ads

Sabtu, 15 Disember 2012

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Blog <b>Jengka</b>: <b>di</b> felda <b>jengka</b> 11 - Google Blog Search

Posted: 27 Nov 2012 04:08 AM PST

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 17 - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 07:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 2 - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 2</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 01:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 25 - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2012 01:40 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 11 - Google Blog Search

Posted: 14 Sep 2012 03:21 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 11</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 11</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 03:17 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 7 - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 11:23 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 7</b> - Google Blog Search

Posted: 25 May 2012 11:26 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 7</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2012 11:13 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 7</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2012 11:22 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 16 - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 07:40 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog <b>Jengka</b>: <b>di felda jengka</b> 4 - Google Blog Search

Posted: 27 Mar 2012 11:53 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 4</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2012 03:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 4</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2012 08:01 AM PST

URL Sumber Asal :-

~aNiSss~ - mY sToRy - mY diArY -: Senarai <b>FELDA di Jengka</b>

Posted: 08 Nov 2011 08:01 AM PST

info from facebook Orang Jengka..agak menarik..and elok la jugak utk aku sebagai rakyat jengka perlu amik tau pasal ni...hehe...
1) FELDA Anggerik Jengka 1
2) FELDA Cempaka Jengka 2
3) FELDA Dahlia Jengka 3
4) FELDA Kemboja Jengka 4
5) FELDA Kekwa Jengka 5
6) FELDA Keembong Jengka 6
7) FELDA Kenanga Jengka 7
8) FELDA Kesidang Jengka 8
9) FELDA Kesumba Jengka 9
10)FELDA Mawar Jengka 10
11)FELDA Melati Jengka 11
12)FELDA Melor Jengka 12
13)FELDA Puteri Malu Jengka 13
14)FELDA Raya Jengka 14
15)FELDA Semarak Jengka 15
16)FELDA Sena Jengka 16
17)FELDA Seri Pagi Jengka 17
18)FELDA Seroja Jengka 18
19)FELDA Siantan Jengka 19
20)FELDA Tanjung Jengka 20
21)FELDA Teratai Jengka 21
22)FELDA Terkis Jengka 22
23)FELDA Tonkin Jengka 23
24)FELDA Jengka 24
25)FELDA Jengka 25

FELDA Yang Tidak Menggunakan Nama Jengka
1) FELDA Ulu Jempol
2) FELDA Kampung Awah
3) FELDA Sungai Tekam
4) FELDA Sungai Nerek
5) FELDA Kota Gelanggi

Blog Jengka: <b>di felda jengka 4</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2011 03:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Peneroka <b>Felda Jengka 4</b> Tidak Terpengaruh dengan Diayah UMNO

Posted: 17 Jun 2011 07:11 PM PDT

Pagi semalam sebelum peneroka-peneroka Felda Jengka 4 sedang bersedia untuk ke Mahkamah Tinggi Temerloh, mereka telah ternampak banner yang tergantung dengan mesej jijik mengatakan bahawa peneroka-peneroka yang saman Felda hanya menjadi alat, mereka hanya dapat kuah sedangkan peguam-peguam dapat daging.
Banner itu juga menyebut bahawa peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 sampai ke hari ini masih belum mendapat wang tuntutan mereka yang diperintahkan oleh Mahkamah.
Inilah kebebalan UMNO yang melampau. Mereka membaca pembohongan didalam Majalah Felda yang menaburkan pembohongan dan penipuan.
Didalam salah satu keluaran Majalah itu ditulis bahawa peneroka-peneroka membayar RM5,000.00 seorang bagi melantik peguam. Majalah itu menyatakan bahawa peguam-peguam itu datang ke rancangan-rancangan Felda dengan kereta mewah dan menginap di Hotel 5 Bintang.
Bahkan didalam Majlah itu digambarkan seorang peguam sedang berada di showroom kereta BMW untuk membeli kereta mewah itu hasil dari bayaran dari peneroka-peneroka.
Alangkah dangkal Felda membuat tuduhan yang begitu jijik.
Kenapa mereka tidak bertanya kepada peneroka-peneroka yang terlibat memfailkan saman terhadap Felda itu?
Setiap seorang itu hanya mengeluarkan belanja RM50.00. RM50.00 itulah untuk menyediakan dokumen-dokumen untuk difailkan di Mahkamah, dengan RM50.00 itulah juga digunakan untuk berpuluh temujanji dengan peneroka-peneroka, RM50.00 itulah untuk menyediakan perbicaraan di Mahkamah, RM50.00 itulah untuk menghadiri puluhan kali siri perbicaraan di Mahkamah, di Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan.
Orang UMNO telah dibodoh dan diperbodohkan oleh Felda yang membuat fitnah jijik ini.
Namun, peneroka-peneroka Felda tidak terpengaruh fitnah-fitnah dari UMNO dan Felda ini. Setelah selesai proses pemfailan saman terhadap Felda di Mahkamah Tinggi Temerloh semalam, Biro Masyarakat Felda PKR telah mengadakan ceramah di Felda Jengka 4.
Bukan sahaja peneroka-peneroka Felda Jengka 4 hadir beramai-ramai bahkan mereka yang hadir itu yang masih belum menuntut dan menyaman Felda turut mengambil Borang Waran Bertindak untuk turut menyaman Felda. Lebih dari 100 Borang Waran Bertindak telah diambil oleh peneroka-peneroka Jengka 4.
Mereka diberikan tempoh selama 3 bulan untuk menyerahkan Borang Waran To Act itu untuk ikut serta dengan seramai 711 peneroka-peneroka yang telah pun menyaman Felda pada 17hb June di Mahkamah Tinggi Temerloh.
Sesungguhnya, peneroka-peneroka Felda Kemahang 3 di Kelantan sudah pun menerima bayaran dari Felda berjumlah RM11 juta. UMNO dan Felda hanya nak menipu diri sendiri dan peneroka-peneroka yang bebal itu.
Peneroka-peneroka yang menuntut di Kemahang 3 itu sudah pun mendapat bayaran masing-masing; dan peneroka-peneroka yang bebal itu masih berkhayal, dan dikhayalkan oleh pembohongan UMNO dan Felda.
Setiap dari 711 orang peneroka Felda yang menyaman Felda di Mahkamah Tinggi Temerloh semalam menyaman Felda sebanyak RM450,000.00 setiap seorang. Bayaran guaman yang terlibat hanyalah RM50.00.
Apabila mereka berjaya didalam tuntutan ini nanti, mereka akan mendapat faedahnya, mereka menuntut apa yang hak kepada mereka, mereka telah ditipu oleh Felda selama tidak kurang dari 15 tahun.
Peneroka-peneroka yang bebal akan menggigit jari. Peneroka Felda Jengka 4 tidak terpengaruh dengan diayah UMNO dan Felda dan mereka tetap bersemangat mempertahankan tindakan mereka menyaman Felda.

365 Peneroka <b>Felda</b> Pahang Tuntut Ganti Rugi RM200 Juta at <b>...</b>

Posted: 29 Sep 2011 08:04 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka yang mengemukakan saman ini terdiri daripada mereka yang tinggal di Felda Jengka 1, Felda Jengka 2, Felda Jengka 3, Felda Jengka 4, Felda Jengka 5, Felda Jengka 6, Felda Jengka 7, Felda Jengka 10, Felda ...

Blog Jengka: <b>di felda jengka 4</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2011 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

~aNiSss~ - mY sToRy - mY diArY -: Senarai <b>FELDA di Jengka</b>

Posted: 08 Nov 2011 08:01 AM PST

info from facebook Orang Jengka..agak menarik..and elok la jugak utk aku sebagai rakyat jengka perlu amik tau pasal ni...hehe...
1) FELDA Anggerik Jengka 1
2) FELDA Cempaka Jengka 2
3) FELDA Dahlia Jengka 3
4) FELDA Kemboja Jengka 4
5) FELDA Kekwa Jengka 5
6) FELDA Keembong Jengka 6
7) FELDA Kenanga Jengka 7
8) FELDA Kesidang Jengka 8
9) FELDA Kesumba Jengka 9
10)FELDA Mawar Jengka 10
11)FELDA Melati Jengka 11
12)FELDA Melor Jengka 12
13)FELDA Puteri Malu Jengka 13
14)FELDA Raya Jengka 14
15)FELDA Semarak Jengka 15
16)FELDA Sena Jengka 16
17)FELDA Seri Pagi Jengka 17
18)FELDA Seroja Jengka 18
19)FELDA Siantan Jengka 19
20)FELDA Tanjung Jengka 20
21)FELDA Teratai Jengka 21
22)FELDA Terkis Jengka 22
23)FELDA Tonkin Jengka 23
24)FELDA Jengka 24
25)FELDA Jengka 25

FELDA Yang Tidak Menggunakan Nama Jengka
1) FELDA Ulu Jempol
2) FELDA Kampung Awah
3) FELDA Sungai Tekam
4) FELDA Sungai Nerek
5) FELDA Kota Gelanggi

Blog Jengka: <b>di felda jengka 4</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Sep 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

365 Peneroka <b>Felda</b> Pahang Tuntut Ganti Rugi RM200 Juta at <b>...</b>

Posted: 29 Sep 2011 08:04 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka yang mengemukakan saman ini terdiri daripada mereka yang tinggal di Felda Jengka 1, Felda Jengka 2, Felda Jengka 3, Felda Jengka 4, Felda Jengka 5, Felda Jengka 6, Felda Jengka 7, Felda Jengka 10, Felda ...

Blog Jengka: <b>di felda jengka 7</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 11:41 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Blog Jengka: <b>di felda jengka 7</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2012 11:34 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Kembara Jalur Lebar <b>di Felda Jengka</b> 23, Pahang | Kembara Pusat <b>...</b>

Posted: 06 Apr 2012 08:51 AM PDT

Lokasi Program : Perkarangan Pusat Jalur Lebar Komuniti Felda Jengka 23
Tarikh & Masa : 06-04-12 | 9.30pg – 5.30ptg
Jumlah Pengunjung : 227 orang

Agensi_Agensi :

AADK
Poliklinik Kesihatan Jengka 22
Kemas
TM Point
Easy RHB Bank
Giat Mara Jengka
Klinik Cure & Care
JPAM

Aktiviti & Pertandingan :

Gubahan Bunga
Masakan
Solekan
Pent
Mewarna
Typing Test

Senarai VIP | Majlis Perasmian (  pagi )

YB Tuan Syed Ibrahim Bin Syed Ahmad
ADUN Kerdau

En. Saari Bin Ismail
Bendahari JKKR Felda Jengka 23

Ustaz Ismail Bin Awang Mat Salleh
Pengerusi Gabungan Sek. Agama Rakyat Wilayah Jengka

Senarai VIP | Majlis Perasmian (  petang/penutup )

YB Dato' Haji  Ismail Bin Haji Mohamed Said
Parlimen Kuala Krau

En. Nazaruddin Bin Abu Bakar
Wakil TM sns

En. Aziin Bin Abdullah
Penolong Pengurus Felda Jengka 23

Ustaz Ismail Bin Awang Mat Salleh
Pengerusi Gabungan Sek. Agama Rakyat Wilayah Jengka

En. Saari Bin Ismail
Bendahari JKKR Felda Jengka 23

Haji Hassan Bin Taha

* foto kembara jalur lebar Felda Jengka 23

Tauke ayam rugi RM2 juta <b>JENGKA 11</b> - Seorang penternak ayam <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 09:35 AM PDT

Tauke ayam rugi RM2 juta

JENGKA 11 - Seorang penternak ayam hanya mampu tersandar melihatkan satu daripada empat reban ayam miliknya yang terletak di Jalan Felda Jengka 11, di sini, terbakar semalam, menyebabkannya kerugian lebih RM2 juta.

Penternak terbabit, Habib Yusuf, 36, berkata, ketika kejadian dia berada di bandar Jengka.

Menurutnya, dia dimaklumkan ladang ternakannya terbakar melalui seorang pekerja yang menghubunginya kira-kira jam 1.24 petang, semalam.

"Apabila saya sampai ke ladang, saya lihat orang ramai berkerumun di situ sambil menjerit meminta seseorang membuat panggilan kepada bomba," katanya yang enggan gambarnya dirakam.

Api cepat merebak

Habib berkata, api marak terlalu cepat menyebabkan dia tidak dapat berbuat apa-apa melainkan membiarkan rebannya dijilat api.

Katanya, selain reban, turut rentung kira-kira 65,000 anak ayam yang baru sahaja diletakkan dalam reban terbabit empat hari lalu.

"Api marak terlalu cepat dan saya percaya kejadian ini berpunca daripada litar pintas, tambahan reban ini mempunyai banyak bahan mudah terbakar, memudahkan api merebak," katanya.

Menurutnya, dia reda dengan kejadian itu walaupun terpaksa menanggung kerugian jutaan ringgit.

Nampak asap berkepul-kepul

Sementara itu, seorang pekerja yang enggan dikenali berkata, ketika kejadian, semua pekerja sedang berehat di rumah yang disediakan di kawasan berdekatan.

Katanya, salah seorang daripada mereka kemudiannya ternampak asap berkepul-kepul keluar dari reban ayam berkenaan.

"Kami semua keluar ke tempat kejadian dan berusaha memadamkan api menggunakan air yang diangkut dengan baldi," katanya.

Ketua Balai Bomba Bandar Jengka, Mohd Shaffie Abdul Rahman berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 1.35 petang.

Menurutnya, dua jentera bersama  sembilan anggota dikerahkan untuk mengawal kebakaran tersebut dan api berjaya dikawal dalam masa 15 minit.

"Setakat ini punca kebakaran masih belum dapat dikenal pasti dan pihak kami masih lagi melakukan siasatan," katanya kepada Sinar Harian.



power from http://www.wangolds.com
tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan di http://www.wangolds.com. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan
power by wangolds.com

http://www.sinarharian.com.my/edisi/paha...bled=false

Bukan 7, 12 tetapi <b>Jengka</b> 10, <b>11</b> dan 16 juga tiada air

Posted: 27 Aug 2012 07:57 PM PDT


Harakahdaily,  27 Ogos 2012 
JENGKA: Masalah ketiadaan air di Jengka 7 dan 12 pada hari raya baru-baru ini juga berlaku di Jengka 10, 11 dan 16.
Demikian beritahu seorang pembaca Harakahdaily melalui emailnya hari ini.
Beliau memberikan maklum balas itu hasil laporan Harakahdaily hari ini berdasarkan laporan khas yang dibuat oleh sebuah akhbar harian.
Dalam laporan itu, Sinar Harian melaporkan, penduduk Jengka 7 dan 12 sentiasa sahaja menghadapi masalah ketiadaan air pada setiap sambutan hari raya.
"Ini berlaku semenjak kami mula menetap di Felda tahun 70an," kata Khairi Muzakir dalam emailnya kepada Harakahdaily.
Menurut beliau, "kerajaan yang ada buat tak tahu je."
Sebelum ini, Harakahdaily melaporkan, penduduk beberapa kawasan di Temerloh termasuk taman perumahan juga menghadapi masalah ketiadaan bekalan air bersih.
Ia bukan sahaja berlaku semasa hari raya bahkan pada hari-hari lain juga.
Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yasin berkata, masalah air di Kelantan akan diselesaikan jika BN memerintah negeri itu.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib juga berkata, ia akan menyelesaikan masalah air di Kelantan jika BN diberikan mandat.
Sehubungan itu, ramai antara mangsa masalah air di Pahang ini meminta Najib menyelesaikan masalah air di Pahang ini sebelum sibuk memperkatakan masalah di negeri lain yang mempunyai masalah sendiri.
Ini kerana, Pahang dikatakan mempunyai sumber air yang banyak iaitu Sungai Pahang yang terpanjang di Malaysia itu.
Pihak BN pula sedang melobi agar kerajaan negeri Selangor meluluskan projek Langat 2, iaitu projek penyaluran air sungai Pahang ke Selangor melalui terowong dan sungai buatan manusia.
Namun kerajaan negeri Selangor tidak berapa bersetuju kerana ia melibatkan kos yang terlalu tinggi.
Jika dilaksanakan, kerajaan negeri yakin, tarif air akan dinaikkan di Selangor dan bakal membebankan rakyat.

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2012 12:00 AM PDT

Ketika Lurah Bilut mula diteroka untuk dijadikan tanah rancangan Felda, tidak siapa menyangka bahawa syarikat yang ditubuhkan kerajaan itu bakal menjadi sebuah syarikat perladangan yang terbesar dan terkemuka di dunia.

Ketika langkah pertama para peneroka yang membanting tulang empat kerat di Lurah Bilut dahulu, tidak siapa menyangka bahawa segala hasil titik peluh dan darah mereka akan terus mewangi sehingga ke persada antarabangsa.

Dan ketika komuniti kecil warga Felda Lurah Bilut mula berjasa pada bumi bertuah ini, tidak siapa menyangka bahawa program kerajaan untuk rakyat tersebut mampu mengubah nasib kehidupan mereka sehingga mampu memiliki ladang di Indonesia.

Dengan lahirnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH), nama Felda kini berada di negara termaju dunia, Amerika Syarikat, Kanada, Afrika Selatan, negara-negara di Benua Eropah serta Asia Barat seperti Turki dan sebagainya.

Tidak pernah termimpi untuk para peneroka di Lurah Bilut tentang syarikat yang mereka usahakan itu akan menjalinkan kerjasama dengan pelbagai syarikat multi-nasional antarabangsa terkemuka dan berstatus multi-bilion seperti Bunge Limited, Procter & Gamble, Behn Meyer & Co, Taiko Clay Chemicals dan banyak lagi.

Bunge adalah sebuah firma pengeluar produk pertanian terbesar di Benua Eropah yang berpengkalan di New York dan mempunyai kepakaran teknologi yang tinggi serta pasaran yang luas di Amerika Syarikat, Kanada, Mexico, negara-negara Asia Pacific, Afrika, Timur Tengah dan kepulauan Caribbean.

Menurut sumber yang diperoleh, FGVH kini memiliki sebuah loji memerah dan menapis minyak canola dan soya di Becancour, Kanada.

Usahasama FGVH dengan Bunge diramal akan memantapkan lagi harga dan nilai pasaran saham syarikat perladangan negara itu yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia pada Mac atau April ini.

Procter & Gamble (P&G) pula merupakan sebuah syarikat antarabangsa terkenal yang menjalinkan kerjasama berkaitan produk oleokimia, khususnya membabitkan mengenai penyelidikan bio-diesel yang kini berjalan lancar di Cincinnati, Amerika Syarikat.

Bayangkan sekiranya FGVH dan P&G menghasilkan produk bahan api diesel yang bakal menggantikan bahan bakar diesel sedia ada yang kian mahal harganya di pasaran, pastinya ia akan membuahkan hasil yang paling berbaloi.

Behn Meyer & Co. pula merupakan sebuah syarikat terkemuka di peringkat dunia yang menjalinkan kerjasama dengan FGVH berkaitan produk pertanian, khususnya baja pelbagai nutrien, di rantau Asia Tenggara dan Eropah.

Itu semua adalah beberapa nama-nama besar syarikat  yang memainkan peranan penting di dalam dunia perniagaan di peringkat antarabangsa yang dilihat mampu melonjakkan keuntungan FGVH pada masa ini.

Ada banyak lagi usahasama dengan syarikat-syarikat besar dan FGVH bijak memilih rakan kongsi strategiknya memandangkan aset perladangan terbesar negara itu dibantu oleh pakar-pakar runding perniagaan dari dalam dan luar negara.

Untuk menjamin penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia itu memberi kelebihan terhadap peneroka Felda yang terbabit syarikat itu telah melantik tiga bank asing dan dua bank tempatan untuk mengendalikan proses tersebut.

Bank-bank asing tersebut ialah Morgan Stanley, JP Morgan dan Deutsche Bank, manakala bagi bank tempatan pula Felda diwakili oleh Maybank Berhad dan CIMB.

Justeru, tidak hairanlah sekiranya FGVH menegaskan bahawa syarikat itu mampu dan komited untuk menjanjikan pulangan yang baik serta sangat berbaloi kepada Felda pada setiap tahun.

Mengukuhkan lagi jaminan bagi kepentingan Felda dan para peneroka, Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjamin bahawa mereka akan tetap terus mendapat apa saja kemudahan serta kelebihan yang mereka terima sebelum ini.

Dengan segala sokongan dari pihak pengurusan tertinggi Felda, FGVH, para peneroka dan kerajaan, segala 'durian runtuh' yang membabitkan penyenaraian di Bursa Malaysia itu bakal dinikmati bersama dalam ertikata "win-win situation".

Terbaru, Kerajaan Negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Adnan Yaakob juga turut menyatakan komitmen mereka untuk turun padang bagi memperjelaskan kepada seluruh warga peneroka di seluruh negeri itu mengenai penyenaraian FGVH tersebut.

"Dua siri penerangan melibatkan peneroka di beberapa buah tanah rancangan sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan apabila mereka mula menyedari rasional penyenaraian FGVH.

"Selepas mendapatkan penerangan sebenar, mereka tidak lagi terkeliru dengan dakwaan pembangkang yang mendakwa kononnya aset serta tanah peneroka akan hilang jika syarikat Felda itu disenaraikan kerana tanah terbabit dijadikan cagaran," kata Menteri Besar Pahang itu baru-baru ini.

Lihatlah, meskipun dianggap 'orang luar' yang tiada kepentingan di dalam Felda pun sudah sanggup menerangkan tentang 'durian runtuh' yang bakal diperoleh para peneroka, sudah tentulah penyenaraian itu bakal memberikan Tawaran Awam Permulaan (IPO) yang terbaik buat semua warga Felda.

Khabarnya, warga pelabur pula tidak sabar menantikan penyeneraian Felda itu kerana ia adalah yang terbesar dan terbaik untuk tahun ini.

Sewajarnya selepas mendapat penjelasan yang membetulkan persepsi buruk yang ditohmah segelintir pihak, warga peneroka akan 'lekas celik' dan positif, serta memberikan sokongan padu kepada agenda yang bakal membuahkan hasil yang lumayan itu.

Hakikatnya, itulah Felda kini dan masa depannya yang lebih gemilang.

Bermula dari Lurah Bilut, kini Felda mengembangkan sayapnya di merata pelosok dunia dan megah bangga membawa nama Malaysia sebagai syarikat perladang yang bukan calang-calang reputasinya.

Bagaimanapun, segala 'kemanisan' yang dilihat mampu melonjakkan nama Felda di persada dunia itu tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya tidak wujud kerjasama dari semua pihak, khususnya dedikasi dan sokongan padu dari kakitangan Felda sendiri.

Justeru, adalah wajar bagi semua pihak yang terbabit menjayakan transformasi Felda ini untuk sikap yang lebih positif dan berazam memberikan sokongan tidak berbelah bagi mendatangkan keuntungan kepada seluruh warga syarikat perladangan terbesar bertaraf dunia itu.

Sayanglah jika peluang keemasan ini dipersiakan hanya kerana segelintir minoriti yang cemburu dengan kejayaan Felda itu!

Inspirasi Remaja Kini: Peneroka <b>Lurah Bilut</b> Serang Pembangkang

Posted: 06 Sep 2012 02:30 AM PDT


Kira-kira 616 peneroka FELDA Lurah Bilut, dekat sini menafikan tanah milik mereka akan hilang seperti didakwa pembangkang susulan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia.

Mereka menyifatkan dakwaan berkenaan sebagai fitnah dan antara usaha menggagalkan rancangan kerajaan meningkatkan taraf kehidupan masyarakat di situ dalam jangka panjang.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Kamaruddin Mat Doaa, berkata isu pindah milik tanah itu sengaja dimainkan pembangkang untuk kepentingan politik mereka.

"Itu semua fitnah. Sehingga kini, geran masih ada pada kami dan tidak diambil seperti didakwa. Pembangkang sengaja mahu memporak-perandakan peneroka," katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Sebelum ini, pembangkang dan Persatuan Anak Peneroka FELDA Kebangsaan (ANAK) mendakwa tanah peneroka akan diambil dalam proses penyenaraian FGVH, Jun lalu.

Bagaimanapun, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menegaskan tiada tanah peneroka akan diambil bagi tujuan itu.

Kamaruddin yang bersyukur dengan penyenaraian FGVH itu, berkata peneroka berterima kasih dengan kerajaan kerana sudah terlalu banyak nikmat diperoleh sejak lebih 50 tahun lalu.

Generasi kedua peneroka, Zulkifli Yunus berkata, usaha pihak luar cuba untuk meracuni pemikiran penduduk tidak akan berjaya berikutan mereka mengetahui situasi yang sebenar.

"Kami menyokong usaha kerajaan kerana ia memberi manfaat kepada peneroka. Dakwaan ia akan merugikan peneroka adalah tidak tepat dan berniat jahat," katanya.



Pembangkang ni semuanya memang penipu. Baik yang kafir, yang biseksual ataupun yang berjubah berserban. Semuanya penipu, pembelit dan nak merampas hak rakyat. Elok kalau pembangkang ni masuk mana mana Felda nak buat ceramah, ramai ramai rejam dorang dengan biji sawit. Baling satu tandan teruspun tak apa itu lagi bagus.
Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

my Story~: karnival <b>di mempaga</b>

Posted: 19 Jun 2012 11:10 PM PDT

Assalamualaikum..
bulan jun adalah bulan yg sgt sibuk! =(
tp okla dr xde keje kan. mggu lps aku outstation seminggu di mempaga. nk tlg team mempaga menjayakan karnival kolej dan alumni la katakan.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 09:18 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

Tragedi Lemas Ketika Memancing <b>Di Mempaga</b> | putri roh

Posted: 04 Dec 2011 01:51 AM PST

ketika enry ini ditulis, mangsa yang  sudah lebih daripada 24 jam hilang dikhuatiri lemas di sungai Krau di kampung koi neh... la ni pulak hujan lebat... operasi mencari mungkin dihentikan seketika.. koi tak la pegi kat lokasi.. mak abah koi yg setia daripg smlm membawa ke pagi tadi.. dan ptg ni dorang pegi lagi....
menurut abah koi.. mangsa bersama seorang lagi rakan pegi memancing kira2 jam 3 tg smlm... sedang berjalan ditebing salah seorang daripada mereka (mangsa) tergelincir masuk ke sungai. Air sungai yang ketik itu naik akibat hujan tengahari semalam menyukarkan untuk rakan mangsa menolong unuk menyelamatkannya. Menurut rakan mangsa, dia kemudian pergi mendapatkan pertolongan dan apabila kembali  mangsa sudah tidak kelihatan.
menurut rakan mangsa beg mangsa turut terjatuh bersama-sama mangsa ke dalam sungai namun sehingga pagi tadi hp mangsa masih dapat dihubungi. Ketika operasi mencari pagi tadi juga, hp mangsa turut cuba dihubungi untuk mendengar bunyi agar dapat dikesan lokasinya. Namun gagal.
Rakan mangsa walaubagaimanapun telah ditahan oleh pihak polis untuk soal siasat. Takziah buat keluarga mangsa. Harap segalanya berakhir dengan baik. Wallahualam.
Full content generated by Get Full RSS.

Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

Silat Pulut orang kahwin <b>di</b> Felda <b>Mempaga</b> - Freelance <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 12:27 AM PST

Selamat melayari my blog.Saya peminat fotografi. Saya memang dari dulu suka ambil gambar. hobi... start dari Camera biasa (compact camera) lepas tu kepada DSLR. Sesapa yang rasa nak pelawa saya ambil gambar.Sila hubungi: Tel:09-3562677/HP:017-9778162.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka-peneroka Felda Mempaga 1, 2 dan 3 di Bentong berikrar untuk memfailkan saman terhadap Felda berhubung dengan lebihan pendapatan mereka yang tidak dikembalikan oleh Felda. Pengiraan yang terperinci ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:28 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


WARUNG ASTRO: MEMANCING <b>DI KUALA ROMPIN</b> SIRI 2.....

Posted: 15 Dec 2012 04:57 PM PST

Semalam Mantz dan beberapa orang rakan antaranya En Awang,En Karim dan En Zuraini telah pon sekali lagi bwerkunjung ke daerah Rompin dengan tujuan untuk meneroka lubuk-lubuk ikan yang terkenal disitu.Sepewrti biasa rakit ternakan kupang milik Pak Samad telah menjadi lokasi buruan ikan -ikan gred A oleh team Mantz.Namun nasib tidak menyebelahi kami kerana kali ini hasil tangkapan kurang memuaskan oleh kerana keadaan arus air yang terlalu deras di tambah lagi air sedang surut dengan begitu rendah.Namun itu semua tidak mematahkan semangat kami kerana itulah adat sebagai kaki pancing......

                                                   Tekun menunggu ikan memakan umpan....                                                   Merenung keindahan alam ciptaan Tuhan...                                                          Chief de mission...En Awang....

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


aizamia3: Percutian <b>di Cameron Highlands</b>..

Posted: 12 Dec 2012 09:07 PM PST

Highway sesak sebab adanya camera EAS tu..
Cuaca petang semasa kami baru sampai.. panas tapi berangin..
Syukur tak hujan sepanjang kami di sana..
cuma perjalanan balik turun arah Tapah, hujan lebat..
Tempat penginapan kami di Country Lodge belakang Balai Bomba Brinchang..
Memang aku pilih tempat penginapan yang dekat dengan pasar malam Brinchang..
Jalan kaki je.. kalau naik kereta.. nangis jawabnya.. sesak teramat..
Signal WiFi dalam apartment kitorang tak bagus sebab very poor sampai takleh nak online langsung..
Nak kata tak sejuk.. tipulah.. berdiri kat balkoni lama-lama pun aku tak sanggup.. sejuk tapak kaki aku..
Cahaya matahari baru keluar..
Awal pagi aku dah gedik santai kat balkoni apartment sambil layan pemandangan waktu pagi..
Pagi-pagi dah ada yang santai menghirup suhu sejuk dingin pagi..
Aku..? Tengok dari atas jelah sambil picit tekan hadiah 'in advance' dari hubby..
Banyak gambar aku tak dapat nak kongsikan sebab ada kejadian yang buat aku ngilu perut berlaku beberapa jam sebelum kami balik..
psstt: Tak dapat nak online bila dak Nuha turut sama nak gedik manja dengan lappy ku ini..

06 di kuala lipis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala lipis - Google Blog Search


Operasi bersepadu <b>di Kuala Lipis</b>: JPJ keluar 44 saman « S M Nilam <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 05:40 AM PST

KUALA LIPIS 20 Nov. – Sebanyak 44 saman dikeluarkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) negeri atas pelbagai kesalahan dalam operasi bersepadu bersama agensi penguatkuasaan lain yang diadakan di sekitar bandar ini kelmarin.

Ketua Bahagian Penguatkuasaan JPJ Pahang, Mohamat Johari Mat Nor berkata, dalam operasi selama tiga jam yang berakhir pada pukul 12 tengah hari itu, 509 kenderaan telah diperiksa.

Beliau berkata, sebuah motosikal turut disita kerana kesalahan tidak mempunyai cukai jalan.

"Dalam operasi tersebut, kita telah mengeluarkan 15 saman bagi pesalah trafik yang tidak mempunyai lesen memandu, tiada lesen vokasional untuk kenderaan perdagangan (lima kes) dan motosikal tanpa cukai jalan (tujuh kes).

"Kami juga mengeluarkan lima saman bagi kesalahan cermin gelap, nombor pendaftaran kenderaan (tujuh kes), kenderaan yang tidak diperiksa oleh Puspakom (satu kes) dan lain-lain kesalahan (empat kes)," katanya ketika ditemui di sini.

Mohamat Johari berkata, operasi bersepadu itu disertai 60 anggota JPJ, polis trafik, Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Unit Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah Lipis.

Beliau berkata, pihak berkuasa turut menguji 16 sampel air kencing pemandu dan penumpang kenderaan dan mendapati dua daripadanya positif dadah jenis morfin.

Katanya, operasi bersepadu seumpama itu akan dilaksanakan di Jalan Persekutuan dan lebuh raya pada akhir tahun ini khususnya membabitkan pemeriksaan treler, bas persiaran dan motosikal.

"JPJ dengan kerjasama AADK akan melaksanakan operasi pemeriksaan terhadap pemandu treler dan kenderaan berat lain untuk mengesan penggunaan pil kuda.

"Ini kerana rekod kemalangan di lebuh raya membabitkan kenderaan berkenaan mendapati punca kecuaian pemandu yang mengambil pil kuda khususnya pemanduan untuk perjalanan jauh adalah penyumbang utama masalah tersebut," katanya.

Sumber: Utusan Malaysia, 21 November 2012.

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved