ads

Rabu, 16 Oktober 2013

06 di jengka - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


::: Coretan Untuk Diri :::: RUMAH SEWA <b>DI JENGKA</b>

Posted: 11 Oct 2013 09:32 PM PDT

Teringat pula masa menyewa kat Jengka sebelum ni. Memandangkan tak dapat duduk kat kolej U dah. Kami terpaksa la mencari umah sewa kat area Jengka. Terima kasih la pada member saya yang dah carikan umah tu sebelum ni. Masa member ni cari umah, saya tak la tgk skali tp ok kan je la yang diorang pilih asal dapat duduk.
Masuk je sem, baru la tengok umah sewa tuhh. Emm..memula skali nak bagitau gambar rumah yang kat atas tu hanyalah sekadar hiasan. -.-" Bila tengok umah yg sewa tu, saya tengok bahagian tingkap. Tingkap ada tapi tak ada besi penghalang. Ala nak elakkan apa-apa yang tak nak terjadi la. Tarik je cermin tingkap pencuri dah boleh masuk. apakah??
Rumah yang kami sewa ni masuk 8 orang. Dalam rumah ada 2 bilik tidur. 1 bilik ada 3 katil, jadi hanya lah 6 orang untuk 2 bilik tu dan lagi 2 orang akan dicampakkan ke ruang tamu yg kecik. Dalam 2 orang tu, saya adalah salah sorangnya. =.="" Terima kasih la pada sorang member nih yang baik hati bagi pinjam toto. Tu la bilik kami berdua. Disebabkan duduk kat ruang tamu, saya mintak kami berdua diturun kan harga sewa. Kami 2 hanya bayar RM80 seorang dan member lain yang dapat bilik RM100.
Bab makan tu xpe la. Tak jadi masalah la katakan. Kadang2 memasak kadang2 makan luar. Cuma yang jadi masalah adalah bab tandas. Untuk mandi tak de la masalah. Boleh dikatakan ok. Walaupun pintu tandas ada jugak yang buat kaki member2 luka. Tapi ok lagi la. Tapi kalau bab tempat tandas nak buang air besar, memang besar la masalahnya. Masalah tu muncul bila lubang tandas tu mula memuntahkan sisa2 yang ada. perghh.... Yang ni memang tak tau la nak kabau. Hujan turun je mula la tandas tu jadi mual2. Kalau ok tak la dia muntah. Tapi Jadi macam sinki yang tersumbat la. Bila ada je latihan terjun dalam air tu(Kita yang serumah korang paham la kan. Hehe) perghhh.. Air yang terpercik tu menghasilkan gelombang yang besar. Terpaksa la berjaga2.
Cukup la sekadar gambar sinki sebagai contoh..
1 lagi masalah yang selalu muncul bila rumah yang kami sewa tu tak ada air. Bangun pagi je air tak ada. Tapi lagi pedih bila sakit perut air tak ada. Haha.. Korang pikir la. 
Dekat kawasan rumah yang kami sewa tu kadang2 time malam ada jugak la haiwan yang bermain kawasan rumah tu. Kebiasaannya kat belakang rumah la. Balik je dari kelas malam nampak la 3 @ 4 ekor yang berkeliaran kat situ. Haiwan ape ye? Hidung dia naik2 ke atas sikit tu. cuba tengok gambar bawah ni. Ha. Konpem tau punya.
Untuk masalah kat umah tu, saya mintak supaya owner umah ni tambah la sikit @ betulkan sikit. Saya ada la suruh dia betulkan jalan masuk umah(x penting sgt), tambah besi penghalang kat tingkap, dan betulkan tandas. Yang dia baiki adalah lampu yang tak elok kat tandas. Lepas tu dia pon menghilangkan diri dan akan terngiang-ngiang la suara dia bila akhir bulan untuk mintak duit sewa. DUIT SEWA RUMAH.. DUIT SEWA RUMAH.. DUIT SEWA RUMAH.. Ok selesai sudah buat masa ni kisah kami berlapan menyewa rumah di jengka.
Pada korang yang akan menyewa nanti, pilih la rumah untuk disewa tu sebaik mungkin. Paling kurang puas hati jugak la bayar tu. Sekian~~

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved