ads

Jumaat, 18 Mei 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


QUEENPINK: MINUMAN COOL BLOG DIBUKA <b>DI TEMERLOH</b> MALL

Posted: 07 May 2012 07:37 PM PDT

Musim Salji di Google - Assalamualaikum :) Wah syok je kan kalau dapat merasai musim salji..kan..kan..hehe :) Nak pergi i-city jauh pulak kan..apa kata korang try kat sini. Perg...

4 beberapa blan yang lalu

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


MACAM-MACAM HAL: ilmu ghaib ke hehe

Posted: 18 May 2012 04:17 PM PDT

Oleh Syazwan Msar
am@hmetro.com.my
KUALA LIPIS: Dia seorang guru silat yang terkenal di Merapoh dan andainya dia berkata bahawa tidak perlu menaiki kenderaan untuk ke Kelantan, pasti ramai yang mengaitkan kenyataannya itu dengan ilmu serta kehandalan yang dimilikinya.
"Memang saya boleh ke Kelantan dalam tempoh tidak sampai lima saat. Kalau tidak percaya, saya boleh buktikan," kata Ismail Abdullah, 68, yang menetap di Kampung Mentara Baru, Merapoh, dekat sini.

Bukan niat Ismail bermegah dan berbangga dengan ilmunya, tetapi memang bukan sesuatu yang sukar baginya ke negeri jiran itu.

Selepas diselidik, rupa-rupanya rumah Ismail terletak di garisan sempadan Pahang-Kelantan dan dalam beberapa langkah saja, Ismail boleh berada di Kelantan dan pulang ke Pahang dalam sekelip mata.

"Saya tidur di Pahang dan memasak di Kelantan. Saya tidak perlu menaiki kenderaan ke Kelantan. Kadangkala, saya sendiri keliru sama ada saya orang Pahang atau Kelantan.

"Kalau mengikut sijil kelahiran, saya orang Kelantan, tetapi saya merasakan saya orang Pahang kerana sebahagian besar dari hidup saya dihabiskan di negeri itu," katanya.


Ismail yang juga bekas Ketua Kampung Mentara Baru berkata, keadaan itu sudah dialaminya sejak kecil lagi dan dia hanya mengetahui rumahnya terletak di sempadan Pahang-Kelantan apabila Jabatan Ukur dan Pemetaan (Jupem) meletakkan batu sempadan pada tahun 1962.

Dia yang sudah kematian isteri sejak lebih lima tahun lalu menetap di rumah berkenaan bersama dua daripada lapan anaknya.

"Alamat saya menunjukkan saya menetap di Pahang, tetapi tidak sampai 5 saat, saya boleh berada di negeri Kelantan. Kalau orang lain, mereka memerlukan masa paling tidak 5 jam untuk ke Kelantan tetapi tidak bagi saya," katanya sambil bergurau.

Itulah istimewanya kediaman Ismail dan dia tidak berhasrat mengubah lokasi rumahnya kerana selesa dengan keadaan itu walaupun pernah terfikir berpindah.

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Jenis Jenis Strawberry Yang Terdapat <b>Di Cameron Highland</b>

Posted: 18 May 2012 06:29 AM PDT

Mari mengenal jenis jenis strawberry yang terdapat di Cameron Highland hehehe..  masa naik cameron highland hari tu aku ada tangkap beberapa gambar strawberry, kat Kea Farm, dan kat Strawberry Farm Kampung Taman Sedia..

Daripada pengamatan aku, aku dapat bezakan beberapa jenis strawberry yang terdapat kat sana , perbezaan yang sangat jelas.. dengan gambar aku jelaskan satu persatu ok..

Strawberry Sedia Dimakan.. ini adalah jenis strawberry yang sudah dibayar dan sedia untuk di mam mam.. kebanyakan strawberry ini adalah segar, kelihatan cantik dan sangat sweet.. sebab pembeli dah pilih mana yang bagus untuk dijadikan santapan. Strawberry Terbuka.. estoberi jenis ini adalah jenis estoberi yang dijual didalam clamshell dengan keadaan penutup clamchell yang terbuka.. kebiasaanya estoberi ini di display selepasa baru sahaja ditimbang.. Strawberry Jual Murah.. jenis ni sangat banyak kat cameron higland, terutamnya time musim banjir strawberry atau musim cuti sekolah ataupun stock clearance.. strawberry dijual dengan harga RM10 untuk 3 clamshell/ paket.. murah kan...   Strawberry Tingkat Tingkat.. jenis strawberry di display dalam keadaan bertingkat tingkat.. Strawberry Belum Masak.. strawberry jenis ni hanya terdapat kat ladang sahaja, tidak dijual dan tak sedia tuk dimakan lagi.. kalau nak makan pasti rasanya masam..

Amacam dapat tak ingat perbezaan jenis jenis strawberry yang aku terangkan kat atas.. kalau tak ingat tak tahu la nak cakap apa hahahaha...

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 04:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Sep 2011 03:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2011 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 03:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2011 12:00 AM PDT

Tidak mengambil berat tentang kepentingan belia <b>di Nenasi</b> | Aduan <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2011 11:22 AM PDT

Assalamualaikum…sy selaku wakil dari Kampung Nenasi ingin mengadu mengenai pemimpin dikawasan kampung kami yg tidak menjalankan tugasnya dengan baik.tidak pernah memberi peluang kepada anak2muda atau belia dikampung kami untuk bersuara dalam apa2 saja halyg berkaitan dgn kampung kami.

Iiada inisiatif lain untuk membangunkan anak2 muda di kawasan kami.sikap lepas tangan amat jelas ditunjukkan oleh pemimpin di tempat kami…terutama dalam aktiviti sukan..aduan telah dibuat kepada pihak atasan,namun sebarang tindakan tidak diambil…sy wakil belia amat kecewa kerana tidak ada sokongan dari pihak pemimpin di kwasan kami sekiranya pihak belia ingin mengadakan sesuatu aktiviti.

By: azman

Aduan yang berkaitan:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


Snap snap (<b>Pekan</b> Baru, Indonesia) | .Takako.

Posted: 06 May 2012 08:37 AM PDT

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

06 di gebeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di gebeng - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di gebeng</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 07:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

DSCN9466; Lima jam <b>di Gebeng</b> ! | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 19 Mar 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]This photo belongs to. Hj.Esa Md. Yunos' photostream (22392) · DSCN9463 : Lima jam di Gebeng. DSCN9467 · DSCN9466; Lima jam di Gebeng ! DSCN9465; Lima jam di Gebeng ! DSCN9464; Lima jam di Gebeng !

06 di rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 08:06 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 07:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2012 07:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

INDAH RASA J.MALIM: Melihat Keretapi <b>Di</b> Pekan <b>Rompin</b>

Posted: 08 Apr 2012 09:10 AM PDT

Erm... pertama kali saya singgah di pekan Rompin, perkara pertama yang terlintas di fikiran saya ialah ketenangan. Tiada kesibukan di sini malahan pekan Rompin kelihatan lengang dengan aktiviti penduduknya yang pelbagai. Namun saya menyukai pekan ini. Aroma pekan ini mengingatkan saya tentang beberapa pekan lama di Perak Darul Ridzuan yang pernah saya ulas dahulu. Ia sebuah pekan perkampungan dan perladangan yang punya nilai klasik namun nilai-nilai tersebut masih ada dan memberikan sejuta satu makna bagi yang bernostalgia.

Sejujurnya saya memang tidak tahu dimana letaknya pekan Rompin, Negeri Sembilan ini. Yang paling lekat di kepala saya cuma Taman Negara Endau - Rompin. Berkenaan dengan pekan Rompin pula memang saya tidak terfikir langsung. Namun setelah mendirikan rumah tangga dengan gadis manis dari Gemas, barulah saya mengetahui tentang pekan Rompin ini. Mulanya, saya menyangkakan pekan ini sebuah pekan yang besar dan sibuk. Namun setelah sampai, melonjak saya sendiri kerana pekan Rompin sebenarnya masih menyimpan sesuatu yang sangat saya gemari .... lintasan keretapi dan pondok hentian keretapi lama yang sangat klasik !

Saya berjalan kaki ditengah terik matahari petang meneroka pekan Rompin ini. Keadaanya lengang dan kelihatan beberapa penunggang motosikal tidak memakai helmet di jalan raya. Perkara pertama yang bermain di fikiran saya ialah lintasan keretapi rata awam yang merintangi jalan raya utama pekan ini menuju ke Bahau. Agaknya memang rezeki saya .... sewaktu saya berjalan menuju ke lintasan tersebut, pintu pagar jalan telah ditutup. Ini bermakna ada keretapi yang akan lalu !!!!... ini perkara yang sukar dilepaskan.

Lintasan keretapi merentangi jalan utama di pekan Rompin

Pengguna jalan raya berhenti sebentar

menantikan keretapi lalu.

Seorang lelaki tua berbangsa India menegur saya. Tersenyum dia melihat saya bersedia dengan kamera untuk mengambil gambar keretapi lalu. Agaknya, dia hairan melihat ada juga manusia yang tertarik dengan lintasan keretapi pekan Rompin ini. Lebih kurang lima minit kemudian kami sudah terdengar bunyi sayup keretapi dari jauh. Pekerja KTM yang bertugas menjaga pagar keselamatan mula menunjukkan isyarat tangan supaya saya bersedia mengambil gambar. Sayangnya... saya terlepas untuk mengambil gambar lokomotif ( kepala ) keretapi berkenaan kerana kamera saya secara tiba-tiba terpadam. Kecewa sungguh saya pada ketika itu. Mujur juga kamera itu dapat dihidupkan semula namun ... hanya gerabak keretapi sahaja yang dapat terakam. Bukan rezeki saya agaknya kali ini... huhuhuhuhu

Jadilah ...walau hanya gerabak yang sempat dirakamkan

Selepas sahaja pintu pagar keselamatan landasan dibuka, saya terus menuju ke pondok penjaga pagar keselamatan landasan keretapi Rompin. Ia sebuah bangunan kayu lama dan klasik. Saya yakin suatu ketika dahulu pasti bangunan kayu kecil ini pernah menjadi hentian keretapi yang penting bagi penduduk pekan Rompin. Sempat saya berbual mesra dengan kakitangan KTMB yang bertugas disitu. Orangnya ramah. Saya meminta kebenaran dari beliau merakamkan gambar disekitar kawasan landasan berkenaan. Sempat juga saya meninjau keadaan dalam bangunan kayu berkenaan. Walaupun nampak uzur namun ia tetap kemas dan bersih. Sebuah meja tua menjadi tempat meletak pelbagai dokumen menjadi penyeri rungan utama bangunan ini. Terlihat kesungguhan di wajah kakitangan KTMB ini.

Seorang kakitangan KTMB yang ramah dan berdedikasi.
Banyak ilmu pengetahuannya tentang jejaran keretapi Malaysia.Pondok pengawal landasan Rompin

Saya merasakan suatu ketika dahulu pondok pengawal landasan pekan Rompin ini berkemungkinan pernah dijadikan hentian bagi penduduk Rompin yang ingin menggunakan perkhidmatan keretapi. Namun demikian kini keretapi memang hanya melalui pekan Rompin tanpa berhenti singgah untuk mengambil penumpang. Landasan yang ada di pekan Rompin ini merupakan landasan bagi jejaran pantai Timur yang menghubungkan Gemas Negeri Sembilan dengan Tumpat di Kelantan.

Adakah dahulu ini merupakan kaunter tiket?

Lever atau kunci kaitNotis penjadualan semula laluan tren

Saya dapat membayangkan suasana kerja kakitangan KTMB di pondok ini pada waktu malam. Sudah pasti hanya kesunyian yang bermain dihati. Saya bergerak meninggalkan kawasan landasan menuju ke dalam pekan Rompin. Doa saya didalam hati semoga pondok lintasan ini akan kekal lagi untuk saya kunjungi di masa hadapan. Berhampiran dengan lintasan rata awam ini terletak Pejabat Pos pekan Rompin. Rasanya ini sahaja   pejabat sehenti  yang ada bagi penduduk setempat bagi menyelesaikan segala urusan yang berkaitan dengan bil atau pengeposan.

Pejabat Pos Rompin dari jauh

Pekan Rompin bukan lah pekan yang besar. Namun ia agak kelihatan lengang. Pekan ini jugaberdekatan dengan ladang-ladang getah dan kelapa sawit. Kedudukannya juga agak jauh dengan bandar - bandar utama seperti Bahau dan Gemas. Ia secara tidak langsung menjadikan Rompin begitu penting kepada penduduknya bagi mendapatkan barang-barang keperluan.

Kebanyakan bangunan rumah kedai di pekan Rompin masih lagi mengekalkan rupabentuk lama. Malahan ada juga rumah kedai kayu yang masih kekal. Sewaktu kunjungan saya ke sini, masyarakat Cina sedang sibuk merayakan Tahun Baru Cina. Ini menjadikan kebanyakan kedai-kedai di pekan ini ditutup.

Panorama petang di pekan Rompin

Lengang

Jalan utama pekan Rompin

Antara bangunan rumah kedai baru 

yang terdapat di pekan Rompin

Saya begitu tertarik dengan sebuah bangunan lama yang terdapat di pekan Rompin ini. Dari segi binaan dan bentuknya saya merasakan bangunan ini mungkin dibina semasa era penjajahan Inggeris. Terdetik juga di hati saya untuk bertanyakan pada salah seorang penduduk pekan ini tentang sejarah bangunan berkenaan namun semuanya saya pendam sahaja di hati. Banggunan bewarna kuning dan hijau ini kini dijadikan sebagai Pusat Operasi Bomba Sukarela. 

Bangunan lama yang menarik

Saya juga berkesempatan melihat pasar basah pekan Rompin ini. Ia sebuah pasar yang agak kecil. Namun inilah tempat penduduk tempatan memberi makanan basah seperti ikan. ayam, sayur-sayuran dan sebagainya. Mungkin pada awal pagi pasar ini hidup dengan aktiviti jual beli. Pasar ini terletak agak ceruk sedikit dari kawasan rumah kedai utama pekan ini. 

Pasar Awam Rompin


Rompin adalah sebuah pekan yang majmuk penduduknya. Majoriti penduduknya mungkin orang Melayu yang diimbangi oleh populasi kaum India yang banyak mendiami kawasan ladang-ladang berdekatan. Komuniti Cina mungkin banyak di kawasan pekan Rompin itu sendiri. Sebelum sampai ke simpang masuk pekan Rompin , kita akan dapat melihat masjid Al-Hidayah Kariah Rompin. Masjid moden ini menjadi lambang keutuhan agama Islam di pekan Rompin ini. Saya agak tertarik dengan sebuah papan tanda yang diletakkan di pintu pagar utama masjid ini. Walaupun hanya gambar namun ia memberikan erti yang amat mendalam bagi yang terkena. Bagi saya mudah sahaja... yang wajib tetap wajib bagi kita umat Islam.

Masjid Al Hidayah pekan Rompin

Papan tanda di pintu pagar utama masjid...

ringkas namun bererti

Saya hanya singgah sebentar di Rompin dan tidak berlama-lama disini. Seketika saya di Rompin namun ia tetap memberikan erti yang amat besar kepada saya. Di Rompin saya belajar tentang kesungguhan dan kepatuhan kepada kerja walaupun hanya bertugas di sebuah pondok yang usang. Saya bergerak meningglkan Rompin ketika hari beransur petang. Ingatan saya pada Rompin pasti tidak akan pudar sampai bila-bila... Pondok tua dan landasan sepi Rompin... akan sentiasa menggamit saya untuk singgah semula. Saya tersenyum  melambai kembali..... InsyaAllah saya akan datang semula!

06 di cherating - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


They are Miracles in my Life: Cuti-cuti Kuantan: Penyu <b>di Cherating</b>

Posted: 18 May 2012 04:55 AM PDT

rupanya bukan terengganu jer yg ada penyu. pahang pun ada :D
 1st time ni nak tgk penyu secara live
 anak2 teruja nak tgk penyu. tp amal sedikit takut dgn haiwan ni huhu tah apa2. 
 penyu dlm kolam kekekeke...ingatkan dpt tgk penyu tepi pantai :p



tamat sudah kisah pendek sang penyu. 

06 di raub - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di raub - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di raub</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di raub</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 03:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

PROMOTER @ Taman Maluri & <b>Bukit Tinggi</b> Jusco at David Ong <b>...</b>

Posted: 13 May 2012 10:09 PM PDT

Home » 2012 » 05 » 14 » PROMOTER @ Taman Maluri & Bukit Tinggi Jusco at David Ong

Job Location:

KUALA LUMPUR, SELANGOR

Job Description:

Looking for at the following Aeon Shopping Centre (JUSCO) locations:

1. Bukit Tinggi

2. Taman Maluri

- Rate: RM70/day + incentives

- Dates: 18/5/2012 to 20/5/2012

- timing: 11am to 8pm

- Work before as food promoter at Jusco (Important)***

- Looking for Responsible and hardworking promoter.

- Aggressive and also always putting a smile on his/her face.

- Attire: Black pants/jeans, shoes. Company shirt will be provided.

- Requires to speak english, mandarin and malay.

- promoting and sampling of chocolates

Interested Applicant Please provide us the following details:

1) Name

2) Age

3) Gender

4) Race

5) Height

6) Weight

7) Education Level

8) Place of Stay (address)

9) Handphone number

10) Language you can speak

11) Relevant Experience (if any)

12) Recent Photo of applicant

13) Preferred Outlet to work** (important)

Please email the above details to ongkenghock@gmail.com, any application with any information lacked will not be entertained.

Alternatively, you may contact me via my hp @ 017-4758068

Thank you

David Ong

How to apply:

Please send me your either your resume or your information according to the template above to my email: ongkenghock@gmail.com

Alternatively, you may contact me via my hp @ 017-4758068

Thank you
David Ong

Only for registered members. Signup now?


Tell a Friend

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 May 2012 01:18 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 01:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 01:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2012 01:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 01:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 01:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 01:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 01:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 01:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 01:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 01:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 01:22 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 01:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:19 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Bukittinggi</b>- a Fun Name! « Kerri&#39;s Asian Adventures

Posted: 31 Mar 2012 08:16 AM PDT

I left Lake Toba and headed to the hill town of Bukittinggi. I did not know much about the town except I liked to say the name. Bu-kit-ting-gi. It sounds like a tingling place. I knew it was a few hours from Padang and I decided I wanted to fly from Padang to Java next.

I met a British guy, Dan, on the ferry from Samosir Island to Parapat. He was also headed to Bukittinggi. We both recognized each other because we stayed at the same guesthouse in Berastagi. This is one of the fun parts of traveling and following the "tourist path." He was planning to take a public bus while I made reservations for a air conditioned tourist bus. But soon he found himself at the same tourist bus office as me. Everyone told him that there were no more public buses that day heading south. We do not know how true this was, but he decided to book a seat on the tourist bus.

The bus was an hour late. While we waited, we befriended a local kid that was hanging outside the bus office. He seemed very cute and photogenic. I liked the boy until he turned into a beast. A little puppy crawled under my legs and the kid kept grabbing it by its fur and skin. The dog kept yelping and I slapped the boy's hands and said "TIDAK!" (no). So instead the kid tried to kick the dog. None of the local adults around seemed to care. Finally, someone seemed to try to tell the kid no after I kept trying to protect the poor puppy. I bet that dog is tortured daily by that child. I would hate to be a dog in this part of the world.

It was a 16 hour drive through a lot of bumpy roads. Later we found out that we made very good time. About two weeks ago, a bridge collapsed or was out of commission and the record time for a bus from Berastagi to Bukittinggi was 42 hours. My seat did not recline much so I am shocked I got as much sleep as I did. We arrived at 10am. We had some fried rice near the bus station while we skimmed Dan's Lonely Planet Sumatra pages he tore out of a book. We picked out a guesthouse that sounded nice. We attempted to walk there but realized the bus station was not the one we thought it was on the Lonely Planet map. We were a lot further from the center of town. We got a mini-bus. I said the streets "Pemuda and Veteran" but I was not sure if the driver understood me. But I guess that is the intersection where most tourist stay. He dropped us at the corner. I spotted Rajawali guesthouse right away.

It is not the classiest of guesthouses, but the owner is very friendly and helpful. Uli (short for Ulrich) is German and married to an Indonesian woman. Their granddaughter was staying with them while we were in town. The little girl was so cute and speaks five languages. FIVE! I am jealous. I read an article our second night about bilinguals having stronger brains.  This girl will grow up brilliant.

Our first day, we walked around the town. We went searching for a fort that was in town called "Fort de Kock." (Yes, I giggled about the name.) It was a fort built by the Dutch during the Padri Wars of 1821 to 1837. It was not much of a fort. It looked more like a concrete viewing platform. We climbed to the top for views. We chatted up there for a bit. There is a walkway that goes over the main road of town and to a zoo. We paid 5000Rp to visit the "fort" and then snuck into the zoo via the footbridge.

It was the saddest zoo I ever saw. The enclosures were small. There were no toys or playthings to keep the animals occupied. The bears and apes seemed to beg for visitors to throw food. There was some feline animal with a sign saying it was a carnivore. But the only food I saw in the cage were bananas and papaya. The orangutans had dreadlocks and fat faces. They did not have enough room for exercise. And it seemed they got fed food from the foodstall vendors. A vendor climbed the fence that blocks the visitors from the cages to feed the apes sandwiches and milk with a straw. The crocodile cages had live ducks that seemed to have maimed wings. I guess that was how they were fed. We saw a few dead ducks floating in the croc ponds. I did not see anyone who seemed to be a zoo employee. I have no idea who actually cares for the animals. It was depressing. The highlights were seeing turtle sex and a buck that liked to put his nose under the female deers while they peed. National geographic type of entertainment.

Uli helped us plan out our stay. He suggested hikes. He helped us rent a motorbike for one day. Most of the rental places wanted either a large cash deposit or your passport as a guarantee in case anything happens to the bike. But we were worried that if there was a little scratch on the bike, they would either keep the deposit or passport if we did not pay extra for the "damage." So instead, we went to a bookshop that knew Uli and rented motorbikes. They trusted Uli's faith in us and were satisfied with a copy of my passport. They only had one bike to rent and it was a semi-automatic. I can drive a manual shift car but I did not trust myself to try a motorbike. So Dan drove and I was the photographing passenger.

We drove around Gunung Merapi. It was an amazing ride. The scenery was gorgeous. Bukittinngi is surrounded by three volacanoes. There are lakes and villages to visit. We got a late start so did not stop as much as we could have if we started early in the morning.

We stopped in  Butusangkur for lunch. The man working at the restaurant said something to us when we entered and we responded "terima kasih" (thank you). We did not realize that he asked us if we wanted to order Padang and by saying thank you, we agreed. He brought us each a plate of rice and a bowl of extra rice. Then there were several plates of different side dishes. We could figure out a lot of it seemed to be fish or chicken. Some of it was a complete mystery. You are charged depending on how many of the dishes you take. Out of fourteen dishes, we ate four. The chicken I tried was okay but cold. I was not in the mood for fish. Also, I started to think that ever since eating a mostly vegetarian diet in India, I seem to not crave meat much.

We thought we were lost at one point. We stopped because we saw a water wheel irrigation system. We took some photos. We asked a local which way was Padangpajang and realized we were heading in the right direction. (That is another name of a town I like to say. Pa-dang-pa-jang.)  We stopped at a lake. I took some photos of kids. Children love to yell  "hello, what is your name?" I like to answer back in Bahasa Indonesian "Nama saya Kerri". It makes them giggle.

We got rained on quite a bit. I was glad to have my raincoat to protect my bag and camera. Poor Dan was drenched. He said it felt like hail hitting his face at times. We made it back to Bukittinngi after only four hours of riding. I was tired. I do not know how people manage long rides on motorbikes. My butt was sore.

The next day, I planned to go hiking with Dan. There is a canyon right outside of town. We could walk through it to Kota Gadang in two and half hours. That village is known for it's silversmiths. There was a Saturday market we wanted to visit. But I decided I wanted to sleep in that morning instead. So Dan went off by himself and I snoozed. I woke up at one point and my bed was shaking. I thought maybe there were people in the room below me jumping up and down. That night I learned that there was a 4.6 earthquake in northern Sumatra at 11am. The earthquake was shaking my bed and woke me up! I should not be surprised since Indonesia is along a very active fault. I wonder if I will experience anymore in the next two weeks.

I spent most of that last day being lazy. I had lunch with an American-Canadian couple. They have a antique business in Vermont and deal in gems. They have traveled extensively. They told me some great travel stories. They helped me with ideas of how to spend my last days in Indonesia. After researching information online, I walked to see the canyon. I did not want to walk to the bottom since it was 5pm. I went to the panoramic platform for beautiful views of the canyon with Merapi and Singgalang volcanoes in the background.

That evening, I ran into Dan at a cafe. We were joined by the gem couple. We all enjoyed some more stories and drinks. Then we said our goodbyes. I had a shuttle bus at 4:30 am to the airport. I was leaving Sumatra and headed to Java.

lost in my reality: Review: Hing Kee, <b>Bukit Tinggi</b> Klang

Posted: 02 Apr 2012 08:23 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Review: Hing Kee, Bukit Tinggi Klang. Just realized that this is a relatively unknown place (on Google). Here's the location and contact number: No 4 Lorong Bayu Tinggi 1C/K5 Batu Unjur, 41200 Klang Tel# 019-204 8988 ...

h a n i e: [ info untuk trip pekanbaru-<b>bukittinggi</b> ]

Posted: 21 Mar 2012 07:15 PM PDT

sebenarnya..kalau nak ke Bukittinggi..adalah lebih dekat kalau melalui Padang. lebih kurang dalam 2 jam je perjalanan. tapi kalau korang tetiba teringin rasa nak jadi gila,sewel dan suka duduk lama-lama dalam van macam aku dengan koq.. boleh la ikut route Pekanbaru - Bukittinggi. hahaha
dari airport boleh terus ke

Indah Travel
Jln. Pangeran Hidayat
No. 2 Pekanbaru
Tel: +6276145881
Tiket: IDR130,000 (+- RM43.00)

atau dari Terminal AKAP

C.V PO Harmoni
Tiket: IDR150,000 (+- RM50.00)

atauuuu.. untuk harga yang lebih murah.. boleh contact brader ni. kalau korang dah sampai ke Bukittinggi tapi nak jenjalan ke kawasan² berhampiran.. boleh juga contact dia. pandai2 la nego harga.


Ajoi Travel
Tel: 081267414412
       085271874512

kitaorang pergi dan balik ke Bukittinggi..dengan brader ni la. orang dia baik dan boleh kata jujur. dia yang banyak tolong kitaorang..contohnya masa dekat Pekanbaru..sebabkan kami takde tempat tujuan hotel nak ke mana..brader ni yang tolong carikan hotel sampai jumpa. murah pulak tu.

konsep dia adelah hantar sampai ke depan pintu rumah/hotel. jadi kalau tatau kat mana tempat yang nak pergi tu..jangan risau..brader ni akan cari sampai jumpa jugak..dan make sure korang selamat kat situ..baru dia pergi.

pembelian poskad di Bukittinggi
ada satu kedai sebelah dengan Hotel Yani, old skul gila kedai dia.. poskad pun pesen zaman tok kadok.. tp bulehla dari takda. sekepim IDR4000

naik angkot no 03, harga IDR2000adelah bersepah ye.. rate dalam IDR2,500-3000/jamkot kome soping sampai bankrup..nak tukar duit.. boleh tukar dekat toko-toko mas atau travel agencies
ada banyak kat area situ. cuma tak tau la rate nye berapa.kot la kan..rasa nak merempit.. ada satu kedai sebelah dengan RaunSumatra.. hala ke Hotel Yani.. rate tatau.. sebab tak tanya pun
Kami stay dekat satu hotel murah.. nama KOST INDAH. sebelah dengan IBIS Hotel [I.B.I.S tau.. bukan IBLIS..].. dari luar nampak macam crappy, scary hotel.. tp sebenarnya..agak selesa. murah pun ye.. IDR110,000 jek semalam (+-RM36.00) untuk standard room. cuma kena tinggalkan passport korang dekat kaunter reception. nak pastikan korang bukan perompak, perogol bersiri gamaknye.. tapi aku bab² tinggal passport ni memang tak senang duduk sket. jadi malam tu bila keluar.. aku mintak balik dengan alasan "takut ape-ape jadi nanti.. sebab tak de pengenalan diri" ;p

Rebirth of Triumph - <b>Bukittinggi</b> Metalcore [Demo] [Melodic Death <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2012 10:59 PM PDT

`Rebirth

Rebirth of Triumph - Bukittinggi Metalcore

Reviews : 0
Comments : 0

Total votes : 0
Rating : -

You can evaluate on this album
after logging in.
Submitted by Fadh Zrak (2012-04-07)

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

Tertunailah Hasrat Di Hati: Makan Roti Sedap <b>Di Bukit Tinggi</b> Padang

Posted: 07 Mar 2012 01:05 AM PST

Anak Kak Ramlah kata roti lapis ni sedap. Dorang dah pernah rasa sebab dah kali ke 3 datang ke Bukit Tinggi Padang.  Nama roti ni tak ingatlah pulak, cuma kat dalam gambar ternampak  tulis Roti kat depan dan Bandung kat belakang..tak nampak sebab terang sangat di sinari flash camera.

Bila dah sampai kat hotel, kami semua berkumpul nak rasa roti lapis ni.  Akak pun teruja gak nak rasa.  Turut kelihatan Mertabak Mesir yang dikatakan berasal dari Mesir.

Dua keping roti tebal ni dorang buh jem blueberry dan kaya.  Jadi rasanya memanglah manis. Rasa rugi lak tak tenguk camner dorang buat.  Rasanya dorang bakar roti dulu baru bubuh kot.  Pastu dorang bakar lagi.  Kalau nak 3 tingkat pun boleh.

Bila jalan dengan akak, dah semestinya akak sibuk ambil gambar.  Kat depan gerai roti ni pun jadilah.

Selain dari jem blueberry dan kaya ada gak letak susu manis dan cheese..tapi cheese dah habis.  Jika sesiapa yang  ada penyakit kencing manis dan tak suka kemanisan melampau, korang mesti tak suka.  

Tapi dah jalan kat tempat orang, rasa rugi tak mencuba kan.  Harga tak taulah pulak sebab dorang yang belanja akak.


Head of Services: Bandar <b>Bukit Tinggi</b> Klang - AmBank (M) Bhd <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2012 02:27 PM PDT

AmBank (M) Bhd - Selangor, Malaysia

Job Description

  • Oversee and manage day-to-day branch service and operational matters
  • Ensure all operational procedures are in compliance with internal/external policies, guidelines and regulations
  • Oversee effectiveness of lead generation process and cross-selling of branch products
  • Supervise branch personnel to ensure quality service levels to customers meet standards set
  • Monitor staff performance and provide coaching/guidelines as necessary

Job Requirement

  • Degree/diploma in any discipline with related working experience
  • Minimum 5 years' experience in branch operations
  • Leadership abilities, as well as result oriented and aggressive mindset in pursuing goals
  • Good interpersonal skills
  • Strong written and verbal communication skills
  • Good team player, is self motivated and able to work independently
  • Excellent planning, organization and time management skills with strong follow through abilities

Company Description

Since its establishment in 1975, the AmBank Group has emerged as a leading banking group in Malaysia offering an extensive range of financial services to a broad range of clients in meeting both their strategic and financial objectives. Our services include investment banking, business banking, retail banking, treasury & markets business, broking, insurance, fund management, offshore banking, futures and options trading.

At AmBank Group, challenges are what we thrive on. Come discover the world of opportunities with us.

Rabbit Park @ <b>Bukit Tinggi</b> | Be@uTiFul St0Ri3s

Posted: 15 Apr 2012 06:21 AM PDT

Bukit Tinggi is such a good place to travel for one day trip! 

Not just the place for food hunting, there are a few POINT OF INTEREST that u must go!
There are RABBIT PARK, HORSE TRAILS RIDE, CORMAL TROPICAL (French Themed) , JAPANESE VILLAGE!!! 

This post gonna be about the RABBIT PARK! 

Entrance Fee Per Person is RM3 only with no time limit,

 Stay tuned for the Cormal Tropicale - French Themed Village @ Bukit Tinggi! 


4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

3D/2N Minangkabau Package, 2N <b>Bukit Tinggi</b> from RM505 with <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2012 11:58 PM PDT

Posted on | April 15, 2012

3D/2N Minangkabau Package, 2N Bukit Tinggi from RM505 with A&A Travel and Tours

Day 01 : AIRPORT – BUKITTINGGI (L,D)

Upon arrival at Minangkabau International Airport, meeting and greeting service by our representative. Then proceed to Bukit Tinggi via Anai Valley, with stopovers at Anai Waterfall and Minangkabau Village. After lunch, another brief stop will be at Pandai Sikek, a village famous for weaving and woodcarving. On arrival in Bukit Tinggi, visit Jam Gadang. Check in to hotel for overnight stay. Dinner will be providing at local restaurant.

Day 02 : MINANGKABAU TOUR (B,L,D)

After breakfast at the hotel, proceed with driving through the unique land of Minangkabau with a stop off at Batusangkar. En-route stops over at Tabek Patah, a look out point with a panoramic view of the beautiful landscape as well as visiting the local home-industries such as Pisang Salai and traditional coffee milling. Lunch will be providing at a local restaurant, which is surrounds by magnificent paddy fields where the local specialty, Ikan Bakar (barbequed fish) will be serve. After lunch, visit Silindung Bulan Palace then drive back to Bukit Tinggi via Pariangan Village. On arrival back in Bukit Tinggi, free program for shopping at Pasar Atas, a local market. Dinner will be providing at a local restaurant.

Day 03 : PADANG – AIRPORT (B)

After breakfast, check out of the hotel and transfer to the airport for your flight home or next destination. Feel Lovely with us.

Travel Agent A&A Travel and Tours

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos


USJ Green Riders: Gombak - Genting Sempah - <b>Bukit Tinggi</b>

Posted: 24 Apr 2012 04:31 AM PDT

21st Apr, Saturday - The 17km uphill from Gombak to Genting Sempah is a popular route preferred by cyclists, it is also an alternative route to Janda Baik, Bukit Tinggi and Bentong. We joined with 12 other cyclists organized by 'My Cyclist Friends' group buddy, Rivern.
From left - Anna Cheong, Yean Koon, Meng, David Ong, DC Ong, Rivern, Andrew Sia, Rachel, 
CYM, Remo, Vincent Choo, Chee Weng, Vic, Daryl, Bil Choy and Alex Moi (in the washroom)
Surrounded by greenery and mist
The Green Riders - Remo, Rachel, Daryl & Vic
At 472m altitude overlooking to Karak Highway
Under the bridge at Genting Sempah, Selangor - Pahang federal border
Upon reaching to Bukit Tinggi Village
By 10.40am we reached at Bkt Tinggi village
Had a nice roast duck and crispy roast pork with wantan noodle

The beginning of the steepest climb at Bukit Tinggi
The end of the steepest climb
To Bentong or back to Genting Sempah?
At Genting Sempah junction
Downhill all the way, less pedaling needed but beware of incoming vehicles
(Note: In this outing, one of our rider suffered a crash due to the incoming trailer that cut across his path while making a sharp turn. He avoided the trailer and crash to the left side of the road shoulder)
Finally, flat road back to Gombak. Covered a total distance of 50.4km

Head of Services: Bandar <b>Bukit Tinggi</b> Klang - AmBank (M) Bhd <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 12:00 AM PDT

AmBank (M) Bhd - Selangor, Malaysia

Job Description

  • Oversee and manage day-to-day branch service and operational matters
  • Ensure all operational procedures are in compliance with internal/external policies, guidelines and regulations
  • Oversee effectiveness of lead generation process and cross-selling of branch products
  • Supervise branch personnel to ensure quality service levels to customers meet standards set
  • Monitor staff performance and provide coaching/guidelines as necessary

Job Requirement

  • Degree/diploma in any discipline with related working experience
  • Minimum 5 years' experience in branch operations
  • Leadership abilities, as well as result oriented and aggressive mindset in pursuing goals
  • Good interpersonal skills
  • Strong written and verbal communication skills
  • Good team player, is self motivated and able to work independently
  • Excellent planning, organization and time management skills with strong follow through abilities

Company Description

Since its establishment in 1975, the AmBank Group has emerged as a leading banking group in Malaysia offering an extensive range of financial services to a broad range of clients in meeting both their strategic and financial objectives. Our services include investment banking, business banking, retail banking, treasury & markets business, broking, insurance, fund management, offshore banking, futures and options trading.

At AmBank Group, challenges are what we thrive on. Come discover the world of opportunities with us.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

3D/2N Minangkabau Package, 2N <b>Bukit Tinggi</b> from RM505 with <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2012 11:58 PM PDT

Posted on | April 15, 2012

3D/2N Minangkabau Package, 2N Bukit Tinggi from RM505 with A&A Travel and Tours

Day 01 : AIRPORT – BUKITTINGGI (L,D)

Upon arrival at Minangkabau International Airport, meeting and greeting service by our representative. Then proceed to Bukit Tinggi via Anai Valley, with stopovers at Anai Waterfall and Minangkabau Village. After lunch, another brief stop will be at Pandai Sikek, a village famous for weaving and woodcarving. On arrival in Bukit Tinggi, visit Jam Gadang. Check in to hotel for overnight stay. Dinner will be providing at local restaurant.

Day 02 : MINANGKABAU TOUR (B,L,D)

After breakfast at the hotel, proceed with driving through the unique land of Minangkabau with a stop off at Batusangkar. En-route stops over at Tabek Patah, a look out point with a panoramic view of the beautiful landscape as well as visiting the local home-industries such as Pisang Salai and traditional coffee milling. Lunch will be providing at a local restaurant, which is surrounds by magnificent paddy fields where the local specialty, Ikan Bakar (barbequed fish) will be serve. After lunch, visit Silindung Bulan Palace then drive back to Bukit Tinggi via Pariangan Village. On arrival back in Bukit Tinggi, free program for shopping at Pasar Atas, a local market. Dinner will be providing at a local restaurant.

Day 03 : PADANG – AIRPORT (B)

After breakfast, check out of the hotel and transfer to the airport for your flight home or next destination. Feel Lovely with us.

Travel Agent A&A Travel and Tours

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos


Tertunailah Hasrat Di Hati: Hari ke 2 <b>di Bukit Tinggi</b> Padang (Part 1)

Posted: 22 Feb 2012 06:51 PM PST

Kami tinggal di Hotel Karisma Bukit Tinggi.  Best duk hotel ni sebab x yah set jam nak bangun.  Bila azan subuh terus terjaga...waktu kat sini awal satu jam dari kat Malaysia

Bilik yang kami berdua dapat memang selesa.  Setiap hari dorang kasi berus gigi/ubat gig dan peralatan mandi yang lain.  Ada gak al quran di sediakan.

Sarapan pagi hari ke 2..kolak  pisang sama ajer mcm pengat pisang..

manis yg amat..nasi uduk pulak macam nasi lemak

Penjaja depan hotel dah ramai panggil kitaorang suruh beli barangan mereka.  

Nak buat camner dorang memang cari rezeki cara tu..tapi kami tak layan sebab nak shopping

ishhh gambar x cantik..dalam angkot..oleh sebab ramai kami ambik 2 angkot.  Setiap orang cuma kena bayar Rp2.000 sahaja.  Sebelum naik korang kena deal dulu dgn pemandu pasal kadang-kadang pemandu buat dajal mintak sampai Rp60.000 satu angkot sebab dorang tenguk orang luar.

Hari ni tak  naik bus pariwisata  sebab  kami nak membeli belah kat Pasar Aur Kuning tempat jualan macam-macam.  Kena hati-hati gak sebab biasalah kawasan macam pasar chow kit..tentu ada yang memerhatikan kita kan.

Destinasi pertama..borong kain sulam..waduh cantik-cantik dan berbaloi harga yang di tawarkan.  Apalagi masing-masing rembat 3-4 pasang...al maklumlah nak dekat raya kan. 

Tak beli kain batik sarung, kain pelikat dan kain batik lepas tak sah kan..kedai ni dalam pasar.  Ada yang beli blaus ...akak terpaksa cari seluar panjang. tudung dan benda dalaman sebab nak tukar aaaa..tak pasal-pasal keluar duit..menciiii

Akhir sekali beli telekung sulam..Cantikkan telekung yang telah di hias cantik dalam bekas.  Pakallah anak tak nak kawin lagi..kalau idak boleh beli.  Ramai ahli rombongan yang beli telekung termasuklah akak sebab akak jual kat adik beradik..at least lepas duit tambang.  

Tapi tak boleh banyak sangatlah...kastam tanya bila tenguk beg besar masa kat LCCT.  Nasib baik kami ramai..minta tolong geng tolong bawa.  Yang best dorang leh hantar kat hotel..tak payahlah kami angkut nak angkotan.  Habis  gak duit juta-juta yang kami bawak..tapi lega sebab tak risau bawak duit banyak dalam dompet.

Macam-macam jenis jajan yang di jual di Pasar Aur Kuning ni..tapi kami semua tak beli pun sebab payah nak bawak balik

Dah nama pun pasar..ramailah yang berjualan..macam-macam ada

Mana tahan tak ada muka akak kannnn...bila  nak ambil gambar, ahli rombongan kata...ibu nanti masuk dalam internet..kakak ni wartawan internet...ha ha ha kelakarlah dorang semua ni.  Ada yang pernah jenguk blog akak..tu sebab dorang tau.

Dah habis bershopping kami makan kat sini

Sambal lado hijau mesti adooooo...bila ada lauk belut semua geli nak makan.  Kami suruh pelayan angkat ..kali ni minum jus sirsak (air durian belanda). Pekat...likat..sedap ...

p/s Nantikan sambungannya yer..tak boleh panjang-panjang nanti korang bosan

<b>Bukit tinggi</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2012 01:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 01:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 01:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 01:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2012 01:09 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2012 01:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2012 01:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2012 01:32 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 01:22 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 01:24 AM PDT

URL Sumber Asal :-

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2012 01:27 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 01:30 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:10 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 01:19 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 01:33 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

<b>Bukittinggi</b>- a Fun Name! « Kerri&#39;s Asian Adventures

Posted: 31 Mar 2012 08:16 AM PDT

I left Lake Toba and headed to the hill town of Bukittinggi. I did not know much about the town except I liked to say the name. Bu-kit-ting-gi. It sounds like a tingling place. I knew it was a few hours from Padang and I decided I wanted to fly from Padang to Java next.

I met a British guy, Dan, on the ferry from Samosir Island to Parapat. He was also headed to Bukittinggi. We both recognized each other because we stayed at the same guesthouse in Berastagi. This is one of the fun parts of traveling and following the "tourist path." He was planning to take a public bus while I made reservations for a air conditioned tourist bus. But soon he found himself at the same tourist bus office as me. Everyone told him that there were no more public buses that day heading south. We do not know how true this was, but he decided to book a seat on the tourist bus.

The bus was an hour late. While we waited, we befriended a local kid that was hanging outside the bus office. He seemed very cute and photogenic. I liked the boy until he turned into a beast. A little puppy crawled under my legs and the kid kept grabbing it by its fur and skin. The dog kept yelping and I slapped the boy's hands and said "TIDAK!" (no). So instead the kid tried to kick the dog. None of the local adults around seemed to care. Finally, someone seemed to try to tell the kid no after I kept trying to protect the poor puppy. I bet that dog is tortured daily by that child. I would hate to be a dog in this part of the world.

It was a 16 hour drive through a lot of bumpy roads. Later we found out that we made very good time. About two weeks ago, a bridge collapsed or was out of commission and the record time for a bus from Berastagi to Bukittinggi was 42 hours. My seat did not recline much so I am shocked I got as much sleep as I did. We arrived at 10am. We had some fried rice near the bus station while we skimmed Dan's Lonely Planet Sumatra pages he tore out of a book. We picked out a guesthouse that sounded nice. We attempted to walk there but realized the bus station was not the one we thought it was on the Lonely Planet map. We were a lot further from the center of town. We got a mini-bus. I said the streets "Pemuda and Veteran" but I was not sure if the driver understood me. But I guess that is the intersection where most tourist stay. He dropped us at the corner. I spotted Rajawali guesthouse right away.

It is not the classiest of guesthouses, but the owner is very friendly and helpful. Uli (short for Ulrich) is German and married to an Indonesian woman. Their granddaughter was staying with them while we were in town. The little girl was so cute and speaks five languages. FIVE! I am jealous. I read an article our second night about bilinguals having stronger brains.  This girl will grow up brilliant.

Our first day, we walked around the town. We went searching for a fort that was in town called "Fort de Kock." (Yes, I giggled about the name.) It was a fort built by the Dutch during the Padri Wars of 1821 to 1837. It was not much of a fort. It looked more like a concrete viewing platform. We climbed to the top for views. We chatted up there for a bit. There is a walkway that goes over the main road of town and to a zoo. We paid 5000Rp to visit the "fort" and then snuck into the zoo via the footbridge.

It was the saddest zoo I ever saw. The enclosures were small. There were no toys or playthings to keep the animals occupied. The bears and apes seemed to beg for visitors to throw food. There was some feline animal with a sign saying it was a carnivore. But the only food I saw in the cage were bananas and papaya. The orangutans had dreadlocks and fat faces. They did not have enough room for exercise. And it seemed they got fed food from the foodstall vendors. A vendor climbed the fence that blocks the visitors from the cages to feed the apes sandwiches and milk with a straw. The crocodile cages had live ducks that seemed to have maimed wings. I guess that was how they were fed. We saw a few dead ducks floating in the croc ponds. I did not see anyone who seemed to be a zoo employee. I have no idea who actually cares for the animals. It was depressing. The highlights were seeing turtle sex and a buck that liked to put his nose under the female deers while they peed. National geographic type of entertainment.

Uli helped us plan out our stay. He suggested hikes. He helped us rent a motorbike for one day. Most of the rental places wanted either a large cash deposit or your passport as a guarantee in case anything happens to the bike. But we were worried that if there was a little scratch on the bike, they would either keep the deposit or passport if we did not pay extra for the "damage." So instead, we went to a bookshop that knew Uli and rented motorbikes. They trusted Uli's faith in us and were satisfied with a copy of my passport. They only had one bike to rent and it was a semi-automatic. I can drive a manual shift car but I did not trust myself to try a motorbike. So Dan drove and I was the photographing passenger.

We drove around Gunung Merapi. It was an amazing ride. The scenery was gorgeous. Bukittinngi is surrounded by three volacanoes. There are lakes and villages to visit. We got a late start so did not stop as much as we could have if we started early in the morning.

We stopped in  Butusangkur for lunch. The man working at the restaurant said something to us when we entered and we responded "terima kasih" (thank you). We did not realize that he asked us if we wanted to order Padang and by saying thank you, we agreed. He brought us each a plate of rice and a bowl of extra rice. Then there were several plates of different side dishes. We could figure out a lot of it seemed to be fish or chicken. Some of it was a complete mystery. You are charged depending on how many of the dishes you take. Out of fourteen dishes, we ate four. The chicken I tried was okay but cold. I was not in the mood for fish. Also, I started to think that ever since eating a mostly vegetarian diet in India, I seem to not crave meat much.

We thought we were lost at one point. We stopped because we saw a water wheel irrigation system. We took some photos. We asked a local which way was Padangpajang and realized we were heading in the right direction. (That is another name of a town I like to say. Pa-dang-pa-jang.)  We stopped at a lake. I took some photos of kids. Children love to yell  "hello, what is your name?" I like to answer back in Bahasa Indonesian "Nama saya Kerri". It makes them giggle.

We got rained on quite a bit. I was glad to have my raincoat to protect my bag and camera. Poor Dan was drenched. He said it felt like hail hitting his face at times. We made it back to Bukittinngi after only four hours of riding. I was tired. I do not know how people manage long rides on motorbikes. My butt was sore.

The next day, I planned to go hiking with Dan. There is a canyon right outside of town. We could walk through it to Kota Gadang in two and half hours. That village is known for it's silversmiths. There was a Saturday market we wanted to visit. But I decided I wanted to sleep in that morning instead. So Dan went off by himself and I snoozed. I woke up at one point and my bed was shaking. I thought maybe there were people in the room below me jumping up and down. That night I learned that there was a 4.6 earthquake in northern Sumatra at 11am. The earthquake was shaking my bed and woke me up! I should not be surprised since Indonesia is along a very active fault. I wonder if I will experience anymore in the next two weeks.

I spent most of that last day being lazy. I had lunch with an American-Canadian couple. They have a antique business in Vermont and deal in gems. They have traveled extensively. They told me some great travel stories. They helped me with ideas of how to spend my last days in Indonesia. After researching information online, I walked to see the canyon. I did not want to walk to the bottom since it was 5pm. I went to the panoramic platform for beautiful views of the canyon with Merapi and Singgalang volcanoes in the background.

That evening, I ran into Dan at a cafe. We were joined by the gem couple. We all enjoyed some more stories and drinks. Then we said our goodbyes. I had a shuttle bus at 4:30 am to the airport. I was leaving Sumatra and headed to Java.

lost in my reality: Review: Hing Kee, <b>Bukit Tinggi</b> Klang

Posted: 02 Apr 2012 08:23 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Review: Hing Kee, Bukit Tinggi Klang. Just realized that this is a relatively unknown place (on Google). Here's the location and contact number: No 4 Lorong Bayu Tinggi 1C/K5 Batu Unjur, 41200 Klang Tel# 019-204 8988 ...

h a n i e: [ info untuk trip pekanbaru-<b>bukittinggi</b> ]

Posted: 21 Mar 2012 07:15 PM PDT

sebenarnya..kalau nak ke Bukittinggi..adalah lebih dekat kalau melalui Padang. lebih kurang dalam 2 jam je perjalanan. tapi kalau korang tetiba teringin rasa nak jadi gila,sewel dan suka duduk lama-lama dalam van macam aku dengan koq.. boleh la ikut route Pekanbaru - Bukittinggi. hahaha
dari airport boleh terus ke

Indah Travel
Jln. Pangeran Hidayat
No. 2 Pekanbaru
Tel: +6276145881
Tiket: IDR130,000 (+- RM43.00)

atau dari Terminal AKAP

C.V PO Harmoni
Tiket: IDR150,000 (+- RM50.00)

atauuuu.. untuk harga yang lebih murah.. boleh contact brader ni. kalau korang dah sampai ke Bukittinggi tapi nak jenjalan ke kawasan² berhampiran.. boleh juga contact dia. pandai2 la nego harga.


Ajoi Travel
Tel: 081267414412
       085271874512

kitaorang pergi dan balik ke Bukittinggi..dengan brader ni la. orang dia baik dan boleh kata jujur. dia yang banyak tolong kitaorang..contohnya masa dekat Pekanbaru..sebabkan kami takde tempat tujuan hotel nak ke mana..brader ni yang tolong carikan hotel sampai jumpa. murah pulak tu.

konsep dia adelah hantar sampai ke depan pintu rumah/hotel. jadi kalau tatau kat mana tempat yang nak pergi tu..jangan risau..brader ni akan cari sampai jumpa jugak..dan make sure korang selamat kat situ..baru dia pergi.

pembelian poskad di Bukittinggi
ada satu kedai sebelah dengan Hotel Yani, old skul gila kedai dia.. poskad pun pesen zaman tok kadok.. tp bulehla dari takda. sekepim IDR4000

naik angkot no 03, harga IDR2000adelah bersepah ye.. rate dalam IDR2,500-3000/jamkot kome soping sampai bankrup..nak tukar duit.. boleh tukar dekat toko-toko mas atau travel agencies
ada banyak kat area situ. cuma tak tau la rate nye berapa.kot la kan..rasa nak merempit.. ada satu kedai sebelah dengan RaunSumatra.. hala ke Hotel Yani.. rate tatau.. sebab tak tanya pun
Kami stay dekat satu hotel murah.. nama KOST INDAH. sebelah dengan IBIS Hotel [I.B.I.S tau.. bukan IBLIS..].. dari luar nampak macam crappy, scary hotel.. tp sebenarnya..agak selesa. murah pun ye.. IDR110,000 jek semalam (+-RM36.00) untuk standard room. cuma kena tinggalkan passport korang dekat kaunter reception. nak pastikan korang bukan perompak, perogol bersiri gamaknye.. tapi aku bab² tinggal passport ni memang tak senang duduk sket. jadi malam tu bila keluar.. aku mintak balik dengan alasan "takut ape-ape jadi nanti.. sebab tak de pengenalan diri" ;p

Rebirth of Triumph - <b>Bukittinggi</b> Metalcore [Demo] [Melodic Death <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2012 10:59 PM PDT

`Rebirth

Rebirth of Triumph - Bukittinggi Metalcore

Reviews : 0
Comments : 0

Total votes : 0
Rating : -

You can evaluate on this album
after logging in.
Submitted by Fadh Zrak (2012-04-07)

4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

Tertunailah Hasrat Di Hati: Makan Roti Sedap <b>Di Bukit Tinggi</b> Padang

Posted: 07 Mar 2012 01:05 AM PST

Anak Kak Ramlah kata roti lapis ni sedap. Dorang dah pernah rasa sebab dah kali ke 3 datang ke Bukit Tinggi Padang.  Nama roti ni tak ingatlah pulak, cuma kat dalam gambar ternampak  tulis Roti kat depan dan Bandung kat belakang..tak nampak sebab terang sangat di sinari flash camera.

Bila dah sampai kat hotel, kami semua berkumpul nak rasa roti lapis ni.  Akak pun teruja gak nak rasa.  Turut kelihatan Mertabak Mesir yang dikatakan berasal dari Mesir.

Dua keping roti tebal ni dorang buh jem blueberry dan kaya.  Jadi rasanya memanglah manis. Rasa rugi lak tak tenguk camner dorang buat.  Rasanya dorang bakar roti dulu baru bubuh kot.  Pastu dorang bakar lagi.  Kalau nak 3 tingkat pun boleh.

Bila jalan dengan akak, dah semestinya akak sibuk ambil gambar.  Kat depan gerai roti ni pun jadilah.

Selain dari jem blueberry dan kaya ada gak letak susu manis dan cheese..tapi cheese dah habis.  Jika sesiapa yang  ada penyakit kencing manis dan tak suka kemanisan melampau, korang mesti tak suka.  

Tapi dah jalan kat tempat orang, rasa rugi tak mencuba kan.  Harga tak taulah pulak sebab dorang yang belanja akak.


Head of Services: Bandar <b>Bukit Tinggi</b> Klang - AmBank (M) Bhd <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2012 02:27 PM PDT

AmBank (M) Bhd - Selangor, Malaysia

Job Description

  • Oversee and manage day-to-day branch service and operational matters
  • Ensure all operational procedures are in compliance with internal/external policies, guidelines and regulations
  • Oversee effectiveness of lead generation process and cross-selling of branch products
  • Supervise branch personnel to ensure quality service levels to customers meet standards set
  • Monitor staff performance and provide coaching/guidelines as necessary

Job Requirement

  • Degree/diploma in any discipline with related working experience
  • Minimum 5 years' experience in branch operations
  • Leadership abilities, as well as result oriented and aggressive mindset in pursuing goals
  • Good interpersonal skills
  • Strong written and verbal communication skills
  • Good team player, is self motivated and able to work independently
  • Excellent planning, organization and time management skills with strong follow through abilities

Company Description

Since its establishment in 1975, the AmBank Group has emerged as a leading banking group in Malaysia offering an extensive range of financial services to a broad range of clients in meeting both their strategic and financial objectives. Our services include investment banking, business banking, retail banking, treasury & markets business, broking, insurance, fund management, offshore banking, futures and options trading.

At AmBank Group, challenges are what we thrive on. Come discover the world of opportunities with us.

Rabbit Park @ <b>Bukit Tinggi</b> | Be@uTiFul St0Ri3s

Posted: 15 Apr 2012 06:21 AM PDT

Bukit Tinggi is such a good place to travel for one day trip! 

Not just the place for food hunting, there are a few POINT OF INTEREST that u must go!
There are RABBIT PARK, HORSE TRAILS RIDE, CORMAL TROPICAL (French Themed) , JAPANESE VILLAGE!!! 

This post gonna be about the RABBIT PARK! 

Entrance Fee Per Person is RM3 only with no time limit,

 Stay tuned for the Cormal Tropicale - French Themed Village @ Bukit Tinggi! 


4 Days 3 Nights Padang / <b>Bukit Tinggi</b> Package Tour – Holiday <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 02:02 AM PST


The capital of West Sumatra, Padang is the gateway to the Minang highlands. With the largest port on Sumatra's West Coast, this is a merchant town attracting ships trading in goods such as rubber, cinnamon, coffee, tee, cement and coal. If you take a stroll down to the old colonial waterfront you'll see century old warehouses stocked with fragrant cinammon and other spices waiting to be shipped to Jakarta and Singapore.

4 Days 3 Nights Padang / Bukit Tinggi Package Tour
Traveling Date : 2 Jun – 5 Jun 2012
All Inclusive Package


Tour Itinerary

Day 01 : ARRIVAL BUKITTINGGI ( Lunch/Dinenr )

Upon arrival at Minangkabau International Airport, you will meet and be greeted by our tour representative. You will then go on a journey to Bukittinggi via Anai Valley and making a stop over at Anai Waterfall and Documentation Center of Minangkabau Culture in Minangkabau Village.Lunch at local restaurant. After you had completed your lunch, there will be another brief stop at Pandai Sikek. This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the local restaurant.

Day 02 : BUKITTINGGI MINANGKABAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast , fullday tour to Batusangkar, continues to Tabek Patah where local home industry of coffee KINIKO and Pisang Salai.Lunch at Pondok Flora.After lunch , we will drive to Silinduang Palace .In the afternoon , drives back to Bukittinggi and free program until dinner at local restaurant.

Day 03 : BUKITTINGGI – MANINJAU TOUR ( Breakfast/Lunch/Dinner )

After breakfast,our trip will proceed to Koto Gadang the center of silver handycrafts , continues to Maninjau to made photo stop at Lake Maninjau and Kelok 44 ( hairpin curves ).After lunch at local restaurant , drives back to Bukittinggi and made shopping stop at Annisa Embroidery.Upon arrival in Bukittinggi , free program by visiting Sianok Canyon,Japanese Tunnel,Upper Market and photo stop at Jam Gadang ( Clock Tower ). Dinner at local restaurant.

Day 04 : DEPARTURE PADANG ( Breakfast )

After breakfast and check out hotel,we will transfer to Airport to your next destination


Price

Per Adult (Twin Sharing) From RM980
Child With Bed From RM900
Child Without Bed From RM800

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Apr 2012 01:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

3D/2N Minangkabau Package, 2N <b>Bukit Tinggi</b> from RM505 with <b>...</b>

Posted: 14 Apr 2012 11:58 PM PDT

Posted on | April 15, 2012

3D/2N Minangkabau Package, 2N Bukit Tinggi from RM505 with A&A Travel and Tours

Day 01 : AIRPORT – BUKITTINGGI (L,D)

Upon arrival at Minangkabau International Airport, meeting and greeting service by our representative. Then proceed to Bukit Tinggi via Anai Valley, with stopovers at Anai Waterfall and Minangkabau Village. After lunch, another brief stop will be at Pandai Sikek, a village famous for weaving and woodcarving. On arrival in Bukit Tinggi, visit Jam Gadang. Check in to hotel for overnight stay. Dinner will be providing at local restaurant.

Day 02 : MINANGKABAU TOUR (B,L,D)

After breakfast at the hotel, proceed with driving through the unique land of Minangkabau with a stop off at Batusangkar. En-route stops over at Tabek Patah, a look out point with a panoramic view of the beautiful landscape as well as visiting the local home-industries such as Pisang Salai and traditional coffee milling. Lunch will be providing at a local restaurant, which is surrounds by magnificent paddy fields where the local specialty, Ikan Bakar (barbequed fish) will be serve. After lunch, visit Silindung Bulan Palace then drive back to Bukit Tinggi via Pariangan Village. On arrival back in Bukit Tinggi, free program for shopping at Pasar Atas, a local market. Dinner will be providing at a local restaurant.

Day 03 : PADANG – AIRPORT (B)

After breakfast, check out of the hotel and transfer to the airport for your flight home or next destination. Feel Lovely with us.

Travel Agent A&A Travel and Tours

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos

tour Minangkabau, vacation package deals, holiday in Bukit Tinggi, A&A Travel and Tours, tour Sumatra, Sumatro tour promos


USJ Green Riders: Gombak - Genting Sempah - <b>Bukit Tinggi</b>

Posted: 24 Apr 2012 04:31 AM PDT

21st Apr, Saturday - The 17km uphill from Gombak to Genting Sempah is a popular route preferred by cyclists, it is also an alternative route to Janda Baik, Bukit Tinggi and Bentong. We joined with 12 other cyclists organized by 'My Cyclist Friends' group buddy, Rivern.
From left - Anna Cheong, Yean Koon, Meng, David Ong, DC Ong, Rivern, Andrew Sia, Rachel, 
CYM, Remo, Vincent Choo, Chee Weng, Vic, Daryl, Bil Choy and Alex Moi (in the washroom)
Surrounded by greenery and mist
The Green Riders - Remo, Rachel, Daryl & Vic
At 472m altitude overlooking to Karak Highway
Under the bridge at Genting Sempah, Selangor - Pahang federal border
Upon reaching to Bukit Tinggi Village
By 10.40am we reached at Bkt Tinggi village
Had a nice roast duck and crispy roast pork with wantan noodle

The beginning of the steepest climb at Bukit Tinggi
The end of the steepest climb
To Bentong or back to Genting Sempah?
At Genting Sempah junction
Downhill all the way, less pedaling needed but beware of incoming vehicles
(Note: In this outing, one of our rider suffered a crash due to the incoming trailer that cut across his path while making a sharp turn. He avoided the trailer and crash to the left side of the road shoulder)
Finally, flat road back to Gombak. Covered a total distance of 50.4km

Head of Services: Bandar <b>Bukit Tinggi</b> Klang - AmBank (M) Bhd <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 12:00 AM PDT

AmBank (M) Bhd - Selangor, Malaysia

Job Description

  • Oversee and manage day-to-day branch service and operational matters
  • Ensure all operational procedures are in compliance with internal/external policies, guidelines and regulations
  • Oversee effectiveness of lead generation process and cross-selling of branch products
  • Supervise branch personnel to ensure quality service levels to customers meet standards set
  • Monitor staff performance and provide coaching/guidelines as necessary

Job Requirement

  • Degree/diploma in any discipline with related working experience
  • Minimum 5 years' experience in branch operations
  • Leadership abilities, as well as result oriented and aggressive mindset in pursuing goals
  • Good interpersonal skills
  • Strong written and verbal communication skills
  • Good team player, is self motivated and able to work independently
  • Excellent planning, organization and time management skills with strong follow through abilities

Company Description

Since its establishment in 1975, the AmBank Group has emerged as a leading banking group in Malaysia offering an extensive range of financial services to a broad range of clients in meeting both their strategic and financial objectives. Our services include investment banking, business banking, retail banking, treasury & markets business, broking, insurance, fund management, offshore banking, futures and options trading.

At AmBank Group, challenges are what we thrive on. Come discover the world of opportunities with us.

<b>Bukit tinggi</b> | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 06 Aug 2011 12:00 AM PDT

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 01:28 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit tinggi</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 01:26 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]This village is well known for weaving and wood-carving. Upon arrival in Bukittinggi, you will then proceed to check in to the hotel for overnight stay. Free & easy in Upper Market and Jam Gadang.Dinner will be provided at the ...

Getaway on a Leisure Holiday at Selesa Resort, <b>Bukit Tinggi</b> with <b>...</b>

Posted: 30 Apr 2012 07:07 AM PDT

Posted on | April 30, 2012

Getaway  on a Leisure Holiday at Selesa Resort, Bukit Tinggi with Hotel Promos from only RM129 nett for a Superior Room with Breakfast for 2

Cheap Hotel Promos for:

Family Days / Theme Parties / Golfing (18 hole) / Student camp / Meetings / Team building

Other packages available:

2D1N Family Day Package from RM100 nett

2D1N Team building Package from RM158 nett

2D1N Seminar Package from RM123 nett

Valid until Sept 2012 / Surcharge applicable on designated peak seasons.

Travel Agent Selesa Resort Bukit Tinggi

\Getaway packages, Selesa Resort, cheap Hotel Promos, hotel package deals, holiday room packages

- Getaway packages, Selesa Resort, cheap Hotel Promos, hotel package deals, holiday room packages


General Clerk / Admin (Based at <b>Bukit Tinggi</b>) @ Job Search <b>...</b>

Posted: 16 May 2012 07:08 PM PDT

General Clerk / Admin (Based at Bukit Tinggi) ~ Nine Square Interiors Sdn Bhd (Classified)
Seeking candidate who has or without working experience. Prefer female. Computer literate. Knowledge in Malay, English & Mandarin language. Account knowledge is an advantage. Able to work independently & willing to work at Bukit Tinggi. Contact 012-720 2222 OR send your resume and application to elynlim@ninesquare.com.my.

Ref no : 1019645506264584

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved