ads

Sabtu, 26 Januari 2013

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


MAYAT HAMPIR REPUT DITEMUI <b>DI BENTONG</b> <b>...</b> - meradong today

Posted: 20 Jan 2013 01:38 AM PST

BENTONG: Mayat seorang lelaki yang dipercayai mati dibunuh ditemui dalam keadaan hampir reput di kawasan semak di Batu 16 Jalan Lama Kuala Lumpur-Bentong, dekat sini petang semalam.

Ketua Polis Daerah Bentong Supt Mohamad Mansor Mohd Nor berkata mayat itu ditemui orang awam yang hendak membuang air di kawasan itu pada 3.45 petang.

"Mayat berkenaan yang hampir reput itu kehilangan beberapa anggota badan antaranya kedua-dua kaki dari bahagian tapak kaki hingga ke paha," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohamad Mansor berkata berdasarkan siasatan awal, lelaki itu dipercayai dibunuh lebih empat hari lalu di tempat lain sebelum mayatnya dicampak di kawasan semak itu.

Mayat dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk bedah siasat.

- Bernama

posted from Bloggeroid

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


Jom Pesta Durian <b>di Janda Baik</b>

Posted: 01 Dec 2012 03:00 AM PST

Baru aja balik from teambuilding kat Janda Baik, Pahang. So sebelum balik ke KL, kitaorang ada majlis makan-makan durian. Habis dua raga besar makan durian. Ada le antara 30-40 orang makan. Satu raga durian D24 dan satu lagi durian musang king.
Memang kenyang betul makan durian ni especially ngan durian musang king.
Lepas satu-satu durian dibuka. Bak kata orang habis isi kulit dan biji dibuang, itulah peribahasa berkaitan dengan durian.
Inilah rupa durian musang king. Satu biji hanya terdapat beberapa ulas aja.
Tengoklah tokey durian sedang "merobek" buah durian tu. Kitaorang just makan aja.
Inilah rupanya durian musang king tapi ianya tak sama dengan yang kitaorang makan kat Bentong yang mana isinya lagi lembut dan lemak.
Biji durian musang king memang kecil dan ianya kecut.
Sedap kan benda alah durian ni especially kalau makan ramai-ramai. Semua sekali termasuk dengan buah manggis dan pisang yang berwarna merah adalah RM486. Not bad juga makan lebih daripada 30 orang.
Banyaknya buah manggis tak larat nak makan, ada yang bawa balik rumah.

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 11:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 11:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2012 11:45 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 11:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 11:03 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 11:04 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jun 2012 11:18 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 11:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2012 11:20 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jun 2011 11:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

Dakwah kampung… « indahnya hidup ini dengan agama…

Posted: 05 May 2011 06:03 PM PDT

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasiihani…

Alhamdulilah…segala puji hanyalah bagi Allah tuhan sekalian alam…

Maafkan daku…

Sudah terlalu lama aku tidak mengemaskini blog usangku ini..Ada beberapa orang yang aku jumpai bertanyakan perihal blogku yang sudah lama tidak di update,di dalam hatiku berkata : 'Alhamdulilah..ada juga yang sudi membacanya!!'

Ramai yang bertanyakan keadaan diriku sekarang,sekarang aku sudah bergelar guru J-QAF di dalam Opsyen Bahasa Arab di sebuah institusi perguruan di Batu Pahat,dan seperti biasanya bagi seorang guru J-QAF sepertiku akan diletakkan ke sebuah sekolah sebagai latihan mengajar..dan sekarang aku ditempatkan di sebuah sekolah yang bernama Sekolah Rendah Kebangsaan Kampong Chamek di Paloh,Kluang,Johor Darul Ta'zim..lebih kurang 2 jam perjalanan dari Jasin ke sana..

Aku duduk di sebuah rumah kuarters guru yang disewa bersama-sama dengan 2 orang ustaz muda lain yang amat baik peribadi dan akhlaq mereka..yang mana mereka berdua merupakan rakan dakwahku kepada para penduduk Kampung Chamek ini…

Daku teringat akan sebuah kata-kata daripada imam idolaku selepas baginda nabi sallallahu alaihi wassalam iaitu Al-Imam As-Syahid Hasan Al-Banna di dalam sebuah kitab beliau : 'Di antara tanda seorang lelaki yang soleh ialah dia akan meninggalkan negeri yang didiaminya dengan para penduduk yang beriman kepada Allah dan beramal soleh'

Aku merupakan di antara orang yang bercita-cita ingin menjadi seorang lelaki soleh,dan aku kongsikan cita-citaku ini bersama dua orang ustaz ini yang mana kami makin rancak merangka pelan-pelan dakwah kepada penduduk kampung ini…Alhamdulilah bersyukur aku ke hadrat Allah kerana sebelum kedatanganku ke kampung ini,Ustaz Fadhil yang merupakan seorang graduan UKM sudah memulai program pembudayaan Al-Quran kepada penduduk kampung..pakcik-pakcik yang hadhir akan mengikuti bacaan Ustaz Fadhil seterusnya ustaz akan menterjemahkan ayat yang dibacanya seterusnya ayat-ayat yang sudah dibaca dikupas dengan lebih mendalam..teramatlah cantik dan indah sekali dakwah sebegini..

Dua hari lepas pula hasil mesyuarat ahli-ahli jawatankuasa masjid kampung pula telah meluluskan permohonan kami untuk mengisi setiap malam dengan kelas-kelas agama yang lebih konsisten..kami diberikan bidang ilmu masing-masing..Ustaz Fadhil meneruskan Program Pembudayaan Al-Quran,aku pula akan membuka kitab Feqh Manhaji di dalam Mazhab Syafie' manakala Ustaz Hasyrie akan membuka kitab tajwid dan akan membetulkan bacaan para penduduk kampung…Demi Allah perjalanan dakwah ini adalah teramat manis dan tidak terucap oleh kata-kata!

Program orang muda dan tahniah…

Tujuan aku menceritakan perkara ini semua bukanlah untuk mendabik dada mengatakan bahawa kamilah pendakwah di jalan Allah!! Minta dijauhkan amal yang tidak ikhlas kerana Allah sepertimana Allah jauhkan jarak di antara Timur dan Barat…cerita ini semata-mata hanyalah ingin mengajak kaum muda semua menghargai masa muda kita dengan mengajak orang islam mengenali dengan lebih mendalam agama mereka sendiri walau di ceruk bumi mana pun kita berada!! Andai tidak dilakukan ketika di usia muda,apabila badan sudah sakit-sakit nanti mulalah berkata-kata : 'Kalaulah masa muda dulu aku buat ini dan itu'..ceh!

Dan hasil pengalaman dua orang ustaz ini yang penuh sarat dengan idea-idea program-program islami yang menarik orang muda ke masjid dengan izin Allah aku berharap agar dengan usaha ini lebih ramai orang muda akan terlekat hati mereka ke masjid dan akhirnya bakal mendapat lindungan arasy Allah di hari yang tiada sebarang lindungan melainkan lindungaNya…

Seterusnya tahniah aku ucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan di bumi Melaka yang sudah menyusun saf kepimpinan pemuda yang baru..tiadalah lain hanyalah aku mendoakan dari kejauhan kejayaan dakwah di bumi sendiri…

Masalah permasalahan…

Dan masalah yang kami hadapi di sini pula ialah kekurangan orang muda untuk ke masjid tahap pupus!! Dan Alhamdulilah hasil perbincangan kami bertiga dan beberapa orang kampung yang sangat rapat dengan kami,beberapa program telah dirancang bersesuaian dengan kesukaan orang muda kampung ini..ada yang berbentuk outdoor dan ada yang berbentuk kerohanian..dan diharapkan tiada pula puak-puak pejuang bangsa menghalang jalan dakwah ini dan jikalau ada pun aku mendoakan semoga Allah tunjukkan mereka jalaNya yang lurus dan inilah cabaran dakwah daripada zaman para rasul sehinggalah zaman sekarang yang mana sememangnya tidak pernah menjanjikan karpet merah dan bunga rampai tetapi yang ada hanyalah duri-duri dan jalan yang penuh liku dan kesusahan tetapi tersimpan seribu kemanisan jika dihiasi dengan ikhlas dan tenang dengan janji-janji Allah yang maha benar!!

Dalam usaha mengumpul orang muda supaya melekat ke masjid ini,maka adalah tidak bijak jikalau dakwah lebih menempelak ibadat-ibadat turun temurun mereka seperti membaca Surah Yaasin di malam jumaat dan membaca tahlil,kerana apabila aku sudah masuk ke dalam dunia orang kampung,barulah aku sedar bahawa ibadat-ibadat sedemikian mempunyai kuasa yang besar untuk mengumpulkan muka-muka yang tidak pernah ke masjid,oleh itu,aku bersikap tidak melarang ibadat sedemikian tetapi membetulkan pemahaman mereka tentang ibadat,aku mencadangkan agar ditambah membaca Surah Al-Kahfi sekembalinya daripada membaca Surah Yaasin dan beberapa lagi tambahan ibadat yang lain yang lebih menepati sunnah dan tidak pula memecah belahkan perpaduan mereka dan menghalang niat mereka untuk ke masjid…

Kerana apa yang penting bukanlah aku dapat menegakkan sebuah kebenaran hujjah dan bersikap tegas di dalam agama tetapi ianya adalah dapat menarik mereka ke masjid dan memahami ajaran agama Allah dan mengamalkanya di dalam kehidupan seharian mereka agar dapat mengundang barakah di bumi bertuah ini…

Aku berharap blog ini bakal berjalan semula seperti biasa dengan dihiasi ilmu-ilmu Allah serta peringataNya dan mutiara kata baginda nabi sallallahu alaihi wassalam..opss lupa cakap,di bahagian tab akan diletakkan beberapa lagi terjemahan yang sudah dilakukan tetapi belum diletakkan lagi di sini..

HIDUPLAH PERJUANGAN ISLAM SELAMANYA…

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PALAS NETWORK: Pasar Bebas Partai Politik

Posted: 07 May 2011 07:00 AM PDT

Sejarah partai politik (parpol) di Indonesia selalu berulang. Setiap menjelang pemilu selalu ada parpol baru yang muncul dan mencoba peruntungan untuk bersaing pada perhelatan demokrasi lima tahunan.

Kini,wajah-wajah parpol baru pun mulai menampakkan diri ke permukaan, antara lain Partai Nasional Demokrat (Nasdem), Partai Nasional Republik (Nasrep),Partai Persatuan Nasional (PPN), dan Partai Kedaulatan Bangsa Indonesia (PKBI).Tentu,hasrat politis untuk berserikat dalam parpol merupakan hak konstitusional warga negara meskipun upaya mewujudkan hasrat tersebut kerap kali tak dibarengi modal yang kompetitif.

Tipologi Parpol

Tak berlebihan jika kita sebut demokrasi kita saat ini telah menjadi pasar bebas parpol. Siapa pun dapat mendirikan parpol dan berkompetisi dalam pemilu setelah melewati berbagai syarat formal dan lolos menjadi kontestan, baik karena menyiapkan diri maupun karena keahlian para politikus meretas beragam celah aturan main yang tersedia. Pengalaman pada Pemilu 2009, dari 38 parpol yang menjadi kontestan, hanya 9 yang bisa melampaui angka parliamentary threshold (PT) 2,5% dan akhirnya menjadi penghuni rumah rakyat di Senayan. Jika kita amati,paling tidak ada empat tipologi parpol baru yang saat ini mulai beredar.

Pertama, parpol yang diinisiasi oleh elite yang tersisih dari atmosfer kekuasaan parpol besar. Partai Nasdem masuk dalam kategori ini. Sebagaimana kita ketahui, Nasdem tak terpisahkan dari sosok Surya Paloh meskipun secara formal tak diketuai langsung olehnya.Konteks kelahiran Nasdem diawali histori kontestasi Paloh vs Aburizal Bakrie dalam pemilihan Ketua Umum Partai Golkar. Saat Paloh tersisih, dia mulai mengejawantahkan hasrat politisnya lewat Nasdem. Memang, secara organisasional Partai Nasdem dipimpin oleh Patrice Rio sebagai ketua dan Ahmad Rofiq sebagai sekretaris jenderal.Namun,publik juga sangat paham bahwa genealogi politik Nasdem bisa dirunut ke Paloh.

Mirip posisi SBY di awal kelahiran Partai Demokrat, tak duduk sebagai ketua umum parpol, tetapi berada di puncak hierarki kebijakan organisasi sehingga memiliki kuasa menentukan arah perjalanan parpol.Paloh dalam konteks ini sedang menjalankan two step models of leadership. Model ini digunakan untuk manajemen tes situasi dan respons khalayak dalam sebuah pasar bebas parpol yang begitu kompetitif. Jika Nasdem di kemudian hari gagal bersaing dalam pasar bebas parpol, orang diharapkan tak akan langsung menunjuk sebagai kegagalan total Paloh karena secara manajerial, organisasi ditukangi oleh orang lain.

Kedua, parpol baru yang muncul dari konflik organisasional yang menyebabkan dualisme kepengurusan. PKBI merupakan parpol produk konflik terbuka antara kubu Muhaimin Iskandar dan putri kedua almarhum Gus Dur,Yenny Wahid.Tertutupnya islah melahirkan keputusan pendirian parpol baru yang sama-sama akan menggarap basis masa kaum nahdliyin. Tentu, modal awal PKBI adalah reference power dari figur GusDuryangdilekatkandengan sosok Yenny sehingga diharapkan menjadi katalisator modal sosial, politis, dan finansial bagi ekstensi PKBI ke depan. Jika berbicara ceruk pasar kaum nahdliyin yang sangat potensial, tentu kehadiran PKBI sedikit banyaknya akan merugikan eksistensi Partai Kebangkitan Bangsa (PKB) pada Pemilu 2014.

Ketiga, parpol produk agregasi politik dari beberapa kekuatan yang telah ada sebelumnya. Partai Persatuan Nasional (PPN) merupakan hasil fusi dari 10 partai kecil. Dalam UU No 2 Tahun 2011 tentang Partai Politik muncul sejumlah pengetatan aturan,misalnya verifikasi parpol yang harus selesai paling lambat akhir 2011, keharusan memiliki kepengurusan di 33 provinsi, 75% kabupaten/kota yang ada di provinsi, serta minimal 50% kecamatan di kabupaten/ kota seluruh Indonesia. Belum lagi polemik soal peningkatan angka PT dalam pembahasan RUU Pemilu Legislatif yang dirasakan kian mengancam eksistensi parpol-parpol kecil.Maka,setelah mengalkulasi hitung-hitungan politik ke depan,10 parpol kecil itu akhirnya bersepakat melakukan fusi.

Keempat, parpol baru pengusung romantisme sejarah Orde Baru.Pasca-Reformasi selalu ada tipe parpol yang jualan utamanya adalah kedigdayaan politik Soeharto. Misalnya, menjelang Pemilu 2004, tepatnya 9 September 2002, didirikan Partai Karya Peduli Bangsa (PKPB) oleh Jenderal (Purn) Hartono yang menggandeng Siti Hardijanti Rukmana sebagai salah satu deklarator. Napas serupa sepertinya kini juga ada pada parpol Nasrep dengan memosisikan Tommy Soeharto sebagai modal dasar pergerakan Nasrep.

Persaingan

Keberadaan parpol dengan identitas baru, tetapi tipologi lama ini sepertinya berat bersaing di era demokrasi pasar bebas. Pertama, munculnya titik jenuh khalayak terhadap keberadaan parpol. Sikap dan perilaku politik para politikus lintas parpol nyaris seragam, yakni kurang merepresentasikan aspirasi rakyat.Sementara parpol baru yang hadir tak memiliki cukup nilai distingtif yang bisa memberi impresi sekaligus referensi baru bagi pemilih. Kedua, parpol baru pun masih terjebak pada identifikasi citra simbolik elite daripada jejaring kader ideologis. Misalnya lebih mengedepankan nama-nama besar Surya Paloh, Yenny Wahid (Gus Dur),Tommy (Soeharto). Ketiga, regulasi yang lebih ketat baik dalam UU Parpol maupun dalam UU Pemilu.Tentu, ini akan menjadi tantangan tersendiri bagi parpol baru.

Peluang parpol baru memang kecil,terutama jika mereka tak mampu mentransformasikan gagasan dan hasrat politis mereka di level kerja praktis, jejaring kader dan massa mengambang, figur,sumber finansial, serta berbagai pendekatan marketing politik berbasis komunitas. Ke depan pasar bebas parpol di Indonesia seharusnya memasuki fase konsolidasi, bukan terus-menerus menjadi ajang pencarian peruntungan para petualang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 11:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


Keretapi Ekspress Wau Tergelincir <b>di Merapoh</b> <b>...</b> - jomkongsistory.com

Posted: 18 Aug 2012 05:50 AM PDT

Keretapi Ekspress Wau Tergelincir di Merapoh yang mana telah menyebabkan 11 penumpang cedera, tiga lagi daripadanya parah, apabila dua gerabak kereta api tersebut yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kelantan tergelincir di Merapoh dekat Lipis, hari ini. 

Ketua Polis Daerah Kuala Lipis, Superintendan Abdul Razak Hasan berkata, dua daripada 14 gerabak kereta api Ekspres Wau itu tergelincir kira-kira 11 kilometer selepas Stesen Keretapi Merapoh pada jam 6.30 pagi.
 

Katanya, tiga mangsa yang parah dan lapan cedera ringan tersebut  telah dihantar ke Hospital Gua Musang, Kelantan bagi mendapat rawatan lanjut dan identiti kesemua mangsa belum diketahui. 
Beliau berkata, gerabak yang tergelincir itu ditinggalkan di tempat kejadian sebelum kereta api itu meneruskan perjalanan ke Tumpat lebih kurang dua jam kemudian. Abdul Razak berkata, punca kejadian masih dalam siasatan.

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jan 2013 09:39 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2013 09:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2013 09:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

my Story~: karnival <b>di mempaga</b>

Posted: 19 Jun 2012 11:10 PM PDT

Assalamualaikum..
bulan jun adalah bulan yg sgt sibuk! =(
tp okla dr xde keje kan. mggu lps aku outstation seminggu di mempaga. nk tlg team mempaga menjayakan karnival kolej dan alumni la katakan.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 09:18 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

Tragedi Lemas Ketika Memancing <b>Di Mempaga</b> | putri roh

Posted: 04 Dec 2011 01:51 AM PST

ketika enry ini ditulis, mangsa yang  sudah lebih daripada 24 jam hilang dikhuatiri lemas di sungai Krau di kampung koi neh... la ni pulak hujan lebat... operasi mencari mungkin dihentikan seketika.. koi tak la pegi kat lokasi.. mak abah koi yg setia daripg smlm membawa ke pagi tadi.. dan ptg ni dorang pegi lagi....
menurut abah koi.. mangsa bersama seorang lagi rakan pegi memancing kira2 jam 3 tg smlm... sedang berjalan ditebing salah seorang daripada mereka (mangsa) tergelincir masuk ke sungai. Air sungai yang ketik itu naik akibat hujan tengahari semalam menyukarkan untuk rakan mangsa menolong unuk menyelamatkannya. Menurut rakan mangsa, dia kemudian pergi mendapatkan pertolongan dan apabila kembali  mangsa sudah tidak kelihatan.
menurut rakan mangsa beg mangsa turut terjatuh bersama-sama mangsa ke dalam sungai namun sehingga pagi tadi hp mangsa masih dapat dihubungi. Ketika operasi mencari pagi tadi juga, hp mangsa turut cuba dihubungi untuk mendengar bunyi agar dapat dikesan lokasinya. Namun gagal.
Rakan mangsa walaubagaimanapun telah ditahan oleh pihak polis untuk soal siasat. Takziah buat keluarga mangsa. Harap segalanya berakhir dengan baik. Wallahualam.
Full content generated by Get Full RSS.

Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

Silat Pulut orang kahwin <b>di</b> Felda <b>Mempaga</b> - Freelance <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 12:27 AM PST

Selamat melayari my blog.Saya peminat fotografi. Saya memang dari dulu suka ambil gambar. hobi... start dari Camera biasa (compact camera) lepas tu kepada DSLR. Sesapa yang rasa nak pelawa saya ambil gambar.Sila hubungi: Tel:09-3562677/HP:017-9778162.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka-peneroka Felda Mempaga 1, 2 dan 3 di Bentong berikrar untuk memfailkan saman terhadap Felda berhubung dengan lebihan pendapatan mereka yang tidak dikembalikan oleh Felda. Pengiraan yang terperinci ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:28 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 09:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 09:52 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2012 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 09:46 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved