ads

Rabu, 15 Februari 2012

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Jambatan baru empat lorong <b>di Bentong</b> akan dibina: Liow | Sharing <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2012 06:46 PM PST

BENTONG: Sebuah jambatan baru empat lorong akan dibina di Bandar Bentong tidak lama lagi bagi mengatasi kesesakan di kawasan berkenaan, kata Ahli Parlimennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


TINTA MUTIARA: AYOYO! CHALET SHAHRIZAT <b>DI JANDA BAIK</b> <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 11:26 PM PST

Selepas Kondo, Kini Skandal Shahrizat Merebak Ke Chalet Pula!

Satu lagi penyelewengan baru berkaitan NFC (sebut National Family Corruption) akan didedahkan kepada umum pada pukul 11 pagi hari ini di ibu pejabat KEADILAN (Rabu, 8 Februari 2012).

Berikutan itu satu sidang media yang turut dihadiri oleh YB Zuraida Kamaruddin, YB Sivarasa dan Rafizi Ramli akan diadakan. Pendedahan kali ini dijangka ada kaitan dengan Chalet mewah Cempakasari milik Shahrizat Jalil di Janda Baik, Bentong, Pahang.

Sebelum ini MiLo SuaM pernah membuat pendedahan terhadap Chalet mewah tersebut, rujuk di bawah.

Bongkar! Chalet mewah Cempakasari milik Shahrizat Jalil

BARANGKALI ramai yang tak tahu bahawa Menteri yang terpalit dengan skandal RM250 juta lembu NFC (sebut National Family Corruption), Shahrizat Jalil memiliki sebuah Chalet mewah di Janda Baik, Bentong, Pahang. 

Rupa-rupanya Cempakasari yang tersergam indah bagikan istana di Janda Baik ini dimiliki oleh keluarga tokey lembu NFC (National Family Corruption).

Bungalow dan Chalet mewah terletak di Janda Baik ini terbongkar apabila beliau sendiri yang membongkarkannya di Twitter

ReJaM© bersama beberapa orang rakan aktivis berjaya mengambil gambar Chalet tersebut.

Difahamkan, Cempakasari yang bernilai jutaan ringgit ini dilengkapi perabot jati diimport khas dari Bali.

Buat masa ini kita dedahkan dulu pintu pagar Cempakasari.


Kita cabar Shahrizat nafikan bahawa Cempakasari ini dimiliki oleh beliau dan keluarga.

Jika beliau berani nafikan kita akan bagi lagi bukti-bukti seterusnya.

Pendedahan lanjut menyusul.

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


PM Tiba <b>Di Negeri</b> Sembilan Untuk Lawatan Sehari

Posted: 09 Feb 2012 06:57 PM PST

SEREMBAN – Datuk Seri Najib Tun Razak tiba pagi ini untuk lawatan kerja sehari ke Negeri Sembilan.

Ketibaan Perdana Menteri dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor pada 9 pagi dengan helikopter di Padang Awam Seri Menanti dekat sini, disambut Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan dan isteri Datin Seri Raja Salbiah Tunku Nujumudin.

Najib dan Rosmah kemudiannya menghadap Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz ibni Almarhum Tuanku Munawir dan Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Aishah Rohani di Istana Besar Seri Menanti, Kuala Pilah.

Mereka meninggalkan istana pada 10 pagi untuk ke majlis penyerahan surat tawaran memiliki rumah projek penempatan semula penduduk di Kampung Abok, Rahang di sini.

Pada tengah hari, Najib dijadual menghadiri jamuan makan tengah hari bersama pemimpin Barisan Nasional negeri di sebuah hotel terkemuka di sini, sebelum menunaikan solat Jumaat di Masjid Sikamat.

Pada sebelah petang, Perdana Menteri akan menyertai majlis menyambut ulang tahun ke-50 Pertubuhan Seni Silat Gayong Malaysia dan Perdana Gayong Malaysia Sedunia 2012 di Padang Majlis Perbandaran Seremban. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

06 di kuala lipis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala lipis - Google Blog Search


HOBI PELIK WARGA EMAS <b>DI KUALA LIPIS</b>, MAKAN SABUN DAN <b>...</b>

Posted: 30 Nov 2011 12:30 AM PST

No of View :1137
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

PELIK...Mohd Razali makan sabun mandi sejak tujuh bulan lalu.

KUALA KANGSAR: "Bagi orang lain, perbuatan ini dianggap tidak masuk akal dan boleh menjejaskan kesihatan, tapi bagi saya ia menjadi menu harian sejak 17 tahun lalu," kata Mohd Razali Ishak, 63, yang mempunyai tabiat luar biasa apabila menjadikan sabun mandi dan bedak sebagai makanan kegemarannya.

Bapa kepada sembilan anak yang juga bekas penoreh getah itu berkata, pada mulanya dia hanya makan bedak, namun menambah 'menu' eksotiknya dengan memakan sabun mandi sejak tujuh bulan lalu.

"Saya mula makan sabun mandi selepas tertarik melihat bentuk dan baunya. Selepas menggigit sedikit cebisannya, saya rasa ia begitu enak dan sejak itu mula menjadikannya makanan harian.

ENAK...bedak jadi makanan harian Mohd Razali.

"Sejak tujuh bulan lalu, saya mula makan bedak talkum pula, juga kerana saya suka baunya yang harum. Kini saya mampu menghabiskan dua atau tiga botol bedak 100 gram sehari," katanya ketika ditemui di rumah anaknya di Padang Rengas di sini, semalam.

Segelintir penduduk yang mendapat tahu mengenai minat pelik warga emas itu yang tinggal di Kuala Lipis, Pahang pada mulanya beranggapan Mohd Razali tidak waras.

"Saya akui pada beberapa tahun pertama dulu bukan saja jiran sekampung, malah anak-anak termasuk isteri mengatakan saya gila.

"Selepas gagal meyakinkan mereka, saya membuat keputusan pergi menjalani pemeriksaan di sebuah hospital dan keputusannya mengesahkan saya waras," katanya. Dia yang berasal dan tinggal di Sungai Temau, Kuala Lipis berkata, sehingga sekarang, dia masih tidak tahu punca dan kenapa dia memiliki tabiat pelik itu.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

"Sudah ribuan kali saya ditanya soalan ini, tapi saya sendiri tidak tahu jawapannya. Ia masih menjadi misteri bagi saya dan keluarga. Tabiat ini bukan sengaja diada-adakan untuk mencari publisiti kerana tiada sebab untuk saya buat begitu," katanya.

Bagaimanapun, Mohd Razali tidak menolak kemungkinan ia ada berkaitan dengan unsur mistik kerana pernah menemui pengamal ilmu perubatan tradisional dalam usahanya menghentikan tabiat ini.

Katanya, usahanya itu selepas gagal mendapatkan jawapan daripada doktor bertauliah, juga menemui jalan buntu menyebabkan dia berserah segala-galanya kepada Tuhan.

"Isteri (Rohani Yusup, 57,) dan anak-anak sudah berputus asa menasihatkan saya supaya berhenti. Malah, isteri pernah cuba meletakkan tepung gandum dalam bekas bedak kerana bimbang saya jatuh sakit kerana makan bedak setiap hari.

"Namun, usaha itu gagal kerana saya dapat membezakan rasanya. Saya tidak tahu bagaimana menjelaskan perasaan saya ketika makan bedak dan sabun, tetapi jika sehari tidak menjamahnya, saya gelisah seperti ada sesuatu tidak kena," katanya. Sementara itu, anak Mohd Razali, Roslinda, 32, berkata, dia dan adik beradik lain sudah letih menasihatkan bapa mereka supaya berhenti mengamalkan hobi pelik itu.

"Kami percaya ayah menjadi begini akibat terkena buatan orang menggunakan sihir atau ilmu hitam. Justeru, saya berharap jika ada pihak boleh membantu merawat penyakit 'unik' ayah ini.

"Kami tidak mahu ayah meneruskan tabiatnya makan bedak dan sabun mandi kerana bimbang bakal memudaratkan lagi keadaan kesihatannya yang semakin uzur sekarang," katanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


Batu Tepi Jalan ( BTJ ): Hebahan: Santai Petang Bersama DS <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2012 04:18 AM PST

Mari-mari orang Pahang kita ke program melawan ini.
Kepada orang-orang Lanchang wajib untuk pergi.
Kepada orang-orang muda Lanchang lagi wajib untuk pergi.
Kita lawan dan terus melawan!


Siap Sedia Untuk Program Melawan Yang Lebih Besar Ini.

BLOG PAHANG: 06 <b>di lanchang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 06:03 PM PST

URL Sumber Asal :-

Nasib Ibu tunggal <b>di</b> Sg. <b>Lanchang</b> bakal terbela. ~ Anak Bagan <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 10:34 PM PST


Berita Harian 23 Januari 2012 telah  melaporkan seorang ibu tunggal dari Sg. Lanchang, Bagan Datoh iaitu Temah Bt. Jantan yang  kesempitan hidup akibat bantuan Baitulmal yang diberikan kepadanya sebelum ini secara tiba-tiba dihentikan tanpa sebarang makluman daripada pihak Baitulmal Teluk Intan.Diatas keprihatinan YB Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Ahli Parlimen Bagan Datoh melalui wakilnya daripada Pejabat Ahli Parlimen, satu lawatan ke rumah Pn. Temah telah diadakan hari ini bagi menyampaikan sedikit sumbangan peribadi dari YB Ahli Parlimen bagi meringankan bebanan yang ditanggung oleh Pn. Temah. Justeru itu, Pusat Khidmat Ahli Parlimen Bagan Datoh memanjangkan perkara ini kepada pihak JAIP dan Baitulmal Teluk Intan mengenai permasalahan yang dialami beliau sekeluarga.  Adalah diharapkan pihak JAIP dan Baitulmal dapat membantu menyambung semula bantuan yang telah diberikan ini agar Puan Temah dapat menjalani hidup dengan lebih selesa.  Keperihatinan YB Ahli Parlimen Bagan Datoh sejajar dengan slogan " Rakyat didahulukan Pencapaian Diutamakan".

The Spirit of Lubok Kawah/Semangat Lubok Kawah: Orang UMNO <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 06:12 PM PST

Hujan lebat ngat semalam, koi tak dapat nak gi kampong-kampong, so koi minumlah di kedai kopi.  Elok ngat minum di situ kerana rupa-rupanya ada pulok dua tiga orang kenalan lama, orang UMNO yang dulunya kawan-kawan koi belaka, seorang bekas Ketua Kampong.  Mereka tu dulu sokong koi masa koi bertanding sebagai Naib Ketua UMNO Bahagian Temerloh.  Kami masih mesra hanya taklah semesra dulu kerana kini dah lain-lain boat.
Mat (bukan nama sebenar) tanya koi, "Haji bertanding tak dalam pilihanraya ni?" Koi jawab mudah, kalau ikutkan hati, tak ndak tanding, tapi manakan tau kalau parti suruh koi tanding lagi.
"Tanding kat mana?" Abu (bukan nama sebenar) bertanya, "kalau-kalau bertanding kat Temerloh bolehlah kami tolong!  Ramai ahli-ahli UMNO yang masih menyokong Haji."
Koi jawab bahawa koi tak ndak bertanding dah, tapi kalau parti suruh juga, koi akan bertanding di tempat koi buat kerja iaitu di DUN Jenderak, dan koi bayangkan bahawa parti sudah pun menetapkan calon selain dari aku disana.
Kemudian semakin rancaklah cerita jadi calon di Parlimen Temerloh dikalangan pimpinan mereka dan koi rakamkan perbualan kami seperti yang terpapar disini.
Dengar-dengar ceritanya, Mohd Sarkar pun berminat bertanding Parlimen kerana dia nampaknya tak dapat menggantikan Tok Nan menjadi Menteri Besar; dah berbalah pandangan antara Sarkar dengan Sarifuddin.  Dan mereka menyatakan bahawa Sharifuddin dah tak se jalan dengan Dato Najib, selalu sangat mengambil pendirian yang berbeza dengan parti.  Isu AUKU, isu demo, isu Anwar, semuanya Sharifudin ni mencanggahi parti.  Nampaknya dia akan digugurkan oleh UMNO, dan rasanya Sharifudin ni lebih sesuai dengan PKR.
Sarkar pun tak disenangi oleh orang Lanchang kerana dia ni kuat sangat gunakan kroni-kroni, dan kalau dia tak bertanding Parlimen, orang UMNO Lanchang dah tak berminat kepadanya untuk DUN Lanchang; tapi kalau Sarkar bertanding di Parlimen Temerloh, rasanya dia kalah.
Sharifudin tu disukai oleh pengundi-pengundi tapi dia dah tak disenangi oleh pemimpin-pemimpin UMNO.  DUN Kuala Semantan menjadi rebutan sangat.  Kawasan ni milik pembangkang PAS.  Anuar Yunus adalah calon popular, tapi dia ni menghadapi kes di Mahkamah, dan lagipun, dia tidak ada ijazah, ada SPM jer, tak sesuai nak jadi wakil rakyat zaman ni.
Ketua Pemuda sekarang ni memang target kawasan tu.  Tapi ada seorang lagi pemimpin Dr Siti Hawa yang minat giler bertanding.
Hanya mereka berdua ni kurang pendedahan.  Kalau Siti Hawa tu, usahkan di seluruh kawasan Kuala Semantan, kawasan kampongnya di Batu 4 pun tak kenal orang dan orang tak kenal dia.  Begitu juga dengan Ketua Pemuda tu.  Mana pernah melawat kampong.  Yang selalu melawat kampong ialah Anuar, tapi dengan dia berhadapan dengan kes Mahkamah, tak mungkin dia jadi calon!
Tapi apa lebihnya pemimpin-pemimpin Pembangkang di Temerloh ni?  Dua kali lima jer dengan pemimpin-pemimpin UMNO.  Jadi sapa-sapa pun jadi calon, tak ada yang popular pun, ah, ini baru sedap berlawan, sama-sama tak dikenali rakyat.
Saya sempat bertanya kepada Mat, Abu dan Din (bukan nama sebenar), kamu nak undi sapa?  "Saya akan undi calon yang aku nampak boleh beri khidmat kepada masyarakat," kata Abu, "Aku tak kira parti, walaupun aku UMNO, tak semestinya calon UMNO boleh berkhidmat kepada rakyat."
"Aku pun serupa," kata Din yang juga seorang bekas Ketua Kampong, "Syed Hamid tu selalu datang kampong aku, dan sentiasa tegur aku, tak semacam wakil rakyat UMNO tu, tak kenal orang tapi kalau orang lain jadi calon pembangkang, aku belum tau lagi nak undi sapa, sebab belum tau lagi kemampuan mana-mana calon. Parlimen, kalau Sharifudin bertanding lagi, aku akan undi dia, tapi kalau Sarkar, susah sikitlah.  Calon Parlimen Pembangkang aku tak kenal, tapi kalau Dato Tuan Ibrahim mungkin aku undi dia!"
"Sayanglah Abang Mi lari ke Kuala Krau, ni kawasan ni, Parlimen Temerloh atau DUN Kuala Semantan, memang kawasan Abang Mi dari dulu lagi, Abang Mi dah bergerak lama di kawasan ni, tapi kalau di DUN Jenderak tu tak dapatlah saya menolong, saya pengundi kawasan ni." kata Mat.

Kembali kepada DUN Lanchang, ramai anak Lanchang nak jadi calon.  "Elok juga Lanchang ni ditandingi oleh anak Lanchang.  Dari zaman Dato Malik, VV Aboo, Dato Bahari sampai ke Sarkar, semuanya orang luar, eloklah Lanchang diberikan kali ini kepada anak Lanchang, tapi biarlah yang senonoh," kata Mat.

"Calon Pembangkang, entahlah kalau bukan anak Lanchang, susahlah nak menang.  Ada cerita kononnya Cikgu Jalaludin akan diletakkan oleh PKR, tapi dia juga menghadapi kes Mahkamah, tapi kalu dia ni bertanding, ada harapan PKR boleh rampas DUN Lanchang ni.  Pilihan kedua ialah Man Kadir, dia ni memang popular di Lanchang, kena pulak dia ni, menjadi buah mulut setiap isi keluarga dengan drama-drama yang dia berlakon dan dia terkenal dengan nama Pak Jabit.  Kalau calon lain, rasanya Pembangkang tak ada peluang di Lanchang, sangat sukar." tegas Mat.

Kami habiskan minuman kami dan roti canai dan kemudian koi beredar, balik kerumah kejap dan lepas itu meneruskan perjalanan ke Kuala Krau.  Tapi hujan lebat turun di Kuala Krau.  Koi habiskan masa dengan Khalid, Penolong Setiausaha PKR Cbg Kuala Krau dan selepas itu Azmi, Naib Ketua datang.  Selepas Maghrib kami pergi makan kat Restoran dekat ngan stesyen keretapi Kuala Krau.  Jam lebih kurang 9.00 malam, saya dan Kak Hendon bertolak ke Temerloh.

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Betol-betol Hangat!: Edisi Informasi! Susulan Kes Lemas <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 09:52 PM PST

Mangsa terakhir dalam kejadian tiga sekeluarga lemas ketika sedang mandi-manda di Pantai Kampung Budaya Cherating Sabtu lepas dijumpai pada 7.30 pagi Isnin. Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata mayat Muhammad Hairul Nizam Hasry, 14, dijumpai oleh anggota penyelamat berhampiran Teluk Kemboja, tujuh kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan hilang.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk tindakan lanjut," katanya ketika dihubungi Bernama.
Dalam kejadian Sabtu lepas, seorang anggota polis, Lans Koperal Asri Kamis, 28, serta dua anak tirinya, Muhammad Hasryzam Hasry, 15, dan Muhammad Hairul Nizam Hasry, 14, lemas ketika sedang mandi-manda di pantai berhampiran Chalet Duyung dekat sini kira-kira pukul 4.45 petang.
Mayat Asri ditemui orang ramai berhampiran Kuala Sungai Cherating iaitu kira-kira lima kilometer dari pantai tersebut pada pukul 6.50 petang hari kejadian. Mayat Muhammad Hasryzam pula ditemui pada 3 petang semalam oleh pasukan mencari dan menyelamat di Teluk Kemboja, tujuh kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas.

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2012 07:10 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2012 07:11 AM PST

URL Sumber Asal :-

06 di raub - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di raub - Google Blog Search


FST UKM Bantu Majukan Ekopelancongan <b>Di Raub</b>

Posted: 09 Jan 2012 10:35 PM PST


Koridor Raub yang mempunyai sumber khazanah alam semulajadi dan hidupan liar yang menarik khususnya di Hutan Lipur Lata Jarum mampu menjadi sumber ekonomi kepada masyarakat setempat dan negara.
Kawasan itu yang menjangkaui Bukit Fraser sehingga ke Ulu Dong berupaya menjadi tarikan ekopelancongan, kata Pegawai Daerah Raub, Dato' Ismail Mohd Ali ketikamerasmikan Seminar Pendedahan Potensi Pembangunan Ekopelancongan di Raub di sini petang semalam. Beliau telah mewakili Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Dong, Dato' Shahirudin Ab Moin. 
Seminar dan bengkel empat hari itu bertemakan Ekopelancongan Pemaju Ekonomi Negara dianjurkan Fakulti Sains dan Teknologi (FST) UKM dengan kerjasama kerajaan negeri Pahang, Perbadanan Kemajuan Bukit Fraser dan Jabatan Perhutanan Pahang berlangsung di Dewan Orang Ramai Ulu Dong dan Hutan Lipur Lata Jarum, Raub.
Dekan FST, Prof Dr Shahrim Ahmad, Pengurus Besar, Perbadanan Kemajuan Bukit Fraser, Dato' Md Hanafiah Abdul Talib dan Pengerusi seminar, Prof Dr Jumaat Adam turut hadir.
Ismail berkata seminar demikian berupaya memberi manfaat kepada masyarakat tempatan mengenai peluang baru ekonomi yang mereka boleh ceburi hasil kegiatan pelancongan yang semakin berkembang.
Beliau menyarankan UKM menjalankan lebih banyak aktiviti penyelidikan  saintifik dan sosio ekonomi sebagai langkah untuk memelihara alam sekitar dan meningkatkan kualiti hidup penduduk tempatan yang boleh mendatangkan faedah kepada kedua pihak.
Prof Shahrim berkata kawasan Ulu Dong mempunyai banyak tarikan untuk membolehkan pelancong memilihnya sebagai destinasi mereka.
Pembangunan ekopelancongan di Raub boleh member impak besar terhadap rakyat tempatan meningkatkan kualiti hidup social dan kesejahteraan mereka.
UKM menerusi Kumpulan Penyelidikan Kesihatan Persekitaran akan terus komited menjalankan penyelidikan di kawasan Ulu Dong dan sekitaranya yang merangkumi pelbagai bidang tujahan serta persekitaran sosial.
UKM, katanya, berhasrat berkongsi hasil penyelidikannya yang akan diketengahkan bagi membangunkan potensi kawasan Ulu Dong sebagai kawasan ekopelancongan terkenal di Malaysia menepati ekopelancongan Pahang sebagai Anugerah Alam('The Gift of Nature').
 Majlis perasmian diseriikan dengan persembahan silat dan tarian oleh pelajar, orang asli dan penduduk Ulu Dong. 
Sumber : Portal Berita UKM

06 di paloh hinai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di paloh hinai - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 03:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Sehari <b>di</b> Kampung <b>Paloh Hinai</b>, Pekan, Pahang

Posted: 28 Mar 2011 04:12 AM PDT

Rasa2nya korang kenal x Kampung Paloh Hinai ni? Kalau xknl, biar aku explain sikit tntg kampung ni. Kampung ni terletak di daerah Pekan, yang berada di Pahang. Kampung ni terletak kira2 64.3 km dr bandar Kuantan.
Hari Ahad lepas aku pergi ke kampung ni. Bukan apa, universiti aku ada satu subjek yang dinamakan Briget Siswa. Ni merupakan salah satu subjek untuk kokurikulum. So, di sini student first year diwajibkan amik subjek ni. Sama ada semester 1 ataupon semester 2. Briget Siswa ni banyak buat aktiviti luar cam perkhemahan.
So, slps dibahagikan kpd beberapa group, group aku kena pergi ke Kampung Paloh Hinai. Di sana, kami ditugaskan utk membaiki sebuah rumah penduduk kampung tu. Rumah tu agak usang, so kami mesti baiki bahagian tingkap dan dapur. Tingkap yang kami buat adalah dpd kayu. Lebih kurang 6 buah tingkap kayu yang mesti dibina. Ini kerana tingkap rumah tu dah rosak. Mengenai dapur pulak, subgroup lain yang kena baiki. Dapur tu perlu ditambah dinding menggunakan batu bata.
Kami bertolak ke sana pada pukul 7.15 pagi dan sampai lebih kurang setengah jam kemudian. Setelah diberi taklimat ringkas, kami pon memulakan projek tu. Betapa susahnya nak bina tingkap tu. Ingatkan senang! Memang betul2 letih la waktu tu. Cuba bayangkan terpaksa bekerja bertungkus-lumus sampai pukul 5 ptg. Huh! Memang xdisangka2. Sampai sekarang masih terasa letih(tapi sempat jugak aku update blog ni...hehehe). Akhirnya projek kami pon siap. Tapi memanglah, xsiap sepenuhnya. Cuma 2 buah tingkap lagi yg xsmpat dibina. Dan yg tu diserahkan kpd tuan rumah tu utk siapkannya.
Apa2 pon  rasa teruja tu tetap ada walaupun letih. Yela...ni first time aku fixed kan rumah! Memang banyak input yg aku dapat hari ni. Kita mesti bekerjasama dalam satu pasukan, xkira apa pon. Jgn kerja sorang diri, 6ti xsiap! Saling membantu juga jelas terpamer time tu. Masing2 xhenti2 tolong kawan2 mereka. Memang aku respek giler ar!
Oklah...sampai sini dulu la untu kali ni. Di sini aku tinggalkan sedikit gambar yang berjaya ditangkap di Kampung tu.
Ni waktu mula2 sampai ke kampung tu.
Waktu sarapan pagi(masing2 tgh lapar tu...)
Kayu telah siap dipotong.
Nota Kuku Kaki : Sebahagian maklumat ini diketip dari :
http://maps.google.com.my

UMP : Kem bridged siswa <b - Ini Kisah MadNip

Posted: 11 Jul 2011 08:23 AM PDT

السلام عليكم

Best Best dan BEST ! Memang best kem hari tu .. Pada mula nya memang rasa berat nak pergi sebab ingat nak rehat je minggu ni .. Tapi apakan daya , kena pergi juga .. Kisah nya bermula apabila .......

Kitaorang sampai di bus stop depan KK1 dalam kol 5.30 petang , kitaorang dah nampak bas , tapi pakcik bas tu macam nak ambil orang lain je  sebab bas luar , bukan bas UMP , so kitaorang duduk menunggu je lah , ingat ada staf datang nak ambil kitaorang .. Dah penat menunggu sampai dah nak maghrib , Hazim ( ketua kumpulan D07 , ketua kumpulan aku ) dan Amashah ( ketua kumpulan D06 sebelum di lantik menjadi Penghulu di kem ) pergi la tanya pakcik bas tu lepas kitaorang tengok ada satu bas tu bergerak tanpa bawak penumpang langsung .. Lepas tanya , baru kami tahu yang pakcik tu tunggu kami naik .. ( MEMANG AKU HOT TIME TU , SIAP KELUAR HABIS PERKATAAN YANG DISENSOR )

Kitaorang sampai di kem paloh hinai kira kira maghrib , sampai sana , sunyi je .. Tutup ke ? Sekali lagi aku mengamuk .. Dan pelbagai perkataan baru aku wujud kan .. HAHAHA .. Biasa lah darah muda .. ( Fakta ke auta yang darah muda selalu marah ? Aku pun tak paham . Apa pon tak boleh ) Selamat hero kami Amashah masuk kedalam tanya orang di dalam , rupanya kem kami ada kat belakang nun jauh dalam .. Kira berhampiran hutan juga ..  Ingat boleh rehat kejap bila dah sampai , rupanya kena kumpul dan malam tu juga ada aktiviti .. YES , masuk hutan , teringin juga nak masuk hutan , last aku masuk hutan pun time nak pergi dusun arwah tokwan aku je .. Sebelum jalan siap , kami kena redah hutan dulu .. Tapi masuk hutan pun siang , ni PAGI !

Orang pertama yang masuk , perempuan india , memang TERBAIK la . Aku respect sebab dia berani masuk sorang sorang , kalau perempuan lain masuk secara berdua duaan ( sesama perempuan la ) .. Dalam jam 12 tu baru start , turn aku lambat lagi .. Sampai turn aku , jam dah tunjuk pukul 2 pagi .. Mak aih , time tu sepatutnya aku dah tidur atau pura pura tidur sebab tak boleh tidur , tapi kena masuk hutan pula .. Terpaksa lah aku masuk dengan hati yang tak seikhlas ni .. Depan aku ada 2 orang perempuan .. Mak aihhh , perempuan ni dah lah suka jerit , kang aku masuk terlanggar diaorang , jerit serupa nampak ***** pulak .. Time diaorang masuk , aku sembang lah dulu dengan staf UMP yang jaga kitaorang sepanjang kem tu .. Sampai turn aku , dengan bismillah , buka langkah perlahan dulu , sampai dah masuk dalam sikit , buka langkah seribu terus .. Laju bukan main lagi .. Sampai lah aku jumpa dengan 2 orang perempuan tadi .. Then diaorang suruh aku kedepan , pimpin jalan untuk diaorang .. Nak tak nak , kena juga lah daripada aku terlanggar diaorang nanti .. Aku jalan laju sampai diaorang tertinggal kat belakang , panggil aku suruh aku perlahan langkah kaki aku .. Ye lah , daripada diaorang kata aku ni KEJAM tinggal diaorang kat belakang , ada kala nya aku nak berlagak jadi HERO kejap ..

Sampai kat satu tempat tu , aku nampak ada orang berdiri dalam satu depa kanan aku .. Aku perasaan , so aku pura pura sembang dengan benda tu .. Tapi benda tu tak bergerak pon .. Agak nya mata aku problem kot .. Biar je lah .. Time aku terlanggar duri yang agak tajam , aku cakap lah "adui" , tiba tiba ada lampu suluh kitaorang , rupanya pakcik kampung tu suluh .. Dia suruh kami ikut dia , ke tali yang seterus nya .. Ikut je lah .. Tak sedar pulak kawan aku , Khairy ada kat belakang ... Lega sikit , ada kawan lelaki .. Tak lah rasa seram seram sejuk dengan perempuan ni .. Kemudian kami terus kan perjalanan sampai kat sebelah SUNGAI PAHANG .. "LAWA SIOT" , memang cantik lah pemandangan kat situ pagi tu .. TERBAIK !!! Then kami terus kan lagi sampai lah hujung tali tu .. Kami jadi heran .. Sebab tali tu sampai situ je .. Kami ingat kena patah balik ke tempat asal .. Tapi time tu , Badrul , Maisarah dan ada lagi seorang perempuan ( Tak nampak sangat siapa ) suruh stay dulu .. So kami stay lah sampai si Hafiz cucuh api lighter dia , tiba tiba ada pakcik Yussof tu buka lampu suluh .. Conform kantoi .. HAHA .. Selamat pakcik tu jenis supporting .. Lega rasa nya .. Then kami kena tunggu dengan pakcik tu sampai orang lain sampai .. Then sampai lah Asraf dengan 2 orang perempuan lain .. Then kami lepak situ sampai pakcik tu suruh kami ikut dia pergi ke tempat berkumpul .. Sampai situ , ramai dah tidur , sekali dengan Syed ( Along M01 ) dah tidur dengan Hazim .. Sampai hati korang .. Metang metang masuk awal .. Kemudian kami tunggu sampai semua orang selesai then balik ke khemah ..

BERSAMBUNG....

p/s = Time kat tempat berkumpul tu , ada orang muntah .. Ada orang kata dia nampak 'benda' tu sampai muntah .. Bahaya betul 'benda' tu .. =.="


Sebarang entry yang boleh mendatangkan salah faham .. Harap maaf .. Saya manusia seperti anda semua yang tidak boleh lari daripada melakukan kesilapan .. Harap di maaf kan .. Dan saya harap anda boleh memberi pandangan yang positif sebelum fikir nak menhentam saya .. Bercakap dengan baik bukankah dapat pahala

06 di bukit tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


<b>Bukit Tinggi</b>, Padang Indonesia | Backpackers.My

Posted: 31 Oct 2011 04:27 AM PDT

Nak komen terus!

Assalamualaikum …

Nak kongsi sikit dalam blog nie nie.. kalau setiap orang kongsi sikit pengalaman melihat bumi Allah nie, maka banyak la pengetahuan si pembaca yang lain.. insyaALLAH…

Aku nak mulakan dengan pengalaman aku ke Bukit Tinggi, Padang Indonesia.. aku dah ke sana 2 kali, 1st dengan family aku, n 2nd time dengan opismate aku.. apa yang membuatkan aku ke sana sampai 2 kali? erm..

Kawasan kampung Bukit Tinggi ini memang sangat tenang dan damai.. sepanjang jalan penuh sawah padi bertingkat2.. sangat cantik dan hijau. Boleh dikatakan sepanjang jalan ke puncak bukit tinggi tu kami menyusuri sungai sepanjang jalan.. bagi aku yang memang suka pemandangan sungai nie.. memang lain dari sungai di Malaysia.. sungainya berbatu2.. air jernih kaler hijau beb.. hijau.. dan sangat deras.. tak berapa sesuai nak bermandi manda.. tapi ada kawasan perkelahan..

Tasik Maninjau

Tasik Maninjau

purata gempa bumi kecil adalah 100 kali setahun.. ngeri mendengarnya.. tapi bak kata Tour Guide kami.. gempa bumi di sini sudah biasa, bagaikan minum kopi setiap pagi.. dikiri kanan gunung berapi yang masih aktif terdapat perkampungan yang sangat padat.. malah penduduk kampung kawasan aktif gunung berapi juga pernah diarah berpindah.. tetapi mereka rela mati di tanah mereka sendiri.. mereka sendiri tahu risiko yang mereka perlu hadapai..

Aku berpeluang tengok konvoi motor vespa.. sangat unik.. memang mereka bangga tayang motor masing2 dengan menampilkan keunikan sendiri.. kalau di Malaysia kita guna cat warna warni, dan aksesori besi.. tetapi di sini mereka menggunakan kain batil.. tayar .. dan kain2 guni untuk menghiasa motor vespa mereka, sangat kreatif..

Konvoi Vespa

Konvoi Vespa

Antara Vespa Yang Unik

Antara Vespa Yang Unik

Air Terjun

Air Terjun

air terjun di sini agak unik.. disebabkan gempa bumi sering berlaku di sini.. air terjunnya juga boleh berubah2 tempat, mengikut keadaan muka bumi.. air terjun yang sedia ada, tidak semestinya berada disitu bila gempa bumi berlaku..
Adat minangkabau sangat kuat di sini.. cukup hanya melihat binaan bumbung rumahnya yang rata2 berunsurkan bumbung minangkabau.. termasuk bumbung airport di Padang..

Airport Padang. Bumbung Minangkabau

Airport Padang. Bumbung Minangkabau

terdapat 3 gunung yg ada dalam daerah Minangkabau ni, iaitu Gunung Singalang di Batu Sangkar, Gunung Merapi di Bukit Tinggi, & Gunung Sago di Payakumbuh. Setiap gunung itu ada kisahnya dan kepercayaan tersendiri..

Disini juga tempat kelahiran Prof. Dr. Hamka, cendekiawan Islam terulung yang pernah dipenjarakan pemerintah Indonesia suatu ketika dahulu.. aku sempat melawat tempat kelahiran beliau.. karya2 beliau juga boleh di dapati di sini..

Rumah Bung Hamka

Rumah Bung Hamka

kesan sejarah pun ada disini, hasil peninggalan Jepun yang kejam hehehe.. contohnya Lubang Jepang – terowong yang dibina hasil kerahan tenaga buruh paksa dengan sangat kejam.. keluasannya 6km persegi.. tp untuk pelancong hanya dibukakan 1km persegi.. agak unik bg aku.. lagi dalam kami masuk ke terowong tu, lagi sejuk udaranya.. dan structure dinding terowong itu dibina berliku2 untuk mengelakkan jeritan buruh yang diseksa tidak bergema dan mengelakkan didengari oleh buruh paksa lain, untuk mengelakkan mereka berasa takut dan sukar melakukan kerja2..

Lubang Pembuangan Mayat Buruh yang mati disiksa

Lubang Pembuangan Mayat Buruh yang mati disiksa

Jam Gadang adalah menara jam kebangga penduduk bukit tinggi.. kerajaan bukit tinggi menetapkan semua bangunan tidak boleh melebihi ketinggian jam gadang tersebut kerana mahu memelihara sejarah dan keunikan jam tersebut. jam ini kelihatan gah kerana tiada bangunan yang melebihi ketinggiannya…

Jam Gadang

Jam Gadang

masakan Padang memang sangat superb.. memang cukup rasa.. cara hidangan makanan, akan dihidang sehingga 10 atau lebih jenis makanan dalam kuantiti yang sikit2.. bayaran akan dikenakan pada lauk hidangan yang di makan sahaja.. sering diberitahu.. nasi yang dimasak adalah beras yang memang sudah cukup masak sahaja dan baru dituai.. tatau la terpengaruh atau tidak.. tapi memang sedap nasik dia.. n cepat kenyang, contoh kat Malaysia.. contoh makan 2 senduk sekali makan.. then siap tambah2 lagi.. kalau kat bukit tinggi time tu lapa macam mana pun 2 senduk tu dah level kenyang.. member aku cakap.. beras yang memang cukup masak baru dituai, memang mcm tu la effect dia.. tapi tatau la, kalau terlalu penat n tersaiko dengan salasilah beras tu tadi ekekeke…

Sawah Padi

Sawah Padi

 Bukit Tinggi juga terkenal dengan hasil "Sulaman Bukit Tinggi" nya… bagi pendapat aku sebagai pembeli kain2 sulamannya.. harganya sangat murah jika dibanding dan dinilai hasil tangan mereka.. sulamannya banyak, kemas n cantik.. paling murah boleh dapat sekitar Rp100,00.. lebih kurang RM20++

Sulaman Bukit Tinggi

Sulaman Bukit Tinggi

Ok, tujuan topik ni di create untuk memudahkan mereka2 yang sedang survey tempat pelancongan.. testimonial.. budget.. contact..

check it out …
5 hari 4 malam
hotel + transport + makan + tour guide = RM500 (depands on berapa orang yg join.. tapi bagi aku saaangat murah n berbaloi, 5rat tu tak termasuk tiket flight ye anak2)
aku tukar rupiah dalam RM500 je.. banyak gak boleh membeli belah..

personaly, dah 2 kali aku ke Bukit Tinggi, Padang.. tak rasa rugi langsung.. even 2 kali tu pergi melawat tempat yang lebih kurang sama.. tetapi masih mampu menghayati pengalaman yang berbeza..

Kalau ada sesiapa yang berminat menghayati cara hidup di sana.. bolehlah roger2 ahli2 BackPackers.My~! inilah tujuan Blog ini diwujudkan.. jom kongsi2.. chow~

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved