ads

Khamis, 9 Januari 2014

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di tanjung lumpur - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Dec 2013 01:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di tanjung lumpur</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2013 01:02 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kuantan 3: Ikan Bakar <b>Tanjung Lumpur</b> - johore <b>...</b>

Posted: 23 Dec 2013 03:23 PM PST

Kalau ke Kuantan, tidak sah rasanya jika tidak pergi ke Tanjung Lumpur. Tanjung Lumpur terletak berhampiran bandar. Dari bandar Kuantan, kau perlu menyeberangi jambatan Kuantan. Lalu, Tanjung Lumpur terletak di lembangan kuala Sungai Kuantan.
Di sini, terdapat puluhan kedai makan ikan bakar. Tapi, kelihatan hanya beberapa kedai yang penuh. Paling meriah rasanya Ana Ikan Bakar Petai. Perkataan "Ikan Bakar Petai" itu kelihatan amat menggamit. Akan tetapi, memandang Pn. Nurul anti-petai, maka, dibatalkan sahaja hasrat itu. Lalu, kami pergi ke kedai sebelah kedai Ana Ikan Bakar Kedai. Kedainya sangat lengang. Hinggakan tauke kedai terpaksa memannggil pelanggan untuk ke kedai beliau.
Sebetulnya, ini bukan kali pertama aku ke sini. Barangkali sudah tiga atau empat kali aku ke sini. Tapi, lama juga kiranya aku tidak ke sini. Kalu terakhir kalau tak silap aku tahun 2009. Dan, sebelum itu rasanya sekitar 2005. Kurang lebih, hanya setiap lima tahun aku ke sini! Hohohoho. Jadi, itu menyebabkan aku tidak tahu kedai ikan bakar mana yang sedap. Pada aku, yang namanya ikan bakar, pasti sedap!
Aku pergi ke kedai sebelah itu, memilih ikan dan menunggu hidangan. Agak lambat, walaupun hanya kami berdua sahaja yang menunggu hidangan. Rupanya tuan kedai tengah masak dulu makanan untuk anak beranak dan pekerja mereka. Lalu, baru aku tahu kenapa kedai ini tak ramai orang. Hohohohoho
Kami memesan makanan yang sederhana sahaja. Ikan bakar, sayur campur dan kerang bakar sahaja. Tak sedap kalau memesan banyak lauk. Tak "feel" bila makan ikan bakar. Harganya tidaklah terlalu murah atau terlalu mahal. Lebih kurang sama seperti di Medan Ikan Bakar Dungun. Rasanya juga begitu. 
Tapi, tak salah kiranya mencuba makanan di sini. Belum cuba, belum tahu. Nothing to lose, something to gain!

Tahukah anda? #MPHOnlineMM menyediakan perkhidmatan pembelian buku secara online. Dah cuba ke? Canggih tau!.

Makan Malam <b>Di Tanjung Lumpur</b>...Lambat Servisnya..... | Darling <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2013 08:00 AM PDT


Sampai rumah MIL, kompem mood tidur tadi menjelma... masuk tidur dulu...Anak² mood bermain dan makan hamper..tengok TV. Lepas Maghrib, lapar, Hubby bawa pergi kedai makan. Rata² kedai di Tanjung Lumpur penuh dengan orang. Tambahan pula malam ni ada perlawanan bola sepak antara Pahang menentang Sarawak di Stadium Kuantan. Memang ramai orang ler.... Nak² pula ada beberapa kedai yang masih tutup mungkin disebabkan raya. Kedai makan yang selalu menjadi persinggahan kami pun tutup. Haish.... Lastly, masa duk intai² kedai sepanjang jalan, ada satu kedai yang tak berapa nak ramai orang, Suruh Hubby singgah je kat situ. Malas nak fikir kedai makan lain dah.

Tapi....huhuhuhu... kedai ni lambat giler...tak disyorkan okeh kalau² anda yang perut memang dah tahap kebulur. Urm.. bagi anda yang sabar, its ok ler... Kedai ni menu utamanya SteamBoat... sebab di papan tandanya ada ditulis begitu dan rata² setiap meja ada dapur kecil. Menu malam ni pun tak banyak pilihan untuk masakan panas. Aduhai... Nasi goreng Cuma ada nasi goreng daging merah je (Hubby order yang ini)...lain² takde.... Kami anak beranak makan nasi putih+tomyam Campur+telur dadar+ayam goreng. Itu je... ok lah tu kan....

Dah siap makan, kena bayarlah.... kat sini kira ok sebab dia ada bagi bil walaupun ada hanya tulis lain². Keliru dengan bil, Ninie pergi tanya semula. Pelik sebab kena cas RM 52.50. sedangkan rasa Ninie tak lebih dari RM 50 sepatutnya... Bila disemak semula bil, ada tertera air milo yang langsung tak kami terima pun walhal memang kami ada order. Sepatutnya air semua 7 cawan/gelas. Yang sampai Cuma 6 sahaja. So dapat balik baki RM 2.50 untuk segelas milo ais. Kebetulan malam ni rajin nak tengok bil. Selalu wat dek je....


Lokasinya? Tengok gambar yang kat bawah sekali ye...






Betul² bersebelahan dengan Petronas Tanjung Lumpur yang menghala ke Bandar Kuantan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved