ads

Khamis, 29 November 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


SAMM Terengganu Sambut Peserta Himpunan Hijau <b>di Temerloh</b>

Posted: 16 Nov 2012 11:48 PM PST

Home » All Post, Terengganu

Selain SAMM Pahang turut menyertai jalan kaki Himpunan Hijau dari Kuantan ke Parlimen, SAMM Terengganu juga tidak ketinggalan untuk menyambut wira-wira yang telah sampai di Temerluh sebentar tadi… Penyelaras SAMM Terengganu sdr Rafzi Ramli (seperti di gambar) berada hadir memberikan sokongan kerana Terengganu juga tidak terlepas dari bahana Lynas!

Lagi berita di bawah;

Ngeri! Apabila Mayat Terbang <b>Di Temerloh</b> | Informasi Melayu Kini <b>...</b>

Posted: 27 Oct 2012 01:30 AM PDT

Sebuah kemalangan ngeri telah berlaku di kawasan Temerloh. Namun apa yang mengerikan adalah salah seorang daripada mangsa telah tercampak keluar dari kereta sehingga 10 meter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Melayukini.net – Ngeri! Apabila Mayat Terbang Di Temerloh | Hampir setiap hari, ada sahaja kes kemalangan berlaku. Terbaru berlaku sebuah kemalangan ngeri di Kilometer 104.6, Lebuhraya Pantai-Timur, Lanchang. Namun apa yang mengerikan adalah  salah seorang daripada mangsa telah tercampak keluar sejauh 10 meter dan mati di tempat kejadian. Boleh lihat gambar di bawah ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.58 pagi itu, mayat Low Yee Yam, 34, dari Lorong Dato Yusof Shahbudin, Taman Mewah Jaya, Klang, Selangor ditemui maut dalam semak oleh anggota Balai Bomba dan Penyelamat Lanchang.

Dua lagi rakannya, pemandu, Gan Kai Lun dari Kampung Baru Kerdau, dekat sini, bersama penumpang depan Tan Teh Kang dari Pekan Kerdau, dekat sini, masing-masing berusia 26 tahun turut terbunuh di tempat kejadian.

Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Zundin Mahmood, berkata sebelum kejadian, tiga sahabat terbabit menaiki sebuah Proton Wira dalam perjalanan menghala ke Kuala Lumpur dari Temerloh sebelum terbabas melanggar penghadang besi.

Menurutnya, akibat rempuhan berkenaan, kenderaan dinaiki mangsa dipercayai berpusing beberapa kali sebelum melintang di tengah jalan.

Melayukini.net - Kita sememangnya boleh memandu terlalu laju akan tetapi ia juga bergantung kepada jenis kenderaan apa yang kita gunakan. Memandu kereta dengan laju tanpa melihat spesifikasi sesebuah kereta, ia bakal mengundang kecelakaan seperti terbabas hilang kawalan, terbalik dan sebagainya.

P.S. I – Menakjubkan! Hanya Satu Tempat Sahaja Di Jepun
P.S. II – Restoran Yang Paling Unik Di Dunia!
P.S. III – Menarik! Cara Untuk Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris

Sumber: Harian Metro | Layari Berita Tempatan Informasi Malaysia Kini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 11:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 11:04 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dakwah kampung… « indahnya hidup ini dengan agama…

Posted: 05 May 2011 06:03 PM PDT

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasiihani…

Alhamdulilah…segala puji hanyalah bagi Allah tuhan sekalian alam…

Maafkan daku…

Sudah terlalu lama aku tidak mengemaskini blog usangku ini..Ada beberapa orang yang aku jumpai bertanyakan perihal blogku yang sudah lama tidak di update,di dalam hatiku berkata : 'Alhamdulilah..ada juga yang sudi membacanya!!'

Ramai yang bertanyakan keadaan diriku sekarang,sekarang aku sudah bergelar guru J-QAF di dalam Opsyen Bahasa Arab di sebuah institusi perguruan di Batu Pahat,dan seperti biasanya bagi seorang guru J-QAF sepertiku akan diletakkan ke sebuah sekolah sebagai latihan mengajar..dan sekarang aku ditempatkan di sebuah sekolah yang bernama Sekolah Rendah Kebangsaan Kampong Chamek di Paloh,Kluang,Johor Darul Ta'zim..lebih kurang 2 jam perjalanan dari Jasin ke sana..

Aku duduk di sebuah rumah kuarters guru yang disewa bersama-sama dengan 2 orang ustaz muda lain yang amat baik peribadi dan akhlaq mereka..yang mana mereka berdua merupakan rakan dakwahku kepada para penduduk Kampung Chamek ini…

Daku teringat akan sebuah kata-kata daripada imam idolaku selepas baginda nabi sallallahu alaihi wassalam iaitu Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna di dalam sebuah kitab beliau : 'Di antara tanda seorang lelaki yang soleh ialah dia akan meninggalkan negeri yang didiaminya dengan para penduduk yang beriman kepada Allah dan beramal soleh'

Aku merupakan di antara orang yang bercita-cita ingin menjadi seorang lelaki soleh,dan aku kongsikan cita-citaku ini bersama dua orang ustaz ini yang mana kami makin rancak merangka pelan-pelan dakwah kepada penduduk kampung ini…Alhamdulilah bersyukur aku ke hadrat Allah kerana sebelum kedatanganku ke kampung ini,Ustaz Fadhil yang merupakan seorang graduan UKM sudah memulai program pembudayaan Al-Quran kepada penduduk kampung..pakcik-pakcik yang hadhir akan mengikuti bacaan Ustaz Fadhil seterusnya ustaz akan menterjemahkan ayat yang dibacanya seterusnya ayat-ayat yang sudah dibaca dikupas dengan lebih mendalam..teramatlah cantik dan indah sekali dakwah sebegini..

Dua hari lepas pula hasil mesyuarat ahli-ahli jawatankuasa masjid kampung pula telah meluluskan permohonan kami untuk mengisi setiap malam dengan kelas-kelas agama yang lebih konsisten..kami diberikan bidang ilmu masing-masing..Ustaz Fadhil meneruskan Program Pembudayaan Al-Quran,aku pula akan membuka kitab Feqh Manhaji di dalam Mazhab Syafie' manakala Ustaz Hasyrie akan membuka kitab tajwid dan akan membetulkan bacaan para penduduk kampung…Demi Allah perjalanan dakwah ini adalah teramat manis dan tidak terucap oleh kata-kata!

Program orang muda dan tahniah…

Tujuan aku menceritakan perkara ini semua bukanlah untuk mendabik dada mengatakan bahawa kamilah pendakwah di jalan Allah!! Minta dijauhkan amal yang tidak ikhlas kerana Allah sepertimana Allah jauhkan jarak di antara Timur dan Barat…cerita ini semata-mata hanyalah ingin mengajak kaum muda semua menghargai masa muda kita dengan mengajak orang islam mengenali dengan lebih mendalam agama mereka sendiri walau di ceruk bumi mana pun kita berada!! Andai tidak dilakukan ketika di usia muda,apabila badan sudah sakit-sakit nanti mulalah berkata-kata : 'Kalaulah masa muda dulu aku buat ini dan itu'..ceh!

Dan hasil pengalaman dua orang ustaz ini yang penuh sarat dengan idea-idea program-program islami yang menarik orang muda ke masjid dengan izin Allah aku berharap agar dengan usaha ini lebih ramai orang muda akan terlekat hati mereka ke masjid dan akhirnya bakal mendapat lindungan arasy Allah di hari yang tiada sebarang lindungan melainkan lindungaNya…

Seterusnya tahniah aku ucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan di bumi Melaka yang sudah menyusun saf kepimpinan pemuda yang baru..tiadalah lain hanyalah aku mendoakan dari kejauhan kejayaan dakwah di bumi sendiri…

Masalah permasalahan…

Dan masalah yang kami hadapi di sini pula ialah kekurangan orang muda untuk ke masjid tahap pupus!! Dan Alhamdulilah hasil perbincangan kami bertiga dan beberapa orang kampung yang sangat rapat dengan kami,beberapa program telah dirancang bersesuaian dengan kesukaan orang muda kampung ini..ada yang berbentuk outdoor dan ada yang berbentuk kerohanian..dan diharapkan tiada pula puak-puak pejuang bangsa menghalang jalan dakwah ini dan jikalau ada pun aku mendoakan semoga Allah tunjukkan mereka jalaNya yang lurus dan inilah cabaran dakwah daripada zaman para rasul sehinggalah zaman sekarang yang mana sememangnya tidak pernah menjanjikan karpet merah dan bunga rampai tetapi yang ada hanyalah duri-duri dan jalan yang penuh liku dan kesusahan tetapi tersimpan seribu kemanisan jika dihiasi dengan ikhlas dan tenang dengan janji-janji Allah yang maha benar!!

Dalam usaha mengumpul orang muda supaya melekat ke masjid ini,maka adalah tidak bijak jikalau dakwah lebih menempelak ibadat-ibadat turun temurun mereka seperti membaca Surah Yaasin di malam jumaat dan membaca tahlil,kerana apabila aku sudah masuk ke dalam dunia orang kampung,barulah aku sedar bahawa ibadat-ibadat sedemikian mempunyai kuasa yang besar untuk mengumpulkan muka-muka yang tidak pernah ke masjid,oleh itu,aku bersikap tidak melarang ibadat sedemikian tetapi membetulkan pemahaman mereka tentang ibadat,aku mencadangkan agar ditambah membaca Surah Al-Kahfi sekembalinya daripada membaca Surah Yaasin dan beberapa lagi tambahan ibadat yang lain yang lebih menepati sunnah dan tidak pula memecah belahkan perpaduan mereka dan menghalang niat mereka untuk ke masjid…

Kerana apa yang penting bukanlah aku dapat menegakkan sebuah kebenaran hujjah dan bersikap tegas di dalam agama tetapi ianya adalah dapat menarik mereka ke masjid dan memahami ajaran agama Allah dan mengamalkanya di dalam kehidupan seharian mereka agar dapat mengundang barakah di bumi bertuah ini…

Aku berharap blog ini bakal berjalan semula seperti biasa dengan dihiasi ilmu-ilmu Allah serta peringataNya dan mutiara kata baginda nabi sallallahu alaihi wassalam..opss lupa cakap,di bahagian tab akan diletakkan beberapa lagi terjemahan yang sudah dilakukan tetapi belum diletakkan lagi di sini..

HIDUPLAH PERJUANGAN ISLAM SELAMANYA…

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PALAS NETWORK: Pasar Bebas Partai Politik

Posted: 07 May 2011 07:00 AM PDT

Sejarah partai politik (parpol) di Indonesia selalu berulang. Setiap menjelang pemilu selalu ada parpol baru yang muncul dan mencoba peruntungan untuk bersaing pada perhelatan demokrasi lima tahunan.

Kini,wajah-wajah parpol baru pun mulai menampakkan diri ke permukaan, antara lain Partai Nasional Demokrat (Nasdem), Partai Nasional Republik (Nasrep),Partai Persatuan Nasional (PPN), dan Partai Kedaulatan Bangsa Indonesia (PKBI).Tentu,hasrat politis untuk berserikat dalam parpol merupakan hak konstitusional warga negara meskipun upaya mewujudkan hasrat tersebut kerap kali tak dibarengi modal yang kompetitif.

Tipologi Parpol

Tak berlebihan jika kita sebut demokrasi kita saat ini telah menjadi pasar bebas parpol. Siapa pun dapat mendirikan parpol dan berkompetisi dalam pemilu setelah melewati berbagai syarat formal dan lolos menjadi kontestan, baik karena menyiapkan diri maupun karena keahlian para politikus meretas beragam celah aturan main yang tersedia. Pengalaman pada Pemilu 2009, dari 38 parpol yang menjadi kontestan, hanya 9 yang bisa melampaui angka parliamentary threshold (PT) 2,5% dan akhirnya menjadi penghuni rumah rakyat di Senayan. Jika kita amati,paling tidak ada empat tipologi parpol baru yang saat ini mulai beredar.

Pertama, parpol yang diinisiasi oleh elite yang tersisih dari atmosfer kekuasaan parpol besar. Partai Nasdem masuk dalam kategori ini. Sebagaimana kita ketahui, Nasdem tak terpisahkan dari sosok Surya Paloh meskipun secara formal tak diketuai langsung olehnya.Konteks kelahiran Nasdem diawali histori kontestasi Paloh vs Aburizal Bakrie dalam pemilihan Ketua Umum Partai Golkar. Saat Paloh tersisih, dia mulai mengejawantahkan hasrat politisnya lewat Nasdem. Memang, secara organisasional Partai Nasdem dipimpin oleh Patrice Rio sebagai ketua dan Ahmad Rofiq sebagai sekretaris jenderal.Namun,publik juga sangat paham bahwa genealogi politik Nasdem bisa dirunut ke Paloh.

Mirip posisi SBY di awal kelahiran Partai Demokrat, tak duduk sebagai ketua umum parpol, tetapi berada di puncak hierarki kebijakan organisasi sehingga memiliki kuasa menentukan arah perjalanan parpol.Paloh dalam konteks ini sedang menjalankan two step models of leadership. Model ini digunakan untuk manajemen tes situasi dan respons khalayak dalam sebuah pasar bebas parpol yang begitu kompetitif. Jika Nasdem di kemudian hari gagal bersaing dalam pasar bebas parpol, orang diharapkan tak akan langsung menunjuk sebagai kegagalan total Paloh karena secara manajerial, organisasi ditukangi oleh orang lain.

Kedua, parpol baru yang muncul dari konflik organisasional yang menyebabkan dualisme kepengurusan. PKBI merupakan parpol produk konflik terbuka antara kubu Muhaimin Iskandar dan putri kedua almarhum Gus Dur,Yenny Wahid.Tertutupnya islah melahirkan keputusan pendirian parpol baru yang sama-sama akan menggarap basis masa kaum nahdliyin. Tentu, modal awal PKBI adalah reference power dari figur GusDuryangdilekatkandengan sosok Yenny sehingga diharapkan menjadi katalisator modal sosial, politis, dan finansial bagi ekstensi PKBI ke depan. Jika berbicara ceruk pasar kaum nahdliyin yang sangat potensial, tentu kehadiran PKBI sedikit banyaknya akan merugikan eksistensi Partai Kebangkitan Bangsa (PKB) pada Pemilu 2014.

Ketiga, parpol produk agregasi politik dari beberapa kekuatan yang telah ada sebelumnya. Partai Persatuan Nasional (PPN) merupakan hasil fusi dari 10 partai kecil. Dalam UU No 2 Tahun 2011 tentang Partai Politik muncul sejumlah pengetatan aturan,misalnya verifikasi parpol yang harus selesai paling lambat akhir 2011, keharusan memiliki kepengurusan di 33 provinsi, 75% kabupaten/kota yang ada di provinsi, serta minimal 50% kecamatan di kabupaten/ kota seluruh Indonesia. Belum lagi polemik soal peningkatan angka PT dalam pembahasan RUU Pemilu Legislatif yang dirasakan kian mengancam eksistensi parpol-parpol kecil.Maka,setelah mengalkulasi hitung-hitungan politik ke depan,10 parpol kecil itu akhirnya bersepakat melakukan fusi.

Keempat, parpol baru pengusung romantisme sejarah Orde Baru.Pasca-Reformasi selalu ada tipe parpol yang jualan utamanya adalah kedigdayaan politik Soeharto. Misalnya, menjelang Pemilu 2004, tepatnya 9 September 2002, didirikan Partai Karya Peduli Bangsa (PKPB) oleh Jenderal (Purn) Hartono yang menggandeng Siti Hardijanti Rukmana sebagai salah satu deklarator. Napas serupa sepertinya kini juga ada pada parpol Nasrep dengan memosisikan Tommy Soeharto sebagai modal dasar pergerakan Nasrep.

Persaingan

Keberadaan parpol dengan identitas baru, tetapi tipologi lama ini sepertinya berat bersaing di era demokrasi pasar bebas. Pertama, munculnya titik jenuh khalayak terhadap keberadaan parpol. Sikap dan perilaku politik para politikus lintas parpol nyaris seragam, yakni kurang merepresentasikan aspirasi rakyat.Sementara parpol baru yang hadir tak memiliki cukup nilai distingtif yang bisa memberi impresi sekaligus referensi baru bagi pemilih. Kedua, parpol baru pun masih terjebak pada identifikasi citra simbolik elite daripada jejaring kader ideologis. Misalnya lebih mengedepankan nama-nama besar Surya Paloh, Yenny Wahid (Gus Dur),Tommy (Soeharto). Ketiga, regulasi yang lebih ketat baik dalam UU Parpol maupun dalam UU Pemilu.Tentu, ini akan menjadi tantangan tersendiri bagi parpol baru.

Peluang parpol baru memang kecil,terutama jika mereka tak mampu mentransformasikan gagasan dan hasrat politis mereka di level kerja praktis, jejaring kader dan massa mengambang, figur,sumber finansial, serta berbagai pendekatan marketing politik berbasis komunitas. Ke depan pasar bebas parpol di Indonesia seharusnya memasuki fase konsolidasi, bukan terus-menerus menjadi ajang pencarian peruntungan para petualang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Kedai Ais Krim Yang Sedap <b>di Bentong</b> | Blog Maya Dot Com

Posted: 29 Nov 2012 09:30 PM PST

gerak ke raub sehari sebelum majlis sambut menantu.
tapi sampai je kat bentong saya cakap dengan encik z nak try aiskrim yang sedap kat pekan bentong nun.
saya tau pasal kedai ni dari apau.
so pegi lah.
tak sempat saya nak tanya apa yang special terus uncle ni cakap u ambik abc aiskrim la. paling sedap lorr.
untuk tidak mengecewakan uncle ini saya pun menganggukkan kepala laju-laju.
pastu amik sescoop aiskrim saja.
ok sedapppppp baitu.
aiskrim tu sebenarnya vanilla, tapi ada rasa kelapa sikit.
ala-ala klebang coconut shake. cewahh.
tapi serius adalah sedap.

: : yang belah kanan tu coklat, encik z punya : :
tapi kalau yang coklat kurang ngam ho.
korang kalau pegi amik vanilla k.
harga plak aiskrim yang satu scoop tu 80 sen.
yang dengan ABC RM1.80. murah gila plisss..

: : ni menu-menu lain : :

: : tempat bekerja uncle : :
uncle ni sorang je ia kat sini.
dia la amik order, buat abc dan cashier.
takde la tua sangat kot dia. dalam pertengahan 50an rasanya.
katanya kedai ni turun temurun.
dari datuk ia, ayah ia dan turun kepada ia.
tapi dia takde anak lelaki, so tak dapat nak turunkan.
menantu pun takde ke uncle?
menantu tak boleh percaya lorr.
tu bukan uncle yang cakap, tu saya yang cakap. heh.

: : dap dap kata yaya : :
lokasi?
memang bebetul kat pekan bentong lah.
kat jalan menghala balik ke KL.
bersebelahan bank UOB ni.
takkan ada 3,4 UOB lak kat bentong kan.
mesti korang jumpa punya lah.
usai makan aiskrim baru adil & yana sampai.
tapi mereka nggak mahu makan aiskrim.
mereka lapar nasi.
so mencarilah nasi pula kami.
gi makan kat medan selera kampung baru.
kampung baru tu rumah buddy saya, faraheeda.
tapi masih tak berkesempatan nak berjumpa.
miss u buddy! lotss loadss lottt…
makan di gerai nasi campur ikan patin.
ada kulat masak lemak my favourite ever.
dulu mama selalu masak. tapi la ni macam dah tak, sebab susah nak cari kulat katanya.
apa lagi saya melepas geram la makan.
pastu saya ambik ikan tongkol masak asam juga.
ada ulam ulaman. ada sambal belacan memacam jenis.
sedap. dan kenyang. :)
masa ni hujan turun lebat selebatnya.
tapi oleh sebab saya bukan dalam tempoh bercuti, sokayyy je hujan.
cer kalau tengah bercuti tambah lak ke oversea, mesti cam tension je jikalau hujan.

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


Prasekolah <b>Lurah Bilut Di</b> Sini Kami Cemerlang: Falsafah <b>...</b>

Posted: 20 Nov 2012 05:27 AM PST

Falsafah Pendidikan Kebangsaan
Pendidikan di Malaysia adalah suatu usaha yang berterusan ke arah memperkembangkan potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk melahirkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani, berdasarkan kepercayaan dan kepatuhan kepada tuhan. Usaha ini adalah bertujuan untuk melahirkan warganegara Malaysia yang berilmu pengetahuan, berketrampilan, berakhlak mulia, bertanggungjawab dan berkeupayaan mencapai kesejahteraan diri serta memberikan sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran keluarga, masyarakat dan negara.
Matlamat pendidikan prasekolah bertujuan memperkembangkan potensi kanak- kanak yang berumur empat hingga enam tahun secara menyeluruh dan bersepadu dalam aspek jasmani, emosi, rohani, intelek dan sosial melalui persekitaran pembelajaran yang selamat, menyuburkan serta aktiviti yang menyeronokkan, kreatif dan bermakna. Ini adalah untuk meningkatkan kemahiran, menanam keyakinan dan membentuk konsep kendiri yang positif pada diri kanak- kanak agar mereka berjaya dalam persekitaran sedia ada dan bersedia untuk menangani cabaran dan tanggungjawab di sekolah rendah kelak.

06 di kuala lipis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala lipis - Google Blog Search


Jom Ikut Aku.....: Jiran diburu dalam kes rogol, samun <b>di Kuala Lipis</b>

Posted: 20 Sep 2012 06:43 AM PDT


KUANTAN - Polis kini memburu dua lelaki yang dipercayai terbabit dalam kejadian rogol dan samun di Kampung Gemunchor, Kuala Lipis, Ahad lepas.
Ketua Polis Daerah Kuala Lipis Supt Abdul Razak Hassan berkata seorang daripada suspek merupakan jiran kepada mangsa.
"Rumah suspek yang berusia 30 tahun itu terletak tidak jauh dari rumah mangsa," katanya ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.
Mengulas kejadian pukul 10 malam itu, dua lelaki bersenjatakan parang menceroboh masuk ke rumah mangsa melalui pintu belakang yang tidak berkunci.
"Ketika berada dalam rumah mangsa, dua lelaki terbabit telah mengacukan parang dan memukul ibu mangsa sebelum mengikatnya dengan tali.
"Selepas mengikat suri rumah berusia 40 itu, iaitu ibu kepada mangsa, dua lelaki terbabit kemudian menarik mangsa yang berada di ruang tamu dan dibawa ke bilik air sebelum merogolnya," katanya.
Abdul Razak berkata selain merogol mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima, dua lelaki terbabit turut merampas gelang tangan ibu mangsa sebelum melarikan diri dengan menaiki sebuah kereta.
Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kes itu atau mengenali suspek agar tampil di Ibu Pejabat Polis (IPD) Kuala Lipis bagi membantu siasatan.- Bernama

06 di jerantut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jerantut - Google Blog Search


ujang kutik: <b>JERANTUT</b> : BERSUA BEKAS RAKAN SEKERJA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2012 04:47 AM PST

Saya seronok apabila diarahkan bertugas di Jerantut, Pahang selama 5 hari yang bermula pada 26/11/12. Kali terakhir saya ke Jerantut, pintu gerbang ke Taman Negera itu lebih kurang 15 tahun yang lalu. Bagaimanapun, tugas saya kali ini cuma di sekitar Bandar Jerantut sahaja. Sedemikian, tidaklah dapat saya mengakrab alam semula jadi di Taman Negara.

Perjalanan dari Ibu Negara ke Jerantut bersama kawan sekerja mengambil masa lebih kurang 3 jam. Sekarang musim durian di Jerantut. Di sepanjang jalan kelihatan pondok-pondok menjual raja buah itu.

Kami singgah solat zohor di Masjid Temin. Temin terletak 20 km sebelum sampai ke Bandar Jerantut.

Se usai solat zuhur kami ditegur oleh seseorang. Beliau ialah bekas kawan sekerja yang telah bersara hampir 14 tahun yang lalu. Di usia mencecah 69 tahun keterampilan beliau tidak banyak berubah - sehat, ceria dan pendekatan politiknya yang menyebabkan beliau ditukarkan ke merata tempat masih seperti dahulu. Saya menghubungi seorang kawan kami yang telah bersara dan baru menambah 'satu cawangan' lagi. Saya memberinya peluang berbual dengan sahabat lama kami yang kini menetap di Kg. Pasir, Segambut. Saya turut rasakan betapa seronoknya mereka berbual bertanya khabar. Beliau belanja kami makan tengah hari di kedai makan berhampiran Masjid Temin.

Lebih kurang pukul 1.40 petang, kami meninggalkan bekas kawan sekerja yang pada pengamatan saya sangat selesa melangsungkan kehidupan alam persaraannya di satu daerah yang persekitarannya nyaman, selesa dan menenangkan. 
 
 

06 di brinchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di brinchang - Google Blog Search


SUKAN BASIKAL: <b>BRINCHANG</b>, CAMERON HIGHLAND, MALAYSIA

Posted: 13 Nov 2012 03:02 PM PST

13/11/2012 - Membuat kayuhan Basikal Bukit (Mountain Bike) di kawasan tertinggi Cameron Highland iaitu di kawasan Brinchang. Ketinggian mencecah 1,568 meter dari paras laut dengan grade (gradiant) 95%.
Kayuhan menggunakan basikal bukit kerana kawasan Sungai Palas tidak sesuai untuk laluan basikal lumba. Laluan Sungai Palas agak sempit, berliku-liku dan berlopak-lopak juga amat berbahaya semasa berselisih dengan kenderaan besar.
Disebab ramai yang tidak sanggup membuat kayuhan di kawasan ini, maka saya membuat kayuhan solo kerana pengayuh lain (mereka) lebih gemar membuat kayuhan di sekitar tanah rata sahaja memandangkan ketinggian kawasan tersebut dalam kemampuan kayuhan mereka.
SJK (T) Ladang Sungai Palas


Strawberry Cameron Highland

 Pasar Malam Brinchang, Cameron Highland

Teh Bharat, Tanah Rata, Cameron

06 di lanchang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lanchang - Google Blog Search


Mohd Sharkar&#39;s Personal Blog: Bantuan Banjir Kilat <b>di Lanchang</b> <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 11:30 PM PDT

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


Pemandu, kelindan treler maut <b>di</b> Lebuh Raya <b>Karak</b>-Bentong <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 05:31 PM PST


BENTONG – Seorang pemandu dan kelindan sebuah treler yang membawa muatan besi buruk, maut selepas kenderaan berat itu merempuh pembahagi jalan di KM42 Lebuh Raya Karak menghala ke Bentong di sini, malam tadi.


Treler itu dipercayai dipandu laju sebelum terbabas dan merempuh pembahagi jalan sebelum melanggar sebuah kereta Myvi, yang datang dari arah bertentangan.


Menurut Unit Peronda Lebuh Raya Karak, dalam kejadian 9.25 malam itu, Mohd Yusof Mansor, 38, dan kelindannya yang belum dikenali identitinya, meninggal dunia di tempat kejadian.


"Pemandu dan kelindan treler berkenaan terpelanting keluar daripada kenderaan itu. Tangan kelindan itu putus dan mukanya pula hancur," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.


Beliau berkata, seorang lelaki dan seorang wanita yang menaiki kereta Myvi itu, cedera parah dan dihantar orang ramai ke hospital berdekatan.


Kemalangan itu menyebabkan lalu lintas bergerak perlahan sejauh kira-kira lima kilometer di bahagian lebuhraya itu. – Bernama

06 di mengkarak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mengkarak - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 07:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MyTabloid: Gambar Hantu <b>Di Mengkarak</b>

Posted: 18 Sep 2012 02:30 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Gambar ini diambil di Kampung Mengkarak, Bera, Pahang. Pengirim berkata ketika gambar diambil memang takde entiti putih kat sebelah budak tu. Pengirim menyertakan teks berikut.. err.. saya harap anda semua biasa ...

06 di bukit ibam - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bukit ibam - Google Blog Search


BukitIbamPahangDm.: Ceramah Agama <b>di</b> Masjid <b>Bukit Ibam</b>

Posted: 28 Nov 2012 10:27 PM PST

 Assalamualaikum warah matullahiwabarahkahtuh..
Salam sejahtera..

Ceramah Agama sempena Muharam di Masjid Bukit Ibam yang akan disampaikan oleh yang berbahgia al-fadhil ust.Hamdan Yusi, pada hari ini 29 November 2012( Khamis)/15Muharam 1434H masa: selepas solat maghrib...

mohon kehadiran para hadirat dan hadirin...

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2012 07:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 07:36 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 07:07 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 07:06 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 07:03 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2012 07:03 AM PST

URL Sumber Asal :-

skn 322 – Perbarisan Serah Terima tugas Pegawai Memerintah skn <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2012 04:31 PM PST

Pegawai Memerintah menyerahkan dokumen serah terima tugas kepada Mej Mohd Fauzi Bin Omar TUDM selaku pengganti beliau

Pegawai Memerintah menyerahkan dokumen serah terima tugas kepada Mej Mohd Fauzi Bin Omar TUDM selaku pengganti beliau

MUADZAM SHAH, 13 Jan 12 – Satu Perbarisan Serah Terima Tugas Pegawai Memerintah telah diadakan di Skn 322 TUDM Bukit Ibam. Dalam hujan gerimis, 79 Perwira Negara berdiri megah di Padang Kawad Skn memberi penghormatan kepada Lt Kol Ivan John Row TUDM di atas segala jasa beliau terhadap warga skuadron.

Perbarisan ini diadakan kerana Pegawai Memerintah Lt Kol Ivan John Row TUDM akan menyambung pelajaran beliau di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia dan diambilalih oleh Pegawai Eksekutif Skuadron Mej Mohd Fauzi Bin Omar TUDM. Seluruh warga Skn 322 TUDM Bukit Ibam mengucapkan selamat maju jaya pada beliau.

Barisan Pegawai, Pegawai Waren dan Penyelia Awam bergambar kenangan bersama Pegawai Memerintah Skn 322 TUDM Bukit Ibam Lt Kol Ivan John Row TUDM

Barisan Pegawai, Pegawai Waren dan Penyelia Awam bergambar kenangan bersama Pegawai Memerintah Skn 322 TUDM Bukit Ibam Lt Kol Ivan John Row TUDM

Berita berkaitan:

Full content generated by Get Full RSS.

Kisah Tok Batin Budiman | Cerita Sensasi

Posted: 19 Jan 2012 06:22 AM PST

Kisah Tok Batin Budiman | Seorang Tok Batin di Bukit Ibam telah membeli sebuah motosikal terpakai. Seperti biasa motorsikal tersebut tidak mempunyai mud-guard, side-mirror dan plate nombor. Suatu hari Tok Batin ingin pergi ke Pekan. Dengan semangat yang berkobar-kobar Tok Batin mengunggang motor kap-chainya melalui denai yang berbengkang-bengkok. Tiba di pertengahan jalan ia telah ditahan oleh seorang anak buahnya.

"Tok, tumpang ke Pekan."

"Boleh, naik di belakang" jawab Tok Batin sambil menunjuk ke belakang. Sampai di suatu tempat, ada seorang anak buahnya lagi menahan Tok Batin.

"Tok, boleh tumpang, kite nak ke Pekan ni."

"Apa salahnye, naiklah di belakang." Motor pun sampailah ke jalan besar.

Ada kira-kira lima kilometer lagi baru sampai ke Pekan. Tok Batin pun memecut motorsikalnya dengan membawa dua orang anak buahnya di belakang. Hembusan angin yang meniup tiga biji kepala tanpa topi keledar itu membuat perjalanan mereka sangat mengasyikkan. Tiba di kilometer dua, sekatan jalanraya sedang diadakan. Seorang polis trafik menghulur tangan menahan mereka. Tok Batin dengan muka selamba memecut motornya dengan bertambah laju melepasi sekatan tersebut. Melihat beberapa kesalahan yang dilakukan oleh Tok Batin, polis trafik terus mengejar beliau.

Ia dapat memintas Tok Batin. Tok Batin dengan serta merta memberek motorsikalnya.

"Oi ape ni, nak bunuh kite ke. Berhenti depan kite macam ni. Tenguk belakang kite ade due orang anak buah kite. Kamu takpe le pakai topi keras, yang kite ni kepale togel, kalau jatuh tak ke kite mati." Marah Tok Batin.

"Pak Cik, kenapa bila saya tahan Pak Cik tak berhenti tadi."

"Oi, tak ade otak ke, belakang motor kite dah penuh due, tak boleh tumpang lagi…"

Melayukini.net – Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Dua kali boleh tak? Hehe. Pengajaran dari kisah ni, jangan lari bila dikejar oleh pihak berkuasa, kang tak pasal-pasal kena tembak. Bahaya wooo. Yang betul ialah, berhenti dan memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk menjalankan tugas.

Sumber: Gelihati | Layari Cerita Lawak Melayu Kini Net

Source Article from http://melayukini.net/2012/01/kisah-tok-batin-budiman/
Kisah Tok Batin Budiman
http://melayukini.net/2012/01/kisah-tok-batin-budiman/
http://melayukini.net/feed/
Informasi Malaysia Kini
Portal Hub Berita Menarik Malaysia

Full content generated by Get Full RSS.

Malaysia Zoom » Kerajaan prihatin masalah air, tanah <b>di</b> Rompin

Posted: 25 Jan 2012 03:05 PM PST

KUANTAN 25 Jan. – Kerajaan negeri sentiasa memberi perhatian terhadap isu tanah dan bekalan air di Rompin dengan melakukan pelbagai usaha untuk menyelesaikan masalah yang timbul.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Ibam, Datuk Mohamad Safri Abdul Aziz berkata, masalah tersebut bukan satu isu yang boleh dikaitkan dengan kegagalan pemimpin Barisan Nasional (BN) memenuhi janji seperti yang didakwa oleh penduduk.

Jelasnya, ia disebabkan pelbagai kekangan dihadapi kerajaan negeri dalam menyelesaikan masalah tersebut, tetapi usaha tetap diteruskan bagi memastikan kesulitan yang dihadapi penduduk dapat diselesaikan.

"Masalah tanah rancangan Felda dan bekalan air di beberapa kampung di Rompin bukan berpunca daripada kegagalan pemimpin yang dipilih atau karenah birokrasi, sebaliknya disebabkan oleh kerja-kerja menggantikan paip masih berjalan di kawasan berkenaan.

"Rompin merupakan antara daerah terbesar di negeri ini. Oleh itu, kerja-kerja mengganti paip sedia ada yang berusia 30 tahun pasti memakan masa kerana ia dijalankan secara berperingkat," katanya.

Beliau berkata demikian selepas melancarkan pertandingan Kuantan Drag Series anjuran bersama Majlis Belia Negeri Pahang dan JS Event di Taman Teknologi Universiti Malaysia Pahang (UMP) dekat Gambang di sini kelmarin.

Mohd. Safri berkata, kawasan Bukit Ibam dam Muadzam Shah turut terlibat dalam kerja-kerja penggantian paip tersebut dan kadangkala penduduk kawasan terbabit berdepan dengan masalah bekalan air yang tidak dapat dielakkan.

Mengenai isu tanah, beliau memberitahu, kerajaan negeri dalam usaha menyelesaikan masalah tanah yang dipohon penduduk melalui satu dasar yang diluluskan baru-baru ini.

"Kerajaan negeri bersedia meluluskan permohonan hak milik tanah yang dibuat dalam tempoh lebih lima tahun secara automatik selagi tanah itu tidak berlaku pertindihan atau berada dalam kawasan tanah rezab," ujarnya.

Dipetik dari Utusan Malaysia

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 07:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 07:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Today&#39;s Photograph : <b>Bukit Ibam</b> 1968 « MMM&#39;s "Everything is <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:05 PM PDT

Bukit Ibam in History

Contribution of Glenn Schumacher

mamadou

0.000000 0.000000

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2012 07:35 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2012 07:37 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2012 07:15 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bukit ibam</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 07:03 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Today&#39;s Photograph : <b>Bukit Ibam</b> 1968 « MMM&#39;s "Everything is <b>...</b>

Posted: 27 Mar 2012 05:05 PM PDT

Bukit Ibam in History

Contribution of Glenn Schumacher

mamadou

0.000000 0.000000

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved