ads

Jumaat, 9 Mei 2014

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

06 di Cameron Highlands - Google Blog Search


Jutawan Hartanah » Hati hati bercuti <b>di Cameron Highland</b> …

Posted: 07 May 2014 05:35 AM PDT

minggu lepas baru saja aku balik dari bercuti di cameron highland …. wife aku nak sangat minum kat ladang boh atas tu … aku pun  bawak  dengan baby baby ku sekali …

nasib baik lah kitaorang bertolak sana tu awal …. naik tu takde lah jemm …. aku dengar waktu minum kat kampung sedia petang tu …. 7 jam dari melaka …. perghhh… dasyattt oo … memang cameron nie jemm gila lah kalau waktu cuti cuti am niee…

sampai sampai sana terus ku tuju ke port ladang teh boh…. memang jalan naik ke atas tu menguji kesabaran … dengan sempit nye … kalau kereta selisih .. memangg  kena berhenti … …  kali ke 2 aku naik ke sana … waktu kali pertama tu naik aku dah serik nak naik lagi … .tapi kali nie hani beria ajak naik … aku pun bawa saja lah …. ahhh .. sayang bini lah kata kan … hahaha …

tiba kat sana … kereta pulak tak di benarkan naik kat atas …. kena parking bawah… hoitt .. gila apa lah … aku ada 3 orang babyy … dengan stroller lagi niee …. aku cakap ada baby… orang yang jaga tu buat tak paham .. kata nye ada vip nak datang … so parking kena clear kat atas ….. celaka betul lah … vip pun vip lah … .berapa ramai vip … baik ko tutup jee tempat tu … tak yah ada orang datang ….

aku pun cari parking … dan keluar kan stroller satu per satu …. mamat yang tak kasi aku naik tu tengok jee aku … aku dah masuk kan semua baby aku kat dlm stroller …. baru dia panggil … abang boleh naik …. kereta dah banyak turun…. cissss …. bila lak kete banyakk turun… aku antara yang awall …. nak menipu punn …. agak agak lah …. mungkin dia rasa bersalah bila tegok baby aku niee  .. macam mana lah nak tolak sampai ke atas …

aku pun pack balik .. naik lah ke atas …. apa lah yang sedap nye minum kat sini …. biasa je elah ….harap makan jee mahal ….  nasi lemak harga rm4  … kalau kat sini boleh dpt rm1.50 …. kat atas tu rm4. tu … hahahaha ….. vieww lah cantik … relaxx… lepakkk ….

aku bercuti kat sana 3 hari 2 malam …. apa yang menarik kat cameron …. kecuali suhu nye yang sejuk …. homestay kat sana tak perlu pakai aircond … kipas je dah cukup …. aku duk kat homestay kampung sedia …. memang ok …. memang berbaloi …. siapp astro … wifi … terbaekk lah …. bersih pun bersih …. nak makan senang jer kat situ … hotel lak memang mahal … yang dekat dekat dengan pasar malam tu ….memang tersangat lah mahal …. tak berbaloi … pasal kalau tempat lainn duk hotel … anak anak aku sibuk nak mandii pool …. kalau kat cameronn .. nak mandi pool apa nyer …. sejuk  beku jadi nye …

apa yang aku nak cite kat sini ialah pasar malam cameron…. sapa yang shopping kat sini .. hati hati lah yerkk …. bila dah ramai ramai tu … ada peniaga ambil kesempatan … pekerja dia yang ambil kesempatan …. saja jee salah kira …. saja jer dia pulang kan baki tak cukupp …. atau pun timbang tak cukupp … huhuhuh…. rakuss dia menipu  customer … memula aku ingat kan  memang tak sengaja …. tapi ada 3 kali aku jumpa  orang jual kat pasar malam tu salah kira…. mustahil lah bebb …. kalau ari ari ko berniaga .. pegangg duit …. memasti betul kira punya ….. customer depan aku kena bila beli makanan …. beli ayam goreng .. dengan ball ball … memula dia cakap rm39 ….. sekali budak tu suruh kira balik …. cepat je dia cakap rm29 …. perghhh … jauh bezaa tu …. kalau bab makan ini kita biasa nye tak banyak tanya .. .betul tak …

ada yang senario lain pulak …  kat banner tu tuliss udang celup tepung rm10 …. sekali ada orang ambil …. peniaga tu cakap rm20 …. haiyooo … customer tu tanya kat banner tuliss rm10 … macam mana pulak rm20 …. dengan selamba peniaga tu jawap .. itu pack kecil …. kat sini semua pack yang besar … yang rm20 …. perghhhh ….  powerr kan style diaorg nie berniaga ……. ambil kesempatan pada jualan makanan .. pasal orang kita memang tak berkira bab makan ….termasuk lah aku sekali ….

apa pun dalam kerakusan kita membeli … hati hati lah …. periksa baki duit … tanya betul betul harga barang yang kita nak beli …. dan kalau ada barang melibat kan timbang tu … tegok bebetull dacing tu …. walaupun dacing tu memang ada yang dah di adjustt berat nye ….

cameron highland

ladang teh cameron

cuti di cameron

Adun Paloh Kemalangan <b>Di Cameron Highlands</b> - UtaraNews

Posted: 17 Apr 2014 07:15 AM PDT

Satu lagi kemalangan melibatkan pemimpin masyarakat berlaku siang tadi.Adun Paloh YB Dato Paduka Nozula Mat Diah bersama isterinya YBhg Datin Paduka Maziah bt Din di laporkan terlibat dalam kemalangan.

Berdasarkan kepada maklumat yang di terima , kenderaan yang di pandu sendiri oleh YB Dato Paduka Nozula Mat Diah di percayai terbabas dan melanggar tebing bukit.

Kenderaan tersebut di percayai terbabas kerana permukaan jalan yang licin.

Keadaan YB Dato Paduka Nozula Mat Diah kini di laporkan stabil dan hanya mengalami keceraan ringan.Walau bagaimanapun isteri beliau YBhg Datin Paduka Maziah di laporkan telah meninggal dunia sebentar tadi.

~UtaraNews.com

share

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved