ads

Ahad, 17 Februari 2013

06 di brinchang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di brinchang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di brinchang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Feb 2013 09:47 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sepetang bersama anak-anak orang asli <b>di Brinchang</b>… | ZB <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2013 03:01 PM PST

Salam & selamat pagi semua. Entry kali ni aku nak share hasil strobist anak orang asli di Brinchang baru-baru ni. Projek ni aku buat bersama rakan sekerja aku, Hemshin Chai. Aku menggunakan 2 unit Speddlite Nissin Di622 Mark II sahaja tanpa umbrella/softbox. Maklumlah, umbrella aku dah jahanam sebelum ni..hehe…ok lah, terus kepada gambar pertama…

DSC_9103-Edit

Gambar diatas ni adalah hasil cahaya dari speedlite yang diletakkan di kiri dan kanan subjek. Tidak sukar untuk mendapatkan eksperesi wajah gembira kanak-kanak ni sebab diorang ni cukup seronok bila di ajak bergambar…memudahkan kerja….hehe…dan seterusnya gambar kedua…

DSC_9125

Gambar kedua ni adalah hasil dari 1 speedlite di hadapan subjek yang memakai topi, manakala 1 lagi speedlite di letakkan sebelah kiri untuk mencerahkan subjek dibelakang…Kedua-dua kanak-kanak ini dari suku kaum orang asli Semai…So kepada yang ingin berkereatif dengan lighting, anda boleh mencuba teknik strobist ni…pasti ada kelainan hasilnya nanti…setakat ni je lah yang aku nak share untuk kali ni…Salam…;-)

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved