ads

Ahad, 10 Mac 2013

06 di karak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di karak - Google Blog Search


Kamarul Farhan: Kelisa Kuning <b>Di Karak</b> Part I

Posted: 09 Mar 2013 08:12 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Kelisa Kuning Di Karak Part I. hari-hari minggu adalah hari bercerita hantu..betol tak..? ok, nama aku azmi ye bukan name sebenar, asal kelate keje kat selangor ni je..so raya cina ari tuh sempat la balik kampung, lame giler ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 07:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 07:39 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di karak</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 07:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ceramah Promosi <b>di</b> SMK <b>Karak</b> Setia - Unit Penerangan Kolej <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2012 07:05 PM PST



FORMAT LAPORAN AKTIVITI DWI-BULANAN
Tajuk                          : Ceramah Promosi di SMK Karak Setia
Anjuran                     : Unit Penerangan dan Unit Pengambilan
Tempat                       : SMK Karak Setia
Tarikh                        : 29 Oktober 2012
Masa                           : 10.00 pagi – 12.00 tengahari
Bilangan Peserta       : 22 orang pelajar tingkatan 5
                       
Jadual Pergerakan    : Tiada

Kolej Komuniti Bentong melalui Unit Pengambilan telah mengambil inisiatif bagi mempergiatkan aktiviti promosi dengan memohon untuk memberi ceramah promosi kepada pelajar tingkatan 5 SMK Karak Setia. Ini kerana SMK Karak Setia adalah sekolah biasa yang paling hampir lokasinya dengan Kolej Komuniti Bentong.

Pegawai Penerangan hadir tepat jam 9.30 pagi di SMK Karak Setia dan diiring oleh seorang guru pengiring menuju ke dewan ceramah (kelas). Sementara mengunggu pelajar masuk Pegawai Penerangan dijemput ke kantin oleh pihak sekolah untuk minum pagi.
Tepat jam 10.00 pagi, semua 22 orang pelajar tingkatan 5 masuk ke dewan ceramah. Pegawai Penerangan memperkenalkan diri dan memberi sedikit selingan motivasi lebih kurang 30 minit.
Dalam pada itu pelajar diedarkan beberapa helai brochure sebagai rujukan dan sehelai borang kemasukan.
Lebih kurang jam 10.30 pagi, ceramah promosi berkaitan Program Sijil Modular Kebangsaan dan Kursus Pendek berlansung sehingga jam 11.30 pagi. Selebihnya setengah jam diadakan sesi soal jawab bersama pelajar dan guru.
Terdapat soalan-soalan lazim ditanya oleh pelajar dan guru dan dijawab oleh Pegawai Penerangan dengan sebaik mungkin.
Setelah selesai sesi soal jawab, pelajar diminta untuk mengisi borang kemasukan dan memulangkan semula kepada Pegawai Penerangan untuk diberikan kepada Pegawai Pengambilan Kolej Komuniti Bentong.
Di kesempatan itu juga, Pegawai Penerangan merakamkan jutaan terima kasih kepada pihak sekoalh kerana sudi memberi kerjasama dalam menjayakan ceramah promosi ini.
Promosi kali ini amat memberangsangkan. Ia adalah hasil kerjasama yang baik dari Unit Pengambilan dan pihak sekolah dalam membantu kerja-kerja Unit Penerangan.

.: Kisah Seram <b>Di</b> Lebuhraya <b>Karak</b> Yang Berhantu

Posted: 25 Jan 2013 03:16 AM PST

Mari baca cerita dan kisah seram di Lebuhraya Karak. Sekarang ni, semua sudah maklum bahawa jalan lebuhraya karak memang agak berpuaka dan pelbagai kematian membabitkan kemalangan maut terjadi di jalan raya berkenaan. Bukan sahaja kemalangan, malah pelbagai cerita penampakan makluk halus turut dilaporkan oleh pemandu yang penuh lalu di laluan berkenaan. Untuk maklumat anda, lebuhraya karak mula dibina pada 1970 dan mula dibuka kepada orang ramai pada 1977. Lebuhraya ini menghubungkan Kuala Lumpur dengan Karak dan jaraknya lebih kurang 60.0 km. Lebuhraya ini mempunyai sepasang terowong di kawasan peranginan terkenal iaitu Genting Highland.

 Antara Kisah Benar Kejadian Seram Di Karak Highway

Misteri Volkswagen Kuning

Kisah sebuah kereta Volkswagen kuning yang dianggap berhantu, yang sering mengganggu perjalanan di sekitar lebuhraya Karak. Hantu Volkswagen kuning ini mula menganggu kenderaan di jalan raya sejak tahun 1956, tetapi tidak ketara dan orang ramai masih belum menganggap ia sesuatu yang mengaibkan.

Tetapi sejak lebuhraya Utara Selatan dibina merentasi kawasan yang dinamakan Jelapang, sejak itulah hantu Volkswagen kuning semakin ketara muncul dengan mengganggu kenderaan yang lalu lalang di situ. Puncanya dipercayai bermula dari sebuah kisah seorang isteri curang yang telah membunuh suaminya dengan kejam dan kemudian merampas kereta Volkswagen kuning milik suaminya.

Sang suami mati sambil menyimpan rasa dendam yang membara untuk memiliki semula Volkswagen kuning tersebut. Kenyataannya, jika benar hantu Volkswagen kuning ini wujud dan pernah dilihat orang, maka itu adalah jin (keturunan iblis yang bergelar jembalang), bukan si suami malang yang mati dibunuh kejam.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut , ia akan berada di hadapan secara mengejut. Dipercayai , kemalangan berlaku disebabkan gangguan Volkswagen kuning.

Menurut pengalaman seorang pelajar UIA (tidak perlu disertakan nama) yang datang dari Gombak menuju ke Temerloh dengan motosikal pernah melalui dan tersermpak dengan kereta kuning di lebuhraya itu pada tahun 2009 pada waktu senja kira-kira jam 7.30. Disebabkan beliau mengetahui akan misteri tersebut, beliau hanya ambil langkah bertenang dan tidak memotong kereta tersebut. Kereta tersebut bergerak tanpa pemandu…

Penampakan Pontianak

Tanpa fikir panjang, pintu kereta ditutup dan Saifullah menekan pedal minyak semahunya. Malik menekup muka, Azizi pula menenangkannya. Tingkap yang sebelum itu dibiarkan terbuka pantas ditutup. Hadi bertanya, apa yang mereka nampak dan kenapa ketakutan sampai begitu sekali.

 "Aku rasa aku nampak puntianak. Dia tengah baring terlentang atas but kereta kau tapi muka dia menghadap kita. "Masa aku toleh ke belakang tadi, mata aku betul-betul nampak matanya," kata Saifullah ketika menceritakan detik cemas dia dan rakan-rakannya disapa makhluk halus di Lebuh Raya Karak.

Selepas mendengar pengakuan rakannya, Saifullah cuba memberanikan diri untuk melihat ke cermin pandang belakang namun tiada apa yang kelihatan. Hadi pula cuba pandang ke belakang menerusi cermin sisi. "Pul, betullah. Aku nampak ada 'benda' dekat belakang," kata Hadi. Mendengarkan katanya, kami semua tidak putus membaca kalimah al-Quran. Hadi pula beberapa kali mengalunkan azan dalam tempoh 15 minit," ujar Saifullah.

Apabila keadaan menjadi tenang, baru empat sekawan ini faham mengapa lori dan kereta yang memintas mereka menyalakan lampu besar. "Mungkin mereka nak beritahu kita pasal lembaga tersebut, tetapi kita yang tak faham. Mujur juga mereka masih boleh mengawal kenderaan kerana panik dan takut melampau juga boleh mengundang kemalangan," jelasnya yang sehingga kini mengelak untuk melalui Lebuh Raya Karak pada waktu malam.

Tidak menolak kewujudan entiti di laluan berkenaan, ramai yang berpendapat kawasan di sepanjang lebuh raya tersebut memang keras. Menerusi carian di beberapa blog yang memaparkan cerita seram, sudah ramai yang disakat oleh makhluk halus terutamanya jika menggunakannya pada waktu malam.

Ada yang mengaitkan gangguan-gangguan tersebut terjadi ekoran kejadian kemalangan maut yang kerap berlaku di situ. Ada juga yang berpendapat, kawasan tersebut memang 'keras' kerana ia adalah tapak asal perkuburan lama.

Budak Sesat Cari Emak

Pada suatu malam, ada seorang lelaki yang berasal dari Kuala Lumpur mahu pulang ke rumah pada waktu malam. Selalunya ramai orang memilih untuk mengguna lebuh raya Karak pada waktu malam kerana mahu mengelakkan kesesakan jalan raya dan juga bahang panas matahari.

Namun, lelaki ini yang begitu suci pemikirannya daripada kisah-kisah hantu di lebuh raya Karak terlalu penat pada malam itu, lalu memilih untuk berhenti memandu dan tidur di dalam kereta di tepi jalan. Silap besar! Itulah yang berlaku. Mungkin Uncle Seeker boleh menggunakan idea ini untuk mengesan kewujudan entiti dan bukti kewujudan hantu di Lebuh Raya Karak.

Baru sahaja beberapa minit dia terlelap, dia kembali dikejutkan dengan bunyi ketukan tingkap dari luar. Rupa-rupanya ada seorang budak lelaki yang merenungnya tanpa berkelip-kelip dan bertanya kepadanya di mana ibunya.

Pemandu itu masih mempunyai naluri yang kuat. Nalurinya kuat mengatakan dia harus menghidupkan enjin kereta dan memecut laju dan jangan mempedulikan budak misteri itu. Pemandu itu pun terus meninggalkan tempat tersebut dengan kereta yang dipecut laju. Dari cermin belakang keretanya, dia melihat budak itu masih mengejar dengan laju walaupun pada ketika itu kereta pemandu itu sedang bergerak pada kelajuan melebihi had laju nasional. Budak itu masih lagi mampu mengekori keretanya dan sempat lagi bersaing sebelah menyebelah dengan pemandu kereta itu. Budak itu terus bertanya dan bertanya jika pemandu itu tahu di mana ibunya.

Kemudian sebuah kereta polis peronda pun muncul lalu mengekori kereta lelaki itu. Ketika itulah hantu budak sesat cari ibu itu menghilangkan diri. Lelaki ketakutan dari Kuala Lumpur itu pun menceritakan segala-galanya kepada pegawai polis. Pegawai polis memberitahu lelaki tersebut:

Pada suatu ketika dahulu, ada kemalangan berlaku di sini. Kemalangan itu berlaku dipercayai kerana penumpang di dalam kereta tersebut tidak memaki tali pinggang keledar keselamatan semasa memandu. Dalam kemalangan itu, ibu kepada budak tersebut telah tercampak keluar dari keretanya. Manakala budak tersebut kekal di dalam kereta. Disebabkan hal itu, budak itu pun merayau-rayau mencari ibunya sehingga kini.

Lelaki ketakutan dari Kuala Lumpur itu pun bertanya bila peristiwa itu berlaku. Pegawai polis itu memberitahu, lama sudah.

Lelaki itu berasa pelik kenapa budak itu tidak membesar. Polis itu pun memberitahu, kalau dah namanya hantu, seratus tahun lagi pun macam itulah rupanya.

Begitulah kisah hantu budak sesat cari emak di lebuh raya Kuala Lumpur. Ada orang kata semasa kemalangan itu berlaku, budak itu yang duduk di bahagian depan, manakala ibunya sebagai pemandu. Dalam kemalangan itu, cermin pecah dan kaca menusuk ke mata budak itu.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved