ads

Rabu, 15 Mei 2013

06 di ceruk paloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di ceruk paloh - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 10 May 2013 11:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 11:15 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di ceruk paloh</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Posted:

[unable to retrieve full-text content]

06 di temerloh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di temerloh - Google Blog Search


<b>Temerloh di</b> hati kome... - Harakahdaily

Posted: 16 Apr 2013 06:51 AM PDT

Temerloh di hati Kome .. Bhg 1

Temerloh Bandar Ilmu

1. Kesedaran dan keinsafan tinggi terhadap amanah dan tanggungjawab sebagai pemimpin, saya sangat memerlukan petunjuk dan kekuatan daripada Allah swt untuk melunaskannya dengan sebaik mungkin.

2. Antara apa yang boleh saya cetuskan sementara ia adalah sebahagian dari jiwa saya, saya bercita-cita besar untuk menjadikan Temerloh ini selain dari Bandar Ikan Patin ia juga adalah Bandar Ilmu yang terkemuka di negeri Pahang khasnya dan Malaysia amnya.

3. Justeru itu, saya jua memerlukan sokongan dan dokongan dari semua saf kepimpinan PR dan rakyat di kawasan Temerloh untuk sama-sama kita jayakan hasrat murni dan besar ini. Semoga bandar yang telah ramai melahirkan pejuang kemerdekaan, alim ulama', tokoh intelektual, ahli politik dan pemimpin negeri serta negara dapat diangkat menjadi Bandar Ilmu bagi negeri Pahang Darul Makmur. Insyaallah ia menjadi mercu tanda gerakan pembaharuan di negeri Pahang tercinta ini.

Nasrudin bin Hassan

Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
Calon P.088 Temerloh

06 di janda baik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di janda baik - Google Blog Search


SetiaKekalAbadi *SKA*: Berkelah <b>di Janda Baik</b>

Posted: 01 Apr 2013 07:49 PM PDT

Cuti sekolah hari tu bawak anak buah berkelah kat Janda Baik..
sebenarnya dah lama nak datang ke mari tapi ader jer hal yang tak dapat dielakkan
akhirnya dapat jugak kami ke mari..
bergerak dari rumah pukul 7 pagi sampai sana dalam 8.20 pagi
yelah pertama kali pergi tak tau sangat jalan dan banyak persinggahan 
beli barangan keperluan berkhemah dan jajan

 kami melalui kawasan rehat di Genting Sempah untuk ke Janda baik..
waktu nie masih lagi berkabus tebal
petunjuk kami adalah papan tanda  ILMU(Institut Latihan Memperkasa Umno)
terus sahaja nampak gerbang Selamat Datang di sebelah kanan dan papan tanda di atas ikut saja
nampak anak panah Sek. Keb. Janda Baik..ikut sahaja terus
kebetulan snap gambor ada bendera kat situ..maklumlah kereta tengah bergerak tak sempat berhenti pun
terus sahaja perjalanan dan akan nampak papan tanda Riverside di sebelah kiri yang menjadi destinasi perkelahan kami
terus lagi dan jumpalh Riverside nie yang terletak di tepi jalan..

 ini pondok yang daku dah book awal2

 pondok yang kami sewa rm 17..
termasuk penggunaan bilik air, tandas dan parking
 sungai depan pondok buluh pilihan kami

 deretan pondok lain milik Riverside
pondok pilihan  en hubby yang ada di Riverside nie, en hubby duk pujuk2 daku untuk bermalam di sini..huhuhu tak mau
 anak2 buah dah tak sabor nak mandi 
sarapan pagi yang kami beli di kedai kampung di janda baik..boleh tahan sedap..
beli tujuh bungkus nasi lemak dan daging goreng
kedainya terletak depan lagi dari Riverside nie kalau tak salah lepas pada sekolah kebangsaan

daku mengoreng nugget untuk budak2 nie sambil diaorang berendam
nie dapat berendam lepas en hubby siap membakor ayam untuk makan tengahari..
air boleh tahan laju..dan tempat kami nie dalam sikit,
takut biarkan budak2 nie mandi sendiri
lepas berendam kami makan tengahari dan sambung berendam lagi
berendam sampai petang..pukul 5 kami gerak balik Putrajaya..dalam keta semua lembik tido kepenatan..en hubby jer yang stay sebab drive..

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 09:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Khabar Pahang: Utamakan Felda <b>Lurah Bilut</b> - rancangan tanah <b>...</b>

Posted: 29 Apr 2013 08:52 AM PDT


Inilah permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui, pada taklimat yang Felda berikan kepadanya pada Februari lepas.
Ia juga menjadi sebahagian lagi intipati utama dalam manifesto Barisan Nasional (BN) Pahang menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) ini.
MENTERI BESAR BERUCAP... 
DEWAN ORANGRAMAI, FELDA LURAH BILUT, BENTONG – Atas permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui oleh Felda, keutamaan dalam pelaksanaan program perumahan generasi kedua akan diberikan kepada rancangan tanah ini, bersandarkan hakikat ia merupakan rancangan tanah terawal di negara ini.
Permintaan yang disusuli dengan persetujuan ini dicapai pada pertemuan kedua-dua pihak, pada sesi taklimat yang Felda berikan kepada Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri pada Februari lepas (2013) lagi.
"Buat masa ini yang saya ingat," kata Menteri Besar Dato' Sri DiRaja Adnan Yaakob, "… kita telahpun melaksanakan program ini di Felda Mempaga (di Bentong ini) dan juga Felda Chini (di Pekan). Tetapi, selepas mendengar taklimat Felda itu, kita telah mengambil beberapa keputusan iaitu;
"Pihak Felda dengan kerjasama Kerajaan Negeri, akan membangunkan perumahan untuk generasi kedua di kawasan-kawasan Felda berdasarkan kepada 'sequence' atau turutan (tempoh tahun) kawasan Felda itu diwujudkan.
"Maknanya, kalau misalannya Felda Lurah Bilut adalah Felda tertua di negeri Pahang dan juga Malaysia, yang dimulakan pada tahun 1956; maka, keutamaan untuk menyediakan perumahan untuk generasi kedua mesti diberi kepada Felda Lurah Bilut," katanya.

MELAYANI MEDIA... Dengan Ujang di sisi (duduk di sebelah kiri), Dato' Sri DiRaja Adnan menerangkan lebih lanjut mengenai rancangan Kerajaan untuk mengadakan perumahan untuk generasi kedua dengan keutamaan kepada Felda Lurah Bilut. 

Ujang atau nama sebenarnya, Zulkifli Amanlaki, ialah generasi kedua yang mewarisi tanah milik ayahnya di sini. Beliau tidak berumah, yang ekoran itulah memperjuangkannya. Dan penjelasan oleh Dato' Sri DiRaja Adnan mengenai hal yang sama, tentulah diterimanya dengan hati terbuka.     
PENEROKA LURAH BILUT SUDAHPUN ADA CICIT
Dato' Sri DiRaja Adnan berkata demikian pada persidangan media, ketika diminta mengulas lanjut hal yang sama yang menjadi topik utama ucapan luar teks 33-minitnya sempena perjumpaannya dengan masyarakat peneroka pada petang Isnin, 29 April, di sini.
"Sebabnya (keutamaan yang wajar diberikan kepada Felda Lurah Bilut ni)", katanya, "… peneroka Felda Lurah Bilut bukan sahaja (kini sudah) mempunyai anak, mempunyai cucu; tetapi juga mempunyai cicit.
"Hari ini saya telah terangkan kepada peneroka-peneroka (Felda Lurah) Bilut tentang keputusan Kerajaan itu dan kita yakin insyaAllah, kalau Kerajaan Barisan Nasional lagi menjalankan pentadbiran di negeri Pahang ini (selepas PRU-13 ini) maka;
"… berhubung dengan agenda untuk memberi perumahan kepada generasi kedua di kawasan Felda, ianya akan diberikan kepada Felda (Lurah) Bilut dahulu," katanya lagi.
Beliau menambah kata betapa pada taklimat yang sama, Kerajaan Negeri diberi gambaran betapa hamper kesemua rancangan tanah-rancangan tanah Felda di negeri ini akan dibangunkan perumahan generasi kedua tersebut.

'MARRIAGE OF CONVENIENCE'... Janggal dan pelik apabila melihat Melayu - khususnya yang berbaju Melayu, bersarung kain pelekat, kopiah di kepala; megah berarak dengan bendera roket milik parti cauvanis pekat Cina, DAP. Dan perarakan ini sengaja di'tempah', melalui jalan di pinggir Dewan Orangramai lalu bersifat provokasi yang ketika itu, Menteri Besar sedang menyampaikan ucapannya. 

PERUMAHAN GENERASI KEDUA UNTUK SEMUA KAUM

"Itu sebab bila peneroka-peneroka (Lurah) Bilut dan anak-anak peneroka (Lurah) Bilut menimbulkan soal ini, saya tidak terperanjuat sebab kita tidak buat pengumuman dua (2) bulan yang lalu.
"Tetapi, dengan penjelasan ini saya berharap, peneroka-peneroka di Felda (Lurah) Bilut khususnya, dan juga di kawasan-kawasan Felda di negeri Pahang dan di seluruh negara insya-Allah, akan berpuas hati dan bersabar menunggu projek perumahan untuk generasi kedua ini dilaksanakan," katanya.
Beliau menambah kata, tanpa mengira kaum – Cina, India mahupun Orang Asli, mereka juga akan turut diterima untuk memanfaati daripada skim perumahan generasi kedua kelak.   
Menjawab soalan, beliau mengakui betapa perkara berkaitan perumahan untk generasi kedua Felda ini adalah terkandung dalam akujanji atau manifesto BN Negeri yang akan dilancarkan dalam dua-tiga hari ini.
Pada persidangan media yang sama, beliau ditanya oleh wartawan dari akhbar berBahasa Inggeris tempatan, tentang cabaran yang dilontarkan oleh calon DAP bagi Parlimen kawasan Bentong, Encik Wong Tack pada persidangan medianya pagi tadi.

MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA... Baguslah. Sudahlah diperkudakan, yang diperkudakan memperkudakan pula kanak-kanak yang seharusnya tumpukan kepada pelajaran daripada terbabit dalam hal-hal yang tak tentu hujung-pangkalnya. 
Cabaran itu dilontarkan kepada Menteri Besar sendiri, begitu juga kepada Menteri Kesihatan, Dato' Sri Liow Tiong Lai yang juga calon BN bagi mempertahankan kerusi Parlimen kawasan Bentong; serta, calon BN bagi Parlimen kawasan Raub, Dato' Hoh Khai Mun.
Cabaran-cabaran itu antara lain ialah, meminta ketiga-tiganya menyelesaikan isu penyerahan kunci rumah bagi projek perumahan pekerja di Bukit Tinggi dekat sini; dan, menghentikan projek pemporsesan tanah jarang Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di kawasan perindustrian Gebeng, Kuantan, serta, lombong emas di Bukit Koman, Raub.  
Bagi isu penyerahan kunci rumah projek perumahan di Bukit Tinggi itu kata Dato' DiRaja Adnan, ia telahpun selesai, malah penyerahannya ditetapkan pada 3 Mei ini  ekoran perbincangan yang dilakukan antara Kerajaan Negeri dengan pemaju berkenaan yang berlangsung selama ini.
"We really pity the housebuyers who (are the one that suffers), due to some misunderstanding between the developer and the government.  
"But now, we have already resolved the issue and we are giving the key on the 3rd (of may)," katanya sambil menegaskan, ia bukanlah ekoarn DAP membuat bising mengenainya.

SATU LAGI UNSUR PROVOKASI YANG GAGAL... Ini kalilah? Meminjam kata-kata Imuda dalam rancangan tv lawak jenaka terkenal 'Pi Mai Tang Tu'; kita boleh katakan kepada provokator sebegini, 'Pi...rah', 'Boleh jalanlah'. 
"We have been tryng to resolve this issue long way back. And, this is not an easy thing to do. There are legal implications as well as financial implications. So, after negotiations done by the government represented by the State Secretary and the developer, we have come up with the understanding that, the keys can be issued on the 3rd," katanya lagi.
Berkaitan dengan cabaran supaya menutup kilang LAMP dan lombong emas kendalian Raub Australian Gold Mine (RAGM) pula katanya, beliau tidak bercadang berbuat demikian sementelah segala kajian yang dilakukan membuktikan kedua-duanya tidak membahayakan kesihatan.
Lalu beliau menempelak puak pembangkang yang mengaitkan penyakit yang dideritai oleh seorang wanita di Raub, dengan kesan sianida dari kilang RAGM sedangkan wanita tersebut telahpun dijangkiti penyakit itu sejak sebelum RAGM beroperasi lagi.
"Well, never mind. Let the people decide. Once the people decide (in this 13th General Election), then I think they can close their mouth. After all, this is a democratic country, they can say anything.
"Despite the fact that Karpal Singh want to send Tun Mahathir to jail – he can say a lot of (bad) things about the present government – (including) Kit Siang, Anwar, Karpal Singh; we have not send them to jail.

PADA PROGRAM EMPOWER... Sebelum ke Felda Lurah Bilut ini, Dato' Sri DiRaja Adnan sempat singgah ke program Empower seliaan Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) di Kampung Baris. Selain Ketua Eksekutif, ECERDC, Dato' Jebasingam Issace John (berambut putih) ialah angkasawan negara, Dato' Dr Sheikh Muszaphar Shukur.  
SHOW OF CRUELTY, EVEN BEFORE POWER IN HAND  
"You see, even before getting power, Karpal Singh wants to send Tun Mahathir to jail. Is that right? Is that a proper thing to do?" tanya Dato' Sri DiRaja Adnan yang ternyata bernada tempelak terhadap pemimpin-pemimpin parti-parti pembangkang tersebut.
Antara yang turut hadir pada perjumpaan yang sekali-sekali berlaku gangguan kecil oleh perarakan kereta/trak/motorsikal oleh anak muda-anak muda puak-puak pembangkang di atas jalan berhampiran ialah;
Dato' Sri Liow sendiri; serta, calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bilut, Encik Leong Kim Soon; serta kepimpinan UMNO Bahagian Bentong, antaranya ialah Timbalan Ketuanya, Dato' Zaini Salleh. – Khabar  

Blog Felda: felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 12:00 AM PST

Ketika Lurah Bilut mula diteroka untuk dijadikan tanah rancangan Felda, tidak siapa menyangka bahawa syarikat yang ditubuhkan kerajaan itu bakal menjadi sebuah syarikat perladangan yang terbesar dan terkemuka di dunia.

Ketika langkah pertama para peneroka yang membanting tulang empat kerat di Lurah Bilut dahulu, tidak siapa menyangka bahawa segala hasil titik peluh dan darah mereka akan terus mewangi sehingga ke persada antarabangsa.

Dan ketika komuniti kecil warga Felda Lurah Bilut mula berjasa pada bumi bertuah ini, tidak siapa menyangka bahawa program kerajaan untuk rakyat tersebut mampu mengubah nasib kehidupan mereka sehingga mampu memiliki ladang di Indonesia.

Dengan lahirnya Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH), nama Felda kini berada di negara termaju dunia, Amerika Syarikat, Kanada, Afrika Selatan, negara-negara di Benua Eropah serta Asia Barat seperti Turki dan sebagainya.

Tidak pernah termimpi untuk para peneroka di Lurah Bilut tentang syarikat yang mereka usahakan itu akan menjalinkan kerjasama dengan pelbagai syarikat multi-nasional antarabangsa terkemuka dan berstatus multi-bilion seperti Bunge Limited, Procter & Gamble, Behn Meyer & Co, Taiko Clay Chemicals dan banyak lagi.

Bunge adalah sebuah firma pengeluar produk pertanian terbesar di Benua Eropah yang berpengkalan di New York dan mempunyai kepakaran teknologi yang tinggi serta pasaran yang luas di Amerika Syarikat, Kanada, Mexico, negara-negara Asia Pacific, Afrika, Timur Tengah dan kepulauan Caribbean.

Menurut sumber yang diperoleh, FGVH kini memiliki sebuah loji memerah dan menapis minyak canola dan soya di Becancour, Kanada.

Usahasama FGVH dengan Bunge diramal akan memantapkan lagi harga dan nilai pasaran saham syarikat perladangan negara itu yang akan disenaraikan di Bursa Malaysia pada Mac atau April ini.

Procter & Gamble (P&G) pula merupakan sebuah syarikat antarabangsa terkenal yang menjalinkan kerjasama berkaitan produk oleokimia, khususnya membabitkan mengenai penyelidikan bio-diesel yang kini berjalan lancar di Cincinnati, Amerika Syarikat.

Bayangkan sekiranya FGVH dan P&G menghasilkan produk bahan api diesel yang bakal menggantikan bahan bakar diesel sedia ada yang kian mahal harganya di pasaran, pastinya ia akan membuahkan hasil yang paling berbaloi.

Behn Meyer & Co. pula merupakan sebuah syarikat terkemuka di peringkat dunia yang menjalinkan kerjasama dengan FGVH berkaitan produk pertanian, khususnya baja pelbagai nutrien, di rantau Asia Tenggara dan Eropah.

Itu semua adalah beberapa nama-nama besar syarikat  yang memainkan peranan penting di dalam dunia perniagaan di peringkat antarabangsa yang dilihat mampu melonjakkan keuntungan FGVH pada masa ini.

Ada banyak lagi usahasama dengan syarikat-syarikat besar dan FGVH bijak memilih rakan kongsi strategiknya memandangkan aset perladangan terbesar negara itu dibantu oleh pakar-pakar runding perniagaan dari dalam dan luar negara.

Untuk menjamin penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia itu memberi kelebihan terhadap peneroka Felda yang terbabit syarikat itu telah melantik tiga bank asing dan dua bank tempatan untuk mengendalikan proses tersebut.

Bank-bank asing tersebut ialah Morgan Stanley, JP Morgan dan Deutsche Bank, manakala bagi bank tempatan pula Felda diwakili oleh Maybank Berhad dan CIMB.

Justeru, tidak hairanlah sekiranya FGVH menegaskan bahawa syarikat itu mampu dan komited untuk menjanjikan pulangan yang baik serta sangat berbaloi kepada Felda pada setiap tahun.

Mengukuhkan lagi jaminan bagi kepentingan Felda dan para peneroka, Perdana Menteri sendiri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menjamin bahawa mereka akan tetap terus mendapat apa saja kemudahan serta kelebihan yang mereka terima sebelum ini.

Dengan segala sokongan dari pihak pengurusan tertinggi Felda, FGVH, para peneroka dan kerajaan, segala 'durian runtuh' yang membabitkan penyenaraian di Bursa Malaysia itu bakal dinikmati bersama dalam ertikata "win-win situation".

Terbaru, Kerajaan Negeri Pahang yang diketuai oleh Menteri Besarnya, Datuk Seri Adnan Yaakob juga turut menyatakan komitmen mereka untuk turun padang bagi memperjelaskan kepada seluruh warga peneroka di seluruh negeri itu mengenai penyenaraian FGVH tersebut.

"Dua siri penerangan melibatkan peneroka di beberapa buah tanah rancangan sebelum ini mendapat sambutan menggalakkan apabila mereka mula menyedari rasional penyenaraian FGVH.

"Selepas mendapatkan penerangan sebenar, mereka tidak lagi terkeliru dengan dakwaan pembangkang yang mendakwa kononnya aset serta tanah peneroka akan hilang jika syarikat Felda itu disenaraikan kerana tanah terbabit dijadikan cagaran," kata Menteri Besar Pahang itu baru-baru ini.

Lihatlah, meskipun dianggap 'orang luar' yang tiada kepentingan di dalam Felda pun sudah sanggup menerangkan tentang 'durian runtuh' yang bakal diperoleh para peneroka, sudah tentulah penyenaraian itu bakal memberikan Tawaran Awam Permulaan (IPO) yang terbaik buat semua warga Felda.

Khabarnya, warga pelabur pula tidak sabar menantikan penyeneraian Felda itu kerana ia adalah yang terbesar dan terbaik untuk tahun ini.

Sewajarnya selepas mendapat penjelasan yang membetulkan persepsi buruk yang ditohmah segelintir pihak, warga peneroka akan 'lekas celik' dan positif, serta memberikan sokongan padu kepada agenda yang bakal membuahkan hasil yang lumayan itu.

Hakikatnya, itulah Felda kini dan masa depannya yang lebih gemilang.

Bermula dari Lurah Bilut, kini Felda mengembangkan sayapnya di merata pelosok dunia dan megah bangga membawa nama Malaysia sebagai syarikat perladang yang bukan calang-calang reputasinya.

Bagaimanapun, segala 'kemanisan' yang dilihat mampu melonjakkan nama Felda di persada dunia itu tidak mungkin dapat dikecapi sekiranya tidak wujud kerjasama dari semua pihak, khususnya dedikasi dan sokongan padu dari kakitangan Felda sendiri.

Justeru, adalah wajar bagi semua pihak yang terbabit menjayakan transformasi Felda ini untuk sikap yang lebih positif dan berazam memberikan sokongan tidak berbelah bagi mendatangkan keuntungan kepada seluruh warga syarikat perladangan terbesar bertaraf dunia itu.

Sayanglah jika peluang keemasan ini dipersiakan hanya kerana segelintir minoriti yang cemburu dengan kejayaan Felda itu!

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


ShiZone » Presiden MIC Datuk Seri @GPalanivel dijangka menang <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 05:24 AM PDT

palanivel400px

Presiden MIC Datuk Seri G.Palanivel dijangka menang dengan majoriti besar di Cameron Highlands. Walaupun pencalonan Datuk Seri G.Palanivel diasak dengan 4 calon lain, nampaknya pengundi cameron highlands lebih selesa dengan Datuk Seri G.Palanivel. Cameron Highlands secara tradisi merupakan kerusi selamat dan kuat bagi Barisan Nasional. Sokongan dan Keyakinan rakyat Cameron Highlands masih bersama Barisan Nasional. Tahniah Datuk Seri G.Palanivel

#Berdasarkan tinjauan bloggers

Sendiri Komen Sendiri tanggung yeh!, Pihak Admin akan memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak berkuasa jika diperlukan

06 di chenor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di chenor - Google Blog Search


Safiah Ibrahim: ~ Kenduri kawin <b>di Chenor</b> ~

Posted: 22 Dec 2012 06:47 AM PST

Eh. Kenapa saya rasa tajuk tu sangat skema?

Perkahwinan Sharifah Fatimah dan Syed Ridhuan di Kampung Bunian, Chenor.

Moga ikatan suci mereka akan berkekalan sampai ke syurga. Bahagia mereka di sulami gembira.

06 di kuala rompin - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di kuala rompin - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 07:38 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2013 07:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Apr 2013 07:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Apr 2013 07:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Apr 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Apr 2013 07:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Apr 2013 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 07:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kuala rompin</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 07:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Meredah Banjir <b>di Kuala Rompin</b> - Search - Multiply Philippines <b>...</b>

Posted: 27 Dec 2007 12:52 AM PST

4 Days Malaysia Kuala Lumpur Tour with Genting Package Valid from March 1 to December 31, 2013 DAILY DEPARTURE MIN - 02 PAX price in Philippine Peso displayed above is only an estimate (based on 1USD = P41 conversion rate),price above is the lowest possible rate of this tour.Kindly refer to the USD rate&nbsp; for the actual price.Please read the conditions or consult with us on how to avail the best price. Package 1: 1 Night Kuala Lumpur and 2 Nights Genting ITINERARY : Day 1 : KUALA LUMPUR Upon arrival at KLIA , pick up and transfer to KUL hotel for check in, free time at your own leisure Day 2 : KUALA LUMPUR (B) + HALF DAY SIC TOUR - GENTING After breakfast 0845 hours pick up for half day SIC tour Visit King Palace, Independent Square, National Mosque, National Monument, Twin Tower for photo stop, and Cocoa house After tour, transfer to Genting. Check in hotel at Genting. Day 3 : KUALA LUMPUR (B) - GENTING Free at leisure at Genting Day 4 : GENTING (B) - KLIA Breakfast at hotel. Check out before 12 noon, pick up 4 hours before ETD to airport for departure Tour includes: 2 night accommodation in Genting hotel with daily breakfast 1 nights accommodation in Kuala Lumpur with daily breakfast Roundtrip Airport Transfer from KLIA-KUL-GENTING-KLIA on SIC Half day city tour on SIC basis Rates in USD/person for 1 Night KL, 2 Nights Genting - Kuala Lumpur Genting Malaysia: HOTEL Room Per Person (Adult) Extension Night (KUL) Type Single Twin Sgl/Twin Ext. Bed 3 STAR HOTEL (***) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (DELUXE) MY HOTEL SUPERIOR 252 175 53 28 DELUXE 266 181 67 28 CITIN MASJID JAMEK SUPERIOR 251 174 52 25 DELUXE 252 175 53 25 CITITEL EXPRESS STE (Non-window) 251 174 52 N/A STD(with window) 252 175 53 N/A SUPERIOR 254 175 55 30 ALPHA GENESIS SUPERIOR 257 177 58 N/A DELUXE 266 181 67 Upon request ANCASA EXPRESS STANDARD 249 173 50 N/A SUPERIOR 252 175 53 N/A CITRUS SUPERIOR 261 179 62 33 DELUXE 262 180 63 33 NOVA SUPERIOR 257 177 58 N/A DELUXE 261 179 62 32 PUTERI PARK ROH 255 176 56 28 RADIUS DELUXE 262 179 63 37 CITITEL MID VALLEY SUPERIOR 292 195 93 N/A DELUXE 326 211 127 40 4 STAR HOTEL (****) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (SUPERIOR DELUXE) GRAND SEASON SUPERIOR 327 212 80 43 MAYTOWER STANDARD 314 205 67 N/A DELUXE 334 215 87 N/A HOTEL ROYAL (CORONADE) DELUXE 330 214 83 45 DORSETT REGENCY DELUXE 350 224 103 50 BOULEVARD SUPERIOR 356 227 109 N/A DELUXE 369 233 122 40 FEDERAL SUPERIOR 344 220 97 N/A DELUXE 359 228 112 47 ROYALE BINTANG SUPERIOR 349 223 102 47 DELUXE 352 224 105 47 NOVOTEL KLCC SUPERIOR 359 228 112 48 MELIA GUESTROOM 340 219 93 42 CORUS DELUXE 362 229 115 43 5 STAR HOTEL (*****) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (SUPERIOR DELUXE) BERJAYA TIMES SQUARE STUDIO SUITE 380 214 133 N/A SUPERIOR SUITE 390 219 143 52 MAYA STUDIO 374 210 127 40 GRAND MILLENNIUM DELUXE 384 215 137 57 JW MARRIOT DELUXE 434 240 187 70 ISTANA DELUXE 392 219 145 47 MANDARIN ORIENTAL DELUXE CITY VIEW 480 264 233 76 PRINCE &amp; RESIDENCE DELUXE 392 219 145 53 RENAISSANCE (EAST WING) SUPERIOR 374 210 127 47 TRADERS DELUXE CITY VIEW 437 242 190 50 SHANGRI - LA DELUXE 444 245 197 47 EXECUTIVE 444 245 197 47 Surcharge per room per night (First World Genting) Room Type Surcharge Rate * First World (Deluxe Room) &nbsp; Peak Season USD34 * First World (Deluxe Room) &nbsp; Super Peak Season USD58 * First World (Superior Deluxe) &nbsp; Peak Season USD41 * First World (Superior Deluxe) &nbsp; Super Peak Season USD72 Extention Night at Genting: * First World Deluxe USD75 Per room per night * First World Superior Deluxe USD101 Per room per night CHILD POLICY : Child with bed subject to additional 80% from twn sharing rate Child no bed subject to additional 60% from twin No extra bed allowed for all Genting propertise REMARKS: Midnight transfer surcharge (between 2300-0700 hours), additional RM 15 / USD 10 per person per way. Refer hotel surcharge file for Kuala Lumpur hotel surcharge Rate are subject to change with or without prior notice Genting Theme Park Ticket - All Theme Park USD28 per adult USD21 per child - Outdoor Theme Park USD23 per adult USD18 per child - Indoor Theme Park USD16 per adult USD15 per child Seasonal Chart for Genting PEAK SEASON : 05,12,19 &amp;26 January, 02,09,14,15,16&amp;23 February, 02,09,16,23,24 &amp;30 March, 06,13,20 &amp; 27 April, 04,11,18,24,25,26 &amp;31 May, 02-08, 15,22&amp;29 June, 06,13,20&amp;27 July, 03,17,24 &amp; 30 August, 07,14,15,21 &amp; 28 September, 05, 12,19 &amp;25 October,02-04, 09,16,17,22-24,29 &amp;30 November, 01-23, 25-30 December '2013 SUPER PEAK SEASON : 05 - 13 February, 01 June, 8-10 August, 24 &amp; 31 December '2013, Package 2: 2 Nights Kuala Lumpur + 1 Night Genting &nbsp; ITINERARY : Day 1 : KUALA LUMPUR Arrive KLIA/LCCT,pickup and transfer to Kuala Lumpur Hotel for Check in, free time at your own leisure Day 2 : KUALA LUMPUR (B) After breakfast 0845 hours pick up for half day SIC tour (3 hours tour) Visit King Palace, Independent Square, National Mosque, National Monument, Twin Tower for photo stop, and Cocoa house Day 3 : KUALA LUMPUR (B) - GENTING Breakfast at hotel. 1000 hrs check out and transfer to Genting till hill top (one hour journey) Check in and free at own leisure Day 4 : GENTING (B) - KLIA Breakfast at hotel. Check out before 12 noon, pick up 4 hours before ETD to airport for departure Tour includes: 2 night accommodation in Kuala Lumpur hotel with daily breakfast 1 night accommodation in Genting with daily breakfast Roundtrip Airport Transfer from KLIA-KUL-GENTING-KLIA on SIC basis Half day city tour on SIC basis Rates in USD/person for 2 Nights Kuala Lumpur + 1 Night Genting - Kuala Lumpur Genting Malaysia: HOTEL Room Per Person (Adult) Extension Night (KUL) Type Single Twin Sgl/Twin Ext. Bed 3 STAR HOTEL (***) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (DELUXE) MY HOTEL STANDARD 236 162 53 27 DELUXE 263 176 67 31 CITIN MASJID JAMEK SUPERIOR 233 161 52 26 DELUXE 236 162 53 27 CITITEL EXPRESS STE (Non-window) 233 161 52 N/A STD(with window) 236 162 53 N/A SUPERIOR 240 164 55 27 ALPHA GENESIS SUPERIOR 246 167 58 N/A DELUXE 263 176 67 Upon Request ANCASA EXPRESS STANDARD 230 159 50 N/A SUPERIOR 236 162 53 N/A CITRUS SUPERIOR 253 171 62 29 DELUXE 256 172 63 30 PUTERI PARK ROH 246 167 58 28 RADIUS DELUXE 253 171 62 29 NOVA SUPERIOR 242 165 56 N/A DELUXE 255 172 63 30 CITITEL MID VALLEY SUPERIOR 316 202 93 N/A DELUXE 383 236 127 51 4 STAR HOTEL (****) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (SUPERIOR DELUXE) GRAND SEASON SUPERIOR 316 202 80 36 MAYTOWER STANDARD 289 189 67 N/A DELUXE 329 209 87 38 HOTEL ROYAL (CORONADE) DELUXE 322 205 83 37 DORSETT REGENCY DELUXE 362 225 103 43 BOULEVARD SUPERIOR 374 231 109 N/A DELUXE 399 244 122 49 FEDERAL SUPERIOR 349 219 97 N/A DELUXE 379 234 112 47 ROYALE BINTANG SUPERIOR 359 224 102 43 DELUXE 366 227 105 44 MELIA GUESTROOM 342 215 93 40 NOVOTEL KLCC SUPERIOR 379 234 112 46 CORUS DELUXE 386 237 115 47 5 STAR HOTEL (*****) GENTING STAY AT FIRST WORLD HOTEL (SUPERIOR DELUXE) BERJAYA TIMES SQUARE STUDIO SUITE 422 255 133 N/A SUPERIOR SUITE 442 265 143 57 MAYA STUDIO 409 249 127 51 GRAND MILLENNIUM DELUXE 429 259 137 54 JW MARRIOT DELUXE 529 309 187 71 ISTANA DELUXE 446 267 145 57 MANDARIN ORIENTAL Deluxe City View 622 355 233 87 PRINCE &amp; RESIDENCE DELUXE 446 267 145 57 RENAISSANCE (EAST WING) SUPERIOR 409 249 127 51 SHANGRI - LA DELUXE 536 312 190 N/A EXECUTIVE 549 319 197 74 Surcharge per room per night (First World Genting) Room Type Surcharge Rate * First World (Deluxe Room) &nbsp; Peak Season USD34 * First World (Deluxe Room) &nbsp; Super Peak Season USD58 * First World (Superior Deluxe) &nbsp; Peak Season USD41 * First World (Superior Deluxe) &nbsp; Super Peak Season USD72 Extention Night at Genting: * First World Deluxe USD75 Per room per night * First World Superior Deluxe USD101 Per room per night CHILD POLICY : Child with bed subject to additional 80% from twn sharing rate Child no bed subject to additional 60% from twin No extra bed allowed for all Genting propertise REMARKS: Midnight transfer surcharge (between 2300-0700 hours), additional RM 15 / USD 10 per person per way. Refer hotel surcharge file for Kuala Lumpur hotel surcharge Rate are subject to change with or without prior notice Genting Theme Park Ticket - All Theme Park USD28 per adult USD21 per child - Outdoor Theme Park USD23 per adult USD18 per child - Indoor Theme Park USD16 per adult USD15 per child &nbsp; Seasonal Chart for Genting PEAK SEASON : 05,12,19 &amp;26 January, 02,09,14,15,16&amp;23 February, 02,09,16,23,24 &amp;30 March, 06,13,20 &amp; 27 April, 04,11,18,24,25,26 &amp;31 May, 02-08, 15,22&amp;29 June, 06,13,20&amp;27 July, 03,17,24 &amp; 30 August, 07,14,15,21 &amp; 28 September, 05, 12,19 &amp;25 October,02-04, 09,16,17,22-24,29 &amp;30 November, 01-23, 25-30 December '2013 SUPER PEAK SEASON : 05 - 13 February, 01 June, 8-10 August, 24 &amp; 31 December '2013, &nbsp; &nbsp; Contact us for free Quote &nbsp; &nbsp; &nbsp;ASIALIGHT TRAVEL AND TOURS INC. is a full service travel company, based in Mandaue City, Cebu, Philippines. AsiaLight is a registered corporate business under Philippine Security and Exchange Commission with SEC registration number CS2009262862. We are accredited by Department of Tourism DOT-TOP-R07-005651-10-01 and a member of Naitas. Since our founding in 2008, we have striven to make travel fun, memorable, simple and worry-free. We pledge our full assistance and resources to the successful completion in every trip we help plan, regardless of its distance or duration. As globetrotters and adventurers, we believe we can deliver a superb service to fellow travelers. WE DONT JUST TALK ABOUT TRAVEL. WE LIVE AND BREATHE WITH IT Whether you are a seasoned traveler or new to the travel world, our team of friendly and professional Travel Consultants will surely be able to suggest a package that matches your needs and personalities. Call us today and let us take the worry out of your travel plans. other tour packages available at www.tours.asialighttravel.com &nbsp;www.facebook.com/asialight.travel www.twitter.com/globetrotter_me http://asialighttravel.multiply.com/ Payment Options Bank Deposits Online Payments &nbsp; &nbsp; Buyer Protection Program Online Transactions are eligible to Multiply Buyer Protection Program &nbsp; For inquiries, bookings and group discount rates, please contact: &nbsp; AsiaLight Travel and Tours Inc Unit B, FJO Bldg, M.C. Briones St, Mandaue City. Tel. No.: (032)345-4070; (032)422-7232, (032) 512-3161 Fax No.: (032)422-7692 Globe mobile: 0917 634 8196 Sun mobile: 0933 198 8822 Email address: inquiry@asialighttravel.com; asialighttravel@gmail.com &nbsp; &nbsp;

06 di nenasi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di nenasi - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 03:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Mar 2013 03:40 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

kem interaksi pemimpin muda smk <b>nenasi</b> - kelab in-smartive

Posted: 27 Feb 2013 04:00 PM PST

Kem Interaksi Pemimpin Muda (IN-TEAM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Nenasi akhirnya melabuh tirainya selepas berlangsungnya Majlis Pra-Penutup di Dewan Terbuka SMK Nenasi. Kelab In-Smartive buat pertama kalinya bekerjasama bersama Warga Pentadbir di SMK Nenasi, dan buat pengetahuan anda semua, Pengetua di SMK Nenasi merupakan bekas guru kepada En.Wan Nazrul Helmy yang merupakan Penasihat Kelab In-Smartive. Sekembalinya beliau ke sana, tujuan utamanya adalah untuk menabur bakti kepada para pemimpin muda di sekolah tersebut. Seramai 39 ahli Kelab In-Smartive yang terpilih tiba di SMK Nenasi pada 22 Febuari 2013 dan akan menetap sehingglah 24 Febuari.
Seramai 134 pelajar SMK Nenasi yang terdiri daripada Pengawas Sekolah, Pengawas Pustaka, Ketua Kelas, Penolong Ketua Kelas dan Ketua Asrama yang merupakan pelajar Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 mengikuti program yang dianjurkan oleh In-Smartive. Program yang berlangsung selama tiga hari ini menggunakan prinsip " All for One, One for All " ini berjaya mencapai matlamat. Disebalik prinsip yang diterapkan kepada para peserta, mereka hendaklah memahami maksud dan mengamalkan sepanjang IN-TEAM ini agar matlamat tercapai. Matlamat kem ini adalah untuk menyuntik semangat kumpulan serta meningkatkan keyakinan diri dalam peserta.
Kedatangan kami disambut mesra oleh Pentadbir Sekolah dan guru-guru SMK Nenasi. Maka bermulalah Majlis Penyerahan Peserta kepada pihak In-Smartive. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan Pengetua dan seterusnya majlis disambung lagi dengan ucapan Penasihat Kelab In-Smartive, maka tamatlah Majlis Penyerahan Peserta dan secara rasminya para pemimpin SMK Nenasi berada dibawah penjagaan Kelab In-Smartive.
Arahan pertama oleh Tuan Farhan Sulaiman sudah mula membuatkan para pemimpin sekolah tersebut berasa gentar dan segala arahan oleh para fasilitator dituruti dengan pantas dan efisyen. Kemudian mereka diberi 2 barang amanah iaitu tag nama dan sebiji beras pulut. Namun amanah yang diberikan kepada mereka dibuang begitu sahaja kerana sudah ramai yang menghilangkannya. Selepas beberapa dendaan dikenakan kepada para pemimpin ini, mereka dilepaskan buat khidmat diri yang dimulai dengan makan malam iaitu Nasi Garam dan Air Suam dan diakhiri dengan solat Isya' berjemaah.
Sesi pertama yang di mulakan ialah "Tak Kenal Maka Tak Cinta". Aktiviti ini bertujuan untuk memperkenalkan para fasilitator kepada para peserta SMK Nenasi. Aktiviti ini dikendalikan oleh Mohd Naif Hilmi, Wan Muhammad Irwan dan Nor Nadiah dalam suasana yang teramat ceria sehinggalah berjaya menarik perhatian  dan mengubah suasana yang muram kepada yang lebih baik. Namun, keadaan yang ceria itu tidak berlarutan. Keadaan menjadi tegang apabila majlis diambil alih secara tiba-tiba kerana atas hasil tindakan para peserta itu sendiri. Mereka dibawa ke satu kawasan lapang yang merupakan satu gelanggang badminton dan disini bermulah provokasi oleh fasilitator kepada para pemimpin SMK Nenasi. Pelbagai ujian ditempuhi oleh penghulu dan penghuluwati yang dipilih oleh mereka sendiri dalam slot " Mulanya di Sini ", dan diharapkan agar mereka mengambil iktibar atas apa yang berlaku.
Hari mereka didahului dengan solat subuh berjemaah dan diikuti dengan senaman pagi di padang sekolah. Selepas selesai aktiviti panaskan badan, mereka diberikan pelepasan buat sarapan pagi. Aktiviti disambung lagi dengan slot " Light Camera Action " dimana mereka hendaklah menghasilkan bendera kumpulan yang melambangkan jati diri mereka dan sorakan kumpulan yang boleh menaikkan semangat kumpulan mereka.
Setelah selesai mengecat dan menerangkan maksud bendera kumpulan mereka, di sambung pula dengan slot "Bursa Saham " dimana mereka hendaklah bekerjasama di dalam kumpulan dalam memiliah satu pilihan yang mungkin dapat menguntungkan atau merugikan mereka. Aktiviti mereka seterusnya adalah " D.I.C.E. ".  Peserta didedahkan dengan kemahiran membuat keputusan menggunakan teknik D.I.C.E. iaitu Determined, Identify, Choose dan Evaluate.


Slot " S.W.O.T Analysis " yang dibawa Tuan Eliyass selepas kudapan dapat mendedahkan kepentingan pengurusan bersandarkan keutamaan dengan mengenalpasti kekuatan, kelemahan, peluang dan ancaman dalam organisasi untuk menjana kepimpinan yang efisien dan efektif. Selepas selesai aktiviti di dalam dewan, maka tibalah masanya buat para peserta melakukan aktiviti luar bangunan. Para peserta dibawa ke padang sekolah dan dibekalkan patang paip dan tali rafia, mereka dikehendaki membina satu menara yang digelar " The Burj ".  Mereka dikehendaki bersaing untuk mendirikan sebuat struktur menara yang seimbang dangan berbekalkan teori yang dipelajari dalam subjek Fizik.
Setelah selesai aktiviti yang penuh mencabar minda dan emosi, para pemimpin SMK Nenasi dilepaskan untuk khidmat diri, lalu disambung pula dengan makan malam yang berlauk ikan sanggang dan diakhiri dengan solat isya' berjemaah. Sesi seterusnya adalah "Happy Hour" dimana pada masa inilah para peserta diceriakan lagi oleh fasilitator dengan pebagai lagu dan tarian yang dapat menaikkan lagi semangat para peserta. Namun nasib mereka juga tidak baik buat malam keduanya, sekali lagi majlis diambil alih oleh fasilitator secara tiba-tiba.
Mereka dikehendai ke padang dengan secara tiba-tiba, namun pergerakan mereka sebenarnya telah dirancang oleh pihak In-Smartive. Atas arahan para fasilitator, mereka dikehendaki membina semula menara "The Burj" di waktu malam, namun pada kali ini, mereka tidak lagi dikacau oleh fasilitator. Mereka diberi 30 minit untuk membina menara tersebut. Malam mereka tidak sampai ke penghujungnya lagi, ada satu lagi aktiviti yang mereka perlu lalui dengan berbekalkan satu kain penutup mata. Mereka diuji lagi dengan aktiviti yang dapat mencabar minda mereka. Perjalanan mereka selesai dan berhenti di Dewan Makan. Sekali lagi, aktiviti provokasi dilakukan oleh fasilitator sehingga dapat melembutkan hati para peserta sehinggalah matlamat aktiviti tercapai. Slot buat malam ini digelar "Muhasabah Diri ".
Hari terakhir mereka dimulakan seperti pada hari keduanya. Selepas santapan pagi, slot "Resolusi" dimulakan dengan menyediakan pelan tindakan kepimpinan yang realistik berdasarkan keadaan semasa di SMK Nenasi, dengan menggunakan teknik-teknik yang dipelajari iaitu " D.I.C.E " dan " S.W.O.T Analysis".  Akhir sekali, tibalah ke aktiviti terakhir mereka iaitu " Hati ke Hati " dimana peserta dikehendaki memberi maklumbalas dan penilaian mereka terhadap perlaksanaan kursus secara keseluruhan. Selepas berlangsungnya Majlis Pra Penutup, maka tamatlah Kem IN-TEAM oleh Pihak In-Smartive. Sesi fotografi yang diambil dari tingkat 3 bangunan SMK Nenasi itu sangat membuatkan kami berasa terharu dan percaya bahawa pemimpin SMK Nenasi mampu membangunkan semula sekolah mereka.

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, syarikat kami iaitu ALAM NASYRAH ENT. telah dilantik sebagai konsultan bagi projek ikan sangkar oleh Kumpulan Belia Nenasi ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 03:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Jan 2013 03:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 03:07 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]CONSULTANT - SANGKAR IKAN SIAKAP & TILAPIA DI NENASI, PAHANG. TARIKH : 18 - 20 November 2012. TEMPAT : Nenasi, Pahang. ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2013 03:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2013 03:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 03:53 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2013 03:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Mar 2013 05:01 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Feb 2013 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Feb 2013 03:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 03:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Feb 2013 03:01 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 03:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Dec 2012 03:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Nov 2012 02:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jun 2012 03:17 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2012 03:28 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 12:00 AM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 02 May 2012 03:27 PM PDT

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2012 03:04 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 03:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 03:07 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jun 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN <b>DI NENASI</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 08:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku sesuatu malapetaka dan kejadian yang ...

Lagesi Qhaifa: <b>NENASI</b> >>>>>> PANTAI TANJUNG BATU

Posted: 12 Jun 2012 10:31 PM PDT

Alhamdulillah jam 2.30 ptg kami selamat tiba dirumah mak angkat hubby di Kg. Tanjung Lipat, Nenasi Pahang (kalau tak silap namanya). Rupanya sudah 21 tahun hubby tak jumpa dengan keluarga angkatnya. Perkenalan mereka melalui program anak angkat ketika hubby di MRSM Kuantan dulu. Amboi lama sungguh. Kini hubungan kembali terjalin.
Alhamdulillah juga penerimaan keluarga En. Rosli dan Pn. Noreha dengan kehadiran kami disambut baik begitu juga dengan anak-anak mereka ida, eima dan diana malah anak-anak saya juga cepat mesra dengan keluarga ini. Rupanya keluarga ini ada kedai runcit saya dan hubby tersenyum sesama sendiri (habislah tak sudah dengan membeli agaknya anak-anak saya nanti).........
Petangnya kami kuar jenjalan kat pantai tanjung batu tapi tak boleh mandi kerna keadaan lautnya yang curam malah ombak kuat so anak-anak hanya dibenarkan bermain digigi air saja, malah tiada orang yang datang untuk mandi manda disini untuk bersantai bolehlah......

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]CONSULTANT - SANGKAR IKAN SIAKAP & TILAPIA DI NENASI, PAHANG. TARIKH : 18 - 20 November 2012. TEMPAT : Nenasi, Pahang. ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Mar 2013 04:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2013 04:44 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2013 03:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Oct 2012 03:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Oct 2012 03:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2012 03:07 PM PDT

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2012 12:00 AM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]Dilahirkan pada 19 Julai 1971 di Nenasi, Pekan, Pahang, Piza memulakan alam persekolahan pada tahun 1978 di Sekolah Rendah Sultan Abdullah, Kuantan dan mengakhirinya setakat ...

Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 12:00 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini.

Shafie Nor: Rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah <b>di Nenasi</b>

Posted: 30 Mar 2012 01:24 AM PDT

PEKAN: Satu rangka manusia ditemui tertimbus dalam tanah di Kampung Serun, dekat Nenasi, di sini, Rabu lalu.
Rangka manusa itu ditemui dua lelaki yang mengendalikan sebuah jengkaut bagi pembinaan jalan di kawasan berkenaan jam 12 tengah hari.
Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, SAC T Narenasegaran, berkata rangka yang ditemui tertimbus di Kilometer 54 Jalan Pekan-Rompin dekat kampung Serun itu dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk bedah siasat.
"Dua lelaki berkenaan yang berusia 30-an terkejut selepas mendapati rangka manusia tertimbus di kawasan berkenaan sebelum menghubungi pihak polis," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

Agricultural <b>di Nenasi</b>, Pekan – Land for sale Pahang : Spesel.com

Posted: 07 Dec 2012 09:00 AM PST

Area:Pekan Property Type:Agricultural Price:RM2 000 000 Size:9.97Acres Title type:Freehold Other info:Non Bumi Lot
Tanah pertanian untuk dijual:

Lokasi : Batu 16, Nenasi Mengadap Laut China
Selatan.
Size : 9.97 acres
Title : FREEHOLD

- Sesuai untuk pembangunan Resort / Homestay /
Kediaman / Bunglow Lot

- Harga BOLEH DIRUNDING!!

- Jika berminat sila hubungi :
AM – 017-3040 149

Thanks Mudah!!

admin

kem interaksi pemimpin muda smk <b>nenasi</b> - kelab in-smartive

Posted: 27 Feb 2013 04:00 PM PST

Kem Interaksi Pemimpin Muda (IN-TEAM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Nenasi akhirnya melabuh tirainya selepas berlangsungnya Majlis Pra-Penutup di Dewan Terbuka SMK Nenasi. Kelab In-Smartive buat pertama kalinya bekerjasama bersama Warga Pentadbir di SMK Nenasi, dan buat pengetahuan anda semua, Pengetua di SMK Nenasi merupakan bekas guru kepada En.Wan Nazrul Helmy yang merupakan Penasihat Kelab In-Smartive. Sekembalinya beliau ke sana, tujuan utamanya adalah untuk menabur bakti kepada para pemimpin muda di sekolah tersebut. Seramai 39 ahli Kelab In-Smartive yang terpilih tiba di SMK Nenasi pada 22 Febuari 2013 dan akan menetap sehingglah 24 Febuari.
Seramai 134 pelajar SMK Nenasi yang terdiri daripada Pengawas Sekolah, Pengawas Pustaka, Ketua Kelas, Penolong Ketua Kelas dan Ketua Asrama yang merupakan pelajar Tingkatan 1 hingga Tingkatan 5 mengikuti program yang dianjurkan oleh In-Smartive. Program yang berlangsung selama tiga hari ini menggunakan prinsip " All for One, One for All " ini berjaya mencapai matlamat. Disebalik prinsip yang diterapkan kepada para peserta, mereka hendaklah memahami maksud dan mengamalkan sepanjang IN-TEAM ini agar matlamat tercapai. Matlamat kem ini adalah untuk menyuntik semangat kumpulan serta meningkatkan keyakinan diri dalam peserta.
Kedatangan kami disambut mesra oleh Pentadbir Sekolah dan guru-guru SMK Nenasi. Maka bermulalah Majlis Penyerahan Peserta kepada pihak In-Smartive. Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan Pengetua dan seterusnya majlis disambung lagi dengan ucapan Penasihat Kelab In-Smartive, maka tamatlah Majlis Penyerahan Peserta dan secara rasminya para pemimpin SMK Nenasi berada dibawah penjagaan Kelab In-Smartive.
Arahan pertama oleh Tuan Farhan Sulaiman sudah mula membuatkan para pemimpin sekolah tersebut berasa gentar dan segala arahan oleh para fasilitator dituruti dengan pantas dan efisyen. Kemudian mereka diberi 2 barang amanah iaitu tag nama dan sebiji beras pulut. Namun amanah yang diberikan kepada mereka dibuang begitu sahaja kerana sudah ramai yang menghilangkannya. Selepas beberapa dendaan dikenakan kepada para pemimpin ini, mereka dilepaskan buat khidmat diri yang dimulai dengan makan malam iaitu Nasi Garam dan Air Suam dan diakhiri dengan solat Isya' berjemaah.
Sesi pertama yang di mulakan ialah "Tak Kenal Maka Tak Cinta". Aktiviti ini bertujuan untuk memperkenalkan para fasilitator kepada para peserta SMK Nenasi. Aktiviti ini dikendalikan oleh Mohd Naif Hilmi, Wan Muhammad Irwan dan Nor Nadiah dalam suasana yang teramat ceria sehinggalah berjaya menarik perhatian  dan mengubah suasana yang muram kepada yang lebih baik. Namun, keadaan yang ceria itu tidak berlarutan. Keadaan menjadi tegang apabila majlis diambil alih secara tiba-tiba kerana atas hasil tindakan para peserta itu sendiri. Mereka dibawa ke satu kawasan lapang yang merupakan satu gelanggang badminton dan disini bermulah provokasi oleh fasilitator kepada para pemimpin SMK Nenasi. Pelbagai ujian ditempuhi oleh penghulu dan penghuluwati yang dipilih oleh mereka sendiri dalam slot " Mulanya di Sini ", dan diharapkan agar mereka mengambil iktibar atas apa yang berlaku.
Hari mereka didahului dengan solat subuh berjemaah dan diikuti dengan senaman pagi di padang sekolah. Selepas selesai aktiviti panaskan badan, mereka diberikan pelepasan buat sarapan pagi. Aktiviti disambung lagi dengan slot " Light Camera Action " dimana mereka hendaklah menghasilkan bendera kumpulan yang melambangkan jati diri mereka dan sorakan kumpulan yang boleh menaikkan semangat kumpulan mereka.
Setelah selesai mengecat dan menerangkan maksud bendera kumpulan mereka, di sambung pula dengan slot "Bursa Saham " dimana mereka hendaklah bekerjasama di dalam kumpulan dalam memiliah satu pilihan yang mungkin dapat menguntungkan atau merugikan mereka. Aktiviti mereka seterusnya adalah " D.I.C.E. ".  Peserta didedahkan dengan kemahiran membuat keputusan menggunakan teknik D.I.C.E. iaitu Determined, Identify, Choose dan Evaluate.


Slot " S.W.O.T Analysis " yang dibawa Tuan Eliyass selepas kudapan dapat mendedahkan kepentingan pengurusan bersandarkan keutamaan dengan mengenalpasti kekuatan, kelemahan, peluang dan ancaman dalam organisasi untuk menjana kepimpinan yang efisien dan efektif. Selepas selesai aktiviti di dalam dewan, maka tibalah masanya buat para peserta melakukan aktiviti luar bangunan. Para peserta dibawa ke padang sekolah dan dibekalkan patang paip dan tali rafia, mereka dikehendaki membina satu menara yang digelar " The Burj ".  Mereka dikehendaki bersaing untuk mendirikan sebuat struktur menara yang seimbang dangan berbekalkan teori yang dipelajari dalam subjek Fizik.
Setelah selesai aktiviti yang penuh mencabar minda dan emosi, para pemimpin SMK Nenasi dilepaskan untuk khidmat diri, lalu disambung pula dengan makan malam yang berlauk ikan sanggang dan diakhiri dengan solat isya' berjemaah. Sesi seterusnya adalah "Happy Hour" dimana pada masa inilah para peserta diceriakan lagi oleh fasilitator dengan pebagai lagu dan tarian yang dapat menaikkan lagi semangat para peserta. Namun nasib mereka juga tidak baik buat malam keduanya, sekali lagi majlis diambil alih oleh fasilitator secara tiba-tiba.
Mereka dikehendai ke padang dengan secara tiba-tiba, namun pergerakan mereka sebenarnya telah dirancang oleh pihak In-Smartive. Atas arahan para fasilitator, mereka dikehendaki membina semula menara "The Burj" di waktu malam, namun pada kali ini, mereka tidak lagi dikacau oleh fasilitator. Mereka diberi 30 minit untuk membina menara tersebut. Malam mereka tidak sampai ke penghujungnya lagi, ada satu lagi aktiviti yang mereka perlu lalui dengan berbekalkan satu kain penutup mata. Mereka diuji lagi dengan aktiviti yang dapat mencabar minda mereka. Perjalanan mereka selesai dan berhenti di Dewan Makan. Sekali lagi, aktiviti provokasi dilakukan oleh fasilitator sehingga dapat melembutkan hati para peserta sehinggalah matlamat aktiviti tercapai. Slot buat malam ini digelar "Muhasabah Diri ".
Hari terakhir mereka dimulakan seperti pada hari keduanya. Selepas santapan pagi, slot "Resolusi" dimulakan dengan menyediakan pelan tindakan kepimpinan yang realistik berdasarkan keadaan semasa di SMK Nenasi, dengan menggunakan teknik-teknik yang dipelajari iaitu " D.I.C.E " dan " S.W.O.T Analysis".  Akhir sekali, tibalah ke aktiviti terakhir mereka iaitu " Hati ke Hati " dimana peserta dikehendaki memberi maklumbalas dan penilaian mereka terhadap perlaksanaan kursus secara keseluruhan. Selepas berlangsungnya Majlis Pra Penutup, maka tamatlah Kem IN-TEAM oleh Pihak In-Smartive. Sesi fotografi yang diambil dari tingkat 3 bangunan SMK Nenasi itu sangat membuatkan kami berasa terharu dan percaya bahawa pemimpin SMK Nenasi mampu membangunkan semula sekolah mereka.

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, syarikat kami iaitu ALAM NASYRAH ENT. telah dilantik sebagai konsultan bagi projek ikan sangkar oleh Kumpulan Belia Nenasi ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 03:09 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Feb 2013 03:26 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Madu Lebah Jati: Kelat <b>Nenasi</b>: Idaman Serangga Penghisap Madu

Posted: 16 Feb 2013 04:21 AM PST

Syzygium zeylanicum atau pernah dikenali sebagai Eugenia spicata tergolong dalam famili Myrtaceae, kumpulan pokok jambu, dan dikenali dengan nama tempatan kelat nenasi atau gelam tikus. Spesies ini boleh ditemui di kawasan pantai, pinggir sungai, dan hutan sekunder, namun jarang didapati di kawasan hutan pergunungan. Syzygium zeylanicum merupakan sejenis pokok renek dan jarang tumbuh melebihi ketinggian 18 m.
Pokok ini menghasilkan bunga dan buah yang berwarna putih, kelihatan seolah-olah diliputi salju. Kelat nenasi mempunyai bentuk yang kemas serta batang pokok yang berwarna coklat kemerah-merahan, menjadikannya menarik sebagai pokok hiasan dan sering ditanam di pinggir-pinggir jalan. Buahnya adalah mirip beri-beri putih yang kecil dan manis yang digemari oleh burung, tupai, haiwan pemakan buah yang lain dan juga manusia. Apabila berbunga, kita dapat melihat bunga-bunganya dikelilingi oleh pelbagai jenis serangga penghisap madu. Pucuk daunnya yang berwarna hijau muda dikeluarkan sejurus selepas proses pembuahan berakhir.
Di FRIM, pokok ini dapat ditemui di Taman Botani Kepong. Selain kecantikannya, pokok ini juga memberi manfaat kepada manusia dalam nilai ekonomi, batangnya yang berwarna coklat boleh dijadikan bahan bakar dan digunakan untuk membina bot, manakala daun dan akarnya digunakan dalam perubatan tradisional. Pokok ini mudah ditemui dan tersebar luas di seluruh Malaysia, Sumatera, India, China, Myanmar, Thailand dan Singapura.
Disiarkan pada 13 Ogos 2012. Suhu mingguan diramal antara 24°-33° C, hujan dan ribut petir di sebelah petang.
Disediakan oleh Nor Azlin, M. F. Gambar oleh Zawiah, N. dan Nor Azlin, M. F.

consultant - sangkar ikan siakap & tilapia <b>di nenasi</b> <b>...</b> - aqua hatchery

Posted: 03 Dec 2012 08:44 PM PST

[unable to retrieve full-text content]ORGANISASI: Kumpulan Belia Nenasi (KUBENA), Pahang. Pada 18 - 20 November, syarikat kami iaitu ALAM NASYRAH ENT. telah dilantik sebagai konsultan bagi projek ikan sangkar oleh Kumpulan Belia Nenasi ...

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 03:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 03:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 03:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di nenasi</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jan 2013 03:03 PM PST

[unable to retrieve full-text content][unable to retrieve full-text content]KEBAKARAN KEDAI MAKAN DAN RUMAH KEDIAMAN DI NENASI PADA 25.1.2012. 'Malang memang tidak berbau.' Itu lah saja ungkapan yang sering dapat kita katakan jika berlaku ...
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved