ads

Rabu, 9 Mei 2012

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 11:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 11:04 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:44 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Sep 2011 11:59 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


Malaysian Sports&#39; Loose Cannon: Permata <b>di Janda Baik</b>

Posted: 01 May 2012 02:37 AM PDT

Aku berpeluang melawat Akademi Bola Sepak Frenz United di Janda Baik baru-baru ini. Mengikuti rombongan media dalam bas yang disediakan Frenz United FC, perjalanan ke akademi itu mengambil masa lebih kurang 45 minit dari Bukit Jalil. Media dijemput membuat liputan pelancaran dan majlis undian Piala Frenz, kejohanan Bawah 14 tahun anjuran bersama Frenz United FC dengan Persatuan Bola Sepak Pahang, disokong Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).
Pintu masuk akademi yang menyambut tetamu

Tetamu kehormat majlis, Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad, cukup kagum dengan kemudahan di akademi itu, yang juga disebut ringkas sebagai FUFA.
"Kalaulah ada 13 lagi akademi sebegini atas inisiatif pihak swasta seperti Frenz United, tentu usaha mencungkil bakat di peringkat akar umbi lebih mudah. Ini adalah satu set-up yang cukup profesional," kata Azzuddin.

Lihat kemudahan yang disediakan.

Bilik media, ada Internet

Sambil mengangkat besi, Cristiano Ronaldo jadi inspirasi

Gelanggang serba guna jadi tempat pelancaran Piala Frenz
Dari kiri presiden Frenz United FC, Noor Ihsan Abdul Hamid, Pengarah Pendidikan, Sopiah Suid (dulu pernah kerja di NSTP), Azzuddin, Setiausaha PBNP, Fuzzemi Ibrahim dan Pengarah Teknikal Frenz United, Omar Ali

Pemilik Frenz United, Rashid Maidin...muda lagi

Undian dilakukan oleh Timbalan Setiausaha Agung FAM, Ahmad Fuad Daud, dengan Ong Kim Swee pilih pasukan dari balang
Turut hadir pada majlis pelancaran itu bekas kapten pasukan negara Zainal Abidin Hassan, Dollah Salleh dan Kamarulzaman Yusof. "Wah, hebat kemudahan kat sini," kata Zainal kepada aku.

Pemain FUFA teruja bertemu Izzaq Faris Ramlan, Gary Steven Robbat dan Irfan Fazail

Tanggungjawab memberi bimbingan secara teknikal kepada 50 pemain berusia 13-14 tahun di FUFA digalas Omar Ali, bekas jurulatih akademi Selangor dan UiTM Shah Alam. Dia dibantu Ahmad Fairuz Yunus dan beberapa bekas pemain. Fairuz adalah anak kepada Allahyarham Yunus Tasman, nama besar dalam kejurulatih bola sepak di Selangor dan Kuala Lumpur pada 70-an dan 80-an

FUFA bersedia menghadapi Piala Frenz
Piala Frenz yang julung kali diadakan bermula Jumaat ini, disiarkan secara langsung oleh Astro Arena 801. Juga ada laporan mingguan. Piala Frenz menawarkan jumlah wang tunai RM100,000, tentunya jumlah paling besar pernah ditawarkan untuk kejohanan peringkat umur. Baca di sini
Sungguh bertuah 50 remaja dari seluruh negara yang duduk sebumbung belajar bola di FUFA sambil menerima biasiswa dari Tingkatan 1 hingga 5, bernilai RM80,000. Bersekolah di SM Saleha, sebuah sekolah asrama swasta di Genting Highlands. Mereka dipilih selepas melalui satu proses pemilihan selepas kejohanan MSSM di Pulau Pinang tahun lalu. Ada empat pemain sudahpun dilepaskan ke Sekolah Sukan Bukit Jalil (SSBJ).

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di temerloh</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di temerloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PROMOSI PEMBUKAAN BUTIK BARU KAMI <b>DI TEMERLOH</b>.

Posted: 24 Mar 2012 10:14 AM PDT

SALAM KEPADA BAKAL PELANGAN KAMI DI SEKITAR TEMERLOH, JERANTUT, MARAN,JENGKA,BENTONG JEMPUT SINGAH UTK MENIKMATI PROMOSI PEMBUKAAN BUTIK BARU KAMI DI ALAMAT  :

NO 2, TINGKAT 1,JALAN CHENGAL BARU 1/1, TAMAN CHENGAL
28000 TEMERLOH PAHANG.

SELEPAS SEK VOKASIONAL PUTERI TEMERLOH & BERHADAPAN SEK REN KEB TANJUNG LALANG SEBARIS DGN KFC BARU TEMERLOH.

10 PELANGAN PERTAMA DENGAN :
-REKAAN BAJU BARU L/P
-REKAAN PELAMIN DESIGN BARU
 -MAKEUP ARTIS KAMI DARI KUALA LUMPUR.

 INSYALLAH KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI.

 CALL 019-2247287 PN.NATTRAH.

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

06 di jerantut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jerantut - Google Blog Search


DAH BOLEH BUBAR PARLIMEN, NAJIB TANDING <b>DI JERANTUT</b>?

Posted: 08 May 2012 02:00 PM PDT


JERANTUT: "Kalau inilah sambutan yang diberikan akar umbi terhadap saya dan kerajaan, saya rasa kita sudah boleh bubarkan Parlimen esok," gurau Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak selepas kehadirannya di Padang Awam Jengka 8, di sini, semalam, disambut meriah lebih 50,000 peneroka seluruh negara.
Semuanya hadir dengan agenda sendiri, ada yang mahu melihat secara lebih dekat wajah pemimpin nombor satu negara itu dan paling penting, mahu mendengar sendiri berapa banyak jumlah durian runtuh yang bakal diumumkan.

Setiap langkah Najib sebaik tiba diiringi tepukan dan sorakan gembira warga Felda yang sudah mula membanjiri Padang Awam Jengka 8 sejak jam 7 pagi lagi dan sebahagian besar daripada mereka berasak-asak untuk bersalaman dengan beliau.
"Saya dapat rasakan sendiri keghairahan dan keseronokan semua yang hadir pada majlis ini dan jumlah yang hadir juga adalah lebih besar daripada yang saya jangka," katanya.

Beliau berkata, durian runtuh dan semua kelebihan lain yang dinikmati peneroka Felda dan keluarga mereka adalah bukti kerajaan sedia ada sentiasa menunaikan janji dibuat.

Najib turut menyelar individu yang tidak bersetuju dengan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGVH) dan menyifatkan golongan itu sebagai tidak layak menerima faedah dinikmati peneroka lain ketika ini.
"Mereka akan sentiasa mengkhianati kita, tetapi saya yakin, mereka ini tidak akan malu-malu untuk menikmati faedah yang diberikan.

"Apa yang kita buat sekarang ini ialah untuk menghargai peneroka yang jujur dan setia dengan kita," katanya.
Beliau berkata, Pahang terpilih menjadi tuan rumah kepada pengumuman durian runtuh itu kerana negeri berkenaan mempunyai tanah rancangan paling besar dan Felda pertama yang ditubuhkan pada 1956 iaitu Lurah Bilut di Bentong, turut berada di dalam Pahang.

"Selain itu, ia turut mengingatkan saya kepada Almarhum ayahanda saya dan setiap kali saya melihat rumah peneroka, saya tahu ia hasil cetusan ideanya," katanya.
HB - ADAKAH BETUL DESAS-DESUS MENYATAKAN BAHAWA DS NAJIB AKAN BERTUKAR TEMPAT DENGAN KU LAN ? KITA TUNGGU BILA TIBA MASANYA NANTI.....PENGUNDI JERANTUT MENGALU-ALUKAN DSN KE JERANTUT...

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


Ceramah PAS <b>di Pekan</b> disambut gangguan dan provokasi

Posted: 16 Mar 2012 08:28 PM PDT

(Orang ramai yang memenuhi program ceramah PAS di Pekan)

PEKAN, 17 Mac: Provokasi Umno dengan mengadakan ceramah bersebelahan ceramah PAS dan perbuatan memekik-melolong tidak sepatutnya berlaku di kawasan yang diketuai Presiden Umno yang juga Perdana Menteri jika penyokong parti itu berpolitik dengan matang.

Malangnya setelah pelbagai slogan dilaungkan seperti transformasi, wasatiyah dan rakyat didahulukan cara berpolitik kuno juga menjadi pilihan konco-konco Datuk Seri Najib Tun Razak di sini.

Serentak dengan itu, PAS Pahang melahirkan rasa kesal, kecewa dan tidak puas hati yang tidak terhingga dengan kejadian gangguan ceramah di Sungai Miang di sini kelmarin yang melibatkan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Turut berceramah ialah bekas Adun (BN) Pulau Manis yang juga bekas Ketua Penerangan Umno Pekan Datuk Mohd Ariff Sabri, bekas bloger Umno Aspan Alias dan Yang Dipertua PAS Kawasan Pekan Ustaz Abu Kasim Manaf.

(Antara yang membuat kacau di majlis ceramah PAS)

Ketua Penerangan PAS Pahang Suhaimi Saad yang turut berada di pentas ceramah berkata, bukan sahaja ceramah Umno dibuat saat akhir dalam jarak tidak sampai 100 meter dari lokasi ceramah PAS, pembesar suara pula dihalakan dengan kuat walaupun ceramah mereka tidak ramai yang hadir.

"Malah sekumpulan pemuda Umno yang diketuai timbalan ketua pemudanya sendiri memekik dan melolong macam orang gila dan disampuk hantu mengganggu ceramah Mat Sabu.

"Lebih mengecewakan kami, pihak polis yang sepatutnya bertindak menjaga keamanan hanya melihat aksi provokasi melampau itu seolah-olah mahu melihat pergaduhan sesama Melayu pada malam itu," ujarnya kesal.

Tambah Suhaimi, pihak keselamatan sepatutnya bertindak profesional dan mesti berani bertindak demi keamanan, bukan dilihat "takut" apabila berhadapan dengan samseng Umno.

Serentak dengan itu, Suhaimi berkata PAS Pahang akan menghantar surat bantahan mengenai perangai Umno dan pasukan polis Pekan kepada Perdana Menteri dan menteri berkaitan dalam masa terdekat ini.

(Ceramah Umno yang kosong tetapi pembesar suara dipasang secara maksima)

"PAS Pahang juga memuji penyokong Pakatan Rakyat dan Unit Amal yang dilihat tenang berhadapan dengan provokasi itu dan mujurlah tiada insiden yang tidak diingini berlaku.

"PAS beranggapan gangguan ini hasil daripada ketakutan Umno yang sarat dengan masalah dan rasuah sehingga amat takut apabila mahu dibuat pendedahan walaupun mereka sudah menguasai media cetak dan elektronik.

"Jadi gangguan dan provokasi melampau ini berlaku kerana Umno Pekan dilihat semakin terdesak untuk mempertahankan kuasa sebab kalau Umno cukup kuat di Pekan apa perlunya ceramah PAS diganggu," jelasnya.

sementara itu seorang ahli PAS Pekan yang dikenali sebagai Rahim, berpendapat sudah sampai masanya pimpinan tertinggi PAS Pahang bertemu dengan pemimpin Umno negeri ini bagi membincangkan supaya tidak akan terjadi lagi gangguan yang sedemikian rupa kerana boleh mendatangkan kesan yang amat negatif kepada demokrasi dan keharmonian penduduk setempat.

Tambahnya, cukuplah Umno Melaka yang suka mengganggu ceramah PAS dan kejelekan itu tidak sepatutnya berlaku di negeri ini dengan berpolitik secara matang apatah lagi di kawasan Perdana Menteri.

Bulan lalu ceramah Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar di Felda Lepar, Kuantan kecoh setelah diserbu oleh samseng Umno tempatan sehingga hampir mencederakan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Sebelum itu beberapa ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim di Pahang turut diganggu oleh penceramah Umno Umi Hafilda Ali.

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 07:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 07:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Today&#39;s Photograph : <b>Bukit Ibam</b> 1968 « MMM&#39;s "Everything is <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:05 PM PDT

Bukit Ibam in History

Contribution of Glenn Schumacher

mamadou

0.000000 0.000000

06 di paloh hinai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di paloh hinai - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 03:38 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di paloh hinai</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok | Berita Harian

Posted: 21 Mar 2012 02:07 AM PDT

Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok

21/03/2012 1:40pm

BERA — Dua orang terbunuh dan lima cedera apabila kereta yang dinaiki tujuh sekeluarga Orang Asli itu terbabas dan melanggar sebatang pokok di Km 34 Jalan Temerloh–Bahau pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Bera, DSP Mohd. Zahid Mohd. Noor berkata, kejadian pada pukul 5 pagi itu berlaku ketika keluarga berkenaan dalam perjalanan dari Bahau ke Paloh Hinai di Pekan.

Menurutnya mangsa yang maut dikenali sebagai Saadan Pendek, 36, yang merupakan penumpang hadapan dan Subia Lidin, 12, penumpang belakang, kedua-duanya berasal dari Kampung Orang Asli Runchang, Pekan.

Pemandu kereta, Kassim Law, 20, cedera parah di bahagian kaki, muka dan badan kini dirawat di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah Temerloh.

Mereka yang cedera adalah Rosnani Lidin, 15, Adila Adi, 16, Rosnita Lidin, 13, dan Kitie Mail, juga 13. Mereka turut dirawat di hospital yang sama.

Mohd. Zahid berkata kereta yang dinaiki keluarga itu dipercayai dipandu laju sehingga terbabas ke kanan jalan lalu melanggar sebatang pokok.

"Dua penumpang berkenaan mati di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala dan badan," katanya. — BERNAMA

Read more:

Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok

Artikel Berkaitan:

  1. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  2. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  3. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  4. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  5. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  6. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  7. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  8. Dua Orang Asli maut kereta langgar pokok
  9. Maut kereta langgar pokok
  10. Lelaki rentung selepas kereta langgar pokok
Posted by on Mar 21st, 2012 and filed under Kosmo. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site

06 di raub - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di raub - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di raub</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 03:51 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di raub</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 03:31 AM PDT

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Family On Bikes: AtokMTB <b>di</b> Jamboree <b>Raub</b>. Posted: 30 Mar 2012 01:21 AM PDT. You are subscribed to email updates from di raub - Google Blog Search To stop receiving ...
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved