ads

Jumaat, 3 Januari 2014

06 di bentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di bentong - Google Blog Search


Jenayah: Stesen Minyak di Pecah Masuk <b>Di Bentong</b> - Pahang Daily <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2013 04:22 PM PST

BENTONG - Sebuah stesen minyak di bandar ini dipecah masuk mengakibatkan kerugian anggaran RM300 dalam kejadian awal pagi semalam. Timbalan Ketua Polis Daerah Bentong, Deputi Superintendan Wan Azha-rudin Wan Ismail berkata, kejadian disedari pengurus stesen minyak itu yang datang untuk memulakan operasi kira-kira jam 6 pagi. Katanya, pemilik stesen minyak terbabit terkejut mendapati bahagian dalam stesen minyak itu digeledah terutama laci di bahagian kaunter. "Mangsa kemudian membuat laporan polis berhubung kejadian itu. Hasil siasatan awal mendapati kejadian itu berlaku antara jam 2 hingga 3 pagi. "Suspek yang terlibat dipercayai mengumpil bahagian depan pintu stesen minyak itu dan masuk ke ruang dalam," katanya. Wan Azharudin berkata, suspek menggeledah bahagian dalam stesen minyak dan berjaya melarikan anggaran RM300 dari laci kaunter. Menurutnya, hasil pemeriksaan dari sistem kamera litar tertutup (CCTV) mendapati, bilangan suspek yang melakukan kes itu dipercayai lebih dari seorang. "Selepas itu, suspek dipercayai melarikan diri dengan menggunakan kereta yang diletakkan di tepi jalan besar berhadapan stesen minyak itu. "Polis masih meneruskan siasatan termasuk meneliti rakaman CCTV di bawah Seksyen 451 Kanun Keseksaan," katanya. Wan Azharudin berkata, orang awam yang ada maklumat berhubung kejadian itu diminta tampil bantu siasatan polis. #sumber

06 di merapoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di merapoh - Google Blog Search


Dua penyokong The Red Warriors cedera kemalangan <b>di Merapoh</b> <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2013 11:54 AM PDT

KUALA LIPIS 2 Nov. – Dua penyokong setia pasukan The Red Warriors cedera termasuk seorang parah setelah kereta dinaiki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 94, Jalan Kuala Lipis-Merapoh dekat sini hari… …read more

Berita Penuh: Utama Utusan

06 di lurah bilut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di lurah bilut - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Dec 2013 09:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di lurah bilut</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Dec 2013 09:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

felda <b>lurah bilut</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Dec 2013 11:40 PM PST

Inilah permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui, pada taklimat yang Felda berikan kepadanya pada Februari lepas.

Ia juga menjadi sebahagian lagi intipati utama dalam manifesto Barisan Nasional (BN) Pahang menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) ini.

MENTERI BESAR BERUCAP... 

DEWAN ORANGRAMAI, FELDA LURAH BILUT, BENTONG – Atas permintaan Kerajaan Negeri dan dipersetujui oleh Felda, keutamaan dalam pelaksanaan program perumahan generasi kedua akan diberikan kepada rancangan tanah ini, bersandarkan hakikat ia merupakan rancangan tanah terawal di negara ini.

Permintaan yang disusuli dengan persetujuan ini dicapai pada pertemuan kedua-dua pihak, pada sesi taklimat yang Felda berikan kepada Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) Negeri pada Februari lepas (2013) lagi.

"Buat masa ini yang saya ingat," kata Menteri Besar Dato' Sri DiRaja Adnan Yaakob, "… kita telahpun melaksanakan program ini di Felda Mempaga (di Bentong ini) dan juga Felda Chini (di Pekan). Tetapi, selepas mendengar taklimat Felda itu, kita telah mengambil beberapa keputusan iaitu;

"Pihak Felda dengan kerjasama Kerajaan Negeri, akan membangunkan perumahan untuk generasi kedua di kawasan-kawasan Felda berdasarkan kepada 'sequence' atau turutan (tempoh tahun) kawasan Felda itu diwujudkan.

"Maknanya, kalau misalannya Felda Lurah Bilut adalah Felda tertua di negeri Pahang dan juga Malaysia, yang dimulakan pada tahun 1956; maka, keutamaan untuk menyediakan perumahan untuk generasi kedua mesti diberi kepada Felda Lurah Bilut," katanya.


MELAYANI MEDIA... Dengan Ujang di sisi (duduk di sebelah kiri), Dato' Sri DiRaja Adnan menerangkan lebih lanjut mengenai rancangan Kerajaan untuk mengadakan perumahan untuk generasi kedua dengan keutamaan kepada Felda Lurah Bilut. 

Ujang atau nama sebenarnya, Zulkifli Amanlaki, ialah generasi kedua yang mewarisi tanah milik ayahnya di sini. Beliau tidak berumah, yang ekoran itulah memperjuangkannya. Dan penjelasan oleh Dato' Sri DiRaja Adnan mengenai hal yang sama, tentulah diterimanya dengan hati terbuka.     

PENEROKA LURAH BILUT SUDAHPUN ADA CICIT

Dato' Sri DiRaja Adnan berkata demikian pada persidangan media, ketika diminta mengulas lanjut hal yang sama yang menjadi topik utama ucapan luar teks 33-minitnya sempena perjumpaannya dengan masyarakat peneroka pada petang Isnin, 29 April, di sini.

"Sebabnya (keutamaan yang wajar diberikan kepada Felda Lurah Bilut ni)", katanya, "… peneroka Felda Lurah Bilut bukan sahaja (kini sudah) mempunyai anak, mempunyai cucu; tetapi juga mempunyai cicit.

"Hari ini saya telah terangkan kepada peneroka-peneroka (Felda Lurah) Bilut tentang keputusan Kerajaan itu dan kita yakin insyaAllah, kalau Kerajaan Barisan Nasional lagi menjalankan pentadbiran di negeri Pahang ini (selepas PRU-13 ini) maka;

"… berhubung dengan agenda untuk memberi perumahan kepada generasi kedua di kawasan Felda, ianya akan diberikan kepada Felda (Lurah) Bilut dahulu," katanya lagi.

Beliau menambah kata betapa pada taklimat yang sama, Kerajaan Negeri diberi gambaran betapa hamper kesemua rancangan tanah-rancangan tanah Felda di negeri ini akan dibangunkan perumahan generasi kedua tersebut.


'MARRIAGE OF CONVENIENCE'... Janggal dan pelik apabila melihat Melayu - khususnya yang berbaju Melayu, bersarung kain pelekat, kopiah di kepala; megah berarak dengan bendera roket milik parti cauvanis pekat Cina, DAP. Dan perarakan ini sengaja di'tempah', melalui jalan di pinggir Dewan Orangramai lalu bersifat provokasi yang ketika itu, Menteri Besar sedang menyampaikan ucapannya. 

PERUMAHAN GENERASI KEDUA UNTUK SEMUA KAUM

"Itu sebab bila peneroka-peneroka (Lurah) Bilut dan anak-anak peneroka (Lurah) Bilut menimbulkan soal ini, saya tidak terperanjuat sebab kita tidak buat pengumuman dua (2) bulan yang lalu.

"Tetapi, dengan penjelasan ini saya berharap, peneroka-peneroka di Felda (Lurah) Bilut khususnya, dan juga di kawasan-kawasan Felda di negeri Pahang dan di seluruh negara insya-Allah, akan berpuas hati dan bersabar menunggu projek perumahan untuk generasi kedua ini dilaksanakan," katanya.

Beliau menambah kata, tanpa mengira kaum – Cina, India mahupun Orang Asli, mereka juga akan turut diterima untuk memanfaati daripada skim perumahan generasi kedua kelak.   

Menjawab soalan, beliau mengakui betapa perkara berkaitan perumahan untk generasi kedua Felda ini adalah terkandung dalam akujanji atau manifesto BN Negeri yang akan dilancarkan dalam dua-tiga hari ini.

Pada persidangan media yang sama, beliau ditanya oleh wartawan dari akhbar berBahasa Inggeris tempatan, tentang cabaran yang dilontarkan oleh calon DAP bagi Parlimen kawasan Bentong, Encik Wong Tack pada persidangan medianya pagi tadi.


MELENTUR BULUH BIAR DARI REBUNGNYA... Baguslah. Sudahlah diperkudakan, yang diperkudakan memperkudakan pula kanak-kanak yang seharusnya tumpukan kepada pelajaran daripada terbabit dalam hal-hal yang tak tentu hujung-pangkalnya. 

Cabaran itu dilontarkan kepada Menteri Besar sendiri, begitu juga kepada Menteri Kesihatan, Dato' Sri Liow Tiong Lai yang juga calon BN bagi mempertahankan kerusi Parlimen kawasan Bentong; serta, calon BN bagi Parlimen kawasan Raub, Dato' Hoh Khai Mun.

Cabaran-cabaran itu antara lain ialah, meminta ketiga-tiganya menyelesaikan isu penyerahan kunci rumah bagi projek perumahan pekerja di Bukit Tinggi dekat sini; dan, menghentikan projek pemporsesan tanah jarang Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) di kawasan perindustrian Gebeng, Kuantan, serta, lombong emas di Bukit Koman, Raub.  

Bagi isu penyerahan kunci rumah projek perumahan di Bukit Tinggi itu kata Dato' DiRaja Adnan, ia telahpun selesai, malah penyerahannya ditetapkan pada 3 Mei ini  ekoran perbincangan yang dilakukan antara Kerajaan Negeri dengan pemaju berkenaan yang berlangsung selama ini.

"We really pity the housebuyers who (are the one that suffers), due to some misunderstanding between the developer and the government.  

"But now, we have already resolved the issue and we are giving the key on the 3rd (of may)," katanya sambil menegaskan, ia bukanlah ekoarn DAP membuat bising mengenainya.


SATU LAGI UNSUR PROVOKASI YANG GAGAL... Ini kalilah? Meminjam kata-kata Imuda dalam rancangan tv lawak jenaka terkenal 'Pi Mai Tang Tu'; kita boleh katakan kepada provokator sebegini, 'Pi...rah', 'Boleh jalanlah'. 

"We have been tryng to resolve this issue long way back. And, this is not an easy thing to do. There are legal implications as well as financial implications. So, after negotiations done by the government represented by the State Secretary and the developer, we have come up with the understanding that, the keys can be issued on the 3rd," katanya lagi.

Berkaitan dengan cabaran supaya menutup kilang LAMP dan lombong emas kendalian Raub Australian Gold Mine (RAGM) pula katanya, beliau tidak bercadang berbuat demikian sementelah segala kajian yang dilakukan membuktikan kedua-duanya tidak membahayakan kesihatan.

Lalu beliau menempelak puak pembangkang yang mengaitkan penyakit yang dideritai oleh seorang wanita di Raub, dengan kesan sianida dari kilang RAGM sedangkan wanita tersebut telahpun dijangkiti penyakit itu sejak sebelum RAGM beroperasi lagi.

"Well, never mind. Let the people decide. Once the people decide (in this 13th General Election), then I think they can close their mouth. After all, this is a democratic country, they can say anything.

"Despite the fact that Karpal Singh want to send Tun Mahathir to jail – he can say a lot of (bad) things about the present government – (including) Kit Siang, Anwar, Karpal Singh; we have not send them to jail.


PADA PROGRAM EMPOWER... Sebelum ke Felda Lurah Bilut ini, Dato' Sri DiRaja Adnan sempat singgah ke program Empower seliaan Majlis Pembangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) di Kampung Baris. Selain Ketua Eksekutif, ECERDC, Dato' Jebasingam Issace John (berambut putih) ialah angkasawan negara, Dato' Dr Sheikh Muszaphar Shukur.  

SHOW OF CRUELTY, EVEN BEFORE POWER IN HAND  

"You see, even before getting power, Karpal Singh wants to send Tun Mahathir to jail. Is that right? Is that a proper thing to do?" tanya Dato' Sri DiRaja Adnan yang ternyata bernada tempelak terhadap pemimpin-pemimpin parti-parti pembangkang tersebut.

Antara yang turut hadir pada perjumpaan yang sekali-sekali berlaku gangguan kecil oleh perarakan kereta/trak/motorsikal oleh anak muda-anak muda puak-puak pembangkang di atas jalan berhampiran ialah;

Dato' Sri Liow sendiri; serta, calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Bilut, Encik Leong Kim Soon; serta kepimpinan UMNO Bahagian Bentong, antaranya ialah Timbalan Ketuanya, Dato' Zaini Salleh. – Khabar  

06 di beserah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

06 di beserah - Google Blog Search


BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jan 2014 09:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Dec 2013 09:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2013 10:56 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

. r . t . n . y .: Musibah hadapi banjir <b>di Beserah</b> Kuantan

Posted: 06 Dec 2013 01:12 AM PST

Sementara aku masih ingat rentetannya, ku tuliskannya di sini. Untuk ingatan dan muhasabah diri sendiri.
Hujan lebat tak berhenti. sangat lebat. Rumah pengasuh di Taman Pelindung dah dinaiki air tahap paha. Tapi InsyaAllah fikirku, kawasan rumahku tak pernah banjir. Jadi, tak perlu persedian banjir sangat.
Hujan masih lebat. Masa nak ke tempat kerja pagi tu, air parit dan longkang memang dah hampir penuh. Agak risau juga masa ni..tapi jiran bagitau air dah berkurang hari ni. Semalam lagi banyak airnya.. ok, lega jap rasanya.
Tapi, around pukul 10, jiran call.. air longkang dah melimpah ke jalan. 5 minit lepas tu jiran sorang lagi call.. Tini, baliklah cepat, air dah nak masuk garaj rumah ni. Tapi kereta dah tak boleh masuk taman. Kena parking jauh dan redah air dekat jalan nak menuju ke taman. Ooo.. ok masa ni, mula rasa panik jap. Hubby kat kemaman masa ni sibuk meeting, boleh calling-calling kejap ye. So.. bertenang, kekawan pesan ambik barangan penting jer dan pakaian anak2.. Ohhh masa ni pesanan mereka amat berguna. Aku dah mula blur masa ni.. huuu tapi masih tabah dan bertabah sangat.. kemonnn artini!!
Sampai kat area taman, jiran-jiran dah tunggu nak teman aku balik rumah. Kami sama-sama redah air tahap peha menuju ke rumah dalam hujan lebat teramat. Pakai pajung pun baju memang dah basah kuyup masa ni. Dann... masa tengah redah air tu lah.. tetiba... bff ku pun nak berenang main air sama. Dupppp dia terjun , hanyut,, meraba-raba kami beramai-ramai cari .. dapat diselamatkan tapi dah hancus.. huuu ohh my lenovo.. berkubur sudah.. sangat sedih, tapi tetap bertahan masa ni.. kental gitu konon-konon huu
Sampai rumah dengan basah kuyup, air belum masuk garaj tapi dah penuh di jalan. Aku kemas pakaian budak-budak dan aku suami isteri 2 beg. Bawa yang penting je. oh, bawa dokumen penting dan barang-barang peribadi (duit tabung n jewelerry) . Masa ni tak dapat call hubby sebab lenovo dah terjun main air tadi. So, tak tau nak buat apa lagi. Jiran offfer nak tolong apa yang patut tapi aku tak tau nak minta diorang buat apa..ye lah semua perempuan, takkan nak minta angkat mesin basuh n peti ais lak. So, aku hanya tinggalkan kunci rumah jer untuk emergency.
Oh.. dah nak balik la.. nanti aku sambung lagi kalau berkesempatan. Tapi kesimpulannya memang haru biru sangat.. sedih, letih dan macam-macam.. Walaupun air naik dalam 5 cm aka setengah kaki dalam rumah, tapi sangat memberi impak besar bagi kami.. huhu.. selut tak usah katalaa.. penuh satu rumah..
tengok gambar dulula ye.. kesan banjir.. Ni gambar dalam henset aku..tak banyak. Banyak dalam henset hubby. Aku tak sanggup nak ambik gambar ..sedih wasenya.. huhuuu (dennerrr sangat mu ni artini... erkk)
 Lantai kayu bilik solat.. dah rosak. Jadi gelembung dan maybe penuh selut bawah kayu tu.. (ohhh kelihatan langsir baruku.. hehee untuk hiburkan hati..)
Sebahagian selut di kawasan dapur setelah dibersihkan separuh

Setelah dibersihkan.. gambar sebelum? Aku tak ambik gambar.. 

Gonyohh jangan tak gonyohh

Makanan mangsa banjir. Nasi dan lauk kari disponsor jiran baik hati.. yang lain aku buat (air oren n paprik je)

Okeh.. dah nak balik.. cite bersambung ye.. doakan yang baik-baik untuk kami semua di kuantan. Masih ramai yang lagi teruk dari kami hakikatnya..

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2013 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 09:24 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Nov 2013 09:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Nov 2013 09:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Oct 2013 09:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Oct 2013 09:16 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Oct 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Sep 2013 09:21 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2013 09:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentang DIA: Persinggahan <b>Di Beserah</b> Kuantan

Posted: 22 Aug 2013 05:55 PM PDT

Akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu De Rhu Beach Resort Kuantan . Pada mulanya, kami merancang untuk transit di Hotel Seri Malaysia Kuantan je. Entah macam mana HB boleh terjumpa tempat ini & cadangkan agar kita orang transit sini jer. Bagi iera ok jer asalkan ada kolam besar dan sesuai  untuk anak-anak. 
Macam biasalah, tiap kali masuk bilik dia orang mesti check lampu dulu...
Taman permainan yang besar

 Memang besar giler kolam kat sini. Cakap jer nak terjun kolam berapa kaki, semuanya ada. Boleh dikatakan semua peringkat umur boleh mandi kat sini. Kat sini, bukan penginap resort juga boleh mandi, orang luar juga boleh tapi kena bayarlah. Pantai kat sini pun  ok tapi kami tak delah mandi kat pantai sekadar bermain pantai jer. Mereka lebih seronok main kolam dari main pantai..

Sebelum bertolak ke kuala lumpur, kami singgah sekejap di Tanjung Lumpur. Sebenarnya malam tadi memang kami merancang untuk ke sini untuk makan ikan bakar tapi semuanya sudah kepenatan selepas mandi kolam. Macam biasalah bila ke sini, mestilah mencari keropok lekor & satar. Kami singgah di buah gerai yang bersebelahan balai polis tapi tak perasan pulak apa nama balai polis tu. Kita orang singgah sini sebab tengok banyak kereta singgah sini so kami pun singgah jugalah. Kat gerai ni, macam2 ada sama ada nasi, kuih muih & goreng2 (ikan, udang, sotong) keropok lekor, otak2  dan yang pentingnya satar. Satar kat sini memang sedap jika dibandingkan yang kami beli semalam kat kemaman. Memang tak menyesallah singgah sini. Setelah kekenyangan di sini, kami pun berangkat pulang ke kuala lumpur.

che long banker pas di kuala besut, <b>di beserah</b> siapa <b>...</b> - Semut Hitam

Posted: 11 Jul 2013 11:15 PM PDT

Berikut satu petikan yang SH pinjam dari seorang sahabat yang buat status di wall Facebook dia malam semalam mengenai calon PRK Kuala Besut:

Haji Enduk @ Azlan Jusoh diakui bukan USTAZ atau 'ALIM' untuk mengambil hati pengundi, sebaliknya beliau dicanang sebagai 'kaya raya'. 

Beliau seorang kontraktor Kelas A yang juga merupakan Bendahari Pas Besut. Harakahdaily ada menyiarkan artikel mengenai beliau yang merujuknya sebagai 'BANK' Pas. Berikut adalah petikan dari artikel tersebut:

"Seorang kontraktor pembinaan yang terkenal dengan sifat dermawannya. Tidak keterlaluan kalau diistilahkan bahawa beliau salah seorang 'bank' Pas Kawasan Besut." – Harakahdaily

Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan sebagai modal utama kempen mereka.

Terang - terang PAS dalam Haprak Daily mengakui bahawa calon mereka itu dianggap sebagai 'Banker' bagi kawasan dia memandangkan dia seorang yang kaya raya.

Sekarang kita nak tanya sikit, siapa pulak 'Banker' PAS di kawasan Beserah? Dengar kata, PAS Beserah ni pun ada jugak 'Banker' mereka sendiri.

Banker PAS Beserah ni katanya bukan dari kalangan kontraktor atau pun ahli perniagaan. Tapi dari golongan mereka yang Profesional. Siapa agaknya ye?

Dari maklumat yang SH terima, Banker PAS Berserah ni jugak pernah menaja ceramah yang disampaikan oleh Ostad Mcdee diperkarangan tempat dia beroperasi.

Dan apa yang memeranjatkan kita, Banker PAS Beserah ni jugak mempunyai kontrak istimewa dengan kilang Lynas yang terletak didalam kawasan Beserah tu jugak.

Agak - agak, PAS melalui akhbar lidah rasmi dia berani tak nak buat pendedahan dan nyatakan siapa Banker berkenaan kepada rakyat?

SH bukan apa. Kalau kita dedahkan, nanti diorang kata ini semua fitnah. Ini semua cerita rekaan dan sebagainya. Jadi, ada lebih baik mereka sendiri yang buat pendedahan. Itu lebih baik daripada diorang sibuk menjadikan isu Lynas tu sebagai modal untuk berpolitik!!!

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Aug 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Tentang DIA: Persinggahan <b>Di Beserah</b> Kuantan

Posted: 22 Aug 2013 05:55 PM PDT

Akhirnya kami sampai juga ke destinasi yang dituju iaitu De Rhu Beach Resort Kuantan . Pada mulanya, kami merancang untuk transit di Hotel Seri Malaysia Kuantan je. Entah macam mana HB boleh terjumpa tempat ini & cadangkan agar kita orang transit sini jer. Bagi iera ok jer asalkan ada kolam besar dan sesuai  untuk anak-anak. 
Macam biasalah, tiap kali masuk bilik dia orang mesti check lampu dulu...
Taman permainan yang besar

 Memang besar giler kolam kat sini. Cakap jer nak terjun kolam berapa kaki, semuanya ada. Boleh dikatakan semua peringkat umur boleh mandi kat sini. Kat sini, bukan penginap resort juga boleh mandi, orang luar juga boleh tapi kena bayarlah. Pantai kat sini pun  ok tapi kami tak delah mandi kat pantai sekadar bermain pantai jer. Mereka lebih seronok main kolam dari main pantai..

Sebelum bertolak ke kuala lumpur, kami singgah sekejap di Tanjung Lumpur. Sebenarnya malam tadi memang kami merancang untuk ke sini untuk makan ikan bakar tapi semuanya sudah kepenatan selepas mandi kolam. Macam biasalah bila ke sini, mestilah mencari keropok lekor & satar. Kami singgah di buah gerai yang bersebelahan balai polis tapi tak perasan pulak apa nama balai polis tu. Kita orang singgah sini sebab tengok banyak kereta singgah sini so kami pun singgah jugalah. Kat gerai ni, macam2 ada sama ada nasi, kuih muih & goreng2 (ikan, udang, sotong) keropok lekor, otak2  dan yang pentingnya satar. Satar kat sini memang sedap jika dibandingkan yang kami beli semalam kat kemaman. Memang tak menyesallah singgah sini. Setelah kekenyangan di sini, kami pun berangkat pulang ke kuala lumpur.

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Aug 2013 09:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Aug 2013 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Aug 2013 09:08 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Aug 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG PAHANG: 06 <b>di beserah</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Aug 2013 09:04 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Che long banker di kuala besut <b>di beserah</b> siapa pula? |Media <b>...</b>

Posted: 12 Jul 2013 01:55 AM PDT

Berikut satu petikan yang SH pinjam dari seorang sahabat yang buat status di wall Facebook dia malam semalam mengenai calon PRK Kuala Besut:
Haji Enduk @ Azlan Jusoh diakui bukan USTAZ atau 'ALIM' untuk mengambil hati pengundi, sebaliknya beliau dicanang sebagai 'kaya raya'. 
Beliau seorang kontraktor Kelas A yang juga merupakan Bendahari Pas Besut. Harakahdaily ada menyiarkan artikel mengenai beliau yang merujuknya sebagai 'BANK' Pas. Berikut adalah petikan dari artikel tersebut:
"Seorang kontraktor pembinaan yang terkenal dengan sifat dermawannya. Tidak keterlaluan kalau diistilahkan bahawa beliau salah seorang 'bank' Pas Kawasan Besut." – Harakahdaily
Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan sebagai modal utama kempen mereka.
Terang - terang PAS dalam Haprak Daily mengakui bahawa calon mereka itu dianggap sebagai 'Banker' bagi kawasan dia memandangkan dia seorang yang kaya raya.
Sekarang kita nak tanya sikit, siapa pulak 'Banker' PAS di kawasan Beserah? Dengar kata, PAS Beserah ni pun ada jugak 'Banker' mereka sendiri.
Banker PAS Beserah ni katanya bukan dari kalangan kontraktor atau pun ahli perniagaan. Tapi dari golongan mereka yang Profesional. Siapa agaknya ye?
Dari maklumat yang SH terima, Banker PAS Berserah ni jugak pernah menaja ceramah yang disampaikan oleh Ostad Mcdee diperkarangan tempat dia beroperasi.
Dan apa yang memeranjatkan kita, Banker PAS Beserah ni jugak mempunyai kontrak istimewa dengan kilang Lynas yang terletak didalam kawasan Beserah tu jugak.
Agak - agak, PAS melalui akhbar lidah rasmi dia berani tak nak buat pendedahan dan nyatakan siapa Banker berkenaan kepada rakyat?
SH bukan apa. Kalau kita dedahkan, nanti diorang kata ini semua fitnah. Ini semua cerita rekaan dan sebagainya. Jadi, ada lebih baik mereka sendiri yang buat pendedahan. Itu lebih baik daripada diorang sibuk menjadikan isu Lynas tu sebagai modal untuk berpolitik!!!

Che long banker di kuala besut <b>di beserah</b> siapa pula? |Blog MyFuhh

Posted: 11 Jul 2013 11:11 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Jelas, jolokan 'BANK' ini diberi bukan kerana tugasnya sebagai Bendahari Pas tetapi kerana perniagaannya yang berjaya dan mampu menderma kepada parti. Beberapa laman web dan blog pro-Pas juga memainkan faktor kekayaan Azlan ...
 

BLOG PAHANG

Copyright 2010 All Rights Reserved