ads

Selasa, 6 Mac 2012

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2011 11:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


Suria Hill Country House Accommodation in <b>Janda Baik</b>, Malaysia <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 01:14 AM PST

http://www.suriaresorts.com

Feel nothing but peace of mind when you stay at our accommodation in Janda Baik, Bentong. Boasting 16 exclusive gorgeously appointed guestrooms, Suria Hill Country House is a sanctuary while you're away from home.

Read »

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


Herba Tihara: Sepetang <b>di Temerloh</b>

Posted: 05 Mar 2012 11:27 PM PST

Assalamualaikum dan salam ceria :)
Masjid Abu Bakar ni dekat dengan Sungai Pahang,Temerloh...teringat zaman kecik-kecik dulu, mak selalu bawak saya ke kedai tangga tinggi di tepi Sungai Pahang tu..kat situ ada banyak koleksi pasu-pasu bunga dan macam-macam jenis bunga..masa tu ada bot penambang, kalau nak naik untuk bersiar-siar kena bayar RM2 pegi dan balik..biasanya mak akan belikan aiskrim untuk kami berdua (saya dan adik) sambil duduk di tepi sungai tu, menikmati keindahan alam...korang pernah tengok rumah rakit?

Masa tu memang banyak rumah rakit kat tepi sungai..kadang2 saya nampak seorang wanita sedang menghayun buai menidurkan permata hatinya :)...kadang-kadang nampak orang tengah makan nasik..jangan imagine saya duduk betul2 kat belakang rumah mereka ya..masa tu saya duduk atas pangkin di atas tebing sungai..kedudukannya agak tinggi..sekarang saya tak pasti rumah rakit ni masih wujud atau tidak sebab tak pernah lalu situ dah..sape orang Temerloh silalah kongsi..saya memang betul2 tak pasti :)

Setelah sekian lama, aktiviti rutin setiap kali ke Temerloh terhenti di situ setelah deretan kedai tangga tu telah terbakar lama dulu...sejak detik itu, saya tak pernah lalu kawasan tu lagi..baru2 ni sempat snap pic ni semasa tunggu hubby di luar masjid...seronok tengok anak2 kecil beruniform sekolah agama sembahyang berjemaah kat sini...terlupa pulak nak snap pic budak2 yang comel2 masa tu....
Saya jarang ke Temerloh, tapi tahun lepas memang kerap ke sini sebab temankan mak dapatkan rawatan tiap-tiap bulan kat Hospital Temerloh..sampaikan rasa phobia dah kalau lalu tepi hospital Temerloh tu...cukuplah, moga Allah kurniakan kesihatan dan kerahmatan untuk seluruh keluarga dan teman-teman..Insya Allah :)

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 09:02 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Bermula di Felda Lurah bilut bertemu di sana bersama Encik Hussin seorang pengurus Muzium di sana. Sekaligus merupakan salah seorang mangsa interview kami dalam Filem Dokumentari FELDA: RAHSIA BUMI ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

<b>Bilut</b> (2006) ~ Filem Melayu Sepanjang Zaman

Posted: 05 Feb 2012 05:45 AM PST

Pada tahun 1960 Yazid menyertai antara kumpulan pertama yang meneroka tanah rancangan Felda di Lurah Bilut. Yazid terpaksa berdepan dengan pelbagai cabaran dan segala tekanan perasaan. Sahabatnya, Rosli mati dihempap pokok. Rumah mereka ranap dipukul ribut. Anak bongsunya, Yamin, mati dibaham harimau. Pada masa yang sama, Yazid mendapat tahu ada di antara peneroka yang berkomplot menjual semula baja-baja subsidi yang diberikan oleh kerajaan bagi mengaut keuntungan jangka pendek. Yazid juga cuba difitnah oleh sahabatnya sendiri, Hamzah yang mengatakan kononnya dia yang menjual baja subsidi secara haram. Tidak hanya itu, mereka juga menghadapi bahaya apabila masih ada saki-baki pihak komunis di kawasan hutan itu. Namun segala cabaran dihadapi dengan cekal dan kemudian kejayaan awal hadir dalam hidupnya apabila anaknya, Yusof, menjadi satu-satunya anak Felda yang melanjutkan pelajaran di Brussels dalam jurusan pentadbiran. Di Brussels, Yusof menjalinkan hubungan cinta dengan Khaty, rakan sekuliahnya tetapi mendapat tentangan keluarga Khaty kerana anak seorang Peguam Negara tidak wajar menjalinkan hubungan dengan anak peneroka. Yusof akur dengan hakikat kehidupan dan kesedihannya itu menjadikan dia lebih rapat dengan Lisa yang juga rakan kuliahnya sehinggakan dia bercadang untuk mengambil Lisa sebagai isteri. Lisa memeluk agama Islam dan menukar namanya kepada Mazuin. Tapi hasrat Yusof tidak dipersetujui oleh bapanya, Yazid, yang merasakan bahawa sukar untuk berkahwin dengan golongan lebih berada sebagaimana yang pernah dilalui olehnya dengan arwah ibu Yusof dulu. Sementara itu, adik Yusof, Asmah telah dinikahkan dengan Iskandar, kawan Yusof. Namun kebahagiaan Jamilah tidak kekal lama apabila Iskandar hilang di dalam hutan tanpa ditemui lagi. Sejak itu, Jamilah menjadi tidak keruan dan bagaikan kurang waras. Yusof pula berkahwin dengan Saleha, seorang jururawat yang pernah menjaga bapanya di hospital. Hasil perkahwinan itu, Yusof dianugerahkan dua orang anak perempuan kembar, Maimunah dan Maimun. Pada tahun 2006, pembuat filem dokumentari dari Filipina, Gabriel tiba di Malaysia dalam usahanya mengumpul maklumat sambil melihat dan mengalami sendiri perkembangan serta kemajuan yang telah dibuat oleh Felda. Kisah kejayaan Felda sebagai pemangkin ekonomi rakyat dan negara Malaysia memberikan inspirasi kepada beliau untuk menerbitkan filem dokumentari mengenainya. Di Kuala Lumpur, Gabriel bertemu Yusof yang juga rakannya semasa sama-sama belajar di universiti di Brussels pada tahun 1976. Yusof ialah anak peneroka yang sudah berjaya dan kini seorang eksekutif kanan Felda. Gabriel melihat Yazid dan Yusof sebagai simbol dua era - permulaan dan perkembangan, keringat dan hasil, ideologi dan keberkesanan - dan merumuskan bahawa Felda adalah perintis segala-galanya yang lahir daripada perancangan dan wawasan yang wajar dijadikan teladan. Setelah mendengar, melihat dan mengalami sendiri kehidupan di tanah Felda, Gabriel pulang ke negaranya dan kembali semula ke Malaysia bersama-sama krew penggambaran untuk penggambaran filemnya itu.
Rosyam Nor, Eja, Que Haidar, Adlin Aman Ramlie, Rusdi Ramli, Ezlynn, Lisdawati, Aqasha, Khir Rahman, Siti Elizad, Yasmin Hani, Soffi Jikan, Bront Palarae

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


164 orang terima sijil kerakyatan <b>di Negeri</b> Sembilan | N9 Kini <b>...</b>

Posted: 01 Mar 2012 06:55 PM PST

SEREMBAN, 2 Mac – Seramai seratus enam puluh empat orang mendapat sijil kerakyatan sebagai warganegara Malaysia semalam di Majlis Penganugerahan Dokumen Pengenalan Diri Peringkat Negeri Sembilan yang dikelolakan oleh MIC Negeri Sembilan.

Sijil itu telah disampaikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB Dato' Seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan di dewan pembanggunan MIC Negeri Sembilan.

Dalam Ucapan Menteri Besar,beliau berkata ini adalah satu hari yang bersejarah bagi penerima sijil kerakyatan dan menjadi warganegara.

"ini adalah hari yang bersejarah kepada mereka yang menerima sijil kerakyatan setelah menunggu begitu lama, mereka akhirnya akan mendapat sijil kerakyatan warganegara Malaysia yang sah."

Bagi R.Mugamal salah seorang penerima sijil kerakyatan yang berusia enam puluh tiga tahun, dia sangat bersyukur kerana mendapat sijil kerakyatan hari ini.

" Saya telah membuat permohonan sebanyak dua kali dan syukur kepada tuhan kerana saya akhirnya mendapat sijil kerakyatan pada hari ini"

Majlis penyampaian ini turut dihadiri oleh Menteri Sumber Manusia, Merangkap Pengerusi STF, YB  Datuk Seri  Dr. S. Subramaniam, Pengerusi Badan Perhubugan Awam MCA Negeri Sembilan, Dato' T. Rajagopalu, Exco Kerajaan Negeri, YB Dato' VS. Mogan, dan Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara Negeri Sembilan, Encik  Mohd Faizal bin Abdullah.

06 di kuantan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuantan - Google Blog Search


Ceramah Pakatan Rakyat <b>Di Kuantan</b> 25 Feb 2012 at Anwar Ibrahim

Posted: 24 Feb 2012 04:28 PM PST

25hb Feb ini (Sabtu) Jam 9.00 Mlm – Ceramah Dato Seri Anwar Ibrahim di Dataran Rakyat, Ibu Pejabat PKR Negeri Pahang bersama pimpinan PAS dan DAP.

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


7 Gambar Kemalangan Bas Persiaran <b>di</b> Genting-<b>Karak</b> 2 Maut <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 07:30 PM PST

Satu kemalangan ngeri dengan 2 kematian telah berlaku di susur turun Genting Highlands di Karak melibatkan sebuah bas persiaran yang membawa pelancong dari India.

Related Posts with Thumbnails

Gambar Kemalangan Bas Persiaran di Genting-Karak 2 Maut | Setelah sekian lama tidak ada sebarang kes kemalangan di Genting Highlands yang kali terakhir melibatkan kemalangan sebuah bas dengan 7 kematian (LINK), kini muncul satu kemalangan bas di Genting yang melibatkan 22 orang penumpang pada 5/3/2012. Kemalangan bas ini melibatkan pelancong dari India di mana 2 orang maut manakala 20 lagi cedera. Kemalangan bas ini berlaku kira-kira 8 pagi dalam perjalanan dari Genting Highands menuju ke Kuala Lumpur dan ianya terbalik di kawasan bahu jalan di Kilometer 4.5 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak.

Operasi menyelamat telah melibatkan 50 anggota bomba dan lima jentera masing-masing dari balai bomba Bentong, Selayang, Kuala Kubu Bharu, Genting Highlands dan Wangsa Maju. Kalau kita ingat betul-betul, kes kemalangan ini tidak ubah seperti kes Kemalangan bas paling banyak kematian di Malaysia yang berlaku di Simpang Pulai tidak berapa lama yang lalu. Berikut merupakan kompilasi gambar dan video Kemalangan bas persiaran yang berlaku di susur turun Genting Highland-Kuala Lumpur, Karak.

Gambar Kemalangan Bas Persiaran India di Genting Highland Karak







Video Kemalangan Bas Persiaran India di Genting Highland Karak

Melayukini.net – Daripada gambar dan video Kemalangan bas persiaran melibatkan pelancong India ini, pada pandangan penulis, kemungkinan besar sebab utama kemalangan ini berlaku adalah disebabkan oleh masalah brek yang dipanggil "brake fade". Brake fade ini adalah satu fenomena di mana brek menjadi panas dan menjadi lembut yang seterusnya mengurangkan atau melenyapkan fungsi brek. AKAN TETAPI, apabila brek tersebut menjadi sejuk, ia akan menjadi normal dan kembali seperti biasa. Oleh sebab itu, sukar untuk kita membuktikan yang masalah brek menjadi isu dalam ke kemalangan seperti ini. Maklumat lanjut tentang brake fade –> http://miros-road-safety.blogspot.com/2009/03/what-is-brake-fade-and-how-to-overcome.html



Sumber: Berita Harian Online via Cerita Kini | Layari Berita Kemalangan Informasi Malaysia Kini

Related Posts with Thumbnails

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Betol-betol Hangat!: Edisi Informasi! Susulan Kes Lemas <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 09:52 PM PST

Mangsa terakhir dalam kejadian tiga sekeluarga lemas ketika sedang mandi-manda di Pantai Kampung Budaya Cherating Sabtu lepas dijumpai pada 7.30 pagi Isnin. Ketua Polis Daerah Kuantan ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata mayat Muhammad Hairul Nizam Hasry, 14, dijumpai oleh anggota penyelamat berhampiran Teluk Kemboja, tujuh kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan hilang.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk tindakan lanjut," katanya ketika dihubungi Bernama.
Dalam kejadian Sabtu lepas, seorang anggota polis, Lans Koperal Asri Kamis, 28, serta dua anak tirinya, Muhammad Hasryzam Hasry, 15, dan Muhammad Hairul Nizam Hasry, 14, lemas ketika sedang mandi-manda di pantai berhampiran Chalet Duyung dekat sini kira-kira pukul 4.45 petang.
Mayat Asri ditemui orang ramai berhampiran Kuala Sungai Cherating iaitu kira-kira lima kilometer dari pantai tersebut pada pukul 6.50 petang hari kejadian. Mayat Muhammad Hasryzam pula ditemui pada 3 petang semalam oleh pasukan mencari dan menyelamat di Teluk Kemboja, tujuh kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas.

06 di mentakab - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mentakab - Google Blog Search


Munna Punya: Aksi Meya dan Yasmin <b>Di Mentakab</b> Star Mall

Posted: 05 Mar 2012 08:05 PM PST

Budak berdua ni memang lasak.... kalau munna je sorang memang tak kan berani bawa budak berdua ni keluar... lagi-lagi ke Mall.



Layan je lah aksi diaorang ni... ummi diaorang tengah sibuk dengan borang tender sebenarnya...

06 di teluk cempedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


Anwar muncul <b>di</b> Pantai <b>Teluk Cempedak</b>… « Parti KeADILan <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 07:32 PM PST

Merdekareview.com

Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menarik perhatian penduduk di Kuantan, apabila muncul di Pantai Teluk Cempedak secara mengejut pada kira-kira jam 11 malam, tadi.  Beliau sempat memberi ucapan ringkas, menegaskan pendiriannya untuk menolak Lynas dan dasar-dasar yang tidak menjamin keselamatan dan kesihatan rakyat.

Beliau disambut dengan tepukan dan sorakan, juga laungan "Reformasi" apabila sampai di situ.  Ramai yang berebut-rebut untuk bersalaman dan mengambil gambar dengannya.

Anwar (gambar kiri, kiri) sempat singgah di sebuah kedai makanan, memberi ucapan ringkasnya selama empat minit.  Beliau menekankan bahawa ini adalah negara dan tanah rakyat, dan ia harus ditentukan oleh rakyat,  bukan beberapa orang taukeh sahaja.

"Bukan semuanya untuk bisnes sahaja," kata bekas Timbalan Perdana Menteri ini, "Boleh buat cari untung, tapi jangan korbankan keselamatan dan kesihatan rakyat!"

Sebelum ini, sekumpulan pemuzik berada di tepi Pantai Teluk Cempedak untuk persembahan nyanyian, sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau 2.0 yang bakal diadakan pada hari Ahad, 26 Februari.  Sekumpulan anak muda juga mengadakan aktiviti "Occupy Kuantan" dari malam 25 hingga 26 Februari.

Anwar berkata dirinya datang untuk menunjukkan solidariti, menyeru agar penduduk Kuantan menyertai Himpunan Hijau 2.0 di padang Majlis Perbandaran Kuantan 4, pada jam 9.30 pagi Ahad.  "Rakyat mesti bangkit menyatakan hak mereka menolak mana-mana dasar yang tidak menjamin keselamatan dan kesihatan rakyat!"

Sebelum mengakhiri ucapannya, Anwar mengulangi cabarannya untuk berdebat dengan Perdana Menteri Najib Razak.  "Mengapa takut?  Apa yang ingin diselindungi?  Ini negara demokratik…" katanya, disahut ratusan orang yang mahu melihat debat antara PM dengan Ketua Pembangkang Parlimen ini.

Sebelum Ketua Umum PKR berucap, Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin juga menyeru agar rakyat memastikan perhimpunan esok adalah perhimpunan yang aman dan berdisiplin.

*Lim Hong Siang ialah Editor MerdekaReviewedisi Bahasa Malaysia.

Advertisement

06 di penor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di penor - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di penor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Mar 2012 03:03 AM PST

[unable to retrieve full-text content]assalamualaikum kpda pembaca blog sy.........skrg ni sy nk konsi crta pd smuaaaaaaaaaaa y bce blog saya......ahli kadet koreksional telah menjalankan satu perkhemahan di peringkat kebangsaan,pd hari mula2 smpai sana ...

06 di bukit tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


Penang Nyonya - Good food at AEON <b>Bukit Tinggi</b>, Klang

Posted: 05 Mar 2012 11:32 PM PST

Add: Penang Nyonya @ AEON Bukit Tinggi Shopping Centre - 1 Persiaran Batu Nilam 1/KS6, Bandar Bukit Tinggi 2, Klang.
Tel: +603 3326 2686
Previous visit: Way back in 2007 ...
Customer service: I previously had bad experience with cold food, items running out, but none of that this time. However, the cleanliness standard is still average at best, and they did forget to bring us our satay until we reminded them at the end of our meal!

Pretty good Assam Laksa, and Nasi Lemak with Ayam Masak Merah. Ahhh ... hard to beat Malaysia for tasty and good value food!

Funny what one craves for ... we craved Satay, which doesn't seem to be so readily available in Klang these days (Taman Gembira was closed, Emporium Klang was too far away ...), but glad we could enjoy some yummy satay at Penang Nyonya! The chicken was juicy, well marinated and the peanut sauce packed a nice punch.

And to cool us down ... Cendol.

Hok Seng - Popular tai chau at <b>Bukit Tinggi</b>, Klang - Jules Eating <b>...</b>

Posted: 06 Mar 2012 01:02 AM PST

Add: 19, 21 & 23, Lorong Batu Nilam 20A, Bandar Bukit Tinggi 2, Klang
Tel: +603 3324 5231
Here's another review: We lost count of how many times we went over a period of 1.5 weeks!

Excellent sweet and sour pork ... And perfectly cooked mantis shrimp in ham-tan (salted egg) too!

We always order the Ham Yue fah lam poh (Chinese bacon in salted fish) here ...

Always a good sign at a tai-chau ... when you find the stir-fried veges to have plenty of wok hei (Wok-fire!). The thai-style to-fu wasn't terribly spectacular though.

The beer here is reasonably priced too ... time to pay up!
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved