ads

Jumaat, 4 April 2014

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di teluk cempedak - Google Blog Search


DAKWAH MUZIK <b>DI TELUK CEMPEDAK</b> | PORTAL PAHANGKU

Posted: 02 Mar 2014 12:00 AM PST

Kuantan – Suasana di Teluk Chempedak yang dipenuhi pengunjung pelbagai kaum dan agama tidak menghalang 50 ahli Kelab Kumpulan Nasyid dan Huffaz Voice Maahad Tahfiz Pahang berdakwah melalui selawat, marhaban dan qasidah.
Cara mereka bagaimanapun disenangi orang ramai yang turut singgah berselawat sambil menghayati lagu-lagu ketuhanan yang bertujuan memberi kesedaran kepada kepada orang ramai terutama golongan muda.
Penyelaras kelab itu, Jaswan Abdullah berkata, selama satu jam berada di pentas kecil di Teluk Chempedak cukup menarik perhatian orang ramai termasuk pelancong asing yang sama-sama menyertai kuiz yang disediakan kumpulan itu.
"Kita memilih pusat peranginan itu kerana berpendapat bahawa berdakwah tidak memerlukan banyak wang atau gah tetapi cukup di lokasi yang boleh memberi impak kepada orang ramai," katanya.
Beliau berkata, mereka menggunakan alat muzik yang terhad tetapi masing-masing bijak memainkan peranan dan kemahiran setiap ahli dalam kumpulan menjadi faktor tarikan pengunjung Teluk Chempedak.
Menurutnya, pada masa sama kumpulan itu mengambil kesempatan memaklumkan pengunjung mengenai kebaikan berselawat dan orang ramai berpeluang melakukan bersama.

Gembira <b>di</b> Taman Gelora <b>Teluk Cempedak</b> - hantu kak limah the <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2014 04:29 AM PDT

Jalan-jalan mengambil angin di Kuantan.Tiada istilah bercuti ,hanya melawat sanak saudara 10 tahun sekali....erkkkkk.....15 tahun sekali...huhuhuhu...lama sehh...x menjejak ke Kuantan...walaupun sepanjang laluan adalah tempat2 penginapan  di tepi pantai yg sentiasa mengamit2 kedatangan pengunjung ke situ.huhuhuhu.....sedehhhh(bukan ini kalilah) kihkihkih....
Tujuan utama adalah pg memaniskan muka didepan tuan rumah diatas jemputan kenduri meraikan mempelai yg baru bernikah...hikhikhik...
Setelah melantak pulut berlauk sambal hitam berpinggan2...(buruk perangai)....hikhikhik....sambal hitam the best foreverrrr....huhuhuuhu...kebabommm..
Sambil tu, ditegur tuan rumah "dulu datang kecik jer..sekarang datang ngn anak kecik pulak"hahahaha...*pipimerah*pitam*
Saje nk hupdate gambar budak2 main taman mainan fantasi gelombung gelombung...huhuhu..khas utk budak2 je tau..mak ngn apak budak p maen jauh2..huhuhuhu....seremmmmmm
Tempat :Taman Gelora,Teluk Cempedak
Bayaran:ingatkn pree ..tp cas rm6 no limit..kihkihkih..berentam la sampai dr pagi malam pun x per...kihkihkih..
Taman permainan golombung depan pantai...time berangin sedap lah nk melepak kt sini..cuci2 mata..hahaha
Ramai gak la bebudak terpengaruh ngn taman ni..padehal taman x de golombung sebelah je..hihihi
Ni kalo biar...3 hari 3 malam pun x pe..huhuhuhu
Saje nk pancing budak2 ken..disediakan jugak pistol buih sabun gelombung gelombung...hahaha...bukan pree tp rm10
Heppy ler sangat Putera ngn Puteri dapat bergumpal kt sini...huhuhuhu..siap mintak datang lg..hahaha...macam dekat jer bunyiknye..kihkihkih...

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved