ads

Isnin, 3 Disember 2012

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


SAMM Terengganu Sambut Peserta Himpunan Hijau <b>di Temerloh</b>

Posted: 16 Nov 2012 11:48 PM PST

Home » All Post, Terengganu

Selain SAMM Pahang turut menyertai jalan kaki Himpunan Hijau dari Kuantan ke Parlimen, SAMM Terengganu juga tidak ketinggalan untuk menyambut wira-wira yang telah sampai di Temerluh sebentar tadi… Penyelaras SAMM Terengganu sdr Rafzi Ramli (seperti di gambar) berada hadir memberikan sokongan kerana Terengganu juga tidak terlepas dari bahana Lynas!

Lagi berita di bawah;

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Sep 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Inspirasi Remaja Kini: Peneroka <b>Lurah Bilut</b> Serang Pembangkang

Posted: 06 Sep 2012 02:30 AM PDT


Kira-kira 616 peneroka FELDA Lurah Bilut, dekat sini menafikan tanah milik mereka akan hilang seperti didakwa pembangkang susulan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.

Mereka menyifatkan dakwaan berkenaan sebagai fitnah dan antara usaha menggagalkan rancangan kerajaan meningkatkan taraf kehidupan masyarakat di situ dalam jangka panjang.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Kamaruddin Mat Doaa, berkata isu pindah milik tanah itu sengaja dimainkan pembangkang untuk kepentingan politik mereka.

"Itu semua fitnah. Sehingga kini, geran masih ada pada kami dan tidak diambil seperti didakwa. Pembangkang sengaja mahu memporak-perandakan peneroka," katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Sebelum ini, pembangkang dan Persatuan Anak Peneroka FELDA Kebangsaan (ANAK) mendakwa tanah peneroka akan diambil dalam proses penyenaraian FGVH, Jun lalu.

Bagaimanapun, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menegaskan tiada tanah peneroka akan diambil bagi tujuan itu.

Kamaruddin yang bersyukur dengan penyenaraian FGVH itu, berkata peneroka berterima kasih dengan kerajaan kerana sudah terlalu banyak nikmat diperoleh sejak lebih 50 tahun lalu.

Generasi kedua peneroka, Zulkifli Yunus berkata, usaha pihak luar cuba untuk meracuni pemikiran penduduk tidak akan berjaya berikutan mereka mengetahui situasi yang sebenar.

"Kami menyokong usaha kerajaan kerana ia memberi manfaat kepada peneroka. Dakwaan ia akan merugikan peneroka adalah tidak tepat dan berniat jahat," katanya.



Pembangkang ni semuanya memang penipu. Baik yang kafir, yang biseksual ataupun yang berjubah berserban. Semuanya penipu, pembelit dan nak merampas hak rakyat. Elok kalau pembangkang ni masuk mana mana Felda nak buat ceramah, ramai ramai rejam dorang dengan biji sawit. Baling satu tandan teruspun tak apa itu lagi bagus.
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Nov 2012 09:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 11:47 PM PST

Ketika Lurah Bilut mula diteroka untuk dijadikan tanah rancangan Felda, tidak siapa menyangka bahawa syarikat yang ditubuhkan kerajaan itu bakal menjadi sebuah syarikat perladangan yang terbesar dan terkemuka di dunia.

Ketika langkah pertama para peneroka yang membanting tulang empat kerat di Lurah Bilut dahulu, tidak siapa menyangka bahawa segala hasil titik peluh dan darah mereka akan terus mewangi sehingga ke persada antarabangsa.

Dan ketika komuniti kecil warga Felda Lurah Bilut mula berjasa pada bumi bertuah ini, tidak siapa menyangka bahawa program kerajaan untuk rakyat tersebut mampu mengubah nasib kehidupan mereka sehingga mampu memiliki ladang di Indonesia.

Dengan lahirnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH), nama Felda kini berada di negara termaju dunia, Amerika Syarikat, Kanada, Afrika Selatan, negara-negara di Benua Eropah serta Asia Barat seperti Turki dan sebagainya.

Tidak pernah termimpi untuk para peneroka di Lurah Bilut tentang syarikat yang mereka usahakan itu akan menjalinkan kerjasama dengan pelbagai syarikat multi-nasional antarabangsa terkemuka dan berstatus multi-bilion seperti Bunge Limited, Procter & Gamble, Behn Meyer & Co, Taiko Clay Chemicals dan banyak lagi.

Bunge adalah sebuah firma pengeluar produk pertanian terbesar di Benua Eropah yang berpengkalan di New York dan mempunyai kepakaran teknologi yang tinggi serta pasaran yang luas di Amerika Syarikat, Kanada, Mexico, negara-negara Asia Pacific, Afrika, Timur Tengah dan kepulauan Caribbean.

Menurut sumber yang diperoleh, FGVH kini memiliki sebuah loji memerah dan menapis minyak canola dan soya di Becancour, Kanada.

Usahasama FGVH dengan Bunge diramal akan memantapkan lagi harga dan nilai pasaran saham syarikat perladangan negara itu yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia pada Mac atau April ini.

Procter & Gamble (P&G) pula merupakan sebuah syarikat antarabangsa terkenal yang menjalinkan kerjasama berkaitan produk oleokimia, khususnya membabitkan mengenai penyelidikan bio-diesel yang kini berjalan lancar di Cincinnati, Amerika Syarikat.

Bayangkan sekiranya FGVH dan P&G menghasilkan produk bahan api diesel yang bakal menggantikan bahan bakar diesel sedia ada yang kian mahal harganya di pasaran, pastinya ia akan membuahkan hasil yang paling berbaloi.

Behn Meyer & Co. pula merupakan sebuah syarikat terkemuka di peringkat dunia yang menjalinkan kerjasama dengan FGVH berkaitan produk pertanian, khususnya baja pelbagai nutrien, di rantau Asia Tenggara dan Eropah.

Itu semua adalah beberapa nama-nama besar syarikat  yang memainkan peranan penting di dalam dunia perniagaan di peringkat antarabangsa yang dilihat mampu melonjakkan keuntungan FGVH pada masa ini.

Ada banyak lagi usahasama dengan syarikat-syarikat besar dan FGVH bijak memilih rakan kongsi strategiknya memandangkan aset perladangan terbesar negara itu dibantu oleh pakar-pakar runding perniagaan dari dalam dan luar negara.

Untuk menjamin penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia itu memberi kelebihan terhadap peneroka Felda yang terbabit syarikat itu telah melantik tiga bank asing dan dua bank tempatan untuk mengendalikan proses tersebut.

Bank-bank asing tersebut ialah Morgan Stanley, JP Morgan dan Deutsche Bank, manakala bagi bank tempatan pula Felda diwakili oleh Maybank Berhad dan CIMB.

Justeru, tidak hairanlah sekiranya FGVH menegaskan bahawa syarikat itu mampu dan komited untuk menjanjikan pulangan yang baik serta sangat berbaloi kepada Felda pada setiap tahun.

Mengukuhkan lagi jaminan bagi kepentingan Felda dan para peneroka, Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjamin bahawa mereka akan tetap terus mendapat apa saja kemudahan serta kelebihan yang mereka terima sebelum ini.

Dengan segala sokongan dari pihak pengurusan tertinggi Felda, FGVH, para peneroka dan kerajaan, segala 'durian runtuh' yang membabitkan penyenaraian di Bursa Malaysia itu bakal dinikmati bersama dalam ertikata "win-win situation".

Terbaru, Kerajaan Negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Adnan Yaakob juga turut menyatakan komitmen mereka untuk turun padang bagi memperjelaskan kepada seluruh warga peneroka di seluruh negeri itu mengenai penyenaraian FGVH tersebut.

"Dua siri penerangan melibatkan peneroka di beberapa buah tanah rancangan sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan apabila mereka mula menyedari rasional penyenaraian FGVH.

"Selepas mendapatkan penerangan sebenar, mereka tidak lagi terkeliru dengan dakwaan pembangkang yang mendakwa kononnya aset serta tanah peneroka akan hilang jika syarikat Felda itu disenaraikan kerana tanah terbabit dijadikan cagaran," kata Menteri Besar Pahang itu baru-baru ini.

Lihatlah, meskipun dianggap 'orang luar' yang tiada kepentingan di dalam Felda pun sudah sanggup menerangkan tentang 'durian runtuh' yang bakal diperoleh para peneroka, sudah tentulah penyenaraian itu bakal memberikan Tawaran Awam Permulaan (IPO) yang terbaik buat semua warga Felda.

Khabarnya, warga pelabur pula tidak sabar menantikan penyeneraian Felda itu kerana ia adalah yang terbesar dan terbaik untuk tahun ini.

Sewajarnya selepas mendapat penjelasan yang membetulkan persepsi buruk yang ditohmah segelintir pihak, warga peneroka akan 'lekas celik' dan positif, serta memberikan sokongan padu kepada agenda yang bakal membuahkan hasil yang lumayan itu.

Hakikatnya, itulah Felda kini dan masa depannya yang lebih gemilang.

Bermula dari Lurah Bilut, kini Felda mengembangkan sayapnya di merata pelosok dunia dan megah bangga membawa nama Malaysia sebagai syarikat perladang yang bukan calang-calang reputasinya.

Bagaimanapun, segala 'kemanisan' yang dilihat mampu melonjakkan nama Felda di persada dunia itu tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya tidak wujud kerjasama dari semua pihak, khususnya dedikasi dan sokongan padu dari kakitangan Felda sendiri.

Justeru, adalah wajar bagi semua pihak yang terbabit menjayakan transformasi Felda ini untuk sikap yang lebih positif dan berazam memberikan sokongan tidak berbelah bagi mendatangkan keuntungan kepada seluruh warga syarikat perladangan terbesar bertaraf dunia itu.

Sayanglah jika peluang keemasan ini dipersiakan hanya kerana segelintir minoriti yang cemburu dengan kejayaan Felda itu!

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

my Story~: karnival <b>di mempaga</b>

Posted: 19 Jun 2012 11:10 PM PDT

Assalamualaikum..
bulan jun adalah bulan yg sgt sibuk! =(
tp okla dr xde keje kan. mggu lps aku outstation seminggu di mempaga. nk tlg team mempaga menjayakan karnival kolej dan alumni la katakan.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 09:18 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

Tragedi Lemas Ketika Memancing <b>Di Mempaga</b> | putri roh

Posted: 04 Dec 2011 01:51 AM PST

ketika enry ini ditulis, mangsa yang  sudah lebih daripada 24 jam hilang dikhuatiri lemas di sungai Krau di kampung koi neh... la ni pulak hujan lebat... operasi mencari mungkin dihentikan seketika.. koi tak la pegi kat lokasi.. mak abah koi yg setia daripg smlm membawa ke pagi tadi.. dan ptg ni dorang pegi lagi....
menurut abah koi.. mangsa bersama seorang lagi rakan pegi memancing kira2 jam 3 tg smlm... sedang berjalan ditebing salah seorang daripada mereka (mangsa) tergelincir masuk ke sungai. Air sungai yang ketik itu naik akibat hujan tengahari semalam menyukarkan untuk rakan mangsa menolong unuk menyelamatkannya. Menurut rakan mangsa, dia kemudian pergi mendapatkan pertolongan dan apabila kembali  mangsa sudah tidak kelihatan.
menurut rakan mangsa beg mangsa turut terjatuh bersama-sama mangsa ke dalam sungai namun sehingga pagi tadi hp mangsa masih dapat dihubungi. Ketika operasi mencari pagi tadi juga, hp mangsa turut cuba dihubungi untuk mendengar bunyi agar dapat dikesan lokasinya. Namun gagal.
Rakan mangsa walaubagaimanapun telah ditahan oleh pihak polis untuk soal siasat. Takziah buat keluarga mangsa. Harap segalanya berakhir dengan baik. Wallahualam.
Full content generated by Get Full RSS.

Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

Silat Pulut orang kahwin <b>di</b> Felda <b>Mempaga</b> - Freelance <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 12:27 AM PST

Selamat melayari my blog.Saya peminat fotografi. Saya memang dari dulu suka ambil gambar. hobi... start dari Camera biasa (compact camera) lepas tu kepada DSLR. Sesapa yang rasa nak pelawa saya ambil gambar.Sila hubungi: Tel:09-3562677/HP:017-9778162.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka-peneroka Felda Mempaga 1, 2 dan 3 di Bentong berikrar untuk memfailkan saman terhadap Felda berhubung dengan lebihan pendapatan mereka yang tidak dikembalikan oleh Felda. Pengiraan yang terperinci ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:28 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


Halida&#39;s Place - Meredah Banjir <b>di Kuala Rompin</b>

Posted: 27 Dec 2007 12:52 AM PST

14hb Dec petang sepatutnya dah bertolak ke Kuala Rompin tapi Baba nasihatkan tunggu sehari lagi sebab laluan biasa ke sana ditenggelami air.  Terutama laluan Muadzam Shah dan Jalan Segamat.  Alternative route melalui Pekan lagi terhalang sebab keadaan banjir di sana lagi dasyat.  Dimaklumkan ada orang kena naik bot dua kali sebelum boleh lalu Jalan Kuala Rompin.  Macamana kereta Kenari saya nak redah tu...

Karl dan Adri pun dok tertunggu bila boleh berangkat.  Kemudian malam 14hb tu Baba kata boleh lalu ikut Johor tapi jauh la sikit berbanding laluan Kuala Pilah/Muadzam tu....Jauh sikit?  Betul ke nie?  Dicadangkan ikut laluan PLUS hiway masuk interchange Ayer Itam menghala ke Kluang dan bila sampai bandar Kluang ambik jalan arah ke Mersing...aduh...jauh tuuuu......

Kita pun check kat Internet dulu to confirm laluan tu pada 15hb pagi.  Ok dah paham so kami pun bertolak dalam pukul 10.30 pagi.  Sampai di Ayer Keroh, Melaka singgah kat R&R Jejantas.  Karl, Adri makan lunch. Pastu kami cuci mata tengok kedai-kedai souvenir yang mahal tu...Dasyat...mahal betul jadi kami pun tapau keropok udang.. Teruskan perjalanan.  Ikut la laluan Kluang dan Mersing.  Sepanjang perjalanan sungguh baik dan indah pemandangan.  Naik bukit turun bukit, sampai la ke pekan Mersing.  Adri suka baring bila lalu jalan berbukit so dia dah naik pening dan nak termuntah.

Baba call masa kami baru berlepas dari Ayer Keroh (back track sikit)..dia kata ada problem sikit...laluan ke Summerset selepas pekan Kuala Rompin pun naik air dan kenderaan tak leh lalu kecuali tow truck yang boleh lalu dan buat bisnes.  Harapan kami bila sampai (perjalanan ambik masa 5 1/2 jam) air banjir di kawasan tu akan surut tapi jangkaan kami meleset sekali!!  Punya syok la drive sebab sepanjang laluan semua cantik belaka...tapi sampai kat selekoh berhampiran Lanjut (about 5 km away from Summerset), laluan ditutup sebab air naik sampai hampir paras peha!! Tengok pula la peha siapa...kalau orang tinggi lepas lutut kot kalau orang rendah mau sampai paras pinggang.  Kami pun park kat sebelah tunggu....ngeri juga sebab nampak current air bah tu...kata orang situ air sungai melimpah.  Sampaikan nak ambik gambar pun jadi terlupa...perjalanan dah hampir 450km dari Subang, takkan nak patah balik atau tido jer kat pekan Kuala Rompin?

Ada banyak kereta tengah beratur rupanya menunggu giliran tow truck.  Baba telefon lagi, dia pun risau juga sebab kami di sebelah sini tak boleh nak cross ke sana.  Dia pun naik kereta staf dia dua tiga orang tunggu kami di seberang bah sana.  Nasib baik ada Razman, Maintanence Manager, dia nak balik rumah dia.  Dia pun tumpang lori dari Summerset.  So dia tolong arrangekan tow truck.  Sejam kami tunggu giliran. Karl tak nampak risau pun.  Dia dok dalam kereta...Adri keluar tengok jalan.

Sejam kemudian (mungkin lebih)...Baba pun masih menunggu di seberang sana...tiba giliran kami.  Razman yang balik rumah mandi manda salin baju nak ke hotel semula pun dah muncul kembali...tapi kami masih di situ.  Ok tow truck bersedia menarik kami.  Karl di depan seperti lazimnya dan Adri ngan Razman di belakang.  Lalu lah kami dengan perlahannya dikelilingi air bah....suspen juga sebab air mula masuk kereta di passenger seat belakang.  Mana datangnya air tu....dengan perlahan kami ditarik.  Adri dah panik, sebab takut kaki dia basah....Janganla tow truck tersangkut.  Ada juga kereta kecil yang sungguh berani mengharungi bah...kancil, saga, ikut belakang lori atau bas, convoy ramai2...kalau ada yang terberhenti atau tersangkut tengah jalan, abih sebab current agak deras. masing2 tawakal. Four wheel drive no problem, boleh harung. Air bah tu lebihkurang sejauh 500-700 meter.

Alhamdullillah akhirnya kami sampai dengan selamat, Baba dok tunggu dengan Haridas dan Tazal di seberang jalan tu...jenoh pulak nak bersihkan air yang masuk seat belakang. Bayar tow truck RM30 tu pun lepas Razman bargain. Apa2 pun enjin ok tapi digital clock dan radio short circuit sebab wiring kat bawah seat belakang tu.  Air masuk dari lubang di bawah body kereta.  Boot clear, bersih, tak der air masuk walaupun boot tu dah tenggelam bila kereta di naikkan tow truck.  Sampai kat Villa, Baba pun bawak kereta syampu carpet seat belakang tu.

Kini tiba hari nak balik KL pulak.  Ingatkan 17hb jalan tu clear tapi rupanya air bah makin naik.  Air laut pun pasang.  Tepat pukul 3ptg. kami bertolak. Kali ni Baba ikut balik, sebab dia cuti. Tow truck pun dah tak boleh lalu. Sampai di tempat sama, tengok2 lori besar dah menunggu.  Laluan tu hanya boleh di lalui oleh lori besar atau bas besar je.  Kami pun tak berlengah terus arrange untuk ditarik.  Pasang rantai dan kereta pun bergerak.  kali ini kereta tak terjungit sebab bukan tow truck yang tarik.  So kereta bertukar jadi bot, kalau letak tangan kat luar dah boleh cecah air bah tu. Tentula injin dimatikan.  Wow....kali ni saya duduk belakang pulak.  Air memang lagi tinggi.  Kamera pun tak digunakan sebab tak mau ambik gambar (tengah risau)...dok senyap2 tengok air bah dikeliling kita.  Separuh jalan ada tractor pulak lalu from the opposite side.  My gosh....air berkocak sakan dan kami berdoa that we are not swept away dan rantai lori kukuh terikat.

3/4 way...air mula masuk kali ni air masuk meresap dari bawah sehingga seluruh kereta kecuali boot.  Dah la boot penoh dengan barang2. kami semua angkat kaki dan berkata cepatla sampai ke seberang sana. kami rasa seolah-olah kami sedang naik bot!  Alhamdullillah sampai juga akhirnya dan Baba pun bayar RM40 pada lori tu.  Kemudian kami bergegas berhenti dan buka saja pintu belakang, air pun melimpah keluar.  nasib baik ada banyak paper lama dan sponge. Dan ada bekas untuk cedok air tu...Adri juga bekerja keras.  Karl tak tau nak buat apa so kami suruh dia pegang barang.

Kami bersyukor tak de apa2 yang memudaratkan dan lain2 kecemasan.  Ini memang satu pengalaman yang akan sentiasa tersemat di ingatan kami.  Kami pun bertolak mengikut laluan Mersing dan Kluang arah ke KL.  Sayangnya saya tak ambik gambar, memang tak mau ambik.  Janji kami semua selamat.  Alhamdullillah.

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


PERMATA HATIKU: Kenangan <b>di Cameron Highlands</b> Nov 2012

Posted: 15 Nov 2012 06:34 AM PST

Hari kedua  di  Cameron Highlands abah tidak berkesempatan membawa kami bersiar-siar.Abah ada meeting.Nak buat macam mana.Maka ummi terpaksalah turun bawa anak-anak ummi berjalan sekitar hotel je.Kurang best lah tak boleh pergi jauh.
Abah kata ada pameran buku di sebuah Dewan tak berapa jauh dari hotel.Bila anak-anak dengar ada pameran buku apa lagi tak sabar le mereka.Masing-masing sediakan duit ...dah berkira-kira nak beli buku apa.Lelah juga berjalan kaki...excercise anak beranak...sampai je kat dewan tu...tengok tengok...aikk!! buku-buku banyak...macam-macam ada...tapi yang sedihnya semua buku tu kami tak faham...huhu...buku bahasa Cina rupanya...tak de langsung buku bahasa Melayu...frust sungguh anak-anak ummi....sabar ye nak...pastu ada jualan baju....tak de baju yang sesuai langsung.Semuanya baju akhir zaman....Jom le pergi tempat lain....
Jalan...jalan punya jalan...nampak hotel Jasmin,Garden Lodge (antara tempat yang kami pernah menginap dulu) ingat lagi anak-anakku...mengimbau kenangan.
Dah penat...Hafizi pun kata;jom le naik bilik mi...kita rehat lagi best.
Ok le nak...tunggu Abah habis meeting le.Then pukul 12 kita check out.Sebelum balik kita singgah kedai yang banyak jual cenderahati tu (Uncle Sam farm Cameron Highlands)
Aisyah ni asyik nak bergambar je....
Tangan Aisyah ni mesti gayanya macam tu...happy  betul dia...
tukar cara posing le pulak....
Berhenti rehat sat....alas perut.
Aina beli egg tart&strawberry chocolate,tuna buns...yum...yummm
Aisyah beli lagi gula kapas...ngan abah dan kakak Aina.
Abah kena pakai baju korporat...baru je habis meeting...terus melayan kerenah kami.
Thank you Abah.We Love U...
Time ni masing-masing dah kepenatan.Hafizi ngan lolipopnye..
Aina muka boring je...ada le yang tak kena tu..
Aisyah jugak yang ceria...
1...2...3...Senyum....klik
Tengah tunggu Abah nak check out...sekejap je rasa...dah nak balik
Lepas ni belum ada kata putus lagi nak terus balik ke...nak pergi tempat lain.Abah ada suarakan hasratnya nak terus pergi Kelantan ikut Jalan Simpang Pulai.Ummi suka je...apalagi Aisyah dan Aina...Hakimi le pulak muncung.Nak balik katanya.Kelas tuition Cikgu Zalina start Khamis pagi.Nanti tak dapat pergi....Abah pun fikir dua kali balik...nak pergi ke tak nak pergi....Terpulang pada Abah.Kami ikut jer...
Apa pun percutian kami di Cameron Highlands berakhir jua dengan selamat Alhamdulillah...syukur ya Allah.KAU berikan lagi kesempatan untuk kami bersama-sama menikmati percutian ini.Moga di kesempatan lain kami masih berpeluang menjejakkan lagi kaki ke puncak ini.

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

Lagesi Qhaifa: <b>NENASI</b> >>>>>> PANTAI TANJUNG BATU

Posted: 12 Jun 2012 10:31 PM PDT

Alhamdulillah jam 2.30 ptg kami selamat tiba dirumah mak angkat hubby di Kg. Tanjung Lipat, Nenasi Pahang (kalau tak silap namanya). Rupanya sudah 21 tahun hubby tak jumpa dengan keluarga angkatnya. Perkenalan mereka melalui program anak angkat ketika hubby di MRSM Kuantan dulu. Amboi lama sungguh. Kini hubungan kembali terjalin.
Alhamdulillah juga penerimaan keluarga En. Rosli dan Pn. Noreha dengan kehadiran kami disambut baik begitu juga dengan anak-anak mereka ida, eima dan diana malah anak-anak saya juga cepat mesra dengan keluarga ini. Rupanya keluarga ini ada kedai runcit saya dan hubby tersenyum sesama sendiri (habislah tak sudah dengan membeli agaknya anak-anak saya nanti).........
Petangnya kami kuar jenjalan kat pantai tanjung batu tapi tak boleh mandi kerna keadaan lautnya yang curam malah ombak kuat so anak-anak hanya dibenarkan bermain digigi air saja, malah tiada orang yang datang untuk mandi manda disini untuk bersantai bolehlah......

My Rainbow...: WW : Pantai Nelayan <b>di Nenasi</b>, Pekan, Pahang.

Posted: 31 Jul 2012 06:11 PM PDT

Assalamualaikum.....

06 di karak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


OMG : Ferrari Warga Singapura Kemalangan <b>Di Karak</b> (2 Gambar <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2012 10:43 PM PST

Kejadian ini dilaporkan berlaku petang semalam di lebuh raya Karak. Sebuah kereta Ferrari bernombor pendaftaran Singapura telah hilang kawalan lalu terbabas dan melanggar penghadang jalan.Kereta itu adalah satu daripada konvoi kereta Ferrari yang melalui lebuhraya Karak pada waktu itu. Jalan licin akibat hujan dikatakan punca kejadian. Padahal driver tu tak panadai kontrol. Kereta je mahal tapi skill takde (ayat jeles). Harap maaf jika terasa. Hehe.. 
p/s : Sila tengok Ferrari itu. bukan entiti yang berseluar pink itu yer. hehe

06 di mengkarak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mengkarak - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mengkarak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 07:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

MyTabloid: Gambar Hantu <b>Di Mengkarak</b>

Posted: 18 Sep 2012 02:30 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Gambar ini diambil di Kampung Mengkarak, Bera, Pahang. Pengirim berkata ketika gambar diambil memang takde entiti putih kat sebelah budak tu. Pengirim menyertakan teks berikut.. err.. saya harap anda semua biasa ...

06 di rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di rompin - Google Blog Search


Lumrah Kehidupan: Kuala <b>Rompin</b> airnye tenang, udangnya ganas.

Posted: 29 Oct 2012 08:45 AM PDT

Makan seafood di Kuala Rompin,di khabarkan memang sedap.. Srupppp!! meleleh air lior bila dok bayangkan kesedapannya.. Plan perjalanan, dari KL - Seremban - Kuala Pilah - Bandar Muadzam - Kuala Rompin. Trip ini bersama 13 biji moto yang berbagai2 jenis dan rupa, tiada perbezaan darjat antara kami. Semuanya sama, moto cc besar, cc kecik, moto mahal, moto murah.. kita sama je kann??
Berkumpul di Petrol Shell Sungai Besi, sebelum mulakan perjalanan yang di janjikan jam 8 pagi.
Inilah juara, orang pertama sampai.. 15 minit awal dari masa yang dijanjikan.. Wiiiweett!! balik nanti sila tuntut hadiah ye Cik abang..
Bila cukup 11 biji moto keseluruhan, kami mulakan perjalanan, lagi 2 bijik tunggu di RnR  Seremban
 Macam biasa, bacaan doa oleh Imam kita Abang Mat Zin. Kalau Imam baca biasa doanya panjang, mintak di selamatkan berjalanan dan minta di hindari dari bala dan mala petaka. Insyaallah.. Ameen. Saya suka bila Imam baca doa.. i like, like, like, likeeeeeeee..
11 biji moto, mulakan perjalanan dengan santai average dalam 140km/jam sahaja.
Sampai di RnR Seremban, 2 bijik moto lagi sudah sedia menunggu. Abg Zaidi & Kak Ruby serta Abg Zainal & Kak Zatie. 
Kami bekfes di RnR Seremban, bekfes ala kadar je, lapik perut. Janga makan banyak2, kang kita nak makan udang, sotong, ketam. kena simpan space.
Antara helmet yang sejenama.. SHOEI
Hokey, dah lapik perut jom kita mulakan perjalanan. Ayomatgeset goooooo.. Vrommm, 
Berdesazz mereka di jalanan, walau bagai manapun mamarazi sempat juga menyenap aksi mereka di atas jalan raya..
Oleh kerana tuan tanah tak dapat nak snap pic sendiri di jalanan, makanya kami persembahkan gambar kami yang palinggggg cun bersama rav it... hehehe (perasan lebih)
Antara gambar-gambar kami di traffic light.
Hayabusa di kelilingi GTR. Kompem lepas ni tukar GTR le.. Idok gitu Akimaru? selesa Ummu duduk belakang. hehehe 
Kami stop isi minyak di Bandar Muazam,  dah dekat nak sampai Rompin.
Daaannnn akhirnya sampai jua ke destinasi. Kami memilih kedai makan Rosminah.
 Settle bayar, kami pergi ke masjid berdekatan. Dekat je tak sampai 100 meter. 
Lepas sembahyang, dorang ambik kesempatan merehat2kan badan, ada yang tidor, ada yang sembang2. 
Hamboiii. sukanye dia.. bukan main besar lagi ketawanye.
Hampir sejam lebih kami di masjid, pastu kami meneruskan perjalanan pulang, Semoga perjalanan kami selamat sampai ke rumah dengan  maju jayanya serta cemerlang gemilang dan terbilang (hapa haku merepek nihh..). Perjalanan balik melalui Kuala Rompin - Pekan - Maran then masuk Highway - sampai KL semula. 
Safety first ye cik kak..
 Vromm, vrommm... meninggalkan perkarangan masjid.
 Kami berenti isi minyak di Caltex kepunyaan Mat Noor Bin Muhammad, kampung Beluru Nenasi, 26680 PEKAN, Pahang.. Terror tak, haku boleh hingat.. hihihih
 Kitorang aje dah memenuhi Caltex ini.
 Tengok tu, bukan main besar lagi ketawanya Kak Ruby kiter nih.. Apa le pulak rahsia yg terbongkar tu.. heheh
Dalam perjalanan balik, sekitar Pekan jugak rasanya, ada sekumpulan lembu melintas, jeng jeng jeng.. kereta Myvi sudah terlanggar sekor lembu.. Depan mata kami semua nampak lembu tu tepelanting tinggi.. Insaf seketika.. Uwaaa ngerinya.. Tengok Myvi nih, teruk kan??
Kita zoom skit kereta myvi.. Syiannyeee. Terukkan. Nasib baik orang di dalam tiada yang cedera. Sampai terberak lembu tu, melekat di cermin kereta.. Siannyeee..
 Lembu tu terpelanting di sebelah sana.
 Bukan sekor. Rupanya 2 ekor lembu.
 Sekor lagi hagaknya anaknya, dia boleh bangun, terjengkot2 jalan ke maknya. Haku paling tak tahan tengok situasi mcm ni. Napas maknya sangat kencang pada mula dan beransur2 perlahan. Hadoiii sedihnya.. Who knows, maybe maknya cuba selamatkan anaknya.. Masyaallah.
Tak sampai 10 minit kereta tarik pun sampai.. Walawey, cepat sungguh ye..
 Kami meneruskan perjalanan, lalu tepi pantai.. Cantikkan.
Pastu kami berenti lagi, makan cendoi pulak.. Tengah panas dan dahaga.. Perggg!! Lazatnye. 
Cendoi Saleem di tepi sungai Pahang.
 Inilah cendoinya, rupa macam biasa-biasa je, tapi memang sedap...
Lewat petang dalam jam 5, kami masuk highway dan singgah isi minyak di Temerloh
Dan akhirnya kami sampai di toll Gombak hari sudah mula gelap. Berenti sekejap, salam-salam dan meneruskan perjalanan ke rumah masing-masing. Alhamdulillah semua selamat sampai rumah.. Esok senin kerja yaa, jgn ada yg MC pulak.. 
Route perjalanan kami, gambar copy from Kak Zatie. Thanks ye kerana izinkan saya papar beberapa gambar milik Kak Zatie.. thanks thanks thanks.. lap u. 

Saya Mawar Putih, yang tak berapa nak putih.
29/11/2012, 23:45
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved