ads

Rabu, 7 Ogos 2013

06 di kampung awah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 03:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


USAHAWAN TELCO HIJAU MODAL RENDAH!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


PAKEJ HONEYMOON BALI TERMURAH 2013 !!!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 03:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved