ads

Jumaat, 14 September 2012

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 11:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 11:04 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dakwah kampung… « indahnya hidup ini dengan agama…

Posted: 05 May 2011 06:03 PM PDT

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasiihani…

Alhamdulilah…segala puji hanyalah bagi Allah tuhan sekalian alam…

Maafkan daku…

Sudah terlalu lama aku tidak mengemaskini blog usangku ini..Ada beberapa orang yang aku jumpai bertanyakan perihal blogku yang sudah lama tidak di update,di dalam hatiku berkata : 'Alhamdulilah..ada juga yang sudi membacanya!!'

Ramai yang bertanyakan keadaan diriku sekarang,sekarang aku sudah bergelar guru J-QAF di dalam Opsyen Bahasa Arab di sebuah institusi perguruan di Batu Pahat,dan seperti biasanya bagi seorang guru J-QAF sepertiku akan diletakkan ke sebuah sekolah sebagai latihan mengajar..dan sekarang aku ditempatkan di sebuah sekolah yang bernama Sekolah Rendah Kebangsaan Kampong Chamek di Paloh,Kluang,Johor Darul Ta'zim..lebih kurang 2 jam perjalanan dari Jasin ke sana..

Aku duduk di sebuah rumah kuarters guru yang disewa bersama-sama dengan 2 orang ustaz muda lain yang amat baik peribadi dan akhlaq mereka..yang mana mereka berdua merupakan rakan dakwahku kepada para penduduk Kampung Chamek ini…

Daku teringat akan sebuah kata-kata daripada imam idolaku selepas baginda nabi sallallahu alaihi wassalam iaitu Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna di dalam sebuah kitab beliau : 'Di antara tanda seorang lelaki yang soleh ialah dia akan meninggalkan negeri yang didiaminya dengan para penduduk yang beriman kepada Allah dan beramal soleh'

Aku merupakan di antara orang yang bercita-cita ingin menjadi seorang lelaki soleh,dan aku kongsikan cita-citaku ini bersama dua orang ustaz ini yang mana kami makin rancak merangka pelan-pelan dakwah kepada penduduk kampung ini…Alhamdulilah bersyukur aku ke hadrat Allah kerana sebelum kedatanganku ke kampung ini,Ustaz Fadhil yang merupakan seorang graduan UKM sudah memulai program pembudayaan Al-Quran kepada penduduk kampung..pakcik-pakcik yang hadhir akan mengikuti bacaan Ustaz Fadhil seterusnya ustaz akan menterjemahkan ayat yang dibacanya seterusnya ayat-ayat yang sudah dibaca dikupas dengan lebih mendalam..teramatlah cantik dan indah sekali dakwah sebegini..

Dua hari lepas pula hasil mesyuarat ahli-ahli jawatankuasa masjid kampung pula telah meluluskan permohonan kami untuk mengisi setiap malam dengan kelas-kelas agama yang lebih konsisten..kami diberikan bidang ilmu masing-masing..Ustaz Fadhil meneruskan Program Pembudayaan Al-Quran,aku pula akan membuka kitab Feqh Manhaji di dalam Mazhab Syafie' manakala Ustaz Hasyrie akan membuka kitab tajwid dan akan membetulkan bacaan para penduduk kampung…Demi Allah perjalanan dakwah ini adalah teramat manis dan tidak terucap oleh kata-kata!

Program orang muda dan tahniah…

Tujuan aku menceritakan perkara ini semua bukanlah untuk mendabik dada mengatakan bahawa kamilah pendakwah di jalan Allah!! Minta dijauhkan amal yang tidak ikhlas kerana Allah sepertimana Allah jauhkan jarak di antara Timur dan Barat…cerita ini semata-mata hanyalah ingin mengajak kaum muda semua menghargai masa muda kita dengan mengajak orang islam mengenali dengan lebih mendalam agama mereka sendiri walau di ceruk bumi mana pun kita berada!! Andai tidak dilakukan ketika di usia muda,apabila badan sudah sakit-sakit nanti mulalah berkata-kata : 'Kalaulah masa muda dulu aku buat ini dan itu'..ceh!

Dan hasil pengalaman dua orang ustaz ini yang penuh sarat dengan idea-idea program-program islami yang menarik orang muda ke masjid dengan izin Allah aku berharap agar dengan usaha ini lebih ramai orang muda akan terlekat hati mereka ke masjid dan akhirnya bakal mendapat lindungan arasy Allah di hari yang tiada sebarang lindungan melainkan lindungaNya…

Seterusnya tahniah aku ucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan di bumi Melaka yang sudah menyusun saf kepimpinan pemuda yang baru..tiadalah lain hanyalah aku mendoakan dari kejauhan kejayaan dakwah di bumi sendiri…

Masalah permasalahan…

Dan masalah yang kami hadapi di sini pula ialah kekurangan orang muda untuk ke masjid tahap pupus!! Dan Alhamdulilah hasil perbincangan kami bertiga dan beberapa orang kampung yang sangat rapat dengan kami,beberapa program telah dirancang bersesuaian dengan kesukaan orang muda kampung ini..ada yang berbentuk outdoor dan ada yang berbentuk kerohanian..dan diharapkan tiada pula puak-puak pejuang bangsa menghalang jalan dakwah ini dan jikalau ada pun aku mendoakan semoga Allah tunjukkan mereka jalaNya yang lurus dan inilah cabaran dakwah daripada zaman para rasul sehinggalah zaman sekarang yang mana sememangnya tidak pernah menjanjikan karpet merah dan bunga rampai tetapi yang ada hanyalah duri-duri dan jalan yang penuh liku dan kesusahan tetapi tersimpan seribu kemanisan jika dihiasi dengan ikhlas dan tenang dengan janji-janji Allah yang maha benar!!

Dalam usaha mengumpul orang muda supaya melekat ke masjid ini,maka adalah tidak bijak jikalau dakwah lebih menempelak ibadat-ibadat turun temurun mereka seperti membaca Surah Yaasin di malam jumaat dan membaca tahlil,kerana apabila aku sudah masuk ke dalam dunia orang kampung,barulah aku sedar bahawa ibadat-ibadat sedemikian mempunyai kuasa yang besar untuk mengumpulkan muka-muka yang tidak pernah ke masjid,oleh itu,aku bersikap tidak melarang ibadat sedemikian tetapi membetulkan pemahaman mereka tentang ibadat,aku mencadangkan agar ditambah membaca Surah Al-Kahfi sekembalinya daripada membaca Surah Yaasin dan beberapa lagi tambahan ibadat yang lain yang lebih menepati sunnah dan tidak pula memecah belahkan perpaduan mereka dan menghalang niat mereka untuk ke masjid…

Kerana apa yang penting bukanlah aku dapat menegakkan sebuah kebenaran hujjah dan bersikap tegas di dalam agama tetapi ianya adalah dapat menarik mereka ke masjid dan memahami ajaran agama Allah dan mengamalkanya di dalam kehidupan seharian mereka agar dapat mengundang barakah di bumi bertuah ini…

Aku berharap blog ini bakal berjalan semula seperti biasa dengan dihiasi ilmu-ilmu Allah serta peringataNya dan mutiara kata baginda nabi sallallahu alaihi wassalam..opss lupa cakap,di bahagian tab akan diletakkan beberapa lagi terjemahan yang sudah dilakukan tetapi belum diletakkan lagi di sini..

HIDUPLAH PERJUANGAN ISLAM SELAMANYA…

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PALAS NETWORK: Pasar Bebas Partai Politik

Posted: 07 May 2011 07:00 AM PDT

Sejarah partai politik (parpol) di Indonesia selalu berulang. Setiap menjelang pemilu selalu ada parpol baru yang muncul dan mencoba peruntungan untuk bersaing pada perhelatan demokrasi lima tahunan.

Kini,wajah-wajah parpol baru pun mulai menampakkan diri ke permukaan, antara lain Partai Nasional Demokrat (Nasdem), Partai Nasional Republik (Nasrep),Partai Persatuan Nasional (PPN), dan Partai Kedaulatan Bangsa Indonesia (PKBI).Tentu,hasrat politis untuk berserikat dalam parpol merupakan hak konstitusional warga negara meskipun upaya mewujudkan hasrat tersebut kerap kali tak dibarengi modal yang kompetitif.

Tipologi Parpol

Tak berlebihan jika kita sebut demokrasi kita saat ini telah menjadi pasar bebas parpol. Siapa pun dapat mendirikan parpol dan berkompetisi dalam pemilu setelah melewati berbagai syarat formal dan lolos menjadi kontestan, baik karena menyiapkan diri maupun karena keahlian para politikus meretas beragam celah aturan main yang tersedia. Pengalaman pada Pemilu 2009, dari 38 parpol yang menjadi kontestan, hanya 9 yang bisa melampaui angka parliamentary threshold (PT) 2,5% dan akhirnya menjadi penghuni rumah rakyat di Senayan. Jika kita amati,paling tidak ada empat tipologi parpol baru yang saat ini mulai beredar.

Pertama, parpol yang diinisiasi oleh elite yang tersisih dari atmosfer kekuasaan parpol besar. Partai Nasdem masuk dalam kategori ini. Sebagaimana kita ketahui, Nasdem tak terpisahkan dari sosok Surya Paloh meskipun secara formal tak diketuai langsung olehnya.Konteks kelahiran Nasdem diawali histori kontestasi Paloh vs Aburizal Bakrie dalam pemilihan Ketua Umum Partai Golkar. Saat Paloh tersisih, dia mulai mengejawantahkan hasrat politisnya lewat Nasdem. Memang, secara organisasional Partai Nasdem dipimpin oleh Patrice Rio sebagai ketua dan Ahmad Rofiq sebagai sekretaris jenderal.Namun,publik juga sangat paham bahwa genealogi politik Nasdem bisa dirunut ke Paloh.

Mirip posisi SBY di awal kelahiran Partai Demokrat, tak duduk sebagai ketua umum parpol, tetapi berada di puncak hierarki kebijakan organisasi sehingga memiliki kuasa menentukan arah perjalanan parpol.Paloh dalam konteks ini sedang menjalankan two step models of leadership. Model ini digunakan untuk manajemen tes situasi dan respons khalayak dalam sebuah pasar bebas parpol yang begitu kompetitif. Jika Nasdem di kemudian hari gagal bersaing dalam pasar bebas parpol, orang diharapkan tak akan langsung menunjuk sebagai kegagalan total Paloh karena secara manajerial, organisasi ditukangi oleh orang lain.

Kedua, parpol baru yang muncul dari konflik organisasional yang menyebabkan dualisme kepengurusan. PKBI merupakan parpol produk konflik terbuka antara kubu Muhaimin Iskandar dan putri kedua almarhum Gus Dur,Yenny Wahid.Tertutupnya islah melahirkan keputusan pendirian parpol baru yang sama-sama akan menggarap basis masa kaum nahdliyin. Tentu, modal awal PKBI adalah reference power dari figur GusDuryangdilekatkandengan sosok Yenny sehingga diharapkan menjadi katalisator modal sosial, politis, dan finansial bagi ekstensi PKBI ke depan. Jika berbicara ceruk pasar kaum nahdliyin yang sangat potensial, tentu kehadiran PKBI sedikit banyaknya akan merugikan eksistensi Partai Kebangkitan Bangsa (PKB) pada Pemilu 2014.

Ketiga, parpol produk agregasi politik dari beberapa kekuatan yang telah ada sebelumnya. Partai Persatuan Nasional (PPN) merupakan hasil fusi dari 10 partai kecil. Dalam UU No 2 Tahun 2011 tentang Partai Politik muncul sejumlah pengetatan aturan,misalnya verifikasi parpol yang harus selesai paling lambat akhir 2011, keharusan memiliki kepengurusan di 33 provinsi, 75% kabupaten/kota yang ada di provinsi, serta minimal 50% kecamatan di kabupaten/ kota seluruh Indonesia. Belum lagi polemik soal peningkatan angka PT dalam pembahasan RUU Pemilu Legislatif yang dirasakan kian mengancam eksistensi parpol-parpol kecil.Maka,setelah mengalkulasi hitung-hitungan politik ke depan,10 parpol kecil itu akhirnya bersepakat melakukan fusi.

Keempat, parpol baru pengusung romantisme sejarah Orde Baru.Pasca-Reformasi selalu ada tipe parpol yang jualan utamanya adalah kedigdayaan politik Soeharto. Misalnya, menjelang Pemilu 2004, tepatnya 9 September 2002, didirikan Partai Karya Peduli Bangsa (PKPB) oleh Jenderal (Purn) Hartono yang menggandeng Siti Hardijanti Rukmana sebagai salah satu deklarator. Napas serupa sepertinya kini juga ada pada parpol Nasrep dengan memosisikan Tommy Soeharto sebagai modal dasar pergerakan Nasrep.

Persaingan

Keberadaan parpol dengan identitas baru, tetapi tipologi lama ini sepertinya berat bersaing di era demokrasi pasar bebas. Pertama, munculnya titik jenuh khalayak terhadap keberadaan parpol. Sikap dan perilaku politik para politikus lintas parpol nyaris seragam, yakni kurang merepresentasikan aspirasi rakyat.Sementara parpol baru yang hadir tak memiliki cukup nilai distingtif yang bisa memberi impresi sekaligus referensi baru bagi pemilih. Kedua, parpol baru pun masih terjebak pada identifikasi citra simbolik elite daripada jejaring kader ideologis. Misalnya lebih mengedepankan nama-nama besar Surya Paloh, Yenny Wahid (Gus Dur),Tommy (Soeharto). Ketiga, regulasi yang lebih ketat baik dalam UU Parpol maupun dalam UU Pemilu.Tentu, ini akan menjadi tantangan tersendiri bagi parpol baru.

Peluang parpol baru memang kecil,terutama jika mereka tak mampu mentransformasikan gagasan dan hasrat politis mereka di level kerja praktis, jejaring kader dan massa mengambang, figur,sumber finansial, serta berbagai pendekatan marketing politik berbasis komunitas. Ke depan pasar bebas parpol di Indonesia seharusnya memasuki fase konsolidasi, bukan terus-menerus menjadi ajang pencarian peruntungan para petualang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


Pembinaan Kilang Simen <b>Di Temerloh</b> Dibatal | MyNewsHub

Posted: 14 Sep 2012 12:25 AM PDT

TEMERLOH – Langkah kerajaan Pahang membatalkan pembinaan sebuah kilang simen di Gunung Jebak Puyuh, dekat Hutan Lipur Gunung Senyum, di sini melegakan 3,000 penduduk di kampung sekitarnya.

Rata-rata mereka berterima kasih kepada Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan kerajaan negeri yang prihatin dengan kehendak rakyat dengan membatalkan projek itu, dua bulan lepas.

Pengerusi Jawatankuasa Penyelamat Gunung Jebak Puyuh Hutan Lipur Gunung Senyum, Mohd Sakri Rani berkata pada Ogos 2009, penduduk membantah cadangan pembinaan kilang itu oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang dan Syarikat Yeoh Tiong Lai (YTL).

Rentetan itu, satu dialog khas diadakan antara penduduk dan menteri besar dan penduduk menyerahkan memorandum bantahan terhadap projek itu.

Katanya, bantahan itu dibuat setelah mengambil kira aspek kesihatan penduduk serta kemusnahan flora dan fauna di kawasan Hutan Lipur Gunung Senyum sekiranya kilang simen itu didirikan di situ.

Mohd Sakri berkata hutan lipur berkenaan merupakan satu-satunya pusat peranginan tersohor di daerah Temerloh dan dikunjungi 30,000 pengunjung setiap tahun berikutan keindahan dan kekayaan flora serta faunanya.

"Penduduk sangat gembira dengan pembatalan projek pembinaan kilang itu.

Mereka bukan menolak pembangunan atau peluang pekerjaan, tetapi kawasan itu sangat hampir dengan perkampungan dan perumahan penduduk," katanya. — BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

Kilang Plastik Kitar Semula Musnah Terbakar

Kilang Tenusu Meletup, 1 Terkorban, 3 Cedera

Kilang Keluli Terbakar, Operasi Dihentikan

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

NasRina HoNey: Homestay <b>di Temerloh</b>, Pahang

Posted: 10 Sep 2012 12:53 AM PDT

Homestay di Temerloh Pahang
Anda nak cari rumah penginapan untuk kenduri kahwin? Melancong? Atau berjalan-jalan untuk mencari ikan patin yang super duper lazat di Temerloh?
Family aku ada menyediakan perkhidmatan homestay....
Rumah teres dua tingkat di Taman Bahagia Makmur.
Berdekatan dengan Bandar Temerloh, Mentakab, Pasar Tani Temerloh...Kesimpulannya dekat tengah bandarlah... 
Kelengkapan dalam rumah :
- Kelengkapan katil dan almari di setiap bilik
Satu malam berharga RM200 sahaja...! Murahkan?Murahkan? 
Sila hubungi Rafar/Linda (pakcik dengan makcik aku selaku penjaga homestay) : 012-9493818/01119436534



06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2012 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Berbuka Puasa <b>Di Janda Baik</b> « Qistina Safiah

Posted: 13 Aug 2012 06:02 AM PDT

Setelah 21 hari berpuasa barulah kami sekeluarga berkesempatan berbuka puasa bersama-sama Nenek dan Atuk Profesor di Janda Baik.

Selesai menikmati juadah berbuka puasa yang istimewa, saya mengambil kesempatan meluangkan masa berbual-bual dengan Atuk Profesor sementara menunggu tibanya waktu solat Isyak.

Sempat juga saya tunjukkan kepada Atuk beg tangan baru saya ini. Beg tangan rayalah katakan :P

Kasihan Atuk, puas memujuk saya untuk bergambar bersama.

Maaf ya Atuk, semenjak saya sudah besar ini, saya malu apabila disuruh mahupun diajak bergambar bersama :)

Kelak apabila malu-malu saya berkurangan, kita bergambar sama ya.

<b>Janda Baik</b>: A back to nature retreat from Kuala Lumpur | The <b>...</b>

Posted: 06 Feb 2012 11:42 PM PST

It may seem strange to visitors from cooler climes, particularly those escaping from the bleakest months of the European or North American winter, but Malaysians spend much of their time trying to avoid the heat. Increasingly, people work, play and sleep in air-con. This is especially true of urban areas like Kuala Lumpur, where temperatures are hot and humid all year round.

Cold snap unlikely.

Cold snap unlikely.

No wonder then that when many KL residents, both local and foreign, go on holiday, they seek out cooler climes. In colonial times, this resulted in hill stations such as Fraser's Hill and Cameron Highlands. More recently, huge entertainment and accommodation complexes have been built in the mountains, like Resorts World Genting and Berjaya Hills Resort.

Still a rural Malay community at heart.

Still a rural Malay community at heart.

Janda Baik is somewhat of an oddity in that it did not start its life on the planning board. A small group of villages existed in this area long before the first tourists arrived. Despite rapid development over the past decade, it has managed to retain much of its rural, Malay feel.

No shortage of lovely streams.

No shortage of lovely streams.

Quite apart from the coolish climate (about 23-27 degrees Celsius during the day), Janda Baik has a lot to recommend it as an escape from the city. It is undeniably attractive, with crystal clear streams and verdant hills.

Not a bad spot to chillax.

Not a bad spot to chillax.

And it's a great spot too for outdoor pursuits, principally walking, mountain biking and bird-watching. Last but not least, it's just 45 kilometres from central KL.

Not exactly frenzied, but still too much development for some.

Not exactly frenzied, but still too much development for some.

Needless to say, all these new tourism businesses popping up, most of them owned by outsiders, is not welcomed by all. Many locals feel the pace of development should be slowed down, to limit environmental damage, and that it should more directly benefit the people of Janda Baik.

A qualified thumbs up to tourism.

A qualified thumbs up to tourism.

The vast majority of visitors are Malaysians, whether on weekend family breaks, activity holidays with friends, or work "team-building" jaunts. This means accommodation -- often fully booked at weekends -- eating and available activities are primarily targeted at domestic tourists.

Budget international travellers are not the target market.

Budget international travellers are not the target market.

This is well off the beaten track for independent travellers. A final point worth bearing in mind is that it's all so lush for a reason: it rains a lot!

Rain not an unlikely event.

Rain is not an unlikely event.

Not surprisingly, given the Malaysian love affair with motor vehicles, getting to Janda Baik by public transport is not possible. The closest you can go by bus is Bentong, from where you will have to get a taxi. By far the best option is to hire a car. For detailed instructions of how to drive there, as a well as plenty of other useful info, see the Friends of Janda Baik website.

Further reading

» Getting back to nature at the Forest Research Institute Malaysia (FRIM)
» The River of Life: bringing Kuala Lumpur's waterways back from the dead
» Kuala Kubu Baru: one of Malaysia's most laid-back little towns
» Best beach break destinations from Kuala Lumpur
» Kuala Lumpur: What's not to like?

More Malaysia resources
» Hotel deals in Malaysia
» Tours to Malaysia
» Travel safety advice for Malaysia


The HELPsych Gazette <b>Janda Baik</b> Project 11 : Recruiting Facilitators!

Posted: 12 Sep 2012 06:18 AM PDT

 Janda Baik Project is back with their 11th community service-based activity! We are currently recruiting facilitators and if you are interested feel free to drop us an email to jandabaikproject.11@gmail. com or contact Liyann at 0122120726. 

Interview Sign Ups Deadline: 19th September 2012
Interview Dates: 12th – 14th & 18th – 20th September 2012
Facilitator Training Date: 22nd September 2012 (NOT 29th as printed on poster)

KATA KILA: SAUFIVILLE <b>DI JANDA BAIK</b> PART 2

Posted: 17 Jul 2012 11:24 PM PDT

balik dari KALUMPANG , kami singgah tanjung malim. pekena pau tanjung malim, atau pun YIK MUN yang femes tu. sebenarnya pertama kali aku makan. kahkahkah


sedap . lembut. inti banyak. dua je aku lalu nak makan. kaya dan kacang merah. kelapa aku tak sure ade ke tak. dorang order banyak. ayam la itu la ini lah. aku amik dua ni je. hihi

sebenarnya, aku keliur pulak masa tulis tatap tengok gambar ni.sendiri tulis sendiri keliur kan

masa on the way balik , berpecah semua. ada yang nak balik KL, ada yang nak balik manjung bagai. aku sebagai penumpang, dan laki ku drive, tahu tidor saja aku ni haha

tiba tiba (jeng jeng)

ketua konvoi berenti tepi jalan. pastu arah arah kami berenti sama. semua keluar. aku cuma bukak tingkap saja. pemalas kan nak pakai selipar lepas tu keluar . baik pasang telinga ja. princess kan. puih.

" KITA PERGI SAUFIVILLE JOM"

aku macam. apa jadah tu. sebelum ni aku pernah dengar. aku pun angguk saja lah lepas tengok krol pun macam . "OKAYYYY *angguk angguk sambil tunjuk thumbs up"

masa naik saufiville. kona kona jalannya kan. naik genting turun balik jalannya. aku termuntah tertonggeng dalam kereta. lapar kot makan pau saja ingat cukup ka perut naga macam aku ni. masuk angin terus.

bila dah sampai, aku rasa wahhhh cantiknya.



banglo besar tersergam indah atas bukit. sejuk. penuh dengan pokok, bunga bunga, perjalanan atas nak naik ke banglo ni, rasa macam kampung betul :)

kami smpai malam. takdalah malam sangat pun . boleh la nampak jalan lagi kalau tak bukak lampu hihi. senja lah kan. keliwon :O

sesampai je semua berebut bilik. HAHAHA. sebab bilik ada lima atau enam je entah aku lupa. cuba lah cek kat website dia tu. hahah

lepas berebut bilik. mandi mandi kolam. lapar. makan.

makanan yang termasuk dalam pakej sekali atau tak. aku tak sure sebab management bukan aku. yang aku tahu makan saja. haha. nagi goreng, ciken cop black paper, hotdog , salad kentang goreng eh bagai bagai lah tak larat nak tulis. aku kelaparan pulak ni :(

kat dalam banglo yang besar tu ada macam macam. cuba masuk blog saufiville tu. dia ada masukkan gambar setiap inci ruang kat banglo tu. tak mampu pulak aku nak tangkap gambar dan tepek kat sini setiap inci. :( tapi satu je. MABELES. cantik sangat

siap ada jual jual lagi ok. scarf, tudung, pin, eh macam macam. aku sebat satu scarf ala ala ada bunga sekuntum di rambut. akak aku dah rembat rasanya scarf tu.

luar banglo ada bunga bunga cantik dan wangi. keluar banglo rasa macam menusuk nusuk hidung bau wangi bunga bunga tu :D segarrr je rasa dengan sejuknya lagi kan

ada jugak bilik karaoke . diasingkan dari banglo. tak lah jauh sangat. aku rasa aku tahu kenapa dia asingkan. supaya kalau meroyan memalam nak karaoke test suara kilauan emas kan, tak menggangu orang yang nak tido . bagus. aku kalau ada rumah besar nak jugak buat macam ni. cumanya belum mampu lagi hihi. Impian aku nih cewah

banglo ni dah selalu ada buat penggambaran berlakon. gambar ja ada. artis tadak. kihkih

masa berlalu. lepak punya lepak. aku tidor. bangun pukul 7 pagi sebab pukul 9 kena masuk opis. sempat atau tidak itu belakang cerita janji selamat sampai dan selamat masuk opis walaupun masuk opis pukul 12 tengah hari HAHAHAHA

suasana pagi paling aku suka. kalau nak tengok matahari naik. sila bangun awal. :D

berdiri depan swimming pool sambil tangan pegang camera. cantik. sejuk. nyaman. aku terdiam kat situ agak lama. 15 minit agaknya? selagi orang tak cakap JOM GERAK selagi tu aku diri situ

ini bahagian depan. yang tadi bahagian belakang. cantikkan. aaaaa tu lah dia . bunga bunga. pokok pokok. ada haruman semula jadi :D

nak pergi lagiiii XD

p/s : ini sambungan entry dari entry yang INI.. dan langsai sudah hutang aku untuk saufiville punya part yang aku cerita tu di SINI

***** HARAP FAHAM. OLEH SEBAB AKU INI PERCUTIAN TAK DIRANCANG, MAKANYA BAJU PUN TAK CUKUP.AKU PAKAI BAJU KOREA MANA TAK TAHU KUMPULAN APA, SEBAB AKU PINJAM BAJU ANAK BUAH NURUL. YANG BARU DARJAH 5 ATAU DARJAH 6 AKU PUN TAK PASTI. SEBAB TU GAMBAR SETERUSNYA AKU PAKAI JACKET COKLAT TU KAHKAHKAH******

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di jengka</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 11:33 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Jengka</b> 19: Utusan Online - Sukan

Posted: 13 Sep 2012 11:26 PM PDT


Selangor perlu elak kejutan

Posted: 13 Sep 2012 10:59 AM PDT

����JFIFHH��lPhotoshop 3.08BIM4xSHAH ALAM, 1 Sept -- Pemain Selangor Safiq Rahim diasak oleh pemain T-Team Rosdi Talib (kanan) pada aksi perlawanan Piala Malaysia di Stadium Shah Alam di sini, malam ini. Separuh masa pertama Selangor mendahului 2-0. --fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA zman/MZiSG01_010912_PIALA MALAYSIAP AZMAN FIRDAUSU PERLAWANAN BOLASEPAK PIALA MALAYnfotoBERNAMAs@WireImgId=14661212t'fotoBERNAMA (DIGI) HAKCIPTA TERPELIHARABOLA SEPAK PIALA MALAYSIA720120901Z SHAH ALAM_SELANGOReMALAYSIASPOSports 78BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ���€�^� ��'tU! �����df��-LTe�9�-�)����B�����iK�x�*Q�r5r���W��j��+1�z��I�_Q�sk5���h!(>�jm-�ۄ�B�˵�f*�ۊ�mR����x g����i�o�y�n���c �pt�h��Z �-�:�Q���=Ԏ6���H�0�B;XH�ϟ�D�q�u��B����ML�K �6~?8[�TP��La�G9�ά&�.J����;�V0x���ꍶ�)�F|�����n7���H�[�$�B}WKj���Yږ8��5��5�F�{�����/���$�$!���'�|��G� �gCq� � k�L!6�vW��c�=O�[i �5���DP����HO� �&�duɹ:�Z�b��b��̈M�l>��T��R���$'{%X Ծ �qu�ӝV�Y��:D�K+B��JP��S�Ր�����z��=�U�7��T�[�<���rQh$�j�0��I���Q]f��O���B�]�?P���,��̗��@ a��=�Jp0��a�*���~GX���!�d�&'Ͽ��^cѩS��qXS�*PA�ί����,xtStØcEKkqQ�B�8W��$�@��T6��8�v�b��o��aQ��+�XSIC1c#�\Q�#�I�V�K6��{R^�_���f%7&��W��h6��V@*PBs�#�4�}���n�2�w=:�����xz�Ǹ��H��$��XVs�z}]N�V��1� IQ�KL}�imJ��r\N� $`�s�UW�Tq�B��,�'��Bd�t���疦�j�c���d`��0�$($�ARU��Z=9�Uz�nT�u�XM%��h��V��B�+����L�2D�Uج ��ؑ:�v��lLT%�Cj�V� �?L��#��Q���[,�g���� I����T� S<�����}j�M.RR^D��8)<�J�B��ird8�6s�G�t��r���?'��z�R�BH#��T!s�O%����������K��y֙��y��@����A�#[S�5�����.4 E1&%)ϴ`����$�$�zw�e�Ә�Ez�&$u%� >���j�-k +yJ�hG�ʔ��v��{r��8�kJ���=) ��(�*� �s��׎���%g�����aNT <��?|�U?zֺ��z�J�\�5��~�:%9M��Y{�,�)ܓ��g�c57Uz?�=R�jJ�QDf�CrBêq��JZ�F������Y�c�)�o~��[��]*�܉�/;�i��(�TPBRy<�YB��ė"�:�W*q���"%EIt/v��*8�w�rF��\�<��>� ���<��x�K�\�A� ����j�qҩ5��&�9hC�P%�Q! �n�(��S��͍Q��j;LH�X��ᤸ�{je`�! �>����v�l�K2���F�,��4�2 7$�B�?���ޛ]�ӬܖJ)TdÌ�&3M) J�jIK��+a$$�ਝ�*�Y_$o f�0>��{��!��C� �2;AA���"�Wy�,h�(�n9IK�J�R��n�X@l��֟��vW=4[�6�'��=��S��Ҝ!Go�;p1�q���MjN��>�ԯ�Kv�0i*����$�<��YƬ��J�IW L��TRٍfF�~�R���P�L���y�&�G�U~E^��ȧ_��k��% >J\����Uq�Δ73�R[K�t��a�Z�EQ;PO%##89�f�m����~�)N�������D)Hڈ��5וh _I,z�Z�O�qIzM5�1%;Bv,y�JYe��☹�g���F��9۫��H1+��K��S�(mٟ�<�]7��ӫ���f C�S_�^i���ZH㌔��22u�X� ��d�?�U�t㲄�Μ�c��&����P"�:�[v�vc�x�j[��Gl�*�r7W�<���^�z�]�˥C�j�#q��S*U���79�m�hJF=��թqz&�����@r�g<���(IJc49q�9Y���#�$�yt/�vw�Z��4�7.F߭��;�K �����#'��EoI)[�yοZ\y��%ѯJ��[�B�~�sT�o���<���cU�{͒�`��㿮�jEP�'z���%Kn=rf��Fq%���r�yǑ��U>�.mx�_�����NHBʑ��ڜ�N8�jW{���lI�6�Th ����lߨu��A��HP��Q�I}=U�Y�eIjE�&,e���ahqJ|�~�����7H����N������/�K�N � i3�(�$i�5���d���؉��`�% xj,]��Cg��Ưz_G�M��5��Vp�03�LNzk�-jW�� ��n�D�^��i}�.8��J��`��j�S"���� I�΍��W��c�5���J8����W�#/�3����h��~��&���DL�{�_b4$n>��O�JR<� ǀG�P.��+7�=�M��(�YI8��#�B��QV�Ԍ�q���_G�}���5\�D�(�\c�~�%YQB�-�+�/����_I�"Qi���R#Ee!m8�'�~�I�N�no��+Saf�+�W!�q���\I�V���GQ�Ρ}*��~�Ο[���UE=�3bG�0�Y�i��v��T�w(��j�_x��h8>4_Ѕl���W)�2�NpI��>�� $�qkuEk2M|� Č��i�[IR֯ rN����jt{�ܺ��q.�b̅�[�>��;��=�v��|��jI�^�.ʨ7�TTI1�u�N��@����|i�����Q�ʷP�������ǓIC�H���u�[G��}Ğp0������@c2N�a ��ys����6X%��X�3-� �Nc;{#r�3������m.�#R�}���7f���0���A'����� 5ʴ�t��H��9mԼ�AqeG9K��8��5��F�:�2Q)�=�2�JC�9<͐V�9�����?<��.�r���_ҽI�,G�� R�J�HS�'R�p�s�g�L8��VV�pȉ��k׮��~��D���O��W_m���y�Ƃ�qH�����,~���������%JG_��N6����I�Ұ?i��S�(���������mN����JD�%(m)H�BS��q��V���l��t�>�{�*����k�=��!JV�u8Ϗ�B���gҴ��ox�*�?M*���@�Ө�N���r,��!��'+R|�S�����Y��R�R�8*���i��Q��5K��J��V��mKl��n���xP�#�4C �,%3�D���*fnہJ�U�3�v�L.)����6���e�۞J�jZ���\�|�+>��c�6ԋrlS��.���i��w��*����t��+��7����Y�m�F� �#4P��J�C�Aq�H� ���`Z�4�ݲ�Si���X(�J�JPV=�K�Q�O'rO�v�h�]�*qc�H�C6ה����U��۠��y�`��Ox�I�=�r�:��^mZ�pS#4+l�d��Q��Fv4U�+>�A#ъĮ���b�1�e157�QT����Jڔ��G��x�e E�I��Q��K�Ԙt�J㴦�� v���g��r�P.�ɹ}A�f�S�L���lzҦ�( �$��a�p�7��pt�c�-�|���!@��c�������n� �r*ҕ�4Z]bD&�6�ėN�S�>��kѡG.�r�e]р>�5�Ff=.#2V�ZDx��\ǝNji ܢNI8��S��.,<�r�*��@'�θ��ao-L�d��U})���(ܦp7-��0El���#��?��R�a�����J�����ҡ.�P? ���T�R=ҵ��<9K|�d'9����j_Xch#y���CCT�Ds���)������P���U��= {��!崤6JU���'S�-��)d���1�Z�Uĉ%�� B6����\g;�����x����ְ{ԩ�%��ѵ'���KJ�NF?,hhje b�U&�)q����9#�0F���I�|��CCD"�$���

����JFIFHH��lPhotoshop 3.08BIM4xSHAH ALAM, 1 Sept -- Pemain Selangor Safiq Rahim diasak oleh pemain T-Team Rosdi Talib (kanan) pada aksi perlawanan Piala Malaysia di Stadium Shah Alam di sini, malam ini. Separuh masa pertama Selangor mendahului 2-0. --fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA zman/MZiSG01_010912_PIALA MALAYSIAP AZMAN FIRDAUSU PERLAWANAN BOLASEPAK PIALA MALAYnfotoBERNAMAs@WireImgId=14661212t'fotoBERNAMA (DIGI) HAKCIPTA TERPELIHARABOLA SEPAK PIALA MALAYSIA720120901Z SHAH ALAM_SELANGOReMALAYSIASPOSports 78BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ���€�^� ��'tU! �����df��-LTe�9�-�)����B�����iK�x�*Q�r5r���W��j��+1�z��I�_Q�sk5���h!(>�jm-�ۄ�B�˵�f*�ۊ�mR����x g����i�o�y�n���c �pt�h��Z �-�:�Q���=Ԏ6���H�0�B;XH�ϟ�D�q�u��B����ML�K �6~?8[�TP��La�G9�ά&�.J����;�V0x���ꍶ�)�F|�����n7���H�[�$�B}WKj���Yږ8��5��5�F�{�����/���$�$!���'�|��G� �gCq� � k�L!6�vW��c�=O�[i �5���DP����HO� �&�duɹ:�Z�b��b��̈M�l>��T��R���$'{%X Ծ �qu�ӝV�Y��:D�K+B��JP��S�Ր�����z��=�U�7��T�[�<���rQh$�j�0��I���Q]f��O���B�]�?P���,��̗��@ a��=�Jp0��a�*���~GX���!�d�&'Ͽ��^cѩS��qXS�*PA�ί����,xtStØcEKkqQ�B�8W��$�@��T6��8�v�b��o��aQ��+�XSIC1c#�\Q�#�I�V�K6��{R^�_���f%7&��W��h6��V@*PBs�#�4�}���n�2�w=:�����xz�Ǹ��H��$��XVs�z}]N�V��1� IQ�KL}�imJ��r\N� $`�s�UW�Tq�B��,�'��Bd�t���疦�j�c���d`��0�$($�ARU��Z=9�Uz�nT�u�XM%��h��V��B�+����L�2D�Uج ��ؑ:�v��lLT%�Cj�V� �?L��#��Q���[,�g���� I����T� S<�����}j�M.RR^D��8)<�J�B��ird8�6s�G�t��r���?'��z�R�BH#��T!s�O%����������K��y֙��y��@����A�#[S�5�����.4 E1&%)ϴ`����$�$�zw�e�Ә�Ez�&$u%� >���j�-k +yJ�hG�ʔ��v��{r��8�kJ���=) ��(�*� �s��׎���%g�����aNT <��?|�U?zֺ��z�J�\�5��~�:%9M��Y{�,�)ܓ��g�c57Uz?�=R�jJ�QDf�CrBêq��JZ�F������Y�c�)�o~��[��]*�܉�/;�i��(�TPBRy<�YB��ė"�:�W*q���"%EIt/v��*8�w�rF��\�<��>� ���<��x�K�\�A� ����j�qҩ5��&�9hC�P%�Q! �n�(��S��͍Q��j;LH�X��ᤸ�{je`�! �>����v�l�K2���F�,��4�2 7$�B�?���ޛ]�ӬܖJ)TdÌ�&3M) J�jIK��+a$$�ਝ�*�Y_$o f�0>��{��!��C� �2;AA���"�Wy�,h�(�n9IK�J�R��n�X@l��֟��vW=4[�6�'��=��S��Ҝ!Go�;p1�q���MjN��>�ԯ�Kv�0i*����$�<��YƬ��J�IW L��TRٍfF�~�R���P�L���y�&�G�U~E^��ȧ_��k��% >J\����Uq�Δ73�R[K�t��a�Z�EQ;PO%##89�f�m����~�)N�������D)Hڈ��5וh _I,z�Z�O�qIzM5�1%;Bv,y�JYe��☹�g���F��9۫��H1+��K��S�(mٟ�<�]7��ӫ���f C�S_�^i���ZH㌔��22u�X� ��d�?�U�t㲄�Μ�c��&����P"�:�[v�vc�x�j[��Gl�*�r7W�<���^�z�]�˥C�j�#q��S*U���79�m�hJF=��թqz&�����@r�g<���(IJc49q�9Y���#�$�yt/�vw�Z��4�7.F߭��;�K �����#'��EoI)[�yοZ\y��%ѯJ��[�B�~�sT�o���<���cU�{͒�`��㿮�jEP�'z���%Kn=rf��Fq%���r�yǑ��U>�.mx�_�����NHBʑ��ڜ�N8�jW{���lI�6�Th ����lߨu��A��HP��Q�I}=U�Y�eIjE�&,e���ahqJ|�~�����7H����N������/�K�N � i3�(�$i�5���d���؉��`�% xj,]��Cg��Ưz_G�M��5��Vp�03�LNzk�-jW�� ��n�D�^��i}�.8��J��`��j�S"���� I�΍��W��c�5���J8����W�#/�3����h��~��&���DL�{�_b4$n>��O�JR<� ǀG�P.��+7�=�M��(�YI8��#�B��QV�Ԍ�q���_G�}���5\�D�(�\c�~�%YQB�-�+�/����_I�"Qi���R#Ee!m8�'�~�I�N�no��+Saf�+�W!�q���\I�V���GQ�Ρ}*��~�Ο[���UE=�3bG�0�Y�i��v��T�w(��j�_x��h8>4_Ѕl���W)�2�NpI��>�� $�qkuEk2M|� Č��i�[IR֯ rN����jt{�ܺ��q.�b̅�[�>��;��=�v��|��jI�^�.ʨ7�TTI1�u�N��@����|i�����Q�ʷP�������ǓIC�H���u�[G��}Ğp0������@c2N�a ��ys����6X%��X�3-� �Nc;{#r�3������m.�#R�}���7f���0���A'����� 5ʴ�t��H��9mԼ�AqeG9K��8��5��F�:�2Q)�=�2�JC�9<͐V�9�����?<��.�r���_ҽI�,G�� R�J�HS�'R�p�s�g�L8��VV�pȉ��k׮��~��D���O��W_m���y�Ƃ�qH�����,~���������%JG_��N6����I�Ұ?i��S�(���������mN����JD�%(m)H�BS��q��V���l��t�>�{�*����k�=��!JV�u8Ϗ�B���gҴ��ox�*�?M*���@�Ө�N���r,��!��'+R|�S�����Y��R�R�8*���i��Q��5K��J��V��mKl��n���xP�#�4C �,%3�D���*fnہJ�U�3�v�L.)����6���e�۞J�jZ���\�|�+>��c�6ԋrlS��.���i��w��*����t��+��7����Y�m�F� �#4P��J�C�Aq�H� ���`Z�4�ݲ�Si���X(�J�JPV=�K�Q�O'rO�v�h�]�*qc�H�C6ה����U��۠��y�`��Ox�I�=�r�:��^mZ�pS#4+l�d��Q��Fv4U�+>�A#ъĮ���b�1�e157�QT����Jڔ��G��x�e E�I��Q��K�Ԙt�J㴦�� v���g��r�P.�ɹ}A�f�S�L���lzҦ�( �$��a�p�7��pt�c�-�|���!@��c�������n� �r*ҕ�4Z]bD&�6�ėN�S�>��kѡG.�r�e]р>�5�Ff=.#2V�ZDx��\ǝNji ܢNI8��S��.,<�r�*��@'�θ��ao-L�d��U})���(ܦp7-��0El���#��?��R�a�����J�����ҡ.�P? ���T�R=ҵ��<9K|�d'9����j_Xch#y���CCT�Ds���)������P���U��= {��!崤6JU���'S�-��)d���1�Z�Uĉ%�� B6����\g;�����x����ְ{ԩ�%��ѵ'���KJ�NF?,hhje b�U&�)q����9#�0F���I�|��CCD"�$���

Harimau Muda ditawar beraksi di liga Brazil

Posted: 13 Sep 2012 10:59 AM PDT

����JFIFdd��DuckyP��Adobed���� ��dZ��� !1"AaQq2 ��Bb#3S4T5��R%6��Cd�eV'!1AQaq�"2�B������Rbr3��#C$����?Jì�L{n�f��(���ʼ�ƛq=I+Z����:D� ]Ԥ������6���4�M�55�3�7'w'�^ �����s<�5��ŕ��m��LZ��!NS�SJ���նһ�+�1�\RJHF��)!n���_�� Z�@������h^�!����"��{o��F�fU�V��$!$0��"JB�Z i[*� � &��+-�։u*�Ӊ���0'����74��.��� Z�Q�\� ��w{7o)�

<b>Jengka</b> 19: Utusan Online - Keluarga

Posted: 14 Sep 2012 01:42 PM PDT


Beli kek untuk beramal

Posted: 14 Sep 2012 01:43 AM PDT

����JFIFHH��:Photoshop 3.08BIMx�KUALA LUMPUR 8 SEPTEMBER 2012 - Kejohanan Kek Coklat Anjuran Great Eastern Mall di Great Eastern Mall Jalan Ampang, di sini hari ini. Gambar : Riduan Rizal Ahmad Pemberita : Fazrina(kelurga)s@WireImgId=14723499tRIDUAN RIZALkek 58BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��; !1"AQ2aq�#�R�B�� 3b����������)!1A"2Qa3B��q����?���5�R�����k�6��S�1�ˁ�ŗR�敢���������G\%��q�UO�N�:0�#��K�j�fH-5UV��=�4�tp3�Ͽ_�B��g�ǻ�_�q�I�46*K�tW�����P��^�߼hb�`K��,P��ۮƌ%�O��uC�a�*���#(T�����%0�<��ï�;�����1F�f��ǒ�����^�{��n:q4�)�8�я�ā�4kd��x�G��)&����5�BES���y#��z��D���V�ĸd���n~�j|��wWUXv��y)��P*�+ҖFa��ʐ���\��&�vS�`߅�fb��L��NOzcE����5�q� �+3[��(ᱚ�.->G�s�=��~��_ ��t/{�3�WӞ��z2}�`>t�w�3�}�m88�r)�'�㪫��7{���MGL�`��ğ��rr�Ct�Km A����@j^�'�����᷼�F�0�p>�d�p��^�e���p�*���|�A8_��kY���h+����S�y��8�}�����:��ji_�=�s�D���[�d!?�u#A�/���44�꠹�犜����Etw��Z���I�*7�D4D{��~C�/���_ ��W*ڦ���F��>��J�l3�����M\�+M���M-M-+�H��P��i˼����4��o{��`\*/=Ƣ�(��hUm���@�� v�Oz =iJ�m�3QF1���[|{�[U�m϶.���j��+�]��� `����3��~ڞ�n?�/wr�{�B�TIN&� 1^X��3����z'����u�IP�-eUDѲ#�(�g���O���52���RD�U������R<�{z�Wx:z꧕}��� ��ŵh�V/"F���C'�8�}ݞ��d�"XxR@l}�}�F�d��6��-ă�>��:���Q]S�Hm*��i;�jH��$���B�d��Tc���]ҢZ:ET�fQ?��G����?�z��X#TPP�Q����~��ٚ�V��X)�iD�P��������H��~�tԱ[�Aq(#!J���$~���˝�{�Pȱ�IWFޞ9!�q�0}���k��R�P��b��P����w��~�d����JxKv����G��B�(�N-;_n��^נ3uR�MO � B��#�LN3���5l璺�ԩJ�)n4|�ji�Y�ے��F?c�xx�vVl�ƵШj���N�dg~����M_���_0m��[�z�k�H ��� ���B�c�T=H����� ���m�/�MW��M/'�w�UG�g�\�]�}4�2�tz�?��wz�҆�>�$!lu�O*� {$\r}�������2���6 �~� �=�`V#�*�/����=�������is���-�wV���\=5QU��+��>���a����_P�l�>Cuj*Zd���R����!���>�Ժoے��h�2l��5'�v�����&ܩ�i�T��AO2�w �u �W�;ԴV�*�h���.pc��IJ!��v��ֈ�K$ފ��\�S�~�-��-Ҧ�&�L��*�ΣZI�ID5/�J�'����T�G���I"2�2�ya�}V`I��۱��ڛ��"�F�ժJYi��4��t%N/���5�3EY%T��*�����ˑ��O�5%*�)�A�gWp�=`���Q�,�{�E,�g�p�)'��=�9��� 5J�K��]�r�*$J�E�n--*����/D�c��C����Kf)�hĝ��S�89�׭�KAhٴ�JV��s�UӬxiW�#����?�4���h/ %�����_�o�о�)t�vMQ�L�rq"I�û�g$��k�[��lUl{5�p�npP�%�j�!�|��I���K�W��4���JeB�X��8��Z���wص���⳻%*�U�k�1z�ѿ5�{�;�t��IR��m%��Km��*ZJh�0���0>������j�K��I�s�����{�Ͷj��۶{�5��}��4� ֞�rd����(?RI�N��k������ʎ�װՖi\E�'��+.��V͒���.���ue�`g��H���a����#���o���46���T#\���8��ӫ�jJ]��x�e]��`����2Dh����z�U������ v��Y�J�N�v�3��jIbLgf�����hZ)��ඣ�^<�w�x� |�s�tE�* ��vj�j�ܧ��H�Y7*T�f�'~��1�-R����f ��2��[%r�[=�=�u�|��g�=��K���"�<�g&G史笌�>��lz�j+#�uX���u�H)�E��h�q� ���AV��Gdh*}�EEy����B��zZ�oN)�p�r��Q@�Q8������["�RZ��F�-$R9$*>id'�ы�N~��TU[m��V\��O /���S�c.��OFq�:��2�K��~�����[k��D�z��j�q�S+���$e�'ɕ���^�y�w���UAe�yk*��9�8"P��'��}��i��|9E�v��7���6�=�}��*^�8S��@�䏗e�'�4��w�+�W��Q��-�jh��SN�r��$u!x����=��l����Wl-�]��h���v�RA2�-]J������ '�.ϱh+mw��β�mh�d�x��@���\����tO�(vV�_w ֎�_%��n��(���S)/'!a���1�@�7-���TQ�n���yJ��B5Fi}I�e\�!r�U��@���:1K�����6�Oyۻv�p��%��g���Tr�"����V+ſf� ��V�n�H����1T��P@hA��)ϿY�T��^�ŷ��u�j*�ޚzI �8W��T0�;H8f��nE�Ln~9��ƕ����C[WSVc��/NV�������Z0RA�թ�l-ѥS����D���Un�m�SM�'�ԫl?OmSY��Rin;�5@AY;q��%;���.��-���y�jk�5�KY*"EJ�$���s�7��һ:��1��1�H����Z��c���%�,�O4nz˹桷[E��l3��W,j�)b�X�P�B�FA�$�_c���5��k$��+M\$SO,#ug��TH�����킪�Ox�%ƪ��܎�p�i��!e��[�T�}�j���k-�ѧ����5mʺ��cc�TS"�b���J�`��s�BԸERٻ��;��C�d��Z*yj��T�?�:�J���8�8���]'�P�C��Q�G_}y���ʶ�n�JD���Р��E>9*���vp�&�\� =�wjd��Һ&h}x$-�>��2:?��]�-��I(8Xv�h�����ء��i��E���Κ ��Z34L���r�8㱦���l�6�ق��C�'��t�K%D���*�$y2�Q���YX�N��dbԲG+�Z�*�dl�����W��쥷�lߩ���n5Le�oH�%"�'��2y�c�Ҫ.��p�˯��AZ<��w����6�O�4���O$H\JØ��+�A�x� �-��l[�]6�����Xc�zc>��Ĭ���|����X=����5�-�* ���.�]襊3S*�DT�R_��YJ�Ȃ2�g�]�v��/�ڻ��D�o�:�ד2�y�� ����*2��l1�O�;�y�X_��I�+-Ɗ��y��o�����!2S,LVZI������1�*�$_*hc����-���GKu�!���[�#�����մ�o�M�gTOl�U�*�D5���ࡅ�)�� �����"���YĊOzN|L��k��^��ۖ��U�PAa�Mo���]=)�!��h�zr��ʼn���V�Ȋ�wrX����q���$�J�y��2u�rO�׺��"��$ ���鑰�����V;=ʑvc� 3Zk7R�q7�U9r�����u�z�e�=��_m����G<���M���*I���i�{ ��!��e�n/�j����;�%� �*X��&dy�\I1�?��l�}f�CUv���U������^v�M�. (�Y��c*�:dP � �}�9�$d7�E��z���X��ۻn����[c%acS�^5C�ANP(�lf�CCy!�����za\�,s��$��|�]<��w�û_n��+#������E��6 �n����f�_� /�A�ŕ<��\��u�V���4�F�I�bIuS��������~$�#k���M�i,�*����

Lobak merah dalam kek

Posted: 14 Sep 2012 01:43 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]JIKA anda mengatakan lobak merah tidak sesuai membuat kek semestinya anda silap kerana pada minggu ini saya akan menulis tentang kek lobak merah. Kek lobak merah menggunakan parutan lobak merah sebagai...

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Aku Tetap Aku: Part 3 - Gambar <b>Di Cameron Highlands</b>

Posted: 03 Sep 2012 01:33 AM PDT










06 di sungai lembing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di sungai lembing - Google Blog Search


Jambatan Besi <b>Sg Lembing</b> Bakal Siap Oktober ~ Pahang Ku

Posted: 09 Sep 2012 07:30 PM PDT


Tiga jambatan besi bernilai RM35.6 juta yang dibina bermula awal April lalu bagi menggantikan jambatan kayu sedia ada di Sungai Lembing di sini dijangka siap seawal-awalnya pada akhir bulan depan.

Panglima 3 Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Razali Ahmad berkata, satu daripada tiga jambatan yang dibina oleh Rejimen Askar Jurutera Diraja (RAJD) itu iaitu di Kampung Kawah dijangka siap lebih awal iaitu pada 24 Oktober ini.

"Pembinaan jambatan di sini (Kampung Kawah) kita beri keutamaan dan akan disiapkan lebih awal. Saya akan arahkan anggota RAJD untuk menyiapkannya walaupun mereka terpaksa bekerja pada waktu malam.

"Ia sebagai hadiah Hari Keputeraan Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah pada tarikh tersebut (24 Oktober)," katanya.

Beliau berkata demikian selepas mengadakan lawatan kerja ke Projek Jiwa Murni Pembinaan Jambatan di Sungai Lembing itu di sini, semalam.

Hadir sama, Ahli Parlimen Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Lembing, Datuk Mohamad Sohaimi Mohd. Shah.

Razali berkata, pembinaan jambatan besi di Kampung Kawah dan Kampung Kuala Kenau kini sedang dijalankan, cuma di Kampung Seberang operasinya belum dimulakan.

"Ini kerana, pembinaan di Kampung Seberang melibatkan pemindahan enam keluarga yang tinggal di kawasan jajaran jambatan di kampung itu. Enam buah rumah baru telah siap dibina dan enam keluarga tersebut akan berpindah pada 11 September ini dan pihak tentera akan merobohkan rumah yang terlibat sebelum kerja-kerja piling dijalankan," katanya.

Beliau dalam pada itu berkata, pembinaan ketiga-tiga jambatan itu membuktikan kesungguhan dan keikhlasan kerajaan dalam memberi keselesaan serta kesejahteraan kepada rakyat terutama di kawasan pedalaman.

"Tentera Darat akan terus membantu rancangan pembangunan negara semasa aman selari dengan slogan Tentera Darat dan Rakyat Berpisah Tiada," katanya.

Sementara itu, Abdul Manan berkata, pembinaan ketiga-tiga jambatan itu dijangka memberi manfaat kepada lebih 10,000 penduduk di Sungai Lembing.

"Apa yang penting bagi kita sebagai kerajaan memerintah ialah rakyat didahulukan dan apabila kita berjanji, kita menunaikannya," katanya.

06 di triang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di triang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di triang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 01:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di triang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di triang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

cerita dari pahang: pokok <b>di triang</b>

Posted: 28 Jun 2012 06:34 PM PDT

Wartawan Sinar Harian
27 Jun 2012
TRIANG – Penduduk sekitar Taman Orkid dekat sini, minta pihak berkenaan menebang dua pokok yang sudah menjangkau usia lebih 100 tahun ekoran pokok besar itu berisiko menghempap rumah penduduk.

Seorang penduduk, Ah Peng, 65, berkata, kira-kira 10 tahun lepas, dahan pokok tersebut pernah menghempap bahagian depan dan bilik tidur rumahnya.

Menurutnya, kejadian itu bukan disebabkan dahan pokok sudah mati tetapi terlalu berat dek pokok yang subur.

"Nasib baik masa kejadian itu, saya dan keluarga tiada di rumah. Kalau tidak, sudah lama saya mati. Bukan rumah saya sahaja kena hempap, rumah jiran di hadapan juga nyaris dihempap
dahan itu. Kini, jiran saya bimbang kalau perkara sama berlaku kepada mereka," katanya.

Sementara itu, Lui Sang, 71, berkata, penduduk di sini sudah terlalu kerap meminta bantuan pihak berkenaan untuk menebang pokok itu tetapi aduan kami tidak dipedulikan.

Katanya, masalah yang sama juga disalurkan kepada wakil pemimpin namun pihak terbabit sekadar menabur janji manis yang diberikan sejak dua kali pilihan raya umum (PRU) diadakan.

"Kalau tidak mahu tebang sekalipun, cantaslah dahan-dahan yang mengganggu wayar elektrik di sini demi keselamatan orang ramai.

"Orang yang lalu lalang di sini juga berasa risau sekiranya dahan itu menghempap mereka," katanya.

Seorang lagi penduduk yang hanya mahu dikenali sebagai Singh, 46, berkata, tindakan pihak berkenaan yang mengabaikan permintaan penduduk adalah tidak wajar.

Menurutnya, kedua-dua pokok itu mesti ditebang kerana ia terlalu dekat dengan landasan kereta api dan rumah kedai di sini.

"Kami berharap ada pihak tampil menyelesaikan masalah ini supaya keselamatan penduduk dan orang ramai terjamin," katanya kepada Sinar Harian.

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved