ads

Rabu, 7 November 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


Ngeri! Apabila Mayat Terbang <b>Di Temerloh</b> | Informasi Melayu Kini <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2012 01:30 AM PDT

Sebuah kemalangan ngeri telah berlaku di kawasan Temerloh. Namun apa yang mengerikan adalah salah seorang daripada mangsa telah tercampak keluar dari kereta sehingga 10 meter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini.net – Ngeri! Apabila Mayat Terbang Di Temerloh | Hampir setiap hari, ada sahaja kes kemalangan berlaku. Terbaru berlaku sebuah kemalangan ngeri di Kilometer 104.6, Lebuhraya Pantai-Timur, Lanchang. Namun apa yang mengerikan adalah  salah seorang daripada mangsa telah tercampak keluar sejauh 10 meter dan mati di tempat kejadian. Boleh lihat gambar di bawah ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.58 pagi itu, mayat Low Yee Yam, 34, dari Lorong Dato Yusof Shahbudin, Taman Mewah Jaya, Klang, Selangor ditemui maut dalam semak oleh anggota Balai Bomba dan Penyelamat Lanchang.

Dua lagi rakannya, pemandu, Gan Kai Lun dari Kampung Baru Kerdau, dekat sini, bersama penumpang depan Tan Teh Kang dari Pekan Kerdau, dekat sini, masing-masing berusia 26 tahun turut terbunuh di tempat kejadian.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Zundin Mahmood, berkata sebelum kejadian, tiga sahabat terbabit menaiki sebuah Proton Wira dalam perjalanan menghala ke Kuala Lumpur dari Temerloh sebelum terbabas melanggar penghadang besi.

Menurutnya, akibat rempuhan berkenaan, kenderaan dinaiki mangsa dipercayai berpusing beberapa kali sebelum melintang di tengah jalan.

Melayukini.net - Kita sememangnya boleh memandu terlalu laju akan tetapi ia juga bergantung kepada jenis kenderaan apa yang kita gunakan. Memandu kereta dengan laju tanpa melihat spesifikasi sesebuah kereta, ia bakal mengundang kecelakaan seperti terbabas hilang kawalan, terbalik dan sebagainya.

P.S. I – Menakjubkan! Hanya Satu Tempat Sahaja Di Jepun
P.S. II – Restoran Yang Paling Unik Di Dunia!
P.S. III – Menarik! Cara Untuk Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris

Sumber: Harian Metro | Layari Berita Tempatan Informasi Malaysia Kini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pembinaan Kilang Simen <b>Di Temerloh</b> Dibatal | MyNewsHub

Posted: 14 Sep 2012 12:25 AM PDT

TEMERLOH – Langkah kerajaan Pahang membatalkan pembinaan sebuah kilang simen di Gunung Jebak Puyuh, dekat Hutan Lipur Gunung Senyum, di sini melegakan 3,000 penduduk di kampung sekitarnya.

Rata-rata mereka berterima kasih kepada Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan kerajaan negeri yang prihatin dengan kehendak rakyat dengan membatalkan projek itu, dua bulan lepas.

Pengerusi Jawatankuasa Penyelamat Gunung Jebak Puyuh Hutan Lipur Gunung Senyum, Mohd Sakri Rani berkata pada Ogos 2009, penduduk membantah cadangan pembinaan kilang itu oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang dan Syarikat Yeoh Tiong Lai (YTL).

Rentetan itu, satu dialog khas diadakan antara penduduk dan menteri besar dan penduduk menyerahkan memorandum bantahan terhadap projek itu.

Katanya, bantahan itu dibuat setelah mengambil kira aspek kesihatan penduduk serta kemusnahan flora dan fauna di kawasan Hutan Lipur Gunung Senyum sekiranya kilang simen itu didirikan di situ.

Mohd Sakri berkata hutan lipur berkenaan merupakan satu-satunya pusat peranginan tersohor di daerah Temerloh dan dikunjungi 30,000 pengunjung setiap tahun berikutan keindahan dan kekayaan flora serta faunanya.

"Penduduk sangat gembira dengan pembatalan projek pembinaan kilang itu.

Mereka bukan menolak pembangunan atau peluang pekerjaan, tetapi kawasan itu sangat hampir dengan perkampungan dan perumahan penduduk," katanya. — BERNAMA

Iklan Teks:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

AMY UK&#39;S: Mini Konsert Uk&#39;s <b>di Temerloh</b>

Posted: 17 Oct 2012 01:06 PM PDT

Assalamualaikum,

Minggu ini Uk's akan menjelajah ke Negeri Pahang iaitu di Daerah Temerloh bagi mengadakan Mini Konsert di Tunas Manja, Temerloh. Konsert tersebut bermula dari jam 11 pagi (sesi 1) dan 2 petang (sesi 2).

Kepada yang berminat jangan lupa datang dan saksikan Konsert Uk's di sana bersempena dengan Event yang akan dilaksanakan oleh Tunas Manja Supermarket. Bakal dirasmikan oleh VVIP yang dijemput oleh pihak pengurusan. Anda juga boleh bergambar dan autograph sambil membeli album Uk's Kembali Berbisa di sana.

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Life&#39;s as MyraQhairel: Jenjalan beraya <b>di Jengka</b> & Jelebu..

Posted: 06 Sep 2012 02:48 AM PDT

Ahad 2sept aritu kami beraya di Jengka 22...actually pegi sana ada urusan keluarga...
so aku join la sbb teman mak abah..plus kitaorg g satu kete jer...
inshallah kalau takde aral melintang...raya aji ni mak aku dpt menantu  lama balik.....
alhamdulillah..angah aku n kak ipar aku dah sepakat...nak melayari bahtera semula...
semoga bahtera tidak terpisah lagi..
yg baek seme dari Allah..yg tak baek tu dari kesilapan sendiri...
so bila dah bersama nanti...kisah lama tak perlu berulang lagi laa...
dua dua keluaga pon dah berbincang...so sapa yg paham tu ok ler..
yg tak paham tu ..wat2 paham je laa....huhuu

ok stop citer pasal dorang...sbb ending almost done..
lepas dah settle urusan kat Pahang nun....
kami singgah ler ker N9....klu dah ada kat Jengka 22...nak masuk ke n9 lalui simpang pertang dekatjer..
cuma laluan dia jer la...memeningkan kepala aku sampai aku muntah !! hampeeeh betul !...
abes lunch terpaksa la "kuar" kan balik...nasib tak banyak aku makan kat Jengka tu....huhuh...

Lepas dah singgah beraya kat Simpang Durian rumah pakcik sedara..
kitaorg move ke Felda Pasoh 2 plakk...ni seme sedara belah abah aku...
tpi aku citer kat next entri beraya di Pasoh plus cermin pecah ! okeh...
so layan gambo duluu....


 masa ni di Jengka 22....


pic hero ni masa kat Simpang Durian..Jelebu..
Syahmi was here yeayyyy....

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2012 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 09:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


felda : dari <b>lurah bilut</b> ke persada dunia!!! - seuntai madah

Posted: 06 Aug 2012 11:16 AM PDT

Ketika Lurah Bilut mula diteroka untuk dijadikan tanah rancangan Felda, tidak siapa menyangka bahawa syarikat yang ditubuhkan kerajaan itu bakal menjadi sebuah syarikat perladangan yang terbesar dan terkemuka di dunia.


Ketika langkah pertama para peneroka yang membanting tulang empat kerat di Lurah Bilut dahulu, tidak siapa menyangka bahawa segala hasil titik peluh dan darah mereka akan terus mewangi sehingga ke persada antarabangsa.
Dan ketika komuniti kecil warga Felda Lurah Bilut mula berjasa pada bumi bertuah ini, tidak siapa menyangka bahawa program kerajaan untuk rakyat tersebut mampu mengubah nasib kehidupan mereka sehingga mampu memiliki ladang di Indonesia.

Dengan lahirnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH), nama Felda kini berada di negara termaju dunia, Amerika Syarikat, Kanada, Afrika Selatan, negara-negara di Benua Eropah serta Asia Barat seperti Turki dan sebagainya.
Tidak pernah termimpi untuk para peneroka di Lurah Bilut tentang syarikat yang mereka usahakan itu akan menjalinkan kerjasama dengan pelbagai syarikat multi-nasional antarabangsa terkemuka dan berstatus multi-bilion seperti Bunge Limited, Procter & Gamble, Behn Meyer & Co, Taiko Clay Chemicals dan banyak lagi.
Bunge adalah sebuah firma pengeluar produk pertanian terbesar di Benua Eropah yang berpengkalan di New York dan mempunyai kepakaran teknologi yang tinggi serta pasaran yang luas di Amerika Syarikat, Kanada, Mexico, negara-negara Asia Pacific, Afrika, Timur Tengah dan kepulauan Caribbean.
Menurut sumber yang diperoleh, FGVH kini memiliki sebuah loji memerah dan menapis minyak canola dan soya di Becancour, Kanada.
Usahasama FGVH dengan Bunge diramal akan memantapkan lagi harga dan nilai pasaran saham syarikat perladangan negara itu yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia pada Mac atau April ini.
Procter & Gamble (P&G) pula merupakan sebuah syarikat antarabangsa terkenal yang menjalinkan kerjasama berkaitan produk oleokimia, khususnya membabitkan mengenai penyelidikan bio-diesel yang kini berjalan lancar di Cincinnati, Amerika Syarikat.
Bayangkan sekiranya FGVH dan P&G menghasilkan produk bahan api diesel yang bakal menggantikan bahan bakar diesel sedia ada yang kian mahal harganya di pasaran, pastinya ia akan membuahkan hasil yang paling berbaloi.
Behn Meyer & Co. pula merupakan sebuah syarikat terkemuka di peringkat dunia yang menjalinkan kerjasama dengan FGVH berkaitan produk pertanian, khususnya baja pelbagai nutrien, di rantau Asia Tenggara dan Eropah.
Itu semua adalah beberapa nama-nama besar syarikat  yang memainkan peranan penting di dalam dunia perniagaan di peringkat antarabangsa yang dilihat mampu melonjakkan keuntungan FGVH pada masa ini.
Ada banyak lagi usahasama dengan syarikat-syarikat besar dan FGVH bijak memilih rakan kongsi strategiknya memandangkan aset perladangan terbesar negara itu dibantu oleh pakar-pakar runding perniagaan dari dalam dan luar negara.
Untuk menjamin penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia itu memberi kelebihan terhadap peneroka Felda yang terbabit syarikat itu telah melantik tiga bank asing dan dua bank tempatan untuk mengendalikan proses tersebut.
Bank-bank asing tersebut ialah Morgan Stanley, JP Morgan dan Deutsche Bank, manakala bagi bank tempatan pula Felda diwakili oleh Maybank Berhad dan CIMB.
Justeru, tidak hairanlah sekiranya FGVH menegaskan bahawa syarikat itu mampu dan komited untuk menjanjikan pulangan yang baik serta sangat berbaloi kepada Felda pada setiap tahun.
Mengukuhkan lagi jaminan bagi kepentingan Felda dan para peneroka, Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjamin bahawa mereka akan tetap terus mendapat apa saja kemudahan serta kelebihan yang mereka terima sebelum ini.
Dengan segala sokongan dari pihak pengurusan tertinggi Felda, FGVH, para peneroka dan kerajaan, segala 'durian runtuh' yang membabitkan penyenaraian di Bursa Malaysia itu bakal dinikmati bersama dalam ertikata "win-win situation".
Terbaru, Kerajaan Negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Adnan Yaakob juga turut menyatakan komitmen mereka untuk turun padang bagi memperjelaskan kepada seluruh warga peneroka di seluruh negeri itu mengenai penyenaraian FGVH tersebut.
"Dua siri penerangan melibatkan peneroka di beberapa buah tanah rancangan sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan apabila mereka mula menyedari rasional penyenaraian FGVH.
"Selepas mendapatkan penerangan sebenar, mereka tidak lagi terkeliru dengan dakwaan pembangkang yang mendakwa kononnya aset serta tanah peneroka akan hilang jika syarikat Felda itu disenaraikan kerana tanah terbabit dijadikan cagaran," kata Menteri Besar Pahang itu baru-baru ini.
Lihatlah, meskipun dianggap 'orang luar' yang tiada kepentingan di dalam Felda pun sudah sanggup menerangkan tentang 'durian runtuh' yang bakal diperoleh para peneroka, sudah tentulah penyenaraian itu bakal memberikan Tawaran Awam Permulaan (IPO) yang terbaik buat semua warga Felda.
Khabarnya, warga pelabur pula tidak sabar menantikan penyeneraian Felda itu kerana ia adalah yang terbesar dan terbaik untuk tahun ini.
Sewajarnya selepas mendapat penjelasan yang membetulkan persepsi buruk yang ditohmah segelintir pihak, warga peneroka akan 'lekas celik' dan positif, serta memberikan sokongan padu kepada agenda yang bakal membuahkan hasil yang lumayan itu.
Hakikatnya, itulah Felda kini dan masa depannya yang lebih gemilang.
Bermula dari Lurah Bilut, kini Felda mengembangkan sayapnya di merata pelosok dunia dan megah bangga membawa nama Malaysia sebagai syarikat perladang yang bukan calang-calang reputasinya.
Bagaimanapun, segala 'kemanisan' yang dilihat mampu melonjakkan nama Felda di persada dunia itu tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya tidak wujud kerjasama dari semua pihak, khususnya dedikasi dan sokongan padu dari kakitangan Felda sendiri.
Justeru, adalah wajar bagi semua pihak yang terbabit menjayakan transformasi Felda ini untuk sikap yang lebih positif dan berazam memberikan sokongan tidak berbelah bagi mendatangkan keuntungan kepada seluruh warga syarikat perladangan terbesar bertaraf dunia itu.
Sayanglah jika peluang keemasan ini dipersiakan hanya kerana segelintir minoriti yang cemburu dengan kejayaan Felda itu!

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan <b>Chenor</b> (ngayuh ke sungei) 1

Posted: 27 Oct 2012 09:05 PM PDT

Bersempena pesta air di Pekan Lama Chenor telah diadakan juga Kayuhan Chenor yang di namakan Moh Kayuh ke Sungai.
 01 Garisan permulaan adalah tapak pekan sehari lama Chenor di tebing sungai pahang. Terlihat seketika kelibat Musairi Musa.
 02 Bersemangat nak mulakan kayuhan Chenor.
 04Setelah sampai kembali ke Pekan Sehari Lama Chenor (tapak permulaan) peserta Kayuhan Chenor dapat makan mee hon.
 05 Abah bersama kumpulan Semantan MTB. Mereka sedang dalam perancangan mengadakan Jambori Temerloh/Patin.
 06 Peserta Semantan dengan peserta Giant.
 08 Nombor pendaftaran untuk setiap basikal yang menyertai Kayuhan Chenor. Nombor ini juga digunakan untuk cabutan bertuah. Hadiah utama adalah body basikal jenama Scott dan sebuah basikal fixie. Body dimenangi oleh kaum ibu manakala fixie dimenangi oleh kaum bapa.
 09 Berihat setelah sampai.

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Sungai Rapat Online: Teroka tanah <b>di Cameron Highland</b>: Siapa <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2012 12:12 AM PDT


Penerokaan haram di tanah tinggi Cameron Highland bukan perkara baru, ianya berlaku sudah bepuluh-puluh tahun yang lalu. Bukan itu sahaja tanah tinggi Cameron Highland dipenuhi dengan pendatang haram yang terus menetap di sana umpama tanah milik mereka. Mereka sedap-sedap menerima habuannya rakyat menanggung derita disebabkan air kotor.

Persoalannya kenapa mereka terlalu berani meneroka tanah secara haram? adakah ada individu dibelakang mereka ini? atau mereka memang berani kerana peguatkuasa tidak berani mengambil tindakan.
Untuk jalan penyelesaiannya Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat kegiatan penerokaan haram tanah kerajaan secara berleluasa di Cameron Highlands.

Katanya, kerajaan negeri memandang serius kegiatan tersebut dan jika tidak dicegah dengan lebih awal kawasan hutan di situ boleh lenyap akibat perbuatan tidak bertanggungjawab itu.

"Saya berharap SPRM dapat menyiasat dan bertindak tegas sama ada ia membabitkan penyalahgunaan kuasa atau sebaliknya," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas kejadian itu selepas merasmikan majlis 'Pemimpin Turun Padang dan Kenduri Rakyat' di Felda Bukit Mendi di sini, semalam.

Katanya, ekoran kejadian tersebut kerajaan negeri mengambil keputusan tidak lagi meluluskan lesen menduduki sementara (TOL) bagi menyekat penerokaan tanah secara haram daripada berleluasa di daerah berkenaan.

Adnan berkata beliau telah meminta pejabat Tanah dan Daerah Cameron Highlands menyediakan laporan segera mengenai situasi tersebut untuk diteliti dan langkah yang patut diambil dalam usaha mengatasi situasi berkenaan. 

06 di ketari - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ketari - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

26 Buah Rumah Hangus <b>di Ketari</b>, Bentong. | ondscene

Posted: 22 Feb 2012 05:57 PM PST

26 Buah Rumah Hangus di Ketari, Bentong.

Kg Baru Cina
Ketari, Bentong
Pahang
22 Februari, 2012
4 petang
 

Kejadian ini berlaku semalam, tetapi saya hanya sempat menyiarkannya hari ini, 23 Februari.

Sejumlah 26 buah rumah musnah samasekali dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 3.50 petang di Ketari, Bentong.

Dan kebakaran ini berlaku hanya beberapa meter dari sebuah stesyen minyak.

7 jentera bomba dari beberapa balai Bomba dan Penyelamat bersama kira-kira 70 anggota.

Kebakaran dipercayai berlaku di bahagian tengah dan merebak dengan cepat – ketika cuaca panas terik dan angin kuat.

Pix – China Press

Post Lain Yang Berkaitan

1 Comment

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 07:53 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:25 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2012 07:24 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 07:21 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 07:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 08:14 PM PDT

Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500,000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan beberapa pandangan menarik yang wajar kita renungi bagi menghadapi PRU ke 13 nanti.

Melihat kepada fakta angka, mungkin agak sukar meneka apakah Pakatan Rakyat mampu mara ke Wisma Sri Pahang. Namun jika diambil kira terdapat terdapat 21 kerusi Dun yang ada tanah rancangan Felda, peluang nampaknya tidak mustahil. Ini jika dilihat berdasarkan perkembangan baru kesedaran politik para peneroka. Beliau tidak menyentuh tentang undi peneroka. Namun jika diandaikan hanya 5 % sahaja swing undi peneroka daripada PRU 2008, sesuatu kejutan boleh berlaku di negeri ini!

Di bawah ini saya perturunkan semuanya pandangan Fakhrul Anuar, hatta tanpa mengubah ejaan dan ayat-ayatnya.

Salam. Melihat kpd mood wall ini, semuanya mahukan PAS Pahang bersama Pakatan Rakyat utk memerintah negeri ini selepas PRU-13. Namun elok juga kita melihat sebentar kpd realiti yg bakal dihadapi.

Sehingga kini, pembangkang menguasai 5 kerusi drpd 42 kerusi (BN 37 kerusi). Utk melayakkan PR menerajui Pahang secara kemenangan majoriti mudah (simple majoriti), PR perlukan sekurang2nya 22 kerusi. Utk tujuan itu, PR mesti mempertahankan 5 kerusi yg telah dimenangi semasa PRU-12 (2 PAS, 2 DAP & 1 Bebas) iaitu di N12 Beserah (maj 1541), N32 Kuala Semantan (maj 932), N7 Tras (maj 2451), N38 Triang (maj 2469) dan N1 Tanah Rata (maj 575-Bebas). Masih berbaki 17 kerusi lagi.

Di mana peluang utk menang boleh diperolehi secara analisa kalkulatif sebegini? Pertamanya ianya boleh difokuskan kpd 7 kerusi yg dimenangi BN dgn majoriti kurang dr 1000 undi iaitu di 3 DUN majoriti pengundi Melayu iaitu N16 Inderapura (maj 873), N15 Tg Lumpur (maj 496), N29 Jengka (maj 596) dan di 4 DUN pengundi majoriti atau signifikan bkn Melayu di N14 Teruntum (maj 293), N10 Damak (maj 509), N34 Ketari (maj 882) & N35 Sabai (maj 145-India).

Seterusnya fokus perlu diberikan kpd 8 kerusi maj antara 1000-1500 terdpt di 5 kwsn maj Melayu (lebih 70%) iaitu N24 Luit (maj 1068), N3 Pdg Tengku (maj 1188), N9 Tahan (maj 1357), N19 Panching (maj 1441), N27 Jenderak (maj 1374) dan di 3 lagi kwsn pengundi bercampur iaitu di N33 Bilut (maj 1108), N4 Cheka (maj 1280), N5 Benta (maj 1358).

Ini bermakna masih short 2 kerusi utk majoriti mudah. Dimana lagi peluang utk menang? Wajar utk dimantapkan jentera di N28 Kerdau (maj 1615), N37 Guai (maj 1941) dan 2 kwns pengundi bercampur iaitu di N13 Semambu (maj 2136) & N30 Mentakab (maj 2439).

PAS mesti berupaya utk mendapatkan sokongan Melayu dan pengundi atas pagar perlu beralih dr menyokong UMNO secara signifikan peratusannya.

Berdasarkan parti, utk menang simple maj, 22 kerusi tersebut bakal diwakili PAS 9 kerusi, DAP 8 kerusi dan PKR 5 kerusi. Banyak faktor jg perlu diambilkira termasuk faktor calon yg berkredibiliti utk diketengahkan. Dan PAS perlu melipatgandakan usaha n memperkemaskan jentera utk memenangi hati pengundi Melayu. Usaha dakwah n tarbiah juga mesti menjadi asas utama. Kemungkinan kerajaan campuran spt yg pernah berlaku di Perak juga tidak boleh ditolak.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content]BLOG PAHANG: 06 <b>di ketari</b> - Google Blog Search. Posted: 17 Jun 2011 07:46 PM PDT. Seorang sahabat dalam facebook KELAB 500000 PENYOKONG PAS PAHANG, Fakhrul Anuar Zulkawi, mengutarakan ...

<b>KETARI</b> EXCEL SM SAINS LABUAN MEMENANGI ANUGERAH <b>...</b>

Posted: 31 Mar 2012 12:45 AM PDT

12-17 Mac 2012, Moscow,Russia: Kumpulan KETARI EXCEL SM Sains Labuan telah menyertai program "The Four Elements Festival International Folk Dance Competition For Children and Young People" di Moscow, Russia pada 12-17 Mac 2012. Telah disertai oleh 13 orang pelajar dan 3 guru termasuk Pengetua Cemerlang SM Sains Labuan, Tn Hj Mahamad Shukri Said. Terdapat 8 kategori yang dipertandingankan dan KETARI EXCEL telah berjaya menggondol  Anugerah Khas Juri bagi Persembahan Terbaik. Tahniah!

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 03:07 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

Lagesi Qhaifa: <b>NENASI</b> >>>>>> PANTAI TANJUNG BATU

Posted: 12 Jun 2012 10:31 PM PDT

Alhamdulillah jam 2.30 ptg kami selamat tiba dirumah mak angkat hubby di Kg. Tanjung Lipat, Nenasi Pahang (kalau tak silap namanya). Rupanya sudah 21 tahun hubby tak jumpa dengan keluarga angkatnya. Perkenalan mereka melalui program anak angkat ketika hubby di MRSM Kuantan dulu. Amboi lama sungguh. Kini hubungan kembali terjalin.
Alhamdulillah juga penerimaan keluarga En. Rosli dan Pn. Noreha dengan kehadiran kami disambut baik begitu juga dengan anak-anak mereka ida, eima dan diana malah anak-anak saya juga cepat mesra dengan keluarga ini. Rupanya keluarga ini ada kedai runcit saya dan hubby tersenyum sesama sendiri (habislah tak sudah dengan membeli agaknya anak-anak saya nanti).........
Petangnya kami kuar jenjalan kat pantai tanjung batu tapi tak boleh mandi kerna keadaan lautnya yang curam malah ombak kuat so anak-anak hanya dibenarkan bermain digigi air saja, malah tiada orang yang datang untuk mandi manda disini untuk bersantai bolehlah......

06 di pekan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di pekan - Google Blog Search


Pas tetap lawan Najib <b>di Pekan</b>

Posted: 03 Nov 2012 05:55 PM PDT

http://4.bp.blogspot.com/-60CLNq_oyFw/TaYdyACzMxI/AAAAAAAAGRQ/HJW3IlWD0a4/s320/najib-bertembung-presiden-pas-prn-sarawak.jpeg 

(Sinar Harian) - Pas Kelantan menyifatkan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sangat berani apabila menunjukkan kesungguhannya mahu bertanding menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Pilihan Raya Umum (PRU13) nanti.

Ketua Penerangannya, Dr Mohd Fadhli Datuk Hassan berkata, hasrat tersebut membuktikan Pas akan menentang Barisan Nasional (BN) habis-habisan pada PRU13 tanpa mengira siapa calonnya.

Bagaimanapun, keputusan sama ada meletakkan Abdul Hadi mahupun sesiapa untuk berdepan dengan calon parti lawan di Parlimen Pekan terletak pada penentuan mutakhir Majlis Syura Ulama.

"Kesediaan Abdul Hadi ini memberi petunjuk yang jelas bahawa Pas tidak pernah takut untuk menentang mana-mana calon Umno dan sanggup berdepan (lawan) di kerusi mana sekalipun dengan izin pucuk kepimpinan.

"Biarpun ada yang menyifatkan itu adalah negeri kelahiran Perdana Menteri tetapi ia bukan jaminan kemenangan memihak kepada Umno mahupun melemahkan perjuangan parti Pas di Pekan," katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata demikian mengulas kejutan daripada Ahli Parlimen Marang itu dengan menyatakan kesediaan bertanding di kerusi Parlimen Pekan yang kini disandang Perdana Menteri.

Mohd Fadhli yang juga Exco Kerajaan Negeri membayangkan kemungkinan kedudukan Perdana Menteri akan tergugat memandangkan pada pilihan raya tahun 2004 beliau hampir kecundang ketika itu.

Mengulas lanjut keberanian Abdul Hadi bertanding di Pekan, beliau juga turut mencabar Najib untuk bertanding di Marang kerana Ahli Parlimennya sanggup ke kawasan yang dipegang oleh kepimpinan utama negara.

Katanya, Pas Kelantan memberi sokongan sepenuhnya jika Abdul Hadi dicalonkan dan termasuk sesiapa yang diumumkan bertanding nanti untuk memastikan kemenangan di kawasan parlimen tersebut.


 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved