ads

Khamis, 27 Jun 2013

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di bukit tinggi - Google Blog Search


Melihat Dari Mata Hati: Rumah Jepun <b>di Bukit Tinggi</b>

Posted: 28 May 2013 04:51 PM PDT

Orang x pernah ke Jepun kan..jadilah dpt g Bukit Tinggi je..huhu.. Tp mahal giler sewa baju..satu baju sewanya RM20 hengget..hambik kau nak pakai gak kan..satu family rembat.. sudahnya yg laki cam warge tue jepun..kehkeh.. 
Sape nak g BT nie klu jenis pemabuk jalan, siap2 la ekk..berpusing2 jalannya sambil naik bukit. Tiket memula masuk je dah RM12 utk dewasa n kanak2 RM8. Klu ikut aper yg ada kat BT nie mcm2 aktiviti lasak utk yg berminat la..
Saje nak bawak Alif jenjalan..n Alhamdulillah Alif jenis x meragam klu bawa jalan. Ingat nak ke Bandar Eropah tp sedang molek turun dr umah jepun, hujan lebat..malas dah nak g takut Alif demam lak.. Siannya kat mak metue la, dah ler x larat nak jalan..kene lak naik tangga tinggi giler nak ke umah Jepun tu..menggigil la juge lutut. 

Antara gambar2 utk kenangan kami...


Macam tak caye je bile tgk anak2 dah makin membesar.. 

UMMI SAYANGGGGG ANAK2 UMMI. MUAHH!!!

detikNews : Bintara <b>di Bukittinggi</b> yang Ancam Bacok Perwira <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2013 05:03 AM PDT

Jakarta - Seorang bintara mengamuk di Mapolres Bukittinggi, Sumatera Barat (Sumbar). Bintara tersebut dikenal nakal dan pernah menjalani sidang disiplin sebanyak tiga kali.

"Pernah disidang disiplin 2 kali kasus narkoba dan 1 kali masalah kedinasan," kata salah seorang sumber di Polres Bukittinggi, saat dihubungi detikcom, Senin (3/6/2013).

Kadiv Humas Polri Irjen Suhardi Alius membenarkan bila bintara yang mengamuk meminta gaji yang belum dibayarkan Polri dan mengancam membacok Wakil Kapolres Bukittinggi itu dikenal nakal.

"Dia sudah tidak masuk selama 4 bulan," kata Suhardi.

Guna mendapatkan informasi utuh dan menyeret bintara tersebut ke meja hijau, Polda Sumbar menerjunkan Bidang Propam Polda Sumbar untuk melihat bagaimana asal mula peristiwa tersebut terjadi.

Sebelumnya, sekitar pukul 13.00 WIB, salah seorang bintara mengamuk di ruang bendahara gaji Polres Bukittinggi. Dia meminta bendahara membayarkan gajinya yang sudah beberapa bulan tidak diberikan.

Berang tidak diberikan, bintara tersebut mengamuk dan memukuli sang bendahara. Tidak puas dengan itu, dia mengeluarkan parang dan membacokkannya ke pintu dan meja bendahara.

Tidak itu saja, bintara ini keluar dan mencari pimpinannya. Yang dia temui adalah Wakil Pores Bukittinggi dan langsung mengancam akan membacok pimpinannya tersebut. Meski diberikan tembakan peringatan, pelaku tetap mengejar pimpinannya. Akhirnya, dia dilumpuhkan dengan tembakan yang mengenai bagian kakinya.

Seorang bayi berkepala 2 menggegerkan warga Majenang, Cilacap. Nantikan informasi lengkapnya di "Reportase Sore", pkl.16.30 Wib hanya di TRANS TV

(ndr/try)

Redaksi: redaksi[at]detik.com
Informasi pemasangan iklan
hubungi : sales[at]detik.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved