ads

Jumaat, 2 Mac 2012

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Jambatan baru empat lorong <b>di Bentong</b> akan dibina | 101.met9 <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 10:30 AM PST

BENTONG: Sebuah jambatan baru empat lorong akan dibina di Bandar Bentong tidak lama lagi bagi mengatasi kesesakan di kawasan berkenaan, kata Ahli Parlimennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Liow berkata, berkata kerajaan meluluskan peruntukan RM8 juta bagi membina jambatan itu yang akan dimulakan dalam tempoh terdekat.

"Jambatan baru itu akan dibina bersebelahan jambatan sedia ada yang terlalu sempit dan menimbulkan kesesakan di pusat bandar Bentong.

"Ini kerana kesesakan di situ bukan lagi berlaku pada musim perayaan, tetapi juga pada hari biasa menyebabkan keperluan bagi membina jambatan baru yang lebih besar dan selesa untuk penduduk di sini," katanya di sini, semalam.

Liow yang juga Menteri Kesihatan berkata, Jabatan Kerja Raya (JKR) sedang menyiapkan reka bentuk jambatan dan tender akan dikeluarkan selepas itu. "Pembinaan jambatan dijangka akan mengambil masa selama 18 bulan dengan menggunakan kepakaran tempatan," katanya sambil meminta pengguna memberikan kerjasama kepada JKR ketika pembinaan jambatan itu kelak.
- BERNAMA, Berita Harian

Ditemui dari hasil carian:Ini mungkin yang anda cari:
  1. Israel buka semula jambatan kayu ke Masjid Al-Aqsa
  2. Ciri-ciri MyKad Baru ~ Januari 2012
  3. Makcik Hajjah Siti Al-Wuzara Akan Terima Hukuman
  4. Duit Syiling Baru Mulai 16 Januari 2012
  5. Gambar MyKad Baru
  6. Sesi Pendaftaran Penuntut Baru IPTA Diteruskan
  7. KPM kaji semula kurikulum baru Pendidikan Islam ~ Muhyiddin Yassin
  8. Myvi Extreme 1.5L Baru!
  9. "Mybrain15″: 3,474 Akan Terima Biasiswa
  10. Note Wang Ringgit Malaysia Akan Dikeluarkan Tak Lama Lagi

Kategori: Berita, Kemudahan

06 di beserah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di beserah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 09:05 PM PST

URL Sumber Asal :-

storyofsuri-2: @ <b>beserah</b>....secara alami

Posted: 03 Feb 2012 07:29 PM PST

hati gumbira sebab selamat sampai di rumah ma aku di beserah...
iyerlah..aku kan plan nak beranak n berpantang di beserah kali ni..
dok lepak kampung memang best....
tiba2 lak pok den balik kelantan ada hal...
so aku dua beranak ditinggal kan di beserah...
suri? lagi lah seronok balik beserah..
makcik2 pakcik2 dia ramai sini...
mmg berseronok lah main satu hari....
pagi2 suri dah mandi sibuk nak g rumah pakcik dia..
pakcik suri tu tua setahun jer dari suri...hehehe
memang lah seronok kan...
klah nak..aku nak surfing pasal susu ibu n cloth diaper ni...
plan nak membesarkan adik suri ni secara alami...
p/s: breastpump dah ada....tq puan dana...tengah nak survey cloth diaper lak...ehheheh
Full content generated by Get Full RSS.

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di merapoh</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2011 06:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Gunung Tahan: Kuala Juram(<b>Merapoh</b>)-Tahan-Kuala Juram – Part II

Posted: 20 Apr 2011 06:11 PM PDT

Sebenarnya, ini kali pertama aku pergi hiking dengan fullpack atas belakang. Nak-nak pulak trip yang maybe boleh mencecah 5 hari 4 malam. Betapa berdebornya jantung aku ni tuhan saja yang tahu. Dahle tak pegi training. Main redah je. Tapi alhamdulillah semua selamat.

Boleh dikatakan trail yang aku lalu sepanjang 4 hari ni adalah kombinasi segala trail yang pernah aku lalui di Gunung Datuk, Gunung Nuang, Gunung Brinchang, Gunung Ledang dan lain-lain. Semua ada. Nak yang kering, yang basah berselut sampai lutut, yang berpacat dan tak ketinggalan yang pacak sampai menyesal pegi hiking. Pendek kata, trail ni adalah best!

Sedikit info mengenai Gunung Tahan.

Lokasi: Pahang.
Ketinggian: 2,187 meter (7,175 kaki)

Travel log hari kedua, 6 April 2011;

6:30 AM – Bangun tidur (kononnya. haha)
9:18 AM – Bergerak ke Permatang
10:15 AM – Tiba di Permatang
10:30 AM - Bergerak ke Kem Kubang
12:45 PM – Tiba di Kem Kubang
2:00 PM – Bergerak ke Botak (Perancangan asal)
2:50 PM – Tiba di Belumut
6:45 PM – Tiba di Bonsai (Bermalam di Bonsai sahaja lah sebab hari dah nak gelap)

Total 37 Photos

Sila teka apa tu? Itulah taik gajah. Yang kat tengah tu dah kene lanyak dengan budak-budak ni. Takde kesedaran sivik betul. Tahi pon nak lanyak ke? Haha.

2. Selepas 3 sungai besar, sampai lah ke Lata Luis. Sini ada campsite. Bole juga kalau nak bermalam kat sini.

3. Lata Luis. Tatau nak letak caption apa. OK aku tau, pemandangan yang nyaman.

4. Masih di Lata Luis. Kat sini la aku rasa mcm nak berendam macam anak dara berkemban dalam sungai tu sebab penat gila. Tapi bila pikir kesedaran sivik dan risau takot ada orang berdarah hidung(sebab kene tumbuk), aku batalkan niat tu.

5. Lata Luis ada air terjun. Yelah, nama pon lata. Kalau takde air terjun kang ada orang buat mogok lapar lak.

6. Akhirnya sampai di Kem Kor. Kem paling besar dan paling selesa. Cuma jamban je out of service. Tak jadi masalah, buang saja di tepi sungai. (no no no no jangan dalam sungai/air ye)

7. Kem Kor adalah destinasi pertama kami. Sebelah kem ada sungai. Boleh mandi tapi sebab sejuk sangat aku tak mandi. Aku amik aiyor semayang je. ANAAAAAAK SAPAAAA LAAAAA NIIIII??

8. Bila pandang ke atas, tetibe insap dan rasa kita ni kecil saja.

9. Cendawan comel di Kem Kor. Nama beliau Cembawam. Hai!

10. Masih di Kem Kor. Awan putih, langit biru, daun kayu hijau. Sejuk mata memandang.

11. Bag aku terbongkang berlatarbelakangkan jamban yang takleh pakai di Kem Kor.

12. Aku teringat ada orang takut belalang. Bila beliau hinggap atas stokin yang aku jemur ni, aku pon amik la gambar beliau.

13. Malam pertama kami di Kem Kor. Banyak agas kat sini. Seb baik aku pakai baju lengan panjang & seluar trek. Kalau idok, menggaru le jawabnya. Malam tu jugak hujan turun. Alhamdulillah tak lebat. Jadi kami dapat tido dengan selesa. Tanpa ada insiden khemah banjir macam aku penah kene dekat Kem Sungai Pauh. T_T

14. Tengah sembang-sembang tetiba awan jadi merah, pokok-pokok jadi merah. Aku, Azam, Lair terkejut. Haha. Ingatkan apa dah jadi. Rupanya reflection sunset dari belah yang bertentangan. Subhanallah!

15. Makan malam kami di Kem Kor. Nasi goreng lembik berlauk daging dan ikan bilis. Terbaek wei sebab lapar dan letih. Tak dilupakan cendawan keras di tengah sebab rendam sekejap saja. Haha.

16. Pagi yang gelap kini sudah terang, mari bukak khemah dan susun balik barang-barang nak bawak dan kumpul barang yang nak tinggal untuk kegunaan on the way balik.

17. Stock makanan simpanan yang akan dikutip bila balik nanti di Kem Kor. Pikul yang perlu sahaja ke kem seterusnya.

18. Isnin T/Hari : Bukan bungkusan kami. Peninggalan pendatang sebelum kami di Kem Kor.

19. Kem Kubang. Mula-mula plan nak tido kat sini tapi kami otimis dan mahu terus ke Kem Botak! Jadi, bolos saja dinding ittewww! Selepas berehat, terus menuju ke Botak.

20. Mistkul rasanya! Sejuk gak la bila berkabus tuu.

21. Kem Kubang adalah setinggi 1406meter dari aras laut. Ia adalah 200 meter lebih tinggi dari Gunung Ledang yo! Patutler sejuk.

22. Macam ni la rupa tanah dekat campsite Kubang. Seb baik belah tengah tu kering sikit. Lepas amik gambar ni, kamera aku jatuh dari celah kangkang aku. Cepelet! Hahahahaha padan muka abis D50 aku mandi selut. T_T

23. Tengok la keadaan dia. Mana tak dinamakan Kubang. Hehe.

24. Group photo di Belumut. Boleh tahan penat la masa ni. Tapi apakan daya, jauh lagi beb nak sampai ke Bonsai.

25. Ya, Belumut bukan berlumut. Tempat ni memang lembab dan basah. Takleh imagine sapa yang camping kat sini.

26. Belumut yang berlumut. Jaga langkah. Silap-silap boleh tenggelam sampai ke lutut. Salah langkah boleh sangkut dekat akar dan patah kaki. Ini bukan trail main-main boi!

27. Ok sila pose. Aku nak amik gambar ni. OK blur padan muka. Haha.

28. Burung Merbah terjinak di dunia. Haha. Beliau lompat-lompat saja ikot aku. Kasi tangan dia datang dekat ingat ada makanan. Tak penah amik gambar burung sedekat ni (focal length 20mm saja yo!) Memang depan-depan je aku snap. Lepastu rasa cuak. Betul ke burung tu?

29. Trail belumut ke Bonsai. Memang berlumut lah!

30. Fogging. Itu je la kerja Azam. Ni dekat satu tempat yang dinamakan pemandangan sebab ada pemandangan yang santet.

31. Yahuu sudah sampai di Bonsai yang sejuk. Mulai kawasan ni, semua pokok adalah renek-renek dan cute sahaja. Hotel malam ni setinggi 1705m dari aras laut.

32. Unpacking dan pasang khemah di Bonsai. Penat gila 2nd day ni. Target sebenar nak terus ke Botak dari Kem Kor dibatalkan sebab hari sudah hampir gelap.

33. Mengintai dari celah awan.

34. Pasang fly - canvas yang akan menjadi bumbung khemah. Tali ditarik dari hujung kiri ke hujung kanan. Malam ni tidur dalam kesejukkan di Bonsai!

35. Dari Belumut. Inilah penangan selut tak hengat sepanjang trek. Memang saiko abis. Seb baik tak bawak Nabila. Kalu tak kompem nanges.

36. Tahapebende tah Abang Man tunjuk kat sana. Semua meneropong dengan penuh kekaguman.

37. Orang lain sibuk memasak/kemas barang aku sibuk ngambik gambor. Hehe. Sunset di Bonsai.

Bersambung part III.

Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
Gunung Tahan: Kuala Juram(Merapoh)-Tahan-Kuala Juram - Part II, 10.0 out of 10 based on 4 ratings

Related posts:

  1. Gunung Tahan: Kuala Juram(Merapoh)-Tahan-Kuala Juram – Part IV
  2. Gunung Tahan: Kuala Juram(Merapoh)-Tahan-Kuala Juram – Part III
  3. Gunung Tahan: Kuala Juram(Merapoh)-Tahan-Kuala Juram – Part I
  4. Gunung Kinabalu – Part IV
  5. Gunung Ledang – Part I
Tags: , , ,

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

<b>Bilut</b> (2006) ~ Filem Melayu Sepanjang Zaman

Posted: 05 Feb 2012 05:45 AM PST

Pada tahun 1960 Yazid menyertai antara kumpulan pertama yang meneroka tanah rancangan Felda di Lurah Bilut. Yazid terpaksa berdepan dengan pelbagai cabaran dan segala tekanan perasaan. Sahabatnya, Rosli mati dihempap pokok. Rumah mereka ranap dipukul ribut. Anak bongsunya, Yamin, mati dibaham harimau. Pada masa yang sama, Yazid mendapat tahu ada di antara peneroka yang berkomplot menjual semula baja-baja subsidi yang diberikan oleh kerajaan bagi mengaut keuntungan jangka pendek. Yazid juga cuba difitnah oleh sahabatnya sendiri, Hamzah yang mengatakan kononnya dia yang menjual baja subsidi secara haram. Tidak hanya itu, mereka juga menghadapi bahaya apabila masih ada saki-baki pihak komunis di kawasan hutan itu. Namun segala cabaran dihadapi dengan cekal dan kemudian kejayaan awal hadir dalam hidupnya apabila anaknya, Yusof, menjadi satu-satunya anak Felda yang melanjutkan pelajaran di Brussels dalam jurusan pentadbiran. Di Brussels, Yusof menjalinkan hubungan cinta dengan Khaty, rakan sekuliahnya tetapi mendapat tentangan keluarga Khaty kerana anak seorang Peguam Negara tidak wajar menjalinkan hubungan dengan anak peneroka. Yusof akur dengan hakikat kehidupan dan kesedihannya itu menjadikan dia lebih rapat dengan Lisa yang juga rakan kuliahnya sehinggakan dia bercadang untuk mengambil Lisa sebagai isteri. Lisa memeluk agama Islam dan menukar namanya kepada Mazuin. Tapi hasrat Yusof tidak dipersetujui oleh bapanya, Yazid, yang merasakan bahawa sukar untuk berkahwin dengan golongan lebih berada sebagaimana yang pernah dilalui olehnya dengan arwah ibu Yusof dulu. Sementara itu, adik Yusof, Asmah telah dinikahkan dengan Iskandar, kawan Yusof. Namun kebahagiaan Jamilah tidak kekal lama apabila Iskandar hilang di dalam hutan tanpa ditemui lagi. Sejak itu, Jamilah menjadi tidak keruan dan bagaikan kurang waras. Yusof pula berkahwin dengan Saleha, seorang jururawat yang pernah menjaga bapanya di hospital. Hasil perkahwinan itu, Yusof dianugerahkan dua orang anak perempuan kembar, Maimunah dan Maimun. Pada tahun 2006, pembuat filem dokumentari dari Filipina, Gabriel tiba di Malaysia dalam usahanya mengumpul maklumat sambil melihat dan mengalami sendiri perkembangan serta kemajuan yang telah dibuat oleh Felda. Kisah kejayaan Felda sebagai pemangkin ekonomi rakyat dan negara Malaysia memberikan inspirasi kepada beliau untuk menerbitkan filem dokumentari mengenainya. Di Kuala Lumpur, Gabriel bertemu Yusof yang juga rakannya semasa sama-sama belajar di universiti di Brussels pada tahun 1976. Yusof ialah anak peneroka yang sudah berjaya dan kini seorang eksekutif kanan Felda. Gabriel melihat Yazid dan Yusof sebagai simbol dua era - permulaan dan perkembangan, keringat dan hasil, ideologi dan keberkesanan - dan merumuskan bahawa Felda adalah perintis segala-galanya yang lahir daripada perancangan dan wawasan yang wajar dijadikan teladan. Setelah mendengar, melihat dan mengalami sendiri kehidupan di tanah Felda, Gabriel pulang ke negaranya dan kembali semula ke Malaysia bersama-sama krew penggambaran untuk penggambaran filemnya itu.
Rosyam Nor, Eja, Que Haidar, Adlin Aman Ramlie, Rusdi Ramli, Ezlynn, Lisdawati, Aqasha, Khir Rahman, Siti Elizad, Yasmin Hani, Soffi Jikan, Bront Palarae

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 07:23 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 07:28 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:34 PM PST

URL Sumber Asal :-

Pengembaraan Pulang Ke <b>Kuala Rompin</b> | Aku Linglung

Posted: 04 Jan 2012 04:00 PM PST

Gua pernah bercita-cita hendak membuat pengembaraan solo mengelilingi sesuatu tempat ketika gua masih bujang dulu. Tidak kira lah pengembaraan mengelilingi Subang Jaya ke, pusing Sunway Lagoon ke, ekspedisi mengelilingi Semenanjung Malaysia ataupun mengayuh basikal mengelilingi dunia. Semua ni gua ada terfikir-fikir masa bujang dulu sebelum tidur. Semua tu gua hendak tulis dalam sebuah catatan yang boleh dikongsi dengan semua rakyat jelata.

Tapi sekarang, tak bujang itu sudah satu hal. Keduanya, jalan hendak balik ke Kuala Rompin ni pun gua risau-risau juga kot-kot la dah berubah banyak. Nanti malu juga, duduk merantau di Kuala Lumpur tak sesat, tapi pulang ke kampung sendiri boleh tak ingat jalan.

Apa cerita?

Padu juga gua punya risau tu.

Baiklah. Gua rasa enjin kereta Malaysia gua pun dah suam-suam dah di parkir kereta tu. Jadi ada baiknya gua berlepas dulu. Doakan pengembaraan gua pulang ke Kuala Rompin ini selamat dan penuh pengalaman dan cabaran bermakna setanding dengan pengembaraan Nobita dan rakan-rakan ke kerajaan air.

Tumbukan padu ke udara!

*******


# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. Pehh! Terima kasih yek :)
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.
# Buku Sperma Cinta 3 in 1. Dah macam air neskepe bunyi dia.
# Yang ni pulak Sperma Cinta 8 in 1. Lagi padu!

Share

Full content generated by Get Full RSS.

Pengumuman Kiosk TM <b>Kuala Rompin</b>,Pahang | Jalur Lebar.NeT

Posted: 14 Jan 2012 08:12 AM PST

PENGUMUMAN

Bermula tahun 2012, Pihak kami akan melantik beberapa orang wakil jualan yang SAH untuk menjalankan aktiviti jualan di beberapa buah negeri. Buat masa ini, pelantikan masih lagi dibuat dan penyusunan masih lagi dalam peringkat awal.

Sehubungan dengan itu, pihak kami, HAFIZ COMPUTER SERVICES selaku wakil jualan sah TM ingin memaklumkan kepada anda bahawa kami tidak melantik secara rasmi mana-mana wakil jualan yang mana telah menggunakan nama kami untuk membuat jualan. Sebarang masalah kelewatan permohonan, promosi , yang telah ditawarkan kepada anda, kami tidak bertanggungjawab.

 Sila berhubung terus dengan saya HAFIZAL di talian 019-9377794 yang mana tinggal di kawasan Kuala Rompin, Pekan, Muadzam Shah, Kuantan dan Endau Johor atau anda boleh datang terus ke kaunter kami. Buat masa ini, kami hanya menjalankan aktiviti jualan dan promosi melalui talian hotline ini sahaja. Tidak menggunakan talian lain.

Harap Maklum

Hafizal

Penolong Pengurus

Hafiz Computer Services

Kepada yang berminat, anda boleh memohon perkhidmatan TM Broadband dan talian tetap sama ada melalui online di sini atau berkunjung ke kaunter TM di :

Pasaraya Nan Demo Sdn. Bhd,

Kiosk 5, Jalan Endau-Rompin, Kuala Rompin, Pahang

* Pasaraya tersebut terletak di sebelah Masjid Tengku Mahkota Abdullah atau masjid besar Rompin.

Hubungi kami di talian 019-9377794 untuk membuat langganan dan sebarang pertanyaan tentang pakej internet dan telefon TM.

Full content generated by Get Full RSS.

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

CAHAYA: Suatu pagi <b>di Kuala Rompin</b>

Posted: 31 Dec 2011 02:14 AM PST

sebenaQnya nih 1st time aku menjejakkan kaki ke negeri Pahang Darul Makmur..Syok jugak negeri Pahang nih...hutan2nya masih terpelihara sejuk mata memandang..tujuan aku ke sana adalah untuk menghantar bantuan kepada mangsa2 banjir di sekitar Kuala Rompin, Pahang Darul Makmur..dan perjalanan mengambil masa hampir 6 jam..dan kami pergi menaiki 4x4 dari kelab redah 4x4..orang kata sambil menyelam teguk air begitulah yang boleh diibaratkan bukan sekadar menghantar bantuan jer..aku dan camera tak dapat di pisahkan..seawal subuh aku dah berada di jeti untuk mengambil gamba..bukan senang nak jumpa scene yang menarik macam nih

selesai saja bergambar konvoi terus begerak ke Pekan Kuala Rompin untuk sarapan..tapi tak sempat nak ambik gamba perut lapar hehehehehe...habis ja sarapan. habis ja sarapan kami bergerak ke Desa Wawasan untuk bergotong royong bersama penduduk kampung di situ..lelaki ditugaskan untuk mencuci surau manakala sukarelawan wanita ditugaskan untuk memasak..menu ahri itu di sediakan oleh chef dari ADABI kami hanya membantu potong bawang dan cuci pinggan jer..

makan ramai2 nih memang sedap kan..sampai tak cukup!! apapon aku puas hati misi berjalan seperti yang dirancang..nanti aku sambung citer pasai makanan kat sana pulak Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

06 di raub - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di raub - Google Blog Search


1 mudah.com | rumah sewa <b>di raub</b>

Posted: 15 Feb 2012 12:53 AM PST

The following is daily update on search done at my 1 mudah.com :


This entry was posted under Mudah Com for My 1 mudah.com

06 di mentakab - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mentakab - Google Blog Search


Munna Punya: Kedai Popular <b>Di Mentakab</b> Star Mall

Posted: 01 Mar 2012 07:12 PM PST

Malam tadi saja pergi meronggeng di Mentakab Star Mall... saja nak tengok progress kat sana ... sedihnya GSC masih belum di buka kerana belum dapat lesen dari pihak Majlis Perbandaran. Cuma ada 3 kedai je baru di buka di sana dan pastinya yang menjadi tumpuan ialah ialah kedai buku Popular
Munna datang semalam adalah hari pembukaannya.... punyalah ramai orang ... nak membayar pun beratur punyalah panjang.
Bawah ini 3 barang yang sempat munna rembat kat popular.... nak juga beli novel.. tapi orang yang terlalu ramai dan padat nak di section novel ... tak sanggup nak mencelah rasanya... takpelah nanti dah reda sikit demam Popular ni barulah boleh membeli dengan aman dan bijaksana...

Pilihan Yasmin ... puzzle farm animals

Kakak Meya pula puzzle hidupan laut

En. abang pun nak juga... pilihan dia buku masakan ni.... banyak resepi masakan pure pahang dalam ni.

Sungguh popular kedai Popular ni

06 di kampung awah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

3 Suspek Ditahan Curi Jentolak

Posted: 21 Feb 2012 02:09 AM PST

TEMERLOH – Tiga suspek yang dipercayai terbabit dalam kes curi sebuah jentolak berjaya diberkas polis ketika mahu memasang nombor pendaftaran palsu jentolak berkenaan.

Ketiga-tiga suspek berusia 29 hingga 33 itu berjaya diberkas hanya beberapa jam selepas dipercayai melarikan jentolak berkenaan yang disewa daripada seorang lelaki, 26 tahun.

Menurut Ketua Polis Daerah Temerloh, Asisten Komisioner Mohd Nor Mansor, dalam kejadian Sabtu lalu, mangsa sedang membersihkan tanah kebun kononnya milik salah seorang suspek selepas dia menyewa jentolak itu untuk tempoh sebulan bermula hari berkenaan bagi kerja pembersihan di kebun itu di kampung Sempadan, dekat sini.

"Ketika mangsa sedang membersihkan kebun berkenaan pada pagi hari kejadian, suspek berkenaan meninggalkan mangsa kononnya mahu membeli air minuman.

"Kira-kira 10 minit kemudian, mangsa didatangi dua lelaki bersenjatakan parang," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, mangsa yang bertindak terjun dari jentolak bagaimanapun berjaya ditangkap sebelum tangan serta kakinya diikat menggunakan pita pelekat.

"Suspek kemudiannya melarikan jentolak berkenaan," katanya.

Beliau berkata, mangsa bagaimanapun berjaya melepaskan diri dan meminta bantuan orang ramai untuk membawanya ke Balai Polis Lanchang bagi membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

Mohd Nor berkata, hasil maklumat awam dan risikan, polis berjaya menemui semula jentolak berkenaan di Kampung Awah, Maran kira-kira jam 2 petang pada hari yang sama. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

06 di penor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di penor - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 03:26 AM PST

URL Sumber Asal :-

CEMAPINK: kenangan perkhemahan <b>di penor</b> pekan pahang

Posted: 01 Dec 2011 07:23 PM PST

assalamualaikum kpda pembaca blog sy.........skrg ni sy nk konsi crta pd smuaaaaaaaaaaa y bce blog saya......ahli kadet koreksional telah menjalankan satu perkhemahan di peringkat kebangsaan,pd hari mula2 smpai sana ,saya rasa memang tension lah sebab dimarahi oleh cikgu kan...faham2 jee lh dengan perangai bdk2 kn,dengan bising nye pah 2 plop xdengar kate lh.......tapi yang best nye kw2 nk tahu tak ape!!!! saya bleh berkenalan dengan semua negeri........sabah n sarawak pun ada jugak............erm lepas hari yang seterusnya kontijen terengganu telah mengadakan satu pertandingan kawad kaki dan sentap ,tapi nak buat macam mana tadak dapat nombor yang sedih nye........huhuhhuhuhu rasa nak nangis tau ,tapi yang paling best nya dapat pergi tengok orang maen polo lepas 2 malam ho kite orang pertgi makan di hotel dengan makan bersama menteri besar pahang ye dhah rasanye laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2011 04:02 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Sep 2011 03:56 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 03:02 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2011 03:11 AM PDT

PERSIAP PENJARA <b>PENOR</b>: Sambutan Hari Ibu 2011

Posted: 25 May 2011 10:41 PM PDT

Pada tarikh 14 Mei 2011 bertempat di Hotel Mega View Kuantan telah diadakan jamuan makan malam sempena meraikan sambutan Hari Ibu bagi tahun 2011. Bertemakan 'Ibuku, Kau Ratu Hatiku', majlis yang telah dikelola dibawah Biro Sukan & Kebudayaan bergandingan bersama Biro Pendidikan ini turut diadakan majlis penyampaian cenderahati kenangan kepada Ahli Persiap yang akan mengikut suami berpindah ke Institusi Lain dan suami yang akan berpencen. Majlis turut menghargai anak - anak ahli yang telah mencapai kejayaan didalam peperiksaan yang lalu. Majlis pada malam itu digamatkan dengan pertandingan persembahan dari zon - zon kediaman yang terdiri daripada 7 kumpulan selain persembahan hiburan karaoke. Majlis yang berlangsung selama 3jam setengah itu diakhiri dengan pengumuman 'Hadiah Misteri' kepada Ibu Vouge yang telah dimenangi oleh KPL Zubaidah binti Awang Ngah yang begitu 'Sporting' di malam itu sebelum acara diteruskan dengan simbolik pemotongan kek yang dilakukan oleh Pengerusi Persiap Penor, Puan Fauziah bersama - sama ahli persiap yang lain.

KLIK - KLIK SEPANJANG MAJLIS BERLANGSUNG

TERIMA KASIH TAK TERHINGGA KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT MENJAYAKAN MAJLIS INI...


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 03:02 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jun 2011 03:11 AM PDT

PERSIAP PENJARA <b>PENOR</b>: Sambutan Hari Ibu 2011

Posted: 25 May 2011 10:41 PM PDT

Pada tarikh 14 Mei 2011 bertempat di Hotel Mega View Kuantan telah diadakan jamuan makan malam sempena meraikan sambutan Hari Ibu bagi tahun 2011. Bertemakan 'Ibuku, Kau Ratu Hatiku', majlis yang telah dikelola dibawah Biro Sukan & Kebudayaan bergandingan bersama Biro Pendidikan ini turut diadakan majlis penyampaian cenderahati kenangan kepada Ahli Persiap yang akan mengikut suami berpindah ke Institusi Lain dan suami yang akan berpencen. Majlis turut menghargai anak - anak ahli yang telah mencapai kejayaan didalam peperiksaan yang lalu. Majlis pada malam itu digamatkan dengan pertandingan persembahan dari zon - zon kediaman yang terdiri daripada 7 kumpulan selain persembahan hiburan karaoke. Majlis yang berlangsung selama 3jam setengah itu diakhiri dengan pengumuman 'Hadiah Misteri' kepada Ibu Vouge yang telah dimenangi oleh KPL Zubaidah binti Awang Ngah yang begitu 'Sporting' di malam itu sebelum acara diteruskan dengan simbolik pemotongan kek yang dilakukan oleh Pengerusi Persiap Penor, Puan Fauziah bersama - sama ahli persiap yang lain.

KLIK - KLIK SEPANJANG MAJLIS BERLANGSUNG

TERIMA KASIH TAK TERHINGGA KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT MENJAYAKAN MAJLIS INI...


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved