xhenti2 tolong kawan2 mereka. Memang aku respek giler ar!
Oklah...sampai sini dulu la untu kali ni. Di sini aku tinggalkan sedikit gambar yang berjaya ditangkap di Kampung tu.
Ni waktu mula2 sampai ke kampung tu.
Waktu sarapan pagi(masing2 tgh lapar tu...)
Kayu telah siap dipotong.
Nota Kuku Kaki : Sebahagian maklumat ini diketip dari :
http://maps.google.com.my

UMP : Kem bridged siswa <b - Ini Kisah MadNip

Posted: 11 Jul 2011 08:23 AM PDT

السلام عليكم

Best Best dan BEST ! Memang best kem hari tu .. Pada mula nya memang rasa berat nak pergi sebab ingat nak rehat je minggu ni .. Tapi apakan daya , kena pergi juga .. Kisah nya bermula apabila .......

Kitaorang sampai di bus stop depan KK1 dalam kol 5.30 petang , kitaorang dah nampak bas , tapi pakcik bas tu macam nak ambil orang lain je  sebab bas luar , bukan bas UMP , so kitaorang duduk menunggu je lah , ingat ada staf datang nak ambil kitaorang .. Dah penat menunggu sampai dah nak maghrib , Hazim ( ketua kumpulan D07 , ketua kumpulan aku ) dan Amashah ( ketua kumpulan D06 sebelum di lantik menjadi Penghulu di kem ) pergi la tanya pakcik bas tu lepas kitaorang tengok ada satu bas tu bergerak tanpa bawak penumpang langsung .. Lepas tanya , baru kami tahu yang pakcik tu tunggu kami naik .. ( MEMANG AKU HOT TIME TU , SIAP KELUAR HABIS PERKATAAN YANG DISENSOR )

Kitaorang sampai di kem paloh hinai kira kira maghrib , sampai sana , sunyi je .. Tutup ke ? Sekali lagi aku mengamuk .. Dan pelbagai perkataan baru aku wujud kan .. HAHAHA .. Biasa lah darah muda .. ( Fakta ke auta yang darah muda selalu marah ? Aku pun tak paham . Apa pon tak boleh ) Selamat hero kami Amashah masuk kedalam tanya orang di dalam , rupanya kem kami ada kat belakang nun jauh dalam .. Kira berhampiran hutan juga ..  Ingat boleh rehat kejap bila dah sampai , rupanya kena kumpul dan malam tu juga ada aktiviti .. YES , masuk hutan , teringin juga nak masuk hutan , last aku masuk hutan pun time nak pergi dusun arwah tokwan aku je .. Sebelum jalan siap , kami kena redah hutan dulu .. Tapi masuk hutan pun siang , ni PAGI !

Orang pertama yang masuk , perempuan india , memang TERBAIK la . Aku respect sebab dia berani masuk sorang sorang , kalau perempuan lain masuk secara berdua duaan ( sesama perempuan la ) .. Dalam jam 12 tu baru start , turn aku lambat lagi .. Sampai turn aku , jam dah tunjuk pukul 2 pagi .. Mak aih , time tu sepatutnya aku dah tidur atau pura pura tidur sebab tak boleh tidur , tapi kena masuk hutan pula .. Terpaksa lah aku masuk dengan hati yang tak seikhlas ni .. Depan aku ada 2 orang perempuan .. Mak aihhh , perempuan ni dah lah suka jerit , kang aku masuk terlanggar diaorang , jerit serupa nampak ***** pulak .. Time diaorang masuk , aku sembang lah dulu dengan staf UMP yang jaga kitaorang sepanjang kem tu .. Sampai turn aku , dengan bismillah , buka langkah perlahan dulu , sampai dah masuk dalam sikit , buka langkah seribu terus .. Laju bukan main lagi .. Sampai lah aku jumpa dengan 2 orang perempuan tadi .. Then diaorang suruh aku kedepan , pimpin jalan untuk diaorang .. Nak tak nak , kena juga lah daripada aku terlanggar diaorang nanti .. Aku jalan laju sampai diaorang tertinggal kat belakang , panggil aku suruh aku perlahan langkah kaki aku .. Ye lah , daripada diaorang kata aku ni KEJAM tinggal diaorang kat belakang , ada kala nya aku nak berlagak jadi HERO kejap ..

Sampai kat satu tempat tu , aku nampak ada orang berdiri dalam satu depa kanan aku .. Aku perasaan , so aku pura pura sembang dengan benda tu .. Tapi benda tu tak bergerak pon .. Agak nya mata aku problem kot .. Biar je lah .. Time aku terlanggar duri yang agak tajam , aku cakap lah "adui" , tiba tiba ada lampu suluh kitaorang , rupanya pakcik kampung tu suluh .. Dia suruh kami ikut dia , ke tali yang seterus nya .. Ikut je lah .. Tak sedar pulak kawan aku , Khairy ada kat belakang ... Lega sikit , ada kawan lelaki .. Tak lah rasa seram seram sejuk dengan perempuan ni .. Kemudian kami terus kan perjalanan sampai kat sebelah SUNGAI PAHANG .. "LAWA SIOT" , memang cantik lah pemandangan kat situ pagi tu .. TERBAIK !!! Then kami terus kan lagi sampai lah hujung tali tu .. Kami jadi heran .. Sebab tali tu sampai situ je .. Kami ingat kena patah balik ke tempat asal .. Tapi time tu , Badrul , Maisarah dan ada lagi seorang perempuan ( Tak nampak sangat siapa ) suruh stay dulu .. So kami stay lah sampai si Hafiz cucuh api lighter dia , tiba tiba ada pakcik Yussof tu buka lampu suluh .. Conform kantoi .. HAHA .. Selamat pakcik tu jenis supporting .. Lega rasa nya .. Then kami kena tunggu dengan pakcik tu sampai orang lain sampai .. Then sampai lah Asraf dengan 2 orang perempuan lain .. Then kami lepak situ sampai pakcik tu suruh kami ikut dia pergi ke tempat berkumpul .. Sampai situ , ramai dah tidur , sekali dengan Syed ( Along M01 ) dah tidur dengan Hazim .. Sampai hati korang .. Metang metang masuk awal .. Kemudian kami tunggu sampai semua orang selesai then balik ke khemah ..

BERSAMBUNG....

p/s = Time kat tempat berkumpul tu , ada orang muntah .. Ada orang kata dia nampak 'benda' tu sampai muntah .. Bahaya betul 'benda' tu .. =.="


Sebarang entry yang boleh mendatangkan salah faham .. Harap maaf .. Saya manusia seperti anda semua yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan .. Harap di maaf kan .. Dan saya harap anda boleh memberi pandangan yang positif sebelum fikir nak menhentam saya .. Bercakap dengan baik bukankah dapat pahala

06 di bera pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bera pahang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2012 04:56 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2012 04:56 AM PST

URL Sumber Asal :-

Batu Tepi Jalan ( BTJ ): Mari Sertai Konvoi ARC <b>Pahang</b> Ke <b>Bera</b>

Posted: 26 Jan 2012 05:03 AM PST

Mari mat-mat rempit, mari ikut gang ARC Pahang.
Kita kasi "bersih" jalan ke Bera.
Hahahahaha
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved