ads

Ahad, 12 Januari 2014

06 di beserah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di beserah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 09:24 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Musibah hadapi banjir <b>di Beserah</b> Kuantan. Posted: 06 Dec 2013 01:12 AM PST. Sementara aku masih ingat rentetannya, ku tuliskannya di sini. Untuk ingatan dan muhasabah diri sendiri. Hujan lebat tak berhenti.

Tentang DIA: Persinggahan <b>Di Beserah</b> Kuantan

Posted: 22 Aug 2013 05:55 PM PDT

Akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu De Rhu Beach Resort Kuantan . Pada mulanya, kami merancang untuk transit di Hotel Seri Malaysia Kuantan je. Entah macam mana HB boleh terjumpa tempat ini & cadangkan agar kita orang transit sini jer. Bagi iera ok jer asalkan ada kolam besar dan sesuai  untuk anak-anak. 
Macam biasalah, tiap kali masuk bilik dia orang mesti check lampu dulu...


Taman permainan yang besar




 Memang besar giler kolam kat sini. Cakap jer nak terjun kolam berapa kaki, semuanya ada. Boleh dikatakan semua peringkat umur boleh mandi kat sini. Kat sini, bukan penginap resort juga boleh mandi, orang luar juga boleh tapi kena bayarlah. Pantai kat sini pun  ok tapi kami tak delah mandi kat pantai sekadar bermain pantai jer. Mereka lebih seronok main kolam dari main pantai..

Sebelum bertolak ke kuala lumpur, kami singgah sekejap di Tanjung Lumpur. Sebenarnya malam tadi memang kami merancang untuk ke sini untuk makan ikan bakar tapi semuanya sudah kepenatan selepas mandi kolam. Macam biasalah bila ke sini, mestilah mencari keropok lekor & satar. Kami singgah di buah gerai yang bersebelahan balai polis tapi tak perasan pulak apa nama balai polis tu. Kita orang singgah sini sebab tengok banyak kereta singgah sini so kami pun singgah jugalah. Kat gerai ni, macam2 ada sama ada nasi, kuih muih & goreng2 (ikan, udang, sotong) keropok lekor, otak2  dan yang pentingnya satar. Satar kat sini memang sedap jika dibandingkan yang kami beli semalam kat kemaman. Memang tak menyesallah singgah sini. Setelah kekenyangan di sini, kami pun berangkat pulang ke kuala lumpur.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved