ads

Ahad, 3 Jun 2012

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 11:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

The Sinners Almanac: Back to <b>Janda Baik</b> with Dad - pictures tell <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2012 07:06 PM PDT

Yesterday late morning, me and my dad made a short lunch trip to Janda Baik. Remember the place? I went there earlier this year with my pal, Moses (See below for earlier postings). It was a gentle drive on a hot day, so no hurry to get anywhere on time. The road was not too heavy with traffic because it was not a long weekend, and in less than forty minutes we were disembarking at the small town of Bukit Tinggi, Pahang, which sat at the foothill of Janda Baik.
As it turned out, it was not Kak Dah's house. But the kindly gentlemen who lived there with his wife (who coincidentally was also named Zaidah) tried to help us. Haji Aziz (for that is his name) made a few phone calls and found out that Kak Dah is not staying here, but her brother is. Alas, both her mother and father, who were my parents' good friends, have both passed away. Haji Aziz gave us directions to Kak Dah's house but we couldn't find it. Why didn't I take his number? But never mind, because we made a new friend in Janda Baik. Which is always a happy ending for a day's outing however way you look at it.

Thank you for keeping me company, sunshine.

Janda Baik Earlier Posting:
* A Village of Good Widows - Pictures tell stories
* Tao of Banana - a berryful contemplation of gratitude

wa min Allah at-taufiq

Hate has no place in Islam

Saujana <b>Janda Baik</b> » Review from Dina (ForeFront Studio)

Posted: 26 Apr 2012 09:43 PM PDT

Comfort: From all the feedback that i have gotten from my team-members. Everyone truly enjoyed their stay at the Saujana Janda Baik.

Cleanliness: Cleanliness was awesome. It kinda shocked us all at how clean everything was.The standard was why in the cleanliness.

Facilities: We did not use the barbecue pit. However, im glad all the fan and there were enough electrical plugs around for us to use for ALL our electrical purposes (toaster/grill/steamboat/ricecooker/etc).

Effectiveness: Um, we were lucky enough to have met En.Ahmad Senior, your mum, sister and wife. The welcome was awesome. The only problem we had during the stay was a small um.. misunderstanding/miscommunication. We had inform En.Ramaly, when he was cleaning the villa when we arrive that we would like to have 2 tents and was informed they will put it up soon. As evening was coming to an end, and the tents were not up, we called at 6.15-6.45pm. I was met with a rather annoyed reply and the line was abruptly disconnect. About 15-20mins later, he came and put up the tent. Other than that it was ok!

Friendliness: Your and your family were awesome, SO was Mr.Ramaly and wife.

Note from Saujana Janda Baik Management: Thank you for you comments! We will get in touch with En Ramaly about it – he's usually very cheery! And sorry for the late tent setup.

Catering: Although it was last minute, i was truly happy that En.Izzat agreed to cook for our batch of 20 pax. However, for RM15/pax the food was just ok. What we got for the meal was Fried rice , Fried Mee, Ayam masak merah, Ikan masak kicap, sayur campur, orange cut fruit, teh tarik and orange cordial. The orange wasnt as fresh and the cordial was flavourless. =). For an order for 20 pax, what came was enough for about 12-15 pax..=). But we were pretty appreciative that En.izzat took our order although it was last minute.

Note from Saujana Janda Baik Management: We have forwarded your feedback to En Izzat and he explained that because the order was last minute (on the same day), he only had limited supplies to work with (since he had other catering orders that day, too) so he did the best he could. Nonetheless, apologies about the fruits and cordial!

Team-building/Activities: It was something that everyone was thinking would be just OK. However, it took everyone by surprise how much fun it was. It was over expectation, and that is thanks to you. At the same time, it gave me good feeling to know all that was planned turned out awesome.

With that I have proud of the weekend. As with the good job of the place, organizer , the planning and hardwork from my team. It was a great success!!

With that we would like to thank you.

And May Allah bless you and your family always .

Btw, Everyone raved about the cookie [Siraj's CHoC] =)

-Dina, ForeFront Studio

The Sinners Almanac: Back to <b>Janda Baik</b> with Dad - pictures tell <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2012 07:06 PM PDT

Yesterday late morning, me and my dad made a short lunch trip to Janda Baik. Remember the place? I went there earlier this year with my pal, Moses (See below for earlier postings). It was a gentle drive on a hot day, so no hurry to get anywhere on time. The road was not too heavy with traffic because it was not a long weekend, and in less than forty minutes we were disembarking at the small town of Bukit Tinggi, Pahang, which sat at the foothill of Janda Baik.
As it turned out, it was not Kak Dah's house. But the kindly gentlemen who lived there with his wife (who coincidentally was also named Zaidah) tried to help us. Haji Aziz (for that is his name) made a few phone calls and found out that Kak Dah is not staying here, but her brother is. Alas, both her mother and father, who were my parents' good friends, have both passed away. Haji Aziz gave us directions to Kak Dah's house but we couldn't find it. Why didn't I take his number? But never mind, because we made a new friend in Janda Baik. Which is always a happy ending for a day's outing however way you look at it.

Thank you for keeping me company, sunshine.

Janda Baik Earlier Posting:
* A Village of Good Widows - Pictures tell stories
* Tao of Banana - a berryful contemplation of gratitude

wa min Allah at-taufiq

Hate has no place in Islam

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Scouting <b>Janda Baik</b> « Joy Forevermore

Posted: 10 Apr 2012 12:29 AM PDT

Beside Easter celebrations and being extremely busy with work last weekend, I managed to take a break to visit Janda Baik again. I was there many years ago for a sports club retreat with my colleagues and friends. This time I was there again to plan the arrangements needed for the wedding.

Tanarimba is a beautiful place and a lot of couples have chosen that place for their wedding, it's very serene and of course it is an award winning building because of the way it was constructed from recycled woods found within the area. Anyway, Emmanuel is excited that he managed to book the venue for his wedding as well as the bungalow, Enderong House on top the hill so we can all use that after the wedding. It's the same place which I used to stayed before.

We continue to discussed the wedding plans and assign tasks for everyone prior to the big day! Of course both the parents are excited as well. There are so many things to think about and plan but I guess I pretty much covered everything in the checklist. As long as he's able to follow it, then I guess the co-ordination will a breeze.

CIKMA TERRITORY: <b>Di Janda Baik</b>, Bentong, Pahang

Posted: 19 May 2012 04:53 PM PDT

Salam dan sejahtera...baru nak letak kan.akhirnya dapat jugak..Janda Baik yang buat Cikma tak sihat selama seminggu ni..haha...ok kan..at least baru sedar kemampuan diri serta baru sedar yang aku ni memang tak fit!!!hehe...

Tapi...tak rasa serik..andai kata badan ni sihat kalau ada aktiviti out door macam ni memang nak pergi..tak kisah le dekat ke jauh..sekurang-kurangnya takdelah nanti bila orang duk bercerita kita tak tahu apa..merasai pengalaman sendiri daripada mendengar cerita orang lain lebih baik kan...

Kursus LADAP yang di anjurkan oleh SKPI..tak lama pun pergi sana..tak sampai sejam...mengharungi perjalanan yang tenang di pagi Sabtu..berkumpul di SK JANDA BAIK..sarapan dan selepas itu ada sikit aktiviti berkumpulan (buat logo kumpulan)..dan selebihnya ber jungle-tracking dan mendaki bukit...

Kalau ikut rancangan lepas selesai aktiviti boleh naik ke Genting...tapi memandangkan petang itu sedikit hujan dan di tambah lebih ramai yang nak balik jadi rancangan tu dibatalkan..huhu..sedey2..teringin nak naik Genting..tapi yelah bukan rezeki...anyway layan gambar ni sikit ekk..:)

Sempat snap pokok betik yang pelik warnanya...

CIKMA : Teringin nak tawan Gunung Kinabalu..haha...bak kata my bro...udah-udah le..kalo setakat pergi naik bukit kat Janda Baik sampai seminggu tak larat...inikan pulak nak naik Gunung Kinabalu..mau pengsan derr...huhu....

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dakwah kampung… « indahnya hidup ini dengan agama…

Posted: 05 May 2011 06:03 PM PDT

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasiihani…

Alhamdulilah…segala puji hanyalah bagi Allah tuhan sekalian alam…

Maafkan daku…

Sudah terlalu lama aku tidak mengemaskini blog usangku ini..Ada beberapa orang yang aku jumpai bertanyakan perihal blogku yang sudah lama tidak di update,di dalam hatiku berkata : 'Alhamdulilah..ada juga yang sudi membacanya!!'

Ramai yang bertanyakan keadaan diriku sekarang,sekarang aku sudah bergelar guru J-QAF di dalam Opsyen Bahasa Arab di sebuah institusi perguruan di Batu Pahat,dan seperti biasanya bagi seorang guru J-QAF sepertiku akan diletakkan ke sebuah sekolah sebagai latihan mengajar..dan sekarang aku ditempatkan di sebuah sekolah yang bernama Sekolah Rendah Kebangsaan Kampong Chamek di Paloh,Kluang,Johor Darul Ta'zim..lebih kurang 2 jam perjalanan dari Jasin ke sana..

Aku duduk di sebuah rumah kuarters guru yang disewa bersama-sama dengan 2 orang ustaz muda lain yang amat baik peribadi dan akhlaq mereka..yang mana mereka berdua merupakan rakan dakwahku kepada para penduduk Kampung Chamek ini…

Daku teringat akan sebuah kata-kata daripada imam idolaku selepas baginda nabi sallallahu alaihi wassalam iaitu Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna di dalam sebuah kitab beliau : 'Di antara tanda seorang lelaki yang soleh ialah dia akan meninggalkan negeri yang didiaminya dengan para penduduk yang beriman kepada Allah dan beramal soleh'

Aku merupakan di antara orang yang bercita-cita ingin menjadi seorang lelaki soleh,dan aku kongsikan cita-citaku ini bersama dua orang ustaz ini yang mana kami makin rancak merangka pelan-pelan dakwah kepada penduduk kampung ini…Alhamdulilah bersyukur aku ke hadrat Allah kerana sebelum kedatanganku ke kampung ini,Ustaz Fadhil yang merupakan seorang graduan UKM sudah memulai program pembudayaan Al-Quran kepada penduduk kampung..pakcik-pakcik yang hadhir akan mengikuti bacaan Ustaz Fadhil seterusnya ustaz akan menterjemahkan ayat yang dibacanya seterusnya ayat-ayat yang sudah dibaca dikupas dengan lebih mendalam..teramatlah cantik dan indah sekali dakwah sebegini..

Dua hari lepas pula hasil mesyuarat ahli-ahli jawatankuasa masjid kampung pula telah meluluskan permohonan kami untuk mengisi setiap malam dengan kelas-kelas agama yang lebih konsisten..kami diberikan bidang ilmu masing-masing..Ustaz Fadhil meneruskan Program Pembudayaan Al-Quran,aku pula akan membuka kitab Feqh Manhaji di dalam Mazhab Syafie' manakala Ustaz Hasyrie akan membuka kitab tajwid dan akan membetulkan bacaan para penduduk kampung…Demi Allah perjalanan dakwah ini adalah teramat manis dan tidak terucap oleh kata-kata!

Program orang muda dan tahniah…

Tujuan aku menceritakan perkara ini semua bukanlah untuk mendabik dada mengatakan bahawa kamilah pendakwah di jalan Allah!! Minta dijauhkan amal yang tidak ikhlas kerana Allah sepertimana Allah jauhkan jarak di antara Timur dan Barat…cerita ini semata-mata hanyalah ingin mengajak kaum muda semua menghargai masa muda kita dengan mengajak orang islam mengenali dengan lebih mendalam agama mereka sendiri walau di ceruk bumi mana pun kita berada!! Andai tidak dilakukan ketika di usia muda,apabila badan sudah sakit-sakit nanti mulalah berkata-kata : 'Kalaulah masa muda dulu aku buat ini dan itu'..ceh!

Dan hasil pengalaman dua orang ustaz ini yang penuh sarat dengan idea-idea program-program islami yang menarik orang muda ke masjid dengan izin Allah aku berharap agar dengan usaha ini lebih ramai orang muda akan terlekat hati mereka ke masjid dan akhirnya bakal mendapat lindungan arasy Allah di hari yang tiada sebarang lindungan melainkan lindungaNya…

Seterusnya tahniah aku ucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan di bumi Melaka yang sudah menyusun saf kepimpinan pemuda yang baru..tiadalah lain hanyalah aku mendoakan dari kejauhan kejayaan dakwah di bumi sendiri…

Masalah permasalahan…

Dan masalah yang kami hadapi di sini pula ialah kekurangan orang muda untuk ke masjid tahap pupus!! Dan Alhamdulilah hasil perbincangan kami bertiga dan beberapa orang kampung yang sangat rapat dengan kami,beberapa program telah dirancang bersesuaian dengan kesukaan orang muda kampung ini..ada yang berbentuk outdoor dan ada yang berbentuk kerohanian..dan diharapkan tiada pula puak-puak pejuang bangsa menghalang jalan dakwah ini dan jikalau ada pun aku mendoakan semoga Allah tunjukkan mereka jalaNya yang lurus dan inilah cabaran dakwah daripada zaman para rasul sehinggalah zaman sekarang yang mana sememangnya tidak pernah menjanjikan karpet merah dan bunga rampai tetapi yang ada hanyalah duri-duri dan jalan yang penuh liku dan kesusahan tetapi tersimpan seribu kemanisan jika dihiasi dengan ikhlas dan tenang dengan janji-janji Allah yang maha benar!!

Dalam usaha mengumpul orang muda supaya melekat ke masjid ini,maka adalah tidak bijak jikalau dakwah lebih menempelak ibadat-ibadat turun temurun mereka seperti membaca Surah Yaasin di malam jumaat dan membaca tahlil,kerana apabila aku sudah masuk ke dalam dunia orang kampung,barulah aku sedar bahawa ibadat-ibadat sedemikian mempunyai kuasa yang besar untuk mengumpulkan muka-muka yang tidak pernah ke masjid,oleh itu,aku bersikap tidak melarang ibadat sedemikian tetapi membetulkan pemahaman mereka tentang ibadat,aku mencadangkan agar ditambah membaca Surah Al-Kahfi sekembalinya daripada membaca Surah Yaasin dan beberapa lagi tambahan ibadat yang lain yang lebih menepati sunnah dan tidak pula memecah belahkan perpaduan mereka dan menghalang niat mereka untuk ke masjid…

Kerana apa yang penting bukanlah aku dapat menegakkan sebuah kebenaran hujjah dan bersikap tegas di dalam agama tetapi ianya adalah dapat menarik mereka ke masjid dan memahami ajaran agama Allah dan mengamalkanya di dalam kehidupan seharian mereka agar dapat mengundang barakah di bumi bertuah ini…

Aku berharap blog ini bakal berjalan semula seperti biasa dengan dihiasi ilmu-ilmu Allah serta peringataNya dan mutiara kata baginda nabi sallallahu alaihi wassalam..opss lupa cakap,di bahagian tab akan diletakkan beberapa lagi terjemahan yang sudah dilakukan tetapi belum diletakkan lagi di sini..

HIDUPLAH PERJUANGAN ISLAM SELAMANYA…

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PALAS NETWORK: Pasar Bebas Partai Politik

Posted: 07 May 2011 07:00 AM PDT

Sejarah partai politik (parpol) di Indonesia selalu berulang. Setiap menjelang pemilu selalu ada parpol baru yang muncul dan mencoba peruntungan untuk bersaing pada perhelatan demokrasi lima tahunan.

Kini,wajah-wajah parpol baru pun mulai menampakkan diri ke permukaan, antara lain Partai Nasional Demokrat (Nasdem), Partai Nasional Republik (Nasrep),Partai Persatuan Nasional (PPN), dan Partai Kedaulatan Bangsa Indonesia (PKBI).Tentu,hasrat politis untuk berserikat dalam parpol merupakan hak konstitusional warga negara meskipun upaya mewujudkan hasrat tersebut kerap kali tak dibarengi modal yang kompetitif.

Tipologi Parpol

Tak berlebihan jika kita sebut demokrasi kita saat ini telah menjadi pasar bebas parpol. Siapa pun dapat mendirikan parpol dan berkompetisi dalam pemilu setelah melewati berbagai syarat formal dan lolos menjadi kontestan, baik karena menyiapkan diri maupun karena keahlian para politikus meretas beragam celah aturan main yang tersedia. Pengalaman pada Pemilu 2009, dari 38 parpol yang menjadi kontestan, hanya 9 yang bisa melampaui angka parliamentary threshold (PT) 2,5% dan akhirnya menjadi penghuni rumah rakyat di Senayan. Jika kita amati,paling tidak ada empat tipologi parpol baru yang saat ini mulai beredar.

Pertama, parpol yang diinisiasi oleh elite yang tersisih dari atmosfer kekuasaan parpol besar. Partai Nasdem masuk dalam kategori ini. Sebagaimana kita ketahui, Nasdem tak terpisahkan dari sosok Surya Paloh meskipun secara formal tak diketuai langsung olehnya.Konteks kelahiran Nasdem diawali histori kontestasi Paloh vs Aburizal Bakrie dalam pemilihan Ketua Umum Partai Golkar. Saat Paloh tersisih, dia mulai mengejawantahkan hasrat politisnya lewat Nasdem. Memang, secara organisasional Partai Nasdem dipimpin oleh Patrice Rio sebagai ketua dan Ahmad Rofiq sebagai sekretaris jenderal.Namun,publik juga sangat paham bahwa genealogi politik Nasdem bisa dirunut ke Paloh.

Mirip posisi SBY di awal kelahiran Partai Demokrat, tak duduk sebagai ketua umum parpol, tetapi berada di puncak hierarki kebijakan organisasi sehingga memiliki kuasa menentukan arah perjalanan parpol.Paloh dalam konteks ini sedang menjalankan two step models of leadership. Model ini digunakan untuk manajemen tes situasi dan respons khalayak dalam sebuah pasar bebas parpol yang begitu kompetitif. Jika Nasdem di kemudian hari gagal bersaing dalam pasar bebas parpol, orang diharapkan tak akan langsung menunjuk sebagai kegagalan total Paloh karena secara manajerial, organisasi ditukangi oleh orang lain.

Kedua, parpol baru yang muncul dari konflik organisasional yang menyebabkan dualisme kepengurusan. PKBI merupakan parpol produk konflik terbuka antara kubu Muhaimin Iskandar dan putri kedua almarhum Gus Dur,Yenny Wahid.Tertutupnya islah melahirkan keputusan pendirian parpol baru yang sama-sama akan menggarap basis masa kaum nahdliyin. Tentu, modal awal PKBI adalah reference power dari figur GusDuryangdilekatkandengan sosok Yenny sehingga diharapkan menjadi katalisator modal sosial, politis, dan finansial bagi ekstensi PKBI ke depan. Jika berbicara ceruk pasar kaum nahdliyin yang sangat potensial, tentu kehadiran PKBI sedikit banyaknya akan merugikan eksistensi Partai Kebangkitan Bangsa (PKB) pada Pemilu 2014.

Ketiga, parpol produk agregasi politik dari beberapa kekuatan yang telah ada sebelumnya. Partai Persatuan Nasional (PPN) merupakan hasil fusi dari 10 partai kecil. Dalam UU No 2 Tahun 2011 tentang Partai Politik muncul sejumlah pengetatan aturan,misalnya verifikasi parpol yang harus selesai paling lambat akhir 2011, keharusan memiliki kepengurusan di 33 provinsi, 75% kabupaten/kota yang ada di provinsi, serta minimal 50% kecamatan di kabupaten/ kota seluruh Indonesia. Belum lagi polemik soal peningkatan angka PT dalam pembahasan RUU Pemilu Legislatif yang dirasakan kian mengancam eksistensi parpol-parpol kecil.Maka,setelah mengalkulasi hitung-hitungan politik ke depan,10 parpol kecil itu akhirnya bersepakat melakukan fusi.

Keempat, parpol baru pengusung romantisme sejarah Orde Baru.Pasca-Reformasi selalu ada tipe parpol yang jualan utamanya adalah kedigdayaan politik Soeharto. Misalnya, menjelang Pemilu 2004, tepatnya 9 September 2002, didirikan Partai Karya Peduli Bangsa (PKPB) oleh Jenderal (Purn) Hartono yang menggandeng Siti Hardijanti Rukmana sebagai salah satu deklarator. Napas serupa sepertinya kini juga ada pada parpol Nasrep dengan memosisikan Tommy Soeharto sebagai modal dasar pergerakan Nasrep.

Persaingan

Keberadaan parpol dengan identitas baru, tetapi tipologi lama ini sepertinya berat bersaing di era demokrasi pasar bebas. Pertama, munculnya titik jenuh khalayak terhadap keberadaan parpol. Sikap dan perilaku politik para politikus lintas parpol nyaris seragam, yakni kurang merepresentasikan aspirasi rakyat.Sementara parpol baru yang hadir tak memiliki cukup nilai distingtif yang bisa memberi impresi sekaligus referensi baru bagi pemilih. Kedua, parpol baru pun masih terjebak pada identifikasi citra simbolik elite daripada jejaring kader ideologis. Misalnya lebih mengedepankan nama-nama besar Surya Paloh, Yenny Wahid (Gus Dur),Tommy (Soeharto). Ketiga, regulasi yang lebih ketat baik dalam UU Parpol maupun dalam UU Pemilu.Tentu, ini akan menjadi tantangan tersendiri bagi parpol baru.

Peluang parpol baru memang kecil,terutama jika mereka tak mampu mentransformasikan gagasan dan hasrat politis mereka di level kerja praktis, jejaring kader dan massa mengambang, figur,sumber finansial, serta berbagai pendekatan marketing politik berbasis komunitas. Ke depan pasar bebas parpol di Indonesia seharusnya memasuki fase konsolidasi, bukan terus-menerus menjadi ajang pencarian peruntungan para petualang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 11:26 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 11:17 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 11:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 11:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Gambar ini di tangkap adik ipar saya di bentong. Saya tidak pasti apakah imej di belakang tetapi what say you? So sorry kualiti imej yang sangat teruk, gambar di ambil dengan menggunakan kamera.Imej belakang tu bila ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di bentong</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Perbandaran <b>Bentong</b> Malaysia Terkini <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2012 11:45 PM PST

Tarikh Tutup Permohonan: 20 Februari 2012

Daerah Bentong terletak dibawah pentadbiran Majlis Perbandaran Bentong dan terbahagi kepada 3 mukim iaitu Mukim Bentong, Mukim Sabai dan Mukim Pelangai. Selain dari Bandar Bentong, terdapat beberapa pekan lain yang menjadi tumpuan penduduk seperti di Karak, Bukit Tinggi, Telemong dan Simpang Pelangai. Bandar Bentong berperanan sebagai pusat pentadbiran dan perindustrian bagi daerah Bentong. Di bentong terdapat banyak industri-industri ringan dan sederhana seperti kilang kayu-kayan, kilang pembuatan makanan dan kilang pengumpulan komponen elektrik. Peningkatan kepada pembangunan di bandar telah menyedarkan Majlis Perbandaran Bentong supaya bersedia dengan keperluan dan cabaran-cabaran masa akan datang dalam usaha menjadikan Bandar Bentong sebuah bandar yang maju, makmur dan sejahtera.

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi jawatan kosong seperti berikut:

1. Centre Supervisor

2. Fasilitator

KLIK SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

Incoming search terms:

  • jawatan kosong majlis perbandaran bentong 2012
  • majlis perbandaran bentong
  • jawatan kosong bentong
  • jawatan kosong di bentong
  • jawatan kosong majlis perbandaran bentong
  • keeja josong di majlis perbandaran bentong
  • kerja kosong daerah bentong
  • kerja kosong di daerah bentong
  • majlis pembandaran bentong

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 07:12 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 07:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2012 07:38 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 07:25 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 07:23 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2012 07:28 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2012 07:34 PM PST

URL Sumber Asal :-

Pengembaraan Pulang Ke <b>Kuala Rompin</b> | Aku Linglung

Posted: 04 Jan 2012 04:00 PM PST

Gua pernah bercita-cita hendak membuat pengembaraan solo mengelilingi sesuatu tempat ketika gua masih bujang dulu. Tidak kira lah pengembaraan mengelilingi Subang Jaya ke, pusing Sunway Lagoon ke, ekspedisi mengelilingi Semenanjung Malaysia ataupun mengayuh basikal mengelilingi dunia. Semua ni gua ada terfikir-fikir masa bujang dulu sebelum tidur. Semua tu gua hendak tulis dalam sebuah catatan yang boleh dikongsi dengan semua rakyat jelata.

Tapi sekarang, tak bujang itu sudah satu hal. Keduanya, jalan hendak balik ke Kuala Rompin ni pun gua risau-risau juga kot-kot la dah berubah banyak. Nanti malu juga, duduk merantau di Kuala Lumpur tak sesat, tapi pulang ke kampung sendiri boleh tak ingat jalan.

Apa cerita?

Padu juga gua punya risau tu.

Baiklah. Gua rasa enjin kereta Malaysia gua pun dah suam-suam dah di parkir kereta tu. Jadi ada baiknya gua berlepas dulu. Doakan pengembaraan gua pulang ke Kuala Rompin ini selamat dan penuh pengalaman dan cabaran bermakna setanding dengan pengembaraan Nobita dan rakan-rakan ke kerajaan air.

Tumbukan padu ke udara!

*******


# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. Pehh! Terima kasih yek :)
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.
# Buku Sperma Cinta 3 in 1. Dah macam air neskepe bunyi dia.
# Yang ni pulak Sperma Cinta 8 in 1. Lagi padu!

Share

Full content generated by Get Full RSS.

Pengumuman Kiosk TM <b>Kuala Rompin</b>,Pahang | Jalur Lebar.NeT

Posted: 14 Jan 2012 08:12 AM PST

PENGUMUMAN

Bermula tahun 2012, Pihak kami akan melantik beberapa orang wakil jualan yang SAH untuk menjalankan aktiviti jualan di beberapa buah negeri. Buat masa ini, pelantikan masih lagi dibuat dan penyusunan masih lagi dalam peringkat awal.

Sehubungan dengan itu, pihak kami, HAFIZ COMPUTER SERVICES selaku wakil jualan sah TM ingin memaklumkan kepada anda bahawa kami tidak melantik secara rasmi mana-mana wakil jualan yang mana telah menggunakan nama kami untuk membuat jualan. Sebarang masalah kelewatan permohonan, promosi , yang telah ditawarkan kepada anda, kami tidak bertanggungjawab.

 Sila berhubung terus dengan saya HAFIZAL di talian 019-9377794 yang mana tinggal di kawasan Kuala Rompin, Pekan, Muadzam Shah, Kuantan dan Endau Johor atau anda boleh datang terus ke kaunter kami. Buat masa ini, kami hanya menjalankan aktiviti jualan dan promosi melalui talian hotline ini sahaja. Tidak menggunakan talian lain.

Harap Maklum

Hafizal

Penolong Pengurus

Hafiz Computer Services

Kepada yang berminat, anda boleh memohon perkhidmatan TM Broadband dan talian tetap sama ada melalui online di sini atau berkunjung ke kaunter TM di :

Pasaraya Nan Demo Sdn. Bhd,

Kiosk 5, Jalan Endau-Rompin, Kuala Rompin, Pahang

* Pasaraya tersebut terletak di sebelah Masjid Tengku Mahkota Abdullah atau masjid besar Rompin.

Hubungi kami di talian 019-9377794 untuk membuat langganan dan sebarang pertanyaan tentang pakej internet dan telefon TM.

Full content generated by Get Full RSS.

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

CAHAYA: Suatu pagi <b>di Kuala Rompin</b>

Posted: 31 Dec 2011 02:14 AM PST

sebenaQnya nih 1st time aku menjejakkan kaki ke negeri Pahang Darul Makmur..Syok jugak negeri Pahang nih...hutan2nya masih terpelihara sejuk mata memandang..tujuan aku ke sana adalah untuk menghantar bantuan kepada mangsa2 banjir di sekitar Kuala Rompin, Pahang Darul Makmur..dan perjalanan mengambil masa hampir 6 jam..dan kami pergi menaiki 4x4 dari kelab redah 4x4..orang kata sambil menyelam teguk air begitulah yang boleh diibaratkan bukan sekadar menghantar bantuan jer..aku dan camera tak dapat di pisahkan..seawal subuh aku dah berada di jeti untuk mengambil gamba..bukan senang nak jumpa scene yang menarik macam nih

selesai saja bergambar konvoi terus begerak ke Pekan Kuala Rompin untuk sarapan..tapi tak sempat nak ambik gamba perut lapar hehehehehe...habis ja sarapan. habis ja sarapan kami bergerak ke Desa Wawasan untuk bergotong royong bersama penduduk kampung di situ..lelaki ditugaskan untuk mencuci surau manakala sukarelawan wanita ditugaskan untuk memasak..menu ahri itu di sediakan oleh chef dari ADABI kami hanya membantu potong bawang dan cuci pinggan jer..

makan ramai2 nih memang sedap kan..sampai tak cukup!! apapon aku puas hati misi berjalan seperti yang dirancang..nanti aku sambung citer pasai makanan kat sana pulak Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 07:32 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.
Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

Kembara 4 | Aku Linglung

Posted: 31 Jan 2012 05:06 AM PST

Sepanjang perjalanan dari Pekan ke Kuala Rompin, gua perati-perati juga kiri dan kanan jalan mengecam perbezaan yang telah berlaku. Pun begitu, pengecaman hanya gua lakukan secara ala kadar sahaja kerana pemanduan gua memerlukan tumpuan untuk menengok ke depan jalan, bimbang nanti ada kerbau atau lembu kampung melintas dengan semberono, menggelabah biawak pula gua nanti hendak memacu kereta mengelakkan dia.

Sepanjang pengecaman yang gua lakukan, gua dapati banyak rumah batu tinggi telah didirikan. Rumah-rumah itu hanya berpintu satu dan tiada tingkap mahupun jendela. Yang ada hanyalah lubang-lubang di sekeliling dinding rumah tidak lebih daripada lubang tikus kebesarannya. Mengikut kata mak gua itu semua adalah sekolah burung. Fuuu! Johan betul burung-burung zaman sekarang sampaikan mak bapa mereka menghantar mereka pergi bersekolah. Adapun budak-budak kita yang memang bersekolah tidak mahu menghadiri sekolah perlu berasa malu dengan hakikat ini. Ye dak?

Namun gua berasa musykil yang teramat kerana jumlah sekolah burung itu banyaknya bukan sebarangan. Beratus-ratus jumlahnya. Akhirnya setelah ditekan-tekan, mak gua memberitahu bahawa itu semua adalah rumah burung walit. Orang-orang membinanya kerana burung walit amat ramai di kawasan itu. Jika burung-burung walit yang ramai ini datang melepak di rumah yang orang-orang kampung bina itu, maka akan menjadilah sarang-sarang burung itu yang menjadi objektif utama rumah burung itu dibina. Khabarnya, sarang burung walit mendapat permintaan yang tinggi daripada negeri China dengan harga yang mengancam dan sedap makan. Patutlah bersemangat sekali orang-orang kampung di sepanjang jalan Pekan ke Kuala Rompin itu membina rumah untuk burung-burung walit menyinggah.

Memandangkan kembara pulang ke Kuala Rompin ini adalah kali pertama gua membawa isteri bersama, maka beliau berasa sangat teruja. Gua cerita ke dia perihal udang galah bapak besar yang menjadi simbolik kepada Kuala Rompin dan juga beberapa fakta menarik yang lain termasuklah boleh ke Pulau Tioman dengan hanya berenang-renang dari pesisir pantai Hiburan di Kuala Rompin terus direct ke pulau itu menambahkan lagi tahap kekaguman beliau dengan kehebatan yang dimiliki oleh Kuala Rompin, jiran negeri Johor.

Malam itu di Kuala Rompin ketika hendak tidur.

"Sedap betul suara katak dan cengkerik kat luar tu. Suara dia aje yang dengarnya.." ujar isteri gua.

"Kat Klompo mana dapat feel macam ni.." balas gua sambil sama-sama menghayati merdunya suara katak dan cengkerik di Kuala Rompin.

Esok paginya, gua bersyukur, "terima kasih katak kerana memberikan pengalaman tidur yang sungguh menakjubkan ini.."

Bini gua pula menyambung, "sedapnya tidur ada katak.."

Gua sengih kerang.

*****

# Mahakarya gua Sperma Cinta dah dimiliki ribu orang jugak kalau dikira-kira. 
# Buku pertama daripada gua untuk tahun 2012 Jusoh Turbo. Cobalah rasa sendiri.

Share

Full content generated by Get Full RSS.

Sekitar Program Santai Rekreasi <b>di Kuala Rompin</b> 15|04|12 : UAI

Posted: 16 Apr 2012 04:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Sekitar Program Santai Rekreasi di Kuala Rompin 15|04|12. Gambar-gambar UAI Sekitar Program Santai Rekreasi di Kuala Rompin 15|04|12. Macam YB la pulok.. Lebih banyak gambar-gambar di sini. Iklan skit, "Inspirasi ...
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved