ads

Ahad, 16 Mac 2014

06 di cherating - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di cherating - Google Blog Search


Titian Perjalanan: Cuti-cuti Malaysia @ <b>Cherating</b>

Posted: 03 Feb 2014 07:16 AM PST

Memandangkan isteri dah sembuh dari demam denggi dan kebetulan ada rezeki lebih sikit, kami meneruskan perancangan untuk bercuti di Cherating sempena cuti raya cina bersama keluarga sebelah mak aku. Kalau tak jadi leburlah bayaran sewa hotel apartment yang dah habis dibayar.

Kami menginap di hotel apartment 3 bilik di Sanctuary Resort, Sg. Ular... agak jauh dari Cherating kira-kira 8km. Maklumlah cuti raya cina hotel, homestay dan chalet di Cherating semua penuh. Tambahan pulak apartment macam ni lah yang sesuai untuk famili yang ramai ahli macam kami. Pantai kat hotel ni pun memang cantik, ada pemandangan pulau dan muara sungai.

Dipendekkan cerita (dah malas nak tulis sebenarnya)...  aktiviti sepanjang percutian ni :

- Aktiviti santai di tepi pantai... tiupan angin memang kuat sepanjang kami di sini.
- mandi kolam sampai kecut... sejuk betul sebab angin kuat.
- makan malam di Intan Seafood Restaurant, Kg. Cherating
  (makanan boleh tahan sedap tapi kena tunggu sejam setengah baru makanan sampai)
- melawat Pusat Penerangan dan Konservasi Penyu (sebelah Club Med Cherating)
- memborong satar dan otak-otak isi ikan di Chukai, Kemaman.
- memborong keropok lekor dan keropok keping (banyak gerai di sempadan Pahang-Terengganu)


Sepanjang aku hidup, ini kali pertama aku bawa mak, bapak tiri, adik-adik serta anak-anak buah aku bercuti bersama. Seronok tengok mereka seronok. Lepas ni kalau ada rezeki lebih lagi, bolehlah ajak famili sebelah abah aku pulak pergi bercuti.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved