ads

Rabu, 20 Jun 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


Kini Dan Silam: PAK HATTA <b>DI TEMERLOH</b>

Posted: 20 Jun 2012 03:54 PM PDT

Di bawah adalah sedikit catatan berkenaan sambutan anak muda Temerloh kepada Pak Hatta, seorang bekas komander Rejimen Ke-10 yang dipetik dari http://batutepijalan.blogspot.com./ KINI DAN SILAM mengucapkan ribuan terima kasih kepada Saudara Ahmad Nizam Hamid, Bloger Batu Tepi Jalan, anak-anak muda dan lain-lain yang telah memberikan sambutan dan perhatian kepada beliau.

Lagu Rejimen Ke-10 Live @Esplanede Temerloh
Pak Awang aka Hatta merupakan bekas pejuang Rejimen ke-10 yang mengangkat senjata berperang untuk menghalau penjajah demi memerdekakan Malaya bersama rakan-rakannya yang lain.
Beliau kini memilih untuk tinggal di Kampung Perdamaian Sukhirin, Thailand. Inilah bukti bahawa beliau masih teguh dengan perjuangannya.
Beliau pulang ke Temerloh baru-baru ini adalah untuk menziarahi adiknya yang meninggal dunia.
Lagu yang dinyanyikannya ini cukup menyentuh hati dan sanubari seorang anak muda yang lahir dalam dunia yang sudah serba ada. Dapat digambarkan bagaimana semangat mereka ketika itu yang berjuang menuntut kemerdekaan menghalau penjajah. Memilih jalan berjuang di hutan dan meninggalkan zaman muda mudi hanya kerana satu matlamat iaitu merdeka.
Inilah bukti Malaya merdeka juga atas sumbangan dari pihak lain selain Umno.
P/s: Terima kasih kepada Pak Awang kerana sudi berkongsi cerita dan pengalaman dengan anak-anak muda
Hujung minggu ini kita #occupy di Kuantan pula!

Sepetang Di #Occupy Temerloh


Temerloh merupakan sebuah daerah di Pahang yang sarat dengan sejarah perjuangan menentang penjajah. Bermula dengan Dato' Bahaman, Tok Gajah, Mat Kilau dan rakan-rakannya hinggalah ke zaman sekitar 1940-an yang menyaksikan penubuhan Rejimen ke-10 Tentera Pembebasan Malaya.

Kini perjuangan ini disambung pula oleh generasi muda Temerloh yang mewarisi semangat perjuangan nenek moyang mereka. Cuma perbezaannya adalah perjuangan generasi muda kini adalah perjuangan menuntut keadilan dan kebenaran dari sang pemerintah dari dalam negara sendiri.
Petang Sabtu baru-baru ini iaitu pada 16 Jun 2012, #Occupy Temerloh telah diadakan di Taman Esplanede Temerloh yang berlokasi di pinggir sungai Pahang. BTJ telah dijemput untuk berkongsi pengalaman dan ilmu yang ada. Selain BTJ, tetamu yang turut dijemput ialah sdr. Ahmad Nizam Hamid, Pak Awang aka Hatta dan anak-anak muda lain yang membuat persembahan seni.

Program ini dimulakan oleh sdr. Ahmad Nizam Hamid yang merupakan Ketua PKR Cabang Temerloh dan juga pengamal undang-undang. Beliau menerangkan atau menceritakan mengenai udang-undang media yang baru yang ditentang dan dibantah oleh banyak pihak termasuk dari pihak Pemuda Umno sendiri.

Kemudian, sesi kedua adalah sesi bagi BTJ pula. Tidak banyak yang BTJ boleh kongsikan. Apa yang BTJ sampaikan lebih kepada pengalaman dan pengetahuan yang sebenarnya masih cetek. Akhir sesi kedua ini BTJ tutup dengan bacaan sajak yang BTJ tulis sendiri yang bertajuk "Mahu Jadi Pejuang". Harap dapat memberi semangat dan inspirasi kepada anak-anak muda yang hadir.
Sesi ketiga pula adalah sesi bersama dengan Pak Awang aka Hatta (warga emas yang memakai kopiah) yang selesa digelar "aki" yang bermaksud atuk oleh anak-anak muda. Siapa Pak Awang aka Hatta ini? Ya, beliau merupakan bekas pejuang Rejimen ke-10 yang suatu masa dulu memikul senjata bergerila di hutan bersama rakan-rakannya dengan hanya satu tujuan iaitu memerdekakan Malaya. Beliau kini bermastautin di Kampung Perdamaian Sukhirin, Thailand dan pulang ke Temerloh seketika kerana adiknya yang baru sahaja meninggal dunia.
Apa yang dikongsi oleh Pak Awang ini sangat bermakna dan tidak mungkin akan diperolehi di bangku sekolah mahupun di menara gading. Sangat beruntung kepada sesiapa yang hadir. anak-anak muda dapat menyelami semangat perjuangan yang masih kuat dalam diri Pak Awang. Beliau yang pernah beberapa kali ditembak dan tegas mengatakan bahawa rela untuk mati di hutan dari berundur serta tidak pernah menyesal memilih jalan perjuangan. Di akhir sesi beliau menyampaikan pesan kepada anak-anak muda untuk teruskan perjuangan. Alang-alang menyeluk pede (pekasam) biar sampai ke pangkal lengan, kata Pak Awang.
Sesi akhir sebelum program ditamatkan ialah sesi seni oleh anak-anak muda. Ada anak muda yang tampil dengan sajak yang dibaca dengan penuh semangat. Ada juga yang tampil dengan kumpulan muzik yang mendendangkan lagu rentak terkini yang bergenre underground. Anak-anak muda yang hadir kelihatan terhibur dan bersemangat menghayati lirik lagu yang didendangkan. Apa yang BTJ pasti tiada nyanyian k-pop didendangkan seperti di Himpunan Sejuta Belia.
Sebelum azan Maghrib berkumandang, program telah ditamatkan dan anak-anak muda telah bersurai. Sempat juga anak-anak muda ini berbincang mengenai untuk menubuhkan commitee bagi mengutip derma supaya dapat disalurkan kepada projek Lebuhraya Rakyat yang akan dibina oleh kerajaan negeri Kelantan. Moga projek mereka yang baik ini akan membuahkan hasil.
BTJ ucapkan terima kasih atas jemputan. Tahniah dan syabas juga diucapkan kepada organizer dan sekalian anak muda yang hadir kerana berjaya mengadakan program seperti ini. Jika tidak kita siapa lagi, betul tak? Teringat sebaris kata yang pernah BTJ baca dalam sebuah buku yang berbunyi 'erti hidup pada memberi'. Apa yang sekalian anak muda Temerloh lakukan ini tidak kira yang menjadi organizer atau yang hadir memberi sokongan, itulah erti hidup yang dimaksudkan.
P/s: Ini bukan lagi masa untuk kita hanya melihat tetapi masa untuk kita melangkah dan tariklah tangan rakan-rakan di sekeliling kita untuk melangkah sama.

dipetik dari http://batutepijalan.blogspot.com/

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:24 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 11:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:08 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:36 PM PDT

URL Sumber Asal :-

The Sinners Almanac: Back to <b>Janda Baik</b> with Dad - pictures tell <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2012 07:06 PM PDT

Yesterday late morning, me and my dad made a short lunch trip to Janda Baik. Remember the place? I went there earlier this year with my pal, Moses (See below for earlier postings). It was a gentle drive on a hot day, so no hurry to get anywhere on time. The road was not too heavy with traffic because it was not a long weekend, and in less than forty minutes we were disembarking at the small town of Bukit Tinggi, Pahang, which sat at the foothill of Janda Baik.
As it turned out, it was not Kak Dah's house. But the kindly gentlemen who lived there with his wife (who coincidentally was also named Zaidah) tried to help us. Haji Aziz (for that is his name) made a few phone calls and found out that Kak Dah is not staying here, but her brother is. Alas, both her mother and father, who were my parents' good friends, have both passed away. Haji Aziz gave us directions to Kak Dah's house but we couldn't find it. Why didn't I take his number? But never mind, because we made a new friend in Janda Baik. Which is always a happy ending for a day's outing however way you look at it.

Thank you for keeping me company, sunshine.

Janda Baik Earlier Posting:
* A Village of Good Widows - Pictures tell stories
* Tao of Banana - a berryful contemplation of gratitude

wa min Allah at-taufiq

Hate has no place in Islam

Saujana <b>Janda Baik</b> » Review from Dina (ForeFront Studio)

Posted: 26 Apr 2012 09:43 PM PDT

Comfort: From all the feedback that i have gotten from my team-members. Everyone truly enjoyed their stay at the Saujana Janda Baik.

Cleanliness: Cleanliness was awesome. It kinda shocked us all at how clean everything was.The standard was why in the cleanliness.

Facilities: We did not use the barbecue pit. However, im glad all the fan and there were enough electrical plugs around for us to use for ALL our electrical purposes (toaster/grill/steamboat/ricecooker/etc).

Effectiveness: Um, we were lucky enough to have met En.Ahmad Senior, your mum, sister and wife. The welcome was awesome. The only problem we had during the stay was a small um.. misunderstanding/miscommunication. We had inform En.Ramaly, when he was cleaning the villa when we arrive that we would like to have 2 tents and was informed they will put it up soon. As evening was coming to an end, and the tents were not up, we called at 6.15-6.45pm. I was met with a rather annoyed reply and the line was abruptly disconnect. About 15-20mins later, he came and put up the tent. Other than that it was ok!

Friendliness: Your and your family were awesome, SO was Mr.Ramaly and wife.

Note from Saujana Janda Baik Management: Thank you for you comments! We will get in touch with En Ramaly about it – he's usually very cheery! And sorry for the late tent setup.

Catering: Although it was last minute, i was truly happy that En.Izzat agreed to cook for our batch of 20 pax. However, for RM15/pax the food was just ok. What we got for the meal was Fried rice , Fried Mee, Ayam masak merah, Ikan masak kicap, sayur campur, orange cut fruit, teh tarik and orange cordial. The orange wasnt as fresh and the cordial was flavourless. =). For an order for 20 pax, what came was enough for about 12-15 pax..=). But we were pretty appreciative that En.izzat took our order although it was last minute.

Note from Saujana Janda Baik Management: We have forwarded your feedback to En Izzat and he explained that because the order was last minute (on the same day), he only had limited supplies to work with (since he had other catering orders that day, too) so he did the best he could. Nonetheless, apologies about the fruits and cordial!

Team-building/Activities: It was something that everyone was thinking would be just OK. However, it took everyone by surprise how much fun it was. It was over expectation, and that is thanks to you. At the same time, it gave me good feeling to know all that was planned turned out awesome.

With that I have proud of the weekend. As with the good job of the place, organizer , the planning and hardwork from my team. It was a great success!!

With that we would like to thank you.

And May Allah bless you and your family always .

Btw, Everyone raved about the cookie [Siraj's CHoC] =)

-Dina, ForeFront Studio

The Sinners Almanac: Back to <b>Janda Baik</b> with Dad - pictures tell <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2012 07:06 PM PDT

Yesterday late morning, me and my dad made a short lunch trip to Janda Baik. Remember the place? I went there earlier this year with my pal, Moses (See below for earlier postings). It was a gentle drive on a hot day, so no hurry to get anywhere on time. The road was not too heavy with traffic because it was not a long weekend, and in less than forty minutes we were disembarking at the small town of Bukit Tinggi, Pahang, which sat at the foothill of Janda Baik.
As it turned out, it was not Kak Dah's house. But the kindly gentlemen who lived there with his wife (who coincidentally was also named Zaidah) tried to help us. Haji Aziz (for that is his name) made a few phone calls and found out that Kak Dah is not staying here, but her brother is. Alas, both her mother and father, who were my parents' good friends, have both passed away. Haji Aziz gave us directions to Kak Dah's house but we couldn't find it. Why didn't I take his number? But never mind, because we made a new friend in Janda Baik. Which is always a happy ending for a day's outing however way you look at it.

Thank you for keeping me company, sunshine.

Janda Baik Earlier Posting:
* A Village of Good Widows - Pictures tell stories
* Tao of Banana - a berryful contemplation of gratitude

wa min Allah at-taufiq

Hate has no place in Islam

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Apr 2012 11:07 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Scouting <b>Janda Baik</b> « Joy Forevermore

Posted: 10 Apr 2012 12:29 AM PDT

Beside Easter celebrations and being extremely busy with work last weekend, I managed to take a break to visit Janda Baik again. I was there many years ago for a sports club retreat with my colleagues and friends. This time I was there again to plan the arrangements needed for the wedding.

Tanarimba is a beautiful place and a lot of couples have chosen that place for their wedding, it's very serene and of course it is an award winning building because of the way it was constructed from recycled woods found within the area. Anyway, Emmanuel is excited that he managed to book the venue for his wedding as well as the bungalow, Enderong House on top the hill so we can all use that after the wedding. It's the same place which I used to stayed before.

We continue to discussed the wedding plans and assign tasks for everyone prior to the big day! Of course both the parents are excited as well. There are so many things to think about and plan but I guess I pretty much covered everything in the checklist. As long as he's able to follow it, then I guess the co-ordination will a breeze.

CIKMA TERRITORY: <b>Di Janda Baik</b>, Bentong, Pahang

Posted: 19 May 2012 04:53 PM PDT

Salam dan sejahtera...baru nak letak kan.akhirnya dapat jugak..Janda Baik yang buat Cikma tak sihat selama seminggu ni..haha...ok kan..at least baru sedar kemampuan diri serta baru sedar yang aku ni memang tak fit!!!hehe...

Tapi...tak rasa serik..andai kata badan ni sihat kalau ada aktiviti out door macam ni memang nak pergi..tak kisah le dekat ke jauh..sekurang-kurangnya takdelah nanti bila orang duk bercerita kita tak tahu apa..merasai pengalaman sendiri daripada mendengar cerita orang lain lebih baik kan...

Kursus LADAP yang di anjurkan oleh SKPI..tak lama pun pergi sana..tak sampai sejam...mengharungi perjalanan yang tenang di pagi Sabtu..berkumpul di SK JANDA BAIK..sarapan dan selepas itu ada sikit aktiviti berkumpulan (buat logo kumpulan)..dan selebihnya ber jungle-tracking dan mendaki bukit...

Kalau ikut rancangan lepas selesai aktiviti boleh naik ke Genting...tapi memandangkan petang itu sedikit hujan dan di tambah lebih ramai yang nak balik jadi rancangan tu dibatalkan..huhu..sedey2..teringin nak naik Genting..tapi yelah bukan rezeki...anyway layan gambar ni sikit ekk..:)

Sempat snap pokok betik yang pelik warnanya...

CIKMA : Teringin nak tawan Gunung Kinabalu..haha...bak kata my bro...udah-udah le..kalo setakat pergi naik bukit kat Janda Baik sampai seminggu tak larat...inikan pulak nak naik Gunung Kinabalu..mau pengsan derr...huhu....

di negeri pahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: <b>di negeri pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: <b>di negeri pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 May 2012 09:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: <b>di negeri pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 09:39 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Majlis Perwakilan MGB <b>Negeri</b> Sembilan 2012 <b>di</b> Royal Bintang |

Posted: 17 Apr 2012 06:57 AM PDT

Alhamdulillah. Majlis yang sekian lama dirancang telah selesai dengan jaya tepat jam 5.30 petang tadi. Seperti yang dimaklumkan sebelum ini,  Yang Berbahgia Dato Pengarah Pelajaran Negeri Sembilan telah merasmikan majlis yang gilang gemilang ini.  Walaupun masa yang amat terhad, Yang Berbahgia Dato Abdul Halim Abdul Razak sempat menggariskan beberapa perkara untuk renungan dan perhatian perwakilan khususnya tugas sebagai seorang Guru Besar.

Antara pesanan beliau, Guru Besar adalah Panglima Perang barisan hadapan untuk menjayakan agenda pendidikan berkualiti khususnya di Negeri Sembilan. Keputusan Pencapaian UPSR yang semakin baik saban tahun merupakan indikator kejayaan berterusan pendidikan di peringkat PMR, SPM dan di peringkat Institusi Pengajian Tinggi.

Dato Abdul Halim mengucapkan syabas dan tahniah kepada Majlis Guru Besar Negeri Sembilan yang berjaya meneruskan agenda kecemerlangan pendidikan di Negeri Sembilan sebelum bergegas ke Rembau untuk menghadiri satu lagi majlis bersama Yang Amat Berhormat Menteri Besar Negeri Sembilan. Terima kasih Dato.

Dalam Perwakilan MGB pada tahun ini turun dihadiri oleh Yang Berusaha Ketua Unit Sekolah Rendah, Tuan Azmi Basir. Dalam ucapannya  sebelum persidangan, beliau mengingatkan perwakilan sentiasa mengikut peraturan khususnya peraturan kewangan. Beliau juga mengingatkan barisan Guru Besar yang hadir sentiasa menghormati guru dan kakitangan lain di bawah pentadbiran guru besar. Guru Besar sentiasa terdedah dengan pelbagai isu yang adakalanya sengaja diada-adakan oleh mereka yang kurang senang dengan kedudukan orang No 1 di sekolah.  Oleh itu, Guru Besar mestilah menunjukkan teladan dan kepimpinan yang boleh diterima oleh segenap lapisan di sekolah termasuk kalangan ibubapa dan masyarakat setempat.

Tuan Haji Kamarolzaman Othman dan kebanyakkan barisan Exco tahun 2009/2010/2011 telah dipilih semula untuk menerajui kepimpinan Majlis Guru Besar Negeri Sembilan untuk 3 tahun lagi. Dalam pemilihan kali ini tiada pertarungan yang berlaku kerana sejarah kepimpinan Tuan Haji Kamarolzaman dan barisan Exco yang ada, tidak menunjukkan sebarang masalah malahan sentiasa mendapat pujian dan sokongan keseluruhan Guru Besar Negeri Sembilan. Namun begitu, sebagai manusia biasa beberapa kebiasaan kurang disenangi oleh sebahagian kecil ahli harus diperbaiki. Majlis sentiasa menerima sebarang teguran secara positif demi kelansungan pendidikan di Negeri Ini.

Dalam majlis pemilihan ini juga, En. Baharin Sari telah dipilih sebagai Timbalan Yang Dipertua Majlis Guru Besar Negeri Sembilan untuk menggantikan tempat Tuan Haji Abdul Halim, yang bersara pada bulan Oktober tahun 2011.  En. Bahrin adalah dari Sekolah Kebangsaan Taman Dusun Nyior.

Terima kasih kepada Dato Abdul Halim yang terus menyokong Majlis Guru Besar Negeri Sembilan. Tahniah kepada Kepimpinan Majlis Guru Besar Negeri Sembilan kerana berjaya mengadakan Majlis Perwakilan ini. Guru Besar adalah sebahagian dari tenaga menentukan kecemerlangan pendidikan di Negeri Bertuah Kaya Adat, Kaya Pepatah…

Admin

Jenayah <b>di Negeri</b> Sembilan turun 81 kes - Utusan Malaysia Online <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2012 07:34 PM PDT

Jenayah di Negeri Sembilan turun 81 kes

ABDUL Manan Mohd. Hassan memeriksa barisan kawalan kehormat pada Majlis Perbarisan Hari Kor Kadet Polis Ke-42 di Padang Merdeka, Port Dickson, semalam.


TELOK KEMANG 13 April - Kadar kes jenayah di negeri ini bagi tempoh tiga bulan pertama tahun ini menurun sebanyak 81 kes atau 5 peratus kepada 1,519 kes berbanding 1,600 kes bagi tempoh yang sama tahun lalu.

Bagaimanapun, Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Manan Mohd. Hassan berkata, jenayah kekerasan didapati meningkat kepada 418 kes tahun ini berbanding 311 kes untuk tempoh yang sama tahun lalu, iaitu sebanyak 34.41 peratus.

Beliau berkata, kes jenayah harta benda mencatatkan penurunan iaitu 1,101 kes pada tahun ini berbanding 1,212 kes tahun lepas.

"Kedudukan kes bagi jenayah jalanan menyaksikan kenaikan sebanyak 15 kes iaitu dari 119 kes tahun lalu kepada 134 kes tahun ini," katanya ketika berucap pada Perbarisan Hari Kor Kadet Polis ke-42 di Padang Merdeka, Port Dickson di sini semalam.

Beliau berkata, pasukan Kor Kadet Polis seharusnya berasa bangga kerana menjadi sebahagian daripada warga Polis Diraja Malaysia (PDRM).

"Keahliannya juga telah meningkat kepada 110,740 orang berbanding 1,960 orang pada awal penubuhannya," katanya.

Menurutnya, anggota Kor Kadet Polis yang bakal mewarisi negara ini seharusnya menunjukkan teladan yang baik serta mempertingkatkan mutu kerja.

"Naluri remaja yang mudah terpengaruh serta mempunyai sifat ingin mencuba sesuatu yang baru seharusnya dijaga supaya tidak tersilap langkah," ujarnya.

Jawatan Kosong <b>di</b> Suruhanjaya Perkhidmatan Awam <b>Negeri Pahang</b>

Posted: 06 May 2012 10:34 AM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: Permohonan Sepanjang Tahun

Warganegara Malaysia terutama rakyat Negeri Pahang yang berkelayakan dipelawa memohon untuk mengisi jawatan kosong dalam Perkhidmatan Awam di pelbagai pejabat dan jabatan di Negeri Pahang.

Jawatan – jawatan yang boleh dipohon adalah seperti berikut:-

KLIK DI SINI UNTUK IKLAN JAWATAN DAN CARA MEMOHON

KLIK DI SINI UNTUK BORANG PERMOHONAN

KLIK Di SINI UNTUK PANDUAN MENGISI BORANG PERMOHONAN

Advertisment

Incoming search terms:

  • borang memohon jawatan dalam perkhidmatan awam negeri pahang
  • senarai jawatan yang boleh dipohon dalam spa negeri pahang
  • spa pahangs senarai jawatan
  • suruhanjaya negeri pahang
  • suruhanjaya perkhidmatan awam negeri pahang

Jawatan Kosong <b>di</b> Lembaga Kemajuan Perusahaan Pertanian <b>...</b>

Posted: 05 Jun 2012 07:45 PM PDT

Tarikh Tutup Permohonan: 15 Juni 2012

Lembaga Kemajuan Perusahaan Pertanian (LKPP Negeri Pahang) has been established in the 15 November, 1969 under the Enakmen Darurat Pahang Bil 2 Year 1969.

Malaysian citizens are invited to fill the following vacancy below and priorities are given to the people of the state of Pahang.

1. PEGAWAI TADBIR GRED N41

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

CLICK HERE FOR APPLICATION FORM

Advertisment

Incoming search terms:

  • kerja kosong di jerantut pahang
  • www jawatan kosong jabatan pertanian pahang

06 di kuala lipis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala lipis - Google Blog Search


DuNia LoVe BieGuRL: Kemalangan Maut <b>di</b> Merapoh <b>Kuala lipis</b>

Posted: 31 May 2012 04:02 AM PDT

Guru lelaki maut dalam nahas

Seorang guru bersama ahli keluarganya yang sedang dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur ke Kota Bharu maut bila kereta yang dipandu anaknya hilang kawalan dan terbabas ke kanan jalan.lalu memasuki laluan bertentangan., dan dalam masa sama, sebuah lori muatan tilam yang dipandu seorang lelaki bersama seorang kelindan yang datang dari arah Kota Bharu menuju ke Kuala Lumpur tidak sempat mengelak lalu bertembung. menyebabkan mangsa .yang duduk di sebelah pemandu tersepit di tempat duduk.maut serta merta di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan dalaman.

Isteri mangsa,yang duduk di bahagian belakang kereta patah tangan kiri.,seorang guru pelatih di Institut Pendidikan Guru, Kampung Kota Bharu, Kelantan bersama dua adiknya, hanya cedera ringan.

kejadian berlaku  kilometer 22 jalan Lipis Merapoh berhampiran Ladang Selborne jam 2.20 petang kelmarin

Sumber : Sinar harian

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

EilaRazi: Waktu Solat 5 Waktu <b>Di</b> Daerah Temerloh, Maran, Bera <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 03:08 AM PST

Salam Sejahtera semua!

Kali ini aku nak kongsikan pula waktu solat 5 waktu di daerah Temerloh, Maran, Bera, Jerantut, Chenor untuk rujukan anda semua. Sila right klik pada imej di bawah dan save image as untuk anda simpan di dalam pc ataupun laptop anda...

Moga kita semua sebagai muslim tidak leka dalam menunaikan tanggungjawab terhadap Yang Maha Esa... Sekian....

Full content generated by Get Full RSS.

Benarkah mereka ini penipu ? | I&#39;m Hafiz

Posted: 25 Jan 2012 07:22 AM PST

Terbaca artikel mengenai mereka di laman page Oh! Media di facebook.Benarkah desas-desus yang diceritakan oleh Oh! Media tersebut?Bukan apa, tiada bukti lagi yang boleh mengatakan mereka ini yang bersalah.

Bagi yang masih tidak tahu tentang mereka, saya tampalkan sedikit mengenai kisah dan penipuan yang telah mereka (jika benar) lakukan.

Please spread the word: Jika anda terjumpa, mempunyai maklumat atau mengenali wanita ini, sila hubungi nombor yang tertera.

Siapakah wanita ini? berikut adalah sedikit gambaran mengapa wanita ini sedang dicari oleh pelbagai pihak. Anda juga perlu berhati-hati dengannya.

"Wanita ni bekerja dengan company ni lokasi company di Shah Alam (pembekal produk medical) sebagai akauntan. Mula2 bekerja cam kerani biasa jer then company ni pergi htr untuk dptkan kelulusan akauntan tu.

Then sejak 4 thn lps, dia songlap duit company melalui penipuan cheque. Semakin hari semakin berani dan semakin tinggi amount yg di songlap. Dengar cerita dari beberapa ustaz yang kenalan akak sy ni pergi jumpa, wanita ni pandai gunakan ilmu penunduk yang membolehkan orang tak perasan kejahatan dia tu dan boss ni ikut jerk apa dia ckp. Kiranya ni kes pecah amanah akaun syarikat.

Wanita ni berasal dari Chenor, Pahang dan sebelum melarikan diri dia duduk di Puchong dan anak2 dia sekolah sama dengan anak sedara saya. Minggu ni cikgu sekolah dia ckp dia dah buat permohonan untuk tukar kan sekolah anak2 dia ke kampung dia di Chenor.

Jumlah mmg besar sbb company ni pembekal medical equipment dr oversea dan benda ni pun dah berlaku agak lama. Company ni dijangka bangkrup dlm tempoh 3 bulan lagi kalau balance2 duit tu tak dpt ditemui..

Ini kisah dari boss dia lah…Memandangkan ni company bumiputra dan Islam saya pun membantu setakat yg boleh."

Kalau betul, spread lah the news.Cuma takut mereka ini mangsa keadaan atau mangsa fitnah.Apa-apa pun, anda boleh merujuk kepada laman Oh! Media disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.

Pemberian BR1M tanda kerajaan menghargai sokongan rakyat <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2012 02:48 PM PST

Posted on January 29, 2012, Sunday

MARAN: Penyaluran dana Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah agenda nasional bagi menghargai sokongan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Negeri, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak berkata, BR1M membantu golongan berpendapatan rendah memperoleh wang tunai bagi tujuan membeli pelbagai keperluan harian.

Namun, seperti biasa, pembangkang mempertikai dan memfitnah kerajaan bahawa pemberian BR1M untuk menagih simpati rakyat dan untuk memancing undi, katanya pada majlis penyerahan BR1M Parlimen Maran peringkat DUN Chenor siri 2 di Dewan Pekan Awah di sini, semalam.

Beliau yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Chenor mengingatkan orang ramai supaya tidak terpedaya dengan tohmahan pembangkang itu kerana ia bermotifkan politik dan terbukti kerajaan mempunyai dana yang cukup untuk memberi RM500 kepada mereka yang layak.

Sementara itu, Anggota Parlimen Maran Datuk Ismail Abdul Muttalib berkata, kepimpinan negara telah menangani pelbagai masalah secara bijaksana sehingga ekonomi negara terus berkembang secara positif.

Katanya kemantapan ekonomi negara turut mempengaruhi pendapatan berkapita negara yang secara langsung disalurkan semula kepada rakyat melalui pelbagai insentif seperti BR1M dan bantuan itu perlu perlu dimanfaatkan sepenuhnya. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2012 07:41 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 07:24 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 08:14 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search. Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT. Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan ...

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jun 2012 01:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 01:05 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2012 01:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:31 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 01:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 01:06 PM PST

URL Sumber Asal :-

Mayat bayi ditemui bawah jambatan <b>di Tanjung Lumpur</b> | Berita <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2012 11:56 PM PST

KUANTAN:Mayat seorang bayi lelaki dipercayai berusia tujuh bulan ditemui di bawah jambatan Tanjung Lumpur di sini, sebentar tadi.

Mayat bayi berkenaan yang tersangkut pada ranting kayu dan sebahagian badan tenggelam di dalam air ditemui sekumpulan pemancing yang berada di lokasi kejadian kira-kira jam 2 petang tadi.

-Bharian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Written by

Blogger dari kota Marudu sejak 2008. Sebarang pertanyaan bolehlah menghantar melalui email di donnyien@yahoo.com. kenali admin melalui fb http://www.facebook.com/donny.ien

Filed under: Dalam Negara · Tags: , ,

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2012 01:02 PM PST

URL Sumber Asal :-

Batu Tepi Jalan ( BTJ ): Menjamu Selera <b>Di Tanjung Lumpur</b>

Posted: 25 Feb 2012 09:48 AM PST

Sampai di Kuantan malam telah di pangkal lewat. Perut agak lapar. Di Kuantan ini lokasi makanan yang sedap ialah Tanjung Lumpur.

Terus ke Tanjung Lumpur untuk menjamu selera. Kami makan di benteng kampung Tanjung Lumpur. Lala, ikan kerapu dan pari menjadi bahan asas menu yang dipesan.

Makan dengan bersemangat hingga menjilat sepuluh jari. Lebih menjilat jari dari KFC. Tidak sabar untuk berhimpun esok. Ayuh!

Bintang Mutiara » Blog Archive » Sepetang <b>di Tanjung Lumpur</b>..

Posted: 14 Dec 2011 07:39 PM PST

Salam Khamis semua…. sehat2 ke kawan2 saya ni? lama betul tidak bersua…hehe… saya macam ni lah…agak busy dengan life…arini baru sempat nak update blog…sabo je kan..

entry ni saya nak share makanan paling superb kt Kuantan..huhu.. baru2 ni saya sempat jalan2 kt kuantan sekejap…pas pusing2 amik angin kt Teluk Cempedak, macam biasa saya akan singgah di Warung Pak Su & Mak Su ni…rasanya glemer sangat warung ni kat Tanjung Lumpur…walaupun banyak lagi warung sebegini kt area situ, tapi saya tetap setia pada yang satu sebab dah terjamin kesedapannya…heheh…sampai jadi gian nak datang sini…warungnye terletak betul2 sebelah Balai Polis Tanjung Lumpur…

Di Warung ni, sangat banyak pilihan makanan yang ada…daripada masakan panas, kuih muih, laksa, laksam, mee kari, otak-otak, pisang goreng, jeli kelapa, dan macam2 lagi..memang banyak la…semua jenis makanan ada..lauk pauk pun ade..tapi yang paling HOT skali adalah SEAFOOD GORENG TEPUNG dan SATAnya…memang super sedaplah…seafoodnye terdiri dari sotong, udang, ikan, fish ball…fish ballnye mmg sgt sedap…rasa ikan yg banyak…so yummy~~~…

Sata pulak, takyah cite la kan..pada penggemar ikan..fuyhhh…sgt2 terangkat…huhuh.kalah sata kt terengganu nun..rasanya manis, lazat dan berkrim disukai ramai..kalau tak caya, kawan2 sume tolonglah pergi rasa…heheh…

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2012 12:00 AM PST

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jan 2012 12:00 AM PST

06 di jerantut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jerantut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

MEDIA 4RAKYAT: NAJIB UMUM LAGI..... KALI INI <b>DI JERANTUT</b> <b>...</b>

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

JERANTUT, 8 Mei - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa mengumumkan durian runtuh bukan sahaja kepada peneroka malah untuk isteri dan anak peneroka serta warga kerja Felda. Durian runtuh untuk peneroka adalah berjumlah RM1.689 bilion untuk diagihkan kepada 112,635 keluarga peneroka di seluruh negara sempena penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.Ketika mengumumkan berita baik itu di hadapan kira-kira 50,000 warga peneroka Felda di Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, dekat sini..... Mungkin ini goodie terakhir Najib sebelum mengumumkan pembubaran parlimen....

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 01:45 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 01:48 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 01:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 01:35 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di jerantut</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Mar 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Gadis Hilang <b>Di Jerantut</b> Ditemui Di Kuantan | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 22 Mar 2012 07:20 PM PDT

- Mar 23, 2012 10:20:30.

Gambar hiasan

Seorang pelajar berusia 15 tahun yang dilapor hilang selepas keluar membeli kad tambah nilai telefon bimbit, di Jerantut, Isnin lepas, ditemui bersama teman lelakinya di Kuantan.

Ketua Polis Daerah Jerantut Supt Azid Ismail berkata pelajar terbabit Nornabila Mat Yaacob yang dipercayai mengikut teman lelakinya ke Kuantan, ditemui keluarganya pada pukul 10 malam Rabu.

"Ibu pelajar terbabit, sebelum itu menghubungi teman lelaki anaknya itu dan dimaklumkan Nornabila berada di Kuantan.

"Keluarga Nornabila yang menetap di Taman Koperasi, Jerantut ke Kuantan dan menemui Nornabila di sebuah kedai serbaneka di Taman Tas, Kuantan," katanya kepada Bernama, di sini Khamis.

Azid berkata berdasarkan siasatan awal, pelajar terbabit pernah melarikan diri dari rumah sebelum ini bersama teman lelakinya yang berusia 20-an dan telah berkahwin itu.

Gadis Hilang <b>Di Jerantut</b> Ditemui Di Kuantan

Posted: 22 Mar 2012 04:17 AM PDT

KUANTAN – Seorang pelajar berusia 15 tahun yang dilapor hilang selepas keluar membeli kad tambah nilai telefon bimbit, di Jerantut, Isnin lalu, ditemui bersama teman lelakinya di Kuantan.

Ketua Polis Daerah Jerantut, Supt Azid Ismail, berkata pelajar terbabit, Nornabila Mat Yaacob yang dipercayai mengikut teman lelakinya ke Kuantan, ditemui keluarganya pada jam 10 malam tadi.

"Ibu pelajar terbabit, sebelum itu menghubungi teman lelaki anaknya itu dan dimaklumkan Nornabila berada di Kuantan.

"Keluarga Nornabila yang menetap di Taman Koperasi, Jerantut ke Kuantan dan menemui Nornabila di sebuah kedai serbaneka di Taman Tas, Kuantan," katanya kepada Bernama, di sini hari ini.

Azid berkata, berdasarkan siasatan awal, pelajar terbabit pernah melarikan diri dari rumah sebelum ini bersama teman lelakinya yang berusia 20-an dan sudah berkahwin itu.

Ahad lalu, seorang remaja perempuan, Siti Nur Fatihah Mahadi, 15, dilapor hilang selepas disyaki diculik di Taman Tas, Kuantan tetapi selepas ditemui dia mengaku dengan rela hati melarikan diri untuk tinggal di rumah teman lelakinya yang berumur 26 tahun. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

MEDIA 4RAKYAT: NAJIB UMUM LAGI..... KALI INI <b>DI JERANTUT</b> <b>...</b>

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

JERANTUT, 8 Mei - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa mengumumkan durian runtuh bukan sahaja kepada peneroka malah untuk isteri dan anak peneroka serta warga kerja Felda. Durian runtuh untuk peneroka adalah berjumlah RM1.689 bilion untuk diagihkan kepada 112,635 keluarga peneroka di seluruh negara sempena penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.Ketika mengumumkan berita baik itu di hadapan kira-kira 50,000 warga peneroka Felda di Majlis Peneroka Bersama Perdana Menteri di Felda Jengka 8, dekat sini..... Mungkin ini goodie terakhir Najib sebelum mengumumkan pembubaran parlimen....
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved