ads

Isnin, 16 Disember 2013

06 di jengka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jengka - Google Blog Search


HaKiKat PaDa SaTu KenYaTaaN: Ragut <b>di jengka</b>

Posted: 23 Nov 2013 11:11 PM PST

JENGKA – Seorang lelaki berusia 21 tahun terima padah apabila dipukul seorang wanita ketika cuba meragut beg tangan wanita di Bandar Tun Abdul Razak Jengka, kira-kira jam 4.40 petang, semalam.

Dalam kejadian tersebut, wanita dalam lingkungan 30-an itu dikatakan sedang berada di sebuah kedai menjual barangan kosmetik dan meletakkan beg tangan di atas meja kaunter untuk melakukan pembayaran.

Secara tiba-tiba, lelaki terbabit datang dari arah belakang lalu mengambil beg tangan tersebut sebelum membawa lari ke arah motosikal yang diletak kira-kira 10 meter dari tempat kejadian.

Mangsa yang menyedari kejadian itu bertindak mengejar lelaki berkenaan sehingga berlaku pergelutan sebelum mangsa menjerit meminta tolong.

Pergelutan itu menyebabkan motosikal yang ditongkat tumbang dan mangsa turut terjatuh akibat ditolak lelaki berkenaan.

Mangsa kemudiannya bangun lalu menendang dan memijak beberapa kali di bahagian perut serta dada lelaki terbabit.

Lelaki yang dipercayai beralamat di sebuah tanah rancangan Felda bukan dalam daerah Maran itu cuba melarikan diri, namun berjaya ditangkap dengan bantuan orang ramai.

Menurut saksi kejadian, orang ramai yang berada berdekatan bergegas ke kedai berkenaan selepas terdengar jeritan mangsa meminta pertolongan kerana diragut.

Mangsa bagaimanapun tercedera dan mendapatkan rawatan di Hospital Jengka dan menerima tujuh jahitan di belakang kepala selain bengkak rusuk kiri, melecet bahagian belakang badan serta lebam betis kanan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Maran, Pemangku Deputi Superintenden Sulaiman A Hamid mengesahkan kejadian itu dan kes disiasat di bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan cedera ketika samun tanpa senjata api.

Nabil memang terbaekk..

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Sejarah Penjenayah Tersohor <b>Di</b> Malaysia - <b>Bentong</b> Kali (P <b>...</b>

Posted: 12 Dec 2013 08:22 PM PST


Penjenayah yang amat dikehendaki sekitar awal tahun 1990an. P. Kalimuthu atau digelar Bentong Kali (tempat asalnya) terkenal dengan sikap barannya yang suka membunuh orang ramai secara sesuka hati. Puluhan orang awam tidak bersalah menjadi mangsa tanpa sebarang sebab disamping turut terlibat dengan aktiviti dadah dan rompakan.

Keganasannya amat melampau hingga beliau masih membunuh orang awam walau ketika polis telah melancarkan operasi seluruh negara untuk menangkapnya yang dikenali sebagai 'Ops Buncit'. Rekodnya adalah 16 kes pembunuhan sehingga polis menawarkan ganjaran RM100,000 kepada sesiapa yang dapat memberi maklumat sehingga tertangkapnya penjenayah kejam itu.

Penjenayah mula terjebak dalam kegiatan jenayah seawal usia 14 tahun iaitu selepas dia meninggalkan alam persekolahan pada tingkatan satu. P. Kalimuthu menyertai Kumpulan kongsi gelap Cina 04. Pernah dipenjara ketika usia 19 tahun tetapi dibebaskan tidak lama selepas itu.

Namun ianya tidak menginsafkan Kalimuthu sebaliknya kira-kira empat tahun selepas dibebaskan, dia kembali bergelumang dengan dunia jenayah dengan menyertai kumpulan kongsi gelap India 08. Bersama kumpulan haram dan rakan penjenayah baru, Kalimuthu aktif mencabar undang undang sekitar ibu kota iaitu di Brickfields, Segambut, Sungei Way dan Ampang.


Ditahan semula pada Julai 1985 mengikut Ordinan Darurat serta pernah di tempatkan di Pulau Jerjak, Pulau Pinang tetapi dibebaskan pada tahun 1987. Peluan kedua yang diberikan langsung tidak dihiraukannya. Kali ini dia menubuhkan kumpulan kongsi gelap 04 yang tertumpu di Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur.

Kegiatan yang mereka lakukan adalah seperti mengedar dadah. dan untuk kesalahan itu, Kalimuthu ditahan lagi pada April 1990 dan didakwa mengikut Akta Dadah Berbahaya. Bagaimanapun, dia terlepas daripada hukuman apabila bukti tidak cukup untuk mensabitkan kesalahannya.

Pada 1991, Kalimuthu dikatakan mula mengganas kembali dengan melakukan pembunuhan demi pembunuhan sehingga menyebabkan polis mula melancarkan Ops Buncit pada Jun 1993 untuk menghentikan keganasan lelaki itu. Polis mengklasifikasikan profil lelaki itu sebagai bukan pembunuh upahan sebaliknya Bentong Kali yang bergerak bersama pengikutnya sekadar melakukan pembunuhan demi pembunuhan mengikut kehendak nafsu mereka.

Antara pembunuhan yang dilakukan adalah dengan melepaskan tembakan rambang dalam satu majlis sambutan hari lahir menyebabkan 2 orang maut di tempat kejadian. Juga melepaskan sedas tembakan ke atas seorang penjual roti canai kerana menegur tindakan kurang ajar Bentong Kali yang kencing berhampiran rumahnya.


Semua jenayah berlaku di kawasan perumahan Taman Tanming Jaya. Ini dikaitkan dengan Bentong Kali kerana penjenayah itu turut menyewa selama tiga bulan di Taman Tanming Jaya sebelum melarikan diri. Tindakan P. Kalimuthu menyebabkan penduduk di taman itu hidup dalam ketakutan. Ada antara mereka yang berpindah buat sementara waktu ke kawasan lain kerana khuatir menjadi mangsa seterusnya.

Terbabit juga dalam kejadian pembunuhan seorang lelaki dan mencederakan seorang lelaki lain di Kampung Sungai Tepi, Jalan Klang Lama. Penemuan bukti kelongsong peluru 9mm dari pistol Sig Sauer menyebabkan polis mengesyaki pembabitan P. Kalimuthu atau Bentong Kali dalam kejadian siri pembunuhan berkenaan. Pencarian pihak berkuasa kemudian berhasil apabila Bentong Kali dikatakan keluar dari persembunyiannya dipercayai untuk mencari seorang bekas konconya di Jalan Klang Lama.

Intipan polis kemudian membawa kepada serbuan di markas persembunyian lelaki itu di sebuah rumah teres dua tingkat di Medan Damansara, Kuala Lumpur pada 29 Jun 1993. Drama tembak menembak berlaku dan akhirnya penjenayah dan tiga lagi rakannya berjaya ditembak mati oleh polis.

Wa Allahu'alam..


Ditulis oleh: Admin Pada 13 December 2013
Perhatian: Pihak admin tidak bertanggungjawab terhadap komentar blog yang diutarakan melalui laman sosial facebook. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian admin. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

06 di mempaga - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di mempaga - Google Blog Search


KEMPEN MEMBACA <b>di</b> SK (LKTP) <b>MEMPAGA</b> 2 - the bentong way

Posted: 26 Jun 2013 04:07 AM PDT

 Pusat Sumber Sekolah SK (LKTP) MEMPAGA 2  telah melancarkan 
KEMPEN MEMBACA  WARGA SKM2
 dengan kerjasama pihak Majalah KUNTUM.
Kehadiran SICOMEL telah memeriahkan majlis pada hari tersebut


06 di beserah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di beserah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2013 10:56 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

. r . t . n . y .: Musibah hadapi banjir <b>di Beserah</b> Kuantan

Posted: 06 Dec 2013 01:12 AM PST

Sementara aku masih ingat rentetannya, ku tuliskannya di sini. Untuk ingatan dan muhasabah diri sendiri.
Hujan lebat tak berhenti. sangat lebat. Rumah pengasuh di Taman Pelindung dah dinaiki air tahap paha. Tapi InsyaAllah fikirku, kawasan rumahku tak pernah banjir. Jadi, tak perlu persedian banjir sangat.
Hujan masih lebat. Masa nak ke tempat kerja pagi tu, air parit dan longkang memang dah hampir penuh. Agak risau juga masa ni..tapi jiran bagitau air dah berkurang hari ni. Semalam lagi banyak airnya.. ok, lega jap rasanya.
Tapi, around pukul 10, jiran call.. air longkang dah melimpah ke jalan. 5 minit lepas tu jiran sorang lagi call.. Tini, baliklah cepat, air dah nak masuk garaj rumah ni. Tapi kereta dah tak boleh masuk taman. Kena parking jauh dan redah air dekat jalan nak menuju ke taman. Ooo.. ok masa ni, mula rasa panik jap. Hubby kat kemaman masa ni sibuk meeting, boleh calling-calling kejap ye. So.. bertenang, kekawan pesan ambik barangan penting jer dan pakaian anak2.. Ohhh masa ni pesanan mereka amat berguna. Aku dah mula blur masa ni.. huuu tapi masih tabah dan bertabah sangat.. kemonnn artini!!
Sampai kat area taman, jiran-jiran dah tunggu nak teman aku balik rumah. Kami sama-sama redah air tahap peha menuju ke rumah dalam hujan lebat teramat. Pakai pajung pun baju memang dah basah kuyup masa ni. Dann... masa tengah redah air tu lah.. tetiba... bff ku pun nak berenang main air sama. Dupppp dia terjun , hanyut,, meraba-raba kami beramai-ramai cari .. dapat diselamatkan tapi dah hancus.. huuu ohh my lenovo.. berkubur sudah.. sangat sedih, tapi tetap bertahan masa ni.. kental gitu konon-konon huu
Sampai rumah dengan basah kuyup, air belum masuk garaj tapi dah penuh di jalan. Aku kemas pakaian budak-budak dan aku suami isteri 2 beg. Bawa yang penting je. oh, bawa dokumen penting dan barang-barang peribadi (duit tabung n jewelerry) . Masa ni tak dapat call hubby sebab lenovo dah terjun main air tadi. So, tak tau nak buat apa lagi. Jiran offfer nak tolong apa yang patut tapi aku tak tau nak minta diorang buat apa..ye lah semua perempuan, takkan nak minta angkat mesin basuh n peti ais lak. So, aku hanya tinggalkan kunci rumah jer untuk emergency.
Oh.. dah nak balik la.. nanti aku sambung lagi kalau berkesempatan. Tapi kesimpulannya memang haru biru sangat.. sedih, letih dan macam-macam.. Walaupun air naik dalam 5 cm aka setengah kaki dalam rumah, tapi sangat memberi impak besar bagi kami.. huhu.. selut tak usah katalaa.. penuh satu rumah..
tengok gambar dulula ye.. kesan banjir.. Ni gambar dalam henset aku..tak banyak. Banyak dalam henset hubby. Aku tak sanggup nak ambik gambar ..sedih wasenya.. huhuuu (dennerrr sangat mu ni artini... erkk)
 Lantai kayu bilik solat.. dah rosak. Jadi gelembung dan maybe penuh selut bawah kayu tu.. (ohhh kelihatan langsir baruku.. hehee untuk hiburkan hati..)
Sebahagian selut di kawasan dapur setelah dibersihkan separuh

Setelah dibersihkan.. gambar sebelum? Aku tak ambik gambar.. 

Gonyohh jangan tak gonyohh

Makanan mangsa banjir. Nasi dan lauk kari disponsor jiran baik hati.. yang lain aku buat (air oren n paprik je)

Okeh.. dah nak balik.. cite bersambung ye.. doakan yang baik-baik untuk kami semua di kuantan. Masih ramai yang lagi teruk dari kami hakikatnya..

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2013 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 09:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2013 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 09:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Oct 2013 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2013 09:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2013 09:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentang DIA: Persinggahan <b>Di Beserah</b> Kuantan

Posted: 22 Aug 2013 05:55 PM PDT

Akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu De Rhu Beach Resort Kuantan . Pada mulanya, kami merancang untuk transit di Hotel Seri Malaysia Kuantan je. Entah macam mana HB boleh terjumpa tempat ini & cadangkan agar kita orang transit sini jer. Bagi iera ok jer asalkan ada kolam besar dan sesuai  untuk anak-anak. 
Macam biasalah, tiap kali masuk bilik dia orang mesti check lampu dulu...
Taman permainan yang besar

 Memang besar giler kolam kat sini. Cakap jer nak terjun kolam berapa kaki, semuanya ada. Boleh dikatakan semua peringkat umur boleh mandi kat sini. Kat sini, bukan penginap resort juga boleh mandi, orang luar juga boleh tapi kena bayarlah. Pantai kat sini pun  ok tapi kami tak delah mandi kat pantai sekadar bermain pantai jer. Mereka lebih seronok main kolam dari main pantai..

Sebelum bertolak ke kuala lumpur, kami singgah sekejap di Tanjung Lumpur. Sebenarnya malam tadi memang kami merancang untuk ke sini untuk makan ikan bakar tapi semuanya sudah kepenatan selepas mandi kolam. Macam biasalah bila ke sini, mestilah mencari keropok lekor & satar. Kami singgah di buah gerai yang bersebelahan balai polis tapi tak perasan pulak apa nama balai polis tu. Kita orang singgah sini sebab tengok banyak kereta singgah sini so kami pun singgah jugalah. Kat gerai ni, macam2 ada sama ada nasi, kuih muih & goreng2 (ikan, udang, sotong) keropok lekor, otak2  dan yang pentingnya satar. Satar kat sini memang sedap jika dibandingkan yang kami beli semalam kat kemaman. Memang tak menyesallah singgah sini. Setelah kekenyangan di sini, kami pun berangkat pulang ke kuala lumpur.

che long banker pas di kuala besut, <b>di beserah</b> siapa <b>...</b> - Semut Hitam

Posted: 11 Jul 2013 11:15 PM PDT

Berikut satu petikan yang SH pinjam dari seorang sahabat yang buat status di wall Facebook dia malam semalam mengenai calon PRK Kuala Besut:

Haji Enduk @ Azlan Jusoh diakui bukan USTAZ atau 'ALIM' untuk mengambil hati pengundi, sebaliknya beliau dicanang sebagai 'kaya raya'. 

Beliau seorang kontraktor Kelas A yang juga merupakan Bendahari Pas Besut. Harakahdaily ada menyiarkan artikel mengenai beliau yang merujuknya sebagai 'BANK' Pas. Berikut adalah petikan dari artikel tersebut:

"Seorang kontraktor pembinaan yang terkenal dengan sifat dermawannya. Tidak keterlaluan kalau diistilahkan bahawa beliau salah seorang 'bank' Pas Kawasan Besut." – Harakahdaily

Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan sebagai modal utama kempen mereka.

Terang - terang PAS dalam Haprak Daily mengakui bahawa calon mereka itu dianggap sebagai 'Banker' bagi kawasan dia memandangkan dia seorang yang kaya raya.

Sekarang kita nak tanya sikit, siapa pulak 'Banker' PAS di kawasan Beserah? Dengar kata, PAS Beserah ni pun ada jugak 'Banker' mereka sendiri.

Banker PAS Beserah ni katanya bukan dari kalangan kontraktor atau pun ahli perniagaan. Tapi dari golongan mereka yang Profesional. Siapa agaknya ye?

Dari maklumat yang SH terima, Banker PAS Berserah ni jugak pernah menaja ceramah yang disampaikan oleh Ostad Mcdee diperkarangan tempat dia beroperasi.

Dan apa yang memeranjatkan kita, Banker PAS Beserah ni jugak mempunyai kontrak istimewa dengan kilang Lynas yang terletak didalam kawasan Beserah tu jugak.

Agak - agak, PAS melalui akhbar lidah rasmi dia berani tak nak buat pendedahan dan nyatakan siapa Banker berkenaan kepada rakyat?

SH bukan apa. Kalau kita dedahkan, nanti diorang kata ini semua fitnah. Ini semua cerita rekaan dan sebagainya. Jadi, ada lebih baik mereka sendiri yang buat pendedahan. Itu lebih baik daripada diorang sibuk menjadikan isu Lynas tu sebagai modal untuk berpolitik!!!

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Aug 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentang DIA: Persinggahan <b>Di Beserah</b> Kuantan

Posted: 22 Aug 2013 05:55 PM PDT

Akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu De Rhu Beach Resort Kuantan . Pada mulanya, kami merancang untuk transit di Hotel Seri Malaysia Kuantan je. Entah macam mana HB boleh terjumpa tempat ini & cadangkan agar kita orang transit sini jer. Bagi iera ok jer asalkan ada kolam besar dan sesuai  untuk anak-anak. 
Macam biasalah, tiap kali masuk bilik dia orang mesti check lampu dulu...
Taman permainan yang besar

 Memang besar giler kolam kat sini. Cakap jer nak terjun kolam berapa kaki, semuanya ada. Boleh dikatakan semua peringkat umur boleh mandi kat sini. Kat sini, bukan penginap resort juga boleh mandi, orang luar juga boleh tapi kena bayarlah. Pantai kat sini pun  ok tapi kami tak delah mandi kat pantai sekadar bermain pantai jer. Mereka lebih seronok main kolam dari main pantai..

Sebelum bertolak ke kuala lumpur, kami singgah sekejap di Tanjung Lumpur. Sebenarnya malam tadi memang kami merancang untuk ke sini untuk makan ikan bakar tapi semuanya sudah kepenatan selepas mandi kolam. Macam biasalah bila ke sini, mestilah mencari keropok lekor & satar. Kami singgah di buah gerai yang bersebelahan balai polis tapi tak perasan pulak apa nama balai polis tu. Kita orang singgah sini sebab tengok banyak kereta singgah sini so kami pun singgah jugalah. Kat gerai ni, macam2 ada sama ada nasi, kuih muih & goreng2 (ikan, udang, sotong) keropok lekor, otak2  dan yang pentingnya satar. Satar kat sini memang sedap jika dibandingkan yang kami beli semalam kat kemaman. Memang tak menyesallah singgah sini. Setelah kekenyangan di sini, kami pun berangkat pulang ke kuala lumpur.

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 09:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Aug 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Che long banker di kuala besut <b>di beserah</b> siapa pula? |Media <b>...</b>

Posted: 12 Jul 2013 01:55 AM PDT

Berikut satu petikan yang SH pinjam dari seorang sahabat yang buat status di wall Facebook dia malam semalam mengenai calon PRK Kuala Besut:
Haji Enduk @ Azlan Jusoh diakui bukan USTAZ atau 'ALIM' untuk mengambil hati pengundi, sebaliknya beliau dicanang sebagai 'kaya raya'. 
Beliau seorang kontraktor Kelas A yang juga merupakan Bendahari Pas Besut. Harakahdaily ada menyiarkan artikel mengenai beliau yang merujuknya sebagai 'BANK' Pas. Berikut adalah petikan dari artikel tersebut:
"Seorang kontraktor pembinaan yang terkenal dengan sifat dermawannya. Tidak keterlaluan kalau diistilahkan bahawa beliau salah seorang 'bank' Pas Kawasan Besut." – Harakahdaily
Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan sebagai modal utama kempen mereka.
Terang - terang PAS dalam Haprak Daily mengakui bahawa calon mereka itu dianggap sebagai 'Banker' bagi kawasan dia memandangkan dia seorang yang kaya raya.
Sekarang kita nak tanya sikit, siapa pulak 'Banker' PAS di kawasan Beserah? Dengar kata, PAS Beserah ni pun ada jugak 'Banker' mereka sendiri.
Banker PAS Beserah ni katanya bukan dari kalangan kontraktor atau pun ahli perniagaan. Tapi dari golongan mereka yang Profesional. Siapa agaknya ye?
Dari maklumat yang SH terima, Banker PAS Berserah ni jugak pernah menaja ceramah yang disampaikan oleh Ostad Mcdee diperkarangan tempat dia beroperasi.
Dan apa yang memeranjatkan kita, Banker PAS Beserah ni jugak mempunyai kontrak istimewa dengan kilang Lynas yang terletak didalam kawasan Beserah tu jugak.
Agak - agak, PAS melalui akhbar lidah rasmi dia berani tak nak buat pendedahan dan nyatakan siapa Banker berkenaan kepada rakyat?
SH bukan apa. Kalau kita dedahkan, nanti diorang kata ini semua fitnah. Ini semua cerita rekaan dan sebagainya. Jadi, ada lebih baik mereka sendiri yang buat pendedahan. Itu lebih baik daripada diorang sibuk menjadikan isu Lynas tu sebagai modal untuk berpolitik!!!

Che long banker di kuala besut <b>di beserah</b> siapa pula? |Blog MyFuhh

Posted: 11 Jul 2013 11:11 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan ...

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Thesis Hidup: Berehat <b>di Cameron Highlands</b>

Posted: 24 Nov 2013 04:54 PM PST

Assalamualaikum,
Dah lama nak taip post ni tapi asyik tertangguh sebab susah nak upload gambar.. tak tahu kenapa.. Alhamdulillah, selepas beberapa percubaan, akhirnya berjaya juga. 26 dan 27 Oktober lepas saya, suami dan rakan-rakan makmal bercuti di Cameron Highlands. Walaupun bimbang dengan kejadian banjir di Lembah Bertam yang berlaku sebelum itu, tapi tuan punya homestay yang kami sewa meyakinkan kami yang kejadian banjir itu tidak melibatkan kawasan tumpuan pelancong di Tanah Rata, Kea Farm, Brinchang dan lain-lain.. Jadi, kami pun meneruskan perjalanan.. Layankan gambar-gambar di bawah.. (tak banyak pun sebab tak sempat nak ambil, sebab sibuk dengan aktiviti).
Hentian pertama kami di Cameron Highlands ialah Ladang Teh Boh Sungai Palas



Sempat menjamu selera di situ

Kemudian kami ke Taman Agro Al-Mashoor di Kampung Taman Sedia

Inilah homestay yang kami sewa.. RM400 satu malam.. Rumah ni milik Dr Ayob, terletak di Kampung Taman Sedia.. Boleh menampung 10-15 orang dalam satu masa.. Sangat sesuai untuk keluarga besar dan tempat untuk bbq turut disediakan.. Surau pun ada (Nak tahu lebih lanjut sila ke Homestay Dr Ayob).





Rindu pemandangan di bawah... :-) Harap dapat ke sana lagi bila ada rezeki..

till then,
love love..

06 di jerantut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di jerantut - Google Blog Search


gambar banjir sekitar <b>jerantut</b> 04.12.2013 - Aku Anak Pahang

Posted: 03 Dec 2013 08:37 PM PST

 SIMPANG GELANGGI 5-6 DAN LEPAR UTARA
  SIMPANG GELANGGI 5-6 DAN LEPAR UTARA
 SUNGAI POHO BERDEKATAN SIMPANG JENGKA 8
  SUNGAI POHO BERDEKATAN SIMPANG JENGKA 8
 PADANG PIOL (PAYA GAROK)
 PADANG PIOL (PAYA GAROK)
 PADANG PIOL (PAYA GAROK)
 PADANG PIOL (PAYA GAROK)
 PADANG PIOL (PAYA GAROK)
 KAMPUNG PAYA TEH - KUALA TEMBELING (JAMBATAN PAYA TEH)
 KAMPUNG PAYA TEH - KUALA TEMBELING (JAMBATAN PAYA TEH)
 KAMPUNG PAYA TEH - KUALA TEMBELING (JAMBATAN PAYA TEH)

Sebentar tadi penulis sempat ke kawasan banjir seperti diatas. Rata-rata kenaikan air banjir begitu pantas dan menutupi semua jalan-jalan yang berkaitan.Banyak juga terdapat kemudahan untuk menyeberang di paya garok contohnya tambang diantara RM3.00 - RM 5.00. Jika keadaan hujan berterusan kawasan tersebut di jangka akan lebih buruk. Situasi pasti menyusahkan penduduk setempat. Apapun kita doakan bersama semoga semua kawasan banjir beransur surut dan kembali normal. Bagi mudahkan urusan penduduk setempat. Difahamkan semua jalan ditutup untuk semua jenis kenderaan.

Wassalam, Wa'allahhualam.
 

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved