ads

Ahad, 31 Mac 2013

06 di bera pahang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di bera pahang - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 01:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan Belia Bandar <b>Bera</b>. <b>Pahang</b>

Posted: 13 Feb 2013 07:16 PM PST

Pada 10hb Februari 2013 (Ahad) Laman Basikal telah dijemput menyertai Kayuhan Santai 5 Km Bersama Ahli Parlimen Bera. Mulanya kami sangka Kayuhan Tasik Bera, rupanya belum masa orang Bera nak  ajak kayuh basikal sampai ke Tasik Bera.. 
Kayuhan Santai Bandar Bera ini bermula di Kompleks Rakan Muda Daerah Bera melalui Taman Seri Bera dan sampai ke Perpustakaan Awam Daerah Bera (Majlis Daerah Bera dan padang awam). Sampai di terdapat kumpulan peminat-peminat kereta sedang mengadakan auto show. Dari sini peserta Kayuhan Belia Bandar Bera mengayuh bali ke Kompleks Rakan Muda Daerah Bera.
 01. Bigman adalah orang tengah kami yang berusaha mendapatkan peserta berbasikal dari daerah Temerloh.
 02. Daretan basikal peserta yang menunggu masa kayuhan bermula. pada hari ini ada macam-macam acara. Pada hari ini semua peserta Kayuhan Belia Bandar Bera menggunakan basikal Mountain Bike dan Fixie sahaja. Tiada basikal racing pada hari ini. Walaupun di Triang ada ramai pengayuh basikal Cina tetapi hari ini adalah hari raya mereka (Tahun Baru Cina) jagi tak ada peserta cini pada hari ini. Tetapi ada peserta India. Kiranya macam Kayuhan Satu Malaysia sempena Tahun Baru Cina.
 03. Peserta Kayuhan Belia Bandar Bera telah bekumpul di hadapan 7Eleven Bandar Bera/Kerayong di hadapan Hotel Coop Inn yang dahulunya dikebnali sebagai Gotel Bera Pantagon Inn. Berhampiran Hotel Bera Coop Inn ada kedai makan ibu, Restoran polis Ghazani dan Tomyam 99. Berhampiran kawasan ini ada juga SMK Bandar Kerayong dan tapak 'warisan tunas manja' yang telah terbakar.
 04. Bigman (Pena Luka Khursani) bergambar dengan Ironman Bera. Fatman dan Ironman pernan beberapa kali mengayuh bersama antaranya adalah kayuhan Kemas Bentong-Kuantan 
http://kemaspahang.blogspot.com/2008/09/berbasikal-bentong-kuantan-15-24hb-12th.html ]
 05. Big Man bergambar dengan Fat Man (penalukakhursani). Keduanya adalah dari Kumpulan Pengayuh Semantan MTB Temerloh. Pertamakali mereka ini mengayuh bersama adalah semasa Kayuhan Sungai di Chenor. [ http://lamanbasikal.blogspot.com/search/label/Kayuhan%20Chenor ]
 06. Fatman penalukakhursani dan Ironman Bera sedang bercerita tentang petua-petua mencari pasangan hidup. (1) Kita kena ada rasa sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.  (2) Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.(3) Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat Bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya. (4) Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda. (5) Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitive kepada perasaannya.
BACA SELANJUT: http://kasihdihati.blogspot.com/2007/04/petua-mencari-pasangan.html
 07. Bebudak Fixie turut menyertai Kayuhan Belia Bandar Bera. Menggunakan basikal yang tak ada berek tidak menghalang mereka untuk turut mengayuh bersama basikal Mountain Bike.
 08. Ironman Hasan pernah mewakili ATM dan Malaysia. Sekarang bertugas sebagai Komondo Pencen
[ kemaspahang.blogspot.com ]
 09. Tiba-tiba dalam kayuhan santai 5 km ini , peserta telah singgah di rumah Ahli Parlimen Bera. Rerupanya Ahli Parlimen Bera nak ngayuh sesami peserta. Gedaffi  telah menyerahkan basikalnya untuk dikayuh oleh Ahli Parlimen Bera. Walaupun basikal tak berapa ngan saiz tapi cukuplan untuk YB Ahli Parlimen Bera kayuh sampai Kompleks Rakan Muda Daerah Bera.
 10. Beberapa orang ahli kumpulan Semantan MTB turut menyertai kayuhan ini. Semantan MTB adalah kumpulan pengayuh basikal 'swasta' dari Temerloh. Semantan MTB sebelum ini telah berjaya mengadakan Jombori Temerloh. Moga usaha bersepada antara ahli dan sokongan kumpulan pengayuh dari daerah-daerah lain akan memantapkan lagi perancangan program Semantan MTB bagi tahun 2013.
 11. Kayuhan Belia Bandar Bera sejauh 5km telah tamat dengan jayanya. Dapat baju T hitam sehelai dan dapat duit makan RM10.00 seorang. Lepas ini mungkin ada Kayuhan Tasik Bera. Kayuhan Tasik Bera ini adalah kayuhan yang sedang dinanti-nantikan oleh peminat basikal. Amat diharapkan Orang Daerah Bera akan dapat mengadakan Kayuhan Tasik Bera selepas ini.

MEDIA <b>BERA</b>: Tiga daerah <b>di Pahang</b> dijangka banjir akibat ribut <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2013 01:59 AM PST


Tiga daerah di Pahang berkemungkinan dilanda banjir semasa kejadian ribut tropika sonamu yang diramal membadai negeri-negeri Pantai Timur bermula hari ini.
Daerah dilanda banjir iaitu Kuantan, Pekan dan Rompin.
Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang Datuk Seri Muhammad Safian Ismail berkata sehubungan itu 66 pusat pemindahan akan dibuka di Kuantan, 84 di Pekan dan 31 di Rompin.
Selain itu, semua pegawai daerah telah diarah menguar-uarkan ancaman ribut tersebut kepada penghulu serta jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung masing-masing dan melakukan persiapan yang perlu, katanya kepada pemberita, di sini malam tadi.
Muhammad Safian yang juga Pengerusi Jawatankuasa Bencana Pahang, berkata negeri itu juga mendapat bantuan daripada pasukan tentera darat yang berpangkalan di Johor yang akan digerakkan membantu mangsa apabila keadaan memerlukan.
Mereka yang kini ditempatkan di Kem 4 Briged, Kuantan akan menjadi pasukan pertama menghulur bantuan di kawasan terjejas ribut, katanya yang ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Pahang.
Menurutnya sebanyak tiga helikopter milik Tentera Udara Diraja Malaysia juga berada dalam keadaan bersedia untuk digerakkan bagi menghantar bantuan kepada mangsa termasuk melakukan penerbangan ihsan.
Bagi penduduk di pulau-pulau pula, Tentera Laut Diraja Malaysia memberi jaminan akan menghantar bantuan kepada yang terjejas, katanya.
Beliau turut menasihatkan pekerja pembalakan, perlombongan dan nelayan agar tidak ke kawasan berisiko sepanjang ribut melanda.
Jabatan Meteorologi Malaysia dilapor meramalkan ribut sonamu melanda negeri-negeri di Pantai Timur mulai hari ini dan bagi negeri Pahang ribut itu dijangka membadai dari 9 hingga 10 haribulan ini dengan kelajuan angin mencecah sehingga 40 kilometer sejam. — Bernama

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Mar 2013 01:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kisah Benar Admin Dan Gigitan Langsuir - <b>Di</b> Lanchang Temerloh

Posted: 19 Mar 2013 12:46 AM PDT

[Image: 20120607_170052.jpg]

Seperti biasa admin akan terima log call untuk sesuatu kawasan, petang ni admin ada installation di Bera, Pahang, tepat jam 11pagi admin gerak ke bera, Pahang. Memandangkan admin tinggal di raub, admin jarang lalu di kawasan lanchang – temerloh – bera.

Kerana jalan tidak berapa elok. Seingat admin hanya 2 kali sahaja ikut lanchang ke temerloh. Sampai di bera 1.30 petang. Ehm tempat yang baru di buka, kerana sebelum beroperasi sesuatu bangunan, admin orang pertama kena ada di sana. Untuk installation router network. Setibanya di sana pakcik tu hanya bagi kunci dan dia mengatakan selepas siap call pakcik,ehmm.

Kerana dia ada tugas lain di tempat lama. Agak menyeramkan kerana tiada seorang pun yang ada disitu kecuali admin.admin perlu selesai segera kerana risau balik keadaan gelap dengan bangunan yang baru dan tiada penghuni. Dengan bangunan yang agak besar..setelah selesai tepat jam 6.30 petang, admin pun bergegas pulang. Setiba di temerloh jam 7.30 petang admin singgah solat di masjid temerloh.

Hari semakin lewat malam perut pun semakin lapar, bergegas hendak pulang. mungkin hari dah semakin malam admin membuat keputusan untuk balik ke raub melalui highway temerloh – bentong – raub. selepas ambil tiket di plaza toll temerloh admin terhidu sesuatu yang sangat wangi, admin cuba tutup tingkap kereta man tahu mungkin akan hilang tapi wangian sangat kuat hingga sampai ke otak, untuk menyedapkan hati admin mungkin ini wangian bunga di waktu malam. Ada sesetengah bunga mengeluarkan wangian di waktu malam.

Admin teruskan perjalanan dalam 1 kilometer akan tiba di exit lancahang, tiba2 hati admin berbelah bagi samaada terus mengikut perjalanan ke exit bentong atau exit lanchang. Sehingga admin hampir langgar border exit lanchang. Jantung berdegup kencang apabila memasuki exit lanchang. Ada sesuatu suara yang menyuruh admin ikut lanchang untuk tiba ke raub. Jantung semakin dup dap selepas membuat pembayaran di plaza tol lanchang. Dengan jam tepat pukul 8.45 malam hujan turun renyai2.

Dalam hati admin mengatakan waktu awal lagi baru pukul 9.malam..takde hal punye.

Admin rasa hairan kenapa tiada satu pengguna jalan raya di lanchang. Pelikk..hujan masih renyai2 lagi ni. Takkan dah tido kot Penduduk kawasan bukit damar ni. Perjalanan yang agak kelam kerana tiada lampu jalan, kiri kanan pokok2 hutan Bermainla benda2 menyeramkan di kepala admin, ahh.. persetankan semua itu.. Tiba2 sampai di suatu kawasan gelap kereta admin jadi berat, takkan kot. Admin tengok gear, ishh gear di tangan kiri. Gear 3 ni takkan berat kot.

Admin tukar gear 2 kereta semakin berat. Macam nak pecah gear box. Admin buat macam biasa, hendak call ayah tapi line takdo pulok. Admin tengok cermin pandang belakang ehh macam ada seseorang duduk di kerusi belakang sebelah kanan admin, siapa pulok ni, mengucap panjang….dengan rambut mengurai hanya memandang ke bawah. Admin cuba buka lampu di dalam kereta tu hilang, tutup lampu benda tu ada balik, admin tolak cermin pandang belakang keatas keran takut nak pandang.. admin buka cd ayat2 al-quran, ayat2 ruqayah yang ayah admin berikan.

Kerana dia tahu anaknya selalu outstation..hampeh rosak pulok cdnya, mungkin terdedah matahari panas kot. Admin pasang cd kumpulan wings, admin putarkan lagu sejati. Admin hairan sejak bila ada suara perempuan bernyanyi bersama awie. Admin ulangkan sekali lagi, memang sah suara perempuan bernyanyi bersama awie. Astaghfirullahaladzim..

Memang sah aku dah kene. Mengikut pengalaman admin yang selalu outstation benda setan ni selalu kacau admin hanya main kat luar je. Contoh macam bayi merangkak di maran, perut terburai di karak (sama macam cerita KRU Karak tu), lembaga hitam di karak.(admin hampir kemalangan).

Tiba2 admin terasa sakit di bahagian leher. Aduss bisa rasanya, penat agaknya..admin pandang ke depan dan cermin sisi masih tiada kereta, tiba ada satu kereta iswara ikut belakang admin dengan main2 lampu tinggi. Apa agaknya iswara ni nak..admin betulkan balik cermin pandang belakang dan tengok tiada lagi benda rambut mengurai tu. Tapi yang menghairankan kenapa kereta iswara tu masih main lampu tinggi dengan admin.

Pelikkk…admin rasa macam langsuir tu berada di atas bumbung kereta ni..biar jela..admin teruskan perjalanan.. setibanya di rumah raub. Admin kelam kabut masuk ke rumah, admin mandi, solat makan dan tidur.

Tido dengan lena tiada mimpi apa, ehm mungkin penat kot. Besok pagi admin bangun leher rasa panas, kenapa panas ni. Admin lihat di cermin astaghfirullahaladzim ada tiga kesan gigitan gigi di leher admin. Berbentuk gigi, setiap satu gigi berbentuk segitiga.

Admin call ayah admin dia mengatakan bentuk gigi itu macam mana. Admin terangkan kepada ayah..ayah mengatakan memang sah langsuir..tapi jangan risau kerana dia kacau sesiapa sahaja yang lalu di kawasan itu. Ayah admin mengajar cara merasa gigitan langsuir di leher. Dengan mengucap selawat NABI sambil rasa dengan jari. Ada sesuatu benda tajam di leher admin. Ayah mengatakan mungkin gigi langsuir (macam kelakar) admin ambil kapas putih dan keluarkan gigi tersebut dan bakar.

Petang tu admin pulang ke K.L perlu jumpa ayah untuk perubatan lebih lanjut. Setibanya di depan rumah (magrib), bulu roma berlakang tengkuk admin meremang, ahh persetankan semua tu, dah sampai rumah ayah pun. Malam tu admin kena kacau lagi masa nak tido. Ada sesuatu yang geletekkan jari kaki admin.
Ayah pun mengatakan ada kesan kertas terbakar di depan rumah admin tapi yang peliknya diatas tikar. Tetapi tikar tiada kesan terbakar, 2 kali benda ni berlaku,

p/s: kepada sesiapa yang ada pengalaman seram di sekitar pahang sila berkongsi dengan admin ada banyak pengalaman admin berkaitan mahkluk halus ni, maklumla kerja selalu outstation

JIKA ANDA SUKA ARTIKEL INI SILA SHARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2013 01:18 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2013 01:34 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Nov 2012 01:39 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 01:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2012 01:50 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 01:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Akhbar Utusan Malaysia: Utusan Online - <b>Pahang</b>

Posted: 08 Oct 2012 07:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

Sukan perkukuh perpaduan

Posted: 08 Oct 2012 10:55 AM PDT

����JFIFHH��bPhotoshop 3.08BIM*x�KUANTAN , 08 OKTOBER 2012 , Juara Futsal lelaki sempena Karnival Sukan Expoconvo `2012 di UMP Pahang disini baru-baru ini. Berita : Shofi Mat Isa Gambar : UMP KuantaniKUANTANPUMP KuantannUTUSAN MELAYU / KOSMOs@WireImgId=14954927fokus Expokonvo ump7201210088BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��= !1A"Qaq#2� B��Rb�$r����������0!1AQq"2a�������B�3��?NA�H�;ф�������䋜6t��'#�'6����~�S�[O!�P� ��S͉��LE7?T2u/̐ԇV�'%)�WZ�[�u:xHJ=[�C|�q3�0�d�f��"�Ԕ�}����t�)���`Zn;(X��k��.�nԲ�и<1�r<��ʳ���b͵�6�[�$� ᧏3ƭ�����)��0�O5�e'hW6�9�1]:3{�i�"ߘ��;=�5��@�)�ʽ=���V���>@a�TUgS�p(�/Ŏ4W+����~�P���,�O����Eik���.:��v� ��kz��\" ���X�y���*H�f5��L���� t�N3}2�!�%]�_*��5e��$�Y}����F��!kmu�m1�Sjҩ�dTފ��l�>��IY$�8cUs7h��@�8Œ�(iP)��k�:Mg�x�I3�9�t�-n�,˧�ECS9��u�U�ۏ1 )jk��%^Gc�c�ځ�*(Ȫ�$̨>�2Y��%IC� 6 R��P?Á��?/�YVĭNT\r�f� �+�.�},�TgJ���HX�k��R?˿i�8�m�a���m8�:����(dle�^.�����s�=��]ZC������Bjc��:ͦ2�CgpE��4��)�ӊ��C��*^�q��ZG��TvTx�4��!Ke����y�5� Q'��Ka�9ť��V�ܕ$I�/�� Zڌm&�v�xxt1�Ɲ�ݑwd���x�����bmE��Dp��$���H��JsL!�)��$�|�˱^����q�ɒ��۴��=���pO��)g}0��ϬǦ̢Ϗ�nc�vK���!¤�r�<�ҖR���c�:���y����]_�7.![�D� 9�s�WL�-�AHA�d�&I�:�^4�u:,Y���k1e���vc�\+��BT�B����qnp��2��1Mz���+��~��uml%+�}��nF#����X6+����ե�m!���\��[�Y����v� �FFk"C��j�N����5�/%jS�JR�B@!<�A��R��KOB�r@N��ܛ[�p�Z�V�L���B��h�C����o:�P��B��k���X���0Vj�Wd�� ,6��T��q��Cm��*�{[�6<�.4��"@9��b��� ׻I��"�<������*�u?���x��c�����"÷}�C�7�9�8��v�IJT��� ��(ਠ�x+��*?� �F�D����)q��J�d4E�S���8�m���[Vh��i�N{�K�NL��[��J��$}�M�Od��M�q� ��+)� ӭE�&bEB�L�d-r��XlJH�U�D^��Ź���ߞ���)���i�L�fU4$3N��0j��ɰ�����RBe�/-�f@�:��KIW!7�ͯo�8���J#Χb�礥��� U?�T��7I�=��� >���ῢèc�y�dC�A�� Â��,)*�zh@�o<�nH�U�g-���i��-���ZJ�-��qc��!Gc��\�I�K���%����2� �.w,;��"��VO�xU�}��v��{���$ s�Z�j�?2�YkS��]J�Z�Fl*"�䠷rO�<���Ŗ�&|.�T¡HUR�` � (�R�y�P}1B̬Fn��4�'_�T�̲��)j��G�I�`9�1e :{��uzC��D˓SK�V�������y>q5�θN` �/mAm(ȓM3&I� �HUfKD��;ו5}D��yH�_ o���]�32e�ԁ*M1��mĸV6+�<�`��C���|�$%oٴ���)� �ap>�3�j<�;�=.f�.,Vۓ!�"YjS�E�6$��N��g9i4��-�2`1�(��l�����@��a�<�b1@�Y�^q�|�:��2i �%+�,�{|p����G�b=w,S)5$;k,&/_h��P6���v�?K���yHK�� ���)��ۂ�#�:d�VSs=i�e��#��F���x6�8�"�o��B%�iO3�C�H�u!I-X�a��k}1xkZ� �ȕ[z$FAR��?H&����uB���)�fK��rS�8�� Z�*6qrN��������)E�v�()��yU]�%�!fg�<.����iz�VS�;�,G����Iu{5�R�e��f֨L���E"@q��Sb~`� ���G��64Yn=!�O�Pî8@@t&�$��v�� y��j�� ]Bj�G�3v��R��[�.?�*�^�0���p��L��� ��}���au���٤U �������6����1��Y�Y�dJ���� Vi�kR�Xy��z�VA �sr�{Z�U�L��dM� �.s��2\^��S��ôp��*6��$�T У���f5UhR�j5$�����)8��p��ŭ�t���֣q����9�Rge�G-̤)�d�Kn����{c����0�oR�ȹrfP���ְ���&�K�)��/� ����1 6e;6�m?Qjm���Qګ��m�T�(W�U��� V#�΂f�kr��p����R��k.��YM��I*#��bOբ������T�/�R��f�����i��̖���P�)q@%����1fr&���yj�:�RY��JMAԅ'jU�Բ��¡���ث�H\��+0Rh��k}�ߙ�.2�U`���k�ݮA��&��\���P�S�B��d6���o��ذ��r��� 2�R|�~�w�~cE�*9��>�\S(i�k���ܜ5�Y�$D0�=d��mI �A^o���'Y�Z�2Ӗ@�)�ʸ���-2��ZL��R�����%II�O����`�\p� Wi�$f�s�d3�� ���e�BO��o?��ʐ)�"�ȈD�YCn%��($*�Ugƪs2�Q�,Iu �EZXj+E�o"�ÂI�ay��\U��,�P C���M�);�W����юF�cJ��K� *�U��UI�K}�m��?�8�,($����{�9�u㨵�P�q�Wf�H ~!�n�.Go�%6�P��Q_�0�R�P�Ĺ ���@�늽���� E�5.:$��AH� 6 ���� �ݍ)�,ۇ�&Dq�_dil���&L�e��V:`��Cr)t���H�/��W@��hnfj�I���|��^~]ߌ�c~A��b��`s,�e�k�O8�[z�7H���X!�z�=�T����-�X���lA��sa� �q��R 3Ϝ��R�mv�U� $�2�'S�9s�\��N*�2o7@���1Q�0T� �+..��BTn�p��kndr+��P�T�g|����,R���v6��ǣ �/�Щ�ƈ��Oۗ�zBL�ղ:T���Ok��=�<�X_6��vr��Js�<��k]��hVނ��q/�b�X���8�����BTR�?�RG"�2�.#�Y}ȨHSq�WP� ]^��(�Ԝ44�B�6 &t��� �'qX�:�'�҃�4�\�:�P��ս�l9Ki:B\K��HIB�㛟k�1R˭i��^VX�1(J�WS唻�&��o��n]:�4 mcon�vܒ �O?AӭOg���)N��u/,F����B��m��X�G���cSj�qP��"J�휓.SE˿��@���}1�8k\u�i��Q�|�p�H��ŏ�(�_�MN�Ȭ�)JT��O�<�q���6���!�Ul�H�� Ң���A��a�wBE��{*�یXT~�])e m1) R�H�Aؕo�a�;��ї��d�>dZ����d��QJR�Xi��Ǖ��;pp��J@��5�eJ:ѫq/���ʽZ��`6�t�N���)f�Ò�!��%�T���P=!!f�_� ����D�[���\u���l1Q~#��}wɣ��:�G�q)X*M�>�9��;��XV�A�{K,ƨ>��vc�/ot�ۃ��6��B���)PP�W�)l���h��(nQW����iA��������nq�ر��m>�XԼM��}s�d|2|^���=�� ��P�6��I����[�-�Б�n$�$�@�n����*JD:�|�[���ؐ���.���J�)P��O<�j>K�2R��e���uIP�pBM���bO2緧�"�dR�Ҥ&8��>7-���y����[ҳb�y8�m4�Y:�N�����+�M��Wq���G߇�ӯ��w*g�l��MPU��[�-��JVAv�E�{��K��FI�FB*E�� �����,�ޓo��|��G1΍]Wҷ,���I6��jdɉʱh�-��KM����Hܻ���� ����}�έ�� 4��3��~���\�"��V�|�/� �� �"��w���}|��d.�$z��rďU�C��c�Lr,x!$]_L��)J�Qʫ�M~��:W��~yM�X6l� }��q&��%��pI�)�m�+��F{���hƻ�(�0j�s�DR����띥2*o�?�u�;���32ԟGVdH_���)+������8�fX(�GlV�v�fzr��Ė���qp�M�KW��G�$4����N�3���yմ1(�:�6ݝ�O��i�S�J�� b9I�.���Զ�Z��UgZJ$K~[N!�K%I��ߟn��f��%����4���%�"2?�u�]�:�Ҳ�H�Vp�G�-�ylI4��:��}�6Q�����c1No��*�\ɦ�_������J�v����w�5�4���"̀!H�s��c0�&�� _��U͏F5I ��B�,6� �= q�H�c02��B���

����JFIFHH��bPhotoshop 3.08BIM*x�KUANTAN , 08 OKTOBER 2012 , Juara Futsal lelaki sempena Karnival Sukan Expoconvo `2012 di UMP Pahang disini baru-baru ini. Berita : Shofi Mat Isa Gambar : UMP KuantaniKUANTANPUMP KuantannUTUSAN MELAYU / KOSMOs@WireImgId=14954927fokus Expokonvo ump7201210088BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��= !1A"Qaq#2� B��Rb�$r����������0!1AQq"2a�������B�3��?NA�H�;ф�������䋜6t��'#�'6����~�S�[O!�P� ��S͉��LE7?T2u/̐ԇV�'%)�WZ�[�u:xHJ=[�C|�q3�0�d�f��"�Ԕ�}����t�)���`Zn;(X��k��.�nԲ�и<1�r<��ʳ���b͵�6�[�$� ᧏3ƭ�����)��0�O5�e'hW6�9�1]:3{�i�"ߘ��;=�5��@�)�ʽ=���V���>@a�TUgS�p(�/Ŏ4W+����~�P���,�O����Eik���.:��v� ��kz��\" ���X�y���*H�f5��L���� t�N3}2�!�%]�_*��5e��$�Y}����F��!kmu�m1�Sjҩ�dTފ��l�>��IY$�8cUs7h��@�8Œ�(iP)��k�:Mg�x�I3�9�t�-n�,˧�ECS9��u�U�ۏ1 )jk��%^Gc�c�ځ�*(Ȫ�$̨>�2Y��%IC� 6 R��P?Á��?/�YVĭNT\r�f� �+�.�},�TgJ���HX�k��R?˿i�8�m�a���m8�:����(dle�^.�����s�=��]ZC������Bjc��:ͦ2�CgpE��4��)�ӊ��C��*^�q��ZG��TvTx�4��!Ke����y�5� Q'��Ka�9ť��V�ܕ$I�/�� Zڌm&�v�xxt1�Ɲ�ݑwd���x�����bmE��Dp��$���H��JsL!�)��$�|�˱^����q�ɒ��۴��=���pO��)g}0��ϬǦ̢Ϗ�nc�vK���!¤�r�<�ҖR���c�:���y����]_�7.![�D� 9�s�WL�-�AHA�d�&I�:�^4�u:,Y���k1e���vc�\+��BT�B����qnp��2��1Mz���+��~��uml%+�}��nF#����X6+����ե�m!���\��[�Y����v� �FFk"C��j�N����5�/%jS�JR�B@!<�A��R��KOB�r@N��ܛ[�p�Z�V�L���B��h�C����o:�P��B��k���X���0Vj�Wd�� ,6��T��q��Cm��*�{[�6<�.4��"@9��b��� ׻I��"�<������*�u?���x��c�����"÷}�C�7�9�8��v�IJT��� ��(ਠ�x+��*?� �F�D����)q��J�d4E�S���8�m���[Vh��i�N{�K�NL��[��J��$}�M�Od��M�q� ��+)� ӭE�&bEB�L�d-r��XlJH�U�D^��Ź���ߞ���)���i�L�fU4$3N��0j��ɰ�����RBe�/-�f@�:��KIW!7�ͯo�8���J#Χb�礥��� U?�T��7I�=��� >���ῢèc�y�dC�A�� Â��,)*�zh@�o<�nH�U�g-���i��-���ZJ�-��qc��!Gc��\�I�K���%����2� �.w,;��"��VO�xU�}��v��{���$ s�Z�j�?2�YkS��]J�Z�Fl*"�䠷rO�<���Ŗ�&|.�T¡HUR�` � (�R�y�P}1B̬Fn��4�'_�T�̲��)j��G�I�`9�1e :{��uzC��D˓SK�V�������y>q5�θN` �/mAm(ȓM3&I� �HUfKD��;ו5}D��yH�_ o���]�32e�ԁ*M1��mĸV6+�<�`��C���|�$%oٴ���)� �ap>�3�j<�;�=.f�.,Vۓ!�"YjS�E�6$��N��g9i4��-�2`1�(��l�����@��a�<�b1@�Y�^q�|�:��2i �%+�,�{|p����G�b=w,S)5$;k,&/_h��P6���v�?K���yHK�� ���)��ۂ�#�:d�VSs=i�e��#��F���x6�8�"�o��B%�iO3�C�H�u!I-X�a��k}1xkZ� �ȕ[z$FAR��?H&����uB���)�fK��rS�8�� Z�*6qrN��������)E�v�()��yU]�%�!fg�<.����iz�VS�;�,G����Iu{5�R�e��f֨L���E"@q��Sb~`� ���G��64Yn=!�O�Pî8@@t&�$��v�� y��j�� ]Bj�G�3v��R��[�.?�*�^�0���p��L��� ��}���au���٤U �������6����1��Y�Y�dJ���� Vi�kR�Xy��z�VA �sr�{Z�U�L��dM� �.s��2\^��S��ôp��*6��$�T У���f5UhR�j5$�����)8��p��ŭ�t���֣q����9�Rge�G-̤)�d�Kn����{c����0�oR�ȹrfP���ְ���&�K�)��/� ����1 6e;6�m?Qjm���Qګ��m�T�(W�U��� V#�΂f�kr��p����R��k.��YM��I*#��bOբ������T�/�R��f�����i��̖���P�)q@%����1fr&���yj�:�RY��JMAԅ'jU�Բ��¡���ث�H\��+0Rh��k}�ߙ�.2�U`���k�ݮA��&��\���P�S�B��d6���o��ذ��r��� 2�R|�~�w�~cE�*9��>�\S(i�k���ܜ5�Y�$D0�=d��mI �A^o���'Y�Z�2Ӗ@�)�ʸ���-2��ZL��R�����%II�O����`�\p� Wi�$f�s�d3�� ���e�BO��o?��ʐ)�"�ȈD�YCn%��($*�Ugƪs2�Q�,Iu �EZXj+E�o"�ÂI�ay��\U��,�P C���M�);�W����юF�cJ��K� *�U��UI�K}�m��?�8�,($����{�9�u㨵�P�q�Wf�H ~!�n�.Go�%6�P��Q_�0�R�P�Ĺ ���@�늽���� E�5.:$��AH� 6 ���� �ݍ)�,ۇ�&Dq�_dil���&L�e��V:`��Cr)t���H�/��W@��hnfj�I���|��^~]ߌ�c~A��b��`s,�e�k�O8�[z�7H���X!�z�=�T����-�X���lA��sa� �q��R 3Ϝ��R�mv�U� $�2�'S�9s�\��N*�2o7@���1Q�0T� �+..��BTn�p��kndr+��P�T�g|����,R���v6��ǣ �/�Щ�ƈ��Oۗ�zBL�ղ:T���Ok��=�<�X_6��vr��Js�<��k]��hVނ��q/�b�X���8�����BTR�?�RG"�2�.#�Y}ȨHSq�WP� ]^��(�Ԝ44�B�6 &t��� �'qX�:�'�҃�4�\�:�P��ս�l9Ki:B\K��HIB�㛟k�1R˭i��^VX�1(J�WS唻�&��o��n]:�4 mcon�vܒ �O?AӭOg���)N��u/,F����B��m��X�G���cSj�qP��"J�휓.SE˿��@���}1�8k\u�i��Q�|�p�H��ŏ�(�_�MN�Ȭ�)JT��O�<�q���6���!�Ul�H�� Ң���A��a�wBE��{*�یXT~�])e m1) R�H�Aؕo�a�;��ї��d�>dZ����d��QJR�Xi��Ǖ��;pp��J@��5�eJ:ѫq/���ʽZ��`6�t�N���)f�Ò�!��%�T���P=!!f�_� ����D�[���\u���l1Q~#��}wɣ��:�G�q)X*M�>�9��;��XV�A�{K,ƨ>��vc�/ot�ۃ��6��B���)PP�W�)l���h��(nQW����iA��������nq�ر��m>�XԼM��}s�d|2|^���=�� ��P�6��I����[�-�Б�n$�$�@�n����*JD:�|�[���ؐ���.���J�)P��O<�j>K�2R��e���uIP�pBM���bO2緧�"�dR�Ҥ&8��>7-���y����[ҳb�y8�m4�Y:�N�����+�M��Wq���G߇�ӯ��w*g�l��MPU��[�-��JVAv�E�{��K��FI�FB*E�� �����,�ޓo��|��G1΍]Wҷ,���I6��jdɉʱh�-��KM����Hܻ���� ����}�έ�� 4��3��~���\�"��V�|�/� �� �"��w���}|��d.�$z��rďU�C��c�Lr,x!$]_L��)J�Qʫ�M~��:W��~yM�X6l� }��q&��%��pI�)�m�+��F{���hƻ�(�0j�s�DR����띥2*o�?�u�;���32ԟGVdH_���)+������8�fX(�GlV�v�fzr��Ė���qp�M�KW��G�$4����N�3���yմ1(�:�6ݝ�O��i�S�J�� b9I�.���Զ�Z��UgZJ$K~[N!�K%I��ߟn��f��%����4���%�"2?�u�]�:�Ҳ�H�Vp�G�-�ylI4��:��}�6Q�����c1No��*�\ɦ�_������J�v����w�5�4���"̀!H�s��c0�&�� _��U͏F5I ��B�,6� �= q�H�c02��B���

Bantu golongan kurang mampu

Posted: 08 Oct 2012 10:55 AM PDT

����JFIFHH���Photoshop 3.08BIMlx,BERA 8 OKTOBER 2012 - PHG - Datuk Seri Ismail Yaakob ( duduk dua kiri ) bergambar bersama golongan artis tempatan, pegawai Bank Rakyat dan keluarga Normah Hod selepas program bantuan baiki pulih rumah sumbangan Bank Rakyat Bera , Pahang hari ini. pemberita/gambar : UTUSAN/ SALEHUDIN MAT RASADs@WireImgId=14953848 rakyat glc7201210088BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��6!1A"Qa2q#B� 3��C�������1!1AQaq�����ё��"3B��?�nE� �(�!w$a'����\�0�G`�-;��خ���/��SN(�-�*�G_ƵڣJr�"���<���P.8�� �s�mg���jh�xS�� �ٻ^��;ғ;ky� z��R}���m ëG@��i�*��x.�0�z?��[��VM�G~�r&�"T�ˈy�2��zI9+P�BI��Ƥe���JI �==h���PNN'c��t�Q�I��h�߽)T�3-ʵ!�l *mK<�YI���5�������]�O�����Q��hIO�G�GD�j��ksᾑh">�B�^�Ʌx�HL�Gd($� ��k*O�Wz�vM�� zז��E$t�`�Hl���SDu�_�Z ��RaD�إӚZV��1�I]�m�B�jqmz��k�.A�%�2�{ q*����gD�[�J�0�\.KxK\�����7W��5�ӺdQU��Wm�X1����%O��R���9�dgI�Υ%s��%6jq���?i�Go�%Uٴ� +�!��C�F K��BHW�ہAY�w�j �׭���ћe>�an) '��s���?�������H�X�\��K������ x��(�vGC�_mK�;{j�$�K?�&Lz�]�,)_����w���䤤���m��<�#��_|昸Sh�1�JS��:��:����\��=��*Q�"�N|�1����G�"]2@.��i,!�\R֤�Հ9)?Q�3���F�Z6�Z�!��EU[�Զ�l:�[[AHYHH��?prh��ƞ��(T�M�Oq�p���RS�rAA � )VI��֚S�\*ھR{��7c�jWW��Z. �:��x`I�'w���˚�s�Еp53.?%��E������T �6ҥF�-L>�6�Al1˖�A ����b���m���=��K�8���H�*���#>�J��i-�uR��T*Ns~zU�8�������w6�,�U��i{�[�&�n�(A

Dana RM3 juta baiki rumah asnaf di Pahang

Posted: 08 Oct 2012 10:55 AM PDT

����JFIFHH���Photoshop 3.08BIM�x]BERA 8 OKTOBER 2012- PEMANGKU PENGARAH URUSAN BANK RAKYAT, Datuk Yusof Abdul Rahman ( baris depan empat dari kiri ) bersama pengurus-pengurus cawangan dan keluarga Normah Hud yang menerima sumbangan program Bantuan Baikpulih rumah Bank Rakyat di Kampung Kubang Panjang Mengkarak, Bera ,Pahang kelmarin. Pemberita/gambar: UTUSAN/ SALEHUDIN MAT RASADs@WireImgId=14954717dana csr7201210088BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��>!1A"Qaq�#2��B� $Cbr���%3ER������2!1AQa2q������"3��#R���?��� ����:H� #�������ڶ���~T��G�sǶ $�tΈ�˩��O! ��Oσk�����u�J����L�CX��-�k��}�$������I���������[-P��QͰXu��\�А��w�o^��fM.��قm�<��Ã���lRzt$-�Z�Vͅ���ߖҍ�����T��`\@Q��h��S� C�� ϰH=1��eF<��V�T�5�3����WO� �)}�z����G�T9�x�76�0�jd�܅�m��s��Җ�4 F�R�Mu�c=�5�ߖ����24V���6�V @ �‚T �ɿ�n���*���0�M!P�R'4н��?�> f��k(�5�͓d��.p�EN2����dI�ʊK�K@�GK����N���'/��-`�G�{,hݩz4ڏ���j�J}MÇ[�@�B[I��q�Ƿ*�6�ȹ�bo&th�?§�Dァ�e ���(��R��X���ʉ%RR��i��߮;JnW�B}kev��e^mj�>���e_�������|�?����8�S]�e�1�눒��f琏�Ƽ�_�ĉ :-FG*�]��:9���eZ� �vJୢ�o% R� X��=�q�˰��K���`�n<�yhu��߾ +PWꑢ���1�qO��m�O<�����*�%���Ԧ���݅žG���3��r�$�� m��f�o+�yL(���rl,8���pE�2����t4�L�c��_M�t�T�9$Z�_������y�{Ӳu1,��ҖEN�� QHAv��)<����Xs9�*utzg�.Cl���K� �V9H*X$�l�[ᇪ~�{#�de����5)��`���R��)% R�@E�n �{�6�!!(;�@n�Z���P�8�RR�:���o1��;pۋNʨ����%>�% z�����n��PJ�D�\��,0�Ӭ��a�E��B���d���|9�JT�1�V�P+��:�Z�K� �2��y l(��'�;{�ƞ��0���Ҟ�:{��ҕ)�2��57aQ^�)��ף���E�]���^�-I7�JT�s~�mf�!$��$��)i?�����ΐ�·�5�Żp��0�)�J�wV�T!�*ͷ"�V�r��b���좐�B�qa/?ö���T,�22�*�m�!��%@8� �JN�ma��ײE#9CT�>�/}��)���7( �et<6�޶�#M2�Y�P)����2��@��@����q�z��Z�i m)H ����6�m��j�T�A(q���ˤ���Ԕ��/��pO�#���ɠ�]Mr�a>�%�HL�n:�� �(~���XԴ�#&�t�5��gz~��iq��KiHQ��"��y.�C�>��C�+�Z'�����fcm�uJS̋2��N$��8���\j4��4��#�ײ�j�[z$��u�߁1��yEa;�k������19:O�YmM��I�4�w.k$p�u&�yk.Gmy����ƚl:�.ʆ�H��e�i��`�L��Ve uū���Tx�` 8�m��+�)���+�!J:�?��ɹ���3|X���S� #sn�@ر���� \��ك%.:�)!��QJ�U�N���_Z|Ud,�C~��S��2ղ%}q�|��h<�Z��ǧl 2�ԝ��&9�>�]�ƺ�+�$vĎۋ�3mP�pm �C�0�Z]��1��"�<��Х �:[�> �HQ'���&Ae��h���}J����\TyC2�j�M�*� ��i�T�,�T���Jr��sɷ8LIz���רܱ�~�l�0���E9� x!��Z5*S̉Ji͎���G�Km����l���9U�}A�t�T޳�^Se;6�~=1dԘJ�%�.6v�؅����Oņw�#^h�M�4$6j1�K)%�$�eK�E�x�ۣ��א���nv��U��=K�:�M���j�{���l�q֒�yl��PwT��R���ˊN��ī�~"c��P�$;6��Q��BG�?�)���>�yR�!�9� [I�¢�ʛ���\�!�5`R�G� M�lN���b��R�V�0��eǐ��,%KQt�F���EϷc��sf���8H�1�Ŕ�:S���)KS�&�'l��a|LAH$T(�8����nF�!���Q+1�,:[1�Cd%-�E[���Rɰ��pZ� =.̴�ֈ�e:Dp��#{j�����2�d�}O7�7⩨ʌ�)(!%D �$�AD���O��o�t̑2���̖Lg~�!;���uIN�sk Z�\�/�y��]��?N�yQt^Y��۝��kׇ>?��'2�(��.ÍB:�e(Z@(77�ak���2�zM���o4�pѸ)�>W�&��T�:|�`E�����]��]ۀ���=6�ka��O��6?1�lXS]�j\�p��E.�������m:�EB�ƫ��RfJ��P;�n���o�+:W���J�Ä�fr��̡��ޭ�� H�� �{v� m<\�Sd�x:��������Ơ�Iޮ�P�i��UV��: y��7���G_N9��~��!� ��:#kKŦ�ǚS�8P��|:t=���B�1^W�J�u;>�FQ�iV�4џ�Rr�70�B�D��]m1ױ7N�_c��I6��P�.n�I��[pbR�YI?�>b���O�}@ͮ��E�T�hB�؋�7=Ł�iR iIAC) ަ�-��JocUM'�L5ސ��������QU�O� ��j/����r��b�S#�!�f�Mil��Ҵ��%IH ���k\�G0ֹAm [�6@$��|Vz��e,����&uJc`}�--�,.T�Jɲ��n8(���iBt2�"|�:��j���lfc.$7P�r?��a�:�8�n�����\#s?Z=��Va�o���6:�L@�9A�j��[���*@S��1P��[~�(�u+G��<^���9O"g��P�N�PyK����1� O�۔�YU��1�����zA.� �)qi��y����덠��m���o`�^�N������RS9�N(�ktE.�!V�E���u���l�o�1��z8���\�2D �5h�!�(��Ӧ�Mi���HB��E� �E��X{_�'��d�ށ����2m6��ӭˇ���b�6������˓�)q�THAVҞz[��q3�gJ|�KN��AP>Q�)�S� �W&��a��pg�tE��v�(u珞64���j�մu=y'�0̳�B��p�����:�`�����#zuh��=J����&^�-)���.BB����წTv+�Z��iLȖ�R?�Z����[O�RTBmŁa�LAI�Wt���¯W�vzF_~�2|钛y����Te_��C�C���QU�U�V�P�=����;��אf�ԉTs07׉5� ����-Q&ǒ�A��v45�;�-!��6���(�jJH��9���M��j�Z<��[A$��i���h�h��Hr�y��b� "$�T�n���l��'�M�������eM�T��j{�PU;�UqǤ�8P�aw!Y�J������2�|�ʇ����P3r5#T�U� �<�\(�ڷ�,n7���s���'NL���_�8�p�����<\�lF�"�4�:O�&�"�zB� (d":�䍌�&��x�8��Zͤh��J�J�(�督��r�A��LK�;P鞟mEy���OP6��$���r�v�N������rM� ��8�f'c�*���\q�Dƕ{��P\Rk1Vw8����f/����U��B���f�C33&ThH��=�6��Yu�C�eМ�0�:X���S0a�ʌ6��͎`�ܬ�s��a;�y�D% Gi�e��fRA3ʗ�<�#/�=��FzV��@�q����(��r���]��#��:v[��JTM�bu�.���j$���� ��D��q+[�.�� �>NҜ�K���Ie��ь�aw $���c�@qo�O�����

����JFIFHH���Photoshop 3.08BIM�x]BERA 8 OKTOBER 2012- PEMANGKU PENGARAH URUSAN BANK RAKYAT, Datuk Yusof Abdul Rahman ( baris depan empat dari kiri ) bersama pengurus-pengurus cawangan dan keluarga Normah Hud yang menerima sumbangan program Bantuan Baikpulih rumah Bank Rakyat di Kampung Kubang Panjang Mengkarak, Bera ,Pahang kelmarin. Pemberita/gambar: UTUSAN/ SALEHUDIN MAT RASADs@WireImgId=14954717dana csr7201210088BIM�xx��C ��C ��dZ"�� ��>!1A"Qaq�#2��B� $Cbr���%3ER������2!1AQa2q������"3��#R���?��� ����:H� #�������ڶ���~T��G�sǶ $�tΈ�˩��O! ��Oσk�����u�J����L�CX��-�k��}�$������I���������[-P��QͰXu��\�А��w�o^��fM.��قm�<��Ã���lRzt$-�Z�Vͅ���ߖҍ�����T��`\@Q��h��S� C�� ϰH=1��eF<��V�T�5�3����WO� �)}�z����G�T9�x�76�0�jd�܅�m��s��Җ�4 F�R�Mu�c=�5�ߖ����24V���6�V @ �‚T �ɿ�n���*���0�M!P�R'4н��?�> f��k(�5�͓d��.p�EN2����dI�ʊK�K@�GK����N���'/��-`�G�{,hݩz4ڏ���j�J}MÇ[�@�B[I��q�Ƿ*�6�ȹ�bo&th�?§�Dァ�e ���(��R��X���ʉ%RR��i��߮;JnW�B}kev��e^mj�>���e_�������|�?����8�S]�e�1�눒��f琏�Ƽ�_�ĉ :-FG*�]��:9���eZ� �vJୢ�o% R� X��=�q�˰��K���`�n<�yhu��߾ +PWꑢ���1�qO��m�O<�����*�%���Ԧ���݅žG���3��r�$�� m��f�o+�yL(���rl,8���pE�2����t4�L�c��_M�t�T�9$Z�_������y�{Ӳu1,��ҖEN�� QHAv��)<����Xs9�*utzg�.Cl���K� �V9H*X$�l�[ᇪ~�{#�de����5)��`���R��)% R�@E�n �{�6�!!(;�@n�Z���P�8�RR�:���o1��;pۋNʨ����%>�% z�����n��PJ�D�\��,0�Ӭ��a�E��B���d���|9�JT�1�V�P+��:�Z�K� �2��y l(��'�;{�ƞ��0���Ҟ�:{��ҕ)�2��57aQ^�)��ף���E�]���^�-I7�JT�s~�mf�!$��$��)i?�����ΐ�·�5�Żp��0�)�J�wV�T!�*ͷ"�V�r��b���좐�B�qa/?ö���T,�22�*�m�!��%@8� �JN�ma��ײE#9CT�>�/}��)���7( �et<6�޶�#M2�Y�P)����2��@��@����q�z��Z�i m)H ����6�m��j�T�A(q���ˤ���Ԕ��/��pO�#���ɠ�]Mr�a>�%�HL�n:�� �(~���XԴ�#&�t�5��gz~��iq��KiHQ��"��y.�C�>��C�+�Z'�����fcm�uJS̋2��N$��8���\j4��4��#�ײ�j�[z$��u�߁1��yEa;�k������19:O�YmM��I�4�w.k$p�u&�yk.Gmy����ƚl:�.ʆ�H��e�i��`�L��Ve uū���Tx�` 8�m��+�)���+�!J:�?��ɹ���3|X���S� #sn�@ر���� \��ك%.:�)!��QJ�U�N���_Z|Ud,�C~��S��2ղ%}q�|��h<�Z��ǧl 2�ԝ��&9�>�]�ƺ�+�$vĎۋ�3mP�pm �C�0�Z]��1��"�<��Х �:[�> �HQ'���&Ae��h���}J����\TyC2�j�M�*� ��i�T�,�T���Jr��sɷ8LIz���רܱ�~�l�0���E9� x!��Z5*S̉Ji͎���G�Km����l���9U�}A�t�T޳�^Se;6�~=1dԘJ�%�.6v�؅����Oņw�#^h�M�4$6j1�K)%�$�eK�E�x�ۣ��א���nv��U��=K�:�M���j�{���l�q֒�yl��PwT��R���ˊN��ī�~"c��P�$;6��Q��BG�?�)���>�yR�!�9� [I�¢�ʛ���\�!�5`R�G� M�lN���b��R�V�0��eǐ��,%KQt�F���EϷc��sf���8H�1�Ŕ�:S���)KS�&�'l��a|LAH$T(�8����nF�!���Q+1�,:[1�Cd%-�E[���Rɰ��pZ� =.̴�ֈ�e:Dp��#{j�����2�d�}O7�7⩨ʌ�)(!%D �$�AD���O��o�t̑2���̖Lg~�!;���uIN�sk Z�\�/�y��]��?N�yQt^Y��۝��kׇ>?��'2�(��.ÍB:�e(Z@(77�ak���2�zM���o4�pѸ)�>W�&��T�:|�`E�����]��]ۀ���=6�ka��O��6?1�lXS]�j\�p��E.�������m:�EB�ƫ��RfJ��P;�n���o�+:W���J�Ä�fr��̡��ޭ�� H�� �{v� m<\�Sd�x:��������Ơ�Iޮ�P�i��UV��: y��7���G_N9��~��!� ��:#kKŦ�ǚS�8P��|:t=���B�1^W�J�u;>�FQ�iV�4џ�Rr�70�B�D��]m1ױ7N�_c��I6��P�.n�I��[pbR�YI?�>b���O�}@ͮ��E�T�hB�؋�7=Ł�iR iIAC) ަ�-��JocUM'�L5ސ��������QU�O� ��j/����r��b�S#�!�f�Mil��Ҵ��%IH ���k\�G0ֹAm [�6@$��|Vz��e,����&uJc`}�--�,.T�Jɲ��n8(���iBt2�"|�:��j���lfc.$7P�r?��a�:�8�n�����\#s?Z=��Va�o���6:�L@�9A�j��[���*@S��1P��[~�(�u+G��<^���9O"g��P�N�PyK����1� O�۔�YU��1�����zA.� �)qi��y����덠��m���o`�^�N������RS9�N(�ktE.�!V�E���u���l�o�1��z8���\�2D �5h�!�(��Ӧ�Mi���HB��E� �E��X{_�'��d�ށ����2m6��ӭˇ���b�6������˓�)q�THAVҞz[��q3�gJ|�KN��AP>Q�)�S� �W&��a��pg�tE��v�(u珞64���j�մu=y'�0̳�B��p�����:�`�����#zuh��=J����&^�-)���.BB����წTv+�Z��iLȖ�R?�Z����[O�RTBmŁa�LAI�Wt���¯W�vzF_~�2|钛y����Te_��C�C���QU�U�V�P�=����;��אf�ԉTs07׉5� ����-Q&ǒ�A��v45�;�-!��6���(�jJH��9���M��j�Z<��[A$��i���h�h��Hr�y��b� "$�T�n���l��'�M�������eM�T��j{�PU;�UqǤ�8P�aw!Y�J������2�|�ʇ����P3r5#T�U� �<�\(�ڷ�,n7���s���'NL���_�8�p�����<\�lF�"�4�:O�&�"�zB� (d":�䍌�&��x�8��Zͤh��J�J�(�督��r�A��LK�;P鞟mEy���OP6��$���r�v�N������rM� ��8�f'c�*���\q�Dƕ{��P\Rk1Vw8����f/����U��B���f�C33&ThH��=�6��Yu�C�eМ�0�:X���S0a�ʌ6��͎`�ܬ�s��a;�y�D% Gi�e��fRA3ʗ�<�#/�=��FzV��@�q����(��r���]��#��:v[��JTM�bu�.���j$���� ��D��q+[�.�� �>NҜ�K���Ie��ь�aw $���c�@qo�O�����

Kredit: www.utusan.com.my

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 01:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

RAKYAT MARHAEN: Air <b>Pahang</b> : Kata dulang paku serpih..

Posted: 16 Feb 2013 07:37 PM PST

(Krisis air di Pahang hanya dilaporkan dalam media sosial dan ditutup oleh media tradisional Umno)

TEMERLOH: Serupa tapi tak sama. Krisis sama, lokasi tidak serupa. Satu krisis berlaku di war-war berlaku sebuah negeri pentadbiran Pakatan Rakyat, manakala satu lagi krisis berlaku di negeri asal Perdana Menteri, Pahang.

Namun, krisis air yang dialami Selangor penghujung tahun lalu mendapat liputan yang begitu meluas di media massa, khususnya arus perdana.

Terbentanglah di depan mata, kononnya pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor begitu lemah dalam menguruskan sumber air.

Sayangnya, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, terlepas pandang negeri kelahirannya sendiri berhubung isu air ini.

Ketika beliau ghairah berjanji untuk memberikan bekalan air bersih untuk rakyat Kelantan, Najib terlupa terdapat beberapa kampung, khususnya di gugusan Bera yang menghadapi krisis air.

Jika di Kelantan, isu yang dimainkan ialah bekalan air bersih, sebaliknya di Bera ada penduduk yang langsung tidak menerima bekalan air ketika waktu puncak.

Khususnya di Felda Gugusan Bera yang meliputi Mayam, Purun, Bukit Mendi, Kumai sering menghadapi masalah bekalan air terputus, khususnya menjelang musim perayaan.

Masalah tersebut menyebabkan ada di kalangan anak-anak penduduk terbabit enggan pulang bercuti ke kampung.

Bayangkan, ketika musim perayaan seperti bulan puasa atau hari raya, penduduk kampung berkenaan menghadapi masalah sedemikian.

Sedangkan, ketika musim perayaanlah penggunaan air meningkat apabila ahli keluarga pulang ke kampung halaman, selain dikunjungi sanak-saudara.

Masalah bekalan air di Bera ini sudah berlanjutan bertahun-tahun, biarpun Jabatan Bekalan Air Pahang (JBAP) telah diswastakan menjadi Perbadanan Air Pahang Berhad (PAPB).

Selain di kawasan felda tersebut, beberapa kampung tradisi di sekitar itu turut mengalami masalah serupa, iaitu di Kampung Kuala Triang, Kampung Batu Papan, dan Kampung Seberang Guai.

Sedangkan, kedudukan kampung-kampung tersebut bersebelahan dengan Sungai Pahang, selain loji air yang sepatutnya mampu menampung keperluan penduduk.

Yang DiPertua PAS Bera, Ustaz Sulaiman Mohd berkata segala kesukaran ini berpunca dari kegagalan PAPB yang tidak menyelenggara sistem pam air yang rosak.

Biarpun urusan air telah diswastakan, tiada sebarang penambahbaikan berikutan penswastaan tersebut, sebaliknya terus berlanjutan sehingga hari ini.

Lantaran itu, Sulaiman berkata Najib sepatutnya tidak wajar mencemuh negeri orang lain, sedangkan di negerinya sendiri mengalami krisis air.

"Ketika Najib sibuk menjanjikan bekalan air yang bersih di Kelantan, itupun jika menang pilihan raya, dia terlupa dan mungkin tidak tahu kebanyakan rakyat negerinya sendiri menghadapi masalah air yang lebih teruk," tegas beliau ketika dihubungi Wadah.

Malah, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob turut mengakui keadaan tersebut, hingga mendesak semua wakil rakyat di Pahang menyerahkan senarai kawasan yang terlibat untuk tindakan susulan.

Selain di Bera, masalah krisis air turut mengganggu penduduk sekitar Kuantan, Temerloh, Jerantut dan juga Rompin.

Ada ketikanya, gangguan bekalan air yang melanda Pahang bukan hanya satu hari, malah ada yang berlarutan hingga enam bulan.

Kesimpulannya, setelah 55 tahun merdeka, negeri Pahang terus dirundung masalah air yang tidak pernah selesai, sekalipun kerajaan yang memerintah adalah Barisan Nasional.

Walaupun ia merupakan negeri Perdana Menteri sendiri, malah pernah meluluskan peruntukan RM10 juta untuk menaik taraf loji air Batu Sawar ketika pilihan raya kecil (PRK) Kerdau, namun masalah air tidak pernah kunjung selesai.

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Feb 2013 01:45 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 01:55 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2013 01:24 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 01:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jan 2013 01:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jan 2013 01:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di bera pahang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 01:23 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan Belia Bandar <b>Bera</b>. <b>Pahang</b>

Posted: 13 Feb 2013 07:16 PM PST

Pada 10hb Februari 2013 (Ahad) Laman Basikal telah dijemput menyertai Kayuhan Santai 5 Km Bersama Ahli Parlimen Bera. Mulanya kami sangka Kayuhan Tasik Bera, rupanya belum masa orang Bera nak  ajak kayuh basikal sampai ke Tasik Bera.. 
Kayuhan Santai Bandar Bera ini bermula di Kompleks Rakan Muda Daerah Bera melalui Taman Seri Bera dan sampai ke Perpustakaan Awam Daerah Bera (Majlis Daerah Bera dan padang awam). Sampai di terdapat kumpulan peminat-peminat kereta sedang mengadakan auto show. Dari sini peserta Kayuhan Belia Bandar Bera mengayuh bali ke Kompleks Rakan Muda Daerah Bera.
 01. Bigman adalah orang tengah kami yang berusaha mendapatkan peserta berbasikal dari daerah Temerloh.
 02. Daretan basikal peserta yang menunggu masa kayuhan bermula. pada hari ini ada macam-macam acara. Pada hari ini semua peserta Kayuhan Belia Bandar Bera menggunakan basikal Mountain Bike dan Fixie sahaja. Tiada basikal racing pada hari ini. Walaupun di Triang ada ramai pengayuh basikal Cina tetapi hari ini adalah hari raya mereka (Tahun Baru Cina) jagi tak ada peserta cini pada hari ini. Tetapi ada peserta India. Kiranya macam Kayuhan Satu Malaysia sempena Tahun Baru Cina.
 03. Peserta Kayuhan Belia Bandar Bera telah bekumpul di hadapan 7Eleven Bandar Bera/Kerayong di hadapan Hotel Coop Inn yang dahulunya dikebnali sebagai Gotel Bera Pantagon Inn. Berhampiran Hotel Bera Coop Inn ada kedai makan ibu, Restoran polis Ghazani dan Tomyam 99. Berhampiran kawasan ini ada juga SMK Bandar Kerayong dan tapak 'warisan tunas manja' yang telah terbakar.
 04. Bigman (Pena Luka Khursani) bergambar dengan Ironman Bera. Fatman dan Ironman pernan beberapa kali mengayuh bersama antaranya adalah kayuhan Kemas Bentong-Kuantan 
http://kemaspahang.blogspot.com/2008/09/berbasikal-bentong-kuantan-15-24hb-12th.html ]
 05. Big Man bergambar dengan Fat Man (penalukakhursani). Keduanya adalah dari Kumpulan Pengayuh Semantan MTB Temerloh. Pertamakali mereka ini mengayuh bersama adalah semasa Kayuhan Sungai di Chenor. [ http://lamanbasikal.blogspot.com/search/label/Kayuhan%20Chenor ]
 06. Fatman penalukakhursani dan Ironman Bera sedang bercerita tentang petua-petua mencari pasangan hidup. (1) Kita kena ada rasa sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.  (2) Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.(3) Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat Bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya. (4) Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda. (5) Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitive kepada perasaannya.
BACA SELANJUT: http://kasihdihati.blogspot.com/2007/04/petua-mencari-pasangan.html
 07. Bebudak Fixie turut menyertai Kayuhan Belia Bandar Bera. Menggunakan basikal yang tak ada berek tidak menghalang mereka untuk turut mengayuh bersama basikal Mountain Bike.
 08. Ironman Hasan pernah mewakili ATM dan Malaysia. Sekarang bertugas sebagai Komondo Pencen
[ kemaspahang.blogspot.com ]
 09. Tiba-tiba dalam kayuhan santai 5 km ini , peserta telah singgah di rumah Ahli Parlimen Bera. Rerupanya Ahli Parlimen Bera nak ngayuh sesami peserta. Gedaffi  telah menyerahkan basikalnya untuk dikayuh oleh Ahli Parlimen Bera. Walaupun basikal tak berapa ngan saiz tapi cukuplan untuk YB Ahli Parlimen Bera kayuh sampai Kompleks Rakan Muda Daerah Bera.
 10. Beberapa orang ahli kumpulan Semantan MTB turut menyertai kayuhan ini. Semantan MTB adalah kumpulan pengayuh basikal 'swasta' dari Temerloh. Semantan MTB sebelum ini telah berjaya mengadakan Jombori Temerloh. Moga usaha bersepada antara ahli dan sokongan kumpulan pengayuh dari daerah-daerah lain akan memantapkan lagi perancangan program Semantan MTB bagi tahun 2013.
 11. Kayuhan Belia Bandar Bera sejauh 5km telah tamat dengan jayanya. Dapat baju T hitam sehelai dan dapat duit makan RM10.00 seorang. Lepas ini mungkin ada Kayuhan Tasik Bera. Kayuhan Tasik Bera ini adalah kayuhan yang sedang dinanti-nantikan oleh peminat basikal. Amat diharapkan Orang Daerah Bera akan dapat mengadakan Kayuhan Tasik Bera selepas ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved