ads

Jumaat, 3 Mei 2013

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


Pecah Berita! Tidak <b>Di</b> Bayar RM 20, Pondok Panas BN <b>di</b> Bakar <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 01 May 2013 06:50 AM PDT


Kuala Lumpur - by @tiewnama
felda jengka pahang di kejutkan lagi dengan sabotaj oleh ahli BN kepada partinya sendiri,
mendapat khabar dari sana kes PEMBAKARAN pondok PANAS BN berlaku apabila
duit yang di janjikan untuk pemasangan BENDERA BN tidak di TEPATI malahan 
telah di capatikan oleh pemimpin pemimpin BN di sana.

berikut temuramah ajensi berita fakap EP yang bergegas kesana untuk mendapatkan
kepastian penduduk di sana terhadap apa yang berlaku.

Dr @tiewnama - saudara, kenapa pondok panas BN ini tiba tiba terbakar?

Penduduk - saya tidak pasti, tapi ada yang kata kena bakar sebab duit pasang 
bendera tidak dapat, dan ada pula kata janji nak bagi rm 80 satu malam, tapi 
sudahnya hanya rm 20 saja dan minyak tanggung sendiri.

Dr @tiewnama - adakah anda tahu siapakah yang membakarnya?

Penduduk - tidak tahu.

Dr @tiewnama - apakah ini adalah sebahagian dari mukadimah sabotaj dan 
khianat ahli terhadap parti BN sendiri?

Penduduk - kita kan semua tahu macamana ahli ahli Barisan Nasional ini, bagi 
duit baru jalan, tak bagi duit tak jalan, tipu duit pondok panas la jalan.

Dr @tiewnama -  jadi anda rasa Barisan Nasional ini memang parti penipu duit 
budak pasang bendera?

Penduduk - dari dulu lagi lah bro, pusat bagi peruntukan rm 100k, sampai dekat 
bahagian tinggal rm 60k, sampai ke cawangan  rm 20k, sampai ke pemuda rm 1k, 
sampai ke budak budak pasang bendera rm 20 sajalah. takkan itu pun awak tak 
faham lagi?

Dr @tiewnama - owh.. kami faham.. terima kasih kerana sudi di temuramah oleh 
kami atas kejadian bakar membakar ini..

Penduduk - sama sama, jangan lupa ''undi BN'' kay. 
(SAMBIL MATA KE ATAS, TANGAN DI BAHU) 


by @tiewnama - bagi duit baru jalan, tak bagi duit pondak panas pun jalan! kah3

Rujuk sini sumber : [http://on.fb.me/15ZFpRh]

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 12:00 AM PDT

Ketika Lurah Bilut mula diteroka untuk dijadikan tanah rancangan Felda, tidak siapa menyangka bahawa syarikat yang ditubuhkan kerajaan itu bakal menjadi sebuah syarikat perladangan yang terbesar dan terkemuka di dunia.

Ketika langkah pertama para peneroka yang membanting tulang empat kerat di Lurah Bilut dahulu, tidak siapa menyangka bahawa segala hasil titik peluh dan darah mereka akan terus mewangi sehingga ke persada antarabangsa.

Dan ketika komuniti kecil warga Felda Lurah Bilut mula berjasa pada bumi bertuah ini, tidak siapa menyangka bahawa program kerajaan untuk rakyat tersebut mampu mengubah nasib kehidupan mereka sehingga mampu memiliki ladang di Indonesia.

Dengan lahirnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH), nama Felda kini berada di negara termaju dunia, Amerika Syarikat, Kanada, Afrika Selatan, negara-negara di Benua Eropah serta Asia Barat seperti Turki dan sebagainya.

Tidak pernah termimpi untuk para peneroka di Lurah Bilut tentang syarikat yang mereka usahakan itu akan menjalinkan kerjasama dengan pelbagai syarikat multi-nasional antarabangsa terkemuka dan berstatus multi-bilion seperti Bunge Limited, Procter & Gamble, Behn Meyer & Co, Taiko Clay Chemicals dan banyak lagi.

Bunge adalah sebuah firma pengeluar produk pertanian terbesar di Benua Eropah yang berpengkalan di New York dan mempunyai kepakaran teknologi yang tinggi serta pasaran yang luas di Amerika Syarikat, Kanada, Mexico, negara-negara Asia Pacific, Afrika, Timur Tengah dan kepulauan Caribbean.

Menurut sumber yang diperoleh, FGVH kini memiliki sebuah loji memerah dan menapis minyak canola dan soya di Becancour, Kanada.

Usahasama FGVH dengan Bunge diramal akan memantapkan lagi harga dan nilai pasaran saham syarikat perladangan negara itu yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia pada Mac atau April ini.

Procter & Gamble (P&G) pula merupakan sebuah syarikat antarabangsa terkenal yang menjalinkan kerjasama berkaitan produk oleokimia, khususnya membabitkan mengenai penyelidikan bio-diesel yang kini berjalan lancar di Cincinnati, Amerika Syarikat.

Bayangkan sekiranya FGVH dan P&G menghasilkan produk bahan api diesel yang bakal menggantikan bahan bakar diesel sedia ada yang kian mahal harganya di pasaran, pastinya ia akan membuahkan hasil yang paling berbaloi.

Behn Meyer & Co. pula merupakan sebuah syarikat terkemuka di peringkat dunia yang menjalinkan kerjasama dengan FGVH berkaitan produk pertanian, khususnya baja pelbagai nutrien, di rantau Asia Tenggara dan Eropah.

Itu semua adalah beberapa nama-nama besar syarikat  yang memainkan peranan penting di dalam dunia perniagaan di peringkat antarabangsa yang dilihat mampu melonjakkan keuntungan FGVH pada masa ini.

Ada banyak lagi usahasama dengan syarikat-syarikat besar dan FGVH bijak memilih rakan kongsi strategiknya memandangkan aset perladangan terbesar negara itu dibantu oleh pakar-pakar runding perniagaan dari dalam dan luar negara.

Untuk menjamin penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia itu memberi kelebihan terhadap peneroka Felda yang terbabit syarikat itu telah melantik tiga bank asing dan dua bank tempatan untuk mengendalikan proses tersebut.

Bank-bank asing tersebut ialah Morgan Stanley, JP Morgan dan Deutsche Bank, manakala bagi bank tempatan pula Felda diwakili oleh Maybank Berhad dan CIMB.

Justeru, tidak hairanlah sekiranya FGVH menegaskan bahawa syarikat itu mampu dan komited untuk menjanjikan pulangan yang baik serta sangat berbaloi kepada Felda pada setiap tahun.

Mengukuhkan lagi jaminan bagi kepentingan Felda dan para peneroka, Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjamin bahawa mereka akan tetap terus mendapat apa saja kemudahan serta kelebihan yang mereka terima sebelum ini.

Dengan segala sokongan dari pihak pengurusan tertinggi Felda, FGVH, para peneroka dan kerajaan, segala 'durian runtuh' yang membabitkan penyenaraian di Bursa Malaysia itu bakal dinikmati bersama dalam ertikata "win-win situation".

Terbaru, Kerajaan Negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Adnan Yaakob juga turut menyatakan komitmen mereka untuk turun padang bagi memperjelaskan kepada seluruh warga peneroka di seluruh negeri itu mengenai penyenaraian FGVH tersebut.

"Dua siri penerangan melibatkan peneroka di beberapa buah tanah rancangan sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan apabila mereka mula menyedari rasional penyenaraian FGVH.

"Selepas mendapatkan penerangan sebenar, mereka tidak lagi terkeliru dengan dakwaan pembangkang yang mendakwa kononnya aset serta tanah peneroka akan hilang jika syarikat Felda itu disenaraikan kerana tanah terbabit dijadikan cagaran," kata Menteri Besar Pahang itu baru-baru ini.

Lihatlah, meskipun dianggap 'orang luar' yang tiada kepentingan di dalam Felda pun sudah sanggup menerangkan tentang 'durian runtuh' yang bakal diperoleh para peneroka, sudah tentulah penyenaraian itu bakal memberikan Tawaran Awam Permulaan (IPO) yang terbaik buat semua warga Felda.

Khabarnya, warga pelabur pula tidak sabar menantikan penyeneraian Felda itu kerana ia adalah yang terbesar dan terbaik untuk tahun ini.

Sewajarnya selepas mendapat penjelasan yang membetulkan persepsi buruk yang ditohmah segelintir pihak, warga peneroka akan 'lekas celik' dan positif, serta memberikan sokongan padu kepada agenda yang bakal membuahkan hasil yang lumayan itu.

Hakikatnya, itulah Felda kini dan masa depannya yang lebih gemilang.

Bermula dari Lurah Bilut, kini Felda mengembangkan sayapnya di merata pelosok dunia dan megah bangga membawa nama Malaysia sebagai syarikat perladang yang bukan calang-calang reputasinya.

Bagaimanapun, segala 'kemanisan' yang dilihat mampu melonjakkan nama Felda di persada dunia itu tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya tidak wujud kerjasama dari semua pihak, khususnya dedikasi dan sokongan padu dari kakitangan Felda sendiri.

Justeru, adalah wajar bagi semua pihak yang terbabit menjayakan transformasi Felda ini untuk sikap yang lebih positif dan berazam memberikan sokongan tidak berbelah bagi mendatangkan keuntungan kepada seluruh warga syarikat perladangan terbesar bertaraf dunia itu.

Sayanglah jika peluang keemasan ini dipersiakan hanya kerana segelintir minoriti yang cemburu dengan kejayaan Felda itu!

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Feb 2013 09:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cikgu Wanie Preschool: Lawatan Ke Muzium Felda <b>Lurah Bilut</b> (23 <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2012 03:06 AM PST

Mesin taip yang digunakan suatu ketika dahulu 

Bergambar di tangga rumah Peneroka yang asal 

Murid-murid kelihatan gembira sekali
Bergambar bersama Penolong Pengurus Felda Lurah Bilut

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 09:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Blog Felda: felda <b>mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 11:57 AM PDT

BLOG PAHANG: 06 di <b>mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 09:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2013 09:16 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jan 2013 09:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 09:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jul 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

my Story~: karnival <b>di mempaga</b>

Posted: 19 Jun 2012 11:10 PM PDT

Assalamualaikum..
bulan jun adalah bulan yg sgt sibuk! =(
tp okla dr xde keje kan. mggu lps aku outstation seminggu di mempaga. nk tlg team mempaga menjayakan karnival kolej dan alumni la katakan.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jun 2012 09:13 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2012 09:14 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Apr 2012 09:23 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2012 09:30 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2012 09:18 PM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2011 01:45 AM PST

URL Sumber Asal :-

Tragedi Lemas Ketika Memancing <b>Di Mempaga</b> | putri roh

Posted: 04 Dec 2011 01:51 AM PST

ketika enry ini ditulis, mangsa yang  sudah lebih daripada 24 jam hilang dikhuatiri lemas di sungai Krau di kampung koi neh... la ni pulak hujan lebat... operasi mencari mungkin dihentikan seketika.. koi tak la pegi kat lokasi.. mak abah koi yg setia daripg smlm membawa ke pagi tadi.. dan ptg ni dorang pegi lagi....

menurut abah koi.. mangsa bersama seorang lagi rakan pegi memancing kira2 jam 3 tg smlm... sedang berjalan ditebing salah seorang daripada mereka (mangsa) tergelincir masuk ke sungai. Air sungai yang ketik itu naik akibat hujan tengahari semalam menyukarkan untuk rakan mangsa menolong unuk menyelamatkannya. Menurut rakan mangsa, dia kemudian pergi mendapatkan pertolongan dan apabila kembali  mangsa sudah tidak kelihatan.

menurut rakan mangsa beg mangsa turut terjatuh bersama-sama mangsa ke dalam sungai namun sehingga pagi tadi hp mangsa masih dapat dihubungi. Ketika operasi mencari pagi tadi juga, hp mangsa turut cuba dihubungi untuk mendengar bunyi agar dapat dikesan lokasinya. Namun gagal.

Rakan mangsa walaubagaimanapun telah ditahan oleh pihak polis untuk soal siasat. Takziah buat keluarga mangsa. Harap segalanya berakhir dengan baik. Wallahualam.

Full content generated by Get Full RSS.

Muhamad Adenan dan Salmah <b>di Mempaga</b>. - RAZAKRAMLI 017 <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 07:41 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Muhamad Adenan dan Salmah di Mempaga. Lensa Fineview Photographic. 0 comments: Post a Comment · Newer Post Older Post Home. Subscribe to: Post Comments (Atom). Blog Archive. Jan 2012 (2); Dec 2011 (2); Nov ...

Silat Pulut orang kahwin <b>di</b> Felda <b>Mempaga</b> - Freelance <b>...</b>

Posted: 11 Jan 2012 12:27 AM PST

Selamat melayari my blog.Saya peminat fotografi. Saya memang dari dulu suka ambil gambar. hobi... start dari Camera biasa (compact camera) lepas tu kepada DSLR. Sesapa yang rasa nak pelawa saya ambil gambar.Sila hubungi: Tel:09-3562677/HP:017-9778162.

Full content generated by Get Full RSS.

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Apr 2012 09:04 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 09:33 PM PST

URL Sumber Asal :-

Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2012 09:16 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2012 09:43 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2012 09:15 PM PDT

URL Sumber Asal :-

CINTAMANISZ Lite: Jelajah Pantai Timur - Homestay Felda <b>Mempaga</b>

Posted: 07 Mar 2012 08:02 AM PST

02hb Jun 2011
Petang Khamis..

Dari Deerland, Lanchang...kitorang terus ke Felda Mempaga ikut jalanraya ke Felda Lakum, Felda Bukit Damar dan seterusnya Felda Mempaga..
Kitorang akan bermalam di sana...di sebuah rumah generasi ke-2 felda...rumah yg unik dan tuan umahnya dijadikan sebuah homestay.
Sgt menarik. Tambahan pulak...rumah homestay ni dijaga baik oleh tuan rumahnya. Lanskap yg menarik dan dekorasi dalaman juga sgt menarik.
Boleh gi ke link Felda Mempaga ni utk tengok dekorasi dan bilik2 yg disediakan di homestay ni..

Rumah ni mempunyai 4 bilik tidur. Tiga bilik tido mempunyai katil queen dan satu lagi katil double decker yg bawahnya besar dan atasnya single. Ada bantal & tilam tambahan disediakan. Ada 2 ekon di 2 buah bilik utama.
Ada 2 bilik air yg bersih. Ada sebuah dapur yg sangat lengkap...rasa mcm umah sendiri sebab sgt komplit. Ada mesin basuh manual....Filter air suling aje takde, hihi...
(Tuan homestay ni mmg dok umah ni ke?? kot ler kan...masa org sewa homestay ni...dorang gi tido kat umah lain, hehe)

Kemudian, kitorang menghala ke bandar Bentong utk menikmati dinner yg terawal, hehe. Kul 6 lebih punya dinner ala2 hostel, okeh!!
Ayah dan mak tunggu kat sini....leh makan sama2, yeargh!!!
Ayah ngan mak pun join bermalam kat homestay tu. Seronok berborak2...tp malam tu tengah berborak malam2...tetiba pintu homestay telah diketuk dengan kuat. Aku kat dalam bilik tengah lap kepala dan muka abg ngan tuala basah dan urut abg yg tengah demam...demam panas dan kepala tengah pening2. Terus mak panggil aku dengan tergesa2...ingat tuan umah atau pun org jahat yg ketuk mcm tu, ish..ish..aku pun keberah!! Dh ler abg tengah tak sihat, adoii..
Kelakar citer ni kalo diingat2.
Rupa2nya si Fadel yg datang, cis...bedebah tul ler adek aku tu. Dia dtg ngan Dayah...tak bgtau pun nk datang situ, hmm...kuat mengusik betul ler!!!
Sampai skang aku ingat lagi mcm mana kelam kabutnya dan kalutnya bila ada ketukan kat pintu yg kuat cenggitu, huh!!!

02hb Jun 2011
Jumaat...

Pagi2 tu semua dh siap sedia, kemas2 barang...dh nak bertolak balik ikut jalan Cameron Highlands, huhu..

Kemudian, kitorang gi sarapan pagi kat medan selera kg. Baru tu....
Pastu, kitorang pun menghala ke Raub, Sg. Koyan dan terus ke Cameron Highlands..
Mak, ayah, Fadel & Dayah pun ikut sampai ke Cameron Highlands, hehe...

Selesai entry di homestay Felda Mempaga....sambung entry last...ye last...di Cameron Highlands. Mujur ler gambar2 kat sana sket aje, kihkih....

Sekian..

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2012 12:00 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Peneroka-peneroka Felda Mempaga 1, 2 dan 3 di Bentong berikrar untuk memfailkan saman terhadap Felda berhubung dengan lebihan pendapatan mereka yang tidak dikembalikan oleh Felda. Pengiraan yang terperinci ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2012 09:32 PM PDT

URL Sumber Asal :-

1 MALAYSIA: CERAMAH PKR <b>DI</b> FELDA <b>MEMPAGA</b> TIADA <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2012 09:13 AM PDT

Kesian ANWAR terpaksa jugak bercakap walaupun tiada orang yang datang...Kenapa bergitu sekali tiada orang sedangkan ANWAR akan bakal Perdana Menteri Malaysia pada akan datang ni..Sudah nampak rakyat di Felda Mempaga tidak layang dan meluat dengan muka kaki kelentong ini.ANWAR...sudah merasakan bahawa Warga Felda susah untuk dipujuk rayu untuk menyelebahi Pembangkang...susah mahu makan beb..Apa tidaknya kaki Pembohong paling besar dalam sejarah Malaysia.TAHIAH WARGA FELDA MEMPAGA MENYOKONG USAHA UMNO ....SYABASSS  

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Jun 2012 09:28 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di mempaga</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Mar 2013 07:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 07:44 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Mar 2013 07:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Mar 2013 07:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan <b>Chenor</b> (ngayuh ke sungei) 1

Posted: 27 Oct 2012 09:05 PM PDT

Bersempena pesta air di Pekan Lama Chenor telah diadakan juga Kayuhan Chenor yang di namakan Moh Kayuh ke Sungai.
 01 Garisan permulaan adalah tapak pekan sehari lama Chenor di tebing sungai pahang. Terlihat seketika kelibat Musairi Musa.
 02 Bersemangat nak mulakan kayuhan Chenor.
 04Setelah sampai kembali ke Pekan Sehari Lama Chenor (tapak permulaan) peserta Kayuhan Chenor dapat makan mee hon.
 05 Abah bersama kumpulan Semantan MTB. Mereka sedang dalam perancangan mengadakan Jambori Temerloh/Patin.
 06 Peserta Semantan dengan peserta Giant.
 08 Nombor pendaftaran untuk setiap basikal yang menyertai Kayuhan Chenor. Nombor ini juga digunakan untuk cabutan bertuah. Hadiah utama adalah body basikal jenama Scott dan sebuah basikal fixie. Body dimenangi oleh kaum ibu manakala fixie dimenangi oleh kaum bapa.
 09 Berihat setelah sampai.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 07:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Safiah Ibrahim: ~ Kenduri kawin <b>di Chenor</b> ~

Posted: 22 Dec 2012 06:47 AM PST

Eh. Kenapa saya rasa tajuk tu sangat skema?

Perkahwinan Sharifah Fatimah dan Syed Ridhuan di Kampung Bunian, Chenor.

Moga ikatan suci mereka akan berkekalan sampai ke syurga. Bahagia mereka di sulami gembira.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 08:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan <b>Chenor</b> (ngayuh ke sungei) 1

Posted: 27 Oct 2012 09:05 PM PDT

Bersempena pesta air di Pekan Lama Chenor telah diadakan juga Kayuhan Chenor yang di namakan Moh Kayuh ke Sungai.
 01 Garisan permulaan adalah tapak pekan sehari lama Chenor di tebing sungai pahang. Terlihat seketika kelibat Musairi Musa.
 02 Bersemangat nak mulakan kayuhan Chenor.
 04Setelah sampai kembali ke Pekan Sehari Lama Chenor (tapak permulaan) peserta Kayuhan Chenor dapat makan mee hon.
 05 Abah bersama kumpulan Semantan MTB. Mereka sedang dalam perancangan mengadakan Jambori Temerloh/Patin.
 06 Peserta Semantan dengan peserta Giant.
 08 Nombor pendaftaran untuk setiap basikal yang menyertai Kayuhan Chenor. Nombor ini juga digunakan untuk cabutan bertuah. Hadiah utama adalah body basikal jenama Scott dan sebuah basikal fixie. Body dimenangi oleh kaum ibu manakala fixie dimenangi oleh kaum bapa.
 09 Berihat setelah sampai.

Fokus Parlimen Maran: Perubahan bakal berlaku <b>di Chenor</b> | Minda <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 10:56 PM PDT


CHENOR – Majlis Tindakan Dun (MTD) Chenor yakin penduduk kawasan Chenor akan membuat perubahan dengan menyokong calon Pas sekali gus memberi mandat kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk memimpin kerajaan secara berkebajikan dan adil.


Penyelarasnya, Ramli Awang Abdul Rahman berkata, hasrat utama PR yang dianggotai Pas, PKR dan DAP adalah untuk membela nasib rakyat semua kaum yang ditindas kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.


"Pakatan yang diajar oleh Islam dinamakan tahaluf (kerjasama politik). Dalam satu negara, kita berpakat menegakkan keadilan dan membanteras kezaliman.


"Kita perlu mengajar pengundi memahami dengan betul perbezaan antara Pas dan Umno serta perbezaan PR dengan BN.


"Pas tegakkan Islam sepertimana dalam al-Quran dan Umno anggap Islam hanyalah agama rasmi dalam Perlembagaan (Persekutuan) yang digubal British," katanya.


Ramli berkata,  jentera pilihan raya Pas Kawasan Maran kini sudah bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang dengan menyediakan pelbagai keperluan asas jentera di peringkat akar umbi bagi memudahkan pergerakan ahli.


Menurutnya, komitmen yang ditunjukkan ahli parti yang mendekati pengundi tanpa mengira latar belakang amat diperlukan kerana kekuatan jentera pilihan raya bergantung pada kerja di peringkat akar umbi.


"Kami kini bersedia untuk mengerakkan jentera pada bila-bila masa dan fokus sekarang adalah untuk terus memastikan jentera berjalan lancar.


"Rakyat sudah terbuka dan bijak menilai malah perkembangan kemudahan internet membuka ruang kepada mereka untuk mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber yang boleh dipercayai dan bukan hanya pada satu pihak sahaja," katanya.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Feb 2013 07:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 07:47 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 07:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 07:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Feb 2013 07:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Feb 2013 07:20 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2012 07:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jun 2012 07:39 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Apr 2012 07:21 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

EilaRazi: Waktu Solat 5 Waktu <b>Di</b> Daerah Temerloh, Maran, Bera <b>...</b>

Posted: 23 Jan 2012 03:08 AM PST

Salam Sejahtera semua!

Kali ini aku nak kongsikan pula waktu solat 5 waktu di daerah Temerloh, Maran, Bera, Jerantut, Chenor untuk rujukan anda semua. Sila right klik pada imej di bawah dan save image as untuk anda simpan di dalam pc ataupun laptop anda...

Moga kita semua sebagai muslim tidak leka dalam menunaikan tanggungjawab terhadap Yang Maha Esa... Sekian....

Full content generated by Get Full RSS.

Benarkah mereka ini penipu ? | I&#39;m Hafiz

Posted: 25 Jan 2012 07:22 AM PST

Terbaca artikel mengenai mereka di laman page Oh! Media di facebook.Benarkah desas-desus yang diceritakan oleh Oh! Media tersebut?Bukan apa, tiada bukti lagi yang boleh mengatakan mereka ini yang bersalah.

Bagi yang masih tidak tahu tentang mereka, saya tampalkan sedikit mengenai kisah dan penipuan yang telah mereka (jika benar) lakukan.

Please spread the word: Jika anda terjumpa, mempunyai maklumat atau mengenali wanita ini, sila hubungi nombor yang tertera.

Siapakah wanita ini? berikut adalah sedikit gambaran mengapa wanita ini sedang dicari oleh pelbagai pihak. Anda juga perlu berhati-hati dengannya.

"Wanita ni bekerja dengan company ni lokasi company di Shah Alam (pembekal produk medical) sebagai akauntan. Mula2 bekerja cam kerani biasa jer then company ni pergi htr untuk dptkan kelulusan akauntan tu.

Then sejak 4 thn lps, dia songlap duit company melalui penipuan cheque. Semakin hari semakin berani dan semakin tinggi amount yg di songlap. Dengar cerita dari beberapa ustaz yang kenalan akak sy ni pergi jumpa, wanita ni pandai gunakan ilmu penunduk yang membolehkan orang tak perasan kejahatan dia tu dan boss ni ikut jerk apa dia ckp. Kiranya ni kes pecah amanah akaun syarikat.

Wanita ni berasal dari Chenor, Pahang dan sebelum melarikan diri dia duduk di Puchong dan anak2 dia sekolah sama dengan anak sedara saya. Minggu ni cikgu sekolah dia ckp dia dah buat permohonan untuk tukar kan sekolah anak2 dia ke kampung dia di Chenor.

Jumlah mmg besar sbb company ni pembekal medical equipment dr oversea dan benda ni pun dah berlaku agak lama. Company ni dijangka bangkrup dlm tempoh 3 bulan lagi kalau balance2 duit tu tak dpt ditemui..

Ini kisah dari boss dia lah…Memandangkan ni company bumiputra dan Islam saya pun membantu setakat yg boleh."

Kalau betul, spread lah the news.Cuma takut mereka ini mangsa keadaan atau mangsa fitnah.Apa-apa pun, anda boleh merujuk kepada laman Oh! Media disini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.

Pemberian BR1M tanda kerajaan menghargai sokongan rakyat <b>...</b>

Posted: 28 Jan 2012 02:48 PM PST

Posted on January 29, 2012, Sunday

MARAN: Penyaluran dana Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah agenda nasional bagi menghargai sokongan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Negeri, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak berkata, BR1M membantu golongan berpendapatan rendah memperoleh wang tunai bagi tujuan membeli pelbagai keperluan harian.

Namun, seperti biasa, pembangkang mempertikai dan memfitnah kerajaan bahawa pemberian BR1M untuk menagih simpati rakyat dan untuk memancing undi, katanya pada majlis penyerahan BR1M Parlimen Maran peringkat DUN Chenor siri 2 di Dewan Pekan Awah di sini, semalam.

Beliau yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Chenor mengingatkan orang ramai supaya tidak terpedaya dengan tohmahan pembangkang itu kerana ia bermotifkan politik dan terbukti kerajaan mempunyai dana yang cukup untuk memberi RM500 kepada mereka yang layak.

Sementara itu, Anggota Parlimen Maran Datuk Ismail Abdul Muttalib berkata, kepimpinan negara telah menangani pelbagai masalah secara bijaksana sehingga ekonomi negara terus berkembang secara positif.

Katanya kemantapan ekonomi negara turut mempengaruhi pendapatan berkapita negara yang secara langsung disalurkan semula kepada rakyat melalui pelbagai insentif seperti BR1M dan bantuan itu perlu perlu dimanfaatkan sepenuhnya. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

ADUN <b>Chenor</b>, Dato&#39; Tan Aminuddin Meninggal Dunia <b>Di</b> Hospital <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2012 07:09 PM PDT


[Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chenor, Dato' Tan Mohd Aminuddin Ishak meninggal dunia jam 8.55 pagi tadi selepas lebih seminggu dimasukkan ke Hospital Sultan Hj.Ahmad Shah (HOSHAS) Temerloh. Arwah juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Maran dan Exco Kerajaan Negeri Pahang (Pengerusi Jawatabkuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda). Beliau dimasukkan ke hospital berkenaan pada 8 Jun lalu akibat cirit-birit dan muntah. Arwah kemudian ditrmpatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) akibat kompilasi penyakit lain termasuk jantung dan kencing manis. Jenazah akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Chenor petang ini. Arwah meninggalkan seorang balu, Datin Nooraihan Mohamad dan dua orang anak. Warga kerja Pahang Daily Online (PDO) ucapkan takziah kepada keluarga arwah. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang beriman. Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah untuk roh arwah]

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2012 07:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Safiah Ibrahim: ~ Kenduri kawin <b>di Chenor</b> ~

Posted: 22 Dec 2012 06:47 AM PST

Eh. Kenapa saya rasa tajuk tu sangat skema?

Perkahwinan Sharifah Fatimah dan Syed Ridhuan di Kampung Bunian, Chenor.

Moga ikatan suci mereka akan berkekalan sampai ke syurga. Bahagia mereka di sulami gembira.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 08:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Laman Basikal: Kayuhan <b>Chenor</b> (ngayuh ke sungei) 1

Posted: 27 Oct 2012 09:05 PM PDT

Bersempena pesta air di Pekan Lama Chenor telah diadakan juga Kayuhan Chenor yang di namakan Moh Kayuh ke Sungai.
 01 Garisan permulaan adalah tapak pekan sehari lama Chenor di tebing sungai pahang. Terlihat seketika kelibat Musairi Musa.
 02 Bersemangat nak mulakan kayuhan Chenor.
 04Setelah sampai kembali ke Pekan Sehari Lama Chenor (tapak permulaan) peserta Kayuhan Chenor dapat makan mee hon.
 05 Abah bersama kumpulan Semantan MTB. Mereka sedang dalam perancangan mengadakan Jambori Temerloh/Patin.
 06 Peserta Semantan dengan peserta Giant.
 08 Nombor pendaftaran untuk setiap basikal yang menyertai Kayuhan Chenor. Nombor ini juga digunakan untuk cabutan bertuah. Hadiah utama adalah body basikal jenama Scott dan sebuah basikal fixie. Body dimenangi oleh kaum ibu manakala fixie dimenangi oleh kaum bapa.
 09 Berihat setelah sampai.

Fokus Parlimen Maran: Perubahan bakal berlaku <b>di Chenor</b> | Minda <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 10:56 PM PDT


CHENOR – Majlis Tindakan Dun (MTD) Chenor yakin penduduk kawasan Chenor akan membuat perubahan dengan menyokong calon Pas sekali gus memberi mandat kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk memimpin kerajaan secara berkebajikan dan adil.


Penyelarasnya, Ramli Awang Abdul Rahman berkata, hasrat utama PR yang dianggotai Pas, PKR dan DAP adalah untuk membela nasib rakyat semua kaum yang ditindas kerajaan Barisan Nasional (BN) selama ini.


"Pakatan yang diajar oleh Islam dinamakan tahaluf (kerjasama politik). Dalam satu negara, kita berpakat menegakkan keadilan dan membanteras kezaliman.


"Kita perlu mengajar pengundi memahami dengan betul perbezaan antara Pas dan Umno serta perbezaan PR dengan BN.


"Pas tegakkan Islam sepertimana dalam al-Quran dan Umno anggap Islam hanyalah agama rasmi dalam Perlembagaan (Persekutuan) yang digubal British," katanya.


Ramli berkata,  jentera pilihan raya Pas Kawasan Maran kini sudah bersiap sedia untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang dengan menyediakan pelbagai keperluan asas jentera di peringkat akar umbi bagi memudahkan pergerakan ahli.


Menurutnya, komitmen yang ditunjukkan ahli parti yang mendekati pengundi tanpa mengira latar belakang amat diperlukan kerana kekuatan jentera pilihan raya bergantung pada kerja di peringkat akar umbi.


"Kami kini bersedia untuk mengerakkan jentera pada bila-bila masa dan fokus sekarang adalah untuk terus memastikan jentera berjalan lancar.


"Rakyat sudah terbuka dan bijak menilai malah perkembangan kemudahan internet membuka ruang kepada mereka untuk mendapatkan maklumat daripada pelbagai sumber yang boleh dipercayai dan bukan hanya pada satu pihak sahaja," katanya.

BLOG PAHANG: 06 <b>di chenor</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Mar 2013 07:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved