ads

Ahad, 13 Mei 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di temerloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di temerloh</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 11:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di temerloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 11:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

PROMOSI PEMBUKAAN BUTIK BARU KAMI <b>DI TEMERLOH</b>.

Posted: 24 Mar 2012 10:14 AM PDT

SALAM KEPADA BAKAL PELANGAN KAMI DI SEKITAR TEMERLOH, JERANTUT, MARAN,JENGKA,BENTONG JEMPUT SINGAH UTK MENIKMATI PROMOSI PEMBUKAAN BUTIK BARU KAMI DI ALAMAT  :

NO 2, TINGKAT 1,JALAN CHENGAL BARU 1/1, TAMAN CHENGAL
28000 TEMERLOH PAHANG.

SELEPAS SEK VOKASIONAL PUTERI TEMERLOH & BERHADAPAN SEK REN KEB TANJUNG LALANG SEBARIS DGN KFC BARU TEMERLOH.

10 PELANGAN PERTAMA DENGAN :
-REKAAN BAJU BARU L/P
-REKAAN PELAMIN DESIGN BARU
 -MAKEUP ARTIS KAMI DARI KUALA LUMPUR.

 INSYALLAH KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI.

 CALL 019-2247287 PN.NATTRAH.

06 di kuala lipis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala lipis - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]After walking around the town [photos of which will be posted after this one], I took a cab and asked the taxi driver if he can be my personal tour guide for the day. You see, though Kuala Lipis is a small town in comparison to ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 07:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 07:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 07:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 07:42 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 07:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2012 07:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 07:24 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 04:11 AM PST

URL Sumber Asal :-

Agar aku tidak lupa: Morning walks at <b>Kuala Lipis</b> - Historical buildings

Posted: 23 Jan 2012 03:33 AM PST

After walking around the town [photos of which will be posted after this one], I took a cab and asked the taxi driver if he can be my personal tour guide for the day. You see, though Kuala Lipis is a small town in comparison to other towns in Malaysia, it will take me hours and hours or possibly at least a couple of days to fully cover it on foot. Moreover, it is a very hilly town. God forbid I'd collapsed from all the climbings.. hehe.
I became instantly fascinated by the old buildings. My mind wonders what it was like during their hey days. About the people who stayed there, the families that came all the way from England by ships which could have taken them months to reach Malaya. Of the sort of constructions involved in building the houses and residencies which still seemed to stand the test of times. Of the British officials, high ranking personnels and socialites partying at the Pahang Club. Of what would a day in the life of Sir Hugh Clifford's be like.
Anyways, here are the images I managed to capture during the 5 hours of being driven around by Uncle Raju the taxi driver cum personal tour guide. As it turned out, much much to my delight, uncle Raju is one of those old folks that has lots and lots of fabulous anecdotes about Kuala Lipis :).
I must admit that I had fallen in love with this sleepy and picturesque town :)
Lipis District Administration's Building
This building was completed in year 1919 and the management center for Pahang Darul Makmur state. On the second floor of this building was where the British Residen and Administrative Officers of Pahang State resided. While on the ground floor was the revenue collection and treasury office of British Government. Lipis at that time was the largest district in Pahang State. Its area included all the present Jerantut District and was one the richiest district with gold, ore, forest products and rubber.
Lipis Heritage Museum
This historic house was completed in year 1920. This house is situated on top of Bius hill, one of the historic hills in Kuala Lipis. This was a prominent housing area for high rangking government officials and Daerah Lipis's notable individuals. This house is said to be historic because the former Menteri Besar of Pahang and the current Prime Minister of Malaysia, Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak was born and brought up here. His father, the late Allahyarham Tun Abdul Razak bin Dato' Hussien once had resided in this house when he was the Secretary for the government of Pahang.
After Dato' Sri Najib resided in this house, it is still being maintained by the Government of Pahang to be occupied by Group 'A' Government Officer.
Pahang Club
It was the earliest building built by the British in 1907. This building site was the first base where the English first administer Pahang. The purpose in building this house was for Sir Hugh Clifford's who was at that time the Ulu Pahang's Superintendent.
Sir Hugh Clifford then planned to build a more suitable residence to monitor Kuala Lipis area and found Bukit Resident as a more suitable site. While waiting for the new house to be completed, he resided in the Pahang Club House till 1922.
When the Sir Hugh Clifford moved out to Resident House in 1922, this club house then became the official home of Inspector of Police till 1926. This police inspector headed the British Police Force where his team members constituted of people of Sibu, Dayak and Malay amounting to 100 people.
In 1926, the house was vacated and became the club for British Official and High Ranking Personals. Its membership was opened to British and Royal family. That time, the Pahang Club as at its peak, became the meeting place of the rich and famous. It was told that not any one can enter the club house. Patrons must be fully dressed in shirt and tie which symbolizing status at that time. Patrons' shoes must be mirror shine as the floor of this club which was polished daily.
After Malayan independent in 1957, the state capital was shifted to Kuantan. With the dwindling membership, it was opened to the public, irrespective of their origin or social standings.
Residency building
This Residency building was built in year 1922, at the highest hilltop in Kuala Lipis, home for the English Resident. The first resident to reside in this building was Hugh Clifford, 'Superintendent of Ulu Pahang'. Then all the Residents after him followed suit to stay in this building until the launched of second world war in year 1942 to 1945. In year 1958 to year 1965 this building was made Hostel for Male Student of Clifford School. This Bukit Residens's hostel then being closed in 31 December 1965. This house was left empty until 1983 before being made Government Rest House. In 1 December 1985, Lipis Muzium Corner has been created to display artifact and Kuala Lipis District culture. It is also the first Muzium Corner established in the Pahang State.
Thean Hou Gong temple
This temple was constructed by Buddha followers devoted to the Goddess Thean Hou in Lipis in 1898 presided by Kapitan from Ong generation. This temple was located facing the Sungai Jelai believed to look after the fishermen safety. Statue in this temple was brought in from China. In this temple there is a carved stone describing Thean Hou temple history. In 1926, massive flood had badly damaged part of this temple and had been to be rebuilt by using concrete structure and monitored by local superintendent at that time.
The Clifford School
The Clifford School (formerly the Anglo-Chinese School) was built in 1913 and named after Sir Hugh Clifford, the second British Resident to Pahang. Many of the States leaders and royalty were educated there. SMK Clifford is one of the premier school in Malaysia, the buildings and set up was a heritage left by the British. The original school was damaged by the big flood on 1926, thus a replacement had to be built. During the Japanese occupation in 1940, Kuala Lipis became the center of administration for Japanese in Pahang. Then the school was turned into a military head quarters and the classrooms became a place or torture and execution.

Clifford Secondary School at first was known as Goverment English School and commenced in 1913. When it first started it was only a little cottage at Sungai Jelai bank (now Jelai road) and had 12 pupils, all of them male. In 1918, total pupils increased to 200 then the school was forced to shift to to the present location.
The school buildings at that time was only made of wood as it was known the largest academic institution in Pahang State. The original school was damaged by the big flood on 1926, thus a replacement had to be built.
This school opening ceremony was done in 1929 by Sir Hugh Clifford, former Pahang British Resident. In 1926, he had become Governor of The Straits Settlements and High Commisioner of the Federated Malay States. To commemorate him the school was name under him after the ceremony.
This school had made history by becoming the first school to hold School Certificate Class in 1936. There were 11 students took the School Certificate exam and 9 of them had passed. Besides excellence in academic, this school also reached a great success in field of sports.
During the Japanese occupation in 1940, Kuala Lipis became the center of administration for Japanese in Pahang and this school was converted to Japanese army camp and became the military headquarters and Kempeitai Head Quaters.. The classrooms became a place or torture and execution.

State Mosque
The State Mosque was constructed in 1888 by a Yemeni Arab merchant by the name of Habib Hassan. He also donated his land for the mosque. Originally, this mosque's roof was made of wood.
This mosque was proclaimed as the Pahang State Mosque because Kuala Lipis was the capital of Pahang before Kuantan. The first imam of the mosque was Imam Awang who originally came from Indonesia. The first local to be the imam of the mosque was Imam Kawi, the second imam. At that time, the imam's salary was paid by using the zakat (alms) money. The first imam who received his salary from the government was Imam Salih bin Hussin.
According to the old folks' story, the uniqueness about the mosque was that it never gotten submerged in flood water even though the town of Lipis had several times experience massive floods. The location of the mosque, near the bank of the River Jelai also does not compromise it when floods hit.
Gurdwara Sahib
This building was constructed in 1918 during English ruling. It was built by Sikh community who worked as English Police, train station workers and English army.
With this Gurdwara Sahib, Sikh society expanded in Kuala Lipis. Although the Sikh population had deteriorated in numbers in recent years, this building is an historical evidence of the society's first settlement in the town.
Kuala Lipis Train Station
This train service started operating in 1926, where in its beginning only linking Kuala Lipis to Johore Bharu in the South, Chegar Perah in North and to Tumpat, Kelantan.
It was also the first land route introduced in Kuala Lipis. During the Japanese occupancy, the railway line was used as route to transport Japanese army to the south to attack Singapore. Apart from that it was the main transportation for the local as most Kuala Lipis District economic products are being channelled through this service for gold and ore.
Jelai Bridge
Jelai bridge was built after world war 2 at Bukit Betong designed by the British. It had to be rebuilt after the Japanese surrendered in 1945 as earlier the bridge was bombed by the retreating British army. The British planes were bombing the bridge in 1941 in an effort to slow the Japanese movement to Singapore.
No photograph may be reproduced, downloaded, copied, stored, manipulated, or used whole or in part of a derivative work, without written permission from Syed Amran. All rights reserved.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala lipis</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 07:37 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Perbincangan Pertama <b>di Kuala Lipis</b>

Posted: 19 Apr 2012 06:14 PM PDT

Alhamdulillah, sehari selepas pelancaran penulis bersama abang Khairulzain, Najwa dan Am daripada kelab Gemilang yang mewakili komiti Gerak Baktiswa Mapan berjaya juga bertemu dengan ketua bahagian UMNO Kuala Lipis, iaitu YB Dato' Abd Rahman, yang juga selaku Ketua Kawasan Kuala Lipis. Hampir 3 jam menyelusuri lebuh raya, penulis dan rakan-rakan berjaya sampai dan bertemu dengan YB Dato' Abdul Rahman bagi memastikan kehadiran pelajar UIA di kawasannya pada 11-13 Mei ini.

Perbincangan bersama YB Dato' Abd Rahman

Seperti mana di dalam mesyauarat, Yb Dato' memberikan kami pilihan untuk menjayakan program di dua buah felda di bawah tanggungjawabnya iaitu Felda Kechau dan juga Felda Chegar Perah. Setelah diteliti rekod kedua-dua buah kampung, kami memilih untuk berkampung selama 3 hari 2 malam di Felda Chegar Perah yang nyata lebih berdekatan dengan Gua Musang berbanding bandar Lipis. Berikut merupakan faktor mengapa kami memilih felda berkenaan:

  • Felda ini merupakan felda bongsu di mana sudah tidak ada lagi felda yang dibuka selepas felda ini di Malaysia.
  • Felda ini mempunyai kemudahan asas yang lengkap berbanding Felda Kechau, namun ini bukan ukuran utama atau objektif utama program ini.
  • Felda ini mempunyai ketua dan naib ketua yang agresif di mana pasti banyak membantu dalam penyelenggaraan komiti UIAM.
  • (Ukuran yang kami memilih felda Chegar Perah) Felda ini sebelum ini pernah dimasuki institusi bahkan barisan JKK Felda ada mengesahkan tentang kehadiran UIAM tetapi 10 tahun yang lalu. Sejak itu tidak ada lagi program seumpama ini dijalankan kecuali program untuk sekolah sahaja.
  • Kanak-kanak di Felda Kechau laju dan maju dalam pendidikan disamping gaya hidup yang sederhana, namun tidak pada Felda Chegar Perah, kerana rekod terkini cuma menunjukkan hanya seorang yang mampu menggondol 4 A 1B dalam UPSR tahun lepas.

Perbincangan di Felda Ceghar Parah

Dua 'point' kami yang terakhir di atas adalah faktor utama kami memilih felda berkenaan. Faktor pendidikan dan kesedaran dalam mendidik adalah dua kunci utama program ini malahan program ini begitu diharapkan dapat direalisasikan dengan jayanya oleh barisan JKK Felda Chegar Perah.

SKSJ: Warga emas, Orang Asli <b>di Kuala Lipis</b> dapat lesen memandu <b>...</b>

Posted: 01 Apr 2012 07:45 AM PDT

Posted on by smnilam

KUALA LIPIS 18 Mac – Seramai 447 warga emas serta Orang Asli sekitar kawasan Merapoh dan Padang Tengku dekat sini yang sebelum ini tidak mempunyai lesen motosikal, gembira apabila berjaya memperolehinya daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Mereka memperoleh lesen itu selepas menduduki ujian lesen kelas B2 sempena Program Satu Komuniti Satu JPJ bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Padang Tengku tahun ini.

Majlis penutup program tersebut disempurnakan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Padang Tengku, Datuk Abdul Rahman yang turut dihadiri Timbalan Ketua Pengarah JPJ, Datuk Ismail Ahmad dan Pengarah JPJ Pahang, Datuk Zakaria Man.

Menurut Ismail, program itu merupakan salah satu usaha JPJ memudahkan orang ramai khususnya warga emas mendapatkan lesen memandu yang sah di samping menyemai sikap mematuhi undang-undang jalan raya.

"Proses untuk mendapatkan lesen adalah seperti biasa, bezanya petugas JPJ turun padang menemui penduduk," katanya selepas majlis berkenaan di sini baru-baru ini.

Katanya, kemudahan itu memberi peluang penduduk terbabit yang rata-ratanya menunggang motosikal tanpa lesen untuk mendapat bimbingan tanpa perlu berurusan di pusat ujian JPJ di Raub dan Temerloh.

Dalam pada itu seorang peserta Orang Asli, Din Karu, 40, berkata, dia mula menunggang motosikal tanpa lesen sejak 2001 dan tidak mengambil lesen kerana tidak tahu membaca.

"Terus terang saya tidak tahu membaca dan menggunakan komputer, jadi bagaimana saya hendak menduduki ujian bertulis lesen memandu. Sebab itu saya terus mendaftar sebaik sahaja mendapat tahu JPJ mengadakan kempen memudahkan warga emas memperoleh lesen," katanya.

Bagi seorang penduduk Merapoh, M. Santhi, 42, dia tertarik menyertai program tersebut kerana ia memberi kelonggaran kepadanya untuk menduduki ujian undang-undang jalan raya dan ujian memandu.

Sumber: Utusan Malaysia, 19 Mac 2012.

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Aku Hidup Dalam Blog: Apa yang menarik <b>di Cameron Highlands</b>?

Posted: 16 Mar 2012 10:45 PM PDT


Setiap orang di Malaysia  pasti tahu  Cameron Highlands. Masa aku kecik, perkara tentang Cameron yang aku biasa dengar ialah tempat tu sejuk macam negara mat saleh dan kat sana ada pokok teh. Tapi, masa tu tak pernah pun ada peluang sampai ke Cameron.

Sebenarnya aku pertama kali jejak kaki ke Cameron hanya pada umur 29 tahun 3 tahun yang lalu. Kali kedua ini aku datang lagi dengan membawa anak, isteri,adik dan maid ke sana.

Pertama kali datang pada 2009 agak teruja dengan suasana tempat tersebut yang agak dingin berbanding cuaca di tempat lain.


Teruja juga sebab dapat  melihat banyak ladang strawberi, ladang teh, gerai gerai menjual sayur sayuran segar dan cenderamata yang di jual di segenap kedai yang terdapat di pinggir jalan.

Ada orang yang datang berkali kali ke sini mungkin tidak pernah rasa bosan. Tapi bagi aku, datang kali kedua ke sini sangat membosankan kerana sudah tidak ada apa yang menarik.

Pertama mungkin aku kurang berminat pasal cenderamata,baju dan buah strawberi. Apatah lagi pasal teh strawberi  yang bermacam macam jenama tu. .Sebenarnya aku datang ke sini cuma menemankan isteri yang teringin nak makan buah strawberi. Padahal di Tesco ada je jual kalau setakat nak makan kan?.

Dari segi cuaca pulak, rasanya cuaca di Cameron tidak lah sesejuk mana. Ada orang kata cuaca di sini semakin panas berbanding dahulu. Namun cuaca masih lagi di kira sejuk jikalau mahu di banding dengan cuaca di bawah.

Hotel di sini tidak gunakan aircond. Namun setiap bilik air hotel pasti perlukan waterheater. Airnya sangat sejuk seperti air baru keluar dari peti ais. 

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 07:44 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 07:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 07:34 PM PST

URL Sumber Asal :-

Orang Minyak Mengamuk <b>Di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 05:52 PM PDT

Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk sejak dua minggu lalu kerana ia adalah seorang penjenayah pecah rumah dan perogol.

Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor, meminta penduduk meningkatkan rondaan malam di kawasan kejiranan masing-masing dan membersihkan semak-samun yang berpotensi menjadi tempat persembunyian penjenayah.

Mohamad Mansor berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek selepas memperincikan siasatan sebelum mengambil tindakan lanjut.

Gambar hiasan. Carian Google

Gambar hiasan. Carian Google


"Jangan percaya khabar angin mengenai lembaga hitam, kita sedang menjuruskan siasatan untuk mendapatkan bukti untuk bertindak," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.

Beliau mengulas kebimbangan penduduk dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ketari mengenai lembaga hitam seakan orang minyak bertubuh kecil dipercayai mengamalkan ilmu hitam yang mengganggu gadis bawah umur selain memecah masuk rumah.

Sementara itu, Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Othman, juga meminta penduduk di situ mendapatkan laporan lebih tepat daripada pihak berkuasa berhubung perkara itu bagi mengelak masyarakat terpengaruh dengan berita yang belum diketahui kesahihannya.

Beliau menasihatkan mereka supaya meningkatkan semangat kejiranan dan mengambil langkah keselamatan termasuk memasang lampu untuk menerangkan persekitaran rumah.

"Bagi masyarakat Islam pula, lebih baik adakan solat hajat dan perbanyakkan membaca al-Quran dan berzikir bagi mengelak perkara tidak baik berlaku di rumah masing-masing," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

ADUN Ketari, Datuk Dr Ng Keong Chye pula meminta penduduk kampung lebih berwaspada serta meningkatkan rondaan di sekitar kawasan masing-masing.

"Pihak polis juga turut membuat rondaan dan kita harap penduduk dapat bekerjasama dengan polis untuk memastikan keharmonian kawasan masing-masing," katanya.

Related posts:

  1. Lelaki Bogel 'Orang Minyak' Ditangkap Penduduk
  2. Orang Minyak: Antiklimaks!
  3. Amuk 40 'Sukarelawan' Belasah Orang
  4. Penyerang Tersalah Orang | Pekerja Bengkel Dipukul Hingga Pengsan
  5. Dipaksa Seks dengan Orang Asing
  6. Cadangan Bandar Baru Lipis Akan Dibangunkan
  7. Penduduk Kampung Gempar | Timbunan Al-Quran Di Bangsal Lembu
  8. Minyak Ron 95: Tiada Cadangan Menaikkannya
  9. Rompakan RM400 Ribu Di Stesen Minyak Bukit Jelutong
  10. PRU-13 | PDRM Sudah Bersedia
Full content generated by Get Full RSS.

Caca Marba: Orang minyak amuk <b>di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 05:16 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]KUANTAN: Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk ...

AkuMad: Orang minyak amuk <b>di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 04:47 PM PDT

Lembaga hitam didakwa pecah rumah, merogol bimbangkan penduduk
KUANTAN: Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk sejak dua minggu lalu kerana ia adalah seorang penjenayah pecah rumah dan perogol.
Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor, meminta penduduk meningkatkan rondaan malam di kawasan kejiranan masing-masing dan membersihkan semak-samun yang berpotensi menjadi tempat persembunyian penjenayah.
Mohamad Mansor berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek selepas memperincikan siasatan sebelum mengambil tindakan lanjut.
"Jangan percaya khabar angin mengenai lembaga hitam, kita sedang menjuruskan siasatan untuk mendapatkan bukti untuk bertindak," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.
Haih.. zaman moden ni masih ade lagi ke orang minyak.. kalau orang minyak ni gunakan ilmu dia untuk kebaikan kan bagus..ganti tempat superman dan batman.. hmm.. ade ilmu salah guna.. (buat blog untuk memaki orang,mengeji sampai jadi isu..asal.huhu)
Full content generated by Get Full RSS.

Orang Minyak Mengamuk <b>Di Ketari</b>

Posted: 04 Nov 2011 05:52 PM PDT

Anak gadis di 20 kampung dan tamah perumahan Ketari, Bentong dinasihat tidak berjalan bersendirian terutama pada waktu malam bagi mengelak menjadi mangsa 'lembaga hitam' yang dibimbangi penduduk sejak dua minggu lalu kerana ia adalah seorang penjenayah pecah rumah dan perogol.

Sehubungan itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor, meminta penduduk meningkatkan rondaan malam di kawasan kejiranan masing-masing dan membersihkan semak-samun yang berpotensi menjadi tempat persembunyian penjenayah.

Mohamad Mansor berkata, pihaknya sedang mengenal pasti beberapa suspek selepas memperincikan siasatan sebelum mengambil tindakan lanjut.

Gambar hiasan. Carian Google

Gambar hiasan. Carian Google


"Jangan percaya khabar angin mengenai lembaga hitam, kita sedang menjuruskan siasatan untuk mendapatkan bukti untuk bertindak," katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.

Beliau mengulas kebimbangan penduduk dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Ketari mengenai lembaga hitam seakan orang minyak bertubuh kecil dipercayai mengamalkan ilmu hitam yang mengganggu gadis bawah umur selain memecah masuk rumah.

Sementara itu, Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Othman, juga meminta penduduk di situ mendapatkan laporan lebih tepat daripada pihak berkuasa berhubung perkara itu bagi mengelak masyarakat terpengaruh dengan berita yang belum diketahui kesahihannya.

Beliau menasihatkan mereka supaya meningkatkan semangat kejiranan dan mengambil langkah keselamatan termasuk memasang lampu untuk menerangkan persekitaran rumah.

"Bagi masyarakat Islam pula, lebih baik adakan solat hajat dan perbanyakkan membaca al-Quran dan berzikir bagi mengelak perkara tidak baik berlaku di rumah masing-masing," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

ADUN Ketari, Datuk Dr Ng Keong Chye pula meminta penduduk kampung lebih berwaspada serta meningkatkan rondaan di sekitar kawasan masing-masing.

"Pihak polis juga turut membuat rondaan dan kita harap penduduk dapat bekerjasama dengan polis untuk memastikan keharmonian kawasan masing-masing," katanya.

Related posts:

  1. Lelaki Bogel 'Orang Minyak' Ditangkap Penduduk
  2. Orang Minyak: Antiklimaks!
  3. Amuk 40 'Sukarelawan' Belasah Orang
  4. Penyerang Tersalah Orang | Pekerja Bengkel Dipukul Hingga Pengsan
  5. Dipaksa Seks dengan Orang Asing
  6. Cadangan Bandar Baru Lipis Akan Dibangunkan
  7. Penduduk Kampung Gempar | Timbunan Al-Quran Di Bangsal Lembu
  8. Minyak Ron 95: Tiada Cadangan Menaikkannya
  9. Rompakan RM400 Ribu Di Stesen Minyak Bukit Jelutong
  10. PRU-13 | PDRM Sudah Bersedia

06 di triang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di triang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di triang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 01:31 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Semua peserta yang hadir juga telah mendapat buku-buku resipi hasil karya Chef Arm terbitan PTS Millennia secara percuma. BLOG PAHANG: 06 <b>di triang</b> - Google Blog Search. Posted: 08 Mar 2012 10:00 PM PST ...

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 01:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 01:06 PM PST

URL Sumber Asal :-

Mayat bayi ditemui bawah jambatan <b>di Tanjung Lumpur</b> | Berita <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 11:56 PM PST

KUANTAN:Mayat seorang bayi lelaki dipercayai berusia tujuh bulan ditemui di bawah jambatan Tanjung Lumpur di sini, sebentar tadi.

Mayat bayi berkenaan yang tersangkut pada ranting kayu dan sebahagian badan tenggelam di dalam air ditemui sekumpulan pemancing yang berada di lokasi kejadian kira-kira jam 2 petang tadi.

-Bharian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

Blogger dari kota Marudu sejak 2008. Sebarang pertanyaan bolehlah menghantar melalui email di donnyien@yahoo.com. kenali admin melalui fb http://www.facebook.com/donny.ien

Filed under: Dalam Negara · Tags: , ,

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 01:02 PM PST

URL Sumber Asal :-

Batu Tepi Jalan ( BTJ ): Menjamu Selera <b>Di Tanjung Lumpur</b>

Posted: 25 Feb 2012 09:48 AM PST

Sampai di Kuantan malam telah di pangkal lewat. Perut agak lapar. Di Kuantan ini lokasi makanan yang sedap ialah Tanjung Lumpur.

Terus ke Tanjung Lumpur untuk menjamu selera. Kami makan di benteng kampung Tanjung Lumpur. Lala, ikan kerapu dan pari menjadi bahan asas menu yang dipesan.

Makan dengan bersemangat hingga menjilat sepuluh jari. Lebih menjilat jari dari KFC. Tidak sabar untuk berhimpun esok. Ayuh!

Bintang Mutiara » Blog Archive » Sepetang <b>di Tanjung Lumpur</b>..

Posted: 14 Dec 2011 07:39 PM PST

Salam Khamis semua…. sehat2 ke kawan2 saya ni? lama betul tidak bersua…hehe… saya macam ni lah…agak busy dengan life…arini baru sempat nak update blog…sabo je kan..

entry ni saya nak share makanan paling superb kt Kuantan..huhu.. baru2 ni saya sempat jalan2 kt kuantan sekejap…pas pusing2 amik angin kt Teluk Cempedak, macam biasa saya akan singgah di Warung Pak Su & Mak Su ni…rasanya glemer sangat warung ni kat Tanjung Lumpur…walaupun banyak lagi warung sebegini kt area situ, tapi saya tetap setia pada yang satu sebab dah terjamin kesedapannya…heheh…sampai jadi gian nak datang sini…warungnye terletak betul2 sebelah Balai Polis Tanjung Lumpur…

Di Warung ni, sangat banyak pilihan makanan yang ada…daripada masakan panas, kuih muih, laksa, laksam, mee kari, otak-otak, pisang goreng, jeli kelapa, dan macam2 lagi..memang banyak la…semua jenis makanan ada..lauk pauk pun ade..tapi yang paling HOT skali adalah SEAFOOD GORENG TEPUNG dan SATAnya…memang super sedaplah…seafoodnye terdiri dari sotong, udang, ikan, fish ball…fish ballnye mmg sgt sedap…rasa ikan yg banyak…so yummy~~~…

Sata pulak, takyah cite la kan..pada penggemar ikan..fuyhhh…sgt2 terangkat…huhuh.kalah sata kt terengganu nun..rasanya manis, lazat dan berkrim disukai ramai..kalau tak caya, kawan2 sume tolonglah pergi rasa…heheh…

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Program Bantuan Kepada Nelayan <b>di Tanjung Lumpur</b>, Kuantan

Posted: 17 Jan 2012 09:02 PM PST

[unable to retrieve full-text content]PM Datuk Najib ke program nelayan di Kuantan tanjung lumpur.

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Program Bantuan Kepada Nelayan <b>di Tanjung Lumpur</b>, Kuantan

Posted: 17 Jan 2012 09:02 PM PST

[unable to retrieve full-text content]PM Datuk Najib ke program nelayan di Kuantan tanjung lumpur.
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved