ads

Rabu, 1 Mei 2013

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Pahang Daily Online: Panas: Pertembungan Nasruddin Lawan <b>...</b>

Posted: 02 Apr 2013 01:03 AM PDT

[Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, merangkap Ahli Parlimen Temerloh, Dato' Saifuddin Abdullah dijangka bakal digugurkan dari senarai calon, menguatkan spekulasi bahawa namanya sudah tidak berada dalam kedudukan calon pilihan perdana menteri, Najib Razak. Ia juga menguatkan spekulasi bahawa parlimen Temerloh tidak akan ditandingi UMNO seperti kelazimannya memandangkan parti itu akan bertukar kerusi dengan MCA yang menyerahkan Kuantan kepada UMNO untuk menentang penyandang dari KEADILAN, Fuziah Salleh. Saifuddin dalam mesej di Twitter semalam mengucapkan tahniah dan selamat datang kepada calon Pakatan Rakyat dari PAS, Ustaz Nasrudin Hassan At-Tantawi yang sah bertanding kerusi Temerloh. Kerusi Temerloh secara tradisinya ditandingi UMNO, namun oleh kerana UMNO mahukan Kuantan maka Temerloh dijangka diserahkan kepada MCA sekaligus berakhir sudah penguasaan parti itu di bandar kedua terbesar di Pahang itu. Ahli majlis tertinggi UMNO itu sudah lama disenarai sebagai antara calon yang bakal digugurkan kerana kerap kali menentang dasar Najib Razak selain mempertikaikan banyak polisi dan dasar kerajaan termasuk Akta Perhimpunan Aman (APA 2012). Sambil mengakui dia masih belum pasti tentang kedudukannya, Saifuddin menjelaskan adalah lebih baik dia hanya menunggu sahaja pengumuman senarai calon oleh Najib tetapi desa desus mengatakan dia hampir pasti tidak akan dicalonkan walaupun disenangi oleh penduduk Temerloh].

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


AZFALIZA: lawatan tapak <b>di Temerloh</b>

Posted: 16 Apr 2013 09:16 PM PDT

entry lepas ada aku bagitau yang aku dah jumpa tapak sesuai untuk dibuat kandang area Temerloh...member aku, Azlizam kata tu tanah pak mentua dia tapi mmg tak diusahakan dan terbiar camtu je...jadi pak mentua dia bagi kebenaran gunakan tanah tu...
apa-apapun, kena ada black & white...takleh main cakap mulut je...selain melibatkan kepercayaan, takut jugak apa-apa yang akan terjadi di kemudian hari...aku dan Azlizam dah buat agreement melalui company secretary dan daftarkan perniagaan ni secara sah...
pagi Sabtu tu aku angkut semua ke Temerloh kecuali Encik Kito sbb dia kena ke opis...kesian anak-anak aku terpaksa bangun pepagi buta di hari cuti...mujur takde yang buat perangai termasuklah hero kecik...
janji dengan Azlizam berjumpa selepas tol Temerloh...kemudian kami pegi sarapan dulu di salah sebuah warung tepi jalan...pastu baru ke rumah pak mentua Azlizam...
lepas berkenalan dengan pak mentua dan mak mentua Azlizam, barulah kami ke tapak lokasi...belakang rumah je rupanya...tapi kawasan mmg luas...
sebelum tu kami ke kandang kambing pak mentua Azlizam dulu...kambing-kambing dalam kandang tu dia tak jual...saje nak buat binatang peliharaan memandangkan kambing-kambing tu semua jinak...
kambing tu nampak je aku, terus terkulai layu tengkuknya...melintang lintuk dah macam kucing nak bermanja pulak aksinya...tapi seram gak aku kang dia gesel-gesel kat badan aku...saiz plak besar anak lembu hahahaha

MEMANG SEBESAR ANAK LEMBU!

pastu baru kami lawat tapak...berbincang apa yang patut dibuat kat situ, mana nak letak kandang, kawasan yang perlu dipagar, saliran paip dan longkang, dan apa-apa je la yang berkaitan...aku mintak tolong Azlizam buatkan kertas kerja untuk pengiraan kos yang akan dikeluarkan nanti...



AZLIZAM DAN PAK MENTUANYA

dah berpuas hati dengan tapak, kami mintak izin untuk undur diri...patutnya kami singgah kandang Azlizam kejap nak tengok ladang ternakan dia tapi disebabkan dia kena bergegas ke Kuantan pulak atas urusan keluarga, tak jadi la singgah...sibuk, sibuk jugak...tapi family tetap nombor 1...itu yang aku nampak kat Azlizam ni...insyaallah satu hari nanti nak kenal jugak dengan wife dia...
kemudian kami ke bandar Temerloh...singgah The Store pusing-pusing dalam tu kejap tak beli apa pun...dulu pegi bandar Temerloh pun masa tengah belajar kat UiTM Jengka...dah berbelas tahun tak ke sana mmg tak ingat langsung perubahan yang berlaku...
ajak anak-anak ke Pizza Hut sbb aku tak nampak pun restoran kat area situ (ke aku yang tak perasan)...tak pasal mak mentua aku makan chicken wings je sbb dia mmg tak makan pizza...


alhamdulillah, syarikat dah didaftarkan dengan SSM...

wakakakakakaka......

p/s : cari idea nak design signboard plak...

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di merapoh</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

*Tinta Mahyuddin*: Kemalangan Maut <b>di</b> Jalan Kuala Lipis-<b>Merapoh</b>

Posted: 17 Mar 2013 10:56 AM PDT

Assalamualaikum,

Kita dikejutkan lagi dengan kemalangan maut di Jalan Kuala Lipis-Merapoh2 hari yang lalu (Jumaat 15/03/2013). Ini bukanlah kali pertama kemalangan maut berlaku di sini. Dan pastinya ia bukannya yang terakhir.

Rakan saya, Zahafiz Zakaria, merupakan seorang Pembantu Pegawai Perubatan (Medical Assistant - MA) yang bertugas malam itu menceritakan suasana di tempat kejadian.

"Jale jem 2 kilometer bos, jem teruk, bas berjujuk". Katanya dalam loghat Kelate.

"Orang penuh, habis penumpang bas turun. Susoh kito nok wak kejo. Penuh kemurun kawasan tu. Pakat berdiri ambik gambar pakai handphone" Katanya lagi.

Sikap rakyat kita inilah yang menyukarkan kerja-kerja menyelamat dilakukan. Mereka bukannya membantu pun, sekadar berdiri, melihat sambil bersilang tangan, dan ramai yang mengambil gambar untuk di upload di facebook/tweeter/instagram.

Kehadiran mereka ini menyukarkan kerja-kerja menyelamat dilakukan.Suasana yang sesak menyukarkan pergerakan, pemberian rawatan kepada mangsa, pemindahan mangsa dan proses keluar-masuk kenderaan bomba/polis/ambulan.

Sikap yang amat mengecewakan!


Saya amat berharap agar perkara ini tidak berulang. Biarlah pihak berwajib menjalankan tugas mereka. Tak perlu lah kita turut sama memenuhi kawasan kemalangan tersebut melainkan kalau kita ada kemampuan dan kemahiran untuk sama-sama membantu. Cuba bayangkan sekiranya mangsa kemalangan itu saudara-mara kita!

Wassalam

Empat Terkorban Bas Rempuh Kereta <b>Di Merapoh</b> | Blog Berita Online

Posted: 15 Mar 2013 12:26 AM PDT

Empat maut dalam nahas jalan raya membabitkan sebuah bas ekspres dan kereta di Km 17, Jalan Lipis-Merapoh, tengah malam tadi.

Dalam kejadian 12.30 malam itu, bas ekspres yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menghala ke Kelantan bertembung dengan kereta jenis Honda City yang datang dari arah bertentangan.

Empat yang terbunuh merupakan penumpang kereta iaitu Nur Hamira Baharum, 24; Hasnah Che Hussin, 66; Nik Eryna Nik Ahmad, setahun; dan seorang warga Indonesia dikenali sebagai Yanti, 20-an, manakala penumpang dan pemandu bas tidak cedera.

Ketua Polis Daerah Lipis Supt Abdul Razak Hassan memberitahu pemberita di sini hari ini, siasatan awal polis mendapati kereta terbabit hilang kawalan sebelum bertembung dengan bas berkenaan.

"Pemandu kereta terbabit (identiti belum dikenal pasti) dan seorang lagi penumpang kereta berkenaan (identiti belum dikenal pasti) cedera parah dan kini dirawat di Hospital Sultan Ahmad Shah Temerloh," katanya.

Beliau berkata, semua yang mati dan cedera itu dipercayai mempunyai hubungan kekeluargaan.

Beliau berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Incoming search terms:

Kronologi Kemalangan Maut <b>Di</b> Jalan Lipis - <b>Merapoh</b>

Posted: 16 Mar 2013 04:02 AM PDT


As-salam,

Kemalangan boleh berlaku di mana-mana samada kepada orang yang berhati-hati ataupun sebaliknya. Sesungguhnya kita kena percaya bahawa jodoh, pertemuan, ajal dan maut semuanya di tangan Tuhan. Begitu juga kemalangan maut yang berlaku beberapa hari lepas di Jalan Lipis - Merapoh. Dalam bulan ini saja ada 2 kemalangan maut yang berlaku di kawasan tersebut. Tida siapa mahu terlibat dalam kemalangan ngeri begitu tetapi Allah Maha Mengetahui!

Apakah sebabnya? Adakah sikap lalai, mengantuk, ingin cepat sampai ataupun ada faktor lain yang menyumbang kepada tingginya jumlah kemalangan di jalan tersebut. Mari sama-sama kita fikirkan sejenak. Dan, jangan lupa hadiahkan Al-Fatihah kepada kesemua mangsa yang pernah terlibat di dalam kemalangan di jalan Lipis - Merapoh ini.


Kronologi Kemalangan Di Jalan Lipis - Merapoh Yang Perlu Kita Renungi

15 Mac 2013

Seorang bayi antara empat yang maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah bas ekspress dan kereta di KM 17, Jalan Lipis-Merapoh pukul 12:40 pagi.    

7 Mac 2013

Seorang lelaki putus kaki kanan sebelum meninggal dunia di tempat kejadian apabila lori minyak diesel yang dipandunya terbabas dan terbalik di KM 59, Jalan Lipis-Merapoh, Bukit Tujuh kira-kira jam 9:45 pagi.

25 Oktober 2012

Dua sahabat pulang untuk menyambut perayaan Aidiladha maut selepas Perodua Kancil yang dinaiki bertembung dengan kenderaan Pegawai Penyiasat Polis dari Tanah Merah Kelantan di KM 7, Jalan Lipis-Merapoh di Kampung Sungai Yu.

10 Januari 2012

Seorang kanak-kanak perempuan maut manakala ibu, bapa dan abangnya cedera parah selepas Proton Wira yang dinaiki bertembung dengan sebuah bas di KM 98, Jalan Lipis-Merapoh dekat Kuala Lipis.

30 November 2011

Sepasang suami isteri maut apabila kereta dinaiki bertembung dengan sebuah van di KM 9, Jalan Lipis-Merapoh berhampiran dengan Maktab Perguruan Tengku Ampuan Afzan.

2 November 2011

Tiga sekeluarga terbunuh selepas kereta dinaiki bertembung dengan pacuan empat roda di KM 81, Jalan Lipis-Merapoh berdekatan dengan Kampung Kubang Rusa.

7 April 2011

Dua wanita maut manakala dua lagi parah apabila kenderaan Perodua viva yang dinaiki bertembung dengan sebuah lori dalam nahas di KM 24, Jalan Lipis-Merapoh, berhampiran Ladang Selbourne, Lipis.

6 November 2010

Hajat dua bersaudara mahu mengambil motorsikal berakhir tragedi apabila mereka terbunuh selepas Mitsubishi Storm dinaiki bertembung dengan lori di KM 67, Jalan Lipis-Merapoh.

23 September 2010

Dua terbunuh dan empat parah dalam nahas di KM 9, Jalan Lipis-Merapoh, berhampiran Maktab Perguruan Lipis.

Info di atas adalah sekadar renungan kita bersama dan pihak yang sepatutnya. Kajian sepatutnya diambil bagi meneliti mengapa jumlah kemalangan kian bertambah di jalan tersebut.

** Sumber

Selamat membaca...happy reading!    

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 09:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2013 09:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 09:42 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

felda <b>mempaga</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 12 Mar 2013 12:00 AM PDT

CAMERON HIGHLANDS is well known for its cool climate, tea plantations, vegetable farms and scenic views.

And despite recent reports of massive land-clearing activities and landslides occurring there, the hillside resort remains a popular agro-tourism destination for both local and foreign tourists.

Development on Cameron Highlands had begun since 1930s and till today, is still rapidly expanding with more forest land being cleared to make way for farms and commercial areas.

Tour coordinator P. E. Govinda, 40, said although not as cold as before, Cameron Highlands was still a good place for rest and relaxation, and to enjoy magnificent views.

"The temperature may have gone up due to global warming but people still come here for leisure, to buy fresh produce and to go jungle trekking.

"We have plenty of tourist attractions like the Mossy Forest, various tea plantations, strawberry farms, and a museum," said Govinda, who was born at a tea plantation near Sungai Palas.

Govinda was however, quick to caution that efforts were needed to protect and preserve the highlands, which stands at over 1,500m above sea level.

"I have many foreign visitors, from Germany, Singapore and parts of Europe telling me that Cameron Highlands has changed a lot.

"They feel it is slowly losing its identity as a countryside," he said, adding that the rise in temperature and its changing landscape into another town centre saturated with offices and commercial areas were among the concerns raised.

A hotel operator in Brinchang town, Chai Kok Sing, 54, said while the influx of tourists to the highlands was seen as a good sign for business, many things could be improved on.

"For example, there is terrible traffic congestion here during weekends and public holidays and although we have many hotels, there is lack of car parks.

"Issues such as these could cause people to shy away from Cameron Highlands and to stop coming here for vacations," he said.

Chai added that there was an undeniable demand for shop lots on the highlands due to its tourism industry.

"More and more shops are being built, especially near the towns of Brinchang and Tanah Rata, the two more developed areas on the highlands, while projects are also coming up on the outskirts.

"While we do not oppose development, all we hope is that the authorities exercise proper planning and not allow projects to be developed indiscriminately and to their whims and fancies," he said.

On another note, Chai said the agriculture industry in Cameron Highlands, a major producer of fruits and vegetables in the country and also exporter to Singapore, was doing very well.

"New farms are sprouting up everywhere, which is a good thing but I ask that we do not overdo it to avoid further landslides from occurring," he said.

Concurring with Chai, Kampung Orang Asli Sungai Ruil Tok Batin headman Kadir Ahsan said many villagers were still haunted by the August 2011 landslide at the village that caused seven villagers to be buried underneath earth, rocks and mud washed down from a nearby cliff.

The 42-year-old village headman stressed that the environment should be preserved at all costs.

"We must not cause further damage to our ecosystem as this can lead to various disasters.

"There should be proper planning in everything that we do so as not to further affect the environment," said Kadir, who with other villagers have temporarily resettled near Kem Brinchang.

Kadir, however, said development in Cameron Highlands had enabled the orang asli community there to lead better and more modern lives although life was generally, still simple.

"Most of us hold jobs at government departments and private firms," he said.

Kampung Raja resident Saswanee Ali, 28, also enthused about the simple lifestyle on the highlands.

"Around the outskirt areas here, we are surrounded by farms.

"The pace is slow and everyone is content with working hard for part of the day and resting the remaining part," said the poultry seller.

"There are no big shopping centres in Cameron Highlands but there are a number of grocery shops at Kampung Raja, Brinchang and Tanah Rata where locals can get their basic supplies and daily necessities.

"If we really want to shop, then we just travel to Ipoh, about 80km away, but even then, most people just stay at home on weekends to avoid the traffic congestion," she added.

Kuala Terla resident and farm operator P. Letchumanan, 51, shares the same sentiments as Saswanee, noting that life was simple in Kuala Terla, which was considered to be on the outskirts of Brinchang and Tanah Rata.

"Tanah Rata is known as the office area, where most government agencies are located, while Kuala Terla is an area where farms are abundant.

"Tourists like to come here to pick their own fruits and vegetables," he said.

Like many farmers on the highlands, Letchumanan faces a shortage in farm help.

"We hope the Government will allow more foreign workers to be hired by farm operators here.

"An amnesty programme for foreign workers conducted in 2011, had led to many of them running away, leading to a shortage of labour at vegetable farms and causing the livelihoods of farmers to be affected.

"Nothing would make us happier than for the Government to look into our request seriously," he said.

Deputy Minister in the Prime Minister's Department Datuk S. K. Devamany is the incumbent Cameron Highlands MP while the Tanah Rata assemblyman is Datuk Ho Yip Kap. The Jelai state seat is held by Datuk Wan Rosdy Wan Ismail. All three are from Barisan Nasional.

GEMPUR WIRA UKM GEGARKAN <b>MEMPAGA</b> | Lensa Kampus UKM

Posted: 21 Mar 2013 06:53 PM PDT

Artikel oleh: Mejar Mohd Jasmy Abd Rahman dan Abd. Raai Osman
Foto oleh: Abd Raai Osman, Penerbit UKM

| Lihat Album 1 | Album 2 |

DSC_0512

Tiga kali Gempur Wira…Gempur…Gempur…Gempur Wira. Begitulah teriakan bersemangat pasukan kadet Palapes UKM dan USIM dari hari pertama menjalani latihan medan Khemah Tahunan yang diadakan di sekitar Mempaga – Krau – Bentong – Raub pada 1 – 6 Februari 2013 yang lalu. Latihan yang dihadiri seramai 374 pegawai kadet Junior, Intermediate dan Senior dengan dilatih oleh jurulatih Angkatan Tentera Malaysia, Pegawai Muda, Pegawai Sukarela dan Pasukan Penilai yang didatangkan dari unit luar seperti dari Regimen 515 Askar Wataniah, Kor Polis Tentera dan Regimen 503 Askar Wataniah, PULAMOR dan PULAPOT, PULAMEK dan PUSWATAN.

DSC_0521 Menurut salah seorang Pegawai Sukarela yang menjadi pemantau aktiviti ini yang juga merupakan seorang pensyarah di Fakulti Pendidikan UKM Mejar Mohd Jasmy Abd Rahman berkata, pembentukkan insan yang mempunyai jati diri yang kental bukanlah hanya di bilik kuliah. Seorang mahasiswa yang berkualiti dan berdisiplin tinggi harus diuji dengan menjalani latihan fizikal yang agresif dengan modul yang berstruktur serta dirancang.

Tambah Mejar Jasmy lagi, latihan sebeginilah yang dapat membezakan seseoarang mahasiswa yang mampu berdaya saing sama ada dibidang akademik mahu pun di pasaran kerja kelak. Ini disebabkan daya ketahanan mental dan fizikal yang tinggi di kalangan anggota kadet terbukti apabila mereka mampu melaksanakan setiap tugas yang diberikan dengan jayanya sama seperti silibus yang diajar di Maktab Tentera DiRaja  (MTD), Akademik Tentera Malaysia (ATMA), Universiti Pertahanan Malaysia (UPNM) dan Sekolah Tempur Pegawai Kadet (STPM). Sebagai contoh jika mereka dikehendaki melaksanakan tugas mempertahankan kawasan pertahanan di kawasan bukit yang telah dikenal pasti penting, mereka mampu melaksanakan kerja-kerja menggali kubu dalam tempoh sehari setengah sahaja walhal masa standard yang diberi ialah selama tiga hari lengkap dengan lorong perhubungan dan pelindung kepala.

DSC_0561

Latihan selama enam hari ini benar-benar menguji ketabahan dan semangat setia kawan bagi setiap individu kerana setiap perjawatan dan tanggungjawab yang diberikan akan dinilai oleh pewasit dari unit-unit luar. Hanya peringkat pegawai kadet Junior sahaja mereka tidak dinilai kerana baru selesai diterima sebagai anggota pasukan Palapes. Di peringkat Junior, mereka menjalani latihan hutan atau Peperangan Melawan Gerila (Conventional Insurgency Warfare) seperti mendudukki pengkalan hutan, ronda tinjau, serang hendap dan serangan khemah musuh. Sementara diperingkat Intermediate dan Senior pula mereka melaksanakan empat fasa dalam Peperangan Terbuka (Conventional Warfare) iaitu fasa mara, pertahanan, berundur dan serangan.  Penilaian yang menjadi tumpuan ialah di peringkat pegawai kadet Senior kerana latihan inilah yang menentukan mereka lulus atau tidak untuk ditauliahkan di Hari Pentauliahan Pegawai Kadet Palapes IPT pada Julai 2013 nanti di Universiti Malaysia Sabah setelah mengharungi latihan selama tiga tahun berturut-turut.

Namun satu kejutan terbesar berlaku apabila latihan ini telah dipantau dari udara oleh Komandan Palapes UKM iaitu Yang Berbahagia Kolonel Kehormat Prof. Tan Sri Dato' Wira Dr. Sharifah Hapsah Syed Hasan Shabudin dengan diiringi oleh Komandan Palapes USIM, Yang Berbahagia Profesor Dato' Dr. Asma Ismail. Pemantauan dari udara ini juga telah mencatat satu lagi sejarah bagi UKM kerana menjadi Naib Canselor IPT pertama yang berjaya mendarat menggunakan helikopter di Kem Mempaga, Bentong. Menurut Pegawai Memerintah kem tersebut, sejak kem ini dibuka, belum pernah ada mana-mana individu, pegawai tentera atau ahli politik yang melawat kem tersebut mendarat menggunakan helikopter. Ini suatu pencapaian yang amat membanggakan kerana realiti peperangan sebenar banyak dipantau menerusi pandangan udara yang memberi info dan maklumat perisikan awal.

DSC_1057

Justeru segala kepayahan dan keletihan yang dirasai oleh pegawai-pegawai kadet turut dikongsi bersama oleh  kedua-dua Komandan Palapes ini. Situasi ini digunakan sepenuhnya oleh pegawai-pegawai kadet untuk berinteraksi dengan tetamu kehormat ini dalam semua aspek latihan dan kebajikan. Terserlah kesungguhan diwajah mereka apabila mendapat kata-kata semangat dari kedua-dua Naib Canselor ini terutama semasa lawatan ke fasa pertahanan dengan menggali kubu di bukit ladang kelapa sawit. Yang paling menaikkan moral dan motivasi mereka ialah apabila kedua-dua Naib Canselor ini mengumumkan akan menaikkan pemberian kredit dari 8 kepada 10 kepada pegawai kadet yang berjaya menghabiskan latihan selama 3 tahun hingga ditauliahkan. Inilah pengumuman yang dinanti-nantikan oleh pegawai-pegawai kadet dan disambut dengan teriakan, "Gempur Wira" sebanyak tiga kali.

Pengalaman amat berharga ialah apabila melihat sendiri kesukaran bermula pada latihan hari pertama lagi. Setiap fasa dimulakan dengan penyampaian perintah (orders) oleh Ketua Platun. Kemudian kadet peringkat senior menggali kubu di tiga buah bukit ladang kelapa sawit Mempaga dan bermalam selama  lima malam di situ. Manakala peringkat intermediate bergerak secara berjalan kaki di jarak 7 kilometer untuk membuat latihan serangan keatas platun yang sedang mempertahankan kubu-kubu pertahanan. Sementara peringkat junior membuat latihan di Ulu Sungai yang terdapat hutan simpan yang tebal. Di kawasan hutan itu mereka didedahkan dengan banyak ilmu medan perang (IMP) dan taktik berperang di dalam hutan.

DSC_0761

Menurut Ketua Jurulatih Palapes UKM Lt. Kol. Mohd Sahar Hj. Said pula, walaupun latihan yang agak lasak dan keras tetapi aspek ibadah semasa latihan turut diberi penekanan. Pegawai-pegawai kadet muslim sentiasa diingatkan agar tidak mengabaikan tanggungjawab menunaikan ibadat solat. Mereka turut mempraktikkan solat dalam darurat. Inilah nilai-nilai kemantapan iman yang telah diterapkan keatas mereka, ujar Lt. Kol. Sahar lagi. Dan inilah sebenarnya kekuatan tentera muslim berbanding dengan bukan muslim kerana semangat jihad ke jalan Alah swt. Menurut beliau lagi, anggota-anggota kadet ini beruntung kerana dapat membiasakan diri dengan suasana hutan, membina kubu pertahanan yang canggih dan dapat mempertahan diri dari serangan musuh.

Tepat pukul 7.35 pagi hari terakhir latihan, tembakan bertubi-tubi dari senjata bantuan GPMG (General Purpose Machine Gun) telah kedengaran dari jarak 500 meter dari sebuah bukit kecil berhampiran ladang sawit Felda Mempaga. Semua anggota kadet peringkat senior yang sedang mempertahankan kubu, bersiap sedia dengan senjata masing-masing. Tidak sampai 30 minit tembakkan pertama itu, 2 platun dari peringkat intermediate telah mula melakukan gerak mara menyerang secara lompat katak bagi misi menawan kubu-kubu tersebut. Bom asap yang dilepaskan serta Thunder Flash yang dibaling sebagai bom tangan menjadikan suasana seperti peperangan sebenar. Serangan dilakukan agak pantas dan agresi sehingga melepasi objektif.  Tembakkan dari senjata M-16 dan LMG (Light Machine Gun) terus dilepaskan bertali arus sehingga menjadikan bukit kecil itu seolah-olah peristiwa Bukit Chandu yang mengorbankan Leftenan Adnan.

DSC_1598

Penulis yang berada berhampiran kubu utama, merasa kagum dengan semangat yang ditunjukkan oleh semua anggota kadet. Walaupun ada dikalangan mereka adalah anggota wanita namun bunyi letupan senjata api dan bahan ledakan seperti bom tangan tidak melemahkan semangat mereka untuk terus bertempur. Asakkan demi asakkan dilakukan dengan peringkat intermediate menggunakan pendekatan serangan rusuk bagi mengatasi pihak lawan. Akhirnya lebih kurang tiga puluh minit kemudian peperangan tersebut telah dapat ditamatkan.

Latihan khemah Tahunan kali ini ditutup secara rasminya oleh Timbalan Komandan Palapes UKM Leftenan Kolonel Profesor Madya Dato' Dr. Samsu Adabi bin Mamat. Antara intipati ucapannya ialah beliau berkata, "semangat yang ditunjukkan oleh pegawai kadet mencerminkan kejayaan latihan tersebut. Maka dengan adanya kekuatan keperibadian inilah menjadikan anggota PALAPES sebagai individu yang boleh dicontohi oleh siswa dan siswi lain di UKM dan USIM. Semangat begini tidak harus dikikis dengan hasutan pihak yang tidak berminat dengan kegiatan PALAPES. Sekali lagi ucapan beliau di sambut dengan gegak gempita teriakan Gempur Wira sebanyak tiga kali yang memecahkan  keheningan pagi Ladang Kelapa Sawit Mempaga, Bentong, Pahang pada tanggal 6 Februari 2013.

DSC_1631

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 09:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2013 09:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

my Story~: karnival <b>di mempaga</b>

Posted: 19 Jun 2012 11:10 PM PDT

Assalamualaikum..
bulan jun adalah bulan yg sgt sibuk! =(
tp okla dr xde keje kan. mggu lps aku outstation seminggu di mempaga. nk tlg team mempaga menjayakan karnival kolej dan alumni la katakan.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 09:18 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

Tragedi Lemas Ketika Memancing <b>Di Mempaga</b> | putri roh

Posted: 04 Dec 2011 01:51 AM PST

ketika enry ini ditulis, mangsa yang  sudah lebih daripada 24 jam hilang dikhuatiri lemas di sungai Krau di kampung koi neh... la ni pulak hujan lebat... operasi mencari mungkin dihentikan seketika.. koi tak la pegi kat lokasi.. mak abah koi yg setia daripg smlm membawa ke pagi tadi.. dan ptg ni dorang pegi lagi....
menurut abah koi.. mangsa bersama seorang lagi rakan pegi memancing kira2 jam 3 tg smlm... sedang berjalan ditebing salah seorang daripada mereka (mangsa) tergelincir masuk ke sungai. Air sungai yang ketik itu naik akibat hujan tengahari semalam menyukarkan untuk rakan mangsa menolong unuk menyelamatkannya. Menurut rakan mangsa, dia kemudian pergi mendapatkan pertolongan dan apabila kembali  mangsa sudah tidak kelihatan.
menurut rakan mangsa beg mangsa turut terjatuh bersama-sama mangsa ke dalam sungai namun sehingga pagi tadi hp mangsa masih dapat dihubungi. Ketika operasi mencari pagi tadi juga, hp mangsa turut cuba dihubungi untuk mendengar bunyi agar dapat dikesan lokasinya. Namun gagal.
Rakan mangsa walaubagaimanapun telah ditahan oleh pihak polis untuk soal siasat. Takziah buat keluarga mangsa. Harap segalanya berakhir dengan baik. Wallahualam.
Full content generated by Get Full RSS.

Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

Silat Pulut orang kahwin <b>di</b> Felda <b>Mempaga</b> - Freelance <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 12:27 AM PST

Selamat melayari my blog.Saya peminat fotografi. Saya memang dari dulu suka ambil gambar. hobi... start dari Camera biasa (compact camera) lepas tu kepada DSLR. Sesapa yang rasa nak pelawa saya ambil gambar.Sila hubungi: Tel:09-3562677/HP:017-9778162.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka-peneroka Felda Mempaga 1, 2 dan 3 di Bentong berikrar untuk memfailkan saman terhadap Felda berhubung dengan lebihan pendapatan mereka yang tidak dikembalikan oleh Felda. Pengiraan yang terperinci ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:28 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


Safiah Ibrahim: ~ Kenduri kawin <b>di Chenor</b> ~

Posted: 22 Dec 2012 06:47 AM PST

Eh. Kenapa saya rasa tajuk tu sangat skema?

Perkahwinan Sharifah Fatimah dan Syed Ridhuan di Kampung Bunian, Chenor.

Moga ikatan suci mereka akan berkekalan sampai ke syurga. Bahagia mereka di sulami gembira.

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2013 03:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 03:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 03:07 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]CONSULTANT - SANGKAR IKAN SIAKAP & TILAPIA DI NENASI, PAHANG. TARIKH : 18 - 20 November 2012. TEMPAT : Nenasi, Pahang. ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, ...
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved