ads

Sabtu, 23 November 2013

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


<b>Teluk Cempedak</b> dan Tanjung Lumpur | Blog Maya Dot Com

Posted: 19 Nov 2013 05:00 PM PST

dah alang alang sampai kuantan takkan nak terus balik kan.
so ajak encik z pi teluk cempedak dengan tanjung lumpur.
pegi teluk cempedak dulu sebab ingatkan nak makan minum petang kat tanjung lumpur tu.
seingat saya ni kali ke 5 kot saya sampai kuantan.
penah pegi dulu hmmm… lamaaaa dulu. kaklong belum dapat baby lagi.
saya pun belum kawin lagi dengan FM.
rombongan family mertua kaklong, tapi mama pun ada sama gak.
pastu pegi treasure hunt. first time joint treasure hunt B**.
ke kuantan sana.
pastu pegi wedding arif rizwan. budak induction B** saya ni ha, tapi dia dah resign.
dan rasa yang terbaru, hmm 5 tahun lepas kot?
duduk resort maybank, percutian keluarga. yaya pun masa tu kecik lagi.
caca setahun kot?
masa tu saya pun belum kawin dengan encik z.
abang long dan lelain semua gerak dulu pi kuantan.
saya siap dah beli tiket bas kira nanti abang long ambik kat bus stand la.
tapi gegara layan filem tamil punya pasal, terlepas bas kooo.
encik z pun terpaksa rela la hantar saya dari KL ke kuantan he he.
ewah panjang pulak mengenang sejarah yer normaya.
ok ke teluk cempedak kita. nothing much lah kan.
lelepak ambik angin gitu je lah.
jalan kat jambatan yang panjang tu sampai hujung. sesak napas.
20131112-185029.jpg
: : nampak pen comel sama macam yang saya beli kat GM plaza tapi tak tanya harga pun : :
20131112-185039.jpg
: : belek je lebih : :
20131112-185050.jpg
: : tapi beli gak la fridge magnet 2 ketul : :
20131112-185105.jpg
: : suasana di pantai teluk cempedak : :
20131112-185117.jpg
: : pose dulu sebelum jalan melalui jambatan : :
20131112-185134.jpg
: : di tengah jambatan : :
20131112-185144.jpg
: : penghujung jalan. encik z la paksa gak suh jalan sampai hujung huhu. tapi pemandangan lawa! : :
20131112-185200.jpg
: : 2 beranak terkagum melihat lukisan cantik : :
pukul 3 petang camtu baru gerak pi tanjung lumpur.
tanjung lumpur ni terkenal dengan seafood nya.
dulu pun saya ingat penah gak makan masa stay kat resort maybank tu.
tapi ni sebab kitorang tak stay sampai malam, so kenot lah makan seafood.
mau makan goreng goreng aje.
hasil google, ramai yang suruh pegi makan kat warung paksu dan maksu.
so lets.
20131112-185212.jpg
20131112-185446.jpg
: : laksam : :
20131112-185502.jpg
: : sata : :
laksam dengan sata tu biasa je kan.
saya pun penah je makan.
tapi yang ni haaa luar biasa sebab saya tak penah makan ehe.
sotong goreng tepung, udang goreng tepung dan ikan goreng tepung.
sedap angat angat.
memula tengok ikan tu macam pelik la goreng tepung, tapi bila makan sedapppnyerrr.
20131112-185454.jpg
kedai ni orang ramai sesungguh kot.
kira cam nasib nasib la dapat seat and dapat makan.
saya suh encik z tambah udang goreng tepung tu tapi sekejapan je dah habis.
sib baik la dapat gak merasa secucuk 3 beranak.
harga saya tak ingat dah la sebab takde resit ke hapa.
dia sebut gitu je, pastu dah habis makan terus bayar.
20131118-164419.jpg
: : macam tak de orang, tapi ramai yoo : :
saya punya la asyik masyuk makan, tapi yaya plak tercekik tulang.
adoiyai. dah suruh minum air banyak banyak pun still katanya terasa tulang kat kerongkong.
saya dok pikir kalau tak ok gak sat sat gi pi klinik je lah.
20131112-185511.jpg
: : yaya stress tercekik tulang. tambah stress tengok omaknya masih dok pulun makan : :
korang kalau pegi kuantan jangan lupa singgah kat warung paksu maksu ni eh.
pukul 4.30 petang camtu kitorang pun terus lah gerak meninggalkan kuantan.
stop kejap tetepi jalan tu cari keropok rebus.
pastu terus je ke KL.
saya migraine hebat plak tetiba, sedar sedar dah sampai kat sungai buloh.
sib baik masa ni yaya pun kata dah takde rasa tercekik tulang ke hapa.
kurang lebih pukul 1 pagi baru la sampai kat taiping.
20131118-164947.jpg
: : tidur peluk piala okk : :
demikianlah berakhirnya cerita action song yaya di kuantan.
terima kasih korang sebab rajin baca :D
P/S : blouse dan skirt saya dari @butiksafiyyah . korang boleh search kat instagram.
tudung syria dari jalan TAR. saya baru jumpa kedai yang jual syria saiz XL. suka!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved