ads

Khamis, 14 Mac 2013

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Cita rasa moden <b>di Jengka</b>

Posted: 27 Feb 2011 11:06 AM PST

Cita rasa moden di Jengka

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my


PILIHAN klasik kontemporari.


KEGHAIRAHAN menghias rumah konsep-konsep tertentu menjadi fenomena baru khususnya di kalangan penghuni kota.
Minat tersebut sedikit sebanyak dicetuskan dengan kemunculan majalah-majalah laman dan dekorasi di pasaran untuk dijadikan rujukan.

Turut menerima tempias golongan yang tinggal di luar serta pinggiran bandar. Kalau dulu, jika disebut dekorasi kediaman, masyarakat luar bandar memilih gaya hidup seringkas yang boleh.

Memadai sekadar memiliki keperluan asas seperti tilam, katil, televisyen dan almari kecil.

Berbeza sekarang, golongan itu juga dilihat semakin peka dengan dunia hiasan dalaman. Bahkan, mereka turut ghairah menata rias rumah dengan memastikan setiap ruang dari dapur hingga ke kamar beradu, tampil menarik hingga sesetengahnya mengalahkan rumah kelamin.

Sama ada memilih gaya moden , retro, Inggeris, tropika, Bali, ala rumah pelancongan dan sebagainya, yang penting dekorasi memenuhi cita rasa dan mengikut trend semasa.

Menyusuri kawasan Felda Jengka, Pahang, ramai tidak terfikir terdapat pusat perhentian hiasan dalaman merangkumi perabot sofa, set bilik tidur, meja makan dan sebagainya.

Kelengkapan

Pusat sehenti kedai perabot, Ilham Design Furniture (IDF) yang terletak di kawasan luar bandar menjadikannya eksklusif dalam suasana kejiranan berkonsepkan kampung.

Bercirikan reka bentuk moden , IDF mencerminkan pemiliknya, Mejar Wan Munadi Wan Mamat (B) yang dinamik dan sofistikated.

Menarik perhatian penduduk di sekitar Jengka, ia menawarkan pelbagai koleksi kelengkapan rumah daripada yang kecil sehinggalah kepada sebesar-besarnya.

Ditambah pula dengan hiasan dalamannya yang sepadan dengan konsep rumah, pastinya membuatkan tetamu teruja dan kagum dengan sentuhan emas pemiliknya.

Klasik kontemporari dan moden , begitulah konsep percaturan hasil idea kreatif yang popular sekarang.

Bagi mereka yang baru melangkah ke rumah baru, inilah peluang terbaik untuk menyusun kediaman sendiri menjadi cantik dan kelihatan moden dan bergaya. Pelbagai pilihan dan idea hiasan untuk kediaman dengan tema kediaman desa Perancis ke Victoria, gaya Timur, Safari Afrika, gabungan kontemporari dan oriental.

Klasik kontemporari

Sofa berciri moden digabungkan dengan fabrik warna terang menepati ciri klasik kontemporari.

Malah setiap perabot membawa konsep berbeza dengan set sofa paling popular ialah bercirikan moden.

Set bilik tidur diperbuat daripada kayu juga melambangkan ciri klasik, malah meja makan Eropah turut menyerlahkan elemen moden sesebuah kediaman.

Dalam pada itu, setiap katil yang dijual mempunyai pilihan 15 ton warna merangkumi keperluan pasangan suami isteri, kanak-kanak, anak gadis dan pengantin baru.

Ruang makan keluarga boleh direka sendiri menggunakan gabungan warna putih dan hitam amat praktikal.

Secara peribadi, keupayaan Wan Munadi memperkenalkan kediaman mewah khusus untuk warga peneroka yang inginkan konsep moden dan menawan sememangnya mengkagumkan.

Mengakui dekorasi sentiasa mengikut perubahan semasa, Wan Munadi berpendapat orang ramai mula bijak mencari panduan menghias rumah sama ada yang tinggal di kampung mahupun luar bandar.

Memenuhi hasrat tersebut, IDF yang terletak di Bandar Pusat Jengka ini mengalu-alukan kedatangan orang ramai.

PANAS ! KEMBARA OREN DISERANG <b>DI JENGKA</b> 23 <b>...</b> - Kedahkini

Posted: 23 Dec 2012 03:31 AM PST

Kembara Oren dihalang memasuki Jengka 23

Kejadian halangan  bagaikan dirasuk  di depan pondok kawalan RELA di Felda Jengka 23.





Golongan wanitanya menjerit, "Kami dah kaya!".

Seorang pemuda dirakamkan menjerit, "P*****k, baliklah!"

.

Lelaki tua berkopiah seakan dikuasai jin sistem akalnya.

Kanak-kanak dan remaja yang masih bersekolah bersorakan sekali-sekala apabila diasak oleh "penganjur" hadangan tersebut.

Kembara Oren Selamatkan Felda peringkat negeri Pahang pada 22/12/2012 telah dihalang dari memasuki Felda Jengka 23 oleh sekumpulan dipercayai didalangi pemimpin-pemimpin Umno tempatan beserta beberapa orang luar dipercayai diupah.

Penduduk setempat di kalangan ahli PAS dan Umno pula memilih menjadi pemerhati.

Kebijaksanaan pimpinan ANAK menyaksikan mereka mendapat 30 minit slot percuma bagi "beramah mesra" dan memberi penerangan dari atas kenderaan pacuan 4 roda di hadapan pintu masuk yang dihadang dengan palang besi dan tong RELA.


Gaya Peneroka: LAGI HALANGAN <b>DI JENGKA</b> 14 DENGAN AKTA <b>...</b>

Posted: 01 Jan 2013 11:45 AM PST

Jengka 14 - YDP PAS Gombak, ustaz Salehuddin Nasir dan rombongannya dihalang oleh pengurusan rancangan felda dari menghadiri program bersama Dato Tuan Ibrahim Tuan Man
Setelah perbincang bersama pemimpin dan polis hampir 1 jam akhirnya rombongan dapat masuk kerana tidak ada undang-undang dan akta yang boleh menghalang …

Program PAS Jengka 14. Santai makan-makan bakar kambing. Sambil mendengar Ucapan Dato Tuan Ibrahim Tuan Man ..



https://www.facebook.com/mtd.jengka
Penerangan dalam isu GSA Felda

https://www.facebook.com/almankaraqi

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


VIDEO wajah perogol & pembunuh bersiri <b>di</b> <b>...</b> - Rakyat Tranung

Posted: 12 Dec 2012 09:03 PM PST


Seorang perogol bersiri dituduh di Mahkamah Majistret di sini, dan Mahkamah Sesyen Raub, atas tujuh tuduhan berasingan membunuh dan merogol mangsa bawah umur sehingga mati, antara 2009 dan 2011. Bagi tuduhan pertama, penganggur, Rabidin Satir, 42, yang berbangsa Dusun dan berasal dari Tambunan Sabah, dituduh membunuh mangsa berusia 17 tahun di sebuah rumah di Kampung Ketari di sini, antara jam 11.30 malam, 7 Mac 2009 dan 1.50 tengah hari, keesokan harinya. 

 Rabidin turut menghadapi tuduhan kedua, merogol sehingga menyebabkan kematian mangsa sama di tempat dan hari yang sama. Di Mahkamah Sesyen Raub pula, Rabidin dituduh atas lima tuduhan berasingan merogol empat mangsa termasuk dua kanak-kanak berusia lapan dan sembilan tahun.

Sumber: Berita Harian

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di janda baik</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jan 2013 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Janda Baik</b> Pahang: RIVERSIDE

Posted: 30 Jan 2013 09:30 AM PST

VACATION YOUR LIFE HERE TO REMEMBER
Riverside Janda Baik is a 3 acre land that provides visitors with many facilities for picnic, camping and a accomodation.
Riverside Janda Baik is located just beside Pulau Santap area. Provides a nice place for picnic, chalets a large camp site that can accommodate 500 people at one time in the untouched greenery and a lot of other activities.

The dreariness of daily life. The pressures of urban living. The stress of work and responsibilities. Like it or not, everyone has different issues they want to be free of. That's why we created three distinctive properties to help you escape the rigors of modern lifestyles. And rediscover freedom like it was meant to be.

Riverside Janda Baik is established in 2008 and is managed by Riverside Janda Baik Sdn. Bhd. Privately owned, it is a family business making it a family affair and get together place every now and then.


Here we offer peace and harmony with the nature, since we preserver a lot of trees for the younger generation to get to know them and to study about them.

We plan to expand our preservation further by planting / farming to cultivate the earth and preserve nature in hope that visitors will also do the same by keeping the environment clean.

Facilities
BAMBOO PONDOK
Material: Bamboo
Floor: Elevated
Size: 12 x 12 ft
No of Units: 3 Units
Other facilities: BBQ Set + Camp Site PONDOK CEMENT
Material: Cement
Floor: Cement non Elevated
Size: 12 x 12 ft
No of Units: 5 Units
Other facilities: BBQ Set + Camp Site
PONDOK WOOD
Material: Wood + Cement
Floor: Elevated wood planks
Size: 12 x 12 ft
No of Units: 2 Units
Other facilities: BBQ Set + Camp Site
ELEVATED PONDOK
Material: Bamboo + Cement
Floor: Elevated wood planks
Size: 12 x 12 ft
No of Units: 1 Units
Other facilities: BBQ Set + Camp Site
   
TOILET
For campers and picnic usage.
No of Units: 4 Units shower + 4 Units toilet
   
BBQ BURNER
Barbeque set for grilling.
No of Units: 3
   
TIKAR
Mat is also available for those people who likes to picnic on the grass / sand beside the river.
   
 CHALET SEMI-D (DOUBLE BED)
Comfortable chalets with double bed, a fan, sink bowl, a built-in toilet with
No of Units : 2 Units (Mawar & Lily)

CHALET SEMI-D (SINGLE BED)
Comfortable chalets with two single beds, a fan, sink bowl, a built-in toilet
with a shower and a verandah with fishing port.

No of Units : 2 Units  CHALET "KAMPONG HOUSE" HOUSE"
Comfortable wooden chalets with six single mattresses, a fan, a television, sink bowl, a built-in toilet with a shower and a verandah with fishing pond view.
No of Units: 1 (max 15 persons)  DEWAN IMPIAN RIVERSIDE
Big Hall for group activities. Have lunch, dinner, meetings and even weddings here.
No of Units: 1
   
SURAU
Serene place for full fill your duties as a good muslim.
No of Units: 1 (FOC)
  
FIELD ACTIVITIES
Large area for activities, can accommodate 200 people at one time.
No of Units: 3 Fields

CAMPING SITE
3 acre camping site. Untouched greenery. Camp under the trees and in the woods (not on the football fields). Better taste of camping.

Capacity: 500 Pax

TENTS (2 PERSONS / 4 PERSONS)
Camp/Tent for Rent. Installation can also be arranged.
No of Units: 4 Units

PARKING SPACE
Large parking space that can accommodate large amount of vehicles including buses, etc.

How to get here?

A mountainside of dramatic peaks, valleys and ravines ranging from 1500 to 4500 feet above sea level, laced together with picturesque streams and waterfalls. For a holiday with a difference, try this secluded green enclave. For KL residents the place is easily accessible and driving is a breeze via the Karak Highway.

Janda Baik is a village town in Pahang, Malaysia. Geographically located in the state of Pahang, Malaysia(03 31N Longitude 101 55 E). A simple Malay kampong or village with a population of approximately 1000 people. Janda Baik is set amidst a small valley bounded by thick rainforest with cool rushing brooks and waterfalls. Located approximately 45km and about an hour's drive from Kuala Lumpur, the place is a popular holiday and recreational destination for city folks. Ensconced somewhere between the towering hills of Genting Highlands and the Berjaya Hills resort, it is no surprise that the climate here is much cooler at between 23° and 28°Celsius during the day and below 22°Celsius in the evenings.

"Janda Baik" means "the good widow" in Malay. As the story is told by local folks, in the old days a path that connects Selangor and Pahang beats its way through the village. It was said that a mercenary, who was returning after fighting in a civil war in Selangor stopped at the village for a rest and to nurse some wounds he had sustained in battle. Upon seeing this ragtag team in the vicinity, a kindly widow immediately offered help and tended to the mercenary's wounds. The man was thankful and deeply cherished the kindness. As a mark of respect for this kind widow, the leader of the warrior pack would always advise his men to call on the woman whenever they were in the vicinity.

Fast forward to the present :

Today, almost all the resorts and camps in Janda Baik offer motivational courses, as well as various obstacle challenges such as the ever popular jungle trekking, flying fox and abseiling. Camping grounds are available.


Janda Baik's serene & peaceful environment promises you a peaceful getaway from the hustle & bustle of city life. It's simply a better place to relax not far from the comforts of home.
Book Now!

Riverside Janda Baik
Lot 5506, Kampung Janda Baik, 28750 Bentong, Pahang Darul Makmur.
Email : marketing@riverside.com.my
Phone : 019-948 3100 / 017-915 8002

*We only accept orders and other chalet via SMS, phone or email only from 8 AM until 6 PM only. Any phone calls or SMS made ​​after hours following should contact us again in the morning. Thank you.

HBF <b>Janda Baik</b> Siri II - Hari Terakhir (Sessi Pagi) ~ Aku Peduli Apa <b>...</b>

Posted: 11 Mar 2013 11:23 AM PDT

Pokok kedondong yang aku tanam disuatu sudut di Taman Hana.
Andaikata suatu hari kelak aku sudah tiada lagi didunia ini pastinya
anak cucu aku boleh berbangga yang dalam Taman Hana ini ada pokok yang
ditanam oleh ayah atau datok mereka.Terima kasih abah untuk penghormatan ini.

Sebelum jam 9 pagi aku dah bersiap untuk sarapan pagi walaupun ramai yang masih berselimut dalam kedinginan pagi Janda Baik.Aku terserempak dengan Abah yang hanya berkain pelikat sedang membelek belek pokok yang ada dalam Taman Hana."Mi abah nak kau tanam satu pokok disini...",pinta Abah yang buat aku rasa sangat berbesar hati.
dR Sam dan abah adalah kenalan lama yang sudah lama tidak ketemu.

Selepas menanam pokok diatas kami sama sama menikmati sarapan pagi bersama Zelmey dan Ku Yah yang telah sedia berada disitu.Paling melucukan bila pagi pagi lagi Abah terpaksa menyekolahkan sekumpulan Tabligh yang turut disertai oleh seorang bekas artis yang popular dengan lagu Saya Anak Malaysia iaitu dR Sam.Aku cuma memerhatikan dari jauh sambil mendengar abah memberi "kuliah pagi" kepada ketua kumpulan itu yang berkelulusan doktor.Diakhir perdebatan aku lihat ketua kumpulan itu tak boleh tahan dengan hujah Abah dan terpaksa memohon diri.Tak manis rasanya untuk aku ulas apa jua yang diperdebatkan mereka sebagai menghormati tamu walaupun aku mendengar sejak awal isu yang diperdebatkan itu.Bravo Abah!

Sessi hari ini dilakukan diruang tamu rumah Abah tempat dimana dia selalu berkongsi ilmu dengan penuntut penuntut University Of Life memandangkan ramai juga peserta yang terpaksa pulang awal atas desakan tugas masing masing.Kepada mereka yang setia menunggu sehingga tamat berpeluang berinteraksi dengan Dato Husam Musa Exco Kerajaan Negeri Kelantan yang juga Naib Presiden Pas secara langsung selepas makan tengahari.

Ikuti gambar gambar hari terakhir HBF Janda Baik Siri II ini.....

dR Sam dan teman teman disambut oleh Abah

Peminat No.1 dR Sam....dR Zelmey


Abah mempersilakan mereka bersarapan bersama






Bermula sessi sekolah pagi yang tiada dalam perancangan.
Semuanya bermula dari satu "saranan" ketua kumpulan ini kepada Abah..
dR Sam hanya mendengar hujah Abah mematahkan hujan "sifu" dia sebelah kiri..





Antara peserta yang bangun awal...

Paparazi pun bangun awal...

Biasalah dia ni pagi pagi dah buat orang putus urat kentut...


Nak berhujah dengan Abah ini kena lengkap ilmu kalau tidak

Bila tenguk Ku Yah ini aku teringatkan Medusa...



Kalau ikut bahasa gerak badan ianya menunjukan tanda "I surrender"

Gambar aku ni Paparazi yang tolong snap.

Abu Nawas tak mahu lepaskan peluang bergambar dengan dR Sam



Abah kata sebelum Najib umum 1Malaysia dia dah buat konsep ini awal lagi
dengan menanam 3 jenis buluh dalam 1 rumpun.Buluh kuning,
buluh biasa dan buluh hitam.




Aku kerap ambil gambar family ini tapi sampai kesudah
aku tidak tahu nama mereka.Apa punya poyo aku ni...


Sessi perkomgsian ilmu sebelah pagi bermula....

Tenguk Abah dalam pose begini nampak macam King.


Takde lah pulak Abah kata..."When i talk u listen,listen and listen sampai 8 kali.
Cuma when you listen...i talk and talk and talk...






Siapa kentut ni...?Abu Nawas je sorang yang bau..











Budak ni cukup suka aku snap gambar dia..



Tiga orang ini ahli kumpulan "Gang Dagu"

Suami dan isterinya dibelakang...

Aku suka sahabat ini walaupun baru pertama kali kesini
dia sanggup mencuba apa sahaja...


Sis ini pandai petik gitar...




Tutup mulut nanti lalat masuk...






Sebelum kena air ketum...


Ini Abu Nawas selepas kena air ketum...

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


JoUrNey Of LiFe: Lunch <b>di Temerloh</b> Catering

Posted: 18 Feb 2013 07:41 PM PST

Semalam tak sempat menjenguk belog..merayap ke rumah abang kat Kem Kementah..balik dah nak dekat maghrib..satu hari tak buka lappy..update tentang abang saya..dia mungkin akan start buat kimoterapi untuk penyakit kanser dia tu dalam tengah bulan 3 ni, doakan yang terbaik untuk abang saya ye kawan-kawan, semoga dia cepat sembuh..citer pasal abang saya ada di sini dan di sini ..

Hari ni saya nak citer pasal makan-makan..Sabtu lepas masa teman En hubby sebis kete kat Seksyen 15 Shah Alam, kami sempat la makan kat Restoran Temerloh Catering..Specialty kat sini opkos la ikan darat masak lemak tempoyak..macam-macam ada menu kat sini..


Masa kami ke restoran tu jam dah pukul 3 petang, tapi orang still ramai macam waktu lunch..

Kat bawah ni antara lauk yang kami makan, patin masak tempoyak RM10 seketul, keli bakar yang mabeles, siput sedut masak lemak..ikan patin tu fresh tapi hari tu kuah lemak dia terlebih masam sikit, banyak sangat tempoyak kot..total semua yang kami makan hari tu termasuk air RM 32. Selain ikan darat ada jugak lauk lain macam ayam, sotong, udang, ulam-ulam, dan lain-lain.
Sebenarnya kami selalu gak makan patin masak tempoyak ni kalo singgah RNR Temerloh..ni kira cawangan dia lah kan..tapi bagi saya ngan En hubby, patin masak tempoyak kat RNR Temerloh tu lagi sedap..selain patin, baung masak tempoyak pun sodap jugak..kalo korang suka makan masak lemak tempoyak ni tak rugi korang cuba kat dua-dua tempat ni..memang menjilat jari..ada rezeki boleh cuba lagi makan kat restoran ni, nak try kerai ngan talapia pulak..
licinnnn.. Alhamdulillahh

Terima kasih kerana sudi singgah sini

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 11:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2013 11:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 11:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2013 11:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 11:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 11:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 11:34 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 11:06 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 11:22 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 11:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search. Posted: 19 Sep 2011 11:59 PM PDT. URL Sumber Asal :-. Posted: [unable to retrieve full-text content]. You are subscribed to email updates from di ceruk ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Mar 2012 11:04 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2011 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jun 2011 11:12 PM PDT

Dear Diary.....: kenanganku-Wataniah part 1

Posted: 19 Apr 2010 07:48 PM PDT

Nornafisah Halit, PBT 6144606
Ni hostel wokyoh perempuan...

Boringnyer............

time2 boring cmni...lepak dpn pc n xtahu nk wat aper...

tetiba teringat member2 lama zmn wokyoh dulu..(Wataniah)

org kecik jer...tapi ganaz tau hehehe

masa tu igt lagi, Encik Fadzil baru mengajar kt Kolej Shahputra. Dia ajar subjek Computer. masa tu kami sumer tergamam. comelnyer lecturer nih.... paling tergamam Cik Zie(Jemah). rupernyer dia Leftenan Muda dlm Wataniah. atas dorongan beliau...majoriti kelas aku join wokyoh. tambah2 Jemah coz dia dah "cloud 9" sama itu lecturer.

Aku Wataniah ker minah Rempit???

first xtvt wokyoh yg kitorang join adalah "Latihan Berterusan Siri 1/2004, 14 - 20 April 2004". masa tu kitorang dok kat Ceruk Paloh, Pahang selama seminggu. gotong royong, kawad, tido kat balai raya...mandi pun berebut, masa tu muka mmg xtahu malu so kami g la minta izin mandi kat umah org kampung hahaha..

Pumpin, Aku, Pak Li, Donny & Zai di Ceruk Paloh

"Latihan Asas Parajurit Muda Siri 2/2004, 26 April - 25 May 2004"

Ha.....yang nie Kursus naik ker Prebet di Kem Jerantut, Pahang. Ramai yang lapor diri. Masa nie la mula kenal ramai kwn2 dari Jerantut, Pekan, Raub.... bila dah mula kenal, tiap2 ari nengok muka itu gak...jadi ramai la antara kengkawan yg terjebak dgn cinta sementara. (termasuk la aku hahaha). masa nie aku agak geng dgn bebudak Bukit Sagu sbb kwn2 kolej aku kebanyakannyer platun lain.

Setiap latihan kt sini... ayat paling famous adalah, "Kuih lapis, Kuih gulung, Kuih donut" naik "kenyang" layan kuih2 tu. nyaris muntah masa wat kuih gulung. tepi padang kawad tu rupernyer dh biasa kena muntah pas layan kuih2 tu hahaha. Ada satu part tu, aku n kwn2 tersampai awal kt dewan mkn. sepatutnya belum sampai masanya. (biasala askar kena ikut time). "Cik Misai" yg melentik tu nmpk. apalagi.... "Apa yg kau buat tu skuad? Ini belum masa utk kau makan. Lari la kau, 5 papan...!!!!" Arrgghhh!!!! Berlari la kami 5 pusingan keliling padang kawad hahaha.... terus xselera aku nk mk pas tu. disebabkan byk sgt kena layan "papan", bila abis latihan jer sarjan perli, "nti kau semua balik rumah, bawak papan2 tu skali. boleh buat rumah". Kurang asam...


Ni buka gambar kami nak pi berkelah ok....

Kat sini gak aku blajar macam2 yg ditempuhi oleh para askar kiter yang sentiasa berjuang demi keamanan Malaysia, cewah.... Walaupun xsedasyat diorg at least aku dapat rasa sket basic n memahami keadaan diorg masa tu. Bayangkan la, ada seminggu tu mereka tinggalkan kami kat satu "bukit" yang padang jarak, padang terkukur. dah la panas, xda pokok nk berlindung. nk mandi? seingat aku, time tu kami 2x jer dlm minggu tu hehehe. bau xder saper yg perasan sbb sumernyer bau masam hahaha...

sembhyg? time ni la "air minum ku, air wuduk ku jua". Jimat beb... time nie jgn ader saper pun yg kata dia bwk berus gigi. (kalo ader pun senyap2 jer). Sarjan pernah warning dulu..."Sapa2 bwk berus gigi, aku suruh satu platun berus gigi diorg dgn berus tu dan kau org yang terakhir pakai berus tu, dapat?" iyeewww...gelinyer... tapi aku paham niat sbnrnyer...org nk berperang slmtkan negara xkan kau sebok nk jaga penampilan diri,kan? tapi Sarjan xla sekejam tu...nk berus boleh tapi sorok2 hehehe.

kt sana kami kena gali kubu untuk team kami sendiri dr peha smpi paras dada. wah....dalam tu. menggalilah kami bagai nk rak. utk yg xder cangkul, kami gali guna parang, bekas makanan n aper sajer yg tercapai asalkan dpt wat lubang. masa nie aku agak kagum dgn Fuadilah. minah nie dapat partner lelaki yang agak2 malas nk keluar kederat. tapi minah nie selamba jer gali kubu tu dgn tenaga dia sendiri. tabik spring aku.

N di sini gak...aku ader pengalaman yg betul2 mengajar n menginsafkan aku.

waktu menggali nie, dlm keadaan panas terik...kami kekurangan air. aku ader la simpan sket air utk aku n partner aku. si Khalir (dak Raub kot) dtg n minta sket air dr kwn2 yg lain. sumer kata xder air. smpi la ke giliran aku, aku pun ckp xder iar. genap2 utk aku n partner aku. dia terus pergi tah kemana. tiba2, tgh2 giat menggali, kecoh sekeliling bila Khalir dikejarkan ke hospital sbb keracunan. rupa2nya dia turun ke bawah bukit n minum air kt tali air tu. khabarnyer air tu beracun sbb ader pihak2 yg baru meracun or what ever kt arear tu. Ya Allah....masa tu aku betul2 rasa bersalah. kenapa la aku x bagi sket air td kt dia. kalo x mybe xkan jd mcmtu. tapi Alhamdulillah...dia selamat n lusanya dia kembali menggali kubu bersama2. masa tu aku minta maaf beria2 kt dia n di just ckp " xda ape2 la... jgn risau". Sejak ari tu....aku xkedekut lagi. Insaf woo.....
kt sini juga kami berlatih tempur tanpa senjata. ni la gunanya bila peluru dah abis. xleh nk menembak so kena la pertahankan diri sendiri. ader satu part tu..aku pun lupa aper nama dia. saper2 tahu nti inform la kat aku yek... kami kena baring kt jln tar tu. matahari memancar n kaum lelaki yg xberbaju tu terpaksa menahan haba panas jln tar tu. cian kt dak lelaki. kami ladies yg berbaju nie pun terasa kepanasannya inikan lak lelaki2 yg xberbaju tu. xtvt ni sbg ujian tahan ujian n dugaan pada askar. ye la...cuba bygkan aper terjadi kalu kiter kena tahan dgn musuh. mcm2 diorg akan buat supaya kiter bocorkan maklumat kerajaan. so ini just latihan supaya kiter tahan lasak n xmudah bocorkan rahsia kerajaan.

Nie la Platun aku

Jijah, Zura, Zai, Ika, Aku, Yana & Sita


P/S:- aku paling xtahan tgk muka jemah bila En.Fadzil kata dia dh tunang. member tak selera nak makan tuh....hahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2012 11:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Nov 2012 11:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2012 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved