ads

Isnin, 28 April 2014

06 di kampung awah - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di kampung awah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2014 03:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Apr 2014 03:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2014 03:53 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Feb 2014 03:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Jan 2014 03:50 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Dec 2013 03:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 03:08 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kerajaan <b>Di</b> Gesa Naik Taraf Jalan Jengka - <b>Kg</b>.<b>Awah</b>

Posted: 05 Sep 2013 11:00 AM PDT

JENGKA - Suara masyarakat bercerita tentang jalan Kampung Awah-Bandar Tun Abdul Razak Jengka hingga ke Simpang Kampung Awah dikatakan hangat diperkatakan di kedai kopi di tanah rancangan Felda. Kisahnya bukan sahaja mendapat perhatian pengguna jalan itu tetapi mendapat perhatian media yang memuatkan akan bahayanya melalui jalan berkenaan. Keadaan itu memerlukan Kerajaan Pusat, Felda dan kerajaan negeri segera mengumumkan peruntukan bagi menaik taraf jalan berkenaan. Sudah sampai masanya projek itu dilaksanakan segera kerana masyarakat di sini memerlukan rangkaian jalan raya lebih sempurna dan bukannya yang mengancam nyawa. Jalan tersebut mepunyai kelasnya tersendiri kerana laluan tersebut menjana ekonomi dan pendidikan yang majoritinya bumiputera. Laluan tersebut semakin sempit dan tidak lagi seimbang bagi menampung jumlah kenderaan yang tinggi tanpa mengira masa termasuk musim perayaan. Namun, pada cuti Hari Raya Aidilfitri baru-baru ini, dianggarkan kira-kira 100,000 kenderaan yang dipercayai dari perantauan pulang berhari raya di tanah rancangan. Ada generasi baharu Felda mengeluh melihat mutu jalan yang dilalui mereka semasa kecil masih tidak berubah sedangkan Bandar Tun Abdul Razak Jengka semakin pesat membangun. Sudahlah kualiti jalan tidak elok dan sempit ditambah lagi ada laluan yang garisan putih tidak jelas sehingga menyukarkan pemanduan malam atau waktu hujan. Rakyat kini memerhati dan menilai mutu perkhidmatan kerajaan selepas 100 hari dan menjadi tanda aras kejayaan cemerlang Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum akan datang. #sumber

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2013 03:24 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Jul 2013 03:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jul 2013 03:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 03:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


USAHAWAN TELCO HIJAU MODAL RENDAH!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah ! | Ameno <b>...</b>

Posted: 28 Dec 2012 08:19 AM PST

Rujuk gambar bawah neh geng ;



Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku. 

Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.


Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini

"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.

Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.

Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.

Sumber : sini

Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah. 

Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.

Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==> 

Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya 

So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

kah kah kah


IKLAN TEXT DISINI


PAKEJ HONEYMOON BALI TERMURAH 2013 !!!


TAHUKAH ANDA KANSER BOLEH DICEGAH JIKA ANDA LAKUKAN SESUATU? KLIK SINI!

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Aug 2013 03:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

KERENGGA: Noraza nafi diikat di Felda <b>Kg Awah</b> - UMNO kena fitnah!

Posted: 28 Dec 2012 09:23 PM PST

Beberapa hari lepas ramai yang sebarkan gambar neh. Dengan aku2 sekali share kat page aku.
Tetapi masalah sekarang individu yang di anggap telah di ikat oleh penyokong2 umno tue sebenarnya tak di ikat langsung. Telah wujud salah faham disini dan aku terpanggil nak betulkan salah faham tersebut.
Rujuk gambar bawah neh geng ;
Ketua Penerangan Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (Anak), Noraza Muda menafikan laporan sebuah akhbar komuniti yang menyiarkan gambarnya didakwa ditahan dan diikat di sebuah pondok rehat semasa konvoi Kembara Oren Selamatkan Felda di Pahang baru-baru ini
"Saya nafikan berita dan gambar diikat dan ditahan di pondok Felda Kg Awah itu. Gambar itu di luar skop program yang kemudiannya telah dimanipulasi oleh rakan-rakan Facebook hingga timbul salah faham pelbagai pihak," katanya ketika dihubungi Harakah, 28 Februari lalu.
Beliau merujuk laporan Sinar Harian pada 25 Disember lalu yang turut menyertakan kenyataan pimpinan PAS Pahang.
Laporan itu menyebut tindakan kepada Noraza itu bagi menghalangnya bersama-sama peserta konvoi lain memasuki kawasan Felda Kampung Awah, Chenor.
Aisehmen. Sekali UMNO terkena fitnah lah plak. Tak pasal2 je orang maki hamun UMNO kan. Padahal dia takde kaitan langsung dengan gambar di atas. Berdasarkan kepada pengakuan terkini Noraza lah.
Tatau plak kalau dia menafikan perkara di atas, disebabkan perkara tertentu. Apa pun memandangkan dia menafikan maka wajar kita terima sehingga terbukti dia menipu tue lain citer la kan.
Apa pun kepada yang maki hamun umno tak pasal2 tue.. heheh.. terpaksa plak minta maaf sebab dah tersalah anggap. Aku takde maki hamun oke. Aku tulis neh jek ek ==>
Gila kaw. Hari tue aku ada nampak gambar neh tapi tatau plak keterangan dia macam neh. Orang tue upload gambar je.. hehe.. rupanya ada kisah disebaliknya
So aku takyah arh minta maaf kan penyokong2 umno? Rileks sudah la.

BLOG PAHANG: 06 <b>di kampung awah</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Aug 2013 03:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BORAK SANTAI: Idul Adha <b>di Kampung Awah</b>.

Posted: 29 Nov 2009 04:19 AM PST

Tahun ini saya berkesempatan menyambut IdulAdha di Kampung Awah, rumah anak saudara saya di sebelah isteri. Saya berkesempatan untuk bersama-sama meraka mengikuti istiadat berkorban dimasjid Kampung Awah. Sungguh merian dan menyeronokkan kerana ini lah pertama kali saya dapat bersama-sama penduduk kampung membuat korban tujuh ekor lembu.

Lebih teruja apabila ada dua ekor lembu jantan yg mengamuk apa bila mendengar dengusan kawan mereka yg kena sembelih sehingga membuat mereka yg berdekatan bertempiaran lari. Kesilapan yg mereka buat hanya kerana tali yg mengikat lembu tadi terlalu panjang membuatkan lembu tadi boleh mengejar mereka yg duduk berdekatan.

Tetapi dengan kepakaran otai-otai disana dapat juga mereka tumbangkan lembu tadi setelah berhempas pulas dan putih tapak kaki berlari dan mengelak dari di tanduk lembu yg dalam kedaan ketakutan itu.

Saya kesempatan juga menolong meletakkan tangan brsama-sama menumbangkan seekor lembu yang bersama anak saudara saya yg bernama Faizal. Walau pun dalam usia muda pertengahan 20an beliau sungguh mahir menumbangkan lembu dan acara penyembelihan di buat oleh saorang imam yg agak muda juga. Saya juga menolong membuat kerja-kerja melapah walaupun selama ini tak pernah membuat kerja-kerja berikut. Mula-mula agak kekok juga tetapi selepas di tunjuk ajar dapat juga teknik yg betul.

Sungguh seronok dan terasa Iduladha tahun ini sungguh bermakna kerana dapat bersama orang-orang kampung yg saya tak berapa kenal membuat kerja-kerja korban. Kemesraan bergaul dgn mereka sungguh mengkagumkan kerana saya tidak dianggap saperti orang asing dalam kelompk mereka walaupun tidak mengenali mereka.

Inilah sifat melayu yg tulin yg masih tebal dikalangan orang-orang kampung di Kampung Awah ini.

Jalan Mendap <b>Di</b> FELDA <b>Kampung Awah</b> Semakin Meresahkan <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2014 12:58 AM PST

Jalan Mendap Di FELDA Kampung Awah Semakin Meresahkan Penduduk

Tanah Runtuh Awah

MARAN – Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri diminta segera membaiki keadaan jalan di pekan Kampung Awah-Bandar Tun Abdul Razak Jengka di sini yang rosak dan mendap akibat kejadian tanah runtuh bulan lalu.

Lebih meresahkan orang ramai apabila mendapan tanah di bahagian kiri jalan tersebut semakin serius dan membesar sekali gus mengundang bahaya kepada pengguna.

Tinjauan Utusan Malaysia di lokasi tersebut hari ini mendapati, mendapan jalan akibat banjir itu perlu diberi perhatian serius oleh pihak berkuasa sebelum merebak ke kanan jalan.

Ketua Kampung Felda Kampung Awah, Asri Mat Dahan berkata, pengguna perlu berhati-hati ketika melalui lokasi itu kerana laluan kanan sudah semakin mendap dan boleh mengundang bahaya jika tidak berwaspada.

"Berdasarkan rekod, laluan sebelah kanan itu pernah runtuh suatu ketika dahulu dan telah dibaiki manakala runtuhan sebelah kiri kali pertama berlaku.

"Kami memuji keprihatinan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chenor, Mohamed Ariffin Awang Ismail yang melawat lokasi berkenaan dan meminta JKR segera membaiki kawasan itu," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Asri, laluan pekan Kampung Awah-Bandar Tun Abdul Razak Jengka dianggap nadi ekonomi di situ kerana menjadi laluan penduduk menjual hasil getah dan kelapa sawit di samping laluan kakitangan kerajaan ke tempat kerja di sekitar Jengka.

Tambahnya, kos untuk membaiki kawasan itu melibatkan peruntukan sebanyak RM400,000 yang memerlukan beberapa prosedur mungkin antara faktor kelambatan untuk mengatasi masalah itu. – UTUSAN

NOTA: KEPADA WARGA FELDA YANG MEMPUNYAI PERKONGSIAN, LUAHAN, PENDAPAT DAN CADANGAN UNTUK DIMUATKAN DIDALAM FeldaVoice BOLEH HUBUNGI EDITOR MELALUI EMAIL DI editor.feldavoice@gmail.com

Artikel disiar pada January 7, 2014 - 4:58 pm oleh Shazuein Azmaini

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved