ads

Ahad, 3 Februari 2013

di negeri pahang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

di negeri pahang - Google Blog Search


eksklusif..!!ramalan banjir <b>di negeri pahang</b> dijangka normal..!!

Posted: 22 Oct 2012 01:09 AM PDT


Sebanyak 8 buah jawatankuasa kecil yg telah ditubuhkan bagi mengenal pasti keperluan-keperluan kepada kawasan-kawasan yang terlibat dengan banjir. Dalam pada itu, beliau juga memaklumkan bahawa jumlah mangsa banjir paling besar yang dijangkakan di daerah Temerloh yang akan melibatkan seramai 34,000 mangsa dan jumlah yang paling kecil adalah di Cameron Highland yang akan melibatkan seramai 2600, namun kerajaan negeri Pahang tidak akan memandang rendah kepada di daerah-daerah lain seperti di daerah Jerantut,Kuala Lipis dan Pekan..
Beliau juga menambah, sebanyak 78 buah Pangkalan Hadapan bagi simpanan bekalan makanan telah disediakan di kawasan yang dijangkakan mengalami masalah putus hubungan yang serius. Dan beliau memaklumkan bekalan makanan yang terbaru dihantar adalah di semua kawasan Hulu Tembeling dan bekalan diteruskan lagi penghantarannya ke kawasan Pulau Tioman. Dengan selesainya mesyuarat tersebut beliau telah mengarahkan kepada setiap jabatan di negeri Pahang agar membekukan cuti pegawai yang berkaitan langsung dgn persediaan menghadapi banjir berkuatkuasa 1 Disember sehingga 15 Januari 2012 . Beliau juga tidak menolak kemungkinan sekiranya banjir berlaku lebih awal dari tarikh tersebut , semua pegawai yang sedang bercuti akan dipanggil semula serta merta.

Beliau juga menyeru  kepada kakitangan yang bekerja di sektor perhutanan serta perlonbomgam di sekitar kawasan berisiko banjir supaya keluar dari kawasan berisiko tersebut. Tidak lupa juga kepada pengemar-penggemar aktiviti lasak serta "Outdoor"  untuk menangguhkan dahulu segala aktiviti bermula pada 1 Disember sehingga 15 januari 2012 akan datang.-Sumber TAK BERNAMA
PPH nak komen sikit je tentang maklumat dari sumber PPH nih..Alhamdulillah..PPH rasa kerajaan negeri Pahang setiap tahun tidak akan lupa tentang tanggungjawab di dalam persediaan menghadapi banjir untuk menjaga kesejahteraan rakyat negeri Pahang..Pemimpin PR negeri Selangor ado ke?Pulau Pinang ado ke?Kelantan??sori la..minta maaf laa..dorang dok seronok kumpul harta untuk simpan duit untuk ISI kKOCEK dorang ado la..PPH tak sabar nak tunggu berita taklimat banjir bersama Sultan Pahang pulok...nak tau Sultan mana yang betul-betul berjiwa rakyat plok..negeri-negeri PR lain ado??

balqisfz: jalan-jalan <b>di negeri Pahang</b>

Posted: 21 Jan 2013 07:33 AM PST

Assalamualaikum

pengembaraan aqis dekat Bentong makin mencabar yo. ahha. takde mencabar sangat. dah 2 minggu aqis kat sini. thats mean, lagi 2 minggu lagi nak balik! yeah yeayy! rindunye rumah. tak pernah lame gila tak balik rumah kot. lame ke jahhh? ohhohoii! berdikari beb! mama tanye, balik ke minggu ni? aqis kate tak mau. aqis nak berdikari. aqis dah besar. aqis nak merasa jugak. duduk jauh ni kan.

balqis, selamat maju jaya! muahahahahh

sabtu lepas, family Hajar datang melawat hajar kat sini. depa dari Muadzam ke Bentong, perjalanan nak dekat 3 jam jugak. Hajar bangun awal gila. semangat tuh. aqis pulak bangun lambat gila! hahahah. nasib kat kejut. bangun bangun mamai, zuppp terus p mandi.

"syi, nak p mana? kita nak p Chamang ke?" (seronok sebab nak p jalan. yeay yeay lagi! yiehaaa~)
"aah, siap cepat" kata syi dengan baiknya.

aqis pon siap siap. baju jalan mana bawak. mana taw sini nak p jalan jalan. aqis pakai baju merah aqis! aqis suka baju ni. sebab dia panjang ke bawah. sikitlah. ma..... nak baju camni ma.

mama pon kate, "tunggulah kerja nanti, nak beli apa, belilah. baju dah banyak."
hehe. ok ni tipu, aqis konon-konon lah cakap nih.


 Japanese Village, Bukit Tinggi


ape ntah nama tempat ni, kat Bukit Tinggi jugak. 

suka gila tengok design bangunan kat sini. bolehkah rumah aqis pon camni?
who knows kan..... tehehee!
terima kasih family Hajar. bawak kami jalan-jalan. Hajar ajak aqis, kat dan along. berjalan kita yokkkk~!

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved